Valsts ieņēmumu dienesta
rīkojums Nr. 584
Rīgā 2004. gada 15. aprīlī
Par galvojumu muitas
parāda nodrošināšanai
1. Pamatojoties uz Padomes
1992.gada 12.oktobra regulu (EEK) Nr. 2913/92 par Kopienas Muitas
Kodeksa pieņemšanu septītās daļas "Muitas parāds" pirmo nodaļu
"Garantija (galvojums) muitas parāda segšanai" un Komisijas
regulu (EEK) Nr. 2454/93 (1993.gada 2.jūlijs), kas nosaka izpildes
kārtību Padomes regulai (EEK) Nr. 2913/92 par Kopienas Muitas
Kodeksa izveidi, apstiprinu "Kārtību, kādā muitas iestādēs
iesniedz galvojumu muitas parāda nodrošināšanai".
2. Rīkojumu publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3. Rīkojums stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.
Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora v.i. M. Tols
Kārtība, kādā muitas iestādēs
iesniedz galvojumu muitas parāda nodrošināšanai
I. Vispārīgie
jautājumi
1. Kārtība izdota saskaņā ar
Padomes 1992.gada 12.oktobra regulas (EEK) Nr. 2913/92 par
Kopienas Muitas Kodeksa pieņemšanu (turpmāk - Padomes regula
Nr. 2913/92) septītās daļas "Muitas parāds" pirmo nodaļu
"Garantija (galvojums) muitas parāda segšanai" un Komisijas
regulu (EEK) Nr. 2454/93 (1993.gada 2.jūlijs), kas nosaka izpildes
kārtību Padomes regulai (EEK) Nr. 2913/92 par Kopienas Muitas
Kodeksa izveidi (turpmāk - Padomes regula Nr. 2454/93).
2. Kārtība nosaka galvojuma apjomu, tā iesniegšanas, pieņemšanas
un piemērošanas kārtību. Šo kārtību nepiemēro muitas procedūrai -
tranzīts.
3. Galvojumu nodrošina galvenais parādnieks - persona, kas
uzņemas atbildību par muitas parāda vai muitas parāda, kas varētu
rasties, segšanu.
4. Muitas parāds - personas pienākums samaksāt ievedmuitas
nodokļus vai izvedmuitas nodokļus, kurus piemēro atsevišķām
precēm saskaņā ar Eiropas Kopienā esošiem noteikumiem.
5. Ievedmuitas nodokļus veido:
5.1. muitas nodokļi un maksājumi (antidempinga un kompensācijas),
kas ir līdzvērtīgi muitas nodokļiem, ko maksā, preces
importējot;
5.2. importa maksājumi, kas ieviesti kopējās lauksaimniecības
politikas ietvaros vai ar īpašiem pasākumiem, ko piemēro
atsevišķām precēm, kas iegūtas lauksaimniecības ražojumu
pārstrādes rezultātā.
6. Izvedmuitas nodokļus veido:
6.1. muitas nodokļi un maksājumi, kas ir līdzvērtīgi muitas
nodokļiem, ko maksā, preces eksportējot;
6.2. eksporta maksājumi, kas ieviesti kopējās lauksaimniecības
politikas ietvaros vai ar īpašiem pasākumiem, ko piemēro
atsevišķām precēm, kas iegūtas lauksaimniecības ražojumu
pārstrādes rezultātā.
7. Galvojuma apjoms muitas parāda
segšanai atbilst muitas parāda summai, kas maksājama, izlaižot
preces brīvam apgrozījumam.
8. Galvojuma apjoms muitas parāda, kas varētu rasties, segšanai
atbilst maksimālai muitas parāda summai, kas varētu rasties, ja
preces izlaistu brīvam apgrozījumam.
9. Muitas iestāde par vienu un to pašu muitas parādu drīkst
pieprasīt tikai vienu galvojumu.
10. Galvojums muitas parāda vai muitas parāda, kas varētu
rasties, nodrošināšanai valsts iestādei nav jāsniedz.
11. Ja garantējamā summa (muitas parāds) nepārsniedz 326 latus
(500 eiro), galvojums nav jāsniedz.
12. Galvojuma veidi ir:
12.1. vienreizējs galvojums;
12.2. vispārējs galvojums.
13. Galvojumu var nodrošināt:
13.1. iemaksājot drošības naudu;
13.2. iesniedzot atbildības apdrošināšanas polisi;
13.3. iesniedzot bankas garantiju.
14. Personai ir tiesības izvēlēties galvojuma veidu un
nodrošinājumu, ja Padomes regulā Nr. 2913/92, Padomes regulā
Nr. 2454/93 vai citā normatīvā aktā nav noteikts citādi.
15. Muitas iestāde galvojumu nepieņem un pieprasa iesniegt citu
galvojumu, ja:
15.1. persona, kas izsniegusi
galvojumu, nav ieguvusi galvinieka statusu;
15.2. vienreizējā galvojuma summa nesedz muitas parādu vai muitas
parādu, kas varētu rasties;
15.3. iesniegtais vispārējais galvojums nerada pārliecību, ka
galvojuma apjoms būs pietiekams, lai segtu muitas parādu vai
muitas parādu, kas varētu rasties;
15.4. Padomes regulā Nr. 2913/92, Padomes regulā Nr. 2454/93 vai
citā normatīvā aktā ir noteikts cits galvojuma veids vai
galvojuma nodrošinājums;
15.5. galvojuma apliecību muitas iestādē iesniedz persona, kura
nav galvenais parādnieks vai galvenā parādnieka pilnvarotā
persona (nav norādīta vispārējā galvojuma apliecības vai
vienreizējā galvojuma (bankas garantijas vēstules vai galvojuma
apdrošināšanas polises) otrā pusē).
16. No galvojuma atbrīvo, tiklīdz muitas parāds, par kuru tas
pieprasīts, ir dzēsts vai vairs nevar rasties.
17. Ja muitas parāds ir daļēji dzēsts vai var rasties no jauna
tikai attiecībā uz daļu no parāda summas, par kuru iesniegts
galvojums, pēc galvenā parādnieka vai galvinieka lūguma izbeidzas
daļa no galvojuma saistībām, ja attiecīgā summa to
nodrošina.
18. Ja galvenais parādnieks iesniedz papildinātu galvojumu, tā
derīguma termiņš nedrīkst pārsniegt iepriekšējā galvojuma
derīguma termiņu.
II.
Galvinieki
19. Galvinieka statusu banka vai
apdrošināšanas sabiedrība iegūst, ja tā noslēgusi līgumu ar
Valsts ieņēmumu dienestu (turpmāk - VID), kurā noteikts, ka
attiecīgā banka vai apdrošināšanas sabiedrība apņemas 10 dienu
laikā pēc VID rakstiska pieprasījuma segt galvenā parādnieka
muitas parādu.
20. Ja galvinieks ir atsaucis (anulējis) galvojumu, viņš par to
nekavējoties informē VID Galveno muitas pārvaldi.
21. Ja galvinieks ir atsaucis (anulējis) galvojumu, tas neatbrīvo
viņu no galvojuma saistībām, kas uzsāktas pirms galvojuma
atsaukšanas (anulēšanas).
22. Galvojuma derīguma termiņa izbeigšanās neatbrīvo galvinieku
no saistībām, kas uzsāktas pirms galvojuma derīguma termiņa
beigām.
23. Ja VID Galvenā muitas pārvalde aptur darbības ar galvojumu,
tas neatbrīvo galvinieku no galvojuma saistībām, kas uzsāktas
pirms galvojuma darbību apturēšanas.
III. Drošības
nauda
24. Ja galvenais parādnieks muitas
parādu, kas varētu rasties, nodrošina ar drošības naudu, drošības
naudu iemaksā VID depozītu kontā.
25. Drošības naudu VID depozīta kontā var iemaksāt tikai
latos.
26. Drošības naudas apjoms atbilst 100 % aprēķinātajam
muitas parādam, kas varētu rasties.
27. Drošības naudu iemaksā par katru aprēķināto muitas parādu,
kas varētu rasties.
28. VID Galvenā muitas pārvalde uzskaita iemaksātās drošības
naudas summas.
29. Ja muitas iestāde par muitas deklarācijā (VAD) uzrādītajām
precēm pēc to pārbaudes varēs noteikt lielākus ievedmuitas
nodokļus, nekā norādīts muitas deklarācijā (VAD), deklarētājs
iemaksā drošības naudu, kas ir vienāda ar starpību starp nodokļu
summu, kas iegūta, pamatojoties uz muitas deklarācijā (VAD)
sniegtajiem datiem, un nodokļu summu, ko par precēm vajadzētu
maksāt pēc to pārbaudes.
30. Pēc veiktajām pārbaudēm muitas iestāde pieņem lēmumu par
iemaksātās drošības naudas ieskaitīšanu valsts budžetā vai
atmaksāšanu deklarētājam.
31. Ja deklarētāja pieprasītā tarifu kvota ir kritiska,
deklarētājs iemaksā drošības naudu, kas ir vienāda ar starpību
starp samazināto vai nulles tarifa likmi, ko paredz attiecīgā
tarifu kvota, un tarifa pamatlikmi.
32. Pēc atbildes saņemšanas par pieprasītās tarifa kvotas apjomu
muitas iestāde pieņem lēmumu par iemaksātās drošības naudas
ieskaitīšanu valsts budžetā vai atmaksāšanu deklarētājam.
33. Ja deklarētājs, piemērojot muitas procedūru, nevar noteikt
precīzu preču muitas vērtību, deklarētājs iemaksā drošības naudu,
kas vienāda ar starpību starp muitas deklarācijā (VAD) aprēķināto
ievedmuitas nodokli un nodokļu summu, ko par precēm vajadzētu
maksāt.
34. Ja deklarētājs Padomes regulā Nr. 2913/92, Padomes regulā
Nr. 2454/93 vai citā normatīvā dokumentā noteiktajā termiņā nav
iesniedzis ziņas, kas nepieciešamas preču muitas vērtības galīgai
noteikšanai, muitas iestāde pieņem lēmumu par iemaksātās drošības
naudas ieskaitīšanu valsts budžetā.
35. Ja deklarētājs Padomes regulā Nr. 2913/92, Padomes regulā
Nr. 2454/93 vai citā normatīvā dokumentā noteiktajā termiņā ir
iesniedzis ziņas, kas nepieciešamas preču muitas vērtības galīgai
noteikšanai, muitas iestāde pieņem lēmumu par iemaksātās drošības
naudas atmaksāšanu deklarētājam.
36. Ja precēm piemēro pagaidu antidempinga maksājumu vai pagaidu
kompensācijas maksājumu, deklarētājs muitas iestādē iemaksā
drošības naudu pagaidu antidempinga vai pagaidu kompensācijas
maksājuma apjomā.
37. Ja precēm piemēro galīgo antidempinga maksājumu vai galīgo
kompensācijas maksājumu, par kurām pirms tam bija iemaksāta
drošības nauda, VID Galvenā muitas pārvade pieņem lēmumu par
iemaksātās drošības naudas ieskaitīšanu valsts budžetā vai
atmaksāšanu deklarētājam.
IV. Vienreizējs
galvojums
38. Vienreizējo galvojumu piemēro,
lai vienu reizi nodrošinātu preču pagaidu uzglabāšanu vai
piemērotu vienu muitas procedūru. Vienreizējā galvojuma apjoms
atbilst muitas parādam vai maksimālai muitas parāda summai, kas
varētu rasties, ja preces izlaistu brīvam apgrozījumam.
39. Vienreizējo galvojumu iesniedz un reģistrē muitas iestādē,
kurā piesaka muitas procedūru vai preču pagaidu
uzglabāšanu.
40. Galvenais parādnieks vienreizējā galvojuma (galvojuma
apdrošināšanas polises vai bankas garantijas vēstules) otrā pusē
norāda personas, kuras pilnvarotas izmantot vienreizējo
galvojumu. Galvenajam parādniekam ir tiesības izdarīt grozījumus
pilnvaroto personu sarakstā. Katras pilnvarotās personas
iecelšanu vai pilnvaru atcelšanu galvenais parādnieks apstiprina
ar savu parakstu un zīmogu. Galvenais parādnieks ir atbildīgs par
ierakstu patiesumu vienreizējā galvojumā.
41. Vienreizējais galvojums zaudē spēku, ja ir beidzies
vienreizējā galvojuma derīguma termiņš vai galvinieks atsaucis
(anulējis) galvojumu.
42. Galvenais parādnieks ir atbildīgs par muitas procedūras vai
preču pagaidu uzglabāšanas izpildi, kas uzsākta pirms vienreizējā
galvojuma derīguma termiņa beigām.
V. Vispārējs
galvojums
43. Vispārējo galvojumu iesniedz
un reģistrē VID Galvenajā muitas pārvaldē.
44. Galvenais parādnieks vispārējo galvojumu var izmantot preču
pagaidu uzglabāšanas nodrošināšanai vai jebkuras muitas
procedūras nodrošināšanai, ievērojot Padomes regulā Nr. 2913/92,
Padomes regulā Nr. 2454/93 vai citā normatīvā aktā noteikto
kārtību par attiecīgās muitas procedūras piemērošanu.
45. Vispārējā galvojuma apjomu nosaka galvenais parādnieks.
Galvenais parādnieks ir atbildīgs par muitas parāda vai muitas
parāda, kas varētu rasties, segšanu.
46. Galvenais parādnieks, iesniedzot un reģistrējot VID Galvenajā
muitas pārvaldē vispārējo galvojumu, papildus iesniedz šādus
dokumentus:
46.1. VID Galvenās muitas pārvaldes direktoram adresētu
iesniegumu, kurā norāda, kādām muitas procedūrām vai preču
pagaidu uzglabāšanai izmantos vispārējo galvojumu. Iesniegumā
norāda galvojuma apjomu, kuru izmantos muitas procedūras -
izlaišana brīvam apgrozījumam - nodrošināšanai, un galvojuma
apjomu pārējo muitas procedūru nodrošināšanai vai preču pagaidu
uzglabāšanai;
46.2. vispārējā galvojuma apjoma aprēķinu atbilstoši šīs kārtības
sestajā nodaļā noteiktajām prasībām;
46.3. dokumentu, kas apliecina, ka veikti normatīvajos aktos
noteiktie obligātie nodokļu maksājumi un nav parādu valsts vai
pašvaldību budžetā;
46.4. gadījumos, ja galvenajam parādniekam ir izveidojies parāds
valsts vai pašvaldību budžetā, galvenais parādnieks papildus
iesniedz VID teritoriālās iestādes, kurā viņš reģistrēts kā
nodokļu maksātājs, apstiprinātu nodokļu parāda nomaksas grafiku
un apliecinājumu, ka viņš veic nodokļu parāda nomaksu saskaņā ar
apstiprināto grafiku.
47. Atļauju izmantot vispārējo galvojumu piešķir, ja galvenais
parādnieks atbilst šādiem nosacījumiem:
47.1. galvenais parādnieks vai galvenā parādnieka darbinieki,
kuriem ir paraksta tiesības, nav krimināli sodīti par
noziedzīgiem nodarījumiem tautsaimniecībā;
47.2. galvenais parādnieks vai galvenā parādnieka darbinieki,
kuriem ir paraksta tiesības, gada laikā nav atkārtoti sodīti par
administratīviem pārkāpumiem muitas jomā, kas saistīti ar muitas
maksājumu apjoma samazinājumu;
47.3. galvenais parādnieks katru darījumu, kuru veic, izmantojot
galvojumu, reģistrē galvojuma izmantošanas uzskaites reģistrā un
nodrošina muitas iestādes amatpersonām pieeju visiem dokumentiem,
kuru uzrādīšana ir nepieciešama, lai piemērotu attiecīgu muitas
režīmu vai veiktu preču pagaidu uzglabāšanu;
47.4. galvenais parādnieks muitas deklarācijas (VAD) muitas
iestādē iesniedz elektroniski.
48. VID Galvenā muitas pārvalde 15 dienu laikā pēc vispārējā
galvojuma iesniegšanas un reģistrēšanas pieņem lēmumu par
atļaujas piešķiršanu izmantot vispārējo galvojumu un 15 dienu
laikā pēc lēmuma pieņemšanas izsniedz galvenajam parādniekam
nepieciešamo vispārējā galvojuma apliecību skaitu.
49. Lēmumu nepiešķirt atļauju izmantot vispārējo galvojumu
rakstiski paziņo galvenajam parādniekam, norādot lēmuma
pamatojumu un pārsūdzēšanas kārtību.
50. Galvenais parādnieks vispārējā galvojuma apliecības otrā pusē
norāda personas, kuras pilnvarotas izmantot vispārējā galvojuma
apliecību. Galvenajam parādniekam ir tiesības izdarīt grozījumus
pilnvaroto personu sarakstā. Katras pilnvarotās personas
iecelšanu vai pilnvaru atcelšanu galvenais parādnieks apstiprina
ar savu parakstu un zīmogu. Galvenais parādnieks ir atbildīgs par
ierakstu patiesumu vispārējā galvojuma apliecībā.
51. VID Galvenā muitas pārvalde aptur turpmākās darbības ar
vispārējo galvojumu, ja:
51.1. saņemta informācija, ka galvenais parādnieks nepilda
kārtības 47.3.vai 47.4.apakšpunktā minēto;
51.2. no VID teritoriālās iestādes, kurā galvenais parādnieks
reģistrēts kā nodokļu maksātājs, saņemta informācija, ka
galvenajam parādniekam izveidojies parāds valsts vai pašvaldību
budžetā;
51.3. galvenajam parādniekam izveidojies muitas parāds, kas nav
nomaksāts normatīvajos aktos muitas lietās noteiktajos
termiņos;
51.4. vispārējais galvojums nesedz muitas parāda vai muitas
parāda, kas varētu rasties, apjomu;
51.5. galvenais parādnieks nav izpildījis kārtības 65.punktā
minēto;
51.6. galvenais parādnieks kārtības 70.punktā minētajā pārskatā
iesniedz nepatiesas ziņas par vispārējā galvojuma
izmantošanu.
52. Ja galvenais parādnieks nepilda kādu no kārtības 51.punktā
minētajiem nosacījumiem, VID Galvenā muitas pārvalde aptur
turpmākās darbības ar vispārējo galvojumu līdz brīdim, kamēr
galvenais parādnieks novērš izdarīto pārkāpumu.
53. VID Galvenā muitas pārvalde informē galveno parādnieku un
muitas iestādes par darbību apturēšanu ar vispārējo
galvojumu.
54. Ja galvenais parādnieks 15 dienu laikā kopš darbību
apturēšanas ar vispārējo galvojumu nav novērsis pārkāpumu, kura
dēļ tika apturētas darbības ar vispārējo galvojumu, VID Galvenā
muitas pārvalde anulē izsniegto atļauju izmantot vispārējo
galvojumu.
55. Ja tiek apturētas darbības ar vispārējo galvojumu, galvenais
parādnieks ir atbildīgs par muitas procedūru izpildi vai preču
pagaidu uzglabāšanas pabeigšanu, kas uzsāktas ar šo galvojumu
līdz tās darbības apturēšanai.
56. VID Galvenā muitas pārvalde anulē izsniegto atļauju izmantot
vispārējo galvojumu, ja galveno parādnieku atzīst par
maksātnespējīgu vai netiek izpildīts kārtības 47.1.apakšpunktā
minētais nosacījums vai 47.2.apakšpunktā minētais
nosacījums.
57. Galvenais parādnieks nekavējoties informē VID Galveno muitas
pārvaldi, ja tiek pārreģistrēti galvenā parādnieka darbinieki,
kuriem ir paraksta tiesības.
58. Ja no galvenā parādnieka saņemta 57.punktā minētā
informācija, VID Galvenā muitas pārvalde veic kārtības
47.1.apakšpunktā un 47.2.apakšpunktā minētās pārbaudes.
59. Ja VID Galvenā muitas pārvalde anulē izsniegto atļauju
izmantot vispārējo galvojumu, galvenais parādnieks ir atbildīgs
par muitas procedūru izpildi un preču pagaidu uzglabāšanas
pabeigšanu, kas uzsāktas pirms vispārējā galvojuma
anulēšanas.
60. VID Galvenā muitas pārvalde
atjauno darbības ar vispārējo galvojumu saskaņā ar kārtības 46.,
47. un 48. punktu.
61. Ja galvinieks ir atsaucis (anulējis) galvojumu, VID Galvenā
muitas pārvalde anulē vispārējā galvojuma apliecības, kuras
izsniegtas, pamatojoties uz anulēto galvojumu. Galvenais
parādnieks ir atbildīgs par muitas procedūru izpildi un preču
pagaidu uzglabāšanas pabeigšanu, kas uzsāktas pirms vispārējā
galvojuma apliecības anulēšanas.
62. VID Galvenā muitas pārvalde informē galveno parādnieku un
muitas iestādes par anulēto galvojumu.
63. Vispārējā galvojuma apliecības visu to darbības laiku atrodas
pie galvenā parādnieka vai viņa pilnvarotajām personām.
64. Vispārējais galvojums zaudē spēku, ja:
64.1. beidzies vispārējā galvojuma termiņš;
64.2. VID Galvenā muitas pārvalde atsaukusi (anulējusi)
galvojumu;
64.3. galvinieks atsaucis (anulējis) galvojumu.
65. Ja vispārējais galvojums zaudējis spēku, galvenais parādnieks
15 darba dienu laikā nodod visas vispārējā galvojuma apliecības
VID Galvenajā muitas pārvaldē.
66. Galvenais parādnieks nekavējoties informē VID Galveno muitas
pārvaldi par nozaudētu vai nozagtu vispārējā galvojuma apliecību.
VID Galvenā muitas pārvalde anulē nozagto vai nozaudēto vispārējā
galvojuma apliecību. Galvenais parādnieks ir atbildīgs par preču
pagaidu uzglabāšanas vai muitas procedūru izpildi, kas uzsāktas
ar nozagto vai nozaudēto vispārējā galvojuma apliecību.
67. VID Galvenā muitas pārvalde informē muitas iestādes par
nozagtajām vai nozaudētajām galvojuma apliecībām.
VI. Vispārējā
galvojuma apjoma aprēķināšana
68. Pirms vispārējā galvojuma
saņemšanas galvenais parādnieks aprēķina vispārējā galvojuma
apjomu:
68.1. muitas procedūrai - izlaišana brīvam apgrozījumam -
galvenais parādnieks nosaka pēdējo 12 mēnešu (pirms vispārējā
galvojuma saņemšanas)
kopējam preču apjomam, kas izlaistas brīvam apgrozījumam,
aprēķināto muitas parāda summu. Aprēķināto summu dala ar
četri;
68.2. muitas procedūrai - uzglabāšana muitas noliktavā -
galvenais parādnieks nosaka muitas parāda, kas varētu rasties,
summu, kas aprēķināta preču atlikumam pēdējo 12 mēnešu beigu
datumos (pirms vispārējā galvojuma saņemšanas), kas būtu jāmaksā,
ja attiecīgās preces izlaistu brīvam apgrozījumam. Aprēķināto
summu dala ar četri;
68.3. pārējām muitas procedūrām - galvenais parādnieks nosaka
pēdējo 12 mēnešu (pirms vispārējā galvojuma saņemšanas), muitas
parāda, kas varētu rasties, summu, kas aprēķināta kopējam preču
apgrozījumam kas būtu jāmaksā, ja attiecīgās preces izlaistu
brīvam apgrozījumam. Aprēķināto summu dala ar četri;
68.4. preču pagaidu uzglabāšanai - galvenais parādnieks nosaka
pēdējo sešu mēnešu (pirms vispārējā galvojuma saņemšanas) kopējam
preču apjomam, kas atrodas pagaidu uzglabāšanā aprēķināto muitas
parāda, kas varētu rasties, summu. Aprēķināto summu dala ar
divi.
VII. Galvojuma
izmantošanas uzskaite
69. Galvenais parādnieks uzskaita
muitas parāda vai muitas parāda, kas varētu rasties, reģistrējot
katru darījumu, kuru veic, izmantojot galvojumu (vispārējo,
vienreizējo). Pēc muitas iestādes pieprasījuma galvenais
parādnieks sniedz visu informāciju par katru darījumu, kas
veikts, izmantojot galvojumu, kā arī par muitas parāda vai muitas
parāda, kas varētu rasties, atbilstību galvojuma apjomam.
70. Galvenais parādnieks katru mēnesi līdz 15 datumam iesniedz
VID Galvenajā muitas pārvaldē pārskatu par galvojuma izmantošanu
iepriekšējā kalendāra mēnesī.
71. Galvenais parādnieks pēc saskaņošanas ar VID Galveno muitas
pārvaldi var mainīt vispārējā galvojuma apjoma sadalījumu starp
muitas procedūru - izlaišana brīvam apgrozījumam un pārējām
muitas procedūrām vai preču pagaidu uzglabāšanu.
VIII. Noslēguma
jautājumi
72. Kārtība stājas spēkā ar 2004.
gada 1.maiju.
73. Līgumus, kas noslēgti ar Valsts ieņēmumu dienestu par
galvinieka statusa iegūšanu līdz 2004.gada 1.maijam, pārreģistrē
ne vēlāk kā līdz 2004.gada 1.jūlijam atbilstoši kārtības
19.punktam.
74. Vispārējā galvojuma apliecības, kas izsniegtas līdz 2004.gada
1.maijam, paliek spēkā līdz tajās minētā derīguma termiņa beigām,
bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 31.decembrim.