| 
				
  Ministru kabineta rīkojums Nr. 565 Rīgā 2025. gada 9. septembrī (prot. Nr. 35 24.
  §) Grozījumi Ministru kabineta 2023.
  gada 9. augusta rīkojumā Nr. 510 "Par investīcijas 2.1.2.1.i.
  projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pases,
  centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības
  plāna apstiprināšanu"Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 9. augusta rīkojumā Nr.
  510 "Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas
  reformas atbalsts" pases, centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"
  (Latvijas Vēstnesis, 2023, 153. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
 "2. Apstiprināt projekta izmaksas ne vairāk kā 2 769 393
  euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas
  un noturības mehānisma finansējumu ne vairāk kā 2 109 503
  euro apmērā, valsts budžeta finansējumu pievienotās
  vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 354 404 euro
  apmērā un pašvaldību līdzfinansējumu 305 486 euro
  apmērā."
 2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
 "3. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
  kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
  organizācijai uzaicināt finansējuma saņēmēju - Viedās
  administrācijas un reģionālās attīstības ministriju kā vadošo
  valsts pārvaldības iestādi valsts pārvaldes pakalpojumu
  pārvaldības jomā - iesniegt projekta iesniegumu investīcijas
  2.1.2.1.i. ietvaros."
 3. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
 "5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu
  uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 145 994 euro gadā.
  Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
  papildu finansējumu pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā
  kārtībā."
 4. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā
  (1. pielikums). 5. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
  (2. pielikums). Ministru prezidente E. Siliņa Viedās administrācijas unreģionālās attīstības ministrs R. Čudars
   Viedās
  administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā
  redakcijā 1. pielikumsMinistru kabineta
 2025. gada 9. septembra
 rīkojumam Nr. 565
 "1. pielikumsMinistru kabineta
 2023. gada 9. augusta
 rīkojumam Nr. 10
 Investīcijas 2.1.2.1.i. projekta
  "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pase
    1. Finansējuma saņēmējs, kas
    īsteno projektu 
      
        | 1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
        projektu (institūcija) | Viedās administrācijas un reģionālās
        attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) |  
        | 1.2. Projekta īstenošanas partneri | Projekta īstenošanā piesaistīti šādi projekta partneri: • LR valstspilsētas un novadi (17 pašvaldības):
          Aizkraukles novada pašvaldība, Augšdaugavas novada
          pašvaldība, Balvu novada pašvaldība, Bauskas novada
          pašvaldība, Cēsu novada pašvaldība, Dienvidkurzemes
          novada pašvaldība, Gulbenes novada pašvaldība, Limbažu
          novada pašvaldība, Līvānu novada pašvaldība, Ludzas
          novada pašvaldība, Madonas novada pašvaldība, Preiļu
          novada pašvaldība, Saldus novada pašvaldība, Slampes
          pagasta pārvalde (Tukuma novada pašvaldība), Smiltenes
          novada pašvaldība, Valmieras novada pašvaldība, Ventspils
          novada pašvaldība. • Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde
          "Ventspils Digitālais centrs" |  2. Saistīto projektu programma 
      
        | 2.1. Programmas nosaukums | Valsts
        pakalpojumu platformu attīstības programma |  
        | 2.2. Saistība ar citiem projektiem | Eiropas Savienības fondu un struktūrfondu un
          Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas
          perioda darbības programmas "Izaugsme un
          nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa
          "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas
          pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā
          sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākums
          "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu
          izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un
          attīstība"1. 1. Ventspils valstspilsētas pašvaldības
          iestādes "Ventspils Digitālais centrs"
          īstenotais projekts Nr. 2.2.1.1/17/I/034
          "Koplietošanas IKT resursu attīstība pašvaldību
          vajadzībām"2. Projekta ietvaros paveikts: a) Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas
          centru (turpmāk - VPVKAC) informācijas sistēmas (turpmāk
          - IS) attīstība, t.sk. pakalpojumu pieteikumu vadības
          risinājuma pilnveide, zināšanu bāzes pilnveide, saziņas
          risinājuma pilnveide, sniegto pakalpojumu uzskaites un
          atskaišu risinājuma pilnveide, VPVKAC IS pārvaldības
          risinājuma pilnveide, universālā datu apmaiņas ar ārējā
          IS risinājuma izveide. b) Pašvaldību informācijas un komunikācijas
          tehnoloģiju (turpmāk - IKT) resursu koplietošanas
          platformas izveide, iekļaujot IKT infrastruktūras resursu
          iegādi un uzstādīšanu, virtuālo serveru nodrošināšanas
          pakalpojuma vadības risinājuma izveidi un ieviešanu,
          pašvaldību darbinieku federatīvās autentifikācijas
          risinājuma izveidi un ieviešanu, IKT resursu drošības
          vadības risinājuma izveidi un ieviešanu. 2. VARAM īstenotais projekts Nr.
          2.2.1.1/19/I/002 "Publiskās pārvaldes informācijas
          un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības
          sistēma 2. kārta"3. Projektā īstenots izmēģinājuma projekts
          "Attālinātās konsultācijas valsts un pašvaldības
          VPVKAC paplašinātā tīklā", aprīkojot pakalpojuma
          saņemšanas punktus ar iespēju nodrošināt klientiem
          iestādes speciālista attālinātas, individuālas
          konsultācijas pakalpojuma saņemšanu VPVKAC paplašinātajā
          tīklā. 3. VARAM īstenotais projekts Nr.
          2.2.1.1/21/I/002 "Atvieglojumu vienotās informācijas
          sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts
          un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru
          attīstība"4. Projekta ietvaros paveikts: a) iepirkums un VPVKAC IS pakalpojumu pārvaldības
          risinājuma pilnveide: • attālinātā ierēdņa videoiezvana modulis; • vienota iestāžu speciālistu pieejamības rindu
          pārvaldības sistēma; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
          veiktspējas palielināšana; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma testēšana
          (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja u.c.); • drošības audita nosacījumu noteikšana un tā
          organizēšana; • veiktspējas audita nosacījumu noteikšana un tā
          organizēšana; • infrastruktūras, izmitināšanas nodrošināšana,
          sistēmu un datu bāzu administrēšana; • VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma uzturēšana
          projekta laikā; • nodrošinātas VPVKAC nodarbināto mācības par
          pilnveidoto VPVKAC pakalpojumu pārvaldības
          risinājumu. Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks pret
          norādītajiem projektiem. Apliecinām, ka projekta ietvaros komercdarbības
          atbalsts netiks sniegts |  3. Projekta mērķis un galvenie
    ieguvumi 
      
        | 3.1. Projekta mērķis un
        galvenais saturs | Ieviešot Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas
          pilnveidi (Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2013. gada
          19. februāra rīkojums Nr. 58) uzdevumus, tika uzsākta
          VPVKAC izveide ar mērķi nodrošināt valsts pārvaldes
          pakalpojumu pieejamību atbilstoši "vienas pieturas
          aģentūras" principam, sniedzot iespēju pieteikt
          pieprasītākos pakalpojumus tuvāk iedzīvotāja
          dzīvesvietai. Valdības rīcības plāna Deklarācijas par
          A.K. Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai 246.2.
          pasākumā dots uzdevums turpināt attīstīt vienas pieturas
          aģentūras pakalpojumu saņemšanu gan klātienē, gan
          digitāli, sekmēt iestāžu sadarbību tiešsaistē. Izpildot
          augstāk minētos uzdevumus, 35 pašvaldībās darbojas 216
          VPVKAC, nodrošinot iespēju klātienē vienkopus pieteikt
          pašvaldību pakalpojumus un 19 valsts pārvaldes iestāžu
          142 pakalpojumus. Saskaņā ar Digitālās transformācijas pamatnostādņu
          2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar MK 2021. gada 7.
          jūlija rīkojumu Nr. 490, turpmāk - Pamatnostādnes)
          redzējumu par valsts pārvaldes pakalpojumu digitālo
          transformāciju - daudzkanālu piegādi (4.4.9.2. rīcības
          apakšvirziens), valsts pārvaldes pakalpojumiem jābūt
          sabiedrībai pieejamiem ērti, atbilstoši vienas pieturas
          aģentūras principam kā digitālajā, tā analogā vidē,
          pieprasot pēc iespējas mazu pakalpojuma saņēmēja iesaisti
          un pūles. Nepieciešamā rīcība iekļauj uzdevumu
          transformēt pakalpojumu pieprasīšanas un piegādes
          kanālus, tostarp, teritoriāli izvērst VPVKAC tīklu,
          atbalstīt tālruņa zvanu apkalpošanu, to centralizējot un
          digitalizējot, paplašināt klientu apkalpošanu ar
          distances apkalpošanas iespējām. Rīcības tehnoloģiskais
          atbalsts paredz pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai
          nepieciešamos lietojumus veidot atkārtoti izmantojamus
          gan iestāžu IS, gan VPVKAC IS. Savukārt, Pamatnostādņu
          redzējums par pilnībā digitalizētu un datu vadītu valsts
          pārvaldes pamatdarbību (4.4.9.3. rīcības apakšvirziens)
          paredz pakalpojumu sniegšanu organizēt un nodrošināt
          pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no
          analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām.
          Sabiedrības grupām ar zemām digitālām prasmēm ir
          nodrošināma iespēja pakalpojumus saņemt klātienē,
          teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot
          centralizētus zvanu centrus, vai rakstiski. Saskaņā ar MK 2023. gada 5. septembra noteikumiem Nr.
          505 "Kārtība, kādā izmanto valsts budžeta likumā
          paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto
          klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai
          un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei",
          pašvaldībām tiek piešķirta valsts budžeta dotācija VPVKAC
          izveidošanai, tādējādi sekmējot projekta ietvaros atvērto
          VPVKAC darbības ilgtspēju. Projekta mērķis: izvērst un funkcionāli
          stiprināt esošo VPVKAC tīklu. VPVKAC tīkla darbība tiks izvērsta ar attālināta
          ierēdņa videozvana palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu
          turētājiem5, izmantojot pakalpojumu
          pieteikšanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs
          pieejami visām sabiedrības grupām tajos kontaktpunktos,
          kuros ir iegādāts un uzstādīts nepieciešamais aprīkojums
          videozvana veikšanai. Projekta laikā tiks: a) izveidoti 99 jauni vienotie pakalpojumu
          pieteikšanas kontaktpunkti (VPVKAC), izvēršot esošo
          VPVKAC tīklu līdz pagastu līmenim, veidojot vienotu
          pakalpojumu sniegšanas kontaktpunktu tīklu, kam ir
          nepieciešamie tehnoloģiskie rīki un procesi klientu
          apkalpošanas funkcijas nodrošināšanai klātienē un
          attālināti, tādejādi veicinot valsts pārvaldes
          pakalpojumu pieejamību. VPVKAC tīkla paplašināšana tiek
          plānota pakāpeniski, līdz 2026. gada pirmajam ceturksnim
          sasniedzot 100% no plānotā jauno VPVKAC skaita; b) pilnveidota VPVKAC IS; c) veikts esošā VPVKAC tīkla izvērtējums, sniegto
          pakalpojumu analīze un nākotnes attīstības virzieni; d) veikta VPVKAC tīkla darbības sociālekonomiskā
          ietekmes izvērtēšana, izstrādāti priekšlikumi par papildu
          darbības jomu iekļaušanu, lai veicinātu efektīvāku VPVKAC
          tīkla izmantošanu, kā arī analizēti potenciālie ieguvumi
          no sabiedrības ieguvumu, gan no iestāžu ieguvumu aspekta,
          paplašinot tā darbības sfēru |  
        | 3.2. Projekta pamatojums
        (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Projekts risinās šādas problēmas: a) sadrumstalota klientu apkalpošanas pārvaldība.
          Esošajā KAC un VPVKAC organizācijā nav iespējams
          nodrošināt centralizētu, uz vienādiem kvalitātes
          standartiem balstītu klientu apkalpošanu klātienē un
          attālinātos kanālos; b) ģeogrāfiskā pieejamība. Neviendabīgs KAC tīkls ar
          ierobežotu ģeogrāfisko pieejamību; c) ierobežota attālināta saziņa ar iestāžu
          ekspertiem; d) iestādes samazina iedzīvotāju klātienes
          apkalpošanas vietu skaitu |  
        | 3.3. Projekta ieguvumi6 | Ieguvuma
        mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais
        rādītājs7 | Vērtība (pašreizējā / plānotā) | Sasniegšanas laiks (gads) |  
        | 3.3.1. Pakalpojumu
        turētājiem8 nodrošināta klātienes apkalpošana
        atbilstoši aprīkotās telpās ar apmācītu darbinieku
        palīdzību, pakāpeniski atsakoties no iestāžu uzturētām
        klātienes apkalpošanas struktūrvienībām | VPVKAC IS reģistrēto VPVKAC skaits | 216 / 315 | 2026. gads |  
        | 3.3.2. Pakalpojumu turētājiem
        iespēja saņemt strukturētu pieteikumu elektroniskā kanālā
        papīra pieteikuma veidā | VPVKAC atkalizmantošanai konfigurētu
        e-formu skaits | 0 / 5 | 2026. gads |  
        | 3.3.3. Izvērtēts un analizēts
        esošais VPVKAC tīkls, t.sk., VPVKAC tīkla darbības
        sociālekonomiskā ietekme | Iegūti pētījumi par VPVKAC tīkla nākotnes
        attīstības virzieniem un VPVKAC tīkla darbības
        sociālekonomiskā ietekme | 2 | 2026. gads |  4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
    un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
    būtisko izmaksu veidiem 
      
        | 4.1. Atveseļošanās un noturības mehānisma
        fonda finansējums (kopā)* | 4.2. Plānotais pievienotās
        vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
        segšana9, un avansa apmērs, ja plānots to
        pieprasīt10 |  
        | 2
        109 503 EUR | 354 404 EUR | 0,00 EUR |  *Nedrīkst pārsniegt projektam piešķirto Atveseļošanās
    un noturības mehānisma fonda finansējumu. 
      
        | Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu
        raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs (indikatīvi) | Maksimālais apmērs11 | Darbības iznākums |  
        | 1. Pašvaldību telpu pielāgošana vismaz 99
        VPVKAC vajadzībām | 98 182 | 98 182 | Izveidotas vismaz 99 VPVKAC telpas |  
        | 2. VPVKAC tehniskais nodrošinājums vismaz
        99 VPVKAC | 490 909 | 490 909 | Izveidotie vismaz 99 VPVKAC aprīkoti ar
        darbībai nepieciešamām IKT tehnoloģijām |  
        | 3. VPVKAC IS pilnveide, drošības un
        veiktspējas audits un pilnveides izmaksas | 616 322 | 616 322 | VPVKAC IS pieejamas jaunas
        funkcionalitātes. Infrastruktūras pilnveide neietver
        investīcijas serveru iegādei |  
        | 4. VPVKAC IS lietotāju atbalsts | 84 621 | 84 621 | Ietver portāla Latvija.gov.lv klientu
        atbalsta sniegšanas izmaksas (IS uzturēšanu, zināšanu bāzes
        uzturēšanu, telpu uzturēšanu) |  
        | 5. Projekta vadības un administrēšanas,
        t.sk. vadības un īstenošanas personāla atlīdzības
        izmaksas | 421 866 | 421 866 | Projekta valdībā un īstenošanā ieguldītās
        piesaistīto speciālistu darba stundas projekta mērķu
        sasniegšanai |  
        | 6. Esošā VPVKAC tīkla izvērtējums, sniegto
        pakalpojumu analīze un nākotnes attīstības virzieni | 197 603 | 197 603 | Iegūts esošo VPVKAC tīkla izvērtējums un
        to nākotnes attīstības virzieni |  
        | 7. VPVKAC tīkla darbības sociālekonomiskā
        ietekme | 200 000 | 200 000 | Iegūts datos balstīts izvērtējums,
        aptaujājot iedzīvotāju viedokli par VPVKAC tīkla
        sociālekonomisko ieguvumu un ietekmi |  * Gadījumā, ja pārējo minēto projekta darbību izmaksu apmērs
    projekta īstenošanas gaitā attiecīgi ir zemāks par indikatīvo
    un joprojām nepārsniedz kopējo projektam plānoto izmaksu apmēru
    2 109 503 EUR (bez PVN). 5. Projekta ieguldījums reformu un
    investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
    IKT risinājumi 
      
        | Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts12 | Valsts mākonī (jā/nē)
 | Termiņš IKT risinājumu attīstības
        saskaņošanai13 (gads, ceturksnis) | Termiņš ieviešanai produkcijā (gads,
        ceturksnis) | Risinājuma lietotāji (skaits) |  
        | 1 | 5.1.1. VPVKAC IS | Informācijas sistēma, kura ietver tehnisko
        līdzekļu un programmatūras kopumu datu aprites
        nodrošināšanai vienotā klientu apkalpošanas centra darbībai
        (t.sk. rindu vadībai) | Jā (sadarbībā ar LVRTC 2.1.2.2.i investīcijas "Latvijas
        nacionālais federētais mākonis" aktivitātes
        ietvaros)
 | 2024. gada
        2.ceturksnis | 2026. gada
        1.ceturksnis | 315 VPVKAC, VPPPD, valsts pārvaldes iestādes - pakalpojumu
          turētāji
 |  5.2. Centralizētās funkcijas vai
    koplietošanas pakalpojumi 
      
        | Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | Koplietošanas pakalpojumu lietotāji
        (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par attīstības
        plānu14 | Termiņš ieviešanai (gads,
        ceturksnis) |  
        | 1 | Koplietošanas pakalpojums "Atbalsts
        vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos"
        (attālināta ierēdņa videozvans) | Institūcijas - pakalpojumu turētāji,
        VPVKAC | Tiek iesniegts vienlaikus ar projekta
        pasi | 2026. gada 1. ceturksnis |  5.3. Centralizēti pārvaldāmās
    nozares būtiskās datu kopas 
      
        | Skaits | Saturu raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads,
        ceturksnis) |  
        |  | nav |  |  6. Projekta pārvaldības un īstenošanas
    kapacitāte15 
      
        | VARAM Projektu pārvaldības departamentam sadarbībā ar
          citiem digitālās transformācijas rīcībpolitikas
          departamentiem ir pieredze ar apjomīgu projektu (t.sk.
          IKT projektu) ieviešanu valsts pārvaldē. To mērķis -
          nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF)
          2014.-2020. gada līdzfinansēto IKT projektu sasvstarpējo
          saskaņotību, būtiskāko centralizēto platformu
          projektēšanu un īstenošanu, kā arī veicināt sabiedrības
          spējas un ieinteresētību efektīvi izmantot radītos IKT
          risinājumus. VPVKAC IKT attīstība tika uzsākta ES fondu 2014-2020
          plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un
          nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa
          projektā Nr. 2.2.1.1/19/I/002 "Publiskās pārvaldes
          informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras
          pārvaldības sistēma 2.kārta" un projektā Nr.
          2.2.1.1/21/I/002 "Atvieglojumu vienotās informācijas
          sistēmas un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts
          un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru
          attīstība", nodrošinot esošo VPVKAC tehnoloģisko
          modernizāciju un pakalpojumu vadības sistēmas
          attīstību. Lai nodrošinātu nepārtrauktu un projekta mērogam
          atbilstošu projekta vadīšanu un īstenošanu, Projekts
          paredz šādas struktūrvienības: Projekta uzraudzības
          padome, Projekta vadītājs, Projekta komanda un citas
          Projekta īstenošanā un uzraudzībā iesaistītās puses, kā
          arī piesaistītie 18 Projekta sadarbības partneri. Projekta uzraudzības padome sastāv no projektā
          iesaistīto institūciju pārstāvjiem un nodrošina
          uzraudzību pār rezultātu sasniegšanu. Projekta vadības komanda sastāv no projekta vadītāja,
          kas ir atbildīgs par projekta darbību norisi atbilstoši
          apstiprinātajai projekta pasei, vada projekta komandu,
          veic apguves uzskaiti, kā arī atskaišu sagatavošanu.
          Projekta vadītājs, pārliecinoties, ka projekta mērķi tiek
          sasniegti plānoto resursu ietvaros, nodrošina integrētu
          darbu starp projektā iesaistītajiem - projekta
          īstenošanas personālu, nozares ekspertu un pakalpojumu
          vadības sistēmas turētāja - sadarbības partneru
          atbildīgajiem darbiniekiem. Specifisku uzdevumu veikšanai
          projekta vadītājs pēc nepieciešamības piesaista
          kompetentas amatpersonas no VARAM struktūrvienībām un,
          pēc nepieciešamības, projekta partnerus. Precīzs īstenošanas personāla skaits pieejams
          Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un
          noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i.
          "Pārvaldes centralizētās platformas un
          sistēmas" projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011
          "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts"
          īstenošanu 3. pielikumā "Projekta "Pakalpojumu
          sniegšanas reformas atbalsts" īstenošanas laika
          plāns 2023.-2026. gads", kurā projekta personāls
          tiek monitorēts un uzskaitīts |  7. Izmaksu/ ieguvumu analīze, tai
    skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu 
      
        | Eiropas Komisijas vadlīnijas paredz izmaksu/ieguvumu
          analīzi IKT projektos piesaistīt konkrētajai nozarei,
          kurā paredzēts IKT projekts. Šajā gadījumā var uzskatīt,
          ka projektam ir starpnozaru raksturs, un pirms projekta
          uzsākšanas nav iespējams noteikt tā ieguldījuma
          proporcijas dažādās nozarēs, tāpēc vadlīnijās
          izmaksu/ieguvumu analīzei tiek rekomendēts izmantot
          vispārējos rādītājus - galvenokārt finanšu un laika
          resursu ietaupījumus. Ņemot vērā daudzu Atveseļošanās un noturības mehānisma
          (turpmāk - ANM) projektu stratēģisko ievirzi, vadlīnijās
          norādīts, ka ANM projektiem var veikt vienkāršoto
          izmaksu/ieguvumu analīzi, neveicot kvantitatīvos
          aprēķinus, bet izceļot kvalitatīvos rādītājus. Līdz ar to kvalitatīvie rādītāji plānoti šādi: • pakalpojumu pārvaldība ir iekļaujoša, tiek ņemtas
          vērā visu sabiedrības grupu vajadzības un spējas -
          neveidojas sabiedrības grupas, kam pakalpojuma saņemšana
          ir apgrūtināta, vai kam pakalpojums pilnībā nav pieejams
          (gan fiziskā vidē - klātienē, gan elektroniskā vidē -
          attālināti); • visiem iedzīvotājiem ir iespēja izmantot
          pakalpojumu, arī visnelabvēlīgākajā situācijā esošajām un
          neaizsargātākajām sabiedrības grupām, tostarp: o personām ar zemiem ienākumiem - personām, kas nav
          materiāli pietiekami nodrošinātas digitālo tehnoloģiju
          iegādei; o digitālās tehnoloģijas nepārzinošām personām -
          personām, kas nav kompetentas digitālo tehnoloģiju
          lietošanai, personas ar zemām digitālo tehnoloģiju
          prasmēm; o personām ar funkcionāliem traucējumiem - personām,
          kas dažādu iemeslu dēļ nav spējīgas izmantot digitālās
          tehnoloģijas, vai kam ir apgrūtināta, vai neiespējama
          piekļuve pakalpojumam fiziskā vidē; • ir izveidots vienots VPVKAC tīkls 99 punktos,
          īstenojot pakalpojumu piegādi vairākos līmeņos,
          sadarbojoties ar iestādēm un pašvaldībām, un izmantojot
          to savstarpēji papildinošās kompetences. ANM paredz veicināt Eiropas Savienības dalībvalstu
          digitālo transformāciju, atbalstīt ekonomiku un mazināt
          ietekmi uz vidi. Šis projekts ir fundamentāls ANM plānā
          paredzēto digitālās transformācijas investīciju apguvē,
          tā nodrošinot pozitīvu ietekmi uz valsts pārvaldes
          attīstību un resursu izlietojumu. Projektam ir ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku
          skaitu - projekta ietvaros un uz projekta īstenošanas
          laiku tiks piesaistīti papildus darbinieki (nozares un
          sadarbības partneru īstenošanas personālam), izdevumi
          tiks segti no projekta finansējuma. Projekta ieguvumu kvantitatīvie rādītāji 25
          413 019,18 EUR plānoti, balstoties uz šādiem
          pieņēmumiem: 
            
              | Sociālekonomiskais
              ieguvums | Ekvivalents naudas
              izteiksmē (euro) | Aprēķins |  
              | Pakalpojumu turētāju resursu
              ietaupījums, nododot klātienes apkalpošanu
              koplietošanas VPVKAC tīklam | 2 463 866,13 | Valdības sektorā strādājošā vidējās darbinieka
                stundas izmaksas, 7 EUR/stundas (ieskaitot darba
                devēja soc. nod. 24,09%). Klātienē pieņemto pakalpojumu pieteikumu skaits:
                5 631 694 (Atvērto datu portāls, 2020.gads). Laika patēriņš klienta apkalpošanai klātienē
                0,25 stundas. Ietaupījums attiecībā uz laiku viena pakalpojuma
                pieņemšanai klātienē 0,25 * 7 = 1,75 EUR. Pieņemot, ka 25% pieteikumu 2033. gadā netiek
                pieņemti iestādēs, ieguvums sastāda 2 463
                866,13 EUR/gadā |  
              | Sabiedrības resursu ietaupījums,
              pakalpojumu klātienē piesakot vai saņemot atbalstu tā
              pieteikšanai pagasta / pilsētas VPVKAC | 22 949 153,05 | Ietaupītais laiks klātienes pakalpojuma saņemšanai
                pagasta / pilsētas VPVKAC, salīdzinot ar iestādes
                KAC nacionālās nozīmes attīstības centros, 2
                stundas. Ceļa izmaksas 2,30 EUR. Vidējās darbinieka stundas izmaksas valstī, 7
                euro/stundā (ieskaitot darba devēja soc. nod.
                24,09%). Viena klātienes apmeklējuma izmaksas: 2 * 7 +
                2,30 = 16,30 EUR. Pieņemot, ka 25% pieteikumu 2033. gadā tiek
                pieņemti VPVKAC, ieguvums sastāda 22 949
                153,05 EUR |  
              | Kopā | 25 413 019,18 |  |  Kopējais projekta lietderīgums: aprēķināts no
          projekta ieguvumiem kopsummā 25 413 019,18 EUR, atņemot
          investīcijas (ANM finansējums 2 109 503 EUR + 354 404 EUR
          valsts budžets + 1 021 958 EUR uzturēšanas izdevumi no
          2026. gada līdz 2033. gadam), iegūstot kopējo projekta
          lietderīgumu 21 927 154,18 EUR |  8. Cita būtiska informācija 
      
        | Projekts tiek īstenots MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu
          Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
          noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
          transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
          "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
          transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.
          pielikumā iekļautās programmas "1. Valsts
          pakalpojumu platformu attīstības programma" 2.1.2.1.
          investīcijas nolūkā "Digitālo pakalpojumu
          koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas
          platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu
          integrācija, Valsts un pašvaldības
          vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un
          pakalpojuma sniegšanas atbalsta
          paplašināšana". Projekts atbalstīs reformu un investīciju virzienā
          "2.1. Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā
          transformācija" paredzēto pakalpojumu piegādes
          centralizēto platformu un vienoto pārvaldību: pakalpojumu
          sniegšanas reformas atbalsts (VPVKAC), nodrošinot primāri
          digitālu pakalpojumu sniegšanas modeli ar uzsvaru uz
          valsts un pašvaldību pakalpojumu efektīvu pieejamību
          reģionos, t.sk. nodrošinot reģionālo klātienes atbalsta
          punktu izveidi (ANM plāna 545. rindkopa). VPVKAC izvēršana un valsts pārvaldes pakalpojumu,
          t.sk. pakalpojumu vadības sistēmas attīstība ir iekļauta
          arī Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.-2027.
          gadam (apstiprinātas 2021. gada 7. jūlijā ar MK rīkojumu
          Nr. 490), lai veicinātu sabiedrības digitālo prasmju
          attīstību no pamatprasmēm līdz augsta līmeņa prasmēm,
          attīstot pakalpojumu daudzkanālu piegādes modeli. Riski un to minimizēšanas pasākumi: • Valsts budžeta programmā "Valsts budžeta
          uzturēšanas izdevumu transferts pašvaldībām"
          (publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšana saskaņā
          ar vienas pieturas aģentūras principu) esošā dotācija
          nesedz paplašinātā VPVKAC tīkla, pakalpojumu sniegšanas
          apjoma palielinājumu. Ņemot vērā VPVKAC skaita plānoto pieaugumu, VARAM
          plāno papildu finansējumu VPVKAC tīkla darbībai pieprasīt
          normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. • Valsts centrālās pārvaldes iestāžu zema interese
          uzticēt pakalpojumu sniegšanu VPVKAC tīklam. VPVKAC pieredzes un labo piemēru popularizēšana
          pakalpojumu turētājiem. Atbilstoši MK 2022. gada 11.
          oktobra sēdes protokola Nr. 52 5. § 90. punktam klientu
          klātienes apkalpošanu tiem valsts pārvaldes
          pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas
          specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina Valsts un
          pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. • Iedzīvotāju zema uzticēšanās attālinātā ierēdņa
          pakalpojuma izmantošanai. VARAM 2023.-2024.gada organizēja informatīvu kampaņu
          par pakalpojumu pieejamību video kanālā, tā veicinot
          sabiedrības informētību un uzticēšanos jaunam pakalpojuma
          kanālam. • VARAM esošā kapacitāte nepietiekama paplašinātā
          VPVKAC tīkla darbības koordinēšanai. Atbilstoši MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokola
          Nr. 52 5. § 88. punktam, Valsts digitālās attīstības
          aģentūrā nodrošināma Pakalpojumu administratīvā centra
          izveide, veicot strukturālas izmaiņas Valsts digitālās
          attīstības aģentūrā un nepalielinot nodarbināto skaitu
          resorā. Centrs koordinēs VPVKAC tīkla, t.sk. VPPPD
          darbību, pārņemot šo izpildfunkciju no VARAM. • Pašvaldību atteikums veidot VPVKAC, ņemot vērā MK
          2023. gada 5. septembra noteikumu Nr. 505 "Kārtība,
          kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju
          valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru
          tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu
          sistēmas pilnveidei" prasību ieguldīt 30 %
          līdzfinansējumu jaunu VPVKAC izveidei, kā arī, ņemot vērā
          apstākli, ka VPVKAC izveide ir brīvprātīga pašvaldības
          apņemšanās. Veicot projekta aktivitātes, tiks sasniegti
          investīcijas projekta mērķi un risinājumi nebūs tiešā
          veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta
          īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt
          priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības
          komersantiem. VARAM kā finansējuma saņēmējam sniegtais
          atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo
          tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas
          veikšanai. VARAM apliecina, ka investīcijas projekta ietvaros
          komercdarbības atbalsts netiks sniegts. Investīcijas
          projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai: 1) VPVKAC tīkla izvēršanā un 2) pakalpojumu pārvaldības risinājuma pilnveidē: a) paplašinot VPVKAC informācijas sistēmas Attālinātā
          ierēdņa videoiezvana moduli un Vienota iestāžu
          speciālistu pieejamības rindu pārvaldības sistēmas moduli
          koplietošanai; b) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
          veiktspējas palielināšanai; c) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
          testēšanai (funkcionalitāte, saskarnes, veiktspēja
          u.c.); d) drošības audita nosacījumu noteikšanai un tā
          organizēšanai; e) veiktspējas audita nosacījumu noteikšanai un tā
          organizēšanai; f) infrastruktūras un izmitināšanas
          nodrošināšanai; g) sistēmu un datu bāzu administrēšanai; h) VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājuma
          uzturēšanai projekta laikā. Projekta īstenošanas termiņš: 2026. gada 31. maijs |  Lietotie saīsinājumi: ANM - Atveseļošanas un noturības mehānisms IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas MK - Ministru kabinets KAC - iestāžu klientu apkalpošanas centri vai
    struktūrvienības Projekts - investīcijas 2.1.2.1.i. projekts Nr.
    2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas
    reformas atbalsts" Portāls Latvija.gov.lv - valsts pārvaldes pakalpojumu
    portālā www.latvija.gov.lv VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
    ministrija VPPPD - valsts pārvaldes pakalpojumu atbalsta dienests VPVKAC - valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas
    centri" 
 1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, skatīts
    19.09.2022. pieejams:
    https://www.cfla.gov.lv/lv/2211-centralizetu-publiskas-parvaldes-ikt-platformu-izveide-publiskas-parvaldes-procesu-optimizesana-un-attistiba 2 VARAM tīmekļvietne, detalizētie projektu
    apraksti, skatīts 27.03.2025., pieejams:
    https://www.varam.gov.lv/lv/221-nodrosinat-publisko-datu-atkalizmantosanas-pieaugumu-un-efektivu-publiskas-parvaldes-un-privata-sektora-mijiedarbibu 3 turpat 4 turpat 5 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
    "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
    kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 6 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
    divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
    īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
    nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
    ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna
    2.1.mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5.punktā. 7 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
    administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
    būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
    izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
    2026.gads. 8 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
    "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
    kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 9 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
    kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
    var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
    Finanšu ministriju. 10 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
    īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
    Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
    kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju. 11 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
    grozījumus MK. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav
    attiecināmi, tad norāda "n/a". 12 Informācija, kas norādīta MK 2021.gada
    31.augusta noteikumu Nr.597 "Valsts informācijas sistēmu
    attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT
    būvvaldes kārtība) 2.pielikuma "Valsts informācijas
    sistēmas attīstības aktivitātes apraksts"
    6.1.apakšpunktā. 13 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā
    VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
    saņemts. 14 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
    tiek iesniegts vienlaikus ar MK rīkojumu par projekta atlases
    kārtu, par to pievieno norādi. 15 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
    finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem. Viedās
  administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā
  redakcijā 2. pielikumsMinistru kabineta
 2025. gada 9. septembra
 rīkojumam Nr. 565
 "2. pielikumsMinistru kabineta
 2023. gada 9. augusta
 rīkojumam Nr. 10
 Centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
    1. Centralizētā funkcija vai
    koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums) 
      
        | Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas
          kontaktpunktos Projekta ietvaros paredzēts izvērst attālinātā ierēdņa
          videozvana pakalpojumu valsts pārvaldes pakalpojumu
          turētājiem1, izmantojot pakalpojumu
          pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie
          pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām tajos
          kontaktpunktos, kuros ir iegādāts un uzstādīts
          nepieciešamais aprīkojums videozvana veikšanai. Koplietošanas pakalpojums ietvers šādu
          lietotājorientētu funkciju kopumu: a) valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikumu
          pieņemšanu2 klātienē un strukturētu nodošanu
          pakalpojumu turētajiem; b) iedzīvotāju klātienes atbalstu tādu pakalpojumu
          pieteikšanai, kuru apraksti pieejami Portālā
          Latvija.gov.lv; c) tiešsaistes risinājuma nodrošināšanu attālinātai
          iedzīvotāju konsultācijai ar pakalpojuma turētāja
          speciālistu |  2. Pakalpojuma sniedzējs 
      
        | Koplietošanas pakalpojuma sniedzējs ir VARAM. Koplietošanas pakalpojuma tehniskā risinājuma
          nodrošinātājs ir Ventspils valstspilsētas pašvaldības
          iestāde "Ventspils Digitālais centrs" |  3. Pakalpojuma rādītāji
    (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA)) 
      
        | VPVKAC pieejams pašvaldību, kuras nodrošinās VPVKAC
          darbību, noteiktā darba laikā. VARAM un pašvaldības
          noslēgušas sadarbības līgumus. Pēc sadarbības līguma
          noslēgšanas tiek konkretizēti VPVKAC darba laiki. Tehniskā risinājuma pieejamība tiks nodrošināta
          normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmām
          noteiktajā apjomā, paredzot, ka risinājuma veiktspēja
          nodrošinās vismaz 100 tās lietotāju vienlaicīgu darbu,
          nodrošinot sistēmas reakciju uz lietotāju darbībām ne
          ilgāku kā 4 sekundes vismaz 95 % lietotāju
          pieprasījumiem. Sistēma tiek veidota mērogojama, ar
          iespēju palielināt infrastruktūras veiktspēju. Risinājuma
          lietotājiem tiks nodrošināts atbalsts telefoniskā un
          e-pasta veidā, nodrošinot reakcijas laiku uz pieprasījumu
          ne ilgāku kā 4 darba laika stundas |  4. Pakalpojuma saņēmēju loks 
      
        | Valsts pārvaldes iestādes vai cits tiesību
        subjekts3, kura kompetencē ir nodrošināt
        pakalpojumus iedzīvotājiem un kuru pakalpojumu apraksti
        pieejami Portālā Latvija.gov.lv |  5. Pakalpojuma sniegšanu
    nodrošinošais IKT risinājums 
      
        | Koplietošanas pakalpojuma tehniskais risinājums ir
          Ventspils valstspilsētas pašvaldības izveidotā IKT
          infrastruktūra, kā arī ERAF projekta "Koplietošanas
          IKT resursu attīstība pašvaldību vajadzībām"
          (projekta Nr. 2.2.1.1/17/I/034) izveidotā infrastruktūra.
          Tā ietver pilsētas ātrgaitas optisko datu pārraides tīklu
          ar dublētu pieslēgumu maģistrālajiem republikāniskajiem
          un starptautiskajiem optiskajiem datu pārraides kanāliem,
          datu centru ar datu apstrādei, uzglabāšanai un drošības
          nodrošināšanai nepieciešamo aprīkojumu, kā arī zvanu
          centra sistēmu un lietotāju atbalsta dienestu. Risinājums ir modulārs un projekta ietvaros
          koplietošanas pakalpojums tiks pilnveidots: a) uzlabota rindu pārvaldība, nodrošinot klientu
          (iedzīvotāju, uzņēmēju) apkalpošanas sesiju plānošanu
          attālinātā ierēdņa komunikācijas kanāliem un pakalpojumu
          sniedzēju - speciālistu pieejamības kalendāra
          pārvaldību; b) VPVKAC vajadzībām izveidotas iestāžu e-formas
          pieprasītākajiem pakalpojumiem |  6. Pakalpojuma sniegšanas un
    saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas
    stratēģija 
      
        | Tiks veikti grozījumi MK 2017. gada 4. jūlija noteikumos
          Nr. 401 "Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto
          klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu
          apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību", kuros
          tiks papildināts ar koplietošanas pakalpojumu sniedzamo
          pakalpojumu grozs, precizēti nosacījumi kontaktpunktu
          izveidei, koplietošanas pakalpojuma tiesiskais regulējums
          un kārtība IKT risinājuma darbībai un uzturēšanai,
          nenosakot obligātu risinājuma izmantošanas kārtību
          iestādēm. Tiks izstrādāts VPVKAC IS tiesiskais regulējums, par
          VPVKAC IS pārzini nosakot Ventspils valstspilsētas
          pašvaldības iestādi "Ventspils Digitālais
          centrs", kuros plānots iekļaut vispārējos
          jautājumus, VPVKAC IS pārziņa pienākumus un atbildību,
          funkcijas un uzdevumus, darbības un izmantošanas kārtību,
          iekļaujamo informāciju, darbības un izmantošanas kārtību,
          iekļaujamo informāciju, tās apjoms un informācijas
          iekļaušanas un saņemšanas kārtību, noslēguma
          jautājumi. MK 2022. gada 11. oktobra sēdes protokollēmuma Nr. 52
          "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta
          izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo
          rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja
          termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam"
          un likumprojekta "Par valsts budžetu 2023.
          gadam" izstrādes procesā"" 90. punkts, kas
          nosaka, ka klientu klātienes apkalpošanu saskaņā ar šī
          protokollēmuma 89. punktā minētā izvērtējuma rezultātiem
          par nododamo funkciju apmēru tiem valsts pārvaldes
          pakalpojumiem, kur to atļauj pakalpojuma sniegšanas
          specifika, no 2027. gada 1. janvāra nodrošina Valsts un
          pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. Tehniskā risinājuma pilnveidošanai VARAM piesaistīs
          ārpakalpojumu, prasību definēšanai pieaicinās pakalpojumu
          turētājus - valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības |  7. Pakalpojuma finansēšanas
    pieeja1 
      
        | Koplietošanas pakalpojuma pilnveide tiks finansēta no
          Atveseļošanās un noturības mehānisma fonda plāna reformu
          un investīciju virziena 2.1. "Valsts pārvaldes,
          t.sk., pašvaldību digitālā transformācija"
          investīcijas 2.1.2.1.i. projekta Nr.
          2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas
          reformas atbalsts", ko nodrošinās Eiropas Komisijas
          piešķirtais finansējums un valsts budžeta finansējums PVN
          izmaksu segšanai. Koplietošanas pakalpojuma uzturēšanai tiks pieprasīts
          finansējums valsts budžetā normatīvajos aktos noteiktajā
          kārtībā |  8. Pakalpojuma sniegšanas
    uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta
    finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un
    izmaksas2 
      
        | Pēc projekta pabeigšanas projekta rezultātu uzturēšanai
          indikatīvi nepieciešams 15 % no izstrādes izmaksām, t.i.,
          145 994 EUR ar PVN ik gadu. Summā ietverts pilnveidotās
          informācijas sistēmas risinājuma uzturēšanas izmaksas un
          infrastruktūras uzturēšanas izmaksas 111 863 EUR un
          lietotāju atbalsta dienesta izmaksas 34 131 EUR. Uzturēšanas izmaksas tiks pieprasītas no valsts
          budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā
          kārtībā |  Lietotie saīsinājumi: IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas MK - Ministru kabinets Projekts - investīcijas 2.1.2.1.i. projekts
    "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" Portāls Latvija.gov.lv - valsts pārvaldes pakalpojumu
    portālā www.latvija.gov.lv VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
    ministrija VPVKAC - valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas
    centri Piezīmes. 1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts
    pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
    koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un
    finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta
    2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §))
    definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas
    pakalpojumu finansēšanas pieejām. 2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas
    pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs
    nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir
    nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem
    (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu
    valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos
    aktos noteiktajā kārtībā." 
 1 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
    "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
    kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. 2 Attiecas uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, kur
    to pieļauj pakalpojuma nodrošināšanas specifika. 3 MK 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 399
    "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes
    kontroles un sniegšanas kārtība" 2.2. apakšpunkts. |  | 
					Saistītie dokumenti 
						
							
          
          
          
          Grozītais
          
          
          
          Protokols
          
              
              
              Anotācija / tiesību akta projekts
            
								
								
								Politikas plānošanas dokumenti
							
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							 |