Izdarīt Ministru kabineta
1999.gada 19.janvāra noteikumos Nr.15 "Ceļu satiksmes noteikumi"
(Latvijas Vēstnesis, 1999, 19./20.nr.; 2001, 93.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt norādi, uz kāda likuma
pamata noteikumi izdoti, šādā redakcijā:
"Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes
likuma 1.panta 8.punktu".
2. Aizstāt 1.19.apakšpunktā vārdus
"ceļa zīmi un" ar vārdiem "ceļa zīmi un (vai)".
3. Svītrot 155.punktā vārdus
"(Latvijas ceļu iedalījums norādīts šo noteikumu
7.pielikumā)".
4. Aizstāt 251.punktā skaitļus un
vārdus "2003.gada 1.janvārim" ar skaitļiem un vārdiem "2006.gada
1.janvārim".
5. Svītrot 256.punktu.
6. Izteikt 2.pielikumu šādā
redakcijā:
1.
|
Garums:
|
|
1.1.
|
mehāniskajiem
transportlīdzekļiem
|
12 m |
1.2.
|
piekabēm
|
12 m
|
1.3.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar puspiekabi
|
16,50 m |
1.4.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar piekabi
|
18,75 m |
1.5.
|
posmainajiem autobusiem
|
18 m
|
2.
|
Platums:
|
|
2.1.
|
visiem
transportlīdzekļiem
|
2,55 m
|
2.2.
|
transportlīdzekļiem ar
izotermisko virsbūvi
|
2,60 m |
3.
|
Augstums
|
4 m
|
4.
|
Transportlīdzekļa vai
transportlīdzekļu sastāva pagrieziena rādiuss:
|
|
4.1.
|
iekšējais
|
5,30 m
|
4.2.
|
ārējais
|
12,50 m
|
5.
|
Attālums horizontālā plaknē no
puspiekabes atbalsta - sakabes ierīces ass līdz puspiekabes
aizmugurei |
12 m |
6.
|
Attālums paralēli
transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no
automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā
punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam
punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz
piekabes priekšai
|
15,65 m
|
7.
|
Attālums paralēli
transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no
automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā
punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam
punktam
|
16,40 m
|
8.
|
Faktiskā masa:
|
|
8.1.
|
divasu piekabēm
|
18 t
|
8.2.
|
trīsasu piekabēm
|
24 t
|
8.3.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar piekabi, kuri sastāv no divasu automobiļa un divasu
piekabes
|
36 t
|
8.4.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar piekabi, kuri sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai
vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai
vairākasu piekabes
|
40 t
|
8.5.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar puspiekabi, kuri sastāv no divasu vilcēja un trīsasu
puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu
puspiekabes
|
40 t
|
8.6.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar puspiekabi, kuri sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai
trīsasu puspiekabes un kuri ved 40 pēdu (12,2 m) ISO
konteineru
|
44 t
|
8.7.
|
transportlīdzekļu sastāviem
ar puspiekabi, kuri sastāv no divasu vilcēja un divasu
puspiekabes:
|
|
8.7.1.
|
ja puspiekabes starpasu
attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m
|
36 t
|
8.7.2.
|
ja puspiekabes starpasu
attālums ir lielāks par 1,8 m
|
36 t
|
8.7.3.
|
ja vilcēja faktiskā masa ir
18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par
1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums
|
38 t
|
8.8.
|
divasu automobiļiem
|
18 t
|
8.9.
|
trīsasu automobiļiem
|
25 t
|
8.10.
|
trīsasu automobiļiem, ja
automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks
vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem
tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t
|
26 t
|
8.11.
|
četrasu automobiļiem ar
diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir
dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms
atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir
dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t
|
32 t
|
8.12.
|
trīsasu posmainajiem
autobusiem
|
28 t
|
9.
|
Vienass tilta slodze:
|
|
9.1.
|
dzītajam tiltam bez
dubultriteņiem
|
10 t
|
9.2.
|
dzītajam tiltam ar
dubultriteņiem
|
10 t
|
9.3.
|
dzenošajam tiltam
|
11,5 t
|
10.
|
Divasu tilta slodze:
|
|
10.1.
|
mehāniskajiem
transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir:
|
|
10.1.1.
|
mazāks par 1 m
|
11,5 t
|
10.1.2.
|
1 m un lielāks, bet mazāks
par 1,3 m
|
16 t
|
10.1.3.
|
1,3 m un lielāks, bet mazāks
par 1,8 m
|
18 t
|
10.1.4.
|
1,3 m un lielāks, bet mazāks
par 1,8 m un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un
pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām
dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze
nepārsniedz 9,5 t
|
19 t
|
10.2.
|
piekabēm (puspiekabēm), ja
starpasu attālums ir:
|
|
10.2.1.
|
mazāks par 1 m
|
11 t
|
10.2.2.
|
1 m un lielāks, bet mazāks
par 1,3 m
|
16 t
|
10.2.3.
|
1,3 m un lielāks, bet mazāks
par 1,8 m
|
18 t
|
10.2.4.
|
1,8 m un lielāks
|
20 t
|
11.
|
Trīsasu tilta slodze
piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums:
|
|
11.1.
|
nepārsniedz 1,3 m
|
21 t
|
11.2.
|
lielāks par 1,3 m, bet
nepārsniedz 1,4 m
|
24 t
|
12.
|
Transportlīdzekļa
(transportlīdzekļu sastāva) dzenošās ass (dzenošo asu)
slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās
transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās
masas
|
|
13.
|
Transportlīdzekļu sastāviem
ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes
priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3 m
|
|
14.
|
Četrasu mehāniskā
transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst
būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā
priekšējo un pakaļējo asi
|
|
15.
|
Attālums horizontālā plaknē
starp puspiekabes atbalsta - sakabes ierīces asi un jebkuru
punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04
m".
|
|
7. Svītrot 7.pielikumu.