Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12

Daugavpilī 2025. gada 28. augustā (prot. Nr. 17, 15. &)

Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2019. gada 28. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 14 "Saistošie noteikumi par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Daugavpils valstspilsētā"

APSTIPRINĀTI
ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes
2025. gada 28. augusta lēmumu Nr. 504

Izdoti saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturtās daļas 5. punktu
un Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija
noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto
kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu"
6. punktu

Izdarīt Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2019. gada 28. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 14 "Saistošie noteikumi par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Daugavpils valstspilsētā" (Latvijas Vēstnesis, 2019., Nr. 150, Nr. 254, 2020., Nr. 218, Nr. 238, 2022., Nr. 97) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 6. punktā vārdu "pilsētas" ar vārdu "valstspilsētas".

2. Aizstāt 13. punktā vārdus "Daugavpils pilsētas domē" ar vārdiem "Pašvaldības domē".

3. Papildināt ar 25.2 punktu šādā redakcijā:

"25.2 Par decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas neveikšanu vai par minimālā biežuma notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētās kanalizācijas sistēmas neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai - līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām.".

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš

 

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2025. gada 28. augusta saistošo noteikumu Nr. 12 "Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2019. gada 28. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 14 "Saistošie noteikumi par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Daugavpils valstspilsētā""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punkts nosaka, ka vietējās pašvaldības dome izdod saistošos noteikumus, kuros paredz decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību. Šī likuma 6. panta piektā daļa nosaka, ka vietējās pašvaldības dome saistošajos noteikumos var paredzēt administratīvo atbildību par šā panta ceturtās daļas 5. punktā minēto saistošo noteikumu pārkāpšanu.

Saskaņā ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2019. gada 28. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 14 "Saistošie noteikumi par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Daugavpils valstspilsētā" (turpmāk - Saistošie noteikumi Nr. 14) pašvaldības sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam, kas ir SIA "Daugavpils ūdens" (turpmāk - Pakalpojuma sniedzējs), ir deleģēta decentralizēto kanalizācijas sistēmu (turpmāk - DKS) reģistra uzturēšana, kā arī kontrole un kārtības uzraudzība.

Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" (turpmāk - MK noteikumi) 4. punkts nosaka DKS īpašniekam vai valdītājam prasības DKS apsaimniekošanai (t.sk., nodrošināt, ka notekūdeņu krājtvertne ir hermētiska), 18. punkts - DKS īpašnieks līdz 2021. gada 31. decembrim nodrošina decentralizētās kanalizācijas sistēmas atbilstību šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām. Ja šajā termiņā DKS atbilstība šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām nav nodrošināta un attiecīgajam nekustamajam īpašumam piegulošās ielas vai ceļa robežās ir ierīkota centralizētā kanalizācijas sistēma, decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka pienākums ir ierīkot pieslēgumu centralizētajai kanalizācijas sistēmai līdz 2023. gada 31. decembrim.

Arī Saistošo noteikumu Nr. 14 27. punkts noteica, ja ekspluatētā decentralizētā kanalizācijas sistēma neatbilst šajos saistošajos noteikumos un normatīvajos aktos izvirzītajām prasībām, decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks (tiesiskais valdītājs) nodrošina tās atbilstību šo saistošo noteikumu un normatīvo aktu prasībām ne vēlāk kā līdz 2021. gada 31. decembrim, 28. punkts - Daugavpils valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā esošas decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks (tiesiskais valdītājs) līdz 2021. gada 31. decembrim iesniedz Pakalpojumu sniedzējam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas iesniegumu saskaņā ar noteikumiem pievienoto paraugu (1., 2. vai 3. pielikums).

Uz 2023. gada augustu Daugavpils valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā bija reģistrētas tikai 1801 DKS, ko veidoja 28 % no 6359 objektiem, kas nebija pieslēgti centralizētajai kanalizācijas sistēmai. Pakalpojumu sniedzējs visas adreses ir apzinājis, DKS īpašnieki un valdītāji ir informēti par nepieciešamajām darbībām, kas būtu veicamas, tomēr vēlamais rezultāts uz šo brīdi nav panākts. Turklāt, aizvien biežāk pašvaldībā ar sūdzībām par DKS izraisīto piesārņojumu vēršas pilsētas iedzīvotāji un pieaudzis to gadījumu skaits, kad DKS neatbilstība normatīvo aktu prasībām ir konstatēta pakalpojumu sniegšanas vietās.

Līdz ar to, saistošo noteikumu projekts paredz administratīvo atbildību par decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas neveikšanu, kā arī par minimālā biežuma notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētās kanalizācijas sistēmas neievērošanu, jo pašvaldības ieskatā administratīvais sods spēs mazināt problēmsituāciju skaitu vides un iedzīvotāju veselības jomā atbilstoši normatīvajam regulējumam, kā arī ierobežos neatļautu darbības pārkāpumu apmēru un izplatību, tādējādi nodrošinot sabiedrības tiesiskās intereses un noteikto pārvaldes kārtību, uzlabojot vides situāciju Daugavpils valstspilsētas administratīvajā teritorijā.

Atbilstoši vides aizsardzības principam "piesārņotājs maksā", personai ir jāsedz izdevumi, ja tās darbības vai bezdarbības dēļ videi vai cilvēku veselībai var tikt vai tiek radīts kaitējums. Ja DKS netiks uzturētas, nodrošinot jomu regulējošo normatīvo aktu prasības, Pakalpojuma sniedzējam būs jāinformē pašvaldības kontrolējošās iestādes par nepieciešamību uzsāktu administratīvā pārkāpuma lietvedību pret DKS īpašniekiem vai valdītājiem. Ar MK noteikumu spēkā stāšanos (2017. gada 1. jūlijā) un Saistošo noteikumu Nr. 14 spēkā stāšanos (2019. gada 26. jūlijā) DKS īpašnieki vai valdītāji savlaicīgi tika informēti par prasībām DKS uzturēšanā un, ja līdz 2023. gada 31. decembrim DKS netiek uzturēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām, pastāv objektīvs pamats piemērot atbildīgajām personām administratīvo sodu.

Administratīvais sods ir galējās nepieciešamības līdzeklis, ja DKS īpašnieks vai valdītājs ilgstoši nenodrošina DKS atbilstību normatīvo aktu prasībām un nesadarbojas ar Pakalpojuma sniedzēju. Soda uzdevums un mērķis ir aizsargāt visas sabiedrības intereses, kas izriet no ikviena tiesībām dzīvot labvēlīgā vidē. Vienlaikus administratīvā soda piemērošana neatbrīvo atbildīgo personu no pienākuma novērst pārkāpumu un atlīdzināt zaudējumus.

Līdz ar to saistošo noteikumu projekts paredz, ka par decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas neveikšanu vai par minimālā biežuma notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētās kanalizācijas sistēmas neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai - līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām. Pašvaldības ieskatā minētās administratīvā soda robežas ir samērīgas un atturēs personas no iespējamā pārkāpuma izdarīšanas.

Tāpat saistošo noteikumu projekts paredz Saistošajos noteikumos Nr. 14 veikt redakcionālus labojumus (sk. grozījumu 6. un 13. punktā).

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Nav iespējams precīzi veikt saistošo noteikumu finansiālo ietekmi uz pašvaldības budžetu, jo ieņēmumi no soda naudas, kas iekasēta par konstatētajiem administratīvajiem pārkāpumiem, ir atkarīgi no pārkāpumu apjoma un darba efektivitātes - jo intensīvāka ir uzraudzība, jo īstermiņā tiek iekasēts vairāk soda naudas un secīgi ir mazāk pārkāpumu (soda naudas) ilgtermiņā. Soda piemērošana nav atbildīgo pašvaldības institūciju darbības uzdevums un mērķis.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Labvēlīga ietekme būs tiem DKS īpašniekiem vai valdītājiem, kuri noslēgs līgumus ar Pakalpojuma sniedzēju par pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai, jo nebūs nepieciešami asenizatora pakalpojumi, lai savāktu notekūdeņus un nosēdumus.

Saistošo noteikumu normatīvais regulējums tiešā veidā ir saistīts ar ietekmi uz vidi un iedzīvotāju veselību, to mērķis ir novērst draudus cilvēku veselībai un videi, ja tiks nodrošināta DKS ekspluatācija atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem. Ja DKS sistēmas tiks pārslēgtas pie centralizētās kanalizācijas sistēmas būtiski tiks novērsta gruntsūdeņu un augsnes piesārņošana.

Saistošo noteikumu projekts uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā tieši neietekmē.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošo noteikumu projekts nemaina administratīvās procedūras.

Saistošo noteikumu piemērošanā privātpersona var vērsties:

- SIA "Daugavpils ūdens" (kontaktinformācija - http://www.daugavpils.udens.lv/Text_info.aspx?qid=m8969);

- Daugavpils pilsētas pašvaldības policijā (dežūrdaļas tālrunis 654 21500 (visu diennakti), e-pasta adrese: police@daugavpils.lv, atrodas Muzeja ielā 1, Daugavpilī, sk. https://police.daugavpils.lv/kontakti).

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 1. punktā noteiktās autonomās funkcijas izpildei - organizēt iedzīvotājiem ūdenssaimniecības pakalpojumus.

Saistošo noteikumu projekta īstenošanai nav nepieciešams veidot jaunas darba vietas u.tml.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu projektā noteikto pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Daugavpils pilsētas pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata pašvaldības administratīvā komisija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošo noteikumu projekts ir piemērots iecerētā mērķa - sabiedrības drošība, sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", termiņš viedokļu iesniegšanai - no 2025. gada 25. jūlija līdz 2025. gada 8. augustam.

Par saistošo noteikumu projektu viedokļi netika saņemti.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2019. gada 28. jūnija saistošajos noteikumos .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Daugavpils pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 12Pieņemts: 28.08.2025.Stājas spēkā: 23.09.2025.Tēma:  Administratīvās atbildības ceļvedisPublicēts: Latvijas Vēstnesis, 182, 22.09.2025. OP numurs: 2025/182.10
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
363183
23.09.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"