Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 610

Rīgā 2025. gada 7. oktobrī (prot. Nr. 41 45. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa noteikumos Nr. 190 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja" 1.1. reformu un investīciju virziena "Emisiju samazināšana transporta sektorā" 1.1.1.r. reformas "Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana" 1.1.1.1.i. investīcijas "Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā" īstenošanas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa noteikumos Nr. 190 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja" 1.1. reformu un investīciju virziena "Emisiju samazināšana transporta sektorā" 1.1.1.r. reformas "Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana" 1.1.1.1.i. investīcijas "Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 73., 179. nr.; 2025, 39. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.4. prasības finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;".

2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Investīcijas mērķis ir uzlabot pasažieru infrastruktūru, izbūvējot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu daļu, kā arī uzlabot valsts bezemisiju publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru, modernizējot dzelzceļa elektrificēto tīklu līnijās Rīga-Zemitāni-Šķirotava un Rīga-Sloka un attīstot līniju Zasulauks-Bolderāja, lai veicinātu iedzīvotāju pārvietošanās paradumu maiņu un samazinātu sabiedriskā transporta negatīvo ietekmi uz vidi."

3. Izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.1. līdz 2026. gada 31. augustam sasniedzamais mērķis: izveidoto elektrificēto dzelzceļa līniju un modernizēto esošo dzelzceļa līniju garums pasažieru pārvadāšanai - 100 km;".

4. Svītrot 4.2. apakšpunktu.

5. Izteikt 4.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.12. līdz 2025. gada 31. martam sasniedzamais atskaites punkts: parakstīti visi iepirkuma līgumi."

6. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Investīcijas pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas izdevumu attiecināmības termiņš ir 2026. gada 31. augusts."

7. Izteikt 6.1 punktu šādā redakcijā:

"6.1 Investīcijas otrās projektu iesniegumu atlases kārtas izdevumu attiecināmības termiņš ir 2026. gada 20. decembris."

8. Izteikt 12.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.2. dzelzceļa elektrifikācija un ar to saistītās darbības;".

9. Papildināt ar 12.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"12.3. projekta vadība un īstenošana."

10. Svītrot 13.13. apakšpunktu.

11. Papildināt ar 13.15. apakšpunktu šādā redakcijā:

"13.15. izdevumi, kas radušies pārvadātājam, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutos, kuros infrastruktūras izmantošanas ierobežojumu dēļ pārvadājumi ar vilcienu tiek pilnībā vai daļēji aizstāti ar autobusu pārvadājumiem. Pārvadātāja izdevumi tiek aprēķināti, reizinot viena kilometra izmaksas ar faktisko nobraukumu, kuru veic autobuss. Pārvadātāja izdevumi tiek apmaksāti, pamatojoties uz pārvadātāja izrakstīto rēķinu."

12. Papildināt ar 13.1 punktu šādā redakcijā:

"13.1 Otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros papildus šo noteikumu 13. punktā noteiktajām izmaksām ir attiecināmas šādas izmaksas:
13.11. dzelzceļa transporta mezgla būvniecības un pārbūves izmaksas;
13.12. būvlaukuma ierīkošanas, uzturēšanas un demontāžas izmaksas, tai skaitā uzturēšanas un būvdarbu organizēšanas izmaksas, kas izriet no būvdarbu līguma un ir nepieciešamas, lai nodrošinātu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu daļas pabeigšanu atbilstoši tehniskajā risinājumā noteiktajam apjomam;
13.13. būvju aizsardzības izmaksas, kas nepieciešamas, lai izbūvējamā vai pārbūvējamā dzelzceļa transporta mezglu varētu pabeigt atbilstoši tehniskajā risinājumā noteiktajam apjomam;
13.14. citas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar izbūvējamā vai pārbūvējamā dzelzceļa transporta mezgla pabeigšanu atbilstoši tehniskajā risinājumā noteiktajam apjomam;
13.15. būvdarbu līgumcenas indeksācijas izmaksas atbilstoši noslēgtā līguma nosacījumiem;
13.16. pārprojektēšanas un būvprojekta ekspertīzes izmaksas, lai nodrošinātu atbilstoša tehniskā risinājuma izstrādi;
13.17. iepirkumu līgumu izmaksas, tai skaitā šo noteikumu 12.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja projekta vadības un īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz iepirkuma līguma pamata;
13.18. juridisko pakalpojumu izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu, īstenošanu un uzraudzību."

13. Papildināt ar 13.2 punktu šādā redakcijā:

"13.2 Pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas projekta vadības personāla izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi, ņemot vērā, ka tās nepārsniedz 0,8 % no šo noteikumu 5. punktā minētajām kopējām investīcijas izmaksām, neiekļaujot projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas."

14. Papildināt ar 13.3 punktu šādā redakcijā:

"13.3 Otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, ņemot vērā, ka tās nepārsniedz:
13.31. šo noteikumu 16.1 punktā minētajam finansējuma saņēmējam - 1,55 % no šo noteikumu 5.1 punktā minētajām kopējām investīcijas izmaksām, neiekļaujot projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas;
13.32. šo noteikumu 16.1 punktā minētajam sadarbības partnerim - 0,50 % no šo noteikumu 5.1 punktā minētajām kopējām investīcijas izmaksām, neiekļaujot projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas."

15. Svītrot 14. punktu.

16. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:

"15. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 13. un 13.1 punktā minētajām izmaksu pozīcijām nav attiecināmas no Atveseļošanas fonda finansējuma. Pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros pievienotās vērtības nodokļa izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no privātajiem finanšu līdzekļiem, bet otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros - no valsts budžeta finanšu līdzekļiem, ja tās nav atgūstamas saskaņā ar nacionālajiem tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā."

17. Izteikt 16. punktu šādā redakcijā:

"16. Projekta ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no Atveseļošanas fonda, ja līguma noslēgšanas brīdī darbības nav pabeigtas, tās atbilst šo noteikumu 12. punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 13., 13.1, 13.2 un 13.3 punktā noteiktajām attiecināmo izmaksu pozīcijām un pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros izmaksas ir radušās, sākot ar 2020. gada 1. februāri, bet otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros - finansējuma saņēmējam, sākot ar 2024. gada 18. decembri, savukārt sadarbības partnerim, sākot ar dienu, kad finansējuma saņēmējs noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu."

18. Papildināt ar II1 nodaļu šādā redakcijā:

"II1. Prasības finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim
16.1 Investīciju otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" kā finansējuma saņēmējs piesaista valsts akciju sabiedrību "Latvijas dzelzceļš" kā sadarbības partneri, lai īstenotu projektu par šo noteikumu 5.1 punktā norādīto finansējumu, noslēdzot sadarbības līgumu. Sadarbības līgumā nosaka savstarpējo atbildību, funkcijas un pienākumus projekta sekmīgai īstenošanai, tai skaitā:
16.11. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pienākumus, tiesības un atbildību;
16.12. sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības un to apjomu;
16.13. maksājumu veikšanas kārtību;
16.14. informācijas pieprasīšanas un iesniegšanas kārtību un termiņus;
16.15. projekta rezultātu uzturēšanas nosacījumus.
16.2 Valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" kā sadarbības partneris veic izbūvējamās infrastruktūras īpašnieka un pārvaldnieka funkcijas. Valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" ir tehnisko noteikumu izdevējs un saskaņā ar šo noteikumu 16.1 punktā minēto sadarbības līgumu sniedz priekšlikumus sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" par būvniecības līguma vadību un tehniskajiem risinājumiem, kas ietekmē valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" infrastruktūru, tai skaitā par būvniecības risinājumu funkcionālo savietojamību ar esošo dzelzceļa infrastruktūru.
16.3 Šo noteikumu 16.1 punktā minētais finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris pirms līguma noslēgšanas ar aģentūru iesniedz sadarbības iestādē ar sadarbības partneri noslēgtu sadarbības līgumu.
16.4 Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu un funkciju izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem pasākumiem."

19. Papildināt ar 26.2.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"26.2.1 finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības nosacījumi (ja attiecināms);".

20. Izteikt 26.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"26.4. avansa, tostarp noslēdzošā avansa, un starpposma maksājumu saņemšanas nosacījumi, tai skaitā minēto maksājumu apjoms un to izmaksāšanas kārtība un termiņi, kādā jāsasniedz projekta mērķis, izmantojot saņemto avansu;".

21. Izteikt 27.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"27.1. plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, kurā norāda maksājuma pieprasījuma veidu (avanss, tostarp noslēdzošais avanss, starpposma maksājums), maksājuma apmēru un pieprasīšanas laiku;".

22. Izteikt 28.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"28.1. finansējuma saņēmējam ir pieejami vairāki avansa un starpposma maksājumi, kas kopsummā veido 100 % no šo noteikumu 5. punktā minētajām investīcijas izmaksām. Viena avansa maksājuma apmērs nepārsniedz 30 % no šo noteikumu 5. punktā minētajām investīcijas izmaksām. Finansējuma saņēmējam avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, iesniedzot avansa maksājumu pieprasījumus piešķirtās avansa summas apmērā;".

23. Izteikt 28.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"28.3. noslēdzošais avansa maksājums projektā nav mazāks par 10 % no šo noteikumu 5. punktā minētajām investīcijas izmaksām un var tikt veikts līdz 2026. gada 31. augustam;".

24. Svītrot 28.4. apakšpunktu.

25. Izteikt 30.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"30.7. nodrošināt, ka infrastruktūras izbūve paredzēta zemesgabalā, kas ir finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera īpašumā vai valdījumā, vai arī būvniecības iecere ir saskaņota ar zemesgabala īpašnieku, ievērojot Būvniecības likumā noteiktās prasības;".

26. Izteikt 31. punktu šādā redakcijā:

"31. Investīcijas ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. augustam."

27. Svītrot 32. punktu.

28. Izteikt 33. punktu šādā redakcijā:

"33. Finansējuma saņēmējs pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 30. septembrim iesniedz Vadības informācijas sistēmā projekta mērķa sasniegšanu pamatojošo projekta noslēguma dokumentāciju, tai skaitā:
33.1. apliecinājumu par izbūvētās un pārbūvētās dzelzceļa infrastruktūras nodošanu ekspluatācijā un investīcijas projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu;
33.2. pakalpojumu un piegādes līgumus un to izdevumus pamatojošo dokumentāciju;
33.3. rēķinus un citus veiktos maksājumus apliecinošos dokumentus;
33.4. pieņemšanas un nodošanas aktus;
33.5. bankas garantijas vai apdrošināšanas polises, ja attiecināms;
33.6. citus pamatojošos dokumentus, kas apliecina projekta mērķu un rādītāju sasniegšanu."

29. Izteikt 33.1 punktu šādā redakcijā:

"33.1 Finansējuma saņēmējs otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 4. septembrim par darbiem, kas veikti līdz 2026. gada 31. augustam, iesniedz Vadības informācijas sistēmā Starptautiskās Inženierkonsultācijas konfederācijas (Federation Internationale des Ingeneurs - Conseils (FIDIC)) inženiera atzinumu, kas apliecina šo noteikumu 4.11. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu. Satiksmes ministrijas un aģentūras pārvaldības deklarācijas iesniegšanas gala termiņš Finanšu ministrijā ir 2026. gada 15. septembris."

30. Papildināt ar 33.2 punktu šādā redakcijā:

"33.2 Finansējuma saņēmējs otrās atlases kārtas ietvaros par darbiem, kas veikti līdz 2026. gada 31. augustam, līdz 2026. gada 20. decembrim iesniedz Vadības informācijas sistēmā projekta mērķa sasniegšanu pamatojošo projekta noslēguma dokumentāciju, kas apliecina izmaksu pamatotību (rēķinus un citus veiktos maksājumus apliecinošos dokumentus). Noslēguma progresa pārskatā iekļauj izdevumus, kas radušies līdz projekta izdevumu attiecināmības perioda beigām."

31. Izteikt 34. punktu šādā redakcijā:

"34. Aģentūra veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un apstiprina izdevumus šādos termiņos:
34.1. šo noteikumu 3.11. apakšpunktā norādītajam finansējuma saņēmējam - līdz 2026. gada 31. decembrim;
34.2. šo noteikumu 3.12. apakšpunktā norādītajam finansējuma saņēmējam - līdz 2027. gada 15. februārim."

32. Papildināt ar 34.1 punktu šādā redakcijā:

"34.1 Ja aģentūra, veicot šo noteikumu 34. punktā minēto projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi, konstatē neatbilstošus izdevumus, finansējuma saņēmējs tos atmaksā atbilstoši šo noteikumu 9. punktā minētajā līgumā noteiktajai kārtībai."

33. Izteikt 40.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.1. finansējuma saņēmējam ir pieejami vairāki avansa un starpposma maksājumi, kas kopsummā veido 100 % no šo noteikumu 5.1 punktā minētajām investīcijas izmaksām. Viena avansa maksājuma apmērs nepārsniedz 30 % no šo noteikumu 5.1 punktā minētajām investīcijas izmaksām. Finansējuma saņēmējam avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, iesniedzot avansa maksājumu pieprasījumus piešķirtās avansa summas apmērā;".

34. Izteikt 40.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.2. noslēdzošais avansa maksājums projektā nav mazāks par 10 % no šo noteikumu 5.1 punktā minētajām investīcijas izmaksām un var tikt veikts līdz 2026. gada 31. augustam;".

35. Svītrot 40.3. apakšpunktu.

36. Papildināt ar 40.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.4. finansējuma saņēmējs par darbiem un pakalpojumiem, kas veikti līdz 2026. gada 31. augustam, var norēķināties līdz 2026. gada 20. decembrim."

Ministru prezidente E. Siliņa

Satiksmes ministrs A. Švinka

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa noteikumos Nr. 190 "Eiropas Savienības Atveseļošanas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Satiksmes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 610Pieņemts: 07.10.2025.Stājas spēkā: 21.10.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 202, 20.10.2025. OP numurs: 2025/202.4
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
363780
21.10.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"