Satiksmes ministrijas
noteikumi Nr.26
Rīgā 2003.gada 19.septembrī
Klasifikācijas sabiedrību
(atzīto organizāciju) uzraudzības kārtība
Izdoti saskaņā
ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 12. panta trešās
daļas 6. punktu un 18.panta pirmo daļu
I. Vispārīgais
jautājums
1. Noteikumi nosaka kārtību
institūcijām, kas ir saistītas ar kuģu inspekcijām, pārbaudēm un
sertifikāciju atbilstoši starptautiskajām konvencijām par drošību
jūrā un piesārņojuma novēršanu jūrā un ietver drošības prasību
pilnveidošanu un īstenošanu attiecībā uz kuģu korpusu,
mehānismiem, kā arī elektriskajām un vadības iekārtām
starptautisko konvenciju darbības jomā.
II. Noteikumos
lietotie termini
2. Termini šo noteikumu
izpratnē:
2.1. "kuģis" nozīmē kuģi, kam izdod starptautiskās konvencijās
noteiktos sertifikātus;
2.2. "kuģis, kas kuģo ar dalībvalsts karogu", ir kuģis, kurš
reģistrēts Eiropas Savienības dalībvalstī un kuģo ar tās karogu
saskaņā ar šīs dalībvalsts likumiem. Kuģus, kas neatbilst šai
definīcijai, pielīdzina kuģiem, kam ir trešās valsts
karogs;
2.3. "pārbaudes un inspekcijas" ir pārbaudes un inspekcijas, kas
obligāti veicamas saskaņā ar starptautiskajām konvencijām;
2.4. "starptautiskās konvencijas" ir 1974. gada
Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz
jūras un tās 1988.gada protokols, 1966. gada Starptautiskā
konvencija par kravas marku un tās 1988.gada protokols un
1973. gada Starptautiskā konvencija par piesārņošanas
novēršanu no kuģiem un tās 1978.gada protokols, kopā ar spēkā
esošajiem to grozījumiem un attiecīgiem juridiski saistošiem
kodeksiem;
2.5. "organizācija" nozīmē klasifikācijas sabiedrību vai
institūciju, kas ir tiesīga veikt drošības novērtēšanu;
2.6. "atzīta organizācija" nozīmē organizāciju, kas atzīta
atbilstoši šo noteikumu IV nodaļai;
2.7. "pilnvarojums" nozīmē aktu, ar ko bezpeļņas organizācija
valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk
- Latvijas Jūras administrācija) pilnvaro vai deleģē tiesības
atzītai organizācijai;
2.8. "sertifikāts" nozīmē sertifikātu, ko izsniegusi Latvijas
Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcija (turpmāk -
Kuģošanas drošības inspekcija) vai kas izsniegts tās vārdā
saskaņā ar starptautiskām konvencijām;
2.9. "atbilstības sertifikāts" nozīmē sertifikātu, kas ir
izsniegts satiksmes ministra noteiktā kārtībā klasifikācijas
sabiedrībai (atzītai organizācijai);
2.10. "klases sertifikāts" ir klasifikācijas sabiedrības izdots
dokuments, kas apliecina, ka kuģis pēc tā uzbūves un mehāniskajām
īpašībām ir piemērots konkrētam mērķim vai pakalpojumam saskaņā
ar šīs sabiedrības publiski pieejamiem noteikumiem;
2.11. "kravas kuģa radio drošības sertifikāts" ir sertifikāts,
kas ieviests ar grozītajiem 1974/1978.gada SOLAS radiosakaru
noteikumiem, ko pieņēmusi Starptautiskā jūras organizācija
(SJO);
2.12. "atrašanās vieta" nozīmē organizācijas juridisko adresi,
valdes atrašanās vietu vai galveno darījumu vietu;
2.13. "Komisija" nozīmē Eiropas Komisiju;
2.14. "Kopiena" nozīmē Eiropas Kopienu.
III. Sertifikātu
un izņēmuma sertifikātu izsniegšana
3. Pildot savus pienākumus un
saistības saskaņā ar starptautiskajām konvencijām, Kuģošanas
drošības inspekcija nodrošina starptautisko konvenciju noteikumu
pienācīgu izpildi, jo īpaši attiecībā uz kuģu inspekciju un
pārbaudi, kā arī sertifikātu un izņēmuma sertifikātu izsniegšanu.
Kuģošanas drošības inspekcija rīkojas saskaņā ar attiecīgajiem
noteikumiem, kas ietverti pielikumā un pielikuma papildinājumā
SJO Rezolūcijai A.847(20) par pamatnostādnēm.
4. Ja Kuģošanas drošības inspekcija, pildot šo noteikumu 3.
punkta prasības, attiecībā uz kuģiem, kas kuģo ar Latvijas
karogu:
4.1. pilnvaro organizācijas uzņemties pilnīgu vai daļēju
inspekciju vai pārbaudi attiecībā uz sertifikātiem, ieskaitot
sertifikātus par atbilstību šo noteikumu X nodaļai, kā arī
izsniegt vai pagarināt attiecīgos sertifikātus; vai
4.2. pilnīgi vai daļēji nodod organizāciju ziņā inspekcijas un
pārbaudes, kas minētas šo noteikumu 4.1. apakšpunktā, tad
Kuģošanas drošības inspekcija uztic šos pienākumus vienīgi
atzītām organizācijām. Kuģošanas drošības inspekcija apstiprina
izņēmuma sertifikātu pirmo izdošanu. Kuģošanas drošības
inspekcija nosaka kuģiem izdodamo sertifikātu formu, ievērojot
starptautisko konvenciju prasības. Attiecībā uz kravas kuģu radio
drošības sertifikātu, šos pienākumus var deleģēt institūcijai,
kas ir tiesīga veikt drošības novērtēšanu, ko kontrolē Kuģošanas
drošības inspekcija un kam ir atbilstoša kompetence un
kvalificēts personāls, lai veiktu īpašu radiosakaru drošības
novērtēšanu Kuģošanas drošības inspekcijas uzdevumā. Latvijas
Jūras administrācija izstrādā norādījumus un apkārtrakstus
atzītajām organizācijām par atsevišķu starptautisko konvenciju
prasību piemērošanu uz Latvijas kuģiem.
5. Šo noteikumu III nodaļa neattiecas uz kuģu aprīkojuma
atsevišķu priekšmetu sertifikāciju.
IV. Atbilstības
sertifikāta izsniegšana
6. Eiropas Savienībā atzītai
organizācijai atbilstības sertifikātu izsniedz normatīvajos aktos
noteiktā kārtībā.
7. Eiropas Savienībā neatzītai organizācijai atbilstības
sertifikātu var piešķirt pēc tam, kad Satiksmes ministrija ir
iesniegusi atzīšanas pieprasījumu Komisijai, pievienojot tam
informāciju un pierādījumus, kas apliecina neatzītās
organizācijas atbilstību pielikumos (1.pielikums un 2.pielikums)
izklāstītajiem kritērijiem un Komisija ir šo organizāciju
atzinusi saskaņā ar Direktīvas 2002/105/EC 7.panta 2.daļā
paredzēto procedūru.
8. Satiksmes ministrija organizāciju sarakstu, kurām ir piešķirts
atbilstības sertifikāts veikt kuģu inspekcijas vai pārbaudes
attiecībā uz sertifikātiem, publicē oficiālajā laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis".
9. Organizācijas, kuras 2002. gada 22. janvārī ir atzītas
Eiropas Savienībā, pamatojoties uz 1994.gada 22.novembra
direktīvas 94/57/EC prasībām, tiks atzītas arī turpmāk. Kuģošanas
drošības inspekcija regulāri pārbauda šo organizāciju atbilstību
šiem noteikumiem un to atbilstību izvērtē saskaņā ar šo noteikumu
VIII nodaļu.
V. Atzīto
organizāciju skaita ierobežošana un līdzvērtības režīms
10. Atzītām organizācijām, kuru
atrašanās vieta ir Kopiena, piešķir atbilstības sertifikātu šo
noteikumu 4.punktā minēto funkciju veikšanai, ievērojot šo
noteikumu 11.punkta, VI un VIII nodaļas prasības. Satiksmes
ministrija drīkst ierobežot to atzīto organizāciju skaitu, kam
tiek piešķirts atbilstības sertifikāts, ja vien šādai rīcībai ir
objektīvs pamatojums.
11. Atbilstības sertifikāts atzītai organizācijai, kas atrodas
trešajā valstī, tiek piešķirts, lai veiktu šo noteikumu III
nodaļā minētos pienākumus vai daļu no pienākumiem, ja trešā
valsts nodrošina līdzvērtīgu režīmu tām atzītajām organizācijām,
kas atrodas Kopienā.
VI. Pilnvarojuma
līgums
12. Latvijas Jūras administrācija
slēdz pilnvarojuma līgumu ar atzīto organizāciju, kurai ir
izsniegts atbilstības sertifikāts, nosakot konkrē
tus pienākumus un funkcijas, ko
uzņemas organizācija un kurā ietver vismaz:
12.1. noteikumus, kas ir izklāstīti 1993.gada 4.novembra SJO
Rezolūcijas A.739 (18) par pamatnostādnēm, organizāciju
pilnvarošanu, kas darbojas pārvaldes vārdā II pielikumā, ņemot
vērā SJO MSC/Apkārtraksta 710 un MEPC/Apkārtraksta 307 par līguma
paraugu atzītu organizāciju pilnvarošanai, kas darbojas pārvaldes
vārdā, pielikumu un pielikuma papildinājumus;
12.2. šādus finansiālas atbildības noteikumus:
12.2.1. ja tiesas vai šķīrējtiesas lēmums, kas stājies likumīgā
spēkā, paredz, ka atbildība, kas iestājas pēc jebkura negadījuma,
gulstas uz Latvijas Jūras administrāciju, un to skar arī prasība
atlīdzināt aizskartajām personām par īpašuma zaudējumu vai tam
nodarītajiem bojājumiem un cilvēku traumām vai nāvi, tajā pašā
tiesā pierādot, ka tas ir noticis atzītās organizācijas, tās
struktūrvienību, darbinieku, pārstāvju vai citu personu, kas
darbojas atzītās organizācijas vārdā, tīšas rīcības, bezdarbības
vai rupjas neuzmanības dēļ, Latvijas Jūras administrācija ir
tiesīga saņemt finansiālu atlīdzību no atzītās organizācijas,
ciktāl atzītās organizācijas rīcība, kā tas nolemts tiesā, ir
izraisījusi minēto zaudējumu, bojājumus, traumas vai nāvi;
12.2.2. ja tiesas vai šķīrējtiesas lēmums, kas stājies likumīgā
spēkā, paredz, ka atbildība, kas iestājas pēc jebkura negadījuma,
gulstas uz Latvijas Jūras administrāciju, un to skar arī prasība
atlīdzināt aizskartajām personām par cilvēku traumām vai nāvi,
tajā pašā tiesā pierādot, ka tas ir noticis atzītās
organizācijas, tās darbinieku, pārstāvju vai citu personu, kas
darbojas atzītās organizācijas vārdā, tīšas rīcības, bezdarbības
vai rupjas neuzmanības dēļ, Latvijas Jūras administrācija ir
tiesīga saņemt finansiālu atlīdzību no atzītās organizācijas,
ciktāl atzītās organizācijas rīcība, kā tas nolemts tiesā, ir
izraisījusi minētās cilvēku traumas vai nāvi. Atzītā organizācija
var ierobežot maksimālo summu, ko tā izmaksā, tomēr šī summa
nedrīkst būt mazāka par 4 miljoniem EUR;
12.2.3. ja tiesas vai šķīrējtiesas lēmums, kas stājies likumīgā
spēkā, paredz, ka atbildība, kas iestājas pēc jebkura negadījuma,
gulstas uz Latvijas Jūras administrāciju, un to skar arī prasība
atlīdzināt aizskartajām personām par īpašuma zaudējumu vai tam
nodarītajiem bojājumiem, tajā pašā tiesā pierādot, ka tas ir
noticis atzītās organizācijas, tās darbinieku, pārstāvju vai citu
personu, kas darbojas atzītās organizācijas vārdā, tīšas rīcības,
bezdarbības vai rupjas neuzmanības dēļ, Latvijas Jūras
administrācija ir tiesīga saņemt finansiālu atlīdzību no atzītās
organizācijas, ciktāl atzītās organizācijas rīcība, kā tas
nolemts tiesā, ir izraisījusi minēto zaudējumu vai bojājumus.
Atzītā organizācija var ierobežot maksimālo summu, ko tā izmaksā,
tomēr šī summa nedrīkst būt mazāka par 2 miljoniem EUR.
12.3. noteikumus, ka Latvijas Jūras administrācija vai tās
izraudzīta neieinteresēta neatkarīga iestāde saskaņā ar šo
noteikumu 17.punktu regulāri auditē to pienākumu izpildi, ko
atzītās organizācijas apņemas veikt Latvijas Jūras
administrācijas vārdā;
12.4. nosacījumu par Latvijas Jūras administrācijas tiesībām
izlases veidā detalizēti pārbaudīt kuģus;
12.5. nosacījumu par to, ka atzītā organizācija sniedz
informāciju par saviem klasificētajiem kuģiem, klases izmaiņām,
tās apturēšanu un atsaukšanu.
13.
Satiksmes ministrija sagatavo Komisijai precīzu informāciju par
pilnvarojuma līgumiem, kas noslēgti saskaņā ar šo noteikumu VI
nodaļu.
VII. Atbilstības
sertifikāta darbības apturēšana un anulēšana
14. Neatkarīgi no pielikumos
(1.pielikums un 2.pielikums) norādītajiem kritērijiem, ja
Latvijas Jūras administrācija ir nākusi pie slēdziena,
pamatojoties uz šo noteikumu VIII nodaļu, ka atzītai
organizācijai nedrīkst turpmāk ļaut tās vārdā veikt uzdevumus,
kas ir noteikti šo noteikumu III nodaļā, Latvijas Jūras
administrācija nosūta Satiksmes ministrijai pamatotu atzinumu par
atbilstības sertifikāta apturēšanu.
15. Satiksmes ministrija, pamatojoties uz Latvijas Jūras
administrācijas atzinumu par atbilstības sertifikāta apturēšanu,
anulē atzītai organizācijai izsniegto atbilstības sertifikātu un
informē par to Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstis.
VIII. Atzīto
organizāciju uzraudzība
16. Kuģošanas drošības inspekcija
regulāri pārliecinās, ka atzītās organizācijas, kas darbojas
Latvijas Jūras administrācijas uzdevumā saskaņā ar šo noteikumu
4. punkta mērķiem un pilnvarojuma līgumu, efektīvi veic
minētajā punktā norādītās funkcijas.
17. Kuģošanas drošības inspekcija ne retāk kā vienu reizi divos
gados veic atzīto organizāciju auditu. Auditu veic saskaņā ar
Latvijas Jūras administrācijas instrukciju un ziņojumu par audita
rezultātiem iesniedz Satiksmes ministrijā, vēlākais, līdz 31.
martam ikvienā gadā, kas seko gadam, kurā veikts audits.
Satiksmes ministrija par audita rezultātiem informē Komisiju un
Eiropas Savienības dalībvalstis.
18. Kuģošanas drošības inspekcija ne retāk kā reizi gadā veic
kuģu pārbaudes, lai pārliecinātos par atzīto organizāciju
inspekciju līmeni. Kuģu pārbaudes tiek veiktas saskaņā ar
Latvijas Jūras administrācijas instrukciju.
IX. Ziņošana
19. Izmantojot savas ostas valsts
kontroles tiesības un pienākumus, Kuģošanas drošības inspekcija
ziņo Satiksmes ministrijai, kā arī attiecīgajai karoga valstij
par atklātajiem gadījumiem, kad atzītas organizācijas, kas
darbojas karoga valsts vārdā, ir izdevušas derīgas apliecības
kuģiem, kas neatbilst starptautisko konvenciju prasībām, vai par
jebkuru trūkumu uz kuģa, derīgu klasifikācijas apliecību jomā, uz
kuru attiecas šī apliecība. Saistībā ar šo punktu ziņo tikai par
gadījumiem, ja pastāv nopietni draudi drošībai un apkārtējai
videi vai, ja fakti liecina par atzītās organizācijas nolaidīgu
rīcību. Attiecīgo atzīto organizāciju informē par šo gadījumu
sākotnējās pārbaudes laikā, lai tā nekavējoties varētu veikt
nepieciešamos pasākumus.
20. Satiksmes ministrija informē Komisiju un Eiropas Savienības
dalībvalstis par šo noteikumu 19.punktā minētajiem
pārkāpumiem.
X. Tehnisko
normatīvu piemērošana
21. Kuģi, kas kuģo ar Latvijas
karogu, ir būvēti un uzturēti saskaņā ar prasībām, ko korpusam,
mašīnām, elektriskajām un vadības ierīcēm izvirza atzītās
organizācijas noteikumi.
22. Latvijas Jūras administrācija var piemērot noteikumus, ko
uzskata par līdzvērtīgiem tiem, ko piemēro atzītā organizācija,
vienīgi ar nosacījumu, ka Direktīvā 83/189/EEC noteiktajā kārtībā
par līdzvērtīgu noteikumu piemērošanu ziņo Satiksmes ministrijai.
Satiksmes ministrija par līdzvērtīgu noteikumu piemērošanu ziņo
Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm. Līdzvērtīgus
noteikumus piemēro, ja Satiksmes ministrija nav saņēmusi
iebildumus no Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstīm par to
piemērošanu.
XI. Noslēguma
jautājumi
23. Satiksmes ministrija pēc šo
noteikumu stāšanās spēkā informē Komisiju par normatīvajiem
aktiem, ko tā izstrādājusi saskaņā ar 1994.gada 22.novembra
direktīvas 94/57/EC par kopīgiem noteikumiem un standartiem kuģu
inspekcijas un pārbaužu organizēšanai un par darbībām, kas
saistītas ar jūras lietu pārvaldi (ar Eiropas Parlamenta un
Padomes 2001.gada 19.decembra direktīvas 2001/105/EC grozījumiem)
prasībām.
24. Šie noteikumi stājas spēkā 2003.gada 1.oktobrī.
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Noteikumos iekļautas tiesību
normas, kas izriet no direktīvas 94/57/EC, kas grozīta ar
direktīvu 97/58/EC un direktīvu 2001/105/EC.
Satiksmes ministrs R.Zīle
Jūrniecības departamenta direktors A.Krastiņš
1.pielikums
Vispārējie
obligātie kritēriji
1. Atzītā organizācija dokumentāli
pierāda plašu pieredzi tirdzniecības kuģu projektēšanas un
uzbūves novērtēšanā.
2. Atzītās organizācijas klasifikācijā ir vismaz 1000 okeāna kuģi
(ar bruto tilpību virs 100), kuru kopējā bruto tilpība nav mazāka
par 5 miljoniem.
3. Atzītās organizācijas tehniskais personāls ir samērojams ar
klasificēto kuģu skaitu. Atzītajā organizācijā ir vismaz 100
īpaši pilnvaroti inspektori, lai izpildītu šī pielikuma
2. punktā noteiktās prasības.
4. Atzītai organizācijai ir izstrādāti publiski pieejami
noteikumi attiecībā uz tirdzniecības kuģu projektēšanu, būvi un
regulārām pārbaudēm. Šie noteikumi regulāri tiek precizēti un
pilnveidoti, izmantojot pētniecības un attīstības
programmas.
5. Atzītā organizācija katru gadu publicē sava kuģu reģistra
datus vai arī tie tiek glabāti publiski pieejamā elektroniskā
datu bāzē.
6. Atzīto organizāciju nekontrolē kuģu īpašnieki vai būvētāji un
citas personas, kas kā uzņēmēji piedalās kuģu būvēšanā,
aprīkošanā, remontdarbos vai ekspluatācijā. Atzītā organizācija
nedrīkst veikt kuģu sertifikātu izdošanu, ja tā ir kuģu īpašniece
vai operators un ja to saista lietišķas, personiskas vai
radnieciskas attiecības ar kuģu īpašnieku vai operatoru. Šis
ierobežojums attiecas arī uz inspektoriem, kurus nodarbina atzītā
organizācija.
7. Atzītā organizācija veic darbību saskaņā ar noteikumiem, kas
izklāstīti pielikumā SJO Rezolūcijai A.789(19) par atzīto
organizāciju apsekošanas un sertificēšanas funkcijām, darbojoties
administrācijas vārdā, ciktāl tie attiecas uz jautājumiem, ko
ietver tiesību normas, kas izriet no direktīvas 94/57/EC, kas
grozīta ar direktīvu 97/58/EC un direktīvu 2001/105/EC.
Jūrniecības departamenta
direktors A.Krastiņš
2. pielikums
Īpašie obligātie
kritēriji
1. Atzītā organizācija ir
nodrošināta ar:
1.1. tehnisko, vadības, apkalpošanas un izpētes personālu, kas
atbilst tās uzdevumiem un klasificētajiem kuģiem, nodrošinot arī
normatīvo aktu prasību attīstību un pilnveidošanu, kas attiecas
uz atzītās organizācijas darbību;
1.2. tehnisko personālu, kas darbojas visā pasaulē, tai skaitā
izmantojot citu atzīto organizāciju īpašo tehnisko
personālu.
2. Atzītās organizācijas darbību reglamentē ētikas kodekss.
3. Atzītā organizācija tiek vadīta tā, lai tiktu ievērotas
prasības par informācijas konfidencialitāti.
4. Atzītā organizācija ir gatava sniegt informāciju Latvijas
Jūras administrācijai, Komisijai un ieinteresētajām pusēm.
5. Atzītās organizācijas vadība rakstiski formulējusi savu
stratēģiju un mērķus, kā arī saistības attiecībā uz kvalitāti un
nodrošinājusi to, ka šo stratēģiju apzinās, ievēro un atbalsta
jebkurā organizācijas līmenī. Atzītās organizācijas stratēģija ir
vērsta uz drošības un piesārņojuma novēršanas mērķiem un
rādītājiem.
6. Atzītā organizācija izstrādā, ievieš un uztur efektīvu
iekšējās kvalitātes nodrošināšanas sistēmu, kas balstīta uz
starptautiski atzītiem kvalitātes normatīviem un atbilst EN 45004
(uzraudzības iestādes) un EN 29001 saskaņā ar IACS Kvalitātes
nodrošināšanas sistēmas sertifikācijas shēmu un, cita starpā,
nodrošina sekojošo:
6.1. normatīvie akti, kas attiecas uz atzītās organizācijas
darbību, tiek izstrādāti un izmantoti plānveidīgi;
6.2. atzītās organizācijas noteikumi tiek ievēroti, un pastāv
iekšēja sistēma pakalpojumu kvalitātes noteikšanai saistībā ar
šiem noteikumiem;
6.3. ievēro prasības, kas izriet no obligātajiem pienākumiem,
kuru veikšanai atzītā organizācija ir saņēmusi atļauju, un pastāv
iekšēja sistēma pakalpojumu kvalitātes noteikšanai saistībā ar
starptautisko konvenciju izpildi;
6.4. rakstiski ir noteikta to darbinieku kompetence, pilnvaras un
savstarpējās saistības, kuru darbs ietekmē atzītās organizācijas
pakalpojumu kvalitāti;
6.5. jebkura darba izpilde tiek kontrolēta;
6.6. pastāv uzraudzības sistēma, kas ļauj kontrolēt to
inspektoru, tehniskā un administratīvā personāla rīcību un darbu,
kuri ir tieši nodarbināti atzītā organizācijā;
6.7. pienākumus, kuru veikšanai atzītā organizācija ir saņēmusi
atļauju, veic tās īpaši pilnvaroti inspektori vai citu atzīto
organizāciju īpaši pilnvaroti inspektori. Īpaši pilnvarotie
inspektori pārzina konkrēto kuģu tipu, uz kura viņi veic
apsekošanu, un prasības, kas ir jāpiemēro, veicot
apsekošanu;
6.8. inspektoriem ir pieejama kvalifikācijas celšanas sistēma, un
viņi pastāvīgi pilnveido savas zināšanas;
6.9. tiek glabāti uzskaites dati, kas atspoguļo normatīvu
ievērošanu saistībā ar veiktajiem pakalpojumiem, un efektīvi
darbojas kvalitātes nodrošināšanas sistēma;
6.10. visās atzītās organizācijas struktūrvienībās pastāv plānota
un dokumentāri apstiprināta iekšējo auditu sistēma;
6.11. apsekojumus un pārbaudes, kas noteiktas Harmonizētajā
apsekojumu un sertifikācijas sistēmā, kuru veikšanai atzītā
organizācija ir saņēmusi atļauju, veic saskaņā ar noteikumiem,
kas izklāstīti pielikumā un pielikuma papildinājumā SJO
Rezolūcijai A.746(18) par Apsekošanas pamatnostādnēm atbilstīgi
Harmonizētajai apsekojumu un sertifikācijas sistēmai;
6.12. pastāv skaidra un tieša pienākumu sadale un to pārraudzība
starp iestādes centrālo un reģionālajām nodaļām, kā arī starp
atzītajām organizācijām un inspektoriem.
7. Atzītā organizācija pierāda, ka tā spēj:
7.1. izstrādāt un papildināt dokumentāciju, kurā ietverti tās
noteikumi attiecībā uz kuģu korpusu, mehānismiem, elektroierīcēm
un vadības ierīcēm, kas atbilst starptautiski atzīto tehnisko
normatīvu kvalitātei un uz kuru pamata var izdot SOLAS
konvencijas un pasažieru kuģa drošības apliecības (kas apliecina
kuģa konstrukcijas un tā pamatmehānismu piemērotību) un kravas
zīmes apliecības (kas apliecina pietiekamu kuģa izturību);
7.2. veikt visas pārbaudes un apsekojumus, kas noteikti
starptautiskajās konvencijās attiecībā uz apliecību izdošanu, arī
uz vajadzīgajiem apsekošanas līdzekļiem, izmantojot augstas
kvalifikācijas profesionāļus un saskaņā ar noteikumiem, kuri
izklāstīti pielikumā SJO Rezolūcijai A.788(19) par
pamatnostādnēm, administrācijām ieviešot Starptautisko drošas
pārvaldes kodeksu, kā arī izmantot un uzturēt drošības vadības
sistēmas gan krastā, gan uz kuģiem, kura būtu jāsertificē.
8. Atzītās organizācijas kvalitātes sistēmu sertificē neatkarīga
revīzijas iestāde, kas ir atzīta Latvijā.
9. Atzītā organizācija ļauj Latvijas Jūras administrācijas
pārstāvjiem un citām ieinteresētajām pusēm piedalīties normatīvo
aktu, kas attiecas uz Atzītās organizācijas darbību,
izstrādāšanā.
Jūrniecības departamenta direktors
A.Krastiņš
"Latvijas
Vēstneša" redakcijā saņemts 23.04.2004.