Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2006. gada 18. jūlija instrukciju Nr. 8 "Valsts aģentūru izveidošanas kārtība un izveidošanas, reorganizācijas un likvidācijas kritēriji". Ministru kabineta instrukcija Nr.2 Rīgā 2002.gada 15.janvārī (prot. Nr.3 1.§) Valsts aģentūru izveidošanas, reorganizācijas un likvidācijas kritērijiIzdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta otro daļu 1. Instrukcija nosaka kritērijus, kādi piemērojami, izveidojot, reorganizējot vai likvidējot valsts aģentūras. 2. Valsts aģentūras izveidošanas, reorganizācijas un likvidēšanas pamatā ir konkrētas valsts funkcijas veikšanas efektivitāte un lietderība iestādē, kurai ir valsts aģentūras statuss. 3. Ministrija izvērtē valsts aģentūrai nododamo funkciju, lai pārliecinātos: 3.1. vai funkcija atbilst Publisko aģentūru likuma prasībām; 3.2. vai privātais sektors nespēj nodrošināt sabiedrībai pieejamu, sabiedrības interesēm atbilstošu, kvalitātes ziņā līdzvērtīgu un izmaksu ziņā konkurētspējīgu šīs funkcijas izpildi. 4. Valsts aģentūru var izveidot, ievērojot šādus kritērijus: 4.1. ir skaidri identificējams potenciālais klientu loks; 4.2. ir iespējams definēt funkcijas izpildes rezultātu raksturojošus kvalitatīvos un kvantitatīvos rādītājus; 4.3. lai efektīvāk sasniegtu darbības rezultātus, ir nepieciešama iestādes vadītāja pastāvīga rīcība darbības resursu un darbības procesa plānošanā, tai skaitā: 4.3.1. nosakot iestādes darbības rezultātu sasniegšanai nepieciešamo darbinieku skaitu, profilu un atalgojuma līmeni; 4.3.2. ievērojot lietderīgas un efektīvas finansu resursu izmantošanas principu, ja nepieciešams, pārvietojot līdzekļus starp izdevumu pozīcijām, nemainot likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteiktās apropriācijas; 4.3.3. ieviešot jaunas uzlabotas darbības procedūras (jauno tehnoloģisko procesu), kas paredz pārmaiņas iekšējā darba organizācijā vai pārmaiņas sadarbībā ar iestādes līgumpartneriem; 4.4. attiecīgajai ministrijai ir atbilstoši administratīvie resursi valsts aģentūras pārraudzības nodrošināšanai Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā, tai skaitā valsts aģentūras darba rezultātu, resursu izlietošanas pamatotības un darbības efektivitātes izvērtēšanai un tiesiskuma kontrolei; 4.5. atsevišķos gadījumos, ja funkcijas izpilde ir saistīta ar augsti specializētu un tehniski sarežģītu jomu, kurā nepastāv konkurence un nepieciešami tirgū pieprasīti augstas kvalifikācijas darbinieki. 5. Valsts aģentūru var reorganizēt, ja tās darbības efektivitātes analīze pierāda, ka pastāv citi efektīvāki veidi, kā nodrošināt noteikto uzdevumu izpildi. 6. Valsts aģentūras likvidēšanas kritēriji ir šādi: 6.1. valsts aģentūras mērķi un funkcijas neatbilst Ministru kabineta noteiktajai politikai, un turpmāka valsts aģentūras pastāvēšana ir nelietderīga; 6.2. privātais sektors spēj nodrošināt sabiedrībai pieejamu, kvalitātes ziņā līdzvērtīgu un izmaksu ziņā konkurētspējīgu valsts aģentūrai nodoto funkciju izpildi; 6.3. izbeidzies termiņš, uz kuru valsts aģentūra izveidota, vai tai nodoto funkciju izpildes termiņš. 7. Ministrija pēc ministra iniciatīvas, bet ne retāk kā reizi gadā izvērtē valsts aģentūras atbilstību instrukcijā noteiktajiem kritērijiem un, ja nepieciešams, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierosina Ministru kabinetam valsts aģentūru reorganizēt vai likvidēt. Ministru prezidents A.Bērziņš Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.Krūmiņš |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Valsts aģentūru izveidošanas, reorganizācijas un likvidācijas kritēriji
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|