Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr.297

Rīgā 2002.gada 9.jūlijā (prot. Nr.28, 7.§)

Noteikumi par datorizēto rezervēšanas sistēmu piedāvāšanu un izmantošanu

Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 85.panta piekto daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā datorizētajā rezervēšanas sistēmā (turpmāk - rezervēšanas sistēma) tiek iekļauta informācija par pārvadātāja lidojumu sarakstu, brīvajām vietām, biļešu cenām un pakalpojumiem, kārtību, kādā tiek izkārtota informācija un nodrošināta tās pieejamība, kā arī piedāvāti un izmantoti rezervēšanas sistēmas pakalpojumi.

2. Rezervēšanas sistēma ir apgādāta ar tehnisko aprīkojumu, lai rezervētu vietas vai izsniegtu biļetes.

3. Datorizētās rezervēšanas sistēmas piedāvātājs (turpmāk - sistēmas piedāvātājs) ir juridiska persona, kas ir atbildīga par rezervēšanas sistēmas darbību vai tirdzniecību ar tās pakalpojumiem.

4. Noteikumi attiecas uz katru rezervēšanas sistēmu, kurā iekļauta informācija par gaisa pārvadājumiem un kuras galvenajā ekrānā norādīta informācija par dzelzceļa pārvadājumiem, ko piedāvā vai izmanto Latvijas Republikas teritorijā, neatkarīgi no:

4.1. sistēmas piedāvātāja statusa vai valstiskās piederības;

4.2. izmantotās informācijas avota vai attiecīgās rezervēšanas sistēmas centrālās datu apstrādes vienības atrašanās vietas;

4.3. to lidostu ģeogrāfiskās atrašanās vietas, starp kurām tiek veikts gaisa pārvadājums.

5. Galvenais ekrāns ir rezervēšanas sistēmas ekrāns, kas ietver visu informāciju par gaisa pārvadājumiem noteiktā laikposmā starp divām pilsētām, starp kurām paredzēts pārvadāt pasažieri saskaņā ar pasažiera biļetē norādīto maršrutu vai maršruta daļu.

6. Pasažieris ir persona, kas nav gaisa kuģa apkalpes loceklis, bet kas ar gaisa pārvadātāja piekrišanu tiek pārvadāts vai kuru paredzēts pārvadāt gaisa kuģī. 

II. Līgums par rezervēšanas sistēmas izmantošanu

7. Rezervēšanas sistēmas izmantošanas kārtību un ar tās izmantošanu saistītās tiesības un pienākumus nosaka līgumā, kuru sistēmas piedāvātājs savā vārdā slēdz ar:

7.1. vecāko pārvadātāju - pārvadātāju, kurš tieši vai netieši, viens vai kopā ar citiem pārvadātājiem ir sistēmas piedāvātāja dalībnieks vai kuram ir izšķiroša ietekme uz sistēmas piedāvātāju, vai arī kurš ir cita pārvadātāja dalībnieks, kas savukārt ir sistēmas piedāvātāja dalībnieks, vai kuram ir izšķiroša ietekme uz šo pārvadātāju. Šajos noteikumos ar izšķirošu ietekmi saprot tiesības rīkoties ar attiecīgā sistēmas piedāvātāja vai vecākā pārvadātāja īpašumu vai daļu no tā vai arī tiesības pieņemt lēmumus, kas ietekmē sistēmas piedāvātāja vai vecākā pārvadātāja darbību;

7.2. dalībpārvadātāju - pārvadātāju, kas saskaņā ar līgumu, ko tas noslēdzis ar sistēmas piedāvātāju, rezervēšanas sistēmā piedāvā gaisa pārvadājumu pakalpojumus. Par dalībpārvadātāju uzskatāms arī vecākais pārvadātājs, ciktāl tas šajos noteikumos paredzētajā kārtībā izmanto savas rezervēšanas sistēmas aprīkojumu;

7.3. abonentu - fizisku personu, kas nav klients, vai juridisku personu, kas nav dalībpārvadātājs.

8. Klients ir jebkura fiziska persona, kas vēlas iegūt informāciju par gaisa pārvadājumu pakalpojumu un to pirkt.

9. Sistēmas piedāvātājs nodrošina, lai katrs vecākais pārvadātājs, dalībpārvadātājs un abonents bez ierobežojumiem varētu izmantot rezervēšanas sistēmu atbilstoši tās jaudai.

10. Sistēmas piedāvātājs, slēdzot ar dalībpārvadātāju līgumu, tajā iekļauj vienādus nosacījumus vienādiem pakalpojumiem.

11. Ja sistēmas piedāvātājs vēlas uzlabot rezervēšanas sistēmu, tas informē visus vecākos pārvadātājus un dalībpārvadātājus, piedāvājot tiem minētos uzlabojumus par vienādu atlīdzību.

12. Slēdzot līgumu ar abonentu, sistēmas piedāvātājs:

12.1. nodrošina iespēju bez ierobežojumiem izmantot visus pieejamos izplatīšanas līdzekļus;

12.2. nepieprasa slēgt papildu līgumu, kā arī neaizliedz slēgt līgumu ar citas rezervēšanas sistēmas piedāvātāju vai izmantot citas rezervēšanas sistēmas pakalpojumus;

12.3. piedāvā papildu pakalpojumus visiem abonentiem bez ierobežojumiem un ar vienādiem nosacījumiem;

12.4. nosaka abonenta tiesības lauzt līgumu, paziņojot par to ne vēlāk kā trīs mēnešus iepriekš, ja līguma termiņš nebeidzas ātrāk par līguma darbības pirmā gada beigām;

12.5. katrā līgumā iekļauj šādus nosacījumus:

12.5.1. galvenais ekrāns ir pieejams katras atsevišķas darbības veikšanai, izņemot gadījumu, kad patērētājs pieprasa informāciju tikai par vienu gaisa pārvadātāju vai par komplekso gaisa pārvadājumu pakalpojumu. Par komplekso gaisa pārvadājumu pakalpojumu uzskatāms iepriekš noteikts gaisa pārvadājumu pakalpojuma apvienojums ar citiem pakalpojumiem, kas nav gaisa pārvadājumu papildu pakalpojumi, kurus piedāvā, iekļaujot cenā;

12.5.2. abonents rezervēšanas sistēmas sniegto informāciju izmanto tā, lai nodrošinātu precīzas un nemaldinošas informācijas sniegšanu patērētājiem;

12.6. ja nepieciešams, pieprasa, lai lietojamais aprīkojums un programmatūra būtu savietojama ar tā sistēmu. 

III. Datu iesniegšana un ievadīšana rezervēšanas sistēmā

13. Vecākais pārvadātājs:

13.1. pieņem vai apstiprina rezervējumu, kas veikts, izmantojot konkurējošu rezervēšanas sistēmu, tādā pašā termiņā kā rezervējumu, kas veikts, izmantojot viņa rezervēšanas sistēmu;

13.2. pieņem un apstiprina tikai tos biļešu pasūtījumus, kas atbilst tā noteiktajām biļešu cenām;

13.3. sedz tikai tās izmaksas, kas saistītas ar sniedzamās informācijas izplatīšanu un pieņemtajiem rezervējumiem;

13.4. pārbauda, vai konkurējošā rezervēšanas sistēma ievēro šo noteikumu 13.1.apakšpunktā noteiktās prasības.

14. Dalībpārvadātājs un citi gaisa pārvadājumu pakalpojumu piedāvātāji nodrošina, lai dati, kas iesniegti sistēmas piedāvātājam ievadīšanai rezervēšanas sistēmā, būtu precīzi, nepārprotami un atbilstu pušu līgumam tikpat pilnīgi kā tie, kurus iesniedz citām rezervēšanas sistēmām.

15. Sistēmas piedāvātājs pārbauda, vai šo noteikumu 14.punktā minētā informācija netiek ierobežota un vai tā ir precīza un nepārprotama.

16. Dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem attiecībā uz datiem, kas iesniegti iekļaušanai galvenajā ekrānā, piemēro šo noteikumu 14. un 15.punktā noteiktās prasības.

17. Piedāvājot rezervēšanas sistēmas pakalpojumus, sistēmas piedāvātājs:

17.1. apliecina, ka dalībpārvadātāja iesniegtie dati nekavējoties tiks ievadīti rezervēšanas sistēmā, izņemot gadījumu, kad dalībpārvadātāja izvēlētā datu ievadīšanas metode neatbilst sistēmas piedāvātāja izvēlētajam informācijas formātam;

17.2. informācijas ievadīšanas un noformēšanas tehnisko aprīkojumu bez ierobežojumiem piedāvā visiem vecākajiem pārvadātājiem un dalībpārvadātājiem. Ja attiecībā uz rezervēšanas sistēmas tehnisko aprīkojumu ir spēkā Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standarti, nodrošina piedāvātā tehniskā aprīkojuma atbilstību šiem standartiem;

17.3. nodrošina, lai piedāvātā rezervēšanas sistēma būtu skaidri un pārbaudāmi atdalīta no pārvaldes un tirgvedības sistēmām, kā arī no jebkura gaisa pārvadātāja inventāra;

17.4. nodrošina, lai visi vecākie pārvadātāji un dalībpārvadātāji bez ierobežojumiem varētu īstenot programmu savietošanu attiecībā uz procedūru, protokoliem, saņemtajiem un nosūtītajiem datiem. Ja ir spēkā Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standarti, sistēmas piedāvātājs nodrošina šiem standartiem atbilstošu programmu savietojamību;

17.5. nodrošina, lai trešās personas, kas pilnīgi vai daļēji attiecīgās rezervēšanas sistēmas vārdā sniedz rezervēšanas pakalpojumus, ievēro šos noteikumus.

18. Pēc informācijas saņemšanas sistēmas piedāvātājs:

18.1. to pārbauda, lai rezervēšanas sistēmā ievadītu tikai precīzu un nepārprotamu informāciju, un nodrošina, lai ievadāmā informācija netiktu ierobežota;

18.2. nodrošina, lai dalībpārvadātāja sniegtie dati (lidojumu saraksti, pārvadājumu tarifi un brīvās vietas) tiek norādīti galvenajā ekrānā vai ekrānos, kuros atrodas visa informācija par gaisa pārvadājumiem starp divām pilsētām noteiktā laikposmā;

18.3. nodrošina iespēju klientam pēc viņa lūguma saņemt informāciju galvenajā ekrānā tikai par regulārajiem vai neregulārajiem gaisa pārvadājumiem;

18.4. nodrošina, lai galvenajā ekrānā iekļautā informācija par lidojumu starp divām noteiktām pilsētām neierobežotu nevienu no lidostām, kas apkalpo vienu un to pašu pilsētu;

18.5. norāda galvenajā ekrānā informāciju par lidojuma iespējām šo noteikumu IV nodaļā paredzētajā kārtībā;

18.6. nosakot lidojumu secību, šo noteikumu IV nodaļā noteiktos kritērijus piemēro visiem dalībpārvadātājiem vienādi;

18.7. sniedzot informāciju par pārvadājumu tarifiem, nodrošina, lai informācija ekrānā netiktu ierobežota, lai tā būtu precīza, nepārprotama un ietvertu vismaz galvenajā ekrānā redzamo dalībpārvadātāju lidojumu tarifus;

18.8. nodrošina, lai informācija, kas attiecas uz vietu rezervēšanu, ar vienlīdzīgiem noteikumiem būtu pieejama pārvadātājam, kas veic attiecīgos lidojumus, un abonentam, kas nodrošina rezervēšanu;

18.9. galvenajā ekrānā nenorāda informāciju par komplekso gaisa pārvadājumu pakalpojumu, kas attiecas uz ceļojuma organizētāju, brīvajām vietām un cenām;

18.10. nomaina ekrānu, ja to pieprasa klienti.

19. Šo noteikumu 12.6.apakšpunktā un 18.punktā noteiktās prasības nepiemēro, ja gaisa pārvadātājs vai gaisa pārvadātāju grupa:

19.1. izmanto rezervēšanas sistēmu savos birojos vai savās biļešu pārdošanas vietās;

19.2. izplata informāciju par pakalpojumiem, izmantojot publisko telekomunikāciju tīklu un skaidri un nepārprotami nosakot informācijas sniedzējus. 

IV. Informācijas izkārtojuma kritēriji galvenajā ekrānā gaisa pārvadājumu pakalpojumu piedāvāšanai

20. Lidojuma pazīmju izkārtojums ekrānā pieprasītajai dienai vai dienām (ja vien klients atsevišķam darījumam nav pieprasījis citu kārtību) ir šāds:

20.1. visi tiešie lidojumi (bez nosēšanās) starp divām pilsētām;

20.2. visi pārējie tiešie lidojumi starp divām pilsētām, ja nav nepieciešama gaisa kuģa vai vilciena maiņa;

20.3. savienotie lidojumi.

21. Klientam pēc viņa lūguma nodrošina iespēju redzēt galveno ekrānu, kurā informācija par lidojumu sakārtota pēc izlidošanas vai ielidošanas laika vai lidojumā pavadītā laika. Ja vien klients nepieprasa citu izkārtojumu, informāciju galvenajā ekrānā sakārto pēc izlidošanas laika šo noteikumu 20.1.apakšpunktā minētajiem lidojumiem un pēc ceļojumam nepieciešamā laika - šo noteikumu 20.2. un 20.3.apakšpunktā minētajiem lidojumiem.

22. Ja sistēmas piedāvātājs vēlas galvenajā ekrānā norādīt informāciju par rezervēšanas sistēmā neiesaistītu gaisa pārvadātāju piedāvātajiem lidojumiem starp divām pilsētām, šo lidojumu sarakstiem vai pārvadājumu tarifiem, šādu informāciju norāda precīzi, nepārprotami un neierobežojot gaisa pārvadātājus.

23. Sistēmas piedāvātājs galvenajā ekrānā norāda:

23.1. kura informācija par tiešo regulāro gaisa pārvadājumu skaitu un gaisa pārvadātāju identitāti nav pilnīga;

23.2. kuri lidojumi nav uzskatāmi par regulārajiem lidojumiem;

23.3. kuriem lidojumiem nepieciešama nosēšanās ceļā.

24. Ja pārvadājumus veic gaisa pārvadātājs, kuram nav gaisa pārvadātāja identifikācijas koda (Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) piešķirts apzīmējums), skaidri norāda īsto lidojuma veicēju.

25. Norādot informāciju, ievēro šādas prasības:

25.1. katru tiešo lidojumu galvenajā ekrānā parāda ne vairāk kā vienu reizi;

25.2. vairāku posmu lidojumiem, kuros nepieciešama gaisa kuģa maiņa, katru lidojumu apvienojumu galvenajā ekrānā parāda ne vairāk kā vienu reizi;

25.3. lidojumus, kuros nepieciešama gaisa kuģu maiņa, parāda kā savienotos lidojumus, informāciju par katru lidojuma posmu ar vienu un to pašu gaisa kuģi galvenajā ekrānā izkārtojot vienā rindā.

26. Ja dalībpārvadātājiem pieder kopēja komercsabiedrība vai ir citas līgumsaistības, kas nosaka, ka divi vai vairāki dalībpārvadātāji uzņemas atsevišķu atbildību par gaisa pārvadājumu pakalpojumu piedāvāšanu un lidojuma vai vairāku lidojumu apvienojuma pārdošanu, šo noteikumu 25.punktā minētos jēdzienus "lidojums" (tiešajiem lidojumiem) un "lidojumu apvienojums" (vairāku posmu lidojumiem) saprot kā tādus, kas ļauj katram attiecīgajam gaisa pārvadātājam (bet ne vairāk kā diviem) izmantot atsevišķu ekrānu, lietojot tā individuālo gaisa pārvadātāja identifikācijas kodu.

27. Ja gaisa pārvadājumā ir iesaistīti vairāk nekā divi pārvadātāji, tos, kuriem ir tiesības izmantot šo noteikumu 26.punktā noteikto izņēmumu, izraugās pārvadātājs, kas veic attiecīgo pārvadājumu. Ja no šī pārvadātāja nav saņemta pietiekama informācija, kas ļautu noteikt divus izraudzītos pārvadātājus, sistēmas piedāvātājs tos izraugās tā, lai neviens no pārvadātājiem netiktu ierobežots.

28. Galvenajā ekrānā (ja iespējams) norāda saskaņā ar regulārajiem gaisa pārvadājumiem veiktos savienotos lidojumus, kuros ir ne vairāk par deviņiem savienojuma punktiem. Sistēmas piedāvātājs ņem vērā dalībpārvadātāja lūgumu iekļaut galvenajā ekrānā netiešu lidojumu, ja maršruta garums nepārsniedz 130 procentus no lielā loka attāluma starp abām lidostām un galvenajā ekrānā tiek saglabāti lidojumi ar mazāku ceļam nepieciešamo laiku. Ja maršruta garums pārsniedz 130 procentus no lielā loka attāluma, savienojuma punktus un maršrutu nenorāda. 

V. Informācijas par dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem iekļaušana galvenajā ekrānā

29. Sistēmas piedāvātājam ir tiesības iekļaut rezervēšanas sistēmas galvenajā ekrānā arī informāciju par dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem.

30. Dzelzceļa transporta operators tiek uzskatīts par dalībpārvadātāju vai vecāko pārvadātāju, ja tam ir līgums ar sistēmas piedāvātāju par tā produktu izplatīšanu rezervēšanas sistēmas galvenajā ekrānā vai arī paša operatora rezervēšanas sistēma ietilpst sistēmas piedāvātāja rezervēšanas sistēmā. Šie pakalpojumi tiek pielīdzināti gaisa pārvadājumu pakalpojumiem, un tos iekļauj galvenajā ekrānā atbilstoši šo noteikumu IV nodaļā noteiktajiem kritērijiem.

31. Sistēmas piedāvātājs nosaka precīzus kritērijus šo noteikumu IV nodaļas nosacījumu piemērošanai dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem. Minētajos kritērijos ietverts ceļojumā pavadītais laiks un noteikts, ka nepieciešams izvairīties no pārmērīgas ekrāna piepildīšanas. Šos kritērijus ne vēlāk kā 60 dienas pirms to piemērošanas iesniedz Satiksmes ministrijas Aviācijas departamentā. 

VI. Informācijas pieejamība

32. Ja sistēmas piedāvātājs vēlas piekļūt statistiskajai vai citai informācijai savā rezervēšanas sistēmā, tas ņem vērā, ka:

32.1. informācija par individuālo rezervēšanu ar vienlīdzīgiem nosacījumiem tiek sniegta tikai gaisa pārvadātājiem, kas piedalās tā pakalpojuma sniegšanā, kurš iekļauts rezervēšanā, kā arī abonentiem, kas piedalās šajā rezervēšanā;

32.2. sistēmas piedāvātāja rīcībā esošo informāciju par identificējamiem individuāliem rezervējumiem arhivē ārpus elektroniskā tīkla 72 stundu laikā pēc pēdējās individuālās rezervēšanas izpildes un glabā trīs gadus. Piekļūšana šādiem datiem ir atļauta tikai tad, ja rodas strīds par samaksu;

32.3. informācija par tirgvedību, rezervēšanu un biļešu pārdošanu:

32.3.1. ir pieejama vienādos termiņos un bez ierobežojumiem visiem dalībpārvadātājiem, ieskaitot vecākos pārvadātājus;

32.3.2. aptver visus dalībpārvadātājus un abonentus, ja tā nesatur konfidenciālu informāciju, kas tieši vai netieši identificē pasažieri vai uzņēmumu.

33. Sistēmas piedāvātājs nodrošina, lai personiska rakstura informācija par pasažieri bez paša pasažiera piekrišanas nav pieejama personām, kas neveic datu nosūtīšanu.

34. Vecākais pārvadātājs pēc konkurējošās rezervēšanas sistēmas pieprasījuma tai pašā termiņā kā savai rezervēšanas sistēmai sniedz tādu pašu informāciju par lidojumu sarakstiem, braukšanas maksu un brīvajām vietām, kādu tas sniedz savai rezervēšanas sistēmai vai kādu tas par saviem gaisa pārvadājumu pakalpojumiem izplata, izmantojot citu rezervēšanas sistēmu.

35. Abonents sniedz rezervēšanas sistēmā iekļauto informāciju, izmantojot neitrālu ekrānu, ja vien klienta izvēles nodrošināšanai nav nepieciešams cits ekrāns.

36. Par neitrālu uzskatāms ekrāns, kurā pārvadātāju iesniegtie dati par lidojumu sarakstiem, maksāšanas veidu un brīvajām pasažieru vietām ir iekļauti, neierobežojot informāciju, precīzi un nepārprotami.

37. Abonents rezervē un izsniedz biļetes saskaņā ar izmantotajā rezervēšanas sistēmā esošo informāciju vai arī saskaņā ar attiecīgā pārvadātāja atļauto informāciju.

38. Abonents, izmantojot rezervēšanas sistēmu, informē katru klientu par:

38.1. jebkādām neparedzētām aprīkojuma izmaiņām;

38.2. ceļā paredzēto nosēšanās vai apstāšanās reižu skaitu;

38.3. gaisa pārvadātāja identitāti, kurš veic lidojumu;

38.4. jebkādām lidostu maiņām attiecīgajā maršrutā;

38.5. sistēmas piedāvātāja nosaukumu un adresi;

38.6. datu apstrādes mērķi;

38.7. individuālo datu uzglabāšanas ilgumu;

38.8. līdzekļiem, kurus klients var izmantot, lai piekļūtu šiem datiem.

39. Klientam jebkurā laikā ir tiesības saņemt rezervēšanas sistēmas ekrāna izdruku vai piekļūt pie cita rezervēšanas sistēmas ekrāna, kurā redzama tā pati informācija, ko izmanto abonents.

40. Klientam ir tiesības bez maksas piekļūt saviem datiem neatkarīgi no tā, vai datus glabā rezervēšanas sistēma vai abonents. 

VII. Kārtība, kādā abonents izmanto rezervēšanas sistēmas pakalpojumus

41. Abonents precīzi reģistrē visus rezervēšanas sistēmā veiktos rezervējumus. Reģistrā iekļauj lidojuma numuru, rezervējuma kodu, lidojuma datumu, izlidošanas un ielidošanas laiku, pasažiera uzvārdu un iniciāļus, adresi un tālruņa numuru, kā arī biļetes statusu. Rezervējot vietu vai šo rezervējumu anulējot, abonents nodrošina, lai izmantotais rezervējuma kods atbilst pasažiera samaksātajai cenai.

42. Abonents neveic divkāršu rezervējumu vienam pasažierim. Ja pēc pasažiera izvēles apstiprinātā vieta nav pieejama, viņu var ierakstīt šī lidojuma rezerves sarakstā (ja tāds ir) un apstiprināt vietu lidojumam citā gaisa kuģī.

43. Ja pasažieris anulē rezervējumu, abonents nekavējoties veic nepieciešamos pasākumus, lai atbrīvotā vieta būtu pieejama klientiem.

44. Ja pasažieris maina maršrutu, abonents nodrošina, lai, veicot jauno rezervējumu, tiek anulēti visi iepriekšējie vietu rezervējumi un papildu pakalpojumi.

45. Ja iespējams, abonents tajā pašā rezervēšanas sistēmā pieprasa vai noformē visus rezervējumus katram atsevišķam maršrutam, kā arī visas turpmākās ar šiem rezervējumiem saistītās izmaiņas.

46. Abonents pieprasa vai pārdod vietu gaisa kuģī tikai tad, ja viņam to pieprasījis klients.

47. Abonents nodrošina, lai biļete, kas apliecina rezervējumu uz noteiktu lidojumu, tiek izsniegta tikai tad, kad ir saņemts šī rezervējuma apstiprinājums. 

VIII. Samaksa par rezervēšanas sistēmas izmantošanu

48. Samaksa, ko sistēmas piedāvātājs pieprasa dalībpārvadātājam par sniegto un izmantoto pakalpojumu, atbilst tā cenai un pakalpojuma līmenim.

49. Rēķinā par rezervēšanas sistēmas pakalpojumu izmantošanu iekļauj informāciju par izmantotajiem pakalpojumiem un to cenu. Katrā rēķina sadaļā par divām pilsētām, starp kurām tiek veikts gaisa pārvadājums, iekļauj vismaz šādu informāciju:

49.1. rezervēšanas sistēmas rezervācijas tips;

49.2. pasažiera uzvārds;

49.3. valsts;

49.4. Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) aģentūras identifikācijas kods;

49.5. pilsētas kods;

49.6. pilsētas, starp kurām tiek veikts gaisa pārvadājums;

49.7. rezervēšanas datums (darījuma datums);

49.8. lidojuma datums;

49.9. lidojuma numurs;

49.10. statusa kods (rezervējuma statuss);

49.11. apkalpošanas tips (apkalpošanas klase);

49.12. rezervējuma numurs;

49.13. rezervēšanas vai anulēšanas norāde.

50. Rēķinā iekļaujamo informāciju sniedz magnētiskajos informācijas nesējos. Samaksa par informācijas sniegšanu pārvadātāja izvēlētajā veidā nepārsniedz paša informācijas nesēja cenu kopā ar tā piegādes izdevumiem.

51. Samaksa, ko sistēmas piedāvātājs pieprasa abonentam par aprīkojuma īri vai citiem pakalpojumiem, ir atkarīga no sniegtā un izmantotā pakalpojuma cenas un pakalpojuma līmeņa.

52. Sistēmas piedāvātājs pēc ieinteresēto pušu, arī klientu, lūguma sniedz tiem ziņas par procedūrām, maksu un sistēmas aprīkojumu, ieskaitot informācijas apmaiņas tehnoloģijas, izmantotos rediģēšanas un informācijas attēlošanas kritērijus. Klientiem šī informācija tiek sniegta bez maksas, un tā aptver individuālo datu apstrādi. Šī punkta nosacījumi nenozīmē, ka sistēmas piedāvātājam jāatklāj informācija par patentu, ieskaitot informāciju par programmatūru. 

IX. Rezervēšanas sistēmas tehniskās atbilstības uzraudzība

53. Sistēmas piedāvātājs nodrošina, lai rezervēšanas sistēmas darbību atbilstoši šo noteikumu 17., 18. un 32.punkta prasībām attiecīgajā kalendāra gadā uzrauga auditors. Auditoram tiek piešķirtas tiesības piekļūt visām datoros vai datoru sistēmās izmantotajām programmām, procedūrām, operācijām un aizsargierīcēm, ar ko sistēmas piedāvātājs nodrošina izplatīšanas iespējas.

54. Sistēmas piedāvātājs paziņo dalībpārvadātājiem auditora personas datus ne vēlāk kā trīs mēnešus, pirms auditors uzsāk darba pienākumu veikšanu pirmo reizi vai atkārtoti nākamajā gadā.

Ministru prezidents A.Bērziņš

Satiksmes ministra vietā -
izglītības un zinātnes ministrs K.Greiškalns

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par datorizēto rezervēšanas sistēmu piedāvāšanu un izmantošanu Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 297Pieņemts: 09.07.2002.Stājas spēkā: 13.07.2002.Zaudē spēku: 01.05.2004.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 105, 12.07.2002.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
64387
13.07.2002
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"