Ministru kabineta rīkojums
  Nr.964
  Rīgā 2004.gada 30.novembrī (prot.
  Nr.68 65.§)
  Par Valsts 2.šķiras
  autoceļu sakārtošanas pamatnostādnēm
  
  1. Apstiprināt Valsts
  2.šķiras autoceļu sakārtošanas pamatnostādņu (turpmāk -
  pamatnostādnes) kopsavilkumā ietverto risinājumu.
  
  2. Noteikt Satiksmes ministriju par atbildīgo institūciju
  pamatnostādņu īstenošanā.
  
  3. Satiksmes ministrijai sešu mēnešu laikā pēc pamatnostādņu
  apstiprināšanas iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā
  valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošanas programmu (turpmāk -
  programma).
  
  4. Satiksmes ministrijai katru gadu (sākot ar 2006.gadu)
  līdz 1.aprīlim izstrādāt un satiksmes ministram iesniegt Ministru
  kabinetā informatīvo ziņojumu par programmas rezultātiem un
  īstenošanas gaitu.
  
  5. Jautājumu par pamatnostādņu īstenošanai nepieciešamo
  papildu finansējumu no valsts budžeta 2005.gadā un turpmākajos
  gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju
  budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot un izskatot valsts
  budžeta projektu attiecīgajam gadam.
  Ministru prezidents I.Emsis
  Satiksmes
  ministra vietas izpildītājs - Ministru prezidenta biedrs
  A.Šlesers
   
   
  (Ministru kabineta
  2004.gada 30.novembra rīkojums Nr.964)
  Valsts 2.šķiras
  autoceļu sakārtošanas pamatnostādņu kopsavilkums
  Valsts autoceļu tīkla stāvoklis
  tikai daļēji apmierina autoceļu lietotājus. Autoceļu tīklā netiek
  laikus atjaunotas ceļu konstrukcijas, un autoceļu stāvoklis
  valstī turpina pasliktināties, līdz ar to ierobežojot arī novadu
  attīstības iespējas. Īpaši smagi šī problēma skar valsts 2.šķiras
  autoceļu lietotājus. Valsts 2.šķiras autoceļi pamatā kalpo
  vietējās satiksmes nodrošināšanai pašvaldību teritorijās, un
  finansiālo ierobežojumu apstākļos, plānojot darbus autoceļu
  tīklā, priekšroka tiek dota autoceļu posmiem, kurus izmanto
  lielāks skaits braucēju.
  
  Valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošanas pamatnostādņu
  (turpmāk - pamatnostādnes) mērķis ir jaunas politikas
  iniciatīvas īstenošana, pamatojoties uz noteiktu finansēšanas
  modeli, lai apturētu tālāku 2.šķiras autoceļu tīkla sabrukumu un
  veicinātu tā sakārtošanu atbilstoši tautsaimniecības un
  sociālajām interesēm, tādējādi veicinot novadu attīstību un
  iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos.
  Pamatnostādņu projekts izstrādāts, lai sniegtu atbalstu
  pašvaldībām novadu veidošanas procesā, sakārtojot pēc noteiktiem
  kritērijiem atlasītus valsts 2.šķiras autoceļu posmus, un
  noteiktu procedūru valsts 2.šķiras autoceļu sistemātiskai
  uzlabošanai, katru gadu paredzot šim mērķim noteiktu
  finansējumu.
  
  Izvērtējot pašreizējo situāciju valsts 2.šķiras autoceļu tīklā un
  pasākumus tās uzlabošanai, kā arī iespējamās izmaksas,
  pamatnostādņu projektā tiek piedāvātas divas alternatīvas.
  Satiksmes ministrija, apzinoties ierobežotās finansējuma
  nodrošināšanas iespējas, atbalsta turpmākās valsts 2.šķiras
  autoceļu sakārtošanas stratēģijas pirmo alternatīvo variantu,
  plānojot šo autoceļu segumu atjaunošanai pasākumus, kuriem
  nepieciešami mazāki izdevumi, tajā pašā laikā sakārtojot lielāku
  skaitu kilometru. Finansējums valsts 2.šķiras autoceļiem
  novirzāms grants segumu un sabrukušo melno segumu atjaunošanai,
  lielākoties neparedzot pilnu segumu rekonstrukciju, kura izmaksā
  dārgi, un neizbūvējot jaunus melnos segumus.
  
  Pamatnostādņu projektā tiek piedāvāti trīs valsts 2.šķiras
  autoceļu sakārtošanas programmas (turpmāk - programma)
  īstenošanai nepieciešamo finanšu resursu un plānoto rezultātu
  varianti - 30 milj. latu, 20 milj. latu un 12 milj. latu
  apmērā gadā, attiecīgi sakārtojot gadā 680 km, 449 km
  un 266 km valsts 2.šķiras autoceļu. Satiksmes ministrija,
  apzinoties valsts budžeta iespējas, ierosina paredzēt programmas
  izstrādei un īstenošanai gada finansējumu 12 milj. latu
  apmērā. Tādā gadījumā pamatnostādņu projektā iekļautos
  4000 km autoceļu būtu iespējams sakārtot 16 gados.
  Turklāt programmas īstenošanas pirmajā gadā (2005.gadā) paredzami
  tikai būvprojektēšanas darbi, kas izmaksātu aptuveni
  700 tūkst. latu. Programmas kopējās izmaksas - 180 milj.
  latu.
  Pamatnostādnēs definētā mērķa un rezultātu sasniegšanai iespējami
  šādi darbības virzieni:
  
  1) valsts pamatbudžeta līdzekļu piešķiršana Satiksmes ministrijai
  programmas izstrādei un īstenošanai, paredzot atbilstoši
  noteiktiem kritērijiem aprēķinātu proporcionālu finanšu resursu
  sadalījumu starp rajoniem/novadiem, dodot iespējas pašvaldībām
  izvērtēt to teritorijā esošo valsts 2.šķiras autoceļu nozīmi un
  stāvokli. Programmas izstrādē tiek ievērots pašvaldību
  sagatavotais pamatojums, kas apliecina izvēlēto autoceļu
  nozīmīgumu novadu attīstībai, kā arī izvēlēto maršrutu nozīme
  starpnovadu sakaru veicināšanā;
  
  2) pamatnostādnēm atbilstošas programmas izstrāde sešu mēnešu
  laikā pēc pamatnostādņu apstiprināšanas Ministru kabinetā;
  
  3) programmas īstenošanas uzsākšana 2005.gadā, paredzot tikai
  pasūtīt būvprojektus, bet autoceļu sakārtošanu uzsākt
  2006.gadā.
  
  Sākot ar 2006.gadu, Satiksmes ministrija līdz kārtējā gada
  1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetā informatīvu ziņojumu par
  programmas izpildes gaitu.
  Satiksmes ministra vietas
  izpildītājs - Ministru prezidenta biedrs A.Šlesers