Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Mārupes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 35/2025

Mārupē 2025. gada 29. oktobrī
Mārupes novada pašvaldības nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Mārupes novada pašvaldības domes
2025. gada 29. oktobra lēmumu Nr. 19
(sēdes prot. Nr. 9)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
49. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Mārupes novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.

2. Pašvaldības administratīvais centrs ir Mārupes pilsēta.

3. Pašvaldība iedalīta šādās teritoriālajās vienībās:

3.1. Mārupes pilsēta;

3.2. Babītes pagasts;

3.3. Mārupes pagasts;

3.4. Salas pagasts.

II. Pašvaldības institucionālā sistēma

4. Pašvaldības institucionālo sistēmu veido visas pašvaldības izpildinstitūcijas – iestādes un amatpersonas (gan struktūrvienības, gan iestādes, gan komitejas, komisijas un amatpersonas, izņemot pašvaldības kapitālsabiedrības), kuru institucionālā struktūra attēlota šo saistošo noteikumu pielikumā.

5. Lai nodrošinātu pašvaldības domes (turpmāk – dome) darbību un izstrādātu domes lēmumprojektus, dome no pašvaldības deputātiem ievēlē:

5.1. Finanšu komiteju 19 locekļu sastāvā;

5.2. Attīstības komiteju 9 locekļu sastāvā;

5.3. Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu komiteju 9 locekļu sastāvā;

5.4. Sporta, kultūras un tūrisma komiteju 9 locekļu sastāvā;

5.5. Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteju 9 locekļu sastāvā.

6. Pašvaldības administrācijā ir šādas pašvaldības izveidotās iestādes:

6.1. Mārupes novada pašvaldības Attīstības un plānošanas pārvalde;

6.2. Mārupes novada pašvaldības Centrālā pārvalde;

6.3. Pašvaldības īpašumu pārvalde;

6.4. Babītes Kultūrizglītības centrs;

6.5. Babītes Sporta komplekss;

6.6. Izglītības, kultūras un sporta pārvalde;

6.7. Izglītības iestādes:

6.7.1. Babītes Mūzikas skola;

6.7.2. Babītes pirmsskolas izglītības iestāde;

6.7.3. Babītes vidusskola;

6.7.4. Jaunmārupes pamatskola;

6.7.5. Mārupes Mūzikas un mākslas skola;

6.7.6. Mārupes novada Skultes sākumskola;

6.7.7. Mārupes novada Sporta skola;

6.7.8. Mārupes pamatskola;

6.7.9. Mārupes Valsts ģimnāzija;

6.7.10. Pirmsskolas izglītības iestāde "Lienīte";

6.7.11. Pirmsskolas izglītības iestāde "Mārzemīte";

6.7.12. Mārupes novada pirmsskolas izglītības iestāde "Saimīte";

6.7.13. Pirmsskolas izglītības iestāde "Zīļuks";

6.7.14. Pirmsskolas izglītības iestāde "Zeltrīti";

6.7.15. Pirmsskolas izglītības iestāde "Mārupīte";

6.7.16. Salas sākumskola;

6.8. Mārupes Kultūras nams;

6.9. Mārupes novada Bāriņtiesa;

6.10. Mārupes novada bibliotēka;

6.11. Mārupes novada Būvvalde;

6.12. Mārupes novada Pašvaldības policija;

6.13. Mārupes novada Sociālais dienests;

6.14. Mārupes novada Tūrisma un uzņēmējdarbības atbalsta aģentūra;

6.15. Mārupes novada Vēlēšanu komisija;

6.16. Mārupes Sporta centrs.

7. Katras iestādes darbību reglamentē tās nolikums, kuru izdod dome. Nolikumus publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

8. Dome pilnvaro Mārupes novada pašvaldības Attīstības un plānošanas pārvaldi lemt par:

8.1. nosaukumu piešķiršanu un maiņu zemes īpašumiem, izņemot ielām, parkiem, laukumiem un citiem publiskiem pašvaldības infrastruktūras objektiem;

8.2. adrešu piešķiršanu, maiņu un likvidāciju adresācijas objektiem;

8.3. zemes vienību apvienošanu bez zemes ierīcības projekta izstrādes, ja apvieno divas vai vairākas blakus esošas zemes vienības;

8.4. zemes ierīcības projektu izstrādes nosacījumu izsniegšanu un zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;

8.5. zemes lietošanas mērķu noteikšanu vai maiņu.

9. Pašvaldībā ir šādas pastāvīgās komisijas:

9.1. Administratīvā komisija;

9.2. Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisija;

9.3. Dzīvojamo māju privatizācijas komisija;

9.4. Ētikas komisija;

9.5. Komisija par lauksaimniecības zemes iegūšanu īpašumā;

9.6. Konkursa "Mārupe – Mūsu mājas" komisija;

9.7. Korupcijas un interešu konflikta riska novērtēšanas komisija;

9.8. Mārupes novada pašvaldības pirmsskolas izglītības, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības un interešu izglītības programmu izvērtēšanas un mērķdotācijas izglītošanā nodarbināto pirmsskolas izglītības, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba samaksai sadales komisija;

9.9. Mārupes novada pašvaldības Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisija;

9.10. Mārupes novada pašvaldības interešu izglītības programmu izvērtēšanas un apstiprināšanas komisija;

9.11. Mārupes novada pašvaldības pedagoģiski medicīniskā komisija; 

9.12. Mārupes novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija;

9.13. Medību koordinācijas komisija;

9.14. Nekustamo īpašumu novērtēšanas komisija;

9.15. Apbalvojumu piešķiršanas komisija;

9.16. Stipendiju piešķiršanas komisija;

9.17. Konkursa "Mammu bizness Mārupē" projektu pieteikumu vērtēšanas komisija;

9.18. Mārupes novada pašvaldības komisija līdzfinansējuma piešķiršanai dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētajai kanalizācijas sistēmai;

9.19. Mārupes novada pašvaldības komisija līdzfinansējuma piešķiršanai daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanai un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu īstenošanai.

10. Dome lemj par komisiju un darba grupu izveidošanu atsevišķu pašvaldības uzdevumu veikšanai. Šādas komisijas un darba grupas tiek izveidotas noteiktu uzdevumu veikšanai un tās darbojas saskaņā ar domes izdotu nolikumu, ko apstiprinājusi dome, vai to kompetenci nosaka domes lēmumā, ar kuru attiecīgā komisija, darba grupa izveidota.

11. Dome izveido pastāvīgās konsultatīvās padomes, kuras darbojas saskaņā ar domes izdotu nolikumu. Pašvaldībā ir šādas konsultatīvās padomes:

11.1. Apkaimju iedzīvotāju konsultatīvā padome;

11.2. Izglītības un jaunatnes konsultatīvā padome;

11.3. Kultūrvides un tūrisma konsultatīvā padome;

11.4. Sporta un aktīvās atpūtas konsultatīvā padome;

11.5. Uzņēmējdarbības konsultatīvā padome.

III. Pašvaldības līdzdalība kapitālsabiedrībās, biedrībās un nodibinājumos

12. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja pašvaldības dibinātā kapitālsabiedrībā – sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Mārupes komunālie pakalpojumi".

13. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja privātajā kapitālsabiedrībā – sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Rīgas Apriņķa avīze".

14. Pašvaldība ir biedrs šādās biedrībās (nodibinājumos):

14.1. Biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība";

14.2. Biedrībā "Publiskās un privātās partnerības asociācija";

14.3. Latvijas Atkritumu apsaimniekotāju asociācijā;

14.4. Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienībā "RĪGAS METROPOLE";

14.5. Biedrībā "Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācija";

14.6. Biedrībā "Pierīgas partnerība";

14.7. Biedrībā "Latvijas Personāla vadības asociācija";

14.8. Biedrībā "Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija";

14.9. Biedrībā "Pierīgas tūrisma asociācija";

14.10. Sociālo dienestu vadītāju apvienībā;

14.11. Dzimtsarakstu nodaļu darbinieku asociācijā;

14.12. Latvijas vieglatlētikas savienībā;

14.13. Latvijas basketbola savienībā;

14.14. Latvijas riteņbraukšanas federācijā;

14.15. Latvijas futbola federācijā;

14.16. Latvijas florbola savienībā;

14.17. Latvijas Sporta izglītības iestāžu Direktoru padomē.

IV. Domes priekšsēdētāja, priekšsēdētāja vietnieku, pašvaldības izpilddirektora un izpilddirektoru vietnieku kompetence

15. Domes priekšsēdētājs:

15.1. atver un slēdz kontus kredītiestādēs;

15.2. reprezentē pašvaldību;

15.3. izlemj domei adresētās korespondences virzību, pašvaldības iekšējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

15.4. izdod rīkojumus par domes priekšsēdētāja vietnieku komandējumiem un atvaļinājumiem;

15.5. veic citus pienākumus, kas paredzēti likumos, Ministru kabineta noteikumos, domes lēmumos un šajos saistošajos noteikumos.

16. Domes priekšsēdētājam ir pirmā paraksta tiesības.

17. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki:

17.1. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos;

17.2. Domes priekšsēdētāja 2. vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos.

18. Domes priekšsēdētāja vietnieku amati ir algoti. Domes priekšsēdētāja vietnieki var tikt ievēlēti par domes komiteju priekšsēdētājiem.

19. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos:

19.1. pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā, kā arī iepriekš neparedzētos domes priekšsēdētāja prombūtnes gadījumos – bez īpaša pilnvarojuma, un domes priekšsēdētāja 2. vietnieka sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos pienākumus viņa prombūtnes laikā;

19.2. koordinē:

19.2.1. attīstības, vides, satiksmes organizācijas, komunālos un tūrisma jautājumus;

19.2.2. pašvaldības īpašumu un infrastruktūras jautājumu risināšanu;

19.2.3. pašvaldības darbību sabiedriskās drošības jomā;

19.2.4. pašvaldības darbību uzņēmējdarbības veicināšanas jomā;

19.2.5. pašvaldības sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām un citiem sadarbības partneriem;

19.3. savas kompetences jomās izdod saistošus norādījumus pašvaldības izpilddirektoram, pašvaldības izpilddirektora vietniekam, pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams domes priekšsēdētāja vietnieka pilnvaru īstenošanai;

19.4. uzrauga un koordinē pašvaldības saistošo noteikumu un iekšējo normatīvo aktu, domes lēmumu izpildi savas kompetences jomā;

19.5. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas pašvaldības pienākumu un tiesību realizācijai savas kompetences jomās, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, domes dibinātu un citu iestāžu un uzņēmumu pārstāvjus, un pieaicinātos speciālistus, un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

19.6. organizē domes pretkorupcijas un pašvaldības darba atklātības uzlabošanas pasākumus;

19.7. veic citus domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.

20. Domes priekšsēdētāja 2. vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos:

20.1. pilda domes priekšsēdētāja 1. vietnieka attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos pienākumus viņa prombūtnes laikā;

20.2. koordinē sociālos, izglītības, kultūras, jaunatnes, veselības veicināšanas un sporta jautājumus;

20.3. savas kompetences jomās izdod saistošus norādījumus pašvaldības izpilddirektoram, pašvaldības izpilddirektora vietniekam, pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams domes priekšsēdētāja vietnieka pilnvaru īstenošanai;

20.4. uzrauga un koordinē pašvaldības saistošo noteikumu un iekšējo normatīvo aktu, domes lēmumu izpildi savas kompetences jomā;

20.5. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas pašvaldības pienākumu un tiesību realizācijai savas kompetences jomās, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, domes dibinātu un citu iestāžu un uzņēmumu pārstāvjus, pieaicinātos speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

20.6. veic citus domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus.

21. Ja domes priekšsēdētājs kavēts pildīt savus pienākumus un nepieciešams nodrošināt pašvaldības darba nepārtrauktību, tad domes priekšsēdētāju aizvieto šo saistošo noteikumu 19.punktā minētais vietnieks. Ja šo saistošo noteikumu 19. punktā minētais vietnieks kavēts aizvietot domes priekšsēdētāju, tad to veic šo saistošo noteikumu 20. punktā minētais vietnieks.

22. Domes priekšsēdētāja vietniekiem ir pirmā paraksta tiesības.

23. Pašvaldības izpilddirektors:

23.1. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus domes komitejās un komisijās;

23.2. paraksta koplīgumu ar pašvaldības iestāžu, izņemot izglītības iestāžu, darbiniekiem, kā arī saskaņo koplīgumus, kurus paraksta izglītības iestāžu vadītāji ar izglītības iestāžu darbiniekiem;

23.3. pieņem darbā un atbrīvo no darba pašvaldības iestāžu vadītājus, kā arī slēdz darba līgumus ar domes vēlētām amatpersonām, ja darba līguma slēgšanu pieļauj normatīvie akti un šāds pilnvarojums ietverts domes lēmumā;

23.4. izdod iekšējos normatīvos aktus pašvaldības administrācijas darbības nodrošināšanai;

23.5. pēc domes, domes priekšsēdētāja vai domes priekšsēdētāja vietnieku pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par savu darbību un pieprasītajiem jautājumiem;

23.6. ir tiesīgs pilnīgi vai daļēji pārņemt pašvaldības iestāžu lietvedībā esošu lietu savā kompetencē;

23.7. piedalās domes sēdēs, pēc nepieciešamības komiteju sēdēs;

23.8. šajos saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā rīkojas ar pašvaldības finanšu līdzekļiem un mantu, slēdz līgumus par precēm un pakalpojumiem, kas nepieciešami vairāk kā vienai iestādei vai pirms kuru noslēgšanas ir veikta centralizēta iepirkuma procedūra;

23.9. atbild par pašvaldības mantas apsaimniekošanu un saglabāšanu;

23.10. īsteno un/vai uzrauga pasūtītāja tiesības un pienākumus saskaņā ar būvniecību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem pašvaldības finansētajos būvniecības projektos;

23.11. veic citus pienākumus, kas paredzēti ārējos normatīvajos aktos un domes lēmumos;

23.12. paraksta citus līgumus un dokumentus atbilstoši pašvaldības iekšējiem normatīvajiem aktiem.

24. Pašvaldības izpilddirektoram ir pirmā paraksta tiesības.

25. Pašvaldības izpilddirektoram ir divi vietnieki, kuru kompetence ir noteikta šajos saistošajos noteikumos.

26. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks attīstības un vides jautājumos:

26.1. aizvieto pašvaldības izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā, kā arī izpilddirektora vietnieku izglītības, kultūras un sporta jautājumos viņa prombūtnes laikā;

26.2. organizē teritorijas attīstības programmas, attīstības plānu un teritorijas plānojuma, investīciju plāna projekta izstrādi un iesniedz tos apstiprināšanai domei;

26.3. organizē, plāno un atbild par dažādu investīciju projektu ierosināšanu, ārējo finanšu līdzekļu (Eiropas Savienības fondu, pārrobežu finansējuma) piesaisti, projektu īstenošanu un uzraudzību, kā arī slēdz līgumus;

26.4. organizē gada budžeta un investīciju projektu sagatavošanu savā kompetencē ietilpstošajos jautājumos, kontrolē un atbild par to izpildi;

26.5. organizē domes lēmumu projektu sagatavošanu savā kompetencē ietilpstošajos jautājumos un to iesniegšanu izskatīšanai domes sēdē;

26.6. organizē, kontrolē un atbild par pašvaldības saistošo noteikumu, domes lēmumu, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja 1. vietnieka attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos un pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izpildi savā kompetencē ietilpstošajos jautājumos;

26.7. piedalās domes sēdēs un pēc nepieciešamības komiteju sēdēs.

27. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks izglītības, kultūras un sporta jautājumos:

27.1. aizvieto pašvaldības izpilddirektoru vietnieku attīstības un vides jautājumos, kā arī aizvieto pašvaldības izpilddirektoru, ja pašvaldības izpilddirektora vietnieks attīstības un vides jautājumos atrodas prombūtnē;

27.2. uzrauga izglītības, kultūras, sporta jaunatnes un veselības veicināšanas jomu;

27.3. organizē gada budžeta un investīciju projektu sagatavošanu savās uzraudzības jomās, kontrolē un atbild par to izpildi;

27.4. organizē domes lēmumu, saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu izpildi savas uzraudzības jomā ietilpstošajos jautājumos;

27.5. atbild par sportam un kultūrai piešķirtā pašvaldības finansiālā atbalsta līdzekļu izlietojuma kontroli;

27.6. organizē ikgadējā pašvaldības izglītības, kultūras un sporta pasākumu plāna izstrādi un nodrošina tā īstenošanu;

27.7. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus komitejām savas uzraudzības jomā ietilpstošajos jautājumos;

27.8. noteiktās kompetences ietvaros rīkojas ar piešķirtajiem finanšu līdzekļiem un atbild par to izlietojumu, kā arī slēdz līgumus;

27.9. piedalās domes sēdēs un pēc nepieciešamības komiteju sēdēs;

27.10. organizē, kontrolē un atbild par pašvaldības saistošo noteikumu, domes lēmumu, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja 2. vietnieka sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos un pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izpildi savas uzraudzības jomā ietilpstošajos jautājumos.

28. Pašvaldības izpilddirektora vietniekiem ir pirmā paraksta tiesības.

V. Komiteju kompetence

29. Dome no domes deputātiem ievēlē komitejas, kuras:

29.1. savas kompetences ietvaros izskata amatpersonu, iestāžu, valžu, komisiju, darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumus un projektus, un iesniedz tos Finanšu komitejai;

29.2. veic citus pienākumus atbilstoši šiem saistošajiem noteikumiem un domes lēmumiem.

30. Finanšu komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus, kuri ir saistīti ar pašvaldības finanšu resursiem, kā arī par:

30.1. publiskajiem gada pārskatiem;

30.2. starptautisko sadarbību;

30.3. rīcības plāniem korupcijas risku mazināšanai;

30.4. pasākumiem civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanā, ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā;

30.5. jautājumiem, kas nav citu komiteju kompetencē.

31. Attīstības komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:

31.1. teritorijas attīstības plānošanas, apbūves kārtību, ilgtermiņa un īstermiņa plānošanas dokumentu izstrādi, ja šajos saistošajos noteikumos nav noteikts citādi;

31.2. detālplānojumu uzsākšanu, izstrādi un apstiprināšanu;

31.3. nosaukumu piešķiršanu un maiņu ielām, parkiem, laukumiem un citiem publiskiem pašvaldības infrastruktūras objektiem;

31.4. satiksmes organizāciju, sabiedrisko transportu un tā attīstību;

31.5. teritorijas apstādījumu plānošanu un teritorijas labiekārtošanu;

31.6. kapsētām;

31.7. pašvaldības teritorijā radīto atkritumu apsaimniekošanu (savākšanu, transportēšanu, šķirošanu u.c.);

31.8. vides jautājumiem – vides piesārņojumu, trokšņiem, īsteno vispārējo vides pārraudzību;

31.9. meliorācijas sistēmu uzturēšanu un kopšanu;

31.10. komunālo pakalpojumu organizēšanu pašvaldībā, pakalpojumu saņemšanas veidu un lietderību to veikt kā pašvaldības autonomo funkciju, izmantojot ārpakalpojumu vai pakļautībā esošās struktūrvienības;

31.11. komisiju, darba grupu izveidi vai likvidāciju komitejas kompetences jautājumos.

32. Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu jautājumu komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par:

32.1. izglītības un jaunatnes jomu pašvaldībā;

32.2. izglītības, jaunatnes un sociālās politikas stratēģijas, rīcības un attīstības plānu apstiprināšanu;

32.3. interešu izglītību un pieaugušo neformālo izglītību;

32.4. sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem;

32.5. palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā;

32.6. bērnu tiesību aizsardzības jautājumiem;

32.7. bērnu un jauniešu brīvā laika nodarbībām un nodarbinātību;

32.8. veselības veicināšanu, aprūpi un aizsardzību;

32.9. komisiju, darba grupu izveidi vai likvidāciju komitejas kompetences jautājumos;

32.10. budžeta līdzekļu piešķiršanu un izlietojumu komitejas kompetences ietvaros.

33. Sporta, kultūras un tūrisma komiteja sagatavo izskatīšanai jautājumus par:

33.1. kultūras, sporta un tūrisma jomu pašvaldībā;

33.2. sporta, kultūras un tūrisma politikas stratēģijas, attīstības plānu apstiprināšanu;

33.3. finansiālu atbalstu sporta un kultūras jomā;

33.4. veselīga dzīvesveida veicināšanu sporta jomā;

33.5. līdzfinansējuma piešķiršanu sporta un kultūras pasākumu organizēšanai;

33.6. sporta, kultūras un tūrisma infrastruktūras attīstību pašvaldībā;

33.7. starptautisko sadarbību tūrisma jomā;

33.8. komisiju, darba grupu izveidi vai likvidāciju komitejas kompetences jautājumos;

33.9. budžeta līdzekļu piešķiršanu un izlietojumu komitejas kompetences ietvaros.

34. Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteja sagatavo izskatīšanai jautājumus Finanšu komitejā par:

34.1. nekustamā īpašuma atsavināšanu vai iegūšanu īpašumā lietderību;

34.2. nekustamo īpašumu būvniecības, pārbūves, atjaunošanas vai nojaukšanas lietderību;

34.3. dzīvojamā un nedzīvojamā fonda uzturēšanu, par nedzīvojamo telpu izmantošanu, tai skaitā nomu (izņemot, par izglītības, kultūras un sporta infrastruktūras nomu);

34.4. investoru investīciju projektiem, to realizāciju, kapitālieguldījumu ekonomisko lietderību un finansiālo efektivitāti;

34.5. uzņēmējdarbības veicināšanu atbalsta programmām enerģētikas, lauksaimniecības, nekustamo īpašumu attīstības jomā, inženiertehnisko projektu izbūves jomā;

34.6. uzņēmējdarbības veicināšanu un sadarbību ar uzņēmējiem, biedrībām un nodibinājumiem;

34.7. komisiju, darba grupu izveidi vai likvidāciju komitejas kompetences jautājumos.

35. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu deputāti ievēlē komitejas priekšsēdētāju, kurš:

35.1. vada komitejas darbu, ir atbildīgs par komitejas lēmumu un uzdevumu izpildi;

35.2. pārstāv komitejas viedokli domes sēdēs, komisijās un citās institūcijās.

36. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu var ievēlēt komitejas priekšsēdētāja vietnieku, kas pilda komitejas priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā.

VI. Domes un komiteju darba organizācija

37. Domes un komiteju kārtējās un ārkārtas sēdes notiek Pašvaldību likumā, šajos saistošajos noteikumos un pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā.

38. Domes sēdē izskatāmie lēmumu projekti tiek publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, un ne vēlāk kā trīs stundas pirms domes ārkārtas sēdes.

39. Lēmumu projekti, kuri ir iekļauti izsludinātās domes sēdes darba kārtībā, ir pieejami pašvaldības oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Domes sēžu informācija".

40. Dome apstiprina pašvaldības darba reglamentu, kurā ir noteikta domes un komiteju darba organizācija.

41. Domes un komitejas sēde var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, šādos gadījumos:

41.1. ja valstī vai pašvaldības administratīvajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai izņēmuma stāvoklis;

41.2. valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi;

41.3. pastāv epidemioloģiski riski sēdes norisei klātienē;

41.4. ja steidzamu lēmumu projektu izskatīšanai sasaucama domes ārkārtas sēde;

41.5. ja radušies tehniski vai kādi citi šķēršļi klātienes sēdes organizēšanai;

41.6. citos gadījumos, ja tas ir lietderīgi.

42. Informācija par to, ka domes vai komitejas sēde ir sasaukta klātienē vai attālināti, tiek norādīta sēdes darba kārtībā. Sēdes norises formātu (attālināti vai klātienē) nepieciešamības gadījumā var mainīt, bet ne vēlāk kā četras stundas pirms sēdes.

43. Šo saistošo noteikumu 41. punktā minētajos gadījumos lēmumu par domes sēdes norisi attālināti pieņem domes priekšsēdētājs, par komitejas sēdes norisi attālināti – attiecīgās komitejas vadītājs.

44. Domes vai komitejas priekšsēdētājs nosaka, ka deputāts klātienes domes vai komitejas sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, Pašvaldību likumā noteiktajos gadījumos.

45. Kārtību, kādā domes un komitejas sēde noris, izmantojot videokonferenci (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā), nosaka pašvaldības darba reglaments.

VII. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

46. Publisko tiesību līguma projektu (izņemot sadarbības līgumu, kuriem nav ietekmes uz pašvaldības budžetu un administratīvos līgumus, kuru noslēgšana ar ārēju normatīvo aktu deleģēta pašvaldības izpildinstitūcijai – iestādei vai amatpersonai) izskata Finanšu komiteja, un lemj par tā iesniegšanu izskatīšanai domes sēdē.

47. Lēmumu par publisko tiesību līgumu (izņemot sadarbības līgumu, kuriem nav ietekmes uz pašvaldības budžetu un administratīvos līgumus, kuru noslēgšana ar ārēju normatīvo aktu deleģēta pašvaldības izpildinstitūcijai – iestādei vai amatpersonai) slēgšanu pieņem dome. Publisko tiesību jomā līgumus ar citām personām slēdz domes priekšsēdētājs, vai cita domes lēmumā noteikta pašvaldības amatpersona.

48. Publisko tiesību līgumu sagatavošanas, noslēgšanas, uzglabāšanas un izpildes kontroles kārtību nosaka iekšējais normatīvais akts.

49. Sadarbības līgumus un administratīvos līgumus ir tiesīgs slēgt kompetentās pašvaldības iestādes vadītājs budžetā paredzēto līdzekļu apmērā un atbilstoši iestādes nolikumam.

VIII. Administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

50. Pašvaldības iestādes var izdot administratīvos aktus autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no normatīvajiem aktiem vai šādas tiesības noteiktas pašvaldības saistošajos noteikumos.

51. Pašvaldības izpilddirektora, pašvaldības izpilddirektora vietnieku un pašvaldības iestāžu izdotus administratīvos aktus var apstrīdēt Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja normatīvajos aktos vai pašvaldības iestādes nolikumā nav noteikts citādi.

52. Administratīvo aktu strīdu izskatīšanas komisijas lēmumus un domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīva procesa likumā noteiktajos termiņos un kārtībā.

IX. Apmeklētāju pieņemšanas un iesniegumu izskatīšanas kārtība

53. Domes deputāti rīko apmeklētāju pieņemšanu pašvaldības iestāžu telpās iestāžu darba laikā, pieņemšanas laiku saskaņojot ar iestādes vadītāja nozīmētu personu. Informācija par deputāta pieņemšanas laiku un vietu pašvaldības iestāžu telpās katru mēnesi tiek publicēta pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

54. Domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieki, pašvaldības izpilddirektors un pašvaldības izpilddirektora vietnieki pieņem apmeklētājus ar iepriekšēju pierakstu, publicējot pieņemšanas laikus Mārupes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

55. Pašvaldības iestāžu un darbinieku pieņemšanas laiku un vietu nosaka pašvaldības izpilddirektors, informāciju publicējot pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

56. Pašvaldībai adresēto iesniegumu reģistrēšanu organizē pašvaldības Centrālā pārvalde. Kārtību, kādā notiek iesniegumu un dokumentu virzība pašvaldības iestādēs un citās institūcijās, nosaka pašvaldības izpilddirektora izdoti iekšējie normatīvie akti.

X. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem

57. Pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem atbilstoši normatīvajiem aktiem, domes apstiprinātajiem budžeta noteikumiem un citiem domes lēmumiem.

58. Pašvaldības amatpersonas savu darbību veic sabiedrības interesēs, novēršot jebkuras amatpersonas, tās radinieku vai darījuma partneru personiskās vai mantiskās ieinteresētības ietekmi uz amatpersonas darbību.

59. Rīcība ar pašvaldības mantu, tajā skaitā finanšu līdzekļiem, ir saprotama kā lēmuma sagatavošana vai pieņemšana par pašvaldības mantas iegūšanu, tās nodošanu īpašumā, lietošanā vai atsavināšanu citām personām, kā arī par pašvaldības finanšu līdzekļu pārdali.

XI. Kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā

60. Izveidojot šo saistošo noteikumu 9. punktā minētās komisijas vai darba grupas, vai šo saistošo noteikumu 11. punktā minētās konsultatīvās padomes, dome tajās var iekļaut nozaru ekspertus un pilsoniskās sabiedrības organizāciju pārstāvjus.

61. Lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju interešu ievērošanu un pašvaldības ilgtspējīgu attīstību, dome var lemt par konkursu rīkošanu. Konkursa nolikumu, kurā noteikta tā rīkošanas kārtība, apstiprina dome.

62. Saziņai ar iedzīvotājiem par pašvaldības budžeta līdzekļiem tiek izveidoti un uzturēti šādi pašvaldības saziņas līdzekļi:

62.1. pašvaldības informatīvais izdevums "Mārupes Vēstis", kas tiek izdots saskaņā ar domes izdotu nolikumu;

62.2. pašvaldības oficiālā tīmekļvietne www.marupe.lv;

62.3. pašvaldības sociālie konti.

63. Pašvaldības saziņas līdzekļos tiek publicēta pašvaldības informācija par aktuāliem jaunumiem pašvaldībā, kā arī cita ar pašvaldības darbību saistīta informācija, kurai nav komerciāls raksturs.

64. Saistošo noteikumu projekts (izņemot saistošo noteikumu projekts par pašvaldības budžetu un saistošo noteikumu projekts teritorijas plānošanas jomā) un tā paskaidrojuma raksts pirms izskatīšanas domes sēdē tiek publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv, citos pašvaldības saziņas līdzekļos, iedzīvotāju viedokļa noskaidrošanai, nosakot termiņu ne īsāku kā divas nedēļas, kura laikā iedzīvotājiem ir tiesības iesniegt viedokli par saistošo noteikumu projektu. Informācija par saistošos noteikumu projekta publicēšanu iedzīvotāju viedokļa noskaidrošanai, ja iespējams, tiek ievietota arī citos pašvaldības saziņas līdzekļos.

65. Pēc iedzīvotāju viedokļa noskaidrošanai noteiktā termiņa beigām pašvaldības institūcija, kura izstrādājusi saistošo noteikumu projektu, apkopo saņemtos viedokļus un atspoguļo tos paskaidrojuma rakstā, norādot arī pamatojumu par iebilduma vai priekšlikuma neatbalstīšanu.

66. Ar domes sēžu protokoliem, domes lēmumiem un domes sēdes audiovizuālo ierakstu var iepazīties pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv.

XII. Publiskās apspriešanas kārtība

67. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, ar domes lēmumu visā pašvaldībā vai tās daļā, var tikt organizēta publiskā apspriešana par pašvaldības autonomajā kompetencē esošiem jautājumiem.

68. Publisko apspriešanu nerīko par Pašvaldību likuma 54. panta piektajā daļā minētajiem jautājumiem.

69. Ja publisko apspriešanu ierosina iedzīvotāji, minimālais iedzīvotāju skaits, kāds nepieciešams šādai apspriešanai ir ne mazāk kā 5 (pieci) procenti no pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarēto iedzīvotāju skaita.

70. Domes lēmumā par publisko apspriešanu norāda:

70.1. apspriešanai nododamo jautājumu un iespējamās atbildes uz šo jautājumu;

70.2. informāciju par to, kādu pašvaldības teritorijas daļu un kādas privātpersonas apspriežamais jautājums skar pirmām kārtām;

70.3. apspriešanas sākuma un beigu datumus;

70.4. iespējamos lēmumu variantus, kas atkarīgi no atbildes uz apspriešanai nodoto jautājumu;

70.5. apspriešanas rezultātu apkopošanas procedūru;

70.6. vietu un laiku, kad notiks pašvaldības atbildīgo amatpersonu tikšanās ar iedzīvotājiem, lai skaidrotu risināmās problēmas;

70.7. vietu un laiku, kad publiskās apspriešanas dalībnieki var paust savu viedokli;

70.8. kārtību, kādā aptaujas dalībnieki var iepazīties ar apspriežamā dokumenta projektu, kā arī ar šo dokumentu saistītajiem lēmumiem;

70.9. informatīvā apkopojuma publicēšanas kārtību.

71. Lai nodrošinātu publiskai apspriešanai nodoto dokumentu un ar to saistīto pašvaldības lēmumu publisku pieejamību, tie tiek izvietoti pašvaldības Klientu apkalpošanas centros, publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv, un citos pašvaldības saziņas līdzekļos.

72. Par publiskās apspriešanas rīkošanu un rezultātu apkopošanu atbildīgs ir pašvaldības izpilddirektors, kura pienākums ir nodrošināt pausto viedokļu apkopošanu, publicēt pašvaldības saziņas līdzekļos informatīvu ziņojumu (kopsavilkumu) par apspriešanas rezultātiem, kā arī publicēt pieņemto domes lēmumu, kurā izmantoti publiskās apspriešanas rezultāti. Domes lēmumā par publiskās apspriešanas uzsākšanu var tikt norādīta cita atbildīga amatpersona.

XIII. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs

73. Domes priekšsēdētājs un domes priekšsēdētāja vietnieki var uzaicināt iedzīvotājus piedalīties domes sēdēs. Komitejas priekšsēdētājs var uzaicināt iedzīvotājus piedalīties attiecīgās komitejas sēdē.

74. Ja novada iedzīvotājs vai cita persona vēlas piedalīties domes vai komitejas sēdē, attiecīgā persona par to rakstveidā informē pašvaldības izpilddirektoru, iesniedzot iesniegumu ne vēlāk kā divas dienas pirms domes vai komitejas kārtējās sēdes un ne vēlāk kā divas stundas pirms domes vai komitejas ārkārtas sēdes.

75. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt domes vai komitejas sēdē, nav tiesības bez sēdes vadītāja uzaicinājuma piedalīties debatēs un traucēt sēdes gaitu.

XIV. Noslēguma jautājumi

76. Šo saistošo noteikumu 6.7.15. apakšpunktā minētā pirmsskolas izglītības iestāde "Mārupīte" savu darbību uzsāk ar dienu, kad tā reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā.

77. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Mārupes novada pašvaldības domes 2023. gada 14. marta saistošie noteikumi Nr. 7/2023 "Mārupes novada pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2023, Nr. 56).

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Osītis
Pielikums
Mārupes novada pašvaldības domes
2025. gada 29. oktobra
saistošajiem noteikumiem Nr. 35/2025
"Mārupes novada pašvaldības nolikums"

Saistošo noteikumu Nr. 35/2025 "Mārupes novada pašvaldības nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Mārupes novada pašvaldībā ir spēkā esoši Mārupes novada pašvaldības domes 2023. gada 14. marta saistošie noteikumi Nr. 7/2023 "Mārupes novada pašvaldības nolikums", kas noteic Mārupes novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba kārtību.

1.2. Kopš minēto saistošo noteikumu spēkā stāšanās Mārupes novada pašvaldībā deklarēto iedzīvotāju skaits ir ievērojami pieaudzis, kā rezultātā arī paplašinājies pašvaldībā izskatāmo jautājumu apjoms, līdz ar to, lai stiprinātu pašvaldības administrācijas kapacitāti kopumā, nodrošinātu pašvaldības efektīvu darbību, veicinātu lēmumu pieņemšanas kvalitatīvāku procesu, kā arī veicinātu investīciju piesaisti sabiedriski atbalstāmiem projektiem, nepieciešams aktualizēt Mārupes novada pašvaldības institucionālo sistēmu un darba kārtību.

1.3. Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 66. punktam, ievērojot, ka paredzamie saistošo noteikumu grozījumi sasniedz pusi no spēkā esošo saistošo noteikumu normu apjoma, saistošie noteikumi izstrādāti jaunā redakcijā.

1.4. Pašvaldību likuma 39. panta otrā daļa noteic, ka dome izveido finanšu komiteju, attīstības komiteju un komitejas, kuru kompetencē ir sociālie, izglītības un kultūras jautājumi. Dome var izveidot arī citas komitejas. Ar saistošo noteikumu projektu paredzēts izveidot 5 komitejas – Finanšu komiteju, Attīstības komiteju, Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu komiteju, Sporta, kultūras un tūrisma komiteju, Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteju – un noteikt to kompetenci.

Finanšu komitejas sastāvs netiek mainīts.

Ar Mārupes novada pašvaldības domes 2025. gada 4. jūlija lēmumu Nr. 2 "Par Attīstības un vides komitejas sastāvu" tajā ievēlētie deputāti darbosies Attīstības komitejā, saskaņā ar komitejai noteikto kompetenci. Attīstības un vides komitejas nosaukums tiek mainīts uz Attīstības komiteju.

Ievērojot Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejā izskatāmo jautājumu dažādību un apmēru, turpmāk sociālos, izglītības, kultūras, sporta, jaunatnes, veselības veicināšanas un ar tūrismu saistītos jautājumus izskatīs divas komitejas atbilstoši tām noteiktajai kompetencei. Sociālo izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja tiks sadalīta divās komitejās – Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu jautājumu komiteja un Sporta, kultūras un tūrisma komiteja. Minēto jomu sadale divās komitejās veicinās izvērtētāku, kvalitatīvāku lēmumu pieņemšanas procesu.

Ar Mārupes novada pašvaldības domes 2025. gada 4. jūlija lēmumu Nr. 3 "Par Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejas sastāvu" tajā ievēlētie deputāti darbosies Sporta, kultūras un tūrisma komitejā, saskaņā ar komitejai noteikto kompetenci.

Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu komiteja tiks ievēlēta no jauna. Ar saistošajiem noteikumiem izveidota Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteja un noteikta tās kompetence. Minētā komiteja izskatīs jautājumus, kas skar investīciju projektu piesaisti, to izvērtēšanu, realizāciju, kapitālieguldījumu ekonomisko lietderību un finansiālo efektivitāti, kā arī nodarbosies ar uzņēmējdarbības veicināšanu atbalsta programmām enerģētikas, lauksaimniecības, nekustamo īpašumu attīstības jomā, inženiertehnisko projektu izbūves jomā. Minētā komiteja veicinās Mārupes novada pašvaldības sadarbību ar uzņēmējiem, biedrībām, nodibinājumiem. Piesaistot investīciju projektus, tiks veicināta pašvaldības attīstība minētajās jomās, realizējot sabiedriski atbalstāmus projektus.

Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komitejas sastāvs tiks ievēlēts no jauna.

1.5. Ar saistošo noteikumu projektu (redakcijā, kas tika publicēta pašvaldības oficiālajā mājas lapā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai) tika paredzēts noteikt īpaša statusa struktūrvienības/amatus, kuras saskaņā ar nolikumu/amata aprakstu ir tieši pakļautas domes priekšsēdētājam: Iekšējā audita nodaļa, Domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieku birojs, Civilās aizsardzības inženieris.

Pēc iedzīvotāju viedokļu apkopošanas, pašvaldības saistošo noteikumu izstrādes darba grupa vienojās pašvaldības institucionālajā sistēmā nenoteikt iepriekš minētās īpaša statusa struktūrvienības/amatus, neveidojot Iekšējā audita nodaļu un Domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieku biroju.

1.6. Lai optimizētu domes sēdē izskatāmo jautājumu, kas pēc savas būtības nav sevišķi komplicēti un sarežģīti skaitu, atbilstoši Pašvaldību likuma 10. panta otrās daļas 1. punktam, Saistošie noteikumi paredz pilnvarot pašvaldības administrāciju lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu. Saistošo noteikumu projektā noteikts, ka dome pilnvaro Attīstības un plānošanas pārvaldi lemt par:

1.6.1. nosaukumu piešķiršanu un maiņu zemes īpašumiem, izņemot ielām, parkiem, laukumiem un citiem publiskiem pašvaldības infrastruktūras objektiem;

1.6.2. adrešu piešķiršanu, maiņu un likvidāciju adresācijas objektiem;

1.6.3. zemes vienību apvienošanu bez zemes ierīcības projekta izstrādes, ja apvieno divas vai vairākas blakus esošas zemes vienības;

1.6.4. zemes ierīcības projektu izstrādes nosacījumu izsniegšanu un zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;

1.6.5. zemes lietošanas mērķu noteikšanu vai maiņu.

1.7. Saistošo noteikumu projekta 9. punktā aktualizēts pašvaldības domes pastāvīgo komisiju saraksts.

1.8. Lai noritētu veiksmīgāka, kvalitatīvāka pašvaldības domē izskatāmo jautājumu koordinēšana, ar Saistošajiem noteikumiem izveidoti divi domes priekšsēdētāja vietnieku amati, kā tas bija noteikts iepriekšējā domes sasaukuma pirmajos divos gados, pirms politisku iemeslu dēļ, otra domes priekšsēdētāja vietnieka amata vieta tika likvidēta.

Pašvaldību likuma 17. panta ceturtā daļa noteic, ka domes priekšsēdētāja vietnieks aizvieto domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā un apjomā. Ja domes priekšsēdētājam ir vairāki vietnieki, šo vietnieku kompetenci, tostarp domes priekšsēdētāja aizvietošanas kārtību, nosaka pašvaldības nolikumā. Saistošo noteikumu projektā noteikts, ka domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki – domes priekšsēdētāja 1. vietnieks attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos, un domes priekšsēdētāja 2. vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos, kā arī noteikta viņu kompetence un domes priekšsēdētāja aizvietošanas kārtība viņa prombūtnes laikā.

Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos koordinē: attīstības, vides satiksmes organizācijas, komunālos un tūrisma jautājumus; pašvaldības īpašumu un infrastruktūras jautājumu risināšanu; pašvaldības darbību sabiedriskās drošības jomā; pašvaldības darbību uzņēmējdarbības veicināšanas jomā; pašvaldības sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām un citiem sadarbības partneriem.

Domes priekšsēdētāja 2. vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos koordinē sociālos, izglītības, kultūras, jaunatnes, veselības veicināšanas un sporta jautājumus.

Ar Mārupes novada pašvaldības domes 2025. gada 27. jūnija lēmumu Nr. 2 "Par Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieka vēlēšanām" ievēlētais domes priekšsēdētāja vietnieks pildīs domes priekšsēdētāja 1. vietnieka attīstības, īpašumu, infrastruktūras un drošības jautājumos pienākumus.

Domes priekšsēdētāja 2. vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos, likumā noteiktajā kārtībā tiks ievēlēts no jauna.

1.9. Precizētas izpilddirektora un izpilddirektora vietnieku kompetences robežas un aizvietošanas kārtība.

1.10. Ar saistošo noteikumu projektu precizēta publisko līgumu noslēgšanas procedūra, nosakot, ka par sadarbības līgumu, kuriem nav finansiālas ietekmes, noslēgšanu nelemj pašvaldības dome. Minētā kārtība noteikta, lai veicinātu ātrāku, savlaicīgāku sadarbības līgumu noslēgšanas procesu, ja tiem nav ietekmes uz pašvaldības budžetu. Ietverts pilnvarojums parakstīt minētos līgumus pašvaldības izpilddirektoram.

1.11. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 28. panta ceturto daļu, noteikta kārtība, kādā domes lēmumu projekti ir publiski pieejami pirms domes sēdēs.

1.12. Lai veidotu elastīgāku sabiedrībai pieejamāku iespēju tikties ar pašvaldības amatpersonām, precizēta apmeklētāju pieņemšanas kārtība, nenosakot konkrētas dienas un laikus.

1.13. Lai veicinātu elastīgāku pieeju saziņai ar dažādām iedzīvotāju mērķgrupām, nav Saistošo noteikumu projektā norādīti konkrēti izmantojamie sociālie konti. Šobrīd pašvaldība, saziņai ar iedzīvotājiem sociālajos mēdijos visbiežāk izmanto pašvaldības kontus tīmekļvietnēs www.facebook.com, www.instagram.com, www.linkedin.com un www.twitter.com.

1.14. Pašvaldību nolikumā var paredzēt dokumentu parakstīšanas tiesības un normatīvie akti neparedz aizliegumu pirmā paraksta tiesības noteikt vairākām amatpersonām, līdz ar to Mārupes novada pašvaldība, ievērojot lietderību un iekšējās kontroles principus, lai nodrošinātu darba nepārtrauktību, pirmā paraksta tiesības nosaka vairākām amatpersonām. Piešķirot pirmā paraksta tiesības vairākām amatpersonām, ievērojot iekšējās kontroles principus, tiek veicināta operatīvāka pārvaldes rīcība un labas pārvaldības principu ievērošana – nodrošināta darba efektivitāte, atklātība, atbildība un samērīgums.

1.15. Aktualizēts Saistošo noteikumu pielikums "Mārupes novada pašvaldības institucionālā struktūra".

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Paredzēta ietekme uz pašvaldības budžetu izdevumu daļā, kas 2025. gadā sastāda 11 610 euro, bet 2026. gadā 115 228 euro gadā.

2.2. Saistošo noteikumu izpildei nepieciešamie resursi – sakarā ar jaunu institūciju, darba vietu veidošanu nepieciešami 115 228 euro gadā.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai dotu skaidru ieskatu par pašvaldības institucionālo sistēmu, institūciju un amatpersonu kompetencēm, un veicinātu sabiedrības un uzņēmēju iesaisti un iniciatīvu, lemjot par pašvaldības funkciju izpildi un pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

3.2. Nav konstatēta negatīva ietekme uz vidi.

3.3. Neatstāj negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju veselību.

3.4. Nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei.

3.5. Veicinās sadarbību ar uzņēmējiem, piesaistot investīciju projektus.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošie noteikumi nosaka Mārupes novada pašvaldības administrācijas darba organizāciju. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi, nosakot pašvaldības institucionālo struktūru, dod ieskatu par to, kādas pašvaldības institūcijas ir izveidotas, lai nodrošinātu pašvaldību funkciju izpildi.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai tiks veidotas jaunas darba vietas – domes priekšsēdētāja vietnieks sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos; Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu jautājumu komitejas vadītājs un vietnieks; Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komitejas vadītājs un vietnieks.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 

 

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības dome, komitejas un pašvaldības administrācija.

No jauna tiek veidota Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas komiteja. Sadalot līdzšinējās Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejas kompetences jomas, tiek izveidota Izglītības, jaunatnes un sociālo lietu jautājumu komiteja un Sporta, kultūras un tūrisma komiteja. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi ir norādīti šo saistošo noteikumu paskaidrojuma raksta 2.punktā, bet nepieciešamības mērķis 1. punktā.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi veicinās pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju izpratni par pašvaldības institucionālo sistēmu, domes komiteju, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja vietnieku, pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieku kompetenci. Tiks nodrošināta pašvaldības efektīva, lietderīga un ekonomiska darbība atbilstoši kompetencei, izvirzītajiem mērķiem, uzdevumiem, tai skaitā pašvaldības darbības nodrošināšana sabiedrības interesēs, veicinot labu pārvaldību.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 

 

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par noteikumiem un dotu iespēju izteikt viedokli, Saistošo noteikumu projekts laika periodā no 2025. gada 9. septembra līdz 2025. gada 23. septembrim tika publicēts Mārupes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnes www.marupe.lv sadaļā "Normatīvie dokumenti" apakšsadaļā "Saistošo noteikumu projekti".

Noteiktajā termiņā par saistošo noteikumu projektu Mārupes novada pašvaldībā saņemti 5 (pieci) iedzīvotāju viedokļi, kuros pausta neizpratne par jaunu institūciju/amata vietu – Domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieku, Iekšējā audita nodaļas, otra pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieka amata, jaunu komiteju izveidošanu pašvaldības institucionālajā struktūrā un to lietderību.

Pašvaldības saistošo noteikumu izstrādes grupa, pēc saņemto iedzīvotāju viedokļu izvērtējuma, nolēmusi pašvaldības institucionālajā sistēmā nenoteikt īpaša statusa struktūrvienības/amatus, neveidojot Iekšējā audita nodaļu un Domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja vietnieku biroju, attiecīgi grozot Saistošo noteikumu projekta redakciju, kas iesniegta apstiprināšanai pašvaldības domē.

Iepazīstoties ar Mārupes novada pašvaldības iedzīvotāju viedokļiem par Saistošo noteikumu projektu, Mārupes novada pašvaldības dome nolemj atstāt Saistošo noteikumu redakciju negrozītu, jo:

1. Domes priekšsēdētāja vietnieka sociālajos, izglītības, kultūras un sporta jautājumos amats tiek izveidots atbilstoši Pašvaldību likuma 13. panta otrajai daļai. Minētais amats tika izveidots jau 2021. gadā, bet vēlāk, politisku apsvērumu dēļ, likvidēts. Izvērtējot domes priekšsēdētāja vietniekam noteikto kompetenču apjomu, nepieciešams Saistošajos noteikumos paredzēt, ka domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki, nosakot to kompetences jomas.

2. Komitejas izveidotas saskaņā ar Pašvaldību likuma 39. panta otro daļu un to kompetence noteikta atbilstoši attiecīgajā jomā izskatāmajiem jautājumiem, veicinot izvērtētāku, kvalitatīvāku lēmumu pieņemšanas procesu.

Vienā no pieciem saņemtajiem iedzīvotāju viedokļiem tika norādīts, ka paskaidrojuma rakstā nav norādīta Saistošo noteikumu izpildes ietekme uz pašvaldības budžetu.

Veikti iedzīvotāja izteiktajam viedoklim atbilstoši papildinājumi Saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā.

2025. gada 12. septembrī saņemta Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas vēstule Nr. 1-13/4428, kurā aicināts precizēt Saistošo noteikumu projektu, papildinot ar kārtību, kādā tiek nodrošināta domes lēmumu projektu publiska pieejamība.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 28. panta ceturtajai daļai, Saistošo noteikumu projekts papildināts ar kārtību, kādā publiskojami domes lēmumu projekti, nosakot to Saistošo noteikumu 38. un 39. punktā.

Pēc šo saistošo noteikumu projekta publicēšanas pašvaldības oficiālajā mājas lapā veikti redakcionāli precizējumi Saistošo noteikumu projekta tekstā, struktūrshēmā, kā arī papildinājumi paskaidrojuma rakstā.

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Osītis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Mārupes novada pašvaldības nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Mārupes novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 35/2025Pieņemts: 29.10.2025.Stājas spēkā: 04.11.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 212, 03.11.2025. OP numurs: 2025/212.12
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
364096
04.11.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"