Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.110

Rīgā 2004.gada 21.aprīlī (prot. Nr.18(173), 9.p.)

Par Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodiku

Pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta pirmās daļas 2.punktu un otro daļu un Pasta likuma 9.panta pirmo daļu, padome nolemj:

1. Apstiprināt Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodiku (pielikumā).
2. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā paredzētā metodika stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodika

Izdota saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta pirmās daļas 2.punktu un otro daļu un Pasta likuma 9.panta pirmo daļu

I nodaļa
Lietotie termini

1. Šīs metodikas izpratnē lietotie termini:

1.1. bāzes tarifs - vispārējo pasta pakalpojumu tarifs, kas noteikts atbilstoši pakalpojuma izmaksām;
1.2. cenu griestu periods - laika periods, kuram tiek noteikts nemainīgs efektivitātes izmaiņu koeficients;

1.3. cenu griestu vērtība - vērtība, kas nosaka maksimāli pieļaujamo tarifu vērtības pieaugumu vai minimāli nepieciešamo tarifu vērtības samazinājumu tarifu regulēšanas gadā;
1.4. citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas - Pasta likuma 22.panta trešajā daļā noteiktie pakalpojumi;
1.5. citi pasta pakalpojumi - papildu pasta pakalpojumi (iekšzemes un starptautiskie eksprespaku un ekspresvēstuļu sūtījumi) un pasta pakalpojumi, kuri neietilpst vispārējos pasta pakalpojumos (iekšzemes un starptautiskie pasta paku (virs 10 kilo-gramiem) sūtījumi);
1.6. efektivitātes izmaiņu koeficients - ražošanas efektivitātes, tehnoloģijas un citu paredzamo izmaiņu iespaids uz izmaksām relatīvi pret izmaiņām visā ekonomikā;
1.7. grāmatvedības nodalīšana - peļņas vai zaudējumu, izmantotā kapitāla un kapitāla finansēšanas izmaksu aprēķināšana pa darbības virzieniem;
1.8. izmantotais kapitāls - uzņēmuma piesaistīto pamatlīdzekļu, nemateriālo ieguldījumu un apgrozāmo līdzekļu kopsumma;
1.9. kārtējo izmaksu uzskaite - uzņēmuma izmaksu uzskaite, ievērojot pamatlīdzekļu vērtību pēc pārvērtēšanas un kapitāla uzturēšanas principus;
1.10. netiešās izmaksas - vispārējā rakstura izmaksas, kas nav tieši saistītas ar katra atsevišķa pasta pakalpojuma veikšanu;
1.11. pasta pakalpojumu sniedzējs - uzņēmums, kas nodrošina vispārējo pasta pakalpojumu pieņemšanu, pārsūtīšanu un izsniegšanu;
1.12. pasta pakalpojums - pakalpojums, kas ietver pasta sūtījumu pieņemšanu (savākšanu), pārsūtīšanu (šķirošanu, pārvadāšanu) un izsniegšanu (piegādi);
1.13. tarifu regulēšanas gads - 12 mēnešu periods, kur pirmā tarifu regulēšanas gada sākums sakrīt ar cenu griestu perioda uzsākšanas datumu;
1.14. tiešās izmaksas - izmaksas, kas ir tieši saistītas ar noteiktu pasta pakalpojumu veikšanu;
1.15. transferta maksājumi - maksājumi par uzņēmuma ietvaros sniegtajiem pasta pakalpojumiem;
1.16. vispārējie pasta pakalpojumi - iekšzemes vai starptautiskie vēstuļu korespondences (pastkartes, vēstules, bandroles, sīkpakas) sūtījumi, to skaitā ierakstīti vai apdrošināti sūtījumi; iekšzemes vai starptautiskie pasta paku (līdz 10 kilogramiem) sūtījumi, to skaitā apdrošināti sūtījumi, kas atbilst Pasta noteikumos reglamentētajām minimālajām prasībām attiecībā uz savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi.

II nodaļa
Vispārīgie nosacījumi

2. Metodika nosaka izmaksu uzskaites, aprēķināšanas un attiecināšanas principus, lai nodrošinātu izmaksām tuvinātu tarifu piemērošanu katram vispārējo pasta pakalpojumu veidam:

2.1. iekšzemes vai starptautiskie vēstuļu korespondences (pastkartes, vēstules, bandroles, sīkpakas) sūtījumi, to skaitā ierakstīti vai apdrošināti sūtījumi;
2.2. iekšzemes vai starptautiskie pasta paku (līdz 10 kilogramiem) sūtījumi, to skaitā apdrošināti sūtījumi, kas atbilst pasta noteikumos reglamentētajām minimālajām prasībām attiecībā uz savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi.

3. Metodika ir saistoša pasta pakalpojumu sniedzējiem, kuri nodrošina metodikas 2.punktā minēto pakalpojumu sniegšanu.
4. Tarifi vispārējiem pasta pakalpojumiem tiek regulēti saskaņā ar cenu griestu metodi.
5. Kapitāla izmaksu noteikšanai izmanto kapitāla atdeves likmi. Kapitāla atdeves likme ir Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk - komisijas) noteikta vidējā svērtā likme no pašu kapitālam noteiktās atdeves likmes un aizņemtajam kapitālam noteiktās ilgtermiņa kredītu procentu likmes. Kapitāla atdeves likmi aprēķina noteiktai pašu kapitāla un aizņemtā kapitāla attiecībai. Kapitāla atdeves likmi nosaka tā, lai neietekmētu uzņēmuma izvēli starp pašu kapitāla un aizņemtā kapitāla izmantošanu. Komisija nosaka kapitāla atdeves likmi pirms tarifu projekta iesniegšanas pēc pasta pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma.

III nodaļa
Grāmatvedības nodalīšana

6. Pasta pakalpojumu sniedzēji nodrošina grāmatvedības nodalīšanu pasta pakalpojumiem pa to veidiem.
7. Lai nodrošinātu uz izmaksām balstītu, caurskatāmu un nediskriminējošu vispārējo pasta pakalpojumu tarifu noteikšanu, uzņēmuma ziņojumā komisijai tiek ietverti visi uzņēmuma darbības virzieni.

IV nodaļa
Izmaksu attiecināšana, uzskaites un aprēķināšanas principi

8. Izmaksu attiecināšana balstās uz tiešu vai netiešu cēloņsakarību. Ja izmaksas nevar tieši attiecināt, tiek izmantota aktivitāšu metodoloģija, kur katrs izmaksu attiecināšanas solis noteikts, balstoties uz cēloņsakarību.
9. Iekšējā uzskaites sistēmā izmaksas tiek sadalītas šādi:

9.1. tiešās izmaksas, kuras var tieši attiecināt uz konkrētiem vispārējiem pasta pakalpojumiem;
9.2. netiešās izmaksas, tas ir, izmaksas, kuras nevar tieši attiecināt uz konkrētiem vispārējiem pasta pakalpojumiem:
9.2.1. ja tas ir iespējams, attiecina, pamatojoties uz izmaksu rašanās tiešo analīzi;
9.2.2. ja tiešā analīze nav iespējama, netiešās izmaksas sadala, pamatojoties uz netiešu saikni ar citu izmaksu kategoriju vai izmaksu kategoriju grupu, kurai tieša attiecināšana ir iespējama (netiešā saikne pamatojas uz salīdzināmām izmaksu struktūrām);
9.2.3. ja nevar atrast ne tiešu, ne netiešu izmaksu attiecināšanas veidu, izmaksas attiecina, pamatojoties uz vispārējo sadalījumu, ko aprēķina, izmantojot visu tieši vai netieši attiecināto izmaksu proporciju katram vispārējam pasta pakalpojumam.

10. Pasta pakalpojumu sniedzējs tarifu aprēķina, summējot uz pakalpojumu attiecinātās darbības izmaksas un kapitāla finansēšanas izmaksas. Ar tarifu tiek segtas tikai tās izmaksas, kas attiecas uz vispārējo pasta pakalpojumu sniegšanu un ir ekonomiski pamatotas.
11. Par pamatu pakalpojumu izmaksu aprēķinam un grāmatvedības nodalīšanai tiek izmantots uzņēmuma gada pārskats, kas sagatavots saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu gada pārskatiem".

V nodaļa
Darbības izmaksas

12. Izmaksu attiecināšanas un uzskaites principi tiek piemēroti šādiem uzskaites posteņiem:

12.1. pakalpojumu lietotāju apkalpošana pakalpojumu sniegšanas vietā;
12.2. pasta sūtījumu savākšana;
12.3. pasta sūtījumu pārvadāšana;
12.4. pasta sūtījumu šķirošana;
12.5. pasta sūtījumu piegāde;
12.6. izmaksas, kas pārsniedz efektīva vispārējā pasta pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas;
12.7. kapacitātes neizmantotā daļa;

12.8. netiešās izmaksas;
12.9. saistības;
12.10. nesadalītā peļņa;
12.11. transferta maksājumi;
12.12. amortizācija.

13. Pasta pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs paplašināt un izveidot nepieciešamās izmaksu apakšgrupas atbilstoši uzņēmuma iekšējai uzskaites sistēmai.
14. Detalizēts darbības izmaksu sadalījums un to attiecināšana ir parādīta šīs Metodikas 1.pielikumā.

222.JPG (231911 bytes)

X nodaļa
Transferta maksājumi

31. Pasta pakalpojumu sniedzējam ir skaidri jānosaka tie principi, pēc kuriem tiek uzskaitītas, izmērītas un attiecinātas to pakalpojumu izmaksas, ko tas sniedz uzņēmuma ietvaros.
32. Pasta pakalpojumu sniedzējam transferta maksājumos ir jāpiemēro tādi paši tarifi, kādi tiek piemēroti trešajai personai sniegtajos pakalpojumos.

XI nodaļa
Pakalpojumu tarifu apstiprināšana un uzņēmuma ziņojums

33. Pasta pakalpojumu sniedzējs izstrādā tarifu projektu saskaņā ar šo Metodiku un likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" noteiktajā kārtībā iesniedz komisijai izskatīšanai. Tarifu projekts sastāv no:

33.1. vispārējo pasta pakalpojumu tarifu priekšlikuma;
33.2. vispārējo pasta pakalpojumu izmaksu aprēķina.
34. Tarifu projektus komisija izvērtē likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" noteiktajos termiņos.

35. Tarifu projektu izvērtēšanas laikā pasta pakalpojumu sniedzējs var iesniegt tarifu projektu labojumus un papildinājumus.
36. Pasta pakalpojumu sniedzējs sešu mēnešu laikā pēc kārtējā finanšu gada noslēgšanas, kā arī iesniedzot tarifu izmaiņu pieteikumu, sagatavo un iesniedz komisijai ziņojumu, kas satur šādu informāciju:

36.1. peļņas vai zaudējumu aprēķins;
36.2. bilance;
36.3. atskaite par sniegto vispārējo pasta pakalpojumu apjomu un attiecīgām izmaksām.

37. Pasta pakalpojumu sniedzēja ziņojums tiek izmantots uzņēmuma sniegto vispārējo pasta pakalpojumu tarifu regulēšanai.
38. Komisijai ir tiesības pieprasīt no uzņēmuma papildu finansiālo un grāmatvedības informāciju.

XII nodaļa
Pārejas nosacījumi

39. Pasta pakalpojumu sniedzējam jāizveido vai jāpārkārto izmaksu uzskaites sistēma atbilstoši Metodikai ne vēlāk kā viena kalendārā gada laikā no Metodikas stāšanās spēkā.
40. Pasta pakalpojumu sniedzējam, kurš vispārējos pasta pakalpojumus sāk sniegt pēc metodikas stāšanas spēkā, jāizveido metodikai atbilstoša izmaksu uzskaites sistēma ne vēlāk kā viena kalendārā gada laikā no pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas.
41. Pēc uzņēmuma izmaksu sistēmas sakārtošanas atbilstoši Metodikai, uzņēmums 30 dienu laikā iesniedz komisijai Metodikas 36.punktā minēto ziņojumu.
42. Ja pasta pakalpojumu sniedzējs nolemj iesniegt komisijai tarifu projektu pirms uzņēmuma izmaksu sistēmas sakārtošanas atbilstoši Metodikai, tad tas tarifu projektam pievieno vispārējo pasta pakalpojumu izmaksu aprēķinu pa uzņēmuma sniegto pakalpojumu veidiem atbilstoši uzņēmumā pastāvošajai izmaksu uzskaites sistēmai.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

1. pielikums

Pasta pakalpojumu darbības izmaksu sadalījums un to attiecināšana

Uzskaites postenis

Izmaksu veids

Attiecināšanas metode

Darbības veids

1. Pakalpojumu lietotāju apkalpošana pakalpojumu sniegšanas vietā

1. Darba alga
2. Mašīnas un iekārtas
3. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas
4. Izejvielas un materiāli

1. Uz pakalpojumu veidu, atbilstoši statistikai.
2. Kur iespējams, tieši uz pakalpojuma veidu vai atbilstoši statistikai.
3. Tiek piemērota darba algas sadales proporcija.
4. Uz darbībām un pakalpojumiem, kuru nodrošināšanai tiek izmantotas.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

2. Pasta sūtījumu savākšana

1. Darba alga

2. Transports
3. Pasta kastīšu uzturēšana
4. Citi ar pastniekiem saistītie izdevumi

1. Uz pasta sūtījumu veidiem, atbilstoši statistikai.
2. Degviela - tieši uz regulējamo pakalpojumu vai atbilstoši statistikai.
3. Tiek piemērota darba algas sadales proporcija.
4. Tieši attiecināmi uz viesiem pakalpojumu veidiem vai atbilstoši statistikai.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi

3. Pasta sūtījumu pārvadāšana

1. Darba alga
2. Transports
3. Mašīnas un iekārtas
4. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumu, kā arī pamatoti attiecināti uz noteiktiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

4. Pasta sūtījumu šķirošana

1. Darba alga

2. Mašīnas un iekārtas
3. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas
4. Izejvielas un materiāli

1. Tiek attiecināti uz pasta sūtījumu veidiem, atbilstoši statistikai.
2. Kur iespējams, tieši uz pasta sūtījumu veidu, kā arī atbilstoši statistikai.
3. Tiek piemērota darba algas sadales proporcija.
4. Uz darbībām un pakalpojumiem, kuru nodrošināšanai tiek izmantotas.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi

5. Pasta sūtījumu piegāde

1. Darba alga
2. Transports
3. Mašīnas un iekārtas
4. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas
5. Citi ar pastniekiem saistītie izdevumi

1.Tiek attiecināti uz pasta sūtījumu veidiem, atbilstoši statistikai.
2.Tieši attiecināmie uz visiem pakalpojumu veidiem (kurjerpasts) vai atbilstoši statistikai.
3. Kur iespējams, tieši uz pasta sūtījumu veidiem, kā arī atbilstoši statistikai.
4. Tiek piemērota darba algas sadales proporcija.
5. Tieši attiecināmi uz visiem pakalpojumu veidiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

6. Izmaksas, kas pārsniedz efektīva vispārējā pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas

1. Pamatotas vai saistītas ar likumdošanu
2. Vēsturiskais aspekts

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumu, kā arī pamatoti attiecināti uz noteiktiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

7. Kapacitātes neizmantotā daļa

1. Darba alga (pastniekam)
2. Mašīnas un iekārtas
3. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas
4. Transports

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumu, kā arī pamatoti attiecināti uz noteiktiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

8. Netiešās izmaksas

1. Darba alga
2. Mašīnas un iekārtas
3. Infrastruktūras uzturēšanas izmaksas
4. Transports
5. Biroja izdevumi
6. Norēķini par starptautiskajiem pasta pārvadājumiem un sūtījumiem
7. Administratīvās izmaksas

Uz tieši attiecināto izmaksu proporciju katram pakalpojumam.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

9. Saistības

1. Atlaide lieliem pakalpojumu lietotājiem
2. Kredīta procenti
3. Novēlotie starptautiskie norēķini
4. Laikā nesaņemto ieņēmumu par starptautisko vēstuļu korespondenci kompensēšana ar citu pasta pakalpojumu tarifiem

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumu, kā arī pamatoti attiecināti uz noteiktiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi

10. Nesadalītā peļņa

1. Kapitāla atjaunošanas izmaksas
2. Plānotā rentabilitāte

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumu, kā arī pamatoti attiecināti uz noteiktiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

11. Transferta maksājumi

1. Dienesta sūtījumu izmaksas
2. Pakalpojumu izmaksas meitas uzņēmumiem

Pamatoti attiecināti uz visiem pakalpojumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

12. Amortizācija

Proporcionāli pamatlīdzekļiem vai proporcionāli ilgtermiņa ieguldījumiem.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi


2.pielikums

Pamatlīdzekļu un nemateriālo ilgtermiņa ieguldījumu attiecināšana

Pamatlīdzekļi un nemateriālie ieguldījumi

Apraksts

Attiecināšanas metode

Darbības veids

Ēkas un būves

1. Pasta nodaļas
2. Pārējās ēkas un būves

Tiek attiecināti uz pakalpojumiem, atbilstoši statistikai.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Transporta līdzekļi
Iekārtas

1. Autotransports
2. Pasta tehnoloģiskās un citas iekārtas

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumiem vai arī attiecināti atbilstoši statistikai.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Datori un datortīkls

1. Datori

2. Datortīkls

Tiek attiecināti uz datorprogrammām, tālāk uz pakalpojumiem, kuru sniegšanai izmanto šīs programmas.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Zeme

Zeme

Tiek attiecināti uz pakalpojumiem, kurus sniedz infrastruktūras elementi, kas atrodas uz šīs zemes.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Biroja tehnika un aprīkojums

1. Mēbeles
2. Biroja tehnika

Tiek attiecināti proporcionāli pārējām izmaksām.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Pārējie pamatlīdzekļi

Pārējie pamatlīdzekļi

Kur iespējams, tieši uz pakalpojumiem vai arī attiecināti atbilstoši statistikai.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

Nemateriālie ilgtermiņa ieguldījumi

1. Licences
2. Datoru programmatūras

Tiek attiecināti proporcionāli pārējām izmaksām.

1. Vispārējie pasta pakalpojumi
2. Citi pasta pakalpojumi
3. Citas ar pasta pakalpojumiem savienojamas operācijas un naudas pārvedumu sūtījumi

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Pasta pakalpojumu tarifu noteikšanas metodiku Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija Veids: lēmums Numurs: 110Pieņemts: 21.04.2004.Stājas spēkā: 21.04.2004.Zaudē spēku: 10.12.2005.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 68, 30.04.2004.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Citi saistītie dokumenti
87913
21.04.2004
136
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)