Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.157

(Prot. Nr. 66(96), 2.p.) Rīgā 2002.gada 28.decembrī

Par Noteikumiem par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām

Pamatojoties uz likuma "Par telekomunikācijām" 49. panta pirmo un otro daļu, padome nolemj:

1. Apstiprināt noteikumus "Noteikumi par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām" (pielikumā).

2. Publicēt noteikumus "Noteikumi par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām" laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas mājaslapā www.sprk.gov.lv .

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja I.Šteinbuka

 

Noteikumi par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām

Izdoti, pamatojoties uz likuma "Par telekomunikācijām" 49.panta pirmo un otro daļu

I nodaļa

Vispārīgie noteikumi

1. Noteikumi nosaka universālo telekomunikāciju pakalpojumu sarakstu, sniedzamo pakalpojumu apjomu, ģeogrāfisko teritoriju, telekomunikāciju pakalpojumu lietotājus, uz kuriem attiecas šie pakalpojumi, un saistības attiecībā uz universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniegšanu.

2. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) nosaka vienu vai vairākus publisko telekomunikāciju tīklu operatorus, kuriem ir pienākums sniegt universālo telekomunikāciju pakalpojumu, nosakot sniedzamā universālā telekomunikāciju pakalpojuma apjomu, teritoriju, lietotājus un sniegšanas termiņu.

3. Noteikumos lietotie termini:

3.1. balss telefonijas pakalpojums - publiski pieejams telekomunikāciju pakalpojums, kas komerciālos nolūkos nodrošina signālu pārraidi starp publiskajam telekomunikāciju tīklam vai publisko telekomunikāciju tīklu noteiktiem pieslēguma punktiem pieslēgtām telekomunikāciju gala iekārtām reālā laika mērogā;

3.2. bezmaksas numuru pakalpojumi - telekomunikāciju pakalpojumi, kurus telekomunikāciju pakalpojumu lietotāji saņem bez maksas, sastādot speciālus šiem telekomunikāciju pakalpojumiem piešķirtos numurus, un kur sarunas apmaksā izsaukuma saņēmējs;

3.3. datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojumi - publiski pieejamie telekomunikāciju pakalpojumi, kas nodrošina signālu pārraidi un/vai maršrutizāciju publiskajos telekomunikāciju tīklos, izņemot interneta piekļuves un balss pārraides pakalpojumus;

3.4. publiskais fiksētais telekomunikāciju tīkls - publiskais telekomunikāciju tīkls, kas nodrošina signālu pārraidi starp noteiktiem telekomunikāciju tīkla pieslēguma punktiem;

3.5. publiskie taksofonu pakalpojumi - publiski pieejamie telekomunikāciju pakalpojumi, kurus nodrošina telekomunikāciju uzņēmuma sabiedriskajās vietās ierīkotās telekomunikāciju gala iekārtas (telefoni), izejošo un/vai ienākošo telefona sarunu veikšanai par samaksu (ar monētām, taksofonu karti, kredītkarti);

3.6. telekomunikāciju pakalpojumi - pakalpojumi, kas nodrošina pilnīgu vai daļēju signālu pārraidi un/vai maršrutizāciju publiskajos telekomunikāciju tīklos, izņemot televīzijas un radio apraidi;

3.7. universālais telekomunikāciju pakalpojums - noteikts minimālais normām atbilstošas kvalitātes telekomunikāciju pakalpojumu apjoms, kas pieejams visiem esošiem un potenciāliem telekomunikāciju pakalpojumu lietotājiem par pieņemamu cenu.

 

II nodaļa

Universālā telekomunikāciju pakalpojuma saraksts

4. Universālā telekomunikāciju pakalpojumā ietverti šādi pakalpojumi publiskā telekomunikāciju tīkla fiksētās pieslēguma vietās:

4.1. iespēja veikt izsaukumu un saņemt vietējos, iekšzemes un starptautiskos balss telefonijas pakalpojumus;

4.2. datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojumi ar ātrumu ne mazāku kā 9600 bit/s;

4.3. piekļuve vismaz viena uzziņu dienesta pakalpojumiem;

4.4.publiskie taksofonu pakalpojumi, nodrošinot piekļuvi šādiem telekomunikāciju pakalpojumiem:

4.4.1.vietējo, iekšzemes un starptautisko balss telefonijas pakalpojumiem;

4.4.2. bezmaksas operatīvās palīdzības dienestu numuriem;

4.4.3. bezmaksas numuru pakalpojumiem;

4.4.4. operatora palīdzības dienestam;

4.4.5. uzziņu dienesta pakalpojumiem.

 

III nodaļa

Universālā telekomunikāciju pakalpojuma lietotāji

5. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma lietotāji ir fiziskas personas.

 

IV nodaļa

Universālā telekomunikāciju pakalpojuma ģeogrāfiskā teritorija

6. Universālais telekomunikāciju pakalpojums tiek nodrošināts visā Latvijas Republikā.

 

V nodaļa

Universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistības

7. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniedzējs nodrošina piekļuvi publiskajam telekomunikāciju tīklam fiksētās pieslēguma vietās, lai universālā telekomunikāciju pakalpojuma lietotāji saņemtu 4.1. - 4.4. punktā minētos pakalpojumus.

8. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniedzējs nodrošina piekļuvi vismaz vienam abonentu sarakstam drukātā un/vai elektroniskā formā.

9. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniedzējs, sniedzot publiskos taksofonu pakalpojumus, nodrošina telefonu grāmatu pieejamību (taksofonu kabīnēs).

10. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniedzējs nodrošina vismaz vienu izvēles tarifu plānu, kurā telefona abonentu līnijas abonēšanas maksa nepārsniedz pieņemamo cenu saskaņā ar Regulatora noteiktiem pieņemamas cenas noteikšanas principiem.

11. Universālā telekomunikāciju pakalpojuma sniedzējs nodrošina iespēju universālā telekomunikāciju pakalpojuma lietotājiem saņemt pēc pieprasījuma detalizētu rēķinu par izmantotajiem telekomunikāciju pakalpojumiem.

 

VI nodaļa

Universālā telekomunikāciju pakalpojuma kvalitāte

12. Regulators nosaka prasības šādiem balss telefonijas pakalpojumu kvalitātes parametriem:

12.1. Vidējais telefona abonentu līniju ierīkošanas laiks gadā (kalendārās dienas);

12.2. Bojājumu skaits procentos uz vienu telefona abonenta līniju gadā;

12.3. Bojājumu novēršanas laiks gadā;

12.4. Nesekmīgo savienojumu koeficients, procentos;

12.5. Vidējais savienojuma laiks, sekundēs;

12.6. Runas pārraides kvalitāte;

12.7. Informatīvo pakalpojumu operatoru dienesta atbildes laiks;

12.8. Bojājumu pieteikuma operatoru dienesta atbildes laiks;

12.9. Vidējais bojāto taksofonu skaits gadā, procentos;

12.10. Rēķinu precizitāte, procentos.

13. Šo noteikumu 12.punktā minēto parametru definīcijas un pārbaužu kārtību nosaka Regulators.

 

Nobeiguma noteikumi

14. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

 

"Latvijas Vēstneša" redakcijā dokuments saņemts 07.01.2003.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Noteikumiem par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija Veids: lēmums Numurs: 157Pieņemts: 28.12.2002.Stājas spēkā: 28.12.2002.Zaudē spēku: 04.12.2004.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 3, 08.01.2003.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
70023
28.12.2002
136
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)