Ministru kabineta rīkojums Nr. 694 
  Rīgā 2025. gada 28. oktobrī (prot. Nr. 45 1.
  §) 
  Grozījumi Ministru kabineta
  2023. gada 10. janvāra rīkojumā Nr. 1 "Par
  investīcijas 2.1.2.1.i projekta "Valsts un pašvaldību
  iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas
  izvēršana" pases un centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna
  apstiprināšanu"
  Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra rīkojumā Nr.
  1 "Par investīcijas 2.1.2.1.i projekta "Valsts un
  pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas
  izvēršana" pases un centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"
  (Latvijas Vēstnesis, 2023, 8. nr.) šādus grozījumus: 
  1. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā: 
  "2. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
  ministrijai uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta
  iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
  mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
  transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
  "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā
  transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i (turpmāk -
  investīcija 2.1.2.1.i) ietvaros." 
  2. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums). 
  3. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums). 
  Ministru prezidente E. Siliņa 
  Ministru prezidentes vietā - 
  tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere 
    
  1. pielikums 
  Ministru kabineta 
  2025. gada 28. oktobra 
  rīkojumam Nr. 694 
  "1. pielikums 
  Ministru kabineta 
  2023. gada 10. janvāra 
  rīkojumam Nr. 1 
  Investīcijas 2.1.2.1.i projekta
  "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās
  koplietošanas platformas izvēršana" pase
  1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
  projektu 
  
    
      | 1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
      (institūcija) | 
      Valsts kanceleja | 
     
    
      | 1.2. Projekta īstenošanas partneri | 
      
        Valsts digitālās attīstības aģentūra
         Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs 
        Kultūras informācijas sistēmu centrs 
       | 
     
   
  2. Saistīto projektu programma 
  
    
      | 2.1. Programmas nosaukums | 
      Valsts pārvaldes resursu
      pārvaldības programma | 
     
    
      | 2.2. Saistība ar citiem projektiem | 
      Nav | 
     
   
  3. Projekta mērķis un galvenie
  ieguvumi 
  
    
      | 3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | 
      Projekta mērķis ir
      līdz 2026. gada 31. maijam izvērst valsts un pašvaldību
      iestāžu tīmekļvietņu vienoto platformu (turpmāk - TVP), lai
      nodrošinātu iespēju veidot visām sabiedrības grupām, t. sk.
      cilvēkiem ar invaliditāti, piekļūstamas iestāžu
      tīmekļvietnes | 
     
    
      3.2. Projekta pamatojums
      (aktualitāte/nepieciešamība/ 
      risināmā problēma) | 
      
        Iestādēm ir vairākas tīmekļvietnes (1-8 vietnes iestādei),
        ko tās ir izveidojušas, kā arī neregulāri ir vajadzība pēc
        jaunām tematiskajām vietnēm. Esošās vietnes ir jāuztur, un
        vietņu uzturēšana prasa gan resursus, gan kompetentu
        personālu katrā iestādē, kā arī visām iestāžu tīmekļvietnēm
        ir jāizpilda Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES)
        2016/2102 par publiskā sektora struktūru tīmekļvietņu un
        mobilo lietotņu piekļūstamību (turpmāk - ES Direktīva
        2016/2102) prasības (ES Direktīvas 2016/2102 prasības
        pārņemtas ar Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija
        noteikumiem Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto
        informāciju internetā").
         Tīmekļvietņu administrēšana un pārvaldība tām vietnēm,
        kuras nav izvietotas TVP, vairumā gadījumu tiek organizēta
        decentralizēti - katrā iestādē atsevišķi. Katra iestāde
        iepērk vietņu izstrādi, nodrošina vietņu uzturēšanu,
        izmitināšanu, drošības pārvaldību, kā arī atjauninājumus
        veic katrai vietnei atsevišķi. Vairākkārtīgs resursu
        izlietojums līdzīga procesa īstenošanai un decentralizēta,
        sadrumstalota IKT pārvaldība sadārdzina to uzturēšanu, kā
        arī ir grūtības valsts pārvaldē piesaistīt nepieciešamos
        IKT jomas speciālistus, kas var nodrošināt augsta līmeņa
        tīmekļvietņu pārvaldību (regulāri sekot līdzi
        nepieciešamajiem atjauninājumiem, drošības sertifikātiem,
        pārvaldīt incidentus). 
        Nepieciešams attīstīt un paplašināt TVP, lai tajā būtu
        iespējams veidot neskaitāmas valsts iestāžu un pašvaldību
        pārziņā esošas tīmekļvietnes (šobrīd var veidot tikai
        valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību oficiālās
        tīmekļvietnes), tām centralizēti nodrošinot izmitināšanu,
        uzturēšanu, atjaunināšanu, drošības pārvaldību 
       | 
     
    
      | 3.3. Projekta ieguvumi1 | 
      Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un
      mērāmais rādītājs2 | 
      Vērtība | 
      Sasniegšanas laiks (gads) | 
     
    
      | 3.3.1. Nodrošināta
      tīmekļvietņu pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā
      arī atbilstība lietošanai mobilajās ierīcēs, ko nosaka ES
      Direktīva 2016/2102 par publiskā sektora struktūru
      tīmekļvietņu un mobilo lietotņu piekļūstamību | 
      TVP izvietotās iestāžu
      tīmekļvietnes, to skaits (papildus TVP jau izveidotajām
      110 iestāžu tīmekļvietnēm šā projekta ietvaros tiks
      izveidotas vēl vismaz 40 tīmekļvietnes) | 
      150 (sākotnējā vērtība -
      110; šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl
      40 tīmekļvietnes) | 
      
      2026. | 
     
    
      | 3.3.2. Valsts un
      pašvaldības iestādēm nodrošināts mūsdienīgs, kvalitatīvs
      komunikācijas kanāls ar sabiedrību un nodrošināta vienota
      tīmekļvietņu pārvaldība, centralizējot atbalsta procesus
      (vietņu izveide, uzturēšana, atjaunināšana, drošības
      pārvaldība u. tml.) | 
      TVP izvietotās iestāžu
      tīmekļvietnes, to skaits (papildus TVP jau izveidotajām
      110 iestāžu tīmekļvietnēm šā projekta ietvaros tiks
      izveidotas vēl vismaz 40 tīmekļvietnes) | 
      150 (sākotnējā vērtība -
      110; šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl
      40 tīmekļvietnes) | 
      
      2026. | 
     
   
  4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
  un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
  būtisko izmaksu veidiem 
  
    
      | 4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 
      4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa
      (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
      segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to
      pieprasīt4 | 
     
    
      | 2 100 000,00 euro | 
      Plānotais PVN apmērs - 352 800
      euro | 
      Avansa maksājuma apmērs -
      n/a | 
     
   
  
    
      | Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu
      veidu raksturojošs apzīmējums | 
      Izmaksu apmērs (indikatīvi) | 
      Maksimālais apmērs5 | 
      Darbības iznākums | 
     
    
      | 4.3. TVP attīstīšanas
      izmaksas, t. sk. izpēte, prasību definēšana, izstrāde,
      migrācija, kvalitātes kontrole, mācības, publicitāte, audits
      u. tml. | 
      1 680 000 euro 
      (neieskaitot PVN) | 
      1 800 000 euro 
      (neieskaitot PVN) | 
      Pilnveidota IS, izveidotas
      40 tīmekļvietnes | 
     
    
      | 4.4. Projekta vadīšana un
      īstenošana | 
      420 000 euro | 
      420 000 euro | 
      Īstenots projekts | 
     
   
  5. Projekta ieguldījums reformu un
  investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 
  5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
  IKT risinājumi 
  
    
      | Skaits | 
      IKT risinājuma nosaukums | 
      Īss apraksts6 | 
      Valsts mākonī 
      (jā/nē) | 
      Termiņš IKT risinājumu attīstības
      saskaņošanai7 
      (gads, ceturksnis) | 
      Termiņš ieviešanai produkcijā 
      (gads, ceturksnis) | 
      Risinājuma lietotāji 
      (skaits) | 
     
    
      | 1 | 
      5.1.1. Valsts un
      pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma | 
      
        Plānots pilnveidot esošo TVP infrastruktūru un sistēmas
        arhitektūru.
         TVP infrastruktūras izvietošana un līdz ar to
        tīmekļvietņu izmitināšana tiks veikta centralizēti loģiski
        vienotajā datu centrā. Esošo infrastruktūras izvietošanu
        nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (IeM
        IC). Projekta laikā tiks veikta pāreja no IeM IC
        infrastruktūras uz Latvijas Valsts radio un televīzijas
        centra (LVRTC) infrastruktūru, projekta noslēgumā
        atsakoties no IeM IC pakalpojumiem. 
        Rezerves kopēšanu paredzēts nodrošināt LVRTC
        infrastruktūrā. Projekta ietvaros tehniskās infrastruktūras
        iegāde netiek plānota 
       | 
      Jā (IeM IC, LVRTC) | 
      Saskaņots - VARAM 21.04.2023.
      atzinums Nr. 11-1/2305 | 
      2026. gada
      2. ceturksnis | 
      
        No šobrīd esošajām 149 valsts iestādēm un
        43 pašvaldībām risinājumu izmantos vismaz
        40 iestādes.
         Galalietotāji - ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji
        (934,6 tūkstoši) 
       | 
     
   
  5.2. Centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumi 
  
    
      | Skaits | 
      Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | 
      Koplietošanas pakalpojumu lietotāji
      (institūcijas) | 
      Norāde uz MK lēmumu par attīstības
      plānu8 | 
      Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) | 
     
    
      | 1 | 
      5.2.1. Esoša pakalpojuma
      izvēršana: valsts iestāžu un pašvaldību pārziņā esošu
      tīmekļvietņu veidošana, izmitināšana un uzturēšana | 
      Valsts tiešās pārvaldes iestādes
      (ministrijas, ministriju padotības iestādes), neatkarīgās
      iestādes, pašvaldības un to iestādes | 
      Attīstības plāns tiek saskaņots
      kopā ar projekta pasi | 
      2026. gada
      2. ceturksnis | 
     
   
  5.3. Centralizēti pārvaldāmās
  nozares būtiskās datu kopas 
  
    
      | Skaits | 
      Saturu raksturojošs nosaukums | 
      Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads,
      ceturksnis) | 
     
    
      | 1 | 
      5.3.1. Iestādes
      struktūrvienību un klientu apkalpošanas centru dati | 
      2026. gada
      2. ceturksnis | 
     
   
  6. Projekta pārvaldības un
  īstenošanas kapacitāte9 
  
    
      | 
        Projektu īstenos Valsts kanceleja, iesaistot projekta
        īstenošanā Valsts kancelejas darbiniekus (jau esošos vai
        piesaistot jaunus darbiniekus uz projekta īstenošanas
        laiku), sadarbības partnerus (Valsts digitālās attīstības
        aģentūra, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs un
        Kultūras informācijas sistēmu centrs) un pakalpojuma
        sniedzējus.
         Valsts kancelejā paredzēti vismaz šādi speciālisti: 
        • projekta vadītājs; 
        • projekta koordinators; 
        • finansists; 
        • iepirkumu speciālists; 
        • komunikācijas departamenta konsultanti (1-2
        speciālisti). 
        Valsts digitālās attīstības aģentūrā paredzēti vismaz
        šādi speciālisti: 
        • sistēmu arhitekts - sistēmu analītiķis; 
        • sistēmu administrators. 
        Iekšlietu ministrijas Informācijas centrā paredzēti
        vismaz šādi speciālisti: 
        • vecākais datortīklu administrators. 
        Norādītie speciālistu amatu nosaukumi atbilst projektā
        paredzamajām lomām un atbildībām. Konkrēto speciālistu
        amatu nosaukumi var atšķirties. 
        Valsts kanceleja kā projekta īstenotāja uzņemas
        atbildību par projekta īstenošanā nepieciešamo speciālistu
        iesaistīšanu projektā. Sekmīgai projektā izvirzīto mērķu
        sasniegšanai var tikt iesaistīti citi, iepriekš neminēti,
        Valsts kancelejas, Valsts digitālās attīstības aģentūras un
        Iekšlietu ministrijas Informācijas centra darbinieki -
        atbilstoši nepieciešamībai. 
        Būs četru līmeņu projekta pārvaldība: 
        1. projekta vadītājs; 
        2. projekta vadības grupa; 
        3. projekta uzraudzības padome; 
        4. programmas uzraudzības padome 
        1. Projekta vadītājs: 
        • organizē un vada projekta komandas darbu, nodrošinot
        nepieciešamo projekta resursu (cilvēkresursi, finansiālie
        un tehniskie resursi) plānošanu; 
        • kontrolē projekta finanšu plūsmas atbilstību normatīvo
        aktu prasībām un noslēgtajiem līgumiem, kā arī resursu
        lietderīgu izmantošanu; 
        • sadarbojas ar projekta aktivitāšu īstenošanā
        iesaistītajām institūcijām, organizācijām un piegādātājiem,
        kā arī pārbauda iesniegtos nodevumus; 
        • nodrošina projekta risku identificēšanu un vadīšanu,
        kā arī uztur risku reģistru; 
        • organizē darbības procesu analīzi un lietotāju
        iesaisti nodevumu testēšanā, kā arī organizē lietotāju
        apmācību; 
        • sagatavo pārskatus un sadarbībā ar iepirkumu
        speciālistu sagatavo iepirkumu procedūru dokumentāciju; 
        • nodrošina padomes un vadības grupas pieņemto lēmumu
        izpildes kontroli; 
        • kontrolē projekta īstenošanas laika grafiku; 
        • veic citus uzdevumus atbilstoši projekta īstenošanas
        plānam. 
        2. Projekta vadības grupa: 
        • koordinē projekta aktivitātes; 
        • atbild par projektam izvirzīto rezultātu
        sasniegšanu; 
        • identificē un sniedz padomei priekšlikumus par
        nepieciešamajām izmaiņām projektā; 
        • akceptē piegādātāju iesniegtos nodevumus; 
        • izskata pārskatus pirms to iesniegšanas padomei vai
        uzraudzības institūcijām; 
        • pārvalda projekta īstenošanas riskus un sniedz padomei
        priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām projektā; 
        • izskata iepirkumu procedūru dokumentāciju un sniedz
        priekšlikumus iepirkuma komisijai; 
        • dod darba uzdevumus piegādātājiem un citiem projekta
        aktivitāšu īstenošanā iesaistītajiem atbildīgajiem
        darbiniekiem. 
        3. Projekta uzraudzības
        padome: 
        • pārstāv projekta īstenotāju un uzrauga projekta
        īstenošanas gaitu; 
        • uzrauga projektam izvirzīto rezultātu sasniegšanu un
        to, vai projekta rezultāti atbilst galalietotāju un
        sadarbības partneru vajadzībām, kā arī uzrauga projekta
        rezultātu komunicēšanu dažādām mērķauditorijām; 
        • lemj par izmaiņu nepieciešamību projektā un akceptē
        izmaiņas projektā; 
        • apstiprina projekta vadītāja iesniegtos pārskatus; 
        • izskata iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus par
        jautājumiem, kas saistīti ar projekta īstenošanu; 
        • izskata citus ar projekta uzraudzību saistītus
        jautājumus. 
        4. Programmas uzraudzības
        padome 
        Valsts resursu pārvaldības programmas īstenošanu
        uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta grāmatvedības un
        personālvadības funkciju un risinājumu standartizācijas un
        centralizācijas uzraudzības padome, kuras dalībnieki ir arī
        Finanšu ministrija, Valsts kase un VARAM. Programmas
        uzraudzības padome: 
        • nodrošina programmā iekļauto projektu īstenošanas
        savstarpējo koordināciju; 
        • pārrauga programmas ietvaros īstenoto projektu
        rezultātu sasniegšanu. 
        Droša finanšu pārvaldība tiks īstenota Valsts kancelejā,
        veidojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
        mehānisma (turpmāk - Atveseļošanas fonds) vadības un
        kontroles sistēmu. Projekta izdevumu uzskaite tiks nodalīta
        ar atsevišķu finansējumu Atveseļošanas fonda valsts budžeta
        apakšprogrammā. Šā finansējuma ietvaros pievienotās
        vērtības nodokļa maksājumi tiks nodalīti ar atsevišķu
        bilances kontu, veicot to nošķirtu uzskaiti no
        Atveseļošanas fonda līdzekļiem 
       | 
     
   
  7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai
  skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu 
  
    
      | 
        Valsts iestāžu tematisko tīmekļvietņu veidošanu būs
        iespējams veikt vienotā platformā, nevis īstenojot
        atsevišķus izstrādes projektus. Vienas tematiskās
        tīmekļvietnes vidējais dzīves cikls ir 2-3 gadi, bet ir arī
        pastāvīgas tematiskās tīmekļvietnes. Paredzams, ka nākamo
        10 gadu periodā katru gadu izveidoto tīmekļvietņu skaits
        pieaugs par 10, bet to skaits nav ierobežots. Iestādēm
        biežāk veidojot tematiskās tīmekļvietnes, tiks panākts
        uzlabojums informācijas sniegšanā sabiedrībai kopumā, kā
        arī atsevišķām mērķauditorijām.
         Ieguvums iestādēm - valsts, pašvaldību un to
        iestāžu tematisko tīmekļvietņu izstrādes un uzturēšanas
        izdevumu samazinājums. 
        Tematisko tīmekļvietņu izvietošanas un uzturēšanas
        izmaksas platformā būs mazākas, nekā atsevišķos projektos
        izstrādājot tematisko tīmekļvietņu tehniskos un vizuālos
        risinājumus un katrā no tiem izpildot arvien augstākas
        drošības prasības un piekļūstamības prasības visām
        iedzīvotāju grupām. 
        Projekta ietvaros izveidojot 40 tematiskās tīmekļvietnes
        un pieņemot, ka 13 gadu periodā katru gadu izveidoto
        tīmekļvietņu skaits pieaugs par 15, iestādēm veidosies
        ietaupījums no izstrādes, uzturēšanas un pārvaldības
        izdevumu samazinājuma - 620 575,62 euro. 
        Sociālais ieguvums - sabiedrībai nepieciešamais
        laiks informācijas atrašanai un iepazīšanai tematiskajās
        tīmekļvietnēs būs mazāks - ietaupījums radīsies no iespējas
        vienkāršāk un operatīvāk piekļūt saturam, izmantojot
        piekļūstamākas un ērtākas tematiskās tīmekļvietnes, t. sk.
        mazāk laika patērējot satura meklēšanai, bet vairāk - tā
        iepazīšanai. Ietaupītā laika vērtība sabiedrībai, kas
        iegūta, balstoties uz vidējās algas apmēru tautsaimniecībā,
        - 6 274 845,83 euro. 
        Kopējais projekta lietderīgums - 397 525,89
        euro. Tas aprēķināts, no projekta ieguvumiem
        kopsummā 6 895 421,45 euro apmērā atņemot
        nepieciešamos uzturēšanas izdevumus 4 255 095,57
        euro apmērā un investīcijas 2 242 800 euro
        apmērā. 
        Projekta ieviešana 10 gadu periodā valsts pārvaldei dos
        resursu ietaupījumu 620 575,62 euro apmērā un
        sabiedrībai - sociālo ieguvumu 6 274 845,83 euro
        apmērā, kopā veidojot ieguvumu 6 895 421,45
        euro apmērā, kas ir lielāks nekā 2 100 000
        euro ieguldījums tā īstenošanai. 
        Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts
        pārvaldes darbinieku skaitu. Publicējamās informācijas
        apjoms palielinās, tādēļ iestādēm būtu nepieciešams
        piesaistīt jaunus resursus, bet, ieviešot platformu, to
        iespējams atrisināt ar esošajiem iestāžu darbinieku
        resursiem, vienlaikus paaugstinot sniegtā pakalpojuma
        kvalitāti un ātrumu 
       | 
     
   
  8. Cita būtiska informācija 
  
    
      | 
        Projekta īstenotājs apliecina, ka projekta ietvaros tiek
        paplašināta un attīstīta projekta "Valsts un
        pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma"
        ietvaros izstrādātā informācijas sistēma un ka nepastāv
        dubultā finansējuma risks.
         Projekta tvērumā ietilpst valsts tiešās pārvaldes
        iestādes, pašvaldības un to iestādes, kā arī neatkarīgās un
        tiesībaizsardzības iestādes (pēc to izvēles). Attiecīgi
        atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
        noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
        noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
        transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
        "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
        transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3.
        apakšpunktam projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav
        plānots un netiks sniegts. Projekta līdzekļi tiks ieguldīti
        tikai valsts informācijas sistēmas "Valsts un
        pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma"
        tehnoloģiskajai modernizācijai un paplašināšanai.
        Vienlaikus Valsts kancelejai kā finansējuma saņēmējai
        sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības
        atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas
        veikšanai 
       | 
     
   
  
    Lietotie saīsinājumi: 
    IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas 
    VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
    ministrija 
    Piezīmes. 
    1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlams - divi)
    būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas
    laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei,
    institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
    ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.
    mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā. 
    2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
    administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
    būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
    izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
    2026. gads. 
    3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
    kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
    var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
    Finanšu ministriju. 
    4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
    īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
    Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
    kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju. 
    5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
    grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto
    pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a". 
    6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta
    2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
    informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
    kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma
    "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes
    apraksts" 6.1. apakšpunktā. 
    7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā
    VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
    saņemts. 
    8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
    tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par
    projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi. 
    9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
    finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas
    nosacījumiem." 
   
    
  2. pielikums 
  Ministru kabineta 
  2025. gada 28. oktobra 
  rīkojumam Nr. 694 
  "2. pielikums 
  Ministru kabineta 
  2023. gada 10. janvāra 
  rīkojumam Nr. 1 
  Centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
  1. Centralizētā funkcija vai
  koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums) 
  
    
      | 
        Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu veidošana,
        izmitināšana un uzturēšana (esoša pakalpojuma izvēršana).
         Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotajā
        platformā (turpmāk - TVP) iespējams veidot neskaitāmas
        valsts iestāžu, pašvaldību un to iestāžu tīmekļvietnes
        (šobrīd var veidot tikai valsts pārvaldes iestāžu un
        pašvaldību oficiālās tīmekļvietnes). Tām centralizēti tiek
        nodrošināta izmitināšana, uzturēšana, atjaunināšana un
        drošības pārvaldība. 
        Projekta ietvaros tiek izvērsta esošā platforma un
        esošais pakalpojums - turpmāk tiks nodrošināts pakalpojums
        ne tikai iestāžu oficiālajām tīmekļvietnēm, bet arī dažādām
        iestāžu tematiskajām vietnēm, kā arī tiks piedāvāta iespēja
        platformu izmantot dažādām cita veida valsts iestādēm
        (muzejiem, izglītības un ārstniecības iestādēm,
        vēstniecībām, neatkarīgajām iestādēm u. tml.) 
       | 
     
   
  2. Pakalpojuma sniedzējs 
  
    
      | 
        Valsts kanceleja - TVP pārzinis un attīstītājs.
         Pakalpojuma sniegšanā Valsts kanceleja iesaista: 
        1) Valsts digitālās attīstības aģentūru (turpmāk - VDAA)
        (TVP uzturētājs, kas nodrošina lietotāju atbalstu un veic
        drošības pārvaldību); 
        2) Iekšlietu ministrijas Informācijas centru (turpmāk -
        IeM IC) (TVP izmitinātājs līdz projekta noslēgumam); 
        3) Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (turpmāk
        - LVRTC) (TVP drošības risinājumu nodrošinātājs; projekta
        īstenošanas laikā pārņems TVP izmitināšanu un nodrošinās to
        arī pēc projekta noslēguma); 
        4) Kultūras informācijas sistēmu centru (turpmāk - KISC)
        (tulkošanas, balss sintēzes, balss atpazīšanas un virtuālā
        asistenta funkcionalitāšu nodrošinātājs TVP) 
       | 
     
   
  3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma
  līmeņa vienošanās līmeņi (SLA)) 
  
    
      | 
        Pakalpojuma saņēmējam tiek nodrošināts platformā izveidotās
        tīmekļvietnes darba laiks 24 stundas diennaktī septiņas
        dienas nedēļā.
         Pieļaujamais pakalpojuma pieejamības pasliktināšanās vai
        pārtraukumu ilgums mēnesī ir ne vairāk kā 3 stundas un 35
        minūtes. 
        Pakalpojuma attālinātu atbalstu nodrošina VDAA standarta
        darba stundās. Iestāžu darbiniekiem, kuri veic
        tīmekļvietnes administrēšanu, atbalstu (t. sk. kļūdu
        pieteikumu apstrādi) sniegs VDAA. Pakalpojuma piegādes
        kvalitāte un sniegtais apjoms tiks mērīts un uzskaitīts
        atbilstoši VDAA iekšējām procedūrām 
       | 
     
   
  4. Pakalpojuma saņēmēju loks 
  
    
      | 
        Pakalpojuma saņēmējs ir valsts tiešās pārvaldes iestādes
        (ministrijas, ministriju padotības iestādes), neatkarīgās
        iestādes, pašvaldības un to iestādes.
         Šajā TVP attīstības kārtā papildus pirmajā attīstības
        kārtā izveidotajām 110 iestāžu oficiālajām tīmekļvietnēm
        vienotajā platformā līdz 2026. gada 31. maijam paredzēts
        izvietot vēl vismaz 40 dažādas valsts, pašvaldību un to
        iestāžu tīmekļvietnes un projekta ietvaros izstrādāt rīkus,
        lai pēc projekta beigām iestādēm būtu iespējas pašām veidot
        jaunas tīmekļvietnes atbilstoši nepieciešamībai. 
        Pastarpināts pakalpojuma saņēmējs ir visa Latvijas
        sabiedrība (sociāli aktīvā iedzīvotāju daļa, uzņēmēji,
        nevalstiskās organizācijas, žurnālisti u. tml.), kā arī
        ārvalstīs dzīvojošie, kurus interesē informācija par
        Latvijā notiekošo. Īpaši izceļama grupa ir cilvēki ar
        invaliditāti un dažādiem uztveres traucējumiem - visām
        tīmekļvietnēm būs nodrošināta piekļūstamība ar
        mašīnlasītājiem, tiks piedāvātas HUGO tehnoloģijas balss
        sintēzei un transkripcijai 
       | 
     
   
  5. Pakalpojuma sniegšanu
  nodrošinošais IKT risinājums 
  
    
      | 
        Tiks paplašināta jau esošā TVP. Tā arī turpmāk tiks veidota
        uz atvērtā koda tehnoloģijām, un tiks radīta plaša
        funkcionalitāte, lai veidotu jaunas tīmekļvietnes, kas var
        būt atšķirīgas pēc savas struktūras, dizaina,
        funkcionalitātes. Tiks piedāvātas veidnes (šabloni), bet
        varēs arī veidot jaunu vietni, izkārtojot saturu tā, kā
        konkrētajai vietnei nepieciešams.
         Divas pakalpojuma darbināšanai būtiskākās pozīcijas ir
        attīstība (izmaiņu pieprasījumi no iestādēm) un
        uzturēšana. 
        TVP uzturēšanas galvenās izmaksu pozīcijas: 
        1) TVP attīstība, attīstības vadība (atlīdzība Valsts
        kancelejā platformas attīstības vadītājam, izmaksas par
        izmaiņu pieprasījumiem); 
        2) TVP uzturēšana (VDAA un ārpakalpojumā ‒ sistēmas
        tehniskais uzturētājs); 
        3) TVP izmitināšana (IeM IC, LVRTC); 
        4) TVP drošības risinājumi, t. sk. regulāri drošības un
        veiktspējas testi (LVRTC, VDAA) 
       | 
     
   
  6. Pakalpojuma sniegšanas un
  saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas
  stratēģija 
  
    
      | Regulējums - Ministru kabineta 2020. gada
      14. jūlija noteikumi Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes
      ievieto informāciju internetā". Šajos noteikumos
      iekļautas prasības, kas regulē ar iestāžu tīmekļvietnēm
      saistītos jautājumus, t. sk. no Eiropas Parlamenta un Padomes
      2016. gada 26. oktobra Direktīvas (ES) 2016/2102 par publiskā
      sektora struktūru tīmekļvietņu un mobilo lietotņu
      piekļūstamību ir pārņemtas normas par tīmekļvietņu
      piekļūstamību | 
     
   
  7. Pakalpojuma finansēšanas
  pieeja1 
  
    
      | Līdz projekta beigām Valsts kanceleja valsts
      budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros sagatavos un
      iesniegs Finanšu ministrijā saskaņotus priekšlikumus par
      iespējām sistēmas uzturēšanas izdevumus segt no finansējuma
      ietaupījuma tajās valsts budžeta iestādēs, kas faktiski
      pievienojušās TVP | 
     
   
  8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai
  vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma
  apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un
  izmaksas2 
  
    
      | 
        TVP uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas
        paredzamas ne vairāk kā 399 300 euro gadā
        (nepārsniedz 20 % no izstrādes izmaksām), un tās ietvers
        šādas izmaksas:
         - platformas programmatūras uzturēšana - 184 402
        euro (t. sk. PVN); 
        - platformas tīmekļvietņu administrēšana, drošības
        pārvaldība, lietotāju atbalsts - 39 084 euro; 
        - izmitināšana un datu centra pakalpojumi - 71 390
        euro (t. sk. PVN); 
        - ikgadēji drošības un veiktspējas auditi - 65 340
        euro (t. sk. PVN); 
        - platformas attīstības vadītājs (VK darbinieka
        atalgojums) - 39 084 euro. 
        Paredzēts, ka platformas uzturēšanas izmaksas solidāri
        segs tās iestādes, kuras izmanto platformu (paredzēts, ka
        platformā pēc projekta būs vismaz 150 iestāžu
        tīmekļvietnes). 
        Iestāžu tematisko tīmekļvietņu izstrādes, uzturēšanas un
        pārvaldības izmaksas 13 gadu laikā ir 7 190 057,24
        euro. Īstenojot projektu, šīs izmaksas būs 6 569
        481,62 euro. Līdz ar to, projekta īstenošanas
        rezultātā izveidojot platformu, ietaupījums iestādēm no
        tematisko tīmekļvietņu izstrādes, uzturēšanas un
        pārvaldības izdevumu samazinājuma 13 gadu laikā būs 620
        575,62 euro. 
        Sociālais ieguvums: sabiedrībai nepieciešamais laiks
        informācijas atrašanai un iepazīšanai tematiskajās
        tīmekļvietnēs būs mazāks ‒ ietaupījums radīsies no iespējas
        vienkāršāk un operatīvāk piekļūt saturam, izmantojot
        piekļūstamākas un ērtākas tematiskās tīmekļvietnes, t. sk.
        mazāk patērējot laiku satura meklēšanai, bet vairāk - tā
        iepazīšanai. Ietaupītā laika vērtība sabiedrībai, kas
        iegūta, balstoties uz vidējās algas apmēru tautsaimniecībā,
        - 6 274 845,83 euro. 
        Kopējais projekta lietderīgums - 532 595,45 euro.
        Tas aprēķināts, no projekta ieguvumiem kopsummā 6 895
        421,45 euro apmērā atņemot nepieciešamos uzturēšanas
        izdevumus 3 914 121 euro apmērā un investīcijas 2
        448 705 euro apmērā. 
        Projekta ieviešana valsts pārvaldei dos resursu
        ietaupījumu 620 575,62 euro apmērā un sabiedrībai
        sociālo ieguvumu 6 274 845,83 euro apmērā, kopā
        veidojot ieguvumu 6 895 421,45 euro, kas ir lielāks
        nekā 2 100 000 euro ieguldījums tā īstenošanai. 
        Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts
        pārvaldes darbinieku skaitu. Publicējamās informācijas
        apjoms palielinās, tādēļ iestādēm būtu nepieciešams
        piesaistīt jaunus resursus, bet, ieviešot platformu, to
        iespējams atrisināt ar esošajiem iestāžu darbinieku
        resursiem, vienlaikus paaugstinot sniegtā pakalpojuma
        kvalitāti un ātrumu 
       | 
     
   
  
    Lietotie saīsinājumi: 
    SLA - (angl. - Service Level Agreement), pakalpojuma
    līmeņa vienošanās 
    IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas 
    Piezīmes. 
    1. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par valsts
    pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
    koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un
    finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022.
    gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām
    centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu
    finansēšanas pieejām. 
    2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas
    pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs
    nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir
    nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem
    (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu
    valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos
    aktos noteiktajā kārtībā." 
   
 				 
			 | 
						
				 
			 | 
      			
								
				        								
					Saistītie dokumenti 
					
						
							
          - 
          
          
          Grozītais
          
 
        
          - 
          
          
          Protokols
          
 
        
            - 
              
              
              Anotācija / tiesību akta projekts
            
 
							- 
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							
 						 
					 
				 
				        			 |