Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.587
Rīgā 2013.gada 13.augustā (prot. Nr.44 166.§) Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.2.aktivitātes "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)" projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākajām kārtām
(Noteikumu nosaukums grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 3.3.1.2.aktivitātes "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)" projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākās kārtas (turpmāk – aktivitātes trešā un turpmākās kārtas); 1.2. prasības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) iesnieguma iesniedzējam; 1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 1.4. atbildīgo iestādi. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 2. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu mērķis ir attīstīt kvalitatīvu, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrētu dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu–Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī ar efektīvu dzelzceļa sistēmu uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu (projekts Rail Baltica). (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 3. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu mērķa grupa ir dzelzceļa kravu nosūtītāji un saņēmēji, kā arī pasažieri. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 4. Aktivitātes trešo un turpmākās kārtas īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 5. Aktivitātes trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros projektu līdzfinansē no Kohēzijas fonda un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Aktivitātes trešās kārtas un turpmāko kārtu ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 113 067 501 euro un finansējuma saņēmēju līdzfinansējums – 19 953 088 euro. (MK 17.06.2014. noteikumu Nr.342 redakcijā) 6. Maksimāli pieļaujamā Kohēzijas fonda finansējuma intensitāte ir 85 procenti no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām. 7. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Satiksmes ministrija. Atbildīgā iestāde: 7.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs; 7.2. nodrošina aktivitātes un projekta uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projekta līmenī. 8. Projekta iesniegumu trešās un turpmāko kārtu aktivitātes ietvaros var iesniegt valsts kapitālsabiedrība, kas pārvalda valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un kura atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 9. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu, ja: 9.1. tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kuram: 9.1.1. ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tas atrodas sanācijas procesā, tam tiek veikta bankrota procedūra, piemērota izlīguma procedūra vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta; 9.1.2. saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu likmju celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, jaudas pārpalikums, zems likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība; 9.1.3. nav iespēju nosegt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no sava īpašnieka vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā termiņā gandrīz noteikti izraisīs komercsabiedrības nespēju turpināt darbību; 9.2. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu personai ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi; 9.3. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā, dalībā noziedzīgā organizācijā vai citā noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un personai sodāmība nav dzēsta vai noņemta; 9.4. tas citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu; 9.5. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju vai centies ietekmēt komisiju vai atbildīgo iestādi projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu iesniegumu vērtēšanā. 10. Projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkumu projekta iesniedzējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē iepirkuma procedūras. 11. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros atbalstāmās darbības ir jaunas infrastruktūras izveide vai jaunu maršrutu attīstība, vai esošās infrastruktūras rekonstrukcija. Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 12. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas: 12.1. projekta īstenošanai nepieciešamās zemes un nekustamā īpašuma iegādes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām; 12.2. projekta dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (inženierizpēte, tehniski ekonomiskais pamatojums, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīze un dokumentācija, kas saistīta ar ietekmes uz vidi novērtējumu); 12.3. projektēšanas izmaksas; 12.4. būvdarbu izmaksas; 12.5. būvniecības uzraudzības izmaksas; 12.6. autoruzraudzības izmaksas; 12.7. būvekspertīžu veikšanas izmaksas; 12.8. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, ja projekta iesniedzējs tos nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā; 12.9. ar projekta darbībām tieši saistītās obligāto publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda publicitātes un vizuālās identitātes prasībām; 12.10. neparedzētie izdevumi šo noteikumu 12.4.apakšpunktā minēto izdevumu segšanai, bet ne vairāk kā pieci procenti no projekta tiešajām kopējām attiecināmajām izmaksām. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 13. Šo noteikumu 12.2., 12.3., 12.5. un 12.6.apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām. 14. Tiešās attiecināmās izmaksas minētas šo noteikumu 12.1., 12.3., 12.4., 12.5., 12.6. un 12.7.apakšpunktā. 15. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksas: 15.1. projekta administrēšanas izmaksas; 15.2. izmaksas, kuras nav pamatotas ar izmaksas attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ; 15.3. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 12.3., 12.4., 12.6., 12.7., 12.8. un 12.9.apakšpunktā vai pārsniedz šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.5., 12.6. un 12.10.apakšpunktā minēto izmaksu apjoma ierobežojumu; 15.4. izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 17. Projekta ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst projekta īstenošanas kārtībai un ir radušās ne agrāk kā 2006.gada 24.oktobrī. 18. Aktivitātes trešo projektu iesniegumu atlases kārtu uzsāk ne vēlāk kā mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās. Aktivitātes turpmākās projektu iesniegumu atlases kārtas uzsāk ne vēlāk kā līdz 2014. gada 1. martam. (MK 21.01.2014. noteikumu Nr.44 redakcijā) 19. Atbildīgā iestāde nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. Uzaicinājumā ietver informāciju par ierobežoto projektu iesniegumu atlasi, norādot aktivitātes nosaukumu, pieejamo finansējumu, projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu termiņu, plānotos informatīvos pasākumus, jautājumu iesniegšanas iespējas, atbildīgās amatpersonas, kontaktinformāciju, kā arī citu informāciju, kas saistīta ar projekta iesnieguma iesniegšanu. 20. Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē uzaicinājumā norādītajā termiņā, kas nav īsāks par 15 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. 21. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt vienā no šādiem veidiem: 21.1. papīra formā, iesniedzot personīgi vai nosūtot pa pastu; 21.2. elektroniska dokumenta veidā, nosūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. 22. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, to sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, pievieno visus noteiktos pavaddokumentus, paraksta ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu. 23. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz divos eksemplāros (oriģinālu un kopiju) un pievieno elektronisko versiju elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā. Elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā ievietotos dokumentus noformē MS Word un MS Excel datņu formātā. 24. Projekta iesniedzējs pārliecinās, ka projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši noteiktajām prasībām un tajā ir iekļauti visi nepieciešamie pielikumi un pavaddokumenti. 25. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas laiku uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku. 26. Ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu. 27. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, sūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts. 28. Atbildīgā iestāde reģistrē saņemto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā un piešķir tam identifikācijas numuru. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzēja pārstāvim vai pilnvarotajai personai izsniedz personīgi, nosūta pa pastu vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu). 31. Projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja pārstāvis, kuram ir paraksta tiesības, vai pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz attiecīgu pilnvaru. 32. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno pavaddokumentu oriģinālus vai kopijas, kuru atbilstība oriģinālam ir apliecināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 33. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus: 33.1. kredītiestādes garantijas vēstules kopiju vai projekta iesniedzēja lēmumu, kas apliecina iespēju piesaistīt kredītresursus projekta īstenošanai nepieciešamajā apjomā, ja projektu paredzēts īstenot par aizņemtiem līdzekļiem; 33.2. projekta vadības grupā nodarbināto dzīvesgaitas aprakstus (CV); 33.3. tehniski ekonomisko pamatojumu, kurā ietverti projekta izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķini un jutīguma un risku analīzes aprēķini, kā arī aprēķinus pamatojošos dokumentus; 33.4. dokumentus, kas norādīti projekta iesniegumā; 33.5. cita veida informāciju, kas, pēc projekta iesniedzēja uzskatiem, ir būtiska lēmuma pieņemšanai (piemēram, aprēķini, kartes, shēmas). 34. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina atbildīgā iestāde, izveidojot vērtēšanas komisiju. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 35. Vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvjus, kuriem ir balsstiesības. Vērtēšanas komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes pārstāvji bez balsstiesībām. Vērtēšanas komisijas sēdēs var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām. 37. Uzsākot darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka: 37.1. komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām; 37.2. viņu darbībā nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā vai noraidīšanā. 38. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ievērojot atbildīgās iestādes izstrādāto un apstiprināto projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas metodiku. 39. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 1. un 2.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst), bet atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 3.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem – ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst), vai piešķirot noteiktu punktu skaitu. 40. Lai noteiktu iegūto punktu skaitu par šo noteikumu 2.pielikuma 3.1.apakšpunktā minēto kritēriju, punktu skaitu reizina ar kritērija īpatsvara procentam atbilstošu skaitli. 41. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 4.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst). 42. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. 43. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 2.pielikuma 1. un 2.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. 44. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida, ja tas neatbilst kādam no šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas nepieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. 45. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas paziņo projekta iesniedzējam. 46. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina 15 darbdienu laikā pēc lēmuma paziņošanas. 47. Piecu darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildi apliecinošo dokumentu saņemšanas komisija izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo attiecīgu atzinumu. 48. Ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, projekta iesniegums ir uzskatāms par apstiprinātu un atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 46.punktā minētā termiņa beigām nosūta projekta iesniedzējam pozitīvu atzinumu par minēto nosacījumu izpildi. 49. Ja lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav izpildīti šo noteikumu 46.punktā minētajā termiņā, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 47.punktā minētā termiņa beigām nosūta projekta iesniedzējam negatīvu atzinumu. 50. Atbildīgā iestāde publicē informāciju par apstiprināto projekta iesniegumu Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā (www.sam.gov.lv). 51. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas atbildīgā iestāde ar projekta iesnieguma iesniedzēju noslēdz līgumu par projekta īstenošanu. 52. Līgumā par projekta īstenošanu, kas noslēgts starp atbildīgo iestādi un finansējuma saņēmēju, atbildīgā iestāde norāda iepirkuma procedūras uzsākšanas termiņu (ja iepirkuma procedūra nav uzsākta agrāk) un maksājuma pieprasījuma sagatavošanas un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja izdevumu atmaksas veidu. Maksājuma pieprasījumu var sagatavot un izdevumus var atmaksāt latos vai euro. 53. Grozījumus projektā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi. 55. Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmie izdevumi vai izmaksas, kas pārsniedz līgumā par projekta īstenošanu paredzētās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs tās sedz no saviem līdzekļiem un uzskaita saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu. 56. Finansējuma saņēmējs sniedz atbildīgajai iestādei (projekta īstenošanas laikā un septiņus gadus pēc projekta īstenošanas) pilnu informāciju par projekta īstenošanu (tai skaitā projekta īstenošanas pārskatus un pārskatus pēc projekta īstenošanas). 57. Projekta īstenošanas laikā un projekta īstenošanas rezultātā izveidotās infrastruktūras izmantošanas laikā (20 gadus pēc izveidotās infrastruktūras pieņemšanas ekspluatācijā) finansējuma saņēmējs vismaz reizi gadā iesniedz Satiksmes ministrijā pārskatu par infrastruktūras izmantošanu. 58. Finansējuma saņēmējs savā mājaslapā internetā ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanas gaitu. 59. Pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas atbildīgā iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas sagatavošana. 60. Ja aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek izbeigts līgums par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta līguma vai vienošanās izbeigšanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros. (Grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) 61. Atbildīgā iestāde trīs gadus pēc projekta īstenošanas, bet ne vēlāk kā līdz darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" īstenošanas beigu termiņam nodrošina projekta radīto ieņēmumu uzraudzību, tajā skaitā to ieņēmumu atgūšanu vai ieturēšanu, kas netika ņemti vērā, aprēķinot projektam pieejamā Kohēzijas fonda un Latvijas valsts budžeta finansējuma apjomu. 62. Šo noteikumu 52.punktā paredzēto maksājuma pieprasījumu var sagatavot un izdevumus atmaksāt latos līdz 2013.gada 31.decembrim. 63. Finansējuma saņēmējs atbilstoši aktivitātē pieejamam Kohēzijas fonda līdzfinansējumam var paredzēt papildu darbības jaunu uzraudzības rādītāju sasniegšanai vai esošo uzraudzības rādītāju vērtību pieaugumam aktivitātes trešās un turpmāko kārtu īstenošanā esoša projekta ietvaros, iesniedzot grozījumus līgumā par projekta īstenošanu, bet nepalielinot Kohēzijas fonda atbalsta intensitāti, kas noteikta attiecīgajam projektam. (MK 21.01.2014. noteikumu Nr.44 redakcijā) Ministru prezidents Valdis Dombrovskis
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2013.gada 13.augusta noteikumiem Nr.587 (Pielikums grozīts ar MK 21.01.2014. noteikumiem Nr.44) A daļa
Projekta iesniedzējs:
1.6. Projekta iesniedzēja tips:
1.7. Projekta iesniedzēja Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kods (lūdzam ierakstīt atbilstošo):
2.1. Projekta mērķis un kopsavilkums par Kohēzijas fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesniegumu): 2.2. Projekta īstenošanas vieta (lūdzam aizpildīt tabulu):
Lūdzam pievienot projekta iesniegumam informāciju par projekta izvietojumu dabā (karti). 2.3. Projekta klasifikācija (lūdzam norādīt projekta saturam atbilstošo Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kodu):
2.4. Projekta nepieciešamības pamatojums, konstatētās problēmas apraksts un problēmas risinājumi: 2.4.1. Vai projekts nodrošina dzelzceļa koridora jaudas palielināšanu vietās, kur iecirkņa caurlaides spēja neatbilst prognozētajam pārvadājuma apjomam? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādā veidā projekts nodrošina dzelzceļa koridora jaudas palielināšanu vietās, kur iecirkņa caurlaides spēja neatbilst prognozētajam pārvadājuma apjomam: 2.4.2. Vai projekts ir nepieciešams citu projektu attīstībai, lai nodrošinātu sabalansētu transporta sistēmas attīstību? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ projekts ir nepieciešams citu projektu attīstībai, lai nodrošinātu sabalansētu transporta sistēmas attīstību: 2.4.3. Kādā maršrutā atrodas projekts?(lūdzam atzīmēt atbilstošo): projekts atrodas maršrutā Austrumu – Rietumu transporta koridorā; projekts atrodas "Rail Baltica" maršrutā Latvijas Republikas teritorijā. 2.4.4. Vai projekts paredz jaunas infrastruktūras izveidi vai jaunu maršrutu attīstību, vai esošās infrastruktūras uzlabošanu? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādā veidā projekta nodrošinās jaunas infrastruktūras izveidi vai jaunu maršrutu attīstību: 2.5. Aprakstīt plānotās projekta aktivitātes:
2.6. Sasniedzamie rezultāti aktivitāšu ietvaros:
*Aktivitātēm jāsakrīt ar projekta īstenošanas laika grafikā (B daļa) norādītajām. Vienai aktivitātei var būt vairāki rezultāti. 2.7. Aprakstīt projekta atbilstību aktivitātes mērķim - attīstīt kvalitatīvu, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrēta dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu-Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu ar efektīvu dzelzceļa sistēmu (projekts Rail Baltica): 2.8. Projektā sasniedzamie uzraudzības rādītāji (lūdzam aizpildīt tabulas): 2.8.1. Iznākuma rādītāji (projektiem, kuriem tiks izbūvēts sliežu ceļš, noteikti jānorāda izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarumu 2015.gadā, pārējiem projektiem var izmantot citus iznākuma rādītājus):
2.8.2. Rezultāta rādītāji (projektiem, kuriem tiks izbūvēts sliežu ceļš, noteikti jānorāda dzelzceļa posma caurlaides spēja miljonos tonnu 2015.gadā, savukārt, projektiem, kuriem tiks veikta dzelzceļa mezgla rekonstrukcija, noteikti jānorāda dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēju miljonos tonnu 2015.gadā, pārējiem projektiem var izmantot citus rezultāta rādītājus):
3.1. Raksturot projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēmu: 3.2. Raksturot projekta ieviešanai nepieciešamos resursus (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze): 3.3. Raksturot projekta vadības personāla pieredzi, projekta vadības kapacitāti, profesionālās un tehniskās zināšanas: 3.4. Plānotais kopējais projekta īstenošanas ilgums:
3.5. Norādīt projekta pabeigšanas datumu (norādīt gadu un mēnesi): 3.6. Projekta īstenošanas laika grafiks (aizpildīt B daļas tabulu). 3.7. Projekta rezultātu ilgtspēja - lūdzam aprakstīt, kā tiks nodrošināta objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas (projekta iesniegums tiks apstiprināts, ja tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja un objekta uzturēšanas vismaz 20 gadus pēc projekta īstenošanas):
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi:
4.2. Raksturot pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
5.1. Projekta ietekme uz horizontālo prioritāti "Vienlīdzīgas iespējas". 5.1.1. Vai īstenojot projektu tiks ņemtas vērā Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības dzelzceļa un būvniecības jomā un labās prakses piemēri attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Lūdzam raksturot, kādi pasākumi tiks veikti, lai projekta īstenošanas rezultātā nodrošinātu vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem (ja attiecas): 5.2. Projekta ietekme uz horizontālo prioritāti "Ilgtspējīga attīstība". 5.2.1. Vai īstenojot projektu tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Lūdzam raksturot, kādi pasākumi tiks veikti, lai īstenojot projektu tiktu novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti:
6.1. Projektā paredzēto darbību atbilstība likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu" noteiktajām darbības izvērtēšanas prasībām: izvērtējums nav nepieciešams; nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums; nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums. 6.2 Ja 6.1.punktā norādīts, ka izvērtējums nav nepieciešams, sniegt pamatojumu norādītajai atbilstībai ar atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, kas regulē ietekmes uz vidi novērtējuma jomu: 6.3. Ja 6.1.punktā norādīts, ka nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums vai ietekmes uz vidi novērtējums, pievienot raksturojumu*: Iesniegumam jāpievieno Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu par IVN nepiemērošanu vai atzinumu par IVN noslēguma ziņojumu.
7.1. Projekta finansēšanas plāns (aizpildīt C daļas tabulu). 7.2. Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns (aizpildīt D daļas tabulu). 7.3. Vai projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. Ja atbilde uz 7.3. jautājumu ir "jā", lūdzam aizpildīt tabulu:
7.4. Izdevumu-ieguvumu analīzes galvenie secinājumi: 7.4.1. Finanšu analīzē izmantotie galvenie elementi un parametri (norāda projektiem, no kuriem gūst ieņēmumus, ja to kopējā attiecināmo izdevumu summa pārsniedz 200 000 eiro, saskaņā Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr. 1826/2006 XXI pielikuma E.1.2.sadaļā norādīto tabulu). 7.4.2. Galvenie finanšu analīzes rezultāti (norāda projektiem, no kuriem gūst ieņēmumus, ja to kopējā attiecināmo izdevumu summa pārsniedz 200 000 eiro, saskaņā Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr. 1826/2006 XXI pielikuma E.1.3.sadaļā norādīto tabulu). 7.4. Vai projektam ir veikta jūtīguma un risku analīze? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē. 7.5. Vai projekta iesniegumā iekļautie izdevumi atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām izmaksām un to apjomiem, projekta izmaksās ietvertas visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksas un plānotās projekta izmaksas ir samērīgas un pamatotas attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem, atbilst faktiskajām izmaksām nozarē projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī? (lūdzam atzīmēt atbilstošo): jā; nē.
• projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta; • projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu; • projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tam netiek veikta bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta, saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes; • projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiska persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs juridiskais statuss; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs pamatdarbības veids; • projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo līdzfinansējumu; • projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; • projekta iesniedzējs citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā nav tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu". • nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos; • tieši šis projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros; • projekta apstiprinājuma gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; • projekts neatbilst komercdarbības atbalsta kontroli reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajām atbalsta pazīmēm; • projekta realizācijai nepieciešamā zeme ir projekta iesniedzēja īpašumā vai valdījumā vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. Apņemos nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Kohēzijas fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu plānotais Kohēzijas fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju. Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
Dokumenta rekvizītus "Paraksts", "Datums" un "Zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. B daļa Projekta īstenošanas laika grafiks:
* Jāsakrīt ar 2.5.punkta tabulā norādīto aktivitāšu numuriem. **Laika grafikā attiecīgā gada kvartāla "lodziņā" norādīt arī konkrētu aktivitātes uzsākšanas un pabeigšanas mēnesi. C Daļa Finansēšanas plāns, euro:
D daļa Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns, euro:
* Izmaksu pozīcijas norāda saskaņā ar normatīvajiem aktiem par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu norādītajām attiecināmo izmaksu pozīcijām. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Piezīmes. * Ja kritērijs neatbilst (N), atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. ** Ja kritērijs neatbilst (P), atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.2.aktivitātes ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|