Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2008. gada 5. februāra noteikumus Nr. 72 "Tirgus orientēto pētījumu projektu finansējuma sadales kārtība".

Ministru kabineta noteikumi Nr.581

Rīgā 2006.gada 11.jūlijā (prot. Nr.37 12.§)

Tirgus orientēto pētījumu projektu finansējuma sadales kārtība

Izdoti saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma 36.pantu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - ministrija), pamatojoties uz zinātnisko un tautsaimniecisko ekspertīzi, sadala finansējumu tirgus orientēto pētījumu projektiem (turpmāk - projekts).

2. Projektus īsteno Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas zinātniskās institūcijas (turpmāk - institūcija).

3. Valsts sniegtā maksimālā atbalsta intensitāte projektam ir 70 procenti no attiecināmajām izmaksām.

4. Minimālais pieļaujamais valsts līdzfinansējuma apmērs projektā ir 20000latu, maksimālais - 200000 latu. Pieļaujamo līdzfinansējuma apmēru aprēķina no projekta attiecināmo izmaksu summas.

5. Projekta īstenošanas laiks nav ilgāks par trim gadiem.

6. Projektus finansē no kārtējam gadam paredzētajiem valsts budžeta līdzekļiem.

7. Ražojošā sektora finanšu ieguldījums projektā ir vismaz 30 procenti no projekta kopējā finansējuma, un to ieskaita projekta īstenotāja kontā līgumā noteiktajos termiņos.

8. Projekta ietvaros tiek atbalstītas šādas projekta īstenošanas izmaksas:

8.1. projekta izpildītāju darba algas un sociālais nodoklis;

8.2. komandējumi;

8.3. pētnieciskās aparatūras un iekārtu izmaksas;

8.4. citi izdevumi (piemēram, par materiāliem, reaģentiem, ķimikālijām, piederumiem un priekšmetiem), kas tieši saistīti ar projekta ietvaros veicamajām pētnieciskajām darbībām;

8.5. ar intelektuālā īpašuma aizsardzību saistītās izmaksas;

8.6.administratīvās izmaksas (līdz 10procentu apmērā no projekta kopējām valsts izmaksām);

8.7. komunālie maksājumi, kas tieši attiecas uz īstenojamo projektu.

9. Projekta ietvaros netiek atbalstītas šādas izmaksas:

9.1. izmaksas, kas radušās pirms un pēc projekta izpildes;

9.2. izklaides pasākumu izmaksas;

9.3. mārketinga un reklāmas izmaksas;

9.4. tirdzniecības izmaksas;

9.5. ar citiem projektiem saistītie izdevumi;

9.6. būvniecības un remontdarbu izmaksas.

II. Projekta iesniegums un cita dokumentācija

10. Projektu iesniegumu (turpmāk - iesniegums) iesniegšanas datumi ir katra trešā mēneša (skaitot no gada sākuma) pēdējā darbdiena. Ja ir beigušies valsts budžeta likumā kārtējam gadam projektiem paredzētie līdzekļi, projektu pieņemšana tiek pārtraukta.

11. Iesniegumu iesniedz ministrijā trijos eksemplāros. Iesniegumi (tēma, iesniedzējs, finansējums) tiek publicēti vismaz vienā dienas laikrakstā, kas tiek izplatīts visā Latvijas teritorijā, un ievieto ministrijas mājas lapā internetā. Kopā ar iesniegumu iesniedz šādu informāciju:

11.1. zinātniskās institūcijas nosaukums un adrese;

11.2. projekta nosaukums;

11.3. dati par projekta vadītāju (vārds, uzvārds, amats, zinātniskais grāds, dzīvesvietas adrese, darbavietas un dzīvesvietas tālruņa numuri, dzīves gājuma apraksts (CV));

11.4. dati par projekta izpildītājiem (1.pielikums) un vadošo zinātnieku dzīves gājuma apraksts (CV);

11.5. īss projekta raksturojums;

11.6. projekta īstenošanas laiks (mēnešos);

11.7. sagaidāmais galarezultāts (rezultātu saraksts, šo rezultātu rādītāji, projekta īstenošanas laika grafiks);

11.8. materiāltehniskās bāzes un personāla īss raksturojums (kvalifikācija, pieredze un iestrādes ar projektu saistītajā nozarē);

11.9. projekta kopējo izmaksu detalizēts uzskaitījums (tirgus orientēto pētījumu līdzekļi, citu ieinteresēto organizāciju finansējums, šo organizāciju nosaukumi, projektā ieguldāmie pašu līdzekļi);

11.10. biznesa plāns;

11.11.abpusēji parakstīts vienošanās protokols par ražojošā sektora partnera ieinteresētību projekta rezultātu izmantošanā. Ražojošā sektora partneris ieinteresētību var apliecināt arī ar savu līdzekļu ieguldījumu projektā.

12. Projekta īstenotāja pienākums ir iesniegumā norādīt finansējumu, kuru no fundamentālo un lietišķo pētījumu vai valsts pētījumu programmu līdzekļiem par līdzīgu tēmu ir iepriekš saņēmis vai patlaban saņem projekta pieteicējs, un pierādīt, ka pieprasītie un iepriekš saņemtie līdzekļi netiek vienlaikus izlietoti projekta finansēšanai.

III. Projekta ekspertīze

13.Mēneša laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas ministrija nodrošina iesniegto projektu zinātnisko un tautsaimniecisko ekspertīzi. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams ievērot, ministrija to var pagarināt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

14.Projekta zinātnisko ekspertīzi veic Latvijas Zinātnes padomes eksperti. Katru projektu vērtē vismaz divi eksperti. Zinātniskajā ekspertīzē vērtē:

14.1. projekta inovatīvo līmeni;

14.2. zinātniskās idejas konkurētspēju un novitāti;

14.3. projekta īstenotāja zinātnisko kvalifikāciju;

14.4. pieredzi pieteiktajā tēmā;

14.5.rezultātu sasniedzamību no zinātniskās pētniecības potenciāla viedokļa;

14.6. īstenojamās ieceres zinātnisko pamatojumu;

14.7. finansiālās tāmes pamatotību - izmaksu efektivitāti;

14.8. projekta īstenošanas termiņus;

14.9.projekta ieguldījumu ilgtspējīgas attīstības veicināšanā, videi draudzīgu tehnoloģiju un risinājumu ieviešanā.

15.Ja attiecīgā projekta specifika neatbilst Latvijas Zinātnes padomes zinātnes nozaru ekspertu komisiju tematikai, projekta ekspertīzes veikšanai pieaicina attiecīgās tautsaimniecības nozares speciālistus.

16. Eksperti aizpilda eksperta objektivitātes un informācijas neizpaušanas apliecinājumu (2.pielikums) un projekta ekspertīzes veidlapas un iesniedz projekta vērtējumu brīvā formā.

17. Tautsaimniecisko ekspertīzi veic neatkarīgi tautsaimniecības nozaru eksperti. Tautsaimnieciskajā ekspertīzē vērtē:

17.1.ražojošā sektora partneru ieinteresētību projekta rezultātu izmantošanā, tai skaitā spēju sniegt paredzēto ieguldījumu projektā;

17.2. finansiālās tāmes pamatotību - izmaksu efektivitāti;

17.3. plānoto projekta rezultātu izmantošanas iespējamību, ņemot vērā tirgus apstākļus un analizējot projekta biznesa plānu;

17.4. pieprasījumu pēc projekta produkta (pakalpojuma), prognozēto tā cenu un peļņu (ja tāda ir paredzēta);

17.5.projekta īstenošanas nozīmīgumu Latvijai, Eiropas Savienībai, pasaulei (paredzamā produkta vai pakalpojuma eksportspēja, starptautiska patenta iegūšanas iespēja).

18.Ekspertu darba samaksa tiek aprēķināta atbilstoši likmei 10latu stundā, bet ne vairāk kā 100latu (pirms nodokļu samaksas) par projektu. Ekspertīžu veikšanas termiņš - viens mēnesis no dienas, kopš eksperts ir saņēmis projektu. Par ekspertu darbu maksā no ministrijas budžeta.

19. Ministrija apkopo ekspertīzes gaitā saņemtos ekspertu iebildumus, prasības pēc papildu informācijas, jautājumus par pētniecības darbu rezultātu ticamību un par finansiālās tāmes pozīciju pamatotību un nosūta projekta iesniedzējam (vadītājam) atbilžu un skaidrojumu sniegšanai.

20.Ministrija apkopo zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes rezultātus, rekomendācijas, ekspertu iebildumus un ierosinājumus, izvērtē projekta iesniedzēja atbildes uz ekspertu jautājumiem un sagatavoto apkopojumu iesniedz pētījumu projektu iesniegumu izvērtēšanas komisijai (turpmāk - komisija).

21. Lēmumu par projekta finansēšanu un finansējuma apmēru pieņem ministrs, pamatojoties uz komisijas lēmumu, tai skaitā katra komisijas locekļa izteikto viedokli par projektu un ekspertīzes rezultātiem. Komisija (komisijas locekļiem balsojot "par" vai "pret") lēmumu pieņem ar balsu vairākumu. Ja balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss. Ministra pieņemto lēmumu var apstrīdēt un pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

22.Komisiju izveido ministrijas valsts sekretārs no ministrijas darbiniekiem (četri pārstāvji) un pieaicinātajiem Latvijas Zinātnes padomes ekspertiem (trīs pārstāvji), kā arī pa vienam pārstāvim no Ekonomikas ministrijas un Latvijas Darba devēju konfederācijas deleģētajiem pārstāvjiem.

IV. Līguma slēgšana un finansēšana

23.Pēc lēmuma par projekta finansēšanu pieņemšanas ministrija (kā pasūtītājs) slēdz līgumu ar projekta izpildītāju par projekta izpildi (3.pielikums). Līguma veidlapas trijos eksemplāros sagatavo projekta iesniedzējs.

24. Ja projekta iesniegumā vai projekta ekspertīzē ir secināts, ka projekta gaitā tiks radīts aizsargājams intelektuālais īpašums (piemēram, autortiesības, patenti, tirdzniecības zīmes, preču zīmes), intelektuālā īpašuma īpašumtiesību un tā aizsardzības jautājumi ir jāatrunā ar atsevišķu vienošanos starp pasūtītāju, izpildītāju un līdzfinansētāju.

25. Pēc līguma noslēgšanas pasūtītājs nodod atklātībai informāciju par īstenojamo projektu, norādot vismaz tēmu, sagaidāmos rezultātus, projekta izpildītāju, finansējumu un izpildes termiņus.

26. Projektu īsteno un finansē pa posmiem. Posmu ilgums ir no trijiem līdz sešiem mēnešiem. Atsevišķos gadījumos, ja izpildītājs to pamato, posma ilgumu var pagarināt līdz 12 mēnešiem, kā arī darbu var veikt vienā posmā.

27. Sākot īstenot projekta posmu, atbilstoši līguma vienošanās protokolā (līguma 2.pielikums) paredzētajām projekta posma izmaksām tiek piešķirts avanss 50 procentu apmērā no visām šī posma izmaksām.

28. Piešķirto finansējumu drīkst izlietot tikai iesniegumā paredzētajiem mērķiem.

29.Katra posma noslēgumā projekta izpildītājs iesniedz informatīvo pārskatu (starpatskaiti), finanšu pārskatu, pārskatu par darba izpildītājiem un dokumentāru apliecinājumu par līdzfinansējumu. Pēc projekta posma īstenošanas izpildītājs un pasūtītājs paraksta šajā posmā paredzēto darbu pieņemšanas un nodošanas aktu. Minētais akts ir pamats atlikušo līdzekļu pārskaitīšanai izpildītāja kontā.

30.Informatīvajā pārskatā atspoguļo projekta posma īstenošanas rezultātus un to atbilstību līgumā paredzētajiem.

31.Finanšu pārskatā un pārskatā par darbu izpildītājiem norāda līdzekļu izlietojumu. Finanšu pārskata izklāstam un pievienotajiem dokumentiem jāsniedz patiess un skaidrs priekšstats par kopējo līdzekļu izlietojumu, lai pārbaudītājs varētu izsekot katra saimnieciskā darījuma norisei. Finanšu pārskatam pievieno apliecinošus dokumentus par projekta ietvaros izdarītā iepirkuma iekļaušanu bilancē. Pārskatus paraksta projekta vadītājs un institūcijas galvenais grāmatvedis.

32. Projekta īstenošanas gaitu izlases kārtībā projekta īstenošanas vietā atbilstoši līgumam pārbauda komisijas pārstāvji no Izglītības un zinātnes ministrijas, pieaicinot ekspertus (ja iespējams, pieaicinot projekta iesniegumu ekspertīzi veikušos ekspertus).

33. Ja projekta īstenošanas gaitā, ņemot vērā projekta vadītāja pamatotu rakstisku iesniegumu un pārbaudot projekta īstenošanas gaitu uz vietas, komisija secina, ka iecerētā mērķa sasniegšanai vai mērķu paplašināšanai nepieciešamas tādas izmaiņas darba uzdevumos, kas ietekmē finansējuma apmēru, tā var vienu reizi pētījuma laikā lemt par izmaiņām projekta izpildes posma finansējumā, noteikt projekta izpildes papildu posmu, piešķirot papildu finansējumu, vai lemt par finansējuma samazināšanu vai projekta izpildes pārtraukšanu, ja pēc finansējuma piešķiršanas projekta mērķa sasniegšanai paredzētās izmaksas samazinās vai tiek piesaistīti jauni valsts vai citi finansējuma līdzekļi.

34.Ja pēc projekta īstenošanas uzsākšanas tā mērķa sasniegšanai paredzētie izdevumi samazinās vai tiek piesaistīti jauni valsts vai sabiedriskā finansējuma līdzekļi, projekta izpildītāja pienākums ir nekavējoties par to informēt ministriju.

35.Komisija var pieņemt lēmumu par finansējuma pārtraukšanu, ja tā konstatē, ka finansējums ticis piešķirts uz nepatiesas vai nepilnīgas informācijas pamata, finansējums netiek izmantots paredzētajam mērķim vai netiek pildītas noteiktās saistības.

36. Pabeidzot projektu, izpildītājs iesniedz pārskatu par projekta ietvaros paveikto, īsu anotāciju (1-2lpp.) par darba galvenajiem rezultātiem, projekta posma īstenošanā veikto darbu pieņemšanas un nodošanas aktus, posma finanšu pārskatus, dokumentāru apliecinājumu par līdzfinansējumu, kā arī pievieno ražojošā sektora partneru oficiālu apliecinājumu (pamatojumu) par iegūto rezultātu atbilstību sākotnējiem mērķiem, par iegūto rezultātu izmantojamību un komercializācijas iespējām. Līgums tiek uzskatīts par izpildītu un projekta izpildes pēdējā posma darbu pieņemšanas un nodošanas akts tiek parakstīts pēc pārskata un projekta rezultātu izvērtēšanas un apstiprināšanas komisijā.

37. Darba pārskatā ietver šādus dokumentus:

37.1.problēmas nostādne, norādot, kādas iestrādes bija projekta uzsākšanas brīdī;

37.2.projekta izpilde, tā atbilstība (vai neatbilstība) iesniegumam un darba plānam, sadarbība ar citām organizācijām (sadarbības partneriem);

37.3. sasniegtie rezultāti, kas raksturoti ar konkrētiem indikatoriem;

37.4. projekta rezultātu izmantošanas iespējas;

37.5.pamatots finanšu līdzekļu izlietojums iesniegumā paredzētajiem mērķiem;

37.6.projekta izpildes gaitā iegūto vai iegādāto materiālo vērtību piederība.

38. Projekta pasūtītājs pēc līguma izpildīšanas nodod atklātībai (ievieto ministrijas mājas lapā internetā) šādu informāciju par projektu:

38.1. projekta nosaukums un izpildes termiņi;

38.2. iesniegumā norādītais mērķis un sasniegtie rezultāti;

38.3. finansējuma saņēmēja organizācija (projekta izpildītājs);

38.4. projekta vadītājs (atbildīgais par projekta izpildi);

38.5. kopējās projekta izmaksas;

38.6. valsts finansējuma apmērs un finansējuma saņēmēja dalības apmērs;

38.7. projekta anotācija.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 20.jūliju.

Pielikumi 1-3

ZIP 25 kb
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Tirgus orientēto pētījumu projektu finansējuma sadales kārtība Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 581Pieņemts: 11.07.2006.Stājas spēkā: 20.07.2006.Zaudē spēku: 22.02.2008.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 113, 19.07.2006.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
140082
20.07.2006
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"