Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 14 2025. gada 24. jūlijā (prot. Nr. 5, 2. p., lēmums Nr. 9) Grozījumi Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma Izdarīt Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums" šādus grozījumus: 1. Papildināt 5.1. apakšpunktu ar 5.1.15. un 5.1.16. apakšpunktiem šādā redakcijā: "5.1.15. Domes priekšsēdētāja padomnieks stratēģiskās komunikācijas un sabiedrības iesaistes jautājumos; 5.1.16. Domes priekšsēdētāja padomnieks pašvaldības pārvaldības jautājumos." 2. Izteikt 17. punktu šādā redakcijā: "17. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki"; 3. Izteikt 18. punktu šādā redakcijā: "Domes priekšsēdētāja vietnieki pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā (kompetence tiek sadalīta, pamatojoties uz domes priekšsēdētāja rīkojumu), kā arī pilda citus pienākumus normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos, kā arī Domes lēmumos noteiktos pienākumus". 4. Vārdus "domes priekšsēdētāja vietnieks" aizstāt visā nolikumā ar vārdiem "domes priekšsēdētāja vietnieki" attiecīgā locījumā. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bartaševičs
Paskaidrojuma raksts
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 49. panta pirmajai daļai
pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka
pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta desmitā daļa nosaka, ka valsts pārvaldi organizē iespējami efektīvi. Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 8. punkts nosaka, ka dome ir tiesīga izlemt ikvienu pašvaldības kompetences jautājumu, turklāt tikai domes kompetencē ir: izveidot un reorganizēt pašvaldības administrāciju, tostarp izveidot, reorganizēt un likvidēt tās sastāvā esošās institūcijas, kā arī izdot pašvaldības institūciju nolikumus. Pašvaldību likuma 17. panta sestā daļa paredz domes priekšsēdētāja tiesību - lai nodrošināt savu darbu priekšsēdētājam un viņa vietniekam ir tiesības uz pilnvaru laiku pieņemt darbā konsultatīvus darbiniekus un veidot biroju. Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikts, ka pašvaldības domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki, kā arī domes priekšsēdētājam ir: 1. Domes priekšsēdētāja padomnieks pašvaldības pārvaldības jautājumos: - Sniegs konsultācijas un atbalstu pārvaldības jautājumos, sniedzot analītisku, konsultatīvu un stratēģisku ieguldījumu pašvaldības pārvaldības uzlabošanā, lēmumu pieņemšanā un to īstenošanā; - Nodrošinās domes vadībai faktos un datos balstītu pamatojumu pārvaldības, attīstības un normatīvo lēmumu pieņemšanai, veicot kvalitatīvu un kvantitatīvu analīzi par ārējiem un iekšējiem procesiem, normatīvajiem aktiem un sabiedrības vajadzībām, tādējādi veicinot pārdomātu, tiesiski saskaņotu un iedzīvotājiem orientētu pašvaldības pārvaldību; - Veicinās koordinētu un mērķtiecīgu sadarbību starp pašvaldību, valsts institūcijām, akadēmiskā un privātā sektora partneriem, lai nodrošinātu pašvaldības interešu aizstāvību, pārvaldības kvalitātes pilnveidi. 2. Domes priekšsēdētāja padomnieks stratēģiskās komunikācijas un sabiedrības iesaistes jautājumos: - Nodrošinās pašvaldības stratēģiskās komunikācijas plānošanu un īstenošanu, kā arī sabiedrības iesaistes iniciatīvu vadību, veicinot uzticēšanos, caurredzamību un aktīvu dialogu ar sabiedrību un iesaistītajām pusēm; - Nodrošinās faktos un datos balstītu stratēģisko komunikāciju, sabiedrības iesaistes un lēmumu pieņemšanas procesus. Veiks kvalitatīvu un kvantitatīvu analīzi par sabiedrības vajadzībām, normatīvajiem aktiem, iekšējiem un ārējiem procesiem, lai veicinātu tiesiski pamatotu, sabiedrības interesēm atbilstošu un pārdomātu pārvaldību. Mērķis - stiprināt iedzīvotāju uzticēšanos, līdzdalību un caurskatāmu pašvaldības komunikāciju, ievērojot Valsts kontroles ieteikumus un to ieviešanas grafiku. Domes priekšsēdētāja vietnieka amata vietu skaits tiek palielināts līdz 2, kas ļauj efektīvi pārvaldīt un īstenot pašvaldības attīstības plānus. Ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt efektīvu un stratēģiski virzītu pašvaldības darbu, tiek izveidota domes priekšsēdētāja vietnieka papildu amata vieta. Domes priekšsēdētāja prombūtnes gadījumā Domes priekšsēdētāja vietnieki vienādā apjomā aizvietos domes priekšsēdētāju un, pamatojoties uz viņa rīkojumu, tiks sadalīta kompetence, konkrēto uzdevumu veikšanā - pamatojoties uz domes priekšsēdētāja rīkojumu. Tiek likvidētas arī ilgi vakantās vietas Centrālās administrācijas Ekonomikas un finanšu pārvaldē "Vecākais grāmatvedis" - 2 amata vietas. Kā arī amata vieta Pilsētvides un attīstības pārvaldē - vadītāja vietnieks sadarbības un sabiedrības iesaistes jautājumos. Turpmāk, pamatojoties uz izveidotām darba grupām, plānots pārskatīt visas pašvaldības pārvaldes struktūru. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu projekts radīs šādu ietekmi uz budžetu (2025. gads) - 32 456 eiro. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Mērķis - efektīvas pašvaldības pārvaldības funkcijas un administratīvo procedūru izpilde. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Līdzšinējā kārtība netiek mainīta. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tiks precizēti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācijas darbinieku pienākumi un uzdevumi, iekšējie normatīvie akti. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Pašvaldības nolikumā noteikto uzdevumu izpildi nodrošinās Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, galvenokārt nodrošināt pašvaldības efektīvu pārvaldību, lietderīgu pašvaldības funkciju izpildi un budžeta līdzekļu racionālu izmantošanu. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 04.07.2025.-18.07.2025. tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezekne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Tika saņemts 73 viedokļi (72 PRET un 1 PAR). Viedokļi tiek pieņemti zināšanai. |
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bartaševičs