Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2025/14 Aizkrauklē 2025. gada 24. jūlijā Grozījumi Aizkraukles novada domes 2024. gada 18. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2024/6 "Par sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību Aizkraukles novadā"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar Izdarīt Aizkraukles novada domes 2024. gada 18. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2024/6 "Par sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību Aizkraukles novadā" (turpmāk - Noteikumi) šādus grozījumus: 1. svītrot Noteikumu izdošanas tiesiskajā pamatojumā ciparus un vārdus "44. panta otro daļu"; 2. papildināt Noteikumus ar 8.23. un 8.24. apakšpunktu šādā redakcijā: "8.23. naktspatversmes pakalpojums. 8.24. patversmes pakalpojums." 3. izteikt Noteikumu 9. un 10. punktu šādā redakcijā: "9. Aprūpes mājās pakalpojuma bērniem un jauniešiem ar invaliditāti sniegšanu Aizkraukles novadā reglamentē Pašvaldības saistošie noteikumi par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā. 10. Lai saņemtu saistošo noteikumu otrajā nodaļā norādītos sociālos pakalpojumus, izņemot Noteikumu 8.23. un 8.24. apakšpunktos minētos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu un atbilstoša sociālā pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos dokumentus saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību." 4. papildināt Noteikumus ar 15.7. un 15.8. apakšpunktu šādā redakcijā: "15.7. naktspatversmes pakalpojums. 15.8. patversmes pakalpojums." 5. papildināt Noteikumus ar 22.16. un 22.17. apakšpunktu šādā redakcijā: "22.16. naktspatversmes pakalpojums. 22.17. patversmes pakalpojums." 6. aizstāt Noteikumu 25. punktā vārdus "ģimenes" ar vārdiem "mājsaimniecības"; 7. izteikt Noteikumu 27. un 28. punktu šādā redakcijā: "27. Piemērojot samaksu par sociālajiem pakalpojumiem (izņemot samaksu par ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā sniegto pakalpojumu) vienas personas mājsaimniecības rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par 80 procentiem no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī (turpmāk - ienākumu mediānas). Ja mājsaimniecībā ir vairākas personas, tad katras nākamās personas rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par 50 procentiem no ienākumu mediānas. 28. Ja personas (mājsaimniecības) ienākumi pirms pakalpojuma samaksas ir augstāki par šo noteikumu 27. punktā noteikto līmeni, bet persona nevar samaksāt pilnu pakalpojumu maksu, persona maksā daļu no pakalpojuma maksas - starpību starp viņa ienākumu līmeni un 80 % no ienākumu mediānas. Pārējo pakalpojuma samaksas daļu līdz pilnai pakalpojuma samaksai sedz pašvaldība." 8. izteikt Noteikumu 40. punktu šādā redakcijā: "40. Higiēnas pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) nodrošina dušas un veļas mazgāšanas pakalpojumus personām ar funkcionāliem traucējumiem, kā arī citām personām pēc nepieciešamības, kuru dzīvesvietās šī pakalpojuma saņemšana nav iespējama." 9. izteikt Noteikumu 56. punktu šādā redakcijā: "56. Sociālā mentora pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) nodrošina atbalstu personām, kuras sava dzīvesveida, nepietiekamu sociālo prasmju, tuvinieku atbalsta trūkuma dēļ, vai uzvedības problēmu un to augstu attīstības risku dēļ nespēj nodrošināt sociālo funkcionēšanu sabiedrībā." 10. aizstāt Noteikumu 57.1. apakšpunktā vārdu "garīgiem" ar vārdu "funkcionāla". 11. izteikt Noteikumu 57.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "57.2. bērniem ar uzvedības problēmām vai augstiem to attīstības riskiem, bērniem, kuri atrodas ārpus ģimenes aprūpē - audžuģimenē, specializētajā audžuģimenē un aizbildnībā esošiem bērniem, kuri ir sasnieguši 16 gadu vecumu." 12. izteikt Noteikumu 59. punktu šādā redakcijā: "59. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 6 mēnešiem līdz 12 stundām mēnesī. Pakalpojuma sniegšanas termiņš ar Sociālā dienesta lēmumu var tikt pagarināts, ja, izvērtējot personas sociālo funkcionēšanu, sociālās rehabilitācijas mērķa sasniegšanai ir nepieciešams pakalpojumu turpināt." 13. izteikt Noteikumu 63. punktu šādā redakcijā: "63. Personai ir tiesības saņemt līdz 10 psihologa konsultācijām 12 mēnešu periodā. Pakalpojuma sniegšanas apjoms ar Sociālā dienesta lēmumu var tikt pagarināts līdz 10 konsultācijām, ja psihologs sniedzis atzinumu par nepieciešamību pakalpojumu turpināt sociālās rehabilitācijas mērķa sasniegšanai." 14. izteikt Noteikumu XVI nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "XVI. Dienas aprūpes centra pakalpojums" 15. izteikt Noteikumu 75. punktu šādā redakcijā: "75. Pakalpojumu personai piešķir uz nenoteiktu laiku, pamatojoties uz ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionēšanas traucējumu veids, normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamība un psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai. Pakalpojumu personai pārtrauc sniegt, ja personai ir noteiktas speciālās (psihiskās) kontrindikācijas pakalpojuma saņemšanai vai personai piešķirts cits atbilstošs sociālais pakalpojums, vai persona uzsākusi patstāvīgu dzīvi. Šādos gadījumos pakalpojums sniedzams līdz cita atbilstoša sociālā vai veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai vai patstāvīgas dzīves uzsākšanai, bet ne ilgāk kā 1 (vienu) mēnesi no lēmuma par pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas." 16. izteikt Noteikumu 80. punktu šādā redakcijā: "80. Pakalpojumu personai (ģimenei) piešķir uz nenoteiktu laiku. Pakalpojumu pārtrauc sniegt, ja, izvērtējot personas (ģimenes) sociālo funkcionēšanu, sociālās rehabilitācijas mērķa sasniegšanai to nav nepieciešams turpināt vai ģimenes ārsta atzinumā norādīts, ka personai ir medicīniskas kontrindikācijas pansijas pakalpojuma saņemšanai." 17. papildināt Noteikumus ar XXV1 un XXV2 nodaļu šādā redakcijā: "XXV1. Naktspatversmes pakalpojums 100.1 Naktspatversmes pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) ir sociālā institūcija, kas personām bez dzīvesvietas un krīzes situācijā nonākušām personām nodrošina naktsmītni, vakariņas un personiskās higiēnas iespējas, dezinficētus gultas piederumus, sociālā darbinieka konsultācijas un atbalstu, informāciju par iespējamiem problēmu risinājumiem un kompetentajām institūcijām. 100.2 Pakalpojums tiek nodrošināts krīzes situācijām nonākušām personām vai personām bez dzīvesvietas, tajā skaitā personām, kuras uzturas Latvijas Republikā un kurām piešķirts alternatīvais statuss un kuras atrodas Pašvaldības teritorijā, neatkarīgi no personu deklarētās dzīvesvietas un kurām nav apreibinošu vielu lietošanas pazīmju, kas liecina par drošības risku pašam klientam vai citiem patversmes vai naktspatversmes klientiem un darbiniekiem. 100.3 Pakalpojuma sniedzējs klientam nodrošina: 100.31. iespēju pārnakšņot apkurināmās telpās (ziemas periodā no plkst. 18.00 līdz 8.00; vasaras periodā no plkst. 20.00 līdz 7.00); 100.32. uzņemšanu visā naktspatversmes darba laikā, ja gaisa temperatūra ārā ir zemāka par 0°C. 100.4 Pakalpojumu personai piešķir ar Sociālā dienesta lēmumu, pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu par Pakalpojuma nepieciešamību personai. Pakalpojumu nodrošina pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgusi līgumu par attiecīgā Pakalpojuma sniegšanu. 100.5 Personai piešķirtais Pakalpojums tiek izbeigts, nepieņemot par to Sociālā dienesta atsevišķu lēmumu, pamatojoties uz pakalpojuma sniedzēja iesūtītajiem dokumentiem un apliecinājumiem par faktiski sniegtajiem pakalpojumiem un pakalpojuma sniegšanas periodu. XXV2. Patversmes pakalpojums 100.6 Patversmes pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) ir sociālā institūcija, kas personām bez dzīvesvietas un krīzes situācijā nonākušām personām nodrošina īslaicīgas uzturēšanās iespējas, vakariņas, brokastis, personiskās higiēnas iespējas, dezinficētus gultas piederumus, sociālā darbinieka konsultācijas un atbalstu, informāciju par iespējamiem problēmu risinājumiem un kompetentajām institūcijām. 100.7 Pakalpojums tiek nodrošināts krīzes situācijām nonākušām personām vai personām bez dzīvesvietas, tajā skaitā personām, kuras uzturas Latvijas Republikā un kurām piešķirts alternatīvais statuss un kuras atrodas Pašvaldības teritorijā, neatkarīgi no personu deklarētās dzīvesvietas un kurām nav apreibinošu vielu lietošanas pazīmju, kas liecina par drošības risku pašam klientam vai citiem patversmes vai naktspatversmes klientiem un darbiniekiem. 100.8 Pakalpojumu personai piešķir ar Sociālā dienesta lēmumu, pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu par Pakalpojuma nepieciešamību personai. Pakalpojumu nodrošina pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgusi līgumu par attiecīgā Pakalpojuma sniegšanu. 100.9 Personai piešķirtais Pakalpojums tiek izbeigts, nepieņemot par to Sociālā dienesta atsevišķu lēmumu, pamatojoties uz pakalpojuma sniedzēja iesūtītajiem dokumentiem un apliecinājumiem par faktiski sniegtajiem pakalpojumiem un pakalpojuma sniegšanas periodu." Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs L. Līdums
Saistošo noteikumu Nr. 2025/14
"Grozījumi Aizkraukles novada domes 2024. gada
18. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2024/6 "Par
sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību Aizkraukles
novadā""
|
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība
vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs
ieguvumi":
Saistošo noteikumu grozījumu mērķis ir papildināt obligāti nodrošināmos sociālos pakalpojumus (minimālais sociālo pakalpojumu grozs), kurus pašvaldībai ir pienākums nodrošināt noteiktām personu grupām saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto. 1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi: Ar jaunākajiem grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā tika papildināti obligāti nodrošināmie sociālie pakalpojumi (minimālais sociālo pakalpojumu grozs), kurus pašvaldībai ir pienākums nodrošināt noteiktām personu grupām un kurus pašvaldībai ir jāievieš pakāpeniski līdz 2029. gadam ieskaitot. 1.3. pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums: Aizkraukles novada domes 2024. gada 18. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 2024/6 "Par sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību Aizkraukles novadā" ir paredzēts papildus iekļaut šādus jaunus sociālos pakalpojumus: patversmes un naktspatversmes pakalpojumi, kuri pašvaldībai atbilstoši likuma prasībām ir jānodrošina, sākot ar 2025. gadu; sociālā mentora pakalpojums likumā noteiktām personu grupām, kurš pašvaldībai obligāti būs jānodrošina ar 2026. gada 1. janvāri. Vienlaikus saistošajos noteikumos ir veikti citi redakcionāli precizējumi un terminu definējumi atbilstoši jaunākajām profesionālās valodas attīstības tendencēm un sociālo pakalpojumu attīstībai, kas nepieciešami saistošo noteikumu salāgošanai ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto. 1.4. ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība: neiekļaujot noteiktus sociālos pakalpojumus, to saņemšanas kārtību Saistošajos noteikumos, nav iespējama tiesiskas kārtības ievērošana sociālo pakalpojumu sniegšanā. Skaidras un saprotamas sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtības norādīšana Saistošajos noteikumos rada tiesisko noteiktību gan sociālo pakalpojumu sniedzējam, gan saņēmējam, tādējādi realizējot likumdevēja noteiktās prasības. 1.5. iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības: Lai sniegtu sociālos pakalpojumus iedzīvotājiem, nepieciešama skaidri saprotama kārtība un noteikumi, kā arī obligāti nodrošināmo sociālo pakalpojumu izpilde. Alternatīva ir nesniegt šādu atbalstu iedzīvotājiem. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes
prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus
aprēķinus:
Vidējās izmaksas (balstoties uz Jēkabpils un Rēzeknes pašvaldības maksas pakalpojumu cenrāžiem) par patversmes pakalpojumu diennaktī ir vidēji 20 euro. Plānots, ka pakalpojums 2025. gadā varētu tikt nodrošināts kopumā 30 diennaktis gadā, kas pašvaldībai varētu izmaksāt ap 600 euro gadā. 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu: Pašvaldības ieņēmumu daļa nemainās. 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu: Ņemot vērā, ka izdevumu plāns ir indikatīvs un var mainīties atbilstoši pieprasījumam var secināt, ka pašvaldības izdevumu daļa būtiski nemainās, izdevumi apstiprināti ar Aizkraukles novada domes 2024. gada 25. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/1 "Par Aizkraukles novada pašvaldības budžetu 2024. gadam". 2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām): Izdevumi neietekmē citas pašvaldības budžeta pozīcijas. Izdevumi apstiprināti ar Aizkraukles novada domes 2024. gada 25. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/1 "Par Aizkraukles novada pašvaldības budžetu 2025. gadam". 2.2. informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu). Jaunu darba vietu veidošanu saistošie noteikumi neparedz. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu,
kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz
konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās
atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu
ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz
dzimumu līdztiesību:
Saistošie noteikumi veicinās vai atjaunos sociālās atstumtības riskam pakļauto sabiedrības grupu spēju sociāli funkcionēt. 3.2. ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība: Nav attiecināms. 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: 3.3.1. ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību": Saistošo noteikumu īstenošana veicinās iedzīvotāju veselību, jo sociālie pakalpojumi uzlabos veselības aprūpes pieejamību daļai sociālo pakalpojumu saņēmēju, sniedzot atbalstu nokļūšanā uz veselības aprūpes iestādēm vai ievietojot personas institūcijās, kurās tiek nodrošināta veselības aprūpe, kā arī daļai sociālo pakalpojumu saņēmēju veicinot motivāciju risināt ar veselību saistītās problēmas. 3.3.2. nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā: Nav attiecināms. 3.3.3. radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā: Nav attiecināms. 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: Nav attiecināms. 3.5. ietekme uz konkurenci: Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
4.1. institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo
noteikumu piemērošanā:
Lai saņemtu saistošajos noteikumos minētos sociālos pakalpojumus, persona var gan tieši, gan ar elektroniskā pasta starpniecību vērsties Aizkraukles novada Sociālajā dienestā (tai skaitā teritoriālajās vienības un attālinātajos klientu pieņemšanas punktos Aizkraukles novada pagastu pakalpojumu centros). 4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību: Lai saņemtu saistošajos noteikumos minētos sociālos pakalpojumus, pabalstus, personai jāievēro procedūras posmi, kuri ir noteikti saistošo noteikumos. 4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: 4.3.1. saimnieciskās darbības veicējiem: Nav paredzētas. 4.3.2. fiziskajām personām: Nav paredzētas. 4.3.3. nevalstiskā sektora organizācijām: Nav paredzētas. 4.3.4. budžeta finansētām institūcijām: Nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti
šie saistošie noteikumi:
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta 9. daļu pašvaldību autonomā funkcija ir nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus. Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta pirmo daļu pašvaldība, kuras teritorijā ir personas deklarētā dzīvesvieta, nodrošina sociālo darbu, plāno resursus un veido tādu vidi, lai personai būtu iespēja saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību. 5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.): Lai īstenotu saistošajos noteikumos paredzēto, Pašvaldība ir izveidojusi iestādi Aizkraukles novada Sociālais dienests, kura organizē sociālo darbu, nodrošina sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu un administrēšanu un ir atbildīga par valsts deleģēto funkciju pašvaldībai sociālās aizsardzības jomā izpildi. Sociālās pakalpojumu organizēšanu un administrēšanu nodrošina Sociālās darba un sociālo pakalpojumu nodaļa. Saistošo noteikumu īstenošanā Aizkraukles novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa, kas nodrošina samaksu par saņemtajiem pakalpojumiem un Juridiskā nodaļa, kas sniedz konsultatīvu atbalstu saistošo noteikumu piemērošanā. Saistošie noteikumi neparedz uzlikt jaunus pienākumus vai uzdevumus esošajiem darbiniekiem, kā arī neparedz izveidot jaunas darba vietas. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu |
6.1. saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas,
tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo
likvidācija vai reorganizācija:
Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Aizkraukles novada Sociālais dienests un Aizkraukles novada pašvaldības Centrālā pārvalde. Jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju saistošie noteikumi neparedz. 6.2. izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. sadaļā norādīto): Sociālo pakalpojumu organizēšanu un administrēšanu veic visā Aizkraukles novada administratīvajā teritorijā, papildus darba vietas nav paredzētas. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa
sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir
vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai:
Saistošie noteikumi nodrošina mazaizsargāto iedzīvotāju pamatvajadzību nodrošināšanu un uzturēšanu, līdz ar to secināms, ka saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un paredz tikai to, kas vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, līdz ar to Saistošo noteikumu izpildei nepieciešamais Pašvaldības finansējums pretstatā sabiedrībai kopumā gūtajam labumam ir nepieciešams un ir samērīgs. 7.2. samērīguma tests: 7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai: Pašvaldība nodrošina Pašvaldību likumā noteikto funkciju izpildi. 7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai: Pašvaldība var noteikt citus pakalpojuma veidus un samaksas kārtību (labvēlīgākus pabalsta saņēmējam) 7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša: Pašvaldības rīcība izstrādājot saistošos noteikumus ir samērīga, atbilstoši pašvaldības finansiālajām iespējām. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības,
nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas
konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā:
Sabiedrības pārstāvji nav iesaistīti konsultācijās saistošo noteikumu izstrādes procesā. 8.2. izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli): Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2025. gada 18. jūnija līdz 2025. gada 2. jūlijam publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Par saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu sabiedrības priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti. |
Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs L. Līdums