Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12 Liepājā 2025. gada 24. jūlijā (prot. Nr. 8, 16. §) Grozījumi Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 19. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma Izdarīt Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 19. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis 2023, 205. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt izdošanas tiesiskā pamatojuma daļu šādā redakcijā: "Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu". 2. Aizstāt 6. punktā vārdu "pastāvīgās" ar vārdu "domes" un izteikt 6.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "6.2. Sociālo, veselības un drošības jautājumu komiteju deviņu locekļu sastāvā;". 3. Aizstāt 8. punkta ievaddaļā vārdus "Sociālo lietu, veselības un sabiedriskās kārtības komiteja" ar vārdiem "Sociālo, veselības un drošības jautājumu komiteja". 4. Izteikt 10.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "10.1. iedzīvotāju izglītību, tostarp iespēju iegūt obligāto izglītību un pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, augstākās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību;". 5. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā: "15. Dome var izveidot komisijas un darba grupas: 15.1. kuru izveidošanas nepieciešamību nosaka ārējie normatīvie akti; 15.2. atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai, kuru sastāvā var iekļaut domes deputātus, pašvaldības iestāžu darbiniekus, valsts institūciju pārstāvjus, komersantus, pilsoniskās sabiedrības organizāciju pārstāvjus un pašvaldības iedzīvotājus.". 6. Papildināt ar 15.1 punktu šādā redakcijā: "15.1 Komisijas vai darba grupas tiek izveidotas, pieņemot atsevišķus domes lēmumus. Komisiju darbību reglamentē domes apstiprināti nolikumi, kuros nosaka komisiju kompetenci, uzraudzību un kontroli. Komisiju vai darba grupu personālsastāvs tiek apstiprināts ar atsevišķiem domes lēmumiem." 7. Izteikt 20.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "20.3. izdod pilnvaras pārstāvībai tiesā;". 8. Izteikt 23. punktu šādā redakcijā: "23. Domes priekšsēdētāja vietnieks pārrauga un koordinē stratēģiskos jautājumus saistībā ar pašvaldības darbību izglītības un zinātnes jomā, kā arī veselīga dzīvesveida, sporta attīstības un sadarbības ar nevalstiskajām organizācijām jomā. Nepieciešamības gadījumā papildu domes priekšsēdētāja vietnieka kompetenci nosaka ar domes priekšsēdētāja rīkojumu.". 9. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā: "24. Pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildes stratēģisko kontroli īsteno domes priekšsēdētājs un domes priekšsēdētāja vietnieks savas kompetences ietvaros.". 10. Svītrot 27.13.1.2., 27.13.1.4., 27.13.1.8., 27.13.1.12., 27.13.1.13. un 27.13.2.1. apakšpunktu. 11. Papildināt 27.13.1. apakšpunktu ar 27.13.1.23. un 27.13.1.24. apakšpunktu šādā redakcijā: "27.13.1.23. Brīnumzeme; 27.13.1.24. Saulespuķe;". 12. Papildināt 36. punktu ar 36.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā: "36.3.1 slēdz darba līgumus ar iestāžu vadītājiem, kā arī izsniedz viņiem rakstveida atļauju amatu savienošanai;". 13. Svītrot 39.1. apakšpunktu. 14. Izteikt 64. punktu šādā redakcijā: "64. Pašvaldība stiprina demokrātijas pamatvērtības un iekļaujošas sabiedrības veicinošus procesus, tai skaitā īstenojot darbu ar mazākumtautībām un trešo valstu pilsoņiem.". Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš
Saistošo noteikumu "Grozījumi
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada
19. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 17
"Liepājas valstspilsētas pašvaldības
nolikums""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada
19. oktobra saistošo noteikumu Nr. 17 "Liepājas
valstspilsētas pašvaldības nolikums" grozījumu mērķis
ir aktualizēt pašvaldības nolikumu, ievērojot iepriekš
pieņemtos pašvaldības domes lēmumus, uzlabojot procedūras,
lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteiktos termiņus, kā
arī veikt redakcionālas izmaiņas.
Ar grozījumiem saistošajos noteikumos tiek precizēta atsauce tiesiskajā pamatojumā, no tā izslēdzot atsauci uz vispārīgu tiesību normu pašvaldības domei izdot saistošos noteikumus. Izvērtējot komitejas kompetenci, tiek mainīts Sociālo lietu, veselības un sabiedriskās kārtības komitejas nosaukums, nosakot, ka turpmākais tās nosaukums ir Sociālo, veselības un drošības jautājumu komiteja. Līdz ar to tiek veikti redakcionāli precizējumi nolikuma tekstā. Lai nodrošinātu pašvaldības domes izveidoto komisiju aktuālo nosaukumu ietveršanu, kā arī iespēju domei izveidot un likvidēt komisijas bez papildu birokrātiskām procedūrām, turpmāk paredzēts, ka pašvaldības nolikumā tiek noteikti komisiju veidošanas principi. Komisijas jau šobrīd tiek izveidotas ar domes lēmumiem, nosakot lēmumā tās personālsastāvu un paredzot komiteju, kuras pārraudzībā attiecīgā komisija atrodas. Komisijas, kas izveidotas iepriekšējā domes sasaukuma laikā, turpinās darboties līdz jauna pašvaldības domes lēmuma pieņemšanai. Precizētas domes priekšsēdētāja tiesības izdot pilnvaras pārstāvībai tiesā, tās paplašinot. Tiek svītrota atsauce uz izņēmumu izdot pilnvaras par tiesvedībām, kas saistītas ar darba tiesiskajām attiecībām. Ņemot vērā, ka Liepājas valstspilsētas pašvaldības dome 2024. gadā ir pieņēmusi vairākus lēmumus saistībā ar izglītības iestāžu optimizāciju, nepieciešams veikt izmaiņas pašvaldības administrācijas struktūrā. No pirmsskolas izglītības iestāžu saraksta tiek svītrotas pirmsskolas izglītības iestādes "Sauleszaķis", "Gulbītis", "Gailītis", "Liesmiņa" un "Margrietiņa", bet papildināts ar pirmsskolas izglītības iestādēm "Brīnumzeme" un "Saulespuķe". Savukārt no pamatizglītības iestāžu saraksta tiek svītrota "Liepājas Ezerkrasta sākumskola", kura tika pievienota Liepājas Raiņa vidusskolai. Lai nodrošinātu nepārprotamu izpilddirektora aizvietojamību prombūtnes laikā, no izpilddirektora vietnieka īpašuma jautājumos kompetences svītrota tiesību norma par izpilddirektora aizvietošanu. Turpmāk izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā varēs aizvietot tikai izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos. Izpilddirektoram ar saistošajiem noteikumiem tiek deleģēts izsniegt rakstveida atļaujas amatu savienošanai iestāžu vadītājiem, lai ievērotu normatīvajos aktos noteiktos termiņus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošajiem noteikumiem nav fiskāla ietekme uz pašvaldības budžetu, jo izmaiņas saistītas ar organizatoriskiem jautājumiem, kuri saistīti ar iepriekš pieņemto pašvaldības domes lēmumu izpildi, kā arī redakcionāliem precizējumiem. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošajiem noteikumiem nav sociālās ietekmes, ietekmes uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā vai konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
Nav ietekmes. Administratīvās procedūras netiek mainītas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 49. panta pirmajai daļai
saistošajos noteikumos tiek noteikta pašvaldības
institucionālā sistēma un darba organizācija.
Saistošo noteikumu izpildei netiek noteikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajām institūcijām un to darbiniekiem. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu |
Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Liepājas Centrālā
administrācija.
Izpildes nodrošināšana tiks veikta apstiprinātā pašvaldības budžeta ietvaros. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. Izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstāka juridiskā spēka tiesību normām, proti, Pašvaldības likuma 49. panta pirmā daļa noteic pašvaldības nolikumā ietveramos jautājumus. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā
noteiktajam, saistošo noteikumu projekts un tam
pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa
noskaidrošanai no 2025. gada 4. jūlija līdz 17. jūlijam
tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē
www.liepaja.lv, paredzot iespēju ikvienam interesentam
iesniegt savus priekšlikumus un komentārus, kā arī
informācija tika izvietota pašvaldības telpās Rožu ielā 6
apmeklētājiem pieejamā vietā.
Noteiktā termiņa ietvaros par saistošo noteikumu projekta redakciju tika saņemti 12 priekšlikumi: Pirmā priekšlikuma būtība: Tiek lūgts papildināt Sociālo, veselības un drošības jautājumu komitejas kompetenci ar tiesībām sniegt atzinumus par domes lēmuma projektiem vai darba kārtības jautājumiem par pašvaldības piedāvāto sociālo pakalpojumu kvalitāti. Pašvaldības viedoklis: Priekšlikums netiek ņemts vērā, jo saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 14. panta pirmās daļas 4. punktu Labklājības ministrijas kompetencē ietilpst pārraudzīt minētā likuma īstenošanu, kontrolēt sociālo pakalpojumu sniegšanu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī sociālo pakalpojumu kvalitāti un sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvo aktu prasībām. Pašvaldības dome nevar veikt citām valsts institūcijām noteiktos pienākumus. Minētais izriet no Pašvaldību likuma 2. panta pirmās daļas, kas noteic, ka pašvaldības dome nodrošina tai tiesību aktos noteikto uzdevumu un funkciju izpildi. Otrā priekšlikuma būtība: Iesniedzējs lūdz papildināt Izglītības, kultūras un sporta komitejas kompetenci ar tiesībām sniegt atzinumus par domes lēmuma projektiem vai darba kārtības jautājumiem, tai skaitā arī par augstākās izglītības pieejamību. Pašvaldības viedoklis: Priekšlikums tiek ņemts vērā, izsakot saistošo noteikumu 10.1. apakšpunktu jaunā redakcijā, ievērojot to, ka šādu pašvaldības iesaisti paredz pašvaldības plānošanas dokumenti. Trešā priekšlikuma būtība: Tiek lūgts papildināt Izglītības, kultūras un sporta komitejas kompetenci, papildinot to ar tiesībām sniegt atzinumus par domes lēmuma projektiem vai darba kārtības jautājumiem, kas skar kino industrijas attīstības jautājumus. Pašvaldības viedoklis: Priekšlikums netiek ņemts vērā, jo kino industrija ir tikai viens no kultūras atzariem. Komitejas kompetencē jau šobrīd minētais jautājums ir ietverts saistošo noteikumu 10.2. apakšpunktā. Ceturtā priekšlikuma būtība: Iesniedzējs lūdz papildināt Izglītības, kultūras un sporta komitejas kompetenci ar tiesībām sniegt atzinumus par domes lēmuma projektiem un darba kārtības jautājumiem par kvalitatīvas, pieejamas un iekļaujošas izglītības nodrošināšanu. Pašvaldības viedoklis: Minētais priekšlikums netiek ņemts vērā, jo minētās komitejas kompetencē jau šobrīd minētais jautājums ir ietverts saistošo noteikumu 10.1. apakšpunktā, kurš aptver plašu pašvaldības kompetenci izglītības jomā. Piektā priekšlikuma būtība: Tiek lūgts redakcionāli izteikt saistošo noteikumu 59. punktu jaunā redakcijā, piedāvājot mainīt terminoloģiju. Pašvaldības viedoklis: Tiek piedāvātas redakcionālas izmaiņas, kas nemaina tiesību normas būtību. Līdz ar to priekšlikums netiek ņemts vērā. Sestā priekšlikuma būtība: Tiek lūgts precizēt saistošo noteikumu 64. punktu, paredzot, ka pašvaldība stiprina demokrātijas pamatvērtības un iekļaujošas sabiedrības veicinošus procesus, tai skaitā īstenojot darbu ar mazākumtautībām un trešo valstu pilsoņiem. Šobrīd saistošo noteikumu esošā redakcija paredz, ka pašvaldība virza demokrātiju un iekļaujošas sabiedrības veicinošus procesus, tai skaitā īstenojot darbu ar mazākumtautību un trešo valstu pilsoņiem. Pašvaldības viedoklis: Priekšlikums tiek ņemts vērā, jo demokrātijas pamatvērtību stiprināšana šobrīd ir aktuāls jautājums, kas prasa būtisku pašvaldības iesaisti.Septītā priekšlikuma būtība: Lūgts izteikt saistošo noteikumu 68. punktu jaunā redakcijā, to papildinot ar vārdiem "un objektīvu". Pašvaldības viedoklis: Tiek piedāvātas redakcionālas izmaiņas, kas nemaina tiesību normas būtību. Līdz ar to priekšlikums netiek ņemts vērā. Astotā priekšlikuma būtība: Lūgts izteikt saistošo noteikumu 71. punktu jaunā redakcijā, papildinot esošo redakciju ar vārdiem "savlaicīgu", "jēgpilnu" un vārdu "iesaistīšanos" aizstāt ar vārdu "līdzdalību". Pašvaldības viedoklis: Tiek piedāvātas redakcionālas izmaiņas, kas nemaina tiesību normas būtību. Līdz ar to priekšlikums netiek ņemts vērā. Devītā priekšlikuma būtība: Lūgums redakcionāli mainīt likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājuma risināšanā" 29. panta otro daļu. Pašvaldības viedoklis: Nav attiecināms uz pašvaldības kompetenci, tai skaitā šiem saistošajiem noteikumiem. Priekšlikumu nav iespējams izpildīt. Desmitā priekšlikuma būtība: Priekšlikuma iesniedzējs uzskata, ka no Pašvaldību likuma 58. panta izriet pašvaldības obligāts priekšlikums veidot iedzīvotāju padomes, līdz ar to piedāvā papildināt saistošo noteikumu 15. punktā minēto uzskaitījumu ar vārdiem "iedzīvotāju padomes". Pašvaldības viedoklis: Pašvaldību likuma 58. pants paredz pašvaldības tiesības veidot iedzīvotāju padomes, arī saistošo noteikumu 74. punkts paredz šādas tiesības. Līdz ar to priekšlikums netiek ņemts vērā. Vienpadsmitā priekšlikuma būtība: Lūgums nemainīt saistošo noteikumu 38. un 39. punktu un tajā noteiktās funkcijas un pilnvarojumu. Pašvaldības viedoklis: Grozījumi neparedz mainīt saistošo noteikumu 38. punktu. Savukārt attiecībā uz 39. punktu tiek svītrots punkts saistībā ar pašvaldības izpilddirektora aizvietošanu. Grozījumi paredz vienkāršāku un saprotamāku pašvaldības izpilddirektora aizvietošanu, proti, turpmāk izpilddirektoru aizvietos tikai viņa vietnieks būvniecības jautājumos. Pašvaldības izpilddirektora vietnieku kompetence netiek mainīta. Ņemot vērā minēto, priekšlikums nav atbalstāms. Divpadsmitā priekšlikuma būtība: Lūgts saistošajos noteikumos precizēt priekšsēdētāja vietnieka kompetenci, paredzot atbildības jomas. Pašvaldības viedoklis: Priekšlikums ņemts vērā, izsakot saistošo noteikumu 23. un 24. punktu jaunā redakcijā. |
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš