Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.682

Rīgā 2009.gada 30.jūnijā (prot. Nr.45 82.§)
Valsts izglītības satura centra nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgais jautājums

1. Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – centrs) ir izglītības un zinātnes ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

II. Centra funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Centram ir šādas funkcijas:

2.1. nodrošināt mācību satura izstrādi vispārējā izglītībā un pārraudzīt tā īstenošanu;

2.2. nodrošināt profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās, profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītības satura izstrādi atbilstoši valsts standartiem;

2.3. nodrošināt izglītojamo mācību sasniegumu novērtēšanu valsts pārbaudījumos vispārējā izglītībā;

2.4. nodrošināt vienotu profesionālās izglītības valsts pārbaudījumu satura izstrādi un norisi;

2.5. koordinēt vispārējās izglītības un profesionālās izglītības standartiem atbilstošas mācību literatūras izstrādi;

2.6. koordinēt atbalsta sistēmas darbību, lai nodrošinātu izglītības ieguvi izglītojamajiem ar īpašām vajadzībām;

2.7. koordinēt interešu izglītības sistēmas darbību un īstenot atbalsta pasākumus izglītojamo personības attīstībai, spēju un talantu pilnveidei;

2.8. nodrošināt Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanu un norisi;

2.9. koordinēt un īstenot pedagogu profesionālo pilnveidi;

2.10. nodrošināt valsts valodas prasmes pārbaudi profesionālo un amata pienākumu veikšanai, pastāvīgās uzturēšanās atļaujas saņemšanai un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa iegūšanai.

3. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, centrs veic šādus uzdevumus:

3.1. atbilstoši kompetencei sniedz priekšlikumus attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu izstrādei, apkopo un sniedz nepieciešamo informāciju izglītības politikas analīzei;

3.2. iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā priekšlikumus par funkciju īstenošanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;

3.3. organizē mācību priekšmetu programmu paraugu izstrādi vispārējā izglītībā;

3.4. izstrādā vienotu valsts pārbaudījumu saturu vispārējā izglītībā un profesionālajā izglītībā, organizē valsts pārbaudījumu norisi un izstrādā kritērijus izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanai;

3.5. nodrošina profesiju standartu izstrādi un izvērtēšanu;

3.6. organizē profesionālās izglītības programmu paraugu izstrādi;

3.7. organizē profesionālajā izglītībā nepieciešamo mācību un metodisko līdzekļu izstrādi un izvērtēšanu;

3.8. apstiprina izglītības standartiem atbilstošu mācību literatūru un publisko apstiprinātās mācību literatūras sarakstu;

3.9. nodrošina valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas darbību;

3.10. izstrādā valsts valodas prasmes pārbaudes saturu, organizē pārbaudes norisi, nodrošina pārbaudes darbu vērtēšanu un rezultātu paziņošanu;

3.11. organizē valsts mācību priekšmetu olimpiādes, izglītojamo zinātniskās pētniecības darbu un profesionālās meistarības konkursus, koordinē šo pasākumu norisi un veicina izglītojamo līdzdalību starptautiskajās olimpiādēs, izstādēs un konkursos;

3.12. organizē un īsteno valsts nozīmes pasākumus izglītojamajiem kultūrizglītībā, vides izglītībā, tehniskajā jaunradē un audzināšanas darbā;

3.13. organizē un īsteno Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanu un norisi, nodrošina metodisko atbalstu;

3.14. koordinē audzināšanas darba sistēmu;

3.15. nodrošina aktuālās informācijas pieejamību un konsultē personas par centra kompetencē esošiem jautājumiem, sniedz metodisko palīdzību un izdod informatīvos materiālus;

3.16. organizē, metodiski atbalsta un pārrauga pedagogu profesionālās pilnveides īstenošanu;

3.17. analizē valsts pārbaudījumu rezultātus un publisko analīzes aprakstošās statistikas datus;

3.18. administrē un aktualizē šādas datubāzes:

3.18.1. pieteikumi valsts pārbaudes darbiem;

3.18.2. centralizētie eksāmeni;

3.18.3. valsts pārbaudījumu informācijas sistēma;

3.18.4. valsts valodas prasmes apliecību uzskaite;

3.18.5. bērnu un jauniešu nometņu vadītāji;

3.18.6. centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu saturs;

3.18.7. centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu rezultāti;

3.19. atbilstoši kompetencei nodrošina sadarbību ar valsts un pašvaldību iestādēm un privātpersonām un sekmē sociālo partneru iesaisti izglītībā;

3.20. īsteno starptautisko sadarbību un piedalās starptautiskajās programmās un projektos;

3.21. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

4. Centram ir šādas tiesības:

4.1. veidot ekspertu grupas, konsultatīvās padomes un darba grupas, kā arī izstrādāt projektus centra kompetencē esošo uzdevumu veikšanai;

4.2. sniegt maksas pakalpojumus izglītības jomā saskaņā ar tiesību aktiem par kārtību, kādā no valsts budžeta finansējamās iestādes var sniegt maksas pakalpojumus.

III. Centra struktūra un amatpersonu kompetence

5. Centru vada centra vadītājs. Centra vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis. Centra vadītāju ieceļ amatā un atbrīvo no amata izglītības un zinātnes ministrs.

6. Centra vadītājs pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

7. Centra struktūrvienības ir departamenti un nodaļas.

IV. Centra darbības tiesiskuma nodrošināšana un darbības pārskats

8. Centra darbības tiesiskumu nodrošina centra vadītājs. Centra vadītājs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

9. Centra vadītājam ir tiesības atcelt centra amatpersonu lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

10. Centra amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu centra vadītājam. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā.

11. Centra vadītāja izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā. Izglītības un zinātnes ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

12. Centra vadītājs ne retāk kā reizi gadā sniedz izglītības un zinātnes ministram pārskatu par nozares politikas īstenošanu, centra funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavo gada publisko pārskatu par nozares politikas īstenošanu.

V. Noslēguma jautājumi

13. Atzīt par spēku zaudējušiem:

13.1. Ministru kabineta 2004.gada 25.maija noteikumus Nr.503 “Profesionālās izglītības administrācijas nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 85.nr.; 2006, 60., 208.nr.);

13.2. Ministru kabineta 2004.gada 26.oktobra noteikumus Nr.888 “Valsts jaunatnes iniciatīvu centra nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 171.nr.);

13.3. Ministru kabineta 2004.gada 9.novembra noteikumus Nr.915 “Izglītības satura un eksaminācijas centra nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 180.nr.);

13.4. Ministru kabineta 2007.gada 27.februāra noteikumus Nr.146 “Valsts speciālās izglītības centra nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2007, 37.nr.).

14. Noteikumi piemērojami ar 2009.gada 1.jūliju.

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Valsts izglītības satura centra nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 682Pieņemts: 30.06.2009.Stājas spēkā: 04.07.2009.Piemērojams ar: 01.07.2009.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 103, 03.07.2009.
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
194332
04.07.2009
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"