Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 576 Rīgā 2016. gada 30. augustā (prot. Nr. 43 7. §) Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 523 "Noteikumi par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem"Izdoti saskaņā ar
Likuma par budžetu un finanšu vadību Izdarīt Ministru kabineta 2012. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 523 "Noteikumi par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 122. nr.; 2013, 189. nr.; 2014, 233. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 9.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "9.2. ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par budžeta programmu (apakšprogrammu) pārskatīšanu, kā arī ja paredzēta ministrijas vai padotības iestādes reorganizācija vai likvidācija, funkciju pārdale starp ministrijām vai strukturālās reformas, kas vienlaikus ietekmē ministrijas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūru." 2. Svītrot 25.1. apakšpunktā vārdus "(turpmāk - ārštata darbinieki)". 3. Izteikt 46.18. un 46.19. apakšpunktu šādā redakcijā: "46.18. veidlapa Nr. 7(LM) "Paskaidrojums par Labklājības ministrijas valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta līdzekļu pieprasījumu vidējam termiņam" (18. pielikums); 46.19. veidlapa Nr. 8 "Jauno politikas iniciatīvu un citu prioritāro pasākumu saraksts vidējam termiņam" (19. pielikums);". 4. Svītrot 46.20. apakšpunktā vārdu "strukturālo". 5. Izteikt 73.1., 73.2., 73.3. un 73.4. apakšpunktu šādā redakcijā: "73.1. budžeta programmai (ar apakšprogrammām) ministrija nesniedz šo noteikumu 74.12.3., 74.14., 74.17. un 74.18. apakšpunktā minēto informāciju; 73.2. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajā daļā plānotajām budžeta programmām (apakšprogrammām) ministrija nesniedz šo noteikumu 74.12.3. apakšpunktā minēto informāciju, kā arī šo noteikumu 74.14. apakšpunktā minēto informāciju, ja šāda informācija ir norādīta citos ar Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos; 73.3. budžeta programmām (apakšprogrammām), kas plānotas 74. resorā "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums", ministrija nesniedz šo noteikumu 74.12.3. un 74.14. apakšpunktā minēto informāciju; 73.4. programmai 42.00.00 "Valsts budžeta aizdevumi un to atmaksāšana" ministrija nesniedz šo noteikumu 74.15. apakšpunktā minēto informāciju;". 6. Izteikt 74., 75., 76. un 77. punktu šādā redakcijā: "74. Veidlapā Nr. 7(pb) "Paskaidrojums par ministrijas (citas centrālās valsts iestādes) valsts pamatbudžeta līdzekļu pieprasījumu vidējam termiņam" (17. pielikums) ministrija sniedz publiski pieejamu skaidrojumu par plānotiem izdevumiem un to kopējā apjoma izmaiņām: 74.1. sniedz informāciju par ministrijas darbības jomām, kurās tiek īstenota noteikta politika vai darbības virziens; 74.2. norāda ministrijas galvenos plānotos pasākumus n+1 gadā, lai sniegtu priekšstatu par n+1 gada svarīgākajiem veicamajiem darbiem; 74.3. aizpilda tabulu "Ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no n-1 līdz n+3 gadam", norādot informāciju par kopējiem budžeta izdevumiem no n-1 līdz n+3 gadam (budžeta izpilde n-1 gadam, n gada plāns, n+1 gada projekts, izdevumu prognoze no n+2 līdz n+3 gadam) un izdevumu sadalījumu atbilstoši šo noteikumu 3. punktā minētajām budžeta kopsavilkuma daļām; 74.4. aizpilda tabulu "Vidējais amata vietu skaits no n-1 līdz n+3 gadam", norādot kopējo ministrijas amata vietu skaitu vidēji gadā no n-1 līdz n+3 gadam (faktiskais rādītājs n-1 gadam, n gada plāns, n+1 gada projekts, prognoze n+2 līdz n+3 gadam), norādot sadalījumu atbilstoši šo noteikumu 3. punktā minētajām budžeta kopsavilkuma daļām; 74.5. aizpilda tabulu "Politikas un resursu vadības karte" (ja darbības jomā netiek īstenota politika - "Darbības virziena un resursu vadības karte") par katru šo noteikumu 74.1. apakšpunktā norādīto darbības jomu; 74.6. tabulā "Politikas un resursu vadības karte" katrai darbības jomai norāda: 74.6.1. politikas mērķi, kuru plānots sasniegt, veicot noteiktas darbības noteiktā jomā, vai kurš raksturo sasniedzamo lietu stāvokli noteiktā jomā. Norāda attīstības plānošanas dokumentu vai normatīvo aktu, no kura izriet norādītais mērķis. Darbības jomai var būt viens vai vairāki mērķi atkarībā no tā, cik plašu jautājumu un problēmu loku tā aptver. Ja budžeta resora darbības specifika neparedz politikas mērķa formulēšanu, tad formulē darbības mērķi; 74.6.2. būtiskākos politikas rezultatīvos rādītājus (ne vairāk kā trīs) un attīstības plānošanas dokumentus vai normatīvos aktus, no kuriem izriet norādītie politikas rezultatīvie rādītāji. Ja budžeta resora darbības specifika neparedz politikas rezultatīvo rādītāju formulēšanu, tad formulē darbības rezultatīvos rādītājus; 74.6.3. formulēto politikas rezultatīvo rādītāju aktuālāko pieejamo faktisko vērtību un tuvāko plānoto vērtību. Aiz vērtībām iekavās norāda gadus, uz kuriem attiecas norādītās vērtības; 74.6.4. valsts budžeta izdevumu, kas attiecas uz konkrēto formulēto darbības jomu, kopsummas un to sadalījumu pa budžeta programmām (apakšprogrammām) vai to pasākumiem, ja šos pasākumus var identificēt un nodrošināt to izpildes rādītājus. Izdevumu daļā var tikt norādīta viena vai vairākas budžeta programmas (apakšprogrammas), kas attiecas uz norādīto darbības jomu. Jānorāda visas budžeta programmas (apakšprogrammas), kurās tika veikti vai tiek plānoti izdevumi no n-1 līdz n+3 gadam, kas attiecas uz norādīto darbības jomu. Ja finansējumu uz atbilstošām budžeta programmām (apakšprogrammām) ir plānots gada laikā pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas, to paskaidro zem politikas un resursu vadības kartes; 74.6.5. vidējo amata vietu skaitu kopā un sadalījumā pa budžeta programmām (apakšprogrammām). Norādot vidējo amata vietu skaitu, piemēro tos pašus principus, kā aizpildot šo noteikumu 74.4. apakšpunktā minēto tabulu "Vidējais amata vietu skaits no n-1 līdz n+3 gadam"; 74.6.6. citus ieguldījumus (ne vairāk kā četrus), kas vērsti uz sabiedrības ieguvumu, publiskā pakalpojuma nodrošināšanu un ir būtiski norādītā mērķa sasniegšanai (tie var būt infrastruktūras un materiāltehniskie aktīvi, nemateriālie ieguldījumi, nozares profesijas pārstāvji u. tml.). Pie citiem ieguldījumiem nenorāda tādus rādītājus, kas tiek izmantoti iestādes administratīvās darbības nodrošināšanai (biroja ēkas, datori, mēbeles u. tml.). Ja darbības jomai nav raksturīgi citu ieguldījumu rādītāji, tad tos nenorāda; 74.6.7. raksturojošākos darbības rezultatīvos rādītājus (ne vairāk kā sešus) no tiem, kas ir norādīti budžeta programmu (apakšprogrammu) sadaļā vai minēti citos ar Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos. Ja citādi nav iespējams sniegt aptverošu un raksturojošu priekšstatu par nozares darbu sabiedrības interesēs, ministrija var norādīt apkopojošos darbības rezultatīvos rādītājus, kurus nenorāda konkrētās budžeta programmās (apakšprogrammās), ar nosacījumu, ka tiem tiek nodrošināti to izpildes rādītāji; 74.6.8. kvalitātes rādītājus (ne vairāk kā divus), kas raksturo nozares nemateriālo novērtējumu - sabiedrībai un citām tiešās pārvaldes iestādēm sniegto pakalpojumu un produktu atbilstību izvirzītajiem kvalitātes mērķiem, kā arī atspoguļo sabiedrības un tiešās pārvaldes iestāžu vajadzību un vēlmju apmierinātības līmeni (tie var būt starptautiskie reitingi, indeksi, ekspertu vērtējumi, klientu apmierinātības rādītāji u. tml.). Kvalitātes rādītājus norāda par tiem gadiem, par kuriem tika veikti vai tiek plānoti mērījumi. Ja ministrija kvalitātes rādītājus noteiktā darbības jomā neuzkrāj, tad šo sadaļu neaizpilda; 74.6.9. šo noteikumu 74.6.4., 74.6.5., 74.6.6., 74.6.7. un 74.6.8. apakšpunktā minēto rādītāju izpildi n-1 gadam, n gada plānu, n+1 gada projektu, prognozi n+2 līdz n+3 gadam; 74.7. visās politikas un resursu vadības kartēs norādīto izdevumu un vidējo amata vietu skaita vērtību kopsummai jāsakrīt ar budžeta resora kopējiem izdevumiem un kopējo vidējo amata vietu skaitu; 74.8. budžeta resoram 74 "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" politikas un resursu vadības kartes negatavo; 74.9. aizpilda tabulu "Jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritārajiem pasākumiem papildus piešķirtais finansējums no n+1 līdz n+3 gadam", sniedzot skaidrojumu par jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritāriem pasākumiem n+1 līdz n+3 gadam atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem, norādot jauno politikas iniciatīvu un citu prioritāro pasākumu nosaukumu un darbības aprakstu (ja viens pasākums attiecas uz vairāk nekā vienu budžeta programmu (apakšprogrammu), sniedz arī norādi uz līdzekļu izlietojumu katrā no tām), kopējo papildus piešķirto finansējumu, kā arī sadalījumā pa budžeta programmām (apakšprogrammām). Sagaidāmos darbības rezultātus un to rezultatīvos rādītājus aizpilda tikai tām jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritāriem pasākumiem, kuriem ir atbalstīts finansējums vismaz trijiem gadiem; 74.10. aizpilda tabulu "Budžeta optimizācijas pasākumi no n+1 līdz n+3 gadam", sniedzot skaidrojumu par budžeta optimizācijas pasākumiem n+1 līdz n+3 gadam atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem (tai skaitā lēmumiem par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem), norādot optimizācijas pasākumu kopējo apmēru, kā arī sadalījumā pa budžeta programmām (apakšprogrammām). Norāda pēc optimizācijas pasākuma īstenošanas sagaidāmos darbības rezultātus un to rezultatīvos rādītājus, ja tos iespējams definēt; 74.11. sadaļā "Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi" sniedz skaidrojumu par ministrijas veiktajām izmaiņām budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā, salīdzinot n+1 gadu ar n gadu; 74.12. sniedz skaidrojumu par budžeta programmu (apakšprogrammu), norādot: 74.12.1. programmas (apakšprogrammas) kodu un nosaukumu; 74.12.2. programmas (apakšprogrammas) mērķi, kuru plānots sasniegt, izmantojot valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto finansējumu. Nosakot programmas (apakšprogrammas) mērķi, ministrija ievēro normatīvajā aktā par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izstrādi un novērtēšanu noteiktās prasības; 74.12.3. galvenās aktivitātes un izpildītājus (īsa un konkrēta informācija par plānotajiem uzdevumiem, pasākumiem un to veicējiem n+1 gadā). Galvenās aktivitātes plāno saskaņā ar budžeta programmai (apakšprogrammai) atbilstošajā funkcijā vai darbības virzienā plānotajiem uzdevumiem un pasākumiem; 74.13. šo noteikumu 74.12. apakšpunktā minētais skaidrojums budžeta programmai (apakšprogrammai) nav jāsniedz, ja attiecīgajā programmā (apakšprogrammā) n+1 gadā un turpmākajos gados izdevumi netiek plānoti; 74.14. aizpilda tabulu "Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam", norādot darbības rezultātus un to rezultatīvos rādītājus (faktiskais rādītājs n-1 gadam, n gada plāns, n+1 gada projekts, prognoze n+2 līdz n+3 gadam); 74.15. aizpildot tabulu "Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam", ministrija ievēro šādus nosacījumus: 74.15.1. budžeta programmu (apakšprogrammu) darbības rezultātus un rezultatīvos rādītājus pēc iespējas veido attīstības plānošanas dokumentos plānotie darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji; 74.15.2. ja darbības rezultāts un tā rezultatīvais rādītājs n+1 gadam vairs netiek plānots, tabulā šādu darbības rezultātu un tā rezultatīvo rādītāju nenorāda; 74.16. aizpilda tabulu "Finansiālie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam", norādot budžeta programmas (apakšprogrammas) rādītājus n-1 līdz n+3 gadam (rādītāju izpilde n-1 gadam, n gada plāns, n+1 gada projekts, prognoze n+2 līdz n+3 gadam). Norāda izdevumu skaitlisko un procentuālo pieaugumu vai samazinājumu pret iepriekšējo gadu. Rādītājus "Kopējie resursi", "Finansiālā bilance", "Aizņēmumi", "Aizdevumi", "Akcijas un cita līdzdalība komersantu pašu kapitālā" norāda tikai tām programmām (apakšprogrammām), kurām finansēšanas daļā n+1 gada projektā ir "Aizņēmumi", "Aizdevumi", "Akcijas un cita līdzdalība komersantu pašu kapitālā"; 74.17. aizpilda tabulu "Izmaiņas izdevumos, salīdzinot n+1 gada projektu ar n gada plānu" par konkrētās budžeta programmas (apakšprogrammas) izdevumu izmaiņām, salīdzinot n+1 gada izdevumu projektu ar n gada izdevumu plānu, t. i., norāda samazinājumu, palielinājumu un izmaiņas atbilstoši tabulā norādītajiem izmaiņu veidiem. Ministrija vispirms norāda kopējo izdevumu izmaiņu apjomu un pēc tam skaidro samazinājumu un (vai) palielinājumu atbilstoši būtiskumam pēc to īpatsvara kopējos finansiālajos rādītājos. Vienam un tam pašam pasākumam samazinājumu un palielinājumu norāda vienā rindā, attiecīgi ailē "Izmaiņas" norāda samazinājuma un palielinājuma rezultātu; 74.18. aizpilda tabulu "Finansēšana n+1 gada projektā", norādot "Aizņēmumi", "Aizdevumi", "Akcijas un cita līdzdalība komersantu pašu kapitālā" n+1 gada projektā iekļauto pasākumu skaidrojumu un summas, ja šādi finansēšanas darījumi tiek plānoti; 74.19. pieprasījuma paskaidrojumā sniedz informāciju par Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošanu, norādot pasākumu, aktivitāti, apakšaktivitāti. Informāciju par projektiem sniedz, ja finansējums netiek plānots pasākumu, aktivitāšu un apakšaktivitāšu līmenī; 74.20. ja notikušas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā un dati nav pieejami, attiecīgajā ailē ieraksta "X" un zemsvītras atsaucē norāda skaidrojumu par programmas (apakšprogrammas) izmaiņām. 75. Veidlapā Nr. 7(LM) "Paskaidrojums par Labklājības ministrijas valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta līdzekļu pieprasījumu vidējam termiņam" (18. pielikums) Labklājības ministrija sniedz publiski pieejamu skaidrojumu par plānotiem valsts pamatbudžeta un valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumiem un to kopējā apjoma izmaiņām: 75.1. sniedz informāciju par ministrijas darbības jomām, kurās tiek īstenota noteikta politika vai darbības virziens. Darbības jomas tiek norādītas, aptverot gan valsts pamatbudžetu, gan valsts speciālo budžetu; 75.2. norāda ministrijas valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta galvenos plānotos pasākumus n+1 gadā, lai sniegtu priekšstatu par n+1 gadā svarīgākajiem veicamajiem darbiem; 75.3. aizpilda tabulu "Politikas un resursu vadības karte" (ja darbības jomā netiek īstenota politika - "Darbības virziena un resursu vadības karte") par katru šo noteikumu 75.1. apakšpunktā norādīto darbības jomu; 75.4. tabulu "Politikas un resursu vadības karte" katrai darbības jomai aizpilda saskaņā ar šo noteikumu 74.6. apakšpunktu; 75.5. visās politikas un resursu vadības kartēs norādītiem izdevumiem ir jāaptver ministrijas valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta kopējie izdevumi, ņemot vērā savstarpēji veiktos transfertus, un vidējo amata vietu skaita vērtību kopsummai jāsakrīt ar kopējo vidējo amata vietu skaitu; 75.6. aizpilda informāciju par valsts pamatbudžetu un par valsts speciālo budžetu saskaņā ar šo noteikumu 74.3., 74.4., 74.9., 74.10., 74.11., 74.12., 74.13., 74.14., 74.15., 74.16., 74.17., 74.18., 74.19. un 74.20. apakšpunktu; 75.7. sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammām sociālos pabalstus skaidro sadalījumā pa sociālo pabalstu veidiem. Detalizēti skaidro izdevumu izmaiņas saistībā ar pensiju indeksācijām (norāda pensiju indeksācijām nepieciešamo izdevumu apmēru, plānoto pensijas vidējā apmēra palielinājumu) un pensiju, pabalstu, atlīdzības vidējā apmēra un saņēmēju skaita izmaiņām (norāda konkrētu plānoto pensijas, pabalsta un atlīdzības vidējā apmēra un saņēmēju skaita palielinājumu un (vai) samazinājumu). Sniedz informāciju par valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu atlikumu izmaiņām. 76. Veidlapā Nr. 8 "Jauno politikas iniciatīvu un citu prioritāro pasākumu saraksts vidējam termiņam" (19. pielikums) ministrija sniedz informāciju par pamatbudžeta un speciālā budžeta jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritāriem pasākumiem vidējam termiņam. Ministrija veidlapā sniedz informāciju sadalījumā pa apakšprogrammām vai pa programmām, ja apakšprogramma nav izveidota. Iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 46. punktu, ministrija veidlapā norāda tās atbalstītās jaunās politikas iniciatīvas un citus prioritāros pasākumus, kuri atbilstoši Ministru kabineta lēmumam ietverti ministrijas maksimāli pieļaujamajā izdevumu apjomā. Iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 97.1 punktu, ministrija veidlapā norāda tās atbalstītās jaunās politikas iniciatīvas un citus prioritāros pasākumus, kuri apstiprināti papildus vai kuros Saeimā otrajā lasījumā veiktas izmaiņas. Ministrija: 76.1. veidlapas 1., 2. un 3. ailē "Programmas (apakšprogrammas) kods", "Funkciju klasifikācijas kods" un "Programmas (apakšprogrammas) nosaukums" norāda to programmu (apakšprogrammu) nosaukumus, kuru ietvaros plānots īstenot jauno politikas iniciatīvu vai citu prioritāro pasākumu; 76.2. veidlapas 4. ailē "Pamatojums": 76.2.1. iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 46. punktu, norāda Ministru kabineta sēdes protokollēmuma datumu, numuru, paragrāfu; 76.2.2. iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 97.1 punktu, norāda Saeimā otrajā lasījumā izskatītā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta priekšlikuma numuru; 76.3. veidlapas 5. ailē "Nosaukums" norāda jaunās politikas iniciatīvas vai cita prioritārā pasākuma nosaukumu; 76.4. veidlapas 6., 7., 8., 9. un 10. ailē "Tautas saimniecības izaugsme", "Cilvēka drošumspēja", "Izaugsmi atbalstošas teritorijas", "Valsts aizsardzības koncepcija" un "Pārējie" ar atzīmi "X" aizpilda aili atbilstoši tam, vai jaunā politikas iniciatīva vai cits prioritārais pasākums atbilst Nacionālā attīstības plāna prioritātei, Valsts aizsardzības koncepcijai vai ir cits pasākums, tai skaitā administratīvās kapacitātes stiprināšanas pasākums; 76.5. veidlapas 11. ailē "Ekonomiskās klasifikācijas kods" norāda ekonomiskās klasifikācijas kodus, kur plānoti izdevumi jaunās politikas iniciatīvas vai cita prioritārā pasākuma īstenošanai sadalījumā pa gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā plānotajiem izdevumu kodiem; 76.6. veidlapas 12., 13. un 14. ailē "n+1", "n+2" un "n+3" norāda finansējumu jaunās politikas iniciatīvas vai cita prioritārā pasākuma īstenošanai attiecīgajā gadā atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem vai Saeimā otrajā lasījumā izskatītajam gadskārtējā valsts budžeta likumam un vidēja termiņa budžeta ietvara likumam. 77. Veidlapā Nr. 9 "Optimizācijas pasākumu un reformu saraksts vidējam termiņam" (20. pielikums) ministrija sniedz informāciju par pamatbudžeta un speciālā budžeta plānotajiem optimizācijas pasākumiem vai reformām vidējam termiņam. Ministrija veidlapā sniedz informāciju sadalījumā pa apakšprogrammām vai programmām, ja apakšprogramma nav izveidota. Veidlapa jāaizpilda tikai tad, ja attiecīgajam gadam atbilstoši Ministru kabineta lēmumam ir prognozēti optimizācijas pasākumi vai reformas. Ministrija: 77.1. veidlapas 1., 2. un 3. ailē "Programmas (apakšprogrammas) kods", "Funkciju klasifikācijas kods" un "Programmas (apakšprogrammas) nosaukums" norāda to programmu (apakšprogrammu) kodus un nosaukumus, kuru ietvaros plānots īstenot optimizācijas pasākumus vai reformas; 77.2. veidlapas 4. un 5. ailē "Ministru kabineta lēmums" un "Optimizācijas pasākuma vai reformas īss apraksts" norāda Ministru kabineta sēdes protokollēmuma datumu, numuru, paragrāfu un optimizācijas pasākuma vai reformas īsu aprakstu; 77.3. veidlapas 6. ailē "Ekonomiskās klasifikācijas kods un nosaukums" norāda ekonomiskās klasifikācijas kodu un nosaukumu, kurā plānoti izdevumi optimizācijas pasākuma vai reformas īstenošanai sadalījumā pa gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā plānotajiem izdevumu kodiem; 77.4. veidlapas 7., 8. un 9. ailē "n+1", "n+2" un "n+3" norāda kopējās izdevumu izmaiņas, kā arī izdevumu izmaiņu sadalījumu attiecīgajā gadā atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā plānotajiem ekonomiskās klasifikācijas kodiem." 7. Papildināt noteikumus ar 77.1 punktu šādā redakcijā: "77.1 Veidlapā Nr. 9.1 "Reformas no n+1 līdz n+3 gadam" (20.1 pielikums) ministrija sniedz skaidrojumu par Ministru kabineta, Ministru prezidenta vai konstitucionālo iestāžu apstiprinātajām reformām n+1 līdz n+3 gadam, kam gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā tiek plānots finansējums. Reforma šo noteikumu izpratnē ir pasākumu komplekss, kas ir vērsts uz to, lai kāpinātu valsts konkurētspēju un nodrošinātu valsts attīstības mērķu sekmīgāku sasniegšanu, kas vienlaikus ietver politikas izmaiņas, attīstības vīzijas un mērķu pārskatīšanu, to sasniegšanas veidu pārskatīšanu, kā arī institucionālās struktūras un darbības veidu (procesu) pārskatīšanu. Norāda reformas īstenošanai novirzītā finansējuma kopējo apmēru, kā arī sadalījumā pa budžeta programmām (apakšprogrammām) un sniedz reformas sagaidāmā ieguvuma aprakstu. Ja reformas īstenošanā plānots veikt iekšējās līdzekļu pārdales (samazinājumu), sniedz sagaidāmā samazinājuma ietekmes aprakstus." 8. Izteikt 97.1 punktu šādā redakcijā: "97.1 Ministrijas septiņu darbdienu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta izskatīšanas Saeimā otrajā lasījumā, aizpilda šo noteikumu 46.19. apakšpunktā minēto veidlapu un iesniedz Finanšu ministrijā jauno politikas iniciatīvu un citu prioritāro pasākumu sarakstu vidējam termiņam par tiem prioritārajiem pasākumiem, kas apstiprināti papildus Saeimā otrajā lasījumā." 9. Aizstāt 89. punktā vārdus "ārštata darbinieku sniegtajiem pakalpojumiem" ar vārdiem "ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem". 10. Papildināt noteikumus ar 134. un 135. punktu šādā redakcijā: "134. Informāciju šo noteikumu 46.17. apakšpunktā minētajā veidlapā aizsardzības politikas jomā un iekšlietu politikas jomā atspoguļo, ciktāl tas nav pretrunā ar valsts noslēpuma un informācijas dienesta vajadzībām aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. 135. Ministrija, sagatavojot budžeta pieprasījumu 2017. gadam un aizpildot šo noteikumu 74. un 75. punktā minētās veidlapas, budžeta programmai 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" nesniedz šo noteikumu 74.15. apakšpunktā minēto informāciju." 11. Izteikt 17., 18., 19. un 20. pielikumu šādā redakcijā: "17. pielikums Veidlapa Nr. 7(pb) Paskaidrojums par ministrijas (citas centrālās valsts iestādes) valsts pamatbudžeta līdzekļu pieprasījumu vidējam termiņam Ministrijas darbības jomas: Ministrijas galvenie pasākumi n+1 gadā: 1) pasākums; 2) utt. pasākumi. Ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no n-1 līdz n+3 gadam Euro
Vidējais amata vietu skaits no n-1 līdz n+3 gadam
Piezīmes. 1 Zemessargi, kuri dienesta līgumu pilda saskaņā ar Zemessardzes likuma 31. pantu. 2 Pedagogu darba slodžu skaitu nosaka atbilstoši normatīvajam aktam par pedagogu darba samaksas noteikumiem, kur viena slodze (attiecīgajam amatam) atbilst noteiktam stundu skaitam nedēļā un/vai gadā. Politikas un resursu vadības karte(-es) 1. Darbības jomas nosaukums (par katru darbības jomu)
Piezīmes. 1 Attīstības plānošanas dokuments. 2 Skaidrojums, ja finansējumu atbilstošajai budžeta programmai (apakšprogrammai) ir plānots gada laikā pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas. 2. Darbības jomas nosaukums (utt. par katru darbības jomu) Jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritārajiem pasākumiem papildus piešķirtais finansējums no n+1 līdz n+3 gadam
Budžeta optimizācijas pasākumi no n+1 līdz n+3 gadam
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi Ministrija (cita centrālā valsts iestāde) n+1 gadam, salīdzinot ar n gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā: 1) izmaiņas; 2) utt. xx.xx.xx Programmas (apakšprogrammas) nosaukums Programmas (apakšprogrammas) mērķis: Galvenās aktivitātes: 1) pirmās aktivitātes nosaukums: ● pirmās aktivitātes pirmā apakšaktivitāte, ja tāda ir; ● utt. katrai apakšaktivitātei; 2) otrās aktivitātes nosaukums; 3) utt. katrai galvenajai aktivitātei. Programmas izpildītājs: ministrijas vai iestādes nosaukums. Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam
Finansiālie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam
Piezīmes. 1 Rādītājus norāda programmām, kurās finansēšanas daļā ir aizņēmumi, aizdevumi, akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā. 2 Tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Izmaiņas izdevumos, salīdzinot n+1 gada projektu ar n gada plānu Euro
Finansēšana n+1 gada projektā Euro
Tālrunis _________________ E-pasts __________________ Piezīmes. 1. *Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 2. Veidlapā izdzēš tās rindas, kas netiek aizpildītas. 18. pielikums Veidlapa Nr. 7(LM) Paskaidrojums par Labklājības ministrijas valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta līdzekļu pieprasījumu vidējam termiņam Ministrijas darbības jomas: Ministrijas galvenie pasākumi n+1 gadā: 1) pasākums; 2) utt. pasākumi. Politikas un resursu vadības karte(-es) 1. Darbības jomas nosaukums (par katru darbības jomu)
Piezīmes. 1 Attīstības plānošanas dokuments. 2 Skaidrojums, ja finansējumu atbilstošajai budžeta programmai (apakšprogrammai) ir plānots gada laikā pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas. 2. Darbības jomas nosaukums (utt. par katru darbības jomu) Labklājības ministrijas valsts
pamatbudžets/ Labklājības ministrijas valsts pamatbudžeta kopējo izdevumu izmaiņas no n-1 līdz n+3 gadam/Valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta kopējo izdevumu izmaiņas no n-1 līdz n+3 gadam Euro
Vidējais amata vietu skaits no n-1 līdz n+3 gadam
Piezīme. 1 Pedagogu darba slodžu skaitu nosaka atbilstoši normatīvajam aktam par pedagogu darba samaksas noteikumiem, kur viena slodze (attiecīgajam amatam) atbilst noteiktam stundu skaitam nedēļā un/vai gadā. Jaunajām politikas iniciatīvām un citiem prioritārajiem pasākumiem papildus piešķirtais finansējums no n+1 līdz n+3 gadam
Budžeta optimizācijas pasākumi no n+1 līdz n+3 gadam
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi Ministrija n+1 gadam, salīdzinot ar n gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā: 3) izmaiņas; 4) utt. xx.xx.xx Programmas (apakšprogrammas) nosaukums Programmas (apakšprogrammas) mērķis: Galvenās aktivitātes: 1) pirmās aktivitātes nosaukums: ● pirmās aktivitātes pirmā apakšaktivitāte, ja tāda ir; ● utt. katrai apakšaktivitātei; 2) otrās aktivitātes nosaukums; 3) utt. katrai galvenajai aktivitātei. Programmas izpildītājs: ministrijas vai iestādes nosaukums. Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam
Finansiālie rādītāji no n-1 līdz n+3 gadam
Piezīmes. 1 Rādītājus norāda programmām, kurās finansēšanas daļā ir aizņēmumi, aizdevumi, akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā 2 Tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Izmaiņas izdevumos, salīdzinot n+1 gada projektu ar n gada plānu Euro
Finansēšana n+1 gada projektā Euro
Tālrunis ___________________ E-pasts ____________________ Piezīmes. 1. *Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 2. Veidlapā izdzēš tās rindas, kas netiek aizpildītas. 19. pielikums Veidlapa Nr. 8 Jauno politikas iniciatīvu un citu prioritāro pasākumu saraksts vidējam termiņam
Valsts pamatbudžets/speciālais budžets (nevajadzīgo svītrot)
Tālrunis ___________________ E-pasts ____________________ Piezīmes. 1. * Iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 46. punktu, norāda Ministru kabineta sēdes protokollēmuma datumu, numuru, paragrāfu. Iesniedzot veidlapu saskaņā ar šo noteikumu 97.1 punktu, norāda gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta priekšlikuma numuru otrajā lasījumā Saeimā. 2. **Pārējie, kas neatbilst tabulas 6., 7., 8. un 9. ailē minētajam, tai skaitā administratīvās kapacitātes stiprināšanas pasākumi. 3. ***Izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kods sadalījumā pa gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā plānotajiem izdevumu kodiem. 4. ****Izdevumus norāda kopā, kā arī sadalījumā pa ekonomiskās klasifikācijas kodiem. 5. *****Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 20. pielikums Veidlapa Nr. 9 Optimizācijas pasākumu un reformu saraksts vidējam termiņam
Valsts pamatbudžets/speciālais budžets (nevajadzīgo svītrot)
Tālrunis ________________ E pasts ________________ Piezīmes. 1. *Izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kods un nosaukums sadalījumā pa gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā plānotajiem izdevumu kodiem. 2. **Izdevumu izmaiņas norāda kopā, kā arī sadalījumā pa ekonomiskās klasifikācijas kodiem ((+) pozitīva ietekme uz ieņēmumiem, (-) pozitīva ietekme uz izdevumiem). 3. ***Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 12. Papildināt noteikumus ar 20.1 pielikumu šādā redakcijā:
"20.1 pielikums Veidlapa Nr. 91 Reformas no n+1 līdz n+3 gadam ________________________________reforma (pamatojošā dokumenta Nr., datums)
Tālrunis ___________________ E-pasts ____________________ Piezīme. *Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu." 13. Aizstāt 33. pielikuma "Veidlapa Nr. 20 "Valsts budžeta programmu (apakšprogrammu) atlīdzības pieprasījums n+1 gadam"" piektās ailes nosaukumā vārdu "pieprasījums" ar vārdu "projekts". 14. Izteikt 33. pielikuma "Veidlapa Nr. 20 "Valsts budžeta programmu (apakšprogrammu) atlīdzības pieprasījums n+1 gadam"" 3. sadaļas nosaukumu šādā redakcijā: "3. Atlīdzība par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem***". 15. Papildināt 33. pielikumu "Veidlapa Nr. 20 "Valsts budžeta programmu (apakšprogrammu) atlīdzības pieprasījums n+1 gadam"" ar 3. piezīmi šādā redakcijā: "3. *** Par ārštata darbiniekiem uzskatāmi tie strādājošie, kas pieņemti darbā saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 18. maija noteikumiem Nr. 495 "Noteikumi par Ministru kabineta locekļa ārštata konsultatīvā darbinieka statusu un kompetenci"." Ministru prezidents Māris Kučinskis Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 523 "Noteikumi par budžeta pieprasījumu ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|