Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 544

Rīgā 2025. gada 9. septembrī (prot. Nr. 35 18. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 30 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās" 2.3.1.4. pasākuma "Bezemisiju vilcieni" īstenošanas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 30 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās" 2.3.1.4. pasākuma "Bezemisiju vilcieni" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2024, 12. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt noteikumu nosaukumu šādā redakcijā:

"Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu multimodālu mobilitāti, veicinot elektrotransportlīdzekļu izmantošanu" 2.4.1.3. pasākuma "Bezemisiju (bateriju) vilcieni" īstenošanas noteikumi".

2. Izteikt 1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 2.4. prioritātes "AER izmantošanas transportā veicināšana" 2.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu multimodālu mobilitāti, veicinot elektrotransportlīdzekļu izmantošanu" 2.4.1.3. pasākumu "Bezemisiju (bateriju) vilcieni" (turpmāk - pasākums);".

3. Izteikt 1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.4. prasības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk - projekts) iesniedzējam;".

4. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Pasākuma mērķis ir attīstīt bezemisiju dzelzceļa infrastruktūru, veidojot konkurētspējīgu dzelzceļa pasažieru transportu reģionos un savienojot tos ar Rīgas valstspilsētu."

5. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:

"4. Pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir 123 068 896 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums - 104 608 561 euro un valsts budžeta finansējums - 18 460 335 euro:
4.1. šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam pieejamais kopējais finansējums ir 110 684 507 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums - 94 081 830 euro un valsts budžeta finansējums - 16 602 677 euro;
4.2. šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam pieejamais kopējais finansējums ir 12 384 389 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums - 10 526 731 euro un valsts budžeta finansējums - 1 857 658 euro."

6. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:

"5. Maksimālais attiecināmais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma. Valsts budžeta finansējums ir 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma."

7. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi rādītāji:
6.1. iznākuma rādītājs - sabiedriskajā transportā izmantojamā videi draudzīgā ritošā sastāva pasažieru ietilpība ir vismaz 1 620 pasažieri;
6.2. rezultāta rādītājs - jaunā vai modernizētā sabiedriskā transporta lietotāju skaits gadā ir vismaz 1 460 000."

8. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:

"7. Šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētais iznākuma rādītājs ir sasniegts, kad šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētie bateriju elektrovilcieni ir nodoti ekspluatācijā."

9. Papildināt ar 7.1 punktu šādā redakcijā:

"7.1 Šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētais rezultāta rādītājs ir sasniegts gada laikā pēc šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minēto bateriju elektrovilcienu nodošanas ekspluatācijā."

10. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. Pasākuma ietvaros Kohēzijas fonda finansējumu piešķir granta veidā."

11. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā:

"12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir:
12.1. Satiksmes ministrija. Tās vārdā atbilstoši Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 242 "Satiksmes ministrijas nolikums" 5.49. apakšpunktam un Satiksmes ministrijas deleģēšanas līgumam projektu īsteno valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija", kas veic Satiksmes ministrijas kā projekta iesniedzējas deleģētos uzdevumus un nodrošina šo noteikumu 14.1., 14.2., 14.3. un 14.5. apakšpunktā minētās darbības;
12.2. valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš", kas nodrošina šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētās infrastruktūras izveidi un 14.5. apakšpunktā minēto darbību."

12. Papildināt ar 13.1 punktu šādā redakcijā:

"13.1 Katrs šo noteikumu 12. punktā minētais projekta iesniedzējs pasākumā iesniedz vienu projekta iesniegumu."

13. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

"14. Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir:
14.1. vismaz deviņu jaunu bateriju elektrovilcienu iegāde;
14.2. ar bateriju elektrovilcienu iegādi saistītās aktivitātes;
14.3. inženieru pakalpojuma iegāde, lai nodrošinātu atbalstu bateriju elektrovilcienu iegādes procesā;
14.4. bateriju elektrovilcienu uzlādes infrastruktūras izveide;
14.5. projekta vadības nodrošināšana."

14. Izteikt 16.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.1.1. tās nepārsniedz 84 787 euro Kohēzijas fonda finansējuma daļai kalendāra gadā, ja projekta attiecināmās izmaksas ir virs 5 000 000 euro;".

15. Izteikt 16.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.3. jaunu bateriju elektrovilcienu iegādes izmaksas dzelzceļa pasažieru apkalpošanai;".

16. Izteikt 16.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.4. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas;".

17. Izteikt 16.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.7. bateriju elektrovilcienu rezerves daļu iegādes izmaksas piecu gadu periodam, stratēģisko rezerves daļu izmaksas, bateriju elektrovilcienu tehniskās dokumentācijas izmaksas, personāla apmācības izmaksas, ražošanas un speciālo instrumentu izmaksas, speciālo testēšanas iekārtu izmaksas, citas vienreizējas ar bateriju elektrovilcienu iegādi saistītās izmaksas un minimālā nepieciešamā specifisko rokas instrumentu un programmatūras (kas nav brīvi pieejama tirgū) iegādes izmaksas diagnostikas nodrošināšanai. Projekta ietvaros tiks nodrošināts, ka programmatūras iegāde paredzēs ilgtspējīgu ieguldījumu - pirmkodu un intelektuālā īpašuma tiesību iegādi, kas nonāks finansējuma saņēmēja rīcībā;".

18. Izteikt 16.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.8. ekspertīzes, inženieru un būvuzraudzības pakalpojuma izmaksas bateriju elektrovilcienu iegādes procesā un bateriju elektrovilcienu uzlādes infrastruktūras izveidošanā;".

19. Papildināt ar 16.9. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.9. bateriju elektrovilcienu uzlādes infrastruktūras izveidošanas izmaksas, tai skaitā:
16.9.1. uzlādes infrastruktūras, tai skaitā transformatoru punktu, kabeļu, bateriju elektrovilcienu barošanas iekārtu un cita aprīkojuma iegādes, piegādes, montāžas un būvdarbu izmaksas;
16.9.2. elektrotīkla pieslēguma izmaksas, tai skaitā jaunu barošanas kabeļu līniju un uzskaites sadaļņu projektēšana un izbūve, nepieciešamās jaudas rezervēšana, lai nodrošinātu uzlādes infrastruktūras darbību;
16.9.3. esošās dzelzceļa signalizācijas infrastruktūras pielāgošanas izmaksas;
16.9.4. citas izmaksas, kas nepieciešamas uzlādes infrastruktūras izveidošanai un nodošanai ekspluatācijā."

20. Papildināt ar 19.1 punktu šādā redakcijā:

"19.1 Plānojot šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās projekta vadības personāla izmaksas, finansējuma saņēmējs veic darba laika uzskaiti par projekta vadības personāla projekta ietvaros veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku un nodrošina, ka personālam, kas nodarbināts pilnu darba laiku, nepilnu darba laiku vai daļlaiku ne mazāk kā 30 % apmērā no normālā darba laika, tiešajās attiecināmajās projekta vadības personāla izmaksās iekļauj darba algu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no apliekamajām attiecināmajām izmaksām, normatīvajos aktos darba tiesību un atlīdzības jomā noteiktās piemaksas un sociālo garantiju izmaksas."

21. Izteikt 21. punktu šādā redakcijā:

"21. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim."

22. Izteikt 22.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.1. uzkrāj datus par projektā sasniegtajiem šo noteikumu 6. punktā minētajiem rādītājiem;".

23. Izteikt 22.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.2. ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana". Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija" uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa rādītāju - sabiedriskā transporta vienību skaits, kur ir nodrošināta vides un informācijas piekļūstamība;".

24. Papildināt ar 22.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.3.1 sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētā horizontālā principa rādītāja sasniegšanu. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija" sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu;".

25. Papildināt ar 22.4.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.4.1 kas minēts šo noteikumu 12.2. apakšpunktā, projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas sedz no saviem līdzekļiem;".

26. Izteikt 22.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.6. nodrošina projekta īstenošanā radīto vērtību, tas ir, šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētās infrastruktūras, uzturēšanu un nepieciešamos līdzekļus rezultātu uzturēšanai;".

27. Izteikt 22.10. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.10. projekta īstenošanai nepieciešamās preces un pakalpojumus iegādājas saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Projekta ietvaros, veicot iepirkumus, nodrošina vides prasību integrāciju preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums), ja attiecināms. Kur tas ir attiecināms un atbilstošs ieguldījumu specifikai, var īstenot sociāli atbildīgu iepirkumu, kā arī piemērot inovatīvā publiskā iepirkuma nosacījumus, ja attiecināms;".

28. Izteikt 22.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.11. nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;".

29. Izteikt 22.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"22.12. pēc katra šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētā bateriju elektrovilciena pieņemšanas ekspluatācijā un šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās darbības izpildes šo noteikumu 14.1. un 14.2. apakšpunktā minētos projektā iegādātos aktīvus (visu projekta apjomu ar uzņemtajām līgumsaistībām) nodod pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējam, kurš izvēlēts atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulai (EK) Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes regulu (EEK) Nr. 1107/70, kā arī, ievērojot piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus. Pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzējs nodrošina projekta īstenošanā radīto vērtību, tas ir, šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētā ritošā sastāva, uzturēšanu, laikus plānojot uzturēšanas un vilcienu vagonu atjaunošanas darbus un finansējumu šiem darbiem."

30. Papildināt ar 23. punktu šādā redakcijā:

"23. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru un tā pamatojumu, var piešķirt šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam avansu pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu. Šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde apstiprina, ievērojot nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros (piemēram, projekta iesniedzējam ir pabeigts infrastruktūras piegādes iepirkums vai noslēgts infrastruktūras piegādes līgums). Šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 50 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 100 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma."

Ministru prezidente E. Siliņa

Satiksmes ministrs A. Švinka

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 30 "Eiropas Savienības kohēzijas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Satiksmes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 544Pieņemts: 09.09.2025.Stājas spēkā: 11.09.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 174, 10.09.2025. OP numurs: 2025/174.3
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
362974
11.09.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"