Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS Lēmums Nr. 24 (prot. Nr. 7 2. §)
1. Izveidot Konsultatīvo nodokļu likumdošanas padomi. 2. Apstiprināt pievienoto Konsultatīvās nodokļu likumdošanas padomes nolikumu. 3. Apstiprināt Konsultatīvās nodokļu likumdošanas padomes sastāvu. Ministru prezidents V. BIRKAVS Finansu ministrs U. OSIS Rīgā 1994. gada 25. janvāri APSTIPRINĀTS ar Ministru kabineta 1994. gada 25. janvāra lēmumu Nr. 24 Konsultatīvās nodokļu likumdošanas padomes NOLIKUMS 1. Konsultatīvā nodokļu likumdošanas padome (tālāk tekstā - «padome») ir neatkarīga institūcija, kura veic ministriju un citu institūciju izstrādāto nodokļu un nodevu likumprojektu, likumu piemērošanas instrukciju, kā arī priekšlikumu par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu un nodevu likumos izvērtēšanu no ekonomiskā un fiskālā viedokļa. 2. Padome savā darbībā ievēro Satversmi, likumus, Ministru kabineta lēmumus un šo nolikumu. 3. Padomes galvenie uzdevumi ir: 3.1. dot atzinumus par likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniegtajiem priekšlikumiem par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu likumos. Padomei atzinums jāiesniedz Finansu ministrijai 10 dienu laikā no priekšlikumu iesniegšanas brīža; 3.2. izdarīt ekspertīzi ministriju priekšlikumiem par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu likumos. Ekspertīze jāveic 15 dienu laikā no priekšlikumu iesniegšanas brīža. Ekspertīzes materiāli kopā ar atzinumu jāiesniedz Finansu ministrijai; 3.3. izvērtēt likumu un uz to pamata izdoto aktu projektus no to piemērošanas efektivitātes viedokļa nodokļu administrēšanas jomā. 4. Padomes lēmumiem ir rekomendējošs raksturs. 5. Padome ir tiesīga: 5.1. pieprasīt un saņemt no valsts institūcijām informāciju par nodokļu un nodevu ieņēmumiem, kā ari par iemesliem, kas izraisa nepieciešamību grozīt vai papildināt likumus, par jauno likumdošanas aktu fiskālo un ekonomisko izvērtējumu; 5.2. uzklausīt valsts un pašvaldību institūciju, arī atsevišķu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) pārstāvju viedokļus par nodokļu vai nodevu maksāšanas jautājumiem, kā arī par pārējām problēmām, kas skar nodokļu politiku; 5.3. neizskatīt ministriju un pārējo^ institūciju iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu likumos, ja tajos nav ekonomiskā pamatojuma, kā arī sociālekonomisko seku prognozes; 5.4. ierosināt izdarīt grozījumus un papildinājumus spēkā esošajos nodokļu likumos un instrukcijās, lai tos vienkāršotu un padarītu efektīvākus; 5.5. pieaicināt neatkarīgus ekspertus pētījumu veikšanai un pieņemto lēmumu sociālekonomisko seku prognozēšanai; 5.6. iekļaut savā sastāvā pārstāvjus no tām institūcijām, kuru līdzšinējie pārstāvji tiek atsaukti. 6. Padomes sastāvu apstiprina Ministru kabinets uz vienu gadu. Padomes sastāvā ir ministriju, citu institūciju, kā arī darba devēju un darba ņēmēju pārstāvji un speciālisti. 7. Padomes sēdes vada priekšsēdētājs. Priekšsēdētāja prombūtnes laikā sēdes vada viņa pirmais vietnieks, bet padomes priekšsēdētāja un viņa pirmā vietnieka prombūtnes laikā - priekšsēdētāja vietnieks. 8. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi mēnesī. Lēmumu par padomes sasaukšanu pieņem padomes priekšsēdētājs. Sēdes var tikt sasauktas arī tajā gadījumā, ja to atzīst par nepieciešamu ne mazāk kā pieci padomes locekļi. Padomes sēdes ir atklātas. 9. Padomes lēmuma pieņemšanai nepieciešamais minimālais klātesošo padomes locekļu skaits nevar būt mazāks par vienu trešdaļu no kopējā apstiprinātā padomes locekļu skaita un klātesošo padomes locekļu vidū jābūt Finansu ministrijas, Ekonomikas ministrijas un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) pārstāvjiem. 10. Padomes lēmumi tiek pieņemti sēžu laikā, atklāti balsojot. Lēmums atzīstams par pieņemtu, ja par to balsojusi ne mazāk kā puse no klātesošajiem padomes locekļiem. Ja balsojumā domas dalās un pret ir nobalsojuši ne mazāk kā viena trešdaļa no klātesošo skaita, padomes lēmumam pievieno rakstiski izteiktu mazākuma viedokli. 11. Ja padomes loceklis nevar ierasties uz padomes sēdi, viņš var deleģēt savas pārstāvētās institūcijas darbinieku piedalīties sēdē un ar lēmēja balsstiesībām izteikt institūcijas nostāju apspriežamajā jautājumā. 12. Padomes sekretariāta funkcijas pilda Finansu ministrijas Nodokļu un muitas likumdošanas departamenta Nodokļu metodoloģijas un prognožu nodaļas darbinieki. Sekretariāts nodrošina ministriju un citu institūciju iesniegto priekšlikumu par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu likumos, kā ari nodokļu likumprojektu sagatavošanu izskatīšanai padomes sēdēs. 13. Iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem un papildinājumiem nodokļu likumos padomes sekretariāts reģistrē speciālā žurnālā, piešķirot tiem attiecīgu numuru un nosakot izskatīšanas datumu. 14. Dokumenti kārtējai sēdei padomes locekļiem tiek izsniegti to saņemšanas secībā, bet ne vēlāk kā septiņas dienas pirms sēdes. Atzinumi par padomei iesniegtajiem dokumentiem, kas izskatāmi kārtējā sēdē, jāiesniedz padomes sekretariātā ne vēlāk kā trīs dienas pirms sēdes. 15. Padomes lēmumus noformē protokolu veidā. Katram padomes loceklim ir tiesības pieprasīt, lai protokolam tiktu pievienots viņa rakstveidā iesniegtais īpašais viedoklis. Sēžu protokolus paraksta padomes sēdes vadītājs. Protokoli pieejami visiem padomes locekļiem. 16. Sekretariāts atbilstoši padomes sēdē pieņemtajiem lēmumiem sagatavo materiālus iesniegšanai Ministru kabinetā un citās institūcijās, pievienojot sēžu protokolu izrakstus. 17. Padomes materiāltehnisko apkalpošanu nodrošina Finansu ministrija. Finansu ministrs U. OSIS APSTIPRINĀTS ar Ministru kabineta 1994. gada 25. janvāra lēmumu Nr. 24 Konsultatīvā nodokļu likumdošanas padomes SASTĀVS Padomes priekšsēdētājs J. Lasis Latvijas Universitātes Vadības un ekonomiskas informātikas fakultātes docents Padomes priekšsēdētāja pirmais vietnieks V. Bļinovs ekonomikas ministra padomnieks Padomes priekšsēdētāja vietnieks D. Papāns Tieslietu ministrijas Civiltiesību departamenta referents
A. Ameters izglītības, kultūras un zinātnes ministra padomnieks A. Baķis Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas «Latvija auto» Viceprezidents I. Bārdiņš Zemnieku savienības priekšsēdētāja vietnieks I. Bite Labklājības ministrijas Sociālās apdrošināšanas departamenta direktore B. Čavare Satiksmes ministrijas Stratēģiskās plānošanas departamenta galvenā speciāliste J. Bruņenieks Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Juridiskā un ekonomikas departanenta Ekonomikas nodaļas vadītājs Ē. Eisaks Finansu ministrijas Valsts uzņēmumu departamenta Valsts uzņēmumu pārvaldes vadītājs L. Kavale Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultātes docente
A. Kodoliņš Finansu ministrijas Nodokļu un muitas likumdošanas departamenta direktors V. Krisbergs Latvijas Privātuzņēmēju savienības priekšsēdētājs J. Ostaškovs Finansu ministrijas Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu kontroles departamenta direktors J. Placis Latvijas Bankas kredītiestāžu uzraudzības pārvaldes galvenais ekonomists A. Rubanovskis Zemkopības ministrijas Ražošanas prognozēšanas un finansēšanas departamenta Ražošanas prognozēšanas un informācijas nodaļas vadītājs T. Tverijons Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents E. Vanags Pašvaldību savienības Finansu komitejas loceklis A. Zicmanis Latvijas Rūpniecības uzņēmumu direktoru padomes loceklis A. Zorgevics Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības priekšsēdētāja vietnieks. Finansu ministrs U. OSIS |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Konsultatīvās nodokļu likumdošanas padomes izveidošanu
Statuss:
Spēkā esošs
|