Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 16 2025. gada 14. oktobrī (prot. Nr. 12, 2. p., lēmums Nr. 83) Grozījumi Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 1. Izdarīt Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums" šādus grozījumus: 1.1. Izteikt 5.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "5.1. Centrālā administrācija ar šādām struktūrvienībām un amatpersonām: 5.1.1. Kanceleja; 5.1.2. Juridiskā nodaļa; 5.1.3. Iepirkumu nodaļa; 5.1.4. Iedzīvotāju apkalpošanas centrs; 5.1.5. Ekonomikas un finanšu pārvalde; 5.1.6. Pārvalde "Rēzeknes digitālais centrs"; 5.1.7. Darba aizsardzības, ugunsdrošības, bīstamo iekārtu un saimniecības nodaļa; 5.1.8. Būvvalde; 5.1.9. Dzimtsarakstu nodaļa; 5.1.10. Iekšējais auditors; 5.1.11. Personāla vadītājs; 5.1.12. Domes priekšsēdētāja padomnieks stratēģiskās komunikācijas un sabiedrības iesaistes jautājumos; 5.1.13. Domes priekšsēdētāja padomnieks pašvaldības pārvaldības jautājumos." 1.2. Svītrot 5.2.5. apakšpunktu. 1.3. Svītrot 13. punktā vārdu "pastāvīgās". 1.4. Izteikt 18. punktu šādā redakcijā: "18. Domes priekšsēdētāja vietnieki pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā (uzdevumu uzdošana un kompetence tiek sadalīta pamatojoties uz domes priekšsēdētāja rīkojumu), kā arī pilda citus pienākumus normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos, kā arī Domes lēmumos noteiktos pienākumus. Ja Domes priekšsēdētājs kavēts pildīt savus pienākumus un nepieciešams nodrošināt Pašvaldības darba nepārtrauktību, tad Domes priekšsēdētāju aizvieto Domes priekšsēdētāja vietnieks, kura kompetencē ietilpst funkcijas, kas nodrošina pilsētas ikdienas dzīves kvalitāti. Ja šis vietnieks kavēts aizvietot Domes priekšsēdētāju, tad to veic Domes priekšsēdētāja vietnieks, kura kompetencē ietilpst funkcijas, kas nodrošina pilsētas sabiedrības labklājību." 2. Saistošo noteikumu 1.1. punkts stājas spēkā ar 2025. gada 1. decembri. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
domes
Paskaidrojuma raksts
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 49. panta pirmajai daļai
pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka
pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta desmitā daļa nosaka, ka valsts pārvaldi organizē iespējami efektīvi. Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 8. punkts nosaka, ka dome ir tiesīga izlemt ikvienu pašvaldības kompetences jautājumu, turklāt tikai domes kompetencē ir: izveidot un reorganizēt pašvaldības administrāciju, tostarp izveidot, reorganizēt un likvidēt tās sastāvā esošās institūcijas, kā arī izdot pašvaldības institūciju nolikumus. Pamatojoties uz Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 09.07.2025. lēmumu Nr. 5 "Par darba efektivizācijas procesa uzsākšanu un rīcības grupas izveidošanu", tika uzsākts pašvaldības darba efektivizācijas process, kura mērķis ir mazināt birokrātiju, optimizēt administratīvos procesus un izveidot maksimāli efektīvu un caurredzamu pašvaldības pārvaldības sistēmu. Vairākās rīcības grupas sanāksmēs laika posmā no 10.07.2025. - 08.09.2025, piedaloties pašvaldības iestāžu vadītājiem un speciālistiem, tika veikta visaptveroša pašvaldības iestāžu darbības izvērtēšana. Tā ietvaros tika analizēta un pārskatīta iestāžu funkciju izpilde, pārskatīti un izvērtēti iekšējie procesi un darbinieku amatu apraksti, kā arī identificētas pārmērīgas, dublējošās, neaktuālas un liekas administratīvās procedūras. Rezultātā, pamatojoties uz iegūtajiem secinājumiem tiek piedāvāts ieviest modernākus un elastīgākus pārvaldības risinājumus pašvaldības iestāžu darbības uzlabošanai, kas nodrošinās kvalitatīvāku pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un veicinās pašvaldības cilvēkresursu un finanšu resursu lietderīgu un racionālu izmantošanu. Balstoties uz pašvaldības iekšējās struktūras funkciju un uzdevumu izpildes izvērtējuma rezultātiem, kā arī nepieciešamību nodrošināt efektīvu un lietderīgu pašvaldības darbību, ir konstatējama objektīva nepieciešamība īstenot neatliekamus reorganizācijas (saimnieciskie, organizatoriskie, tehnoloģiskie un citi līdzīga rakstura pasākumi, kam ir nozīme un neatliekamības raksturs) pasākumus pašvaldības pārvaldības struktūras pilnveidošanai, kuru nepieciešamību nosaka tehnoloģiju straujā attīstība un to nozīme pārvaldības procesos, pašvaldības finanšu vadības un grāmatvedības centralizācijas procesa turpināšana, kā arī administratīvās kapacitātes optimizācija, tai skaitā grozījumus pašvaldības iestāžu amatu sarakstos. Ar saistošajiem noteikumiem: 1. Tiek noteikta jauna struktūra iestādei "Centrālā administrācija", izsakot 5.1. apakšpunktu šādā redakcijā: 5.1. "Centrālā administrācija ar šādām struktūrvienībām un amatpersonām: 5.1.1. Kanceleja; 5.1.2. Juridiskā nodaļa; 5.1.3. Iepirkumu nodaļa; 5.1.4. Iedzīvotāju apkalpošanas centrs; 5.1.5. Ekonomikas un finanšu pārvalde; 5.1.6. Pārvalde "Rēzeknes digitālais centrs"; 5.1.7. Darba aizsardzības, ugunsdrošības, bīstamo iekārtu un saimniecības nodaļa; 5.1.8. Būvvalde; 5.1.9. Dzimtsarakstu nodaļa; 5.1.10. Iekšējais auditors; 5.1.11. Personāla vadītājs; 5.1.12. Domes priekšsēdētāja padomnieks stratēģiskās komunikācijas un sabiedrības iesaistes jautājumos; 5.1.13. Domes priekšsēdētāja padomnieks pašvaldības pārvaldības jautājumos.". 2. Lai optimizētu pašvaldības resursus, nodrošinātu vienotu informācijas tehnoloģiju attīstības stratēģiju visās pašvaldības iestādēs, kā arī, lai sekmētu dažādu viedo tehnoloģiju operatīvāku ieviešanu pašvaldībā un pilsētā, ļaujot daudz efektīvāk sniegt pakalpojumus iedzīvotājiem, ievērojot arī Nacionālās kiberdrošības likuma, Elektronisko sakaru likuma, Informācijas tehnoloģiju drošības likuma un ar tiem saistītos normatīvos aktus, kas nosaka digitālās drošības prasības, tiek izveidota jauna pašvaldības Centrālās administrācijas struktūrvienība (uz Informācijas tehnoloģiju nodaļas bāzes) - pārvalde "Rēzeknes digitālais centrs", kuras pamatfunkcijas būs: - nodrošināt koordinētu informācijas apriti starp pašvaldību un iedzīvotājiem, valsts un pašvaldības iestādēm, uzņēmumiem, kritiskās infrastruktūras īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem, kā arī tās analīzi; - veikt pašvaldības funkciju nodrošināšanai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju ieviešanu, uzturēšanu un attīstīšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem, pašvaldības akceptētajiem stratēģiskajiem dokumentiem, kā arī informācijas tehnoloģiju un personu datu aizsardzības prasībām un attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē, kā arī nodrošināt pašvaldības datortīkla lietotāju piekļuves pārvaldību; - veikt pašvaldības sniegto pakalpojumu pārvaldību, nodrošināt elektroniskās informācijas apriti pašvaldības informācijas sistēmās saskaņā ar pašvaldības informācijas drošības politiku, pašvaldības funkcionālajām vajadzībām un perspektīvās attīstības dokumentiem; - nodrošināt kiberdrošības pārvaldību, informācijas aizsardzību un risku novērtēšanu. 3. Pamatojoties uz VARAM 21.08.2025. vēstuli Nr. 1-18/4094 tiek precizēta domes priekšsēdētāja aizvietošanas kārtība. 4. No nolikuma struktūras tiek izslēgta Rēzeknes 4.vidusskola, kas tika likvidēta, pamatojoties uz domes 25.01.2024. lēmumu Nr. 1096. Saistošo noteikumu mērķis ir nodrošināt pašvaldības pārvaldības funkciju efektīvu īstenošanu un administratīvo procedūru caurskatāmu, lietderīgu un kvalitatīvu izpildi. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu projekts radīs sekojošo ietekmi uz 2026. gada budžetu - ap 82 000 eiro vairāk salīdzinājumā ar 2025. gadu (reorganizācijas pasākumi Centrālajā administrācijā un Pilsētvides un attīstības pārvaldē). |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Saistošo noteikumu ietekmju vērtējums:
sociālā ietekme - nav attiecināma; ietekme uz vidi - nav attiecināma; ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav attiecināma; ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav tiešas ietekmes; ietekme uz konkurenci - nav ietekmes; |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Līdzšinējā kārtība netiek mainīta. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tiks precizēti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības struktūra, darbinieku pienākumi un uzdevumi, iekšējie normatīvie akti. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Pašvaldības nolikumā noteikto uzdevumu izpildi nodrošinās Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, galvenokārt lietderīgu pašvaldības funkciju izpildi un budžeta līdzekļu racionālu izmantošanu. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 23.09.2025. līdz 07.10.2025. tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezekne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Viedokļi netika saņemti. |
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
domes
priekšsēdētāja vietnieks A. Stecs