Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta rīkojums Nr. 657

Rīgā 2025. gada 7. oktobrī (prot. Nr. 41 47. §)
Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2025.–2027. gadam

1. Apstiprināt Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plānu 2025.–2027. gadam (turpmāk – plāns).

2. Noteikt Kultūras ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanā, bet par līdzatbildīgajām institūcijām – Aizsardzības ministriju, Iekšlietu ministriju, Izglītības un zinātnes ministriju, Tieslietu ministriju, Valsts kanceleju, Finanšu ministriju, Sabiedrības integrācijas fondu, Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi un Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi.

3. Atbildīgajai institūcijai un līdzatbildīgajām institūcijām plānā paredzēto pasākumu īstenošanu nodrošināt atbilstoši piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

Ministru prezidente E. Siliņa

Kultūras ministre A. Lāce
(Ministru kabineta
2025. gada 7. oktobra
rīkojums Nr. 657)
Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2025.–2027. gadam

Rīga, 2025

Satura rādītājs

Izmantoto saīsinājumu saraksts

I. Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāna 2025.–2027.gadam kopsavilkums

II. Plāna mērķis un rīcības virzieni

III. Esošās situācijas raksturojums

IV. Pasākumi mērķa sasniegšanai

V. Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu

Izmantoto saīsinājumu saraksts

AiM – Aizsardzības ministrija

ANO – Apvienoto Nāciju Organizācija

CFLA – Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

IeM – Iekšlietu ministrija

IZM – Izglītības un zinātnes ministrija

KM – Kultūras ministrija

LNB – Latvijas Nacionālā bibliotēka

MAF – Mediju atbalsta fonds

NEPLP – Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome

NKC – Nacionālais kino centrs

NVO – Nevalstiskās organizācijas

SEPLP – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome

SEPLPL – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to pārvaldības likums

SIF – Sabiedrības integrācijas fonds

VIAA – Valsts izglītības attīstības aģentūra

VK – Valsts kanceleja

I. Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāna 2025.–2027.gadam kopsavilkums

Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2025.–2027.gadam (turpmāk – Plāns) ir sagatavots, lai nodrošinātu Mediju politikas pamatnostādņu 2024.–2027.gadam1, (turpmāk – Pamatnostādnes), Nacionālajā attīstības plānā 2021.–2027.gadam2, Jaunatnes politikas īstenošanas plānu 2025.–2027.gadam3, kā arī Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanu4 noteikto mērķu un uzdevumu izpildei turpmākajos trīs gados.

Plāns tika sagatavots, pamatojoties uz Pamatnostādņu izstrādes procesā analizēto informāciju, iepriekšējā perioda pamatnostādņu īstenošanas izvērtējumu, jaunākajiem nacionāla un starptautiska līmeņa pētījumiem, kā arī nozares un sabiedrības sniegtajiem viedokļiem. Plāna izstrādi nodrošināja starpinstitucionāla darba grupa sadarbībā ar institūcijām un organizācijām, kas sniedza priekšlikumus Plāna pasākumiem. Darba grupas sastāvā bija iekļauti pārstāvji no KM, VK, Satiksmes ministrijas, IeM, IZM, VIAA (iepriekš Valsts izglītības satura centrs), AiM, Ārlietu ministrijas, Tiesībsarga biroja, SEPLP, NEPLP, Rīgas Stradiņa universitātes, Vidzemes Augstskolas, Latvijas Universitātes, Latvijas Žurnālistu asociācijas, Latvijas Reģionālo mediju asociācijas, biedrības "Par legālu saturu", Latvijas Preses izdevēju asociācijas, TV neatkarīgo producentu asociācijas, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas, Latvijas Reklāmas asociācijas, Latvijas Mediju ētikas padomes, Baltijas Mediju izcilības centra, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas un Diasporas konsultatīvās padomes Diasporas mediju darba grupas.

Plāna projekta publiskā apspriešana notika no 2025.gada 23.janvāra līdz 22.februārim. Publiskās apspriešanas laikā tika saņemti priekšlikumi no Latvijas Raidorganizāciju asociācijas un privātpersonas. Priekšlikumi tika izteikti par informatīvās telpas stiprināšanu Latgalē, mediju noturību, komerciālo mediju stiprināšanu un citi. Izteiktie priekšlikumi (kopumā 12) tika izvērtēti un atsevišķi priekšlikumi tika ņemti vērā, kā arī tika sniegts pamatojums vērā neņemtajiem priekšlikumiem.

II. Plāna mērķis un rīcības virzieni

Plāna mērķis ir nodrošināt Pamatnostādnēs izvirzīto uzdevumu izpildi, atbilstoši Pamatnostādņu četriem rīcības virzieniem:

1. Stipra Latvijas mediju vide un informatīvā telpa

1.1. Nodrošināt sabiedrisko mediju attīstību, tuvinot finansējuma apjomu Eiropas vidējam, padarot finansēšanas modeli neatkarīgāku un caurskatāmāku, kā arī veicināt dažādu sabiedrības grupu sasniedzamību.

1.2. Uzlabot komerciālo mediju darbības vidi, pilnveidojot mediju atbalsta mehānismus.

1.3. Veicināt latviskāku mediju vidi, palielinot latviešu valodas lietojumu medijos.

2. Droša mediju vide

2.1. Stiprināt žurnālistu un mediju vides profesionāļu drošību, veicinot sabiedrības un tiesu varas izpratni par žurnālistu darbu un apdraudējumiem.

2.2. Sagatavot medijus darbībai krīzes situācijās, veicinot mediju darbības nepārtrauktības plānu izstrādi.

2.3. Uzlabot sabiedrības medijpratību, īstenojot koordinētu un stratēģisku pieeju.

3. Neatkarīga mediju vide

3.1. Stiprināt mediju vidi uzraugošo institūciju neatkarību.

3.2. Stiprināt žurnālistu neatkarību, uzlabojot Latvijas reitingu pasaules preses brīvības indeksā.

3.3. Veicināt mediju pašregulāciju, tādējādi stiprinot mediju neatkarību un brīvību.

3.4. Mainīt sabiedriskā medija finansēšanas modeli, nodrošinot finansējuma izaugsmes prognozējamību.

4. Kvalitatīva mediju vide

4.1. Atbalstīt mediju profesionāļu mūžizglītību un jauno mediju profesionāļu integrāciju mediju vidē.

4.2. Izzināt mediju vidi Latvijā, regulāri veicot pētījumus, lai izdarītu datos balstītus lēmumus.

4.3. Veicināt mediju kvalitāti, atbalstot profesionālās organizācijas un izglītojot mediju darbiniekus.

Pamatnostādņu mērķa sasniegšanai noteiktie uzdevumi ir vērsti uz to, lai mediju politikas īstenošanas rezultātā veidotu noturīgu, daudzveidīgu, drošu, kvalitatīvu, stabilu, ilgtspējīgu, neatkarīgu un brīvu mediju vidi, kurā nacionālā, reģionālā un vietējā līmenī top kvalitatīvs, Latvijas sabiedrības interesēm un kopējam labumam atbilstošs saturs, ir līdzsvarotas nozares pārstāvju intereses, auditorijai ir piekļuve neatkarīgai žurnālistikai un uzticamai informācijai un zināšanas to lietot.

III. Esošās situācijas raksturojums

Balstoties uz Pamatnostādņu izstrādes laikā veikto informācijas analīzi un iepriekšējā perioda pamatnostādņu īstenošanas izvērtējumu, identificēti Latvijas mediju politikas būtiskākie risināmie jautājumi. Plāna pasākumu formulēšanai par pamatu ņemti Pamatnostādnēs izvirzītie rīcības virzieni un uzdevumi, Nacionālā attīstības plāna 2021.–2027.gadam rīcības virziena "Saliedētība" uzdevumi5 un Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanu 6.1.uzdevums, kas ietver mediju stratēģiskās lomas paplašināšanu drošības veicināšanā6.

Latvijas informatīvā telpa veidojas sabiedrības, kultūras un komunikācijas mijiedarbībā, ko nodrošina spēcīga mediju vide, sabiedriskie un komerciālie mediji. Mediju nozarei ir būtiska loma nacionālās drošības, demokrātijas un kultūras saglabāšanā. Mediju daudzveidība veicina viedokļu plurālismu un ģeogrāfisko pieejamību, savukārt digitālā transformācija stiprina mediju konkurētspēju. Lai saglabātu informatīvās telpas kvalitāti, nepieciešams atbalstīt reģionālos medijus, sekmēt piekļuvi saturam cilvēkiem ar invaliditāti un attīstīt latviešu valodas un kultūras klātbūtni. Drošas mediju vides nodrošināšanai jāveicina žurnālistu aizsardzība un jāattīsta sabiedrības medijpratība. Savukārt neatkarīgas mediju vides uzturēšanai būtiski ir pilnveidot normatīvo aktu regulējumu un nodrošināt stabilu sabiedrisko mediju finansējumu. Kvalitatīvu mediju vidi raksturo profesionālisms, ētika un diskriminācijas nepieļaušana, kas prasa mūžizglītību mediju darbiniekiem un jaunu profesionāļu iesaisti. Rezultātā nepieciešams veicināt mediju ilgtspēju, stiprinot Latvijas informatīvo telpu un sabiedrības uzticību medijiem.

Detalizēts raksturojums par Latvijas mediju vidi ir pieejams Pamatnostādņu pielikumā "Situācijas Latvijas mediju vidē raksturojums"7.

Plāna pasākumu darbības rezultāti un rezultatīvie rādītāji ir veidoti, balstoties uz Pamatnostādnēs izvirzītajiem politikas rezultātiem un to rezultatīvajiem rādītājiem.

IV. Pasākumi mērķa sasniegšanai

Plāna mērķisNodrošināt noturīgu, daudzveidīgu, drošu, kvalitatīvu, stabilu, ilgtspējīgu, neatkarīgu un brīvu mediju vidi, kurā nacionālā, reģionālā un vietējā līmenī top kvalitatīvs, Latvijas sabiedrības interesēm un kopējam labumam atbilstošs saturs, ir līdzsvarotas nozares pārstāvju intereses, auditorijai ir piekļuve neatkarīgai žurnālistikai un uzticamai informācijai un zināšanas to lietot.
1. Rīcības virziens Stipra Latvijas mediju vide un informatīvā telpa
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-iSabiedriskais medijs uzrunā visdažādākās sabiedrības grupas ar kvalitatīvu informatīvo, izglītojošo un izklaidējošo saturu. Mediji ir finansiāli neatkarīgi un spēj nodrošināt savu pamatdarbību.

• Samazināts nelegālā satura patēriņš (2024.gadā – 15% → 2027.gadā – 13%).

• Samazināts nelegālā TV satura patēriņš (2024.gadā – 20% → 2027.gadā – 17%).

• Veicināts subtitrēta satura apjoma pieaugums televīzijas programmu kopējā raidlaikā (2024.gadā – 13% → 2027.gadā – 15%).

• Cittautieši lieto medijus latviešu valodā (2024.gadā – 63% → 2027.gadā – 65%).

• Sabiedrisko mediju sasniedzamība nedēļā (kopā) (2024.gadā – 73% → 2027.gadā – 80%).

• Sabiedriskie mediji piedāvā kvalitatīvu saturu (kopā) (2024.gadā – 52% → 2027.gadā – 55%).

1.1. uzdevums. Nodrošināt sabiedrisko mediju attīstību, tuvinot finansējuma apjomu Eiropas vidējam, padarot finansēšanas modeli neatkarīgāku un caurskatāmāku, kā arī veicināt dažādu sabiedrības grupu sasniedzamību

Nr. p. k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

1.1.1.

Ieguldījumi sabiedriskā medija jaunu satura formātu, tehnoloģiju un infrastruktūras attīstībā, nodrošinot atbilstošu un prognozējamu sabiedriskā medija finansējumu.Pieaug sabiedriskā medija auditorijas sasniedzamība dažādās mediju platformās, īstenojot ieguldījumus inovatīvos risinājumos un tehnoloģijās un nodrošinot lielāku darbības kopējo efektivitāti saskaņā ar LSM vidēja termiņa darbības stratēģijā paredzēto investīciju plānu.Sabiedriskā medija kopējā sasniedzamība nedēļā sabiedriskā labuma ikgadējā aptaujā sasniedz 80%.

SEPLP

 

2027.gada II pusgads

1.1.2.

Stiprināt sabiedriskā medija satura veidošanas kapacitāti un attīstīt multimediālu pieeju dažādu auditorijas grupu uzrunāšanā.Pieaug auditorijas uzticēšanās sabiedriskā medija saturam.Kopējais uzticēšanās rādītājs sabiedriskajam medijam sabiedriskā labuma ikgadējā aptaujā sasniedz 55%.

 SEPLP

 

2027.gada II pusgads

1.1.3.

Palielināt sabiedriskā medija klātbūtni Latgalē.Palielināts satura apjoms par aktualitātēm Latgalē.Izveidota sabiedriskā medija multimediāla studija Daugavpilī, kurā tiek veidots informatīvi analītisks, kultūras u.c. žanru saturs, palielinot informācijas pieejamību par Latgalē notiekošajiem procesiem gan Latvijā, gan pašā Latgales reģionā.

SEPLP

 

2026.gada I pusgads

1.1.4.

Palielināt sabiedriskā medija klātbūtni Kurzemē.Palielināts satura apjoms par aktualitātēm Kurzemē.Izveidota sabiedriskā medija multimediāla studija Liepājā.

SEPLP

 

2026.gada II pusgads

1.2. uzdevums. Uzlabot komerciālo mediju darbības vidi, pilnveidojot mediju atbalsta mehānismus

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

1.2.1.

Nodrošināt Medija atbalsta fonda programmasSabiedrībai nodrošināta pieejamība sabiedriski nozīmīgam saturam.Ik gadu atbalstīti vismaz 83 projekti.

KM

SIF

2027.gada II pusgads

1.2.2.

Atbalstīt sabiedriski nozīmīga satura veidošanu Latvijas un diasporas medijos.Sabiedrībai nodrošināta pieejamība sabiedriski nozīmīgam saturam.Ik gadu atbalstīti vismaz 45 projekti.

KM

SIF

2027.gada II pusgads

1.2.3.

Nodrošināt Mediju atbalsta fonda programmā institucionālo vai kapacitātes atbalstu reģionālajiem medijiem.Nodrošināta reģionālo mediju daudzveidība.Ik gadu atbalstīti vismaz 25 reģionālie mediji.

KM

SIF

2026.gada I pusgads

1.2.4.

Nodrošināt Mediju atbalsta fonda programmā institucionālo vai kapacitātes atbalstu diasporas medijiem.Nodrošināta diasporas mediju daudzveidība.Ik gadu atbalstīti vismaz 3 diasporas mediji.

KM

SIF

2026.gada I pusgads

1.2.5.

Atbalstīt sabiedriski nozīmīgas žurnālistikas veidošanu Latgales medijos.Latgales reģiona iedzīvotājiem nodrošināta satura daudzveidība par notikumiem Latgalē.Ik gadu atbalstīti vismaz 10 projekti.

KM

SIF

2027.gada II pusgads

1.2.6.

Mediju nozares digitālā transformācija.Uzlabota Latvijas mediju konkurētspēja.Izveidoti vismaz deviņi digitāli risinājumi mediju uzņēmumu digitalizācijai.

KM

CFLA

2026.gada I pusgads

1.2.7.

Stiprināt mediju nozares speciālistu digitālo kompetenci.Uzlabota mediju nozares speciālistu digitālā kompetence.Izveidots vismaz viens mediju kompetenču centrs.

KM

CFLA

2026.gada I pusgads

1.2.8.

Veicināt audiovizuālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumu pēc pieprasījuma (gan Latvijas, gan Eiropas Savienības) sniedzēju ieguldījumu Eiropas darbu veidošanai Latvijā.Palielināts ieguldījumu apjoms Eiropas darbu veidošanai Latvijā.Izstrādāti likumprojekti grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā un Filmu likumā.

KM

NEPLP, NKC

2025.gada I pusgads

1.2.9.

Veicināt mediju, tajā skaitā audiovizuālu pakalpojumu pēc pieprasījuma, pakalpojumu piekļūstamību un to radītā satura pieejamību, tajā skaitā personām ar invaliditāti.Nodrošināta mediju pakalpojumu piekļūstamība un ik gadu pastāvīgi un pakāpeniski pieaug kvalitatīva un daudzveidīga mediju satura pieejamība, tajā skaitā personām ar invaliditāti.Nodrošināta vismaz 10 mediju pakalpojumu piekļūstamība.

KM

NEPLP

2027.gada II pusgads

1.2.10.

Palielināta TV programmu satura pieejamība, nodrošinot subtitrus.Sabiedrībai, tajā skaitā personām ar invaliditāti, nodrošināts daudzveidīgs saturs ar subtitriem.Vidēji TV programmās vismaz 15% no satura tiek nodrošināti subtitri.

Ik gadu pastāvīgi un pakāpeniski pieaug kvalitatīva un daudzveidīga mediju satura pieejamība.

NEPLP

 

2027.gada II pusgads

1.2.11.

Sabiedrības izpratnes veicināšana par satura tiesisku patērēšanu.Izglītotāka sabiedrība par satura prettiesisku patēriņa negatīvo ietekmi.Īstenots vismaz viens sabiedrības izpratnes veicināšanas pasākums gadā.

KM

NEPLP, NVO

2027.gada II pusgads

1.2.12.

Reklāmas regulējuma izvērtēšana.Izvērtēta Latvijas medijiem noteikto reklāmas ierobežojumu efektivitāte.Izstrādāts informatīvais ziņojums par Latvijas medijiem noteikto reklāmu ierobežojumu efektivitāti.

KM

NEPLP

2026.gada I pusgads

1.2.13.

Izstrādāt normatīvos aktus drukāto mediju pieejamības palielināšanai mazumtirdzniecībās vietās.Palielināta drukāto mediju pieejamība mazumtirdzniecības vietās.Izstrādāti normatīvie akti drukāto mediju izvietošanai mazumtirdzniecībās vietās.

KM

 

2027.gada II pusgads

1.2.14.

Izstrādāt priekšlikumus ilgtermiņa nosacījumu ieviešanai MAF darbībāPilnveidoti MAF darbības principi ilgtermiņa attīstībai.Izstrādāti priekšlikumi MAF ilgtermiņa darbībai.

KM

 

2026.gada I pusgads

1.3. uzdevums. Veicināt latviskāku mediju vidi, palielinot latviešu valodas lietojumu medijos

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

1.3.1.

Atbalstīt MAF projektus latviešu valodā medijos, kuri pamatā saturu rada krievu valodā.Pieejams saturs latviešu valodā medijos, kuri pamatā saturu rada krievu valodā.Ik gadu atbalstīti vismaz pieci projekti.

KM

SIF

2027.gada II pusgads

1.3.2.

Veicināt Latvijā radītas mūzikas atskaņošanu radio programmās.Pilnveidoti atbalsta mehānismi Latvijā radītas mūzikas īpatsvara palielināšanai radio programmās.Palielināts Latvijā radītas mūzikas apjoms radio programmās

KM

 

2027.gada II pusgads

1.3.3.

Veicināt mazākumtautību integrāciju latviešu valodas un latviskās kultūras vidē.Samazināts krievu valodas kā dominējošās mazākumtautību valodas lietojums sabiedriskā medija platformās.Īstenota jauna pieeja dažādu mazākumtautību uzrunāšanai sabiedriskā medija platformās.

SEPLP

 

2027.gada II pusgads

1.3.4.

Latgaliešu rakstu valodas un lībiešu valodas attīstība sabiedriskā medija pakalpojumos.Sabiedriskā medija pakalpojumos pieejams saturs latgaliešu un lībiešu valodas attīstībai.Nodrošināts saturs latgaliešu rakstu valodas un lībiešu valodas attīstībai.

SEPLP

 

2027.gada II pusgads

2. Rīcības virziens: Droša mediju vide
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-iMediji ir izstrādājuši darbības nepārtrauktības plānus, un krīzes situācijā spēj nodrošināt Latvijas sabiedrību ar aktuālo informāciju. Iedzīvotājiem ir prasmes, zināšanas un izpratne efektīvi un droši izmantot medijus, iedzīvotājiem ir pieaugušas medijpratības prasmes.

• Iedzīvotāju pašvērtējums spējai atpazīt uzticamu informāciju no maldinošas (2024.gadā – 65% → 2027.gadā – 75%);

• Medijpratības pieredze (iedzīvotāji pārbauda, ar ko dalās sociālajos medijos / pārliecinās par informācijas avotu uzticamību) (2024.gadā – 30% → 2027.gadā – 35%);

• Mediju uzņēmumi izstrādājuši darbības nepārtrauktības plānu (2024.gadā – 7 mediji → 2027.gadā – 11 mediji).

2.1.uzdevums. Stiprināt žurnālistu un mediju vides profesionāļu drošību, pilnveidojot normatīvos aktus un veicinot sabiedrības un tiesu varas izpratni par žurnālistu darbu un apdraudējumiem

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

2.1.1.

Izstrādāt plānu žurnālistu drošības jautājumu risināšanaiKM izveidotā darba grupa ir izstrādājusi plānu žurnālistu drošības jautājumu risināšanai.MK apstiprināts plāns žurnālistu drošības jautājumu risināšanai.

KM

 

2025.gada I pusgads

2.2.uzdevums. Sagatavot medijus darbībai krīzes situācijās, veicinot mediju darbības nepārtrauktības plānu izstrādi

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

2.2.1.

Izglītot mediju darbiniekus darbības nepārtrauktības nodrošināšanai krīzes situācijās.Mediju darbinieki ir sagatavoti nodrošināt mediju nepārtrauktu darbību krīzes situācijās.Īstenotas mācības medijiem darbības nepārtrauktības nodrošināšanai.

KM

AiM, IeM, VK

2027.gada II pusgads

2.2.2.

Veicināt mediju uzņēmumus izstrādāt nepārtrauktības plānus.Mediji ir izstrādājuši nepārtrauktības plānus.Vismaz 5 mediji ir izstrādājuši darbības nepārtrauktības plānus.

KM

AiM, IeM, NEPLP

2027.gada II pusgads

2.2.3.

Nodrošināt medijiem mācības par darbu kara un konflikta apstākļos.Mediji un to darbinieki ir sagatavoti darbam kara un konflikta apstākļos.Īstenotas mācības par darbu kara un konflikta apstākļos.

AiM

KM, VK

2027.gada II pusgads

2.3.uzdevums. Uzlabot sabiedrības medijpratību, īstenojot koordinētu un stratēģisku pieeju

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

2.3.1.

Izglītot dažādas sabiedrības grupas medijpratības jautājumos.Veicināta sabiedrības medijpratība.Katru gadu īstenoti pasākumi sabiedrības medijpratības veicināšanai (kampaņas, mācības informatīvi materiāli, diskusijas u.c.).

KM

AiM, LNB, NEPLP, NVO, sabiedrisko mediju ombuds, VK

2027.gada II pusgads

2.3.2.

Izglītot bibliotekārus medijpratības jautājumosPilnveidotas bibliotekāru medijpratības zināšanas un prasmes un bibliotekāru prasmes medijpratībā izglītot sabiedrības grupas, ar kurām tie strādā.Katru gadu īstenoti pasākumi bilbiotekāru medijpratības veicināšanai, izglītojot vismaz 150 bibliotekārus.

LNB

KM

2027.gada II pusgads

2.3.3.

Pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci medijpratībā.Pilnveidotas pedagogu medijpratības zināšanas un prasmes veicināt skolēnu medijpratību.Katru gadu izglītoti vismaz 72 pedagogi.

IZM

VIAA

2027.gada II pusgads

2.3.4.

Izstrādāt un ieviest monitoringa darbus tekstpratībā 3. un 6.klasei.Datu iegūšana datos balstītu lēmumu pieņemšanai par skolēnu tekstpratību, tai skaitā medijpratības veicināšanai.Iegūti dati par tekstpratību valsts līmenī.

VIAA

IZM

2026.gada II pusgads

2.3.5.

Nodrošināt topošajiem pedagogiem kompetenču apguvi medijpratībā darbam izglītības iestādē.Apgūtas pedagoga darbam izglītības iestādē nepieciešamās kompetences medijpratībā.Medijpratības kompetenču apguve ietverta topošo pedagogu izglītības/studiju programmās.

Augstākās izglītības iestādes

IZM

2026.gada II pusgads

2.3.6.

Izstrādāt konceptuālo ziņojumu par ilgtermiņa medijpratības sekmēšanas stratēģijas ieviešanu.Apkopota informācija un piedāvāti vairāki stratēģiskie virzieni ilgtermiņa medijpratības sekmēšanai Latvijā.Izstrādāts konceptuālais ziņojums.

KM

NEPLP, VK, IZM, NVO

2027.gada I pusgads

3. Rīcības virziens: Neatkarīga mediju vide
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-iMediji Latvijā ir brīvi, neatkarīgi, nepastāv pašcenzūra. Iedzīvotājiem ir viegli un tieši pieejama informācija par mediju īpašniekiem.

• Pasaules Preses brīvības indekss (2024.gadā – 84 punkti → 2027.gadā – 85 punkti).

3.1. uzdevums. Stiprināt mediju vidi uzraugošo institūciju neatkarību

Nr. p. k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

3.1.1.

Pilnveidot mediju nozares normatīvo regulējumu, tai skaitā ieviešot Eiropas mediju brīvības aktu.Izstrādāti normatīvo aktu grozījumi, tai skaitā, lai piemērotu Eiropas mediju brīvības aktuMK iesniegti normatīvo aktu grozījumi.

KM

 

2027.gada II pusgads

3.2.uzdevums. Stiprināt žurnālistu neatkarību, uzlabojot Latvijas reitingu pasaules preses brīvības indeksā

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

3.2.1.

Veicināt mediju īpašumtiesību caurskatāmību.Mediji nodrošina viegli pieejamu un atjauninātu informāciju par īpašniekiem un patiesajiem labuma guvējiem.Sabiedrībai ir viegli un tieša pieejama informācija par mediju īpašniekiem un patiesajiem labuma guvējiem.

KM

NEPLP

2025.gada II pusgads

3.2.2.

Izveidot mehānismu valsts reklāmas monitoringam.Izstrādāts mehānisms valsts reklāmas monitoringam.Ieviests valsts reklāmas monitorings.

KM

 

2025.gada II pusgads

3.3.uzdevums. Veicināt mediju pašregulāciju tādējādi stiprinot mediju neatkarību un brīvību

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

3.3.1.

Veicināt Latvijas mediju pašorganizēšanos kvalitātes un atbildīguma paaugstināšanai.Palielināts mediju organizāciju skaits, kas piedalās mediju pašregulācijas organizācijās.Mediju organizāciju skaits pašregulācijas organizācijās ir palielinājies par 15 jauniem dalībniekiem.

KM

 

2027.gada II pusgads

3.3.2.

Veicināt sabiedrības izpratni par mediju pašregulāciju, vārda brīvības jautājumiem, mediju nozīmi un atbildību.Veicināta sabiedrības izpratne par mediju pašregulāciju, vārda brīvības jautājumiem, mediju nozīmi un atbildību.Katru gadu īstenots izglītojošs pasākums, kas veicina sabiedrības izpratni par mediju pašregulāciju, vārda brīvības jautājumiem, mediju nozīmi un atbildību.

KM

 

2027.gada II pusgads

3.4.uzdevums. Mainīt sabiedriskā medija finansēšanas modeli, nodrošinot finansējuma izaugsmes prognozējamību

Nr. p. k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

3.4.1.

Izstrādāt konceptuālo ziņojumu par atbilstošāko juridisko statusu Latvijas Sabiedriskajam medijam.Veikts izvērtējums Latvijas Sabiedriskā medija juridiskā statusa atbilstībai.Izstrādāts konceptuālais ziņojums.

SEPLP

KM

2027.gada II pusgads

4. Rīcības virziens: Kvalitatīva mediju vide
Politikas rezultāts/-i un rezultatīvais rādītājs/-iMediji nodrošina saturu atbilstoši augstvērtīgiem žurnālistikas profesionālajiem kvalitātes, atbildīguma un ētikas standartiem. Veicināta žurnālistu un mediju profesionāļu mūžizglītība, žurnālistikas kvalitātes kāpums un profesionālo standartu paaugstināšana. Iedzīvotājiem ir pieejams kvalitatīvs saturs.

• Uzticēšanās sabiedriskajiem medijiem (kopā) (2024.gadā – 49% → 2027.gadā – 55%);

• Uzticēšanās komerciālajiem medijiem (2024.gadā – 44% → 2027.gadā – 50%).

4.1.uzdevums. Atbalstīt mediju profesionāļu mūžizglītību un jauno mediju profesionāļu integrāciju mediju vidē

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

4.1.1.

Izglītot žurnālistus un mediju profesionāļus.Veicināta žurnālistu un mediju profesionāļu mūžizglītība, žurnālistikas kvalitātes kāpums un profesionālo standartu paaugstināšana.Katru gadu īstenotas vismaz vienas mācības.

KM

AiM, NVO, NEPLP

2027.gada II pusgads

4.1.2.

MAF ietvaros paredzēt konkursu žurnālistikas studentu prakses nodrošināšanai Latvijas medijos.Veicināta jauno žurnālistu integrācija profesionālajā mediju vidē.Katru gadu atbalstīts vismaz viens projekts.

KM

 

2027.gada II pusgads

4.2. uzdevums. Izzināt mediju vidi Latvijā, regulāri veicot pētījumus, lai izdarītu datos balstītus lēmumus

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

4.2.1.

Veikt pētījumu par Latvijas mediju vides daudzveidību.Apkopota informācija par Latvijas mediju daudzveidību un tendencēm mediju vidē, lai nodrošinātu MAF stratēģisku plānošanuVeikts pētījums.

KM

 

2027.gada II pusgads

4.2.2.

Veikt pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju lietošanas paradumiem.Noskaidroti Latvijas iedzīvotāju mediju lietošanas paradumi un vajadzības, lai nodrošinātu MAF stratēģisku plānošanu.Katru gadu veikts pētījums.

NEPLP

KM, VK

2027.gada II pusgads

4.2.3.

Veikt pētījumu par Latvijas iedzīvotāju medijpratību.Noskaidrotas Latvijas iedzīvotāju medijpratības prasmes, lai varētu attīstīt nepieciešamos pasākumus sabiedrības medijpratības veicināšanai.Veikts pētījums.

NEPLP

 

2027.gada II pusgads

4.2.4.

Veikt pētījumu par bērnu un jauniešu mediju lietošanas paradumiem.Izpētīti bērnu un jauniešu mediju lietošanas paradumi, lai izstrādātu konceptuālo ziņojumu par ilgtermiņa medijpratības sekmēšanas stratēģijas ieviešanu.Veikts pētījums.

KM

 

2026.gada II pusgads

4.2.5.

Veikt pētījumu par objektu, kas ir aizsargāti ar autortiesībām un blakustiesībām, prettiesisku patēriņu un tā radītajiem zaudējumiem ekonomikai.Noskaidrots autortiesību un blakustiesību aizsargāto objektu lietošanas apjoms un paradumi Latvijā; aprēķināti prettiesiskā satura patēriņa radītie zaudējumi ekonomikai.Veikts pētījums.

KM

 

2025.gada II pusgads

4.3. uzdevums. Veicināt mediju kvalitāti, atbalstot profesionālās organizācijas un izglītojot mediju darbiniekus

Nr.p.k.

Pasākums

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Atbildīgā institūcija

Līdzatbildīgās institūcijas

Izpildes termiņš

4.3.1.

Atbalsts mediju nozares nevalstiskajām organizācijām, pasākumu īstenošanai, kas orientēti uz mūžizglītību un kapacitātes celšanu.Pilnveidotas Latvijas žurnālistu un mediju profesionāļu prasmes, un veicināta žurnālistikas kvalitāte.Katru gadu īstenots vismaz viens pasākums.

KM

 

2027.gada II pusgads

4.3.2.

Veicināt iekļaujošas valodas lietojumu medijos.Mazināta stereotipu un aizsprieduma lietošana medijos, pilnveidojot mediju darbinieku zināšanas par iekļaujošas valodas lietojumu.Katru gadu īstenots vismaz viens pasākums.

KM

 

2027.gada II pusgads

V. Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu

Kopsavilkums par plānā iekļauto uzdevumu īstenošanai nepieciešamo valsts un pašvaldību budžeta finansējumu

Plānā definētie pasākumi tiks īstenoti piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros. Savukārt Eiropas Savienības finanšu instrumentu ietvaros plānoto pasākumu īstenošanai papildus nepieciešamais finansējums tiks pieprasīts atbilstoši Eiropas Savienības fondu, programmu un citu finanšu instrumentu finansējuma pieprasīšanas kārtībai. Plānotie pasākumi ir jāvērtē atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā ietvertajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm un komercdarbības atbalsta gadījumā tiks ieviesti, ievērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu.

 

Uzdevums/Pasākums

Budžeta resors

Budžeta programmas kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

2025

2026

2027

2025

2026

2027

turpmāk līdz pasākuma pabeigšanai
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta

 Finansējums plāna realizācijai kopā, tajā skaitā:  

75 379 058

66 674 633

66 674 633

7 460 000

2 450 000

    
 22. Kultūras ministrija  

4 768 892

4 768 892

4 768 892

      
 46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi  

49 609 622

54 526 597

54 526 597

      
 13. Finanšu ministrija  

0

0

0

7 460 000

2 450 000

0

   
 08. Sabiedrības integrācijas fonds  

500 000

500 000

500 000

      
 74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums  

20 500 544

6 879 144

6 879 144

      

1.

Rīcības virziens. Stipra Latvijas mediju vide un informatīvā telpa
 

Uzdevums/Pasākums

Budžeta resors

Budžeta programmas kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

 

2025

2026

2027

2025

2026

2027

turpmāk līdz pasākuma pabeigšanai
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta

1.1.

Nodrošināt sabiedrisko mediju attīstību, tuvinot finansējuma apjomu Eiropas vidējam, padarot finansēšanas modeli neatkarīgāku un caurskatāmāku, kā arī veicinot dažādu sabiedrības grupu sasniedzamību  

70 110 166

61 405 741

61 405 741

      

1.1.1.

Ieguldījumi sabiedriskā medija jaunu satura formātu, tehnoloģiju un infrastruktūras attīstībā, nodrošinot atbilstošu un prognozējamu sabiedriskā medija finansējumu.46.Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi04.00.00 Sabiedriskā pasūtījuma īstenošana Latvijas sabiedriskajā medijā

49 526 597

54 526 597

54 526 597

      
   01.00.00 Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana

83 025

0

0

      
  74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums 

20 500 544

6 879 144

6 879 144

     

2026

1.1.2.

Stiprināt sabiedriskā medija satura veidošanas kapacitāti un attīstīt multimediālu pieeju dažādu auditorijas grupu uzrunāšanā.46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

1.1.3.

Palielināt sabiedriskā medija klātbūtni Latgalē.46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

1.1.4.

Palielināt sabiedriskā medija klātbūtni Kurzemē.46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

1.2.

Uzlabot komerciālo mediju darbības vidi, pilnveidojot mediju atbalsta mehānismus  

5 099 558

5 099 558

5 099 558

7 460 000

2 450 000

0

   

1.2.1.

Nodrošināt Medija atbalsta fonda programmas22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

4 599 558

4 599 558

4 599 558

      

1.2.2.

Atbalstīt sabiedriski nozīmīga satura veidošanu Latvijas un diasporas medijos.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.2.3.

Nodrošināt Mediju atbalsta fonda programmā institucionālo vai kapacitātes atbalstu reģionālajiem medijiem.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.2.4.

Nodrošināt Mediju atbalsta fonda programmā institucionālo vai kapacitātes atbalstu diasporas medijiem.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.2.5.

Atbalstīt sabiedriski nozīmīgas žurnālistikas veidošanu Latgales medijos.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.2.6.

Mediju nozares digitālā transformācija.13. Finanšu ministrija74.07.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem   

6 660 000

1 850 000

0

   
  08. Sabiedrības integrācijas fonds04.00.00 Mediju projektu īstenošana

500 000

500 000

500 000

      

1.2.7.

Stiprināt mediju nozares speciālistu digitālo kompetenci.13. Finanšu ministrija74.07.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) finansējums projektu un pasākumu īstenotājiem   

800 000

600 000

0

   

1.2.8.

Veicināt audiovizuālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu pakalpojumu pēc pieprasījuma (gan Latvijas, gan Eiropas Savienības) sniedzēju ieguldījumu Eiropas darbu veidošanai Latvijā.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

1.2.9.

Veicināt mediju, tajā skaitā audiovizuālu pakalpojumu pēc pieprasījuma, pakalpojumu piekļūstamību un to radītā satura pieejamību, tajā skaitā personām ar invaliditāti.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         
  47. Radio un televīzijas regulatorsBudžeta ietvaros         

1.2.10.

Palielināta TV programmu satura pieejamība, nodrošinot subtitrus.22.Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         
  47. Radio un televīzijas regulatorsBudžeta ietvaros         

1.2.11.

Sabiedrības izpratnes veicināšana par satura tiesisku patērēšanu.22.Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         
  47. Radio un televīzijas regulatorsBudžeta ietvaros         

1.2.12.

Reklāmas regulējuma izvērtēšana.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros        

2026

1.2.13.

Izstrādāt normatīvos aktus drukāto mediju pieejamības palielināšanai mazumtirdzniecībās vietās.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

1.2.14.

Izstrādāt priekšlikumus ilgtermiņa nosacījumu ieviešanai MAF darbībā22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

1.3.

Veicināt latviskāku mediju vidi, palielinot latviešu valodas lietojumu medijos.           

1.3.1.

Atbalstīt MAF projektus latviešu valodā medijos, kuri pamatā saturu rada krievu valodā.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.3.2.

Veicināt Latvijā radītas mūzikas atskaņošanu radio programmās.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma finansējuma ietvaros         

1.3.3.

Veicināt mazākumtautību integrāciju latviešu valodas un latviskās kultūras vidē.46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

1.3.4.

Latgaliešu rakstu valodas un lībiešu valodas attīstība sabiedriskā medija pakalpojumos.46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

2.

Rīcības virziens. Droša mediju vide
 

Uzdevums/Pasākums

Budžeta resors

Budžeta programmas kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

2025

2026

2027

2025

2026

2027

turpmāk līdz pasākuma pabeigšanai
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta

2.1.

Stiprināt žurnālistu un mediju vides profesionāļu drošību, veicinot sabiedrības un tiesu varas izpratni par žurnālistu darbu un apdraudējumiem.           

2.1.1.

Izstrādāt plānu žurnālistu drošības jautājumu risināšanai22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros        

2025

2.2.

Sagatavot medijus darbībai krīzes situācijās, veicinot mediju darbības nepārtrauktības plānu izstrādi.  

15 000

15 000

15 000

      

2.2.1.

Izglītot mediju darbiniekus darbības nepārtrauktības nodrošināšanai krīzes situācijās.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

15 000

15 000

15 000

      

2.2.2.

Veicināt mediju uzņēmumus izstrādāt nepārtrauktības plānus.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

2.2.3.

Nodrošināt medijiem mācības par darbu kara un konflikta apstākļos.10. Aizsardzības ministrijaBudžeta ietvaros         

2.3.

Uzlabot sabiedrības medijpratību, īstenojot koordinētu un stratēģisku pieeju.  

55 868

55 868

55 868

      

2.3.1.

Izglītot dažādas sabiedrības grupas medijpratības jautājumos.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

50 000

50 000

50 000

      

2.3.2.

Izglītot bibliotekārus medijpratības jautājumos.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

5 868

5 868

5 868

      

2.3.3.

Pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci medijpratībā.15. Izglītības un zinātnes ministrijaBudžeta ietvaros         

2.3.4.

Izstrādāt un ieviest monitoringa darbus tekstpratībā 3. un 6. klasei.15. Izglītības un zinātnes ministrijaESF+ 4.2.2.4. pasākuma ietvaros         

2.3.5.

Nodrošināt topošajiem pedagogiem kompetenču apguvi medijpratībā darbam izglītības iestādē.15. Izglītības un zinātnes ministrijaBudžeta ietvaros         

2.3.6.

Izstrādāt konceptuālo ziņojumu par ilgtermiņa medijpratības sekmēšanas stratēģijas ieviešanu.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros        

2026

3.

Rīcības virziens. Neatkarīga mediju vide
 

Uzdevums/Pasākums

Budžeta resors

Budžeta programmas kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

2025

2026

2027

2025

2026

2027

turpmāk līdz pasākuma pabeigšanai
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta

3.1.

Stiprināt mediju vidi uzraugošo institūciju neatkarību.           

3.1.1.

Pilnveidot mediju nozares normatīvo regulējumu, tai skaitā ieviešot Eiropas mediju brīvības aktu.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

3.2.

Stiprināt žurnālistu neatkarību, uzlabojot Latvijas reitingu pasaules preses brīvības indeksā.           

3.2.1.

Veicināt mediju īpašumtiesību caurskatāmību.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros        

2025

3.2.2.

Izveidot mehānismu valsts reklāmas monitoringam.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros        

2025

3.3.

Veicināt mediju pašregulāciju tādējādi stiprinot mediju neatkarību un brīvību.  

53 237

53 207

53 207

      

3.3.1.

Veicināt Latvijas mediju pašorganizēšanos kvalitātes un atbildīguma paaugstināšanai.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

53 237

53 207

53 207

      

3.3.2.

Veicināt sabiedrības izpratni par mediju pašregulāciju, vārda brīvības jautājumiem, mediju nozīmi un atbildību.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         

3.4.

Mainīt sabiedriskā medija finansēšanas modeli, nodrošinot finansējuma izaugsmes prognozējamību.           

3.4.1.

Izstrādāt konceptuālo ziņojumu par atbilstošāko juridisko statusu Latvijas Sabiedriskajam medijam46.Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļiBudžeta ietvaros         

4.

Rīcības virziens. Kvalitatīva mediju vide
 

Uzdevums/Pasākums

Budžeta resors

Budžeta programmas kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

2025

2026

2027

2025

2026

2027

turpmāk līdz pasākuma pabeigšanai
(ja pasākuma īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta

4.1.

Atbalstīt mediju profesionāļu mūžizglītību un jauno mediju profesionāļu integrāciju mediju vidē.  

0

0

0

      

4.1.1.

Izglītot žurnālistus un mediju profesionāļus.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         
   1.2.7. pasākuma ietvaros         

4.1.2.

MAF ietvaros paredzēt konkursu žurnālistikas studentu prakses nodrošināšanai Latvijas medijos.22. Kultūras ministrija1.2.1. pasākuma ietvaros         

4.2.

Izzināt mediju vidi Latvijā, regulāri veicot pētījumus, lai izdarītu datos balstītus lēmumus  

26 325

26 325

26 325

      

4.2.1.

Veikt pētījumu par Latvijas mediju vides daudzveidību.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

0

0

26 325

     

2027

4.2.2.

Veikt pētījumu par Latvijas iedzīvotāju mediju lietošanas paradumiem.47. Radio un televīzijas regulatorsBudžeta ietvaros         

4.2.3.

Veikt pētījumu par Latvijas iedzīvotāju medijpratību.47. Radio un televīzijas regulatorsBudžeta ietvaros         

4.2.4.

Veikt pētījumu par bērnu un jauniešu mediju lietošanas paradumiem.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana 

26 325

       

4.2.5.

Veikt pētījumu par objektu, kas ir aizsargāti ar autortiesībām un blakustiesībām, prettiesisku patēriņu un tā radītajiem zaudējumiem ekonomikai.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

26 325

0

0

     

2025

4.3.

Veicināt mediju kvalitāti, atbalstot profesionālās organizācijas un izglītojot mediju darbiniekus.  

18 904

18 934

18 934

      

4.3.1.

Atbalsts mediju nozares nevalstiskajām organizācijām, pasākumu īstenošanai, kas orientēti uz mūziglītību un kapacitātes celšanu.22. Kultūras ministrija27.00.00 Mediju politikas īstenošana

18 904

18 934

18 934

      

4.3.2.

Veicināt iekļaujošas valodas lietojumu medijos.22. Kultūras ministrijaBudžeta ietvaros         
 

1 Apstiprinātas ar Ministru kabineta 2024.gada 1.oktobra rīkojumu Nr.798 (prot. Nr. 40 44. §). Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/355321-latvijas-mediju-politikas-pamatnostadnes-2024-2027-gadam

2 Apstiprināts ar 2020.gada 2.jūlija Saeimas lēmumu. Pieejams: https://www.pkc.gov.lv/sites/default/files/inline-files/NAP2027_apstiprin%C4%81ts%20Saeim%C4%81.pdf

3 Apstiprināts ar Ministru kabineta 2025.gada 26.maija rīkojumu Nr.294 (prot. Nr. 20 30. §). Pieejams: https://www.vestnesis.lv/op/2025/100.5

4 Apstiprinātas ar Ministru kabineta 2024.gada 20.janvāra rīkojumu Nr.55 (prot. Nr. 2 52. §). Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/349266-par-valdibas-ricibas-planu-deklaracijas-par-evikas-silinas-vadita-ministru-kabineta-iecereto-darbibu-istenosanai

5 Apstiprināts ar 2020.gada 2.jūlija Saeimas lēmumu. Pieejams: https://www.pkc.gov.lv/sites/default/files/inline-files/NAP2027_apstiprin%C4%81ts%20Saeim%C4%81.pdf

6 Apstiprinātas ar Ministru kabineta 2024.gada 20.janvāra rīkojumu Nr.55 (prot. Nr. 2 52. §). Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/349266-par-valdibas-ricibas-planu-deklaracijas-par-evikas-silinas-vadita-ministru-kabineta-iecereto-darbibu-istenosanai

7 Apstiprinātas ar Ministru kabineta 2024.gada 1.oktobra rīkojumu Nr.798 (prot. Nr. 40 44. §). Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/355321-latvijas-mediju-politikas-pamatnostadnes-2024-2027-gadam

Kultūras ministre A. Lāce
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2025.–2027. gadam Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 657Pieņemts: 07.10.2025.Stājas spēkā: 07.10.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 195, 09.10.2025. OP numurs: 2025/195.20
Politikas plānošanas dokuments Nosaukums: Mediju politikas pamatnostādņu īstenošanas plāns 2025.–2027. gadam Veids: plānsPolitikas joma: Masu informācijas (plašsaziņas) līdzekļu politika Atbildīgā iestāde: Kultūras ministrija
Saistītie dokumenti
  • Saistītais politikas plānošanas dokuments
  • Tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
363596
{"selected":{"value":"07.10.2025","content":"<font class='s-1'>07.10.2025.-...<\/font> <font class='s-2'>N\u0101kotnes<\/font>"},"data":[{"value":"07.10.2025","iso_value":"2025\/10\/07","content":"<font class='s-1'>07.10.2025.-...<\/font> <font class='s-2'>N\u0101kotnes<\/font>"}]}
07.10.2025
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"