Ministru kabineta noteikumi
Nr.770
Rīgā 2004.gada 7.septembrī (prot.
Nr.52 10.§)
Grozījumi Ministru
kabineta 2004.gada 25.marta noteikumos Nr.174 "Audžuģimeņu
noteikumi"
Izdoti saskaņā
ar likuma "Par bāriņtiesām un pagasttiesām" 13.panta ceturto
daļu
Izdarīt Ministru kabineta
2004.gada 25.marta noteikumos Nr.174 "Audžuģimeņu noteikumi"
(Latvijas Vēstnesis, 2004, 54.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 12.punktu šādā
redakcijā:
"12. Ja bāriņtiesa (pagasttiesa)
sniedz pozitīvu atzinumu par laulāto piemērotību audžuģimenes
pienākumu veikšanai, laulātie apgūst mācību kursu atbilstoši šo
noteikumu 3.pielikumā minētajai mācību programmai un pēc tā
apgūšanas saņem apliecību."
2. Svītrot 13.punktu.
3. Aizstāt 28.punktā vārdus "īpašu
uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās" ar vārdiem "bērnu un
ģimenes lietu ministra".
4. Izteikt 43.punktu šādā
redakcijā:
"43. Bērnu un ģimenes lietu
ministrija nodrošina audžuģimenēm psiholoģisko palīdzību un
informatīvo un metodisko atbalstu, kā arī nodrošina audžuģimeņu
apmācību."
5. Papildināt noteikumus ar
3.pielikumu šādā redakcijā:
"3.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 25.marta
noteikumiem Nr.174
Audžuģimeņu
mācību programma
I. Mācību
programmas apraksts
1.
|
Prasības attiecībā uz
iepriekš iegūto izglītību
|
Pamatizglītība
|
2.
|
Programmas īstenošanas
ilgums
|
60 akadēmiskās stundas
|
3.
|
Apmācības forma
|
Klātiene
|
4.
|
Dokuments, kas apliecina
programmas apguvi
|
Apliecība par audžuģimeņu
mācību programmas apguvi
|
5.
|
Programmas pamatmērķis
|
Izglītības procesā dot
iespēju apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai
profesionāli pildītu audžuģimenes pienākumus saskaņā ar
Ministru kabineta 2004.gada 25.marta noteikumiem Nr.174
"Audžuģimeņu noteikumi"
|
6.
|
Programmas vispārīgie
mērķi
|
Izglītības procesā dot
iespēju audžuģimenēm apgūt zināšanas un prasmes:
|
6.1. par ārpusģimenes
aprūpes tiesisko regulējumu;
|
6.2. par bērna
attīstību;
|
6.3. par saskarsmi
ģimenē;
|
6.4. par bērna aprūpi
|
7.
|
Programmas specifiskie
mērķi
|
Izglītības procesā dot
iespēju apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai
sniegtu bārenim vai bez vecāku gādības palikušajam bērnam
nepieciešamo aprūpi, kā arī atbalstu un palīdzību līdz
brīdim, kamēr bērns var atgriezties savā ģimenē vai, ja tas
nav iespējams, tiek adoptēts vai viņam nodibināta
aizbildnība
|
8.
|
Programmas apguves
kvalitātes novērtēšana
|
Izglītojamie, kuri apguvuši
izglītības programmu un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un
prasmju novērtējumu, kārto noslēguma pārbaudījumu, kas
ietver teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi.
Apliecību par audžuģimeņu mācību kursa apgūšanu saņem
persona, kura eksāmenā ieguvusi ne mazāk kā 4 balles -
"gandrīz viduvēji" - 10 ballu vērtējuma skalā
|
II. Mācību
plāns
Nr.
p.k. |
Tēmas |
Kontaktstundu skaits |
teorija |
praktiskās
nodarbības |
kopā |
1. |
Tiesiskais regulējums: |
5 |
3 |
8 |
1.1. |
bērna ārpusģimenes aprūpes
tiesiskais regulējums; |
|
|
|
1.2. |
audžuģimenes tiesības un
pienākumi; |
|
|
|
1.3. |
valsts un pašvaldību sociālo un
bērna tiesību aizsardzības institūciju sistēma |
|
|
|
2. |
Bērna
attīstība: |
5 |
5 |
10 |
2.1. |
bērna temperaments un
raksturs; |
|
|
|
2.2. |
bērna psihiskās un fizioloģiskās
attīstības posmi; |
|
|
|
2.3. |
attīstības īpatnības bērnam ar
īpašām vajadzībām |
|
|
|
3. |
Saskarsme ģimenē: |
15 |
15 |
30 |
3.1. |
efektīvas saskarsmes
priekšnoteikumi ģimenē; |
|
|
|
3.2. |
bērna audzināšanas metodes; |
|
|
|
3.3. |
vardarbība, tās veidi un
sekas; |
|
|
|
3.4. |
palīdzība vardarbībā cietušam
bērnam; |
|
|
|
3.5. |
audžubērna ienākšana
ģimenē; |
|
|
|
3.6. |
attiecību modeļi
audžuģimenē; |
|
|
|
3.7. |
konfliktu risināšana
audžuģimenē; |
|
|
|
3.8. |
psiholoģiskā krīze, tās
pārvarēšanas metodes |
|
|
|
4. |
Bērna
aprūpe: |
5 |
5 |
10 |
4.1. |
bērna aprūpes īpatnības dažādos
vecumposmos; |
|
|
|
4.2. |
aprūpes īpatnības bērnam ar
īpašām vajadzībām; |
|
|
|
4.3. |
higiēnas prasības; |
|
|
|
4.4. |
pirmā medicīniskā palīdzība |
|
|
|
5. |
Noslēguma pārbaudījums - eksāmens |
1 |
1 |
2 |
|
Kopā |
|
|
60 |
III. Mācību
programmas īstenošanai nepieciešamās pedagogu kvalifikācijas
apraksts
Nr.
p.k. |
Tēmas
nosaukums |
Prasības pedagoga
izglītībai |
1. |
Tiesiskais regulējums |
Augstākā profesionālā izglītība
tiesību zinātnēs |
2. |
Bērna attīstība |
Augstākā akadēmiskā vai
profesionālā izglītība psiholoģijā vai augstākā profesionālā
izglītība sociālajā darbā vai sociālajā pedagoģijā |
3. |
Saskarsme ģimenē |
Augstākā akadēmiskā vai
profesionālā izglītība psiholoģijā |
4. |
Bērna aprūpe |
Augstākā profesionālā izglītība
medicīnā" |
Ministru prezidents
I.Emsis
Bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks