Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Rēzeknes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 60

Rēzeknē 2025. gada 17. jūlijā

Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"

APSTIPRINĀTI
Rēzeknes novada domes 2025. gada 17. jūlija sēdē
(lēmums Nr. 679, prot. Nr. 2025/DS-16, 2. §)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
49. panta pirmo daļu

Izdarīt Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "RĒZEKNES NOVADA PAŠVALDĪBAS NOLIKUMS", turpmāk - saistošie noteikumi, (Latvijas Vēstnesis, 2023., Nr. 75, Nr. 140, Nr. 175, Nr. 250, Nr. 121, Nr. 119) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 3. punktā ciparu un vārdu "19 (deviņpadsmit)" ar ciparu un vārdiem "15 (piecpadsmit)" un vārdu "vietnieku" ar vārdu "vietniekus".

2. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

"11. Domes priekšsēdētājam ir 2 (divi) Domes priekšsēdētāja vietnieki:

11.1. Domes priekšsēdētāja vietnieks teritoriālās, sociālās un veselības jomas jautājumos;

11.2. Domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības un izglītības, kultūras un sporta jomas jautājumos."

3. Papildināt saistošos noteikumus ar 11.1 punktu šādā redakcijā:

"11.1 Domes priekšsēdētāja vietnieks teritoriālās, sociālās un veselības jomas jautājumos:

11.1 1. pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā ar tiesībām parakstīt dokumentus pašvaldības vārdā, tai skaitā, bankas dokumentus, nostiprinājuma lūgumus, u.tml.;

11.1 2. koordinē pašvaldības teritorijas, pašvaldības iestāžu - apvienību pārvalžu, un bāriņtiesas darbības jautājumus, to skaitā finanšu un personāla politikas, kā arī materiāltehniskos jautājumus Rēzeknes novadā, koordinē sociālās palīdzības, veselības aprūpes pieejamības un veselīga dzīvesveida popularizēšanas jautājumus un nevalstisko organizāciju jautājumus, kā arī koordinē komisiju, konsultatīvo padomju un darba grupu darbību atbilstoši kompetencei;

11.1 3. organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās;

11.1 4. savas darbības jomās koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu pašvaldības attīstības projektiem;

11.1 5. veicina pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas darbības jomās;

11.1 6. koordinē personāla resursu politikas veidošanas jautājumus pašvaldībā;

11.1 7. pārrauga bezdarba samazināšanas un nodarbinātības jautājumu risināšanu pašvaldībā;

11.1 8. ir atbildīgs par sociālās jomas jautājumu risināšanu Rēzeknes novadā;

11.1 9. koordinē pašvaldības iestāžu - apvienības pārvalžu - darbības gada plānu izstrādi;

11.1 10. koordinē dzīvojamā un nedzīvojamā fonda uzturēšanu un izmantošanu;

11.1 11. koordinē pašvaldības darbību pašvaldībai piederošā un piekrītošā nekustamā īpašuma racionālai un lietderīgai izmantošanai;

11.1 12. koordinē sadarbību ar pašvaldībām, kuras teritoriāli robežojas ar Rēzeknes novadu;

11.1 13. iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas savu pienākumu un tiesību realizācijai, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, pieaicinot speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

11.1 14. savas darbības jomās organizē pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām;

11.1 15. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar citām pašvaldības vai valsts institūcijām un citās organizācijās;

11.1 16. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus pašvaldības vārdā;

11.1 17. veic citus Domes vai Domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus."

4. Papildināt saistošos noteikumus ar 11.2 punktu šādā redakcijā:

"11.2 Domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības un izglītības, kultūras un sporta jomas jautājumos:

11.2 1. pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā ar tiesībām parakstīt dokumentus pašvaldības vārdā, tai skaitā, bankas dokumentus, nostiprinājuma lūgumus, u.tml.;

11.2 2. koordinē pašvaldības tautsaimniecības, vides politikas, komunālos un uzņēmējdarbības sekmēšanas jautājumus Rēzeknes novadā, koordinē izglītības, kultūras, sporta, tūrisma, nevalstisko organizāciju jautājumus, kā arī koordinē komisiju, konsultatīvo padomju un darba grupu darbību atbilstoši kompetencei;

11.2 3.organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās;

11.2 4. savas darbības jomās koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu pašvaldības attīstības projektiem;

11.2 5. veicina pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas darbības jomās;

11.2 6. vada un koordinē pašvaldības Domes deputātu darbu;

11.2 7. pārrauga uzņēmējdarbības sekmēšanu pašvaldības teritorijā;

11.2 8. pārrauga jaunatnes jautājumu risināšanu pašvaldībā;

11.2 9. pārrauga pašvaldības darbinieku tālākizglītību;

11.2 10. pārrauga kultūras jautājumu risināšanu novadā;

11.2 11. darbojas Domes pretkorupcijas pasākumu un pašvaldības darba atklātības uzlabošanas jomā;

11.2 12. pārrauga tūrisma attīstības un ar tūrisma jomu saistītos jautājumus pašvaldībā;

11.2 13. iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas savu pienākumu un tiesību realizācijai, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, pieaicinot speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus;

11.2 14. savas darbības jomās organizē pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām;

11.2 15. savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar citām pašvaldības vai valsts institūcijām un citās organizācijās;

11.2 16. Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus pašvaldības vārdā;

11.2 17. veic citus Domes vai Domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus."

Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Skudra

 

Paskaidrojuma raksts
Rēzeknes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums""

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir izdarīt grozījumus 2023. gada 1. maijā spēkā stājušos Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums" (turpmāk - Saistošie noteikumi Nr. 1), lai tie atbilstu domes pieņemtajiem lēmumiem un ārējam normatīvam aktam.

1.2. Ar Rēzeknes novada domes 2025. gada 20. jūnija lēmumu Nr. 669 "Par priekšlikumu veikt grozījumus Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" (protokols Nr. 2025/DS-14, 4. §) ir konceptuāli atbalstīts priekšlikumu veikt grozījumus Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" 11. punktā un noteikt, ka Domes priekšsēdētājam ir 2 (divi) vietnieki.

1.3. Šobrīd pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp pašvaldības administrācijas struktūru, nosaka Saistošie noteikumi Nr. 1 (izsludināti Latvijas Vēstnesī 18.04.2023., Nr. 75, grozījumi Nr. 140, Nr. 175, Nr. 250, Nr. 121, Nr. 119). 11. punkts paredz, ka Domes priekšsēdētājam ir 1 (viens) Domes priekšsēdētāja vietnieks. Domes priekšsēdētāja vietnieks: 1) pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā ar tiesībām parakstīt dokumentus pašvaldības vārdā, tai skaitā, bankas dokumentus, nostiprinājuma lūgumus, u.tml.; 2) koordinē pašvaldības teritorijas un infrastruktūras īpašumu un finanšu resursu izmantošanas, vides politikas un uzņēmējdarbības sekmēšanas jautājumus, kā arī kultūras, izglītības un sporta, veselīga dzīvesveida popularizēšanas jautājumus; 3) organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās; 4) savas darbības jomās koordinē Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu pašvaldības attīstības projektiem; 5) veicina pašvaldības sadarbību ar ministrijām savas darbības jomās; 6) koordinē personāla resursu politikas veidošanas jautājumus pašvaldībā; 7) vada un koordinē pašvaldības Domes deputātu darbu; 8) iesniedz Domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot darba grupas un komisijas savu pienākumu un tiesību realizācijai, iesaistot tajās pašvaldības administrācijas darbiniekus, pieaicinot speciālistus un pašvaldības teritorijas iedzīvotājus; 9) savas darbības jomās organizē pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām; 10) savas kompetences ietvaros bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar citām pašvaldības vai valsts institūcijām un citās organizācijās; 11) Domes pilnvarojuma ietvaros slēdz līgumus pašvaldības vārdā; 12) veic citus Domes vai Domes priekšsēdētāja uzdotus uzdevumus. Bez tam Saistošo noteikumu Nr. 1 3. punkts nosaka, ka pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta pašvaldības lēmējinstitūcija - Rēzeknes novada dome, kas atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no 19 (deviņpadsmit) deputātiem. Dome no deputātu vidus ievēlē Domes priekšsēdētāju, Domes priekšsēdētāja vietnieku un komiteju locekļus. Ņemot vērā, ka Pašvaldības domes vēlēšanu likumam 2. pantam, novada domē ievēlējamo deputātu skaitu nosaka atbilstoši iedzīvotāju skaitam, kāds attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā vēlēšanu izsludināšanas dienā ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā: 1) līdz 30 000 iedzīvotāju - 15 deputāti; 2) no 30 001 līdz 60 000 iedzīvotāju - 19 deputāti; 3) vairāk nekā 60 000 iedzīvotāju - 23 deputāti. Saskaņā ar aktuālajiem Fizisko personu reģistra datiem uz 2025. gada 1. janvāri Rēzeknes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētais iedzīvotāju skaits ir 29 384 (avots:https://www.pmlp.gov.lv/lv/media/12627/download?attachment). Līdz ar to ir nepieciešami arī grozījumi Saistošo noteikumu Nr. 1 3. punktā gan attiecībā uz deputātu skaitu, gan attiecībā uz punkta teksta redakcionālo daļu attiecībā uz vietnieka ievēlēšanu.

1.4. Neizdod saistošos noteikumus "Grozījums Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" saistošie noteikumi Nr. 1 redakcionāli neatbilstu domes pieņemtajam lēmumam un ārējam normatīvam aktam.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Rēzeknes novada pašvaldības saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

2.1.1. nav attiecināms uz budžeta ieņēmumu daļu;

2.1.2. attiecināms uz izdevumu daļu - izdevumi no 2025. gada jūlija vidus līdz 2025. gada beigām palielināsies par 19 870,00 euro. Pēc saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekta sabiedrības viedokļa noskaidrošanas - nav attiecināms uz izdevumu daļu 2025. gadā, jo panākta vienošanās par to, ka 2 (divi) domes priekšsēdētāja vietnieki tiek finansēti viena vietnieka amatam paredzētā finansējuma ietvaros un 2025. gadā vietnieka amatam paredzētajam finansējumam ir līdzekļu ekonomija 3762,95 euro apmērā sakarā ar domes priekšsēdētāja vietnieka neesamību kopš 2025. gada 20. jūnija. Lai nodrošinātu, ka 2 (divi) domes priekšsēdētāja vietnieki tiek finansēti viena vietnieka amatam paredzētā finansējuma ietvaros, tiks izdarīti attiecīgi grozījumi Rēzeknes novada domes apstiprinātā nolikuma "Par atlīdzību Rēzeknes novada pašvaldībā" II nodaļas 2.1. apakšnodaļā "Domes priekšsēdētāja, Domes priekšsēdētāja vietnieka, Domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāju, Domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāju vietnieku un Domes deputātu mēnešalgas noteikšanas kārtība", kuru izskatīšana paredzēta Finanšu komitejas sēdē jau 2025. gada 24. jūlijā. Attiecināms uz izdevumu daļu nākamajā periodā sākot ar 2026. gadu, taču ietekme nav būtiska - paredzamie izdevumi - līdz 3500,00 euro kalendārā gadā - atlīdzība domes priekšsēdētāja vietniekam par domes priekšsēdētāju pienākumu izpildi domes priekšsēdētāja prombūtnē, piemēram, atvaļinājums.

2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.2. Lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas vai radīt jaunas darba vietas, līdz ar to nav nepieciešami papildus resursi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme - saistošo noteikumu grozījumi neietekmē cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā.

3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu grozījumu īstenošanu netiek izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - saistošo noteikumu grozījumu īstenošana neietekmēs cilvēku veselību.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā saistošo noteikumu grozījumi neskars.

3.5. Ietekme uz konkurenci - saistošo noteikumu grozījumu īstenošanu neatstās ietekmi uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu grozījumu piemērošanas jautājumos privātpersona var vērsties Rēzekne novada pašvaldības iestādē - Centrālajā pārvaldē - Atbrīvošanas alejā 95A, Rēzeknē vai jebkurā no Rēzeknes novada pašvaldības iestādēm - Dricānu apvienības pārvaldē, Kaunatas apvienības pārvaldē, Maltas apvienības pārvaldē, Nautrēnu apvienības pārvaldē, Viļānu apvienības pārvaldē un to teritoriālajās vienībās.

4.2. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Ar saistošajiem noteikumiem "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" paredzēts Saistošajos noteikumos Nr. 1: aizstāt 3. punktā ciparu un vārdu "19 (deviņpadsmit)" ar ciparu un vārdiem "15 (piecpadsmit)" un vārdu "vietnieku" ar vārdu "vietniekus", izteikt 11. punktu jaunā redakcijā - "Domes priekšsēdētājam ir 2 (divi) Domes priekšsēdētāja vietnieki: 11.1. Domes priekšsēdētāja vietnieks teritoriālās, sociālās un veselības jomas jautājumos; 11.2. Domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības un izglītības, kultūras un sporta jomas jautājumos.", papildināt ar 11.1 un 11.2 punktiem, kuros noteikta katra domes priekšsēdētāja vietnieka kompetence.

5.2. Papildu cilvēkresursu iesaiste saistošo noteikumu īstenošanā netiek paredzēta.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu grozījumu izpildē iesaistītā institūcija Centrālās pārvaldes Juridiskā un lietvedības nodaļa.

6.2. Saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Saistošie noteikumi "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.

7.2. Pašvaldības izraudzītais līdzeklis Saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" izdošanai ir piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai, nav citu saudzējošāku līdzekļu, lai sasniegtu leģitīmo mērķi un pašvaldības rīcība ir atbilstoša, jo tiek nodrošināta Saistošo noteikumu Nr. 1 atbilstību Pašvaldību likumam.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekts 2025. gada 25. jūnijā nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, publicējot Rēzeknes novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.rezeknesnovads.lv. Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekts nosūtīts Rēzeknes novada pašvaldības pagastu un Viļānu pilsētas konsultatīvajām padomēm.

8.2. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas termiņā līdz 2025. gada 9. jūlijam par saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projektu ir saņemti 11 fizisku personu (S.P., I.B., J.K., L.T., A.V., S.S., I.R., A.R., J.P., I.T., V.H., K.P.) viedokļi, kur vienas fiziskas personas (I.B.) viedoklim pievienoti 213 (divi simti trīspadsmit) Rēzeknes novada iedzīvotāju paraksti un 5 (piecu) Rēzeknes novada iedzīvotāju konsultatīvo padomju vai to pārstāvju viedokļi.

Attiecībā uz viedokļa jautājumiem, kas skar saistošo noteikumu projektu tiek sniegts šāds vērtējums.

Saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekts ir sagatavots izpildot Rēzeknes novada domes 2025. gada 20. jūnija lēmumu Nr. 669 "Par priekšlikumu veikt grozījumus Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" (protokols Nr. 2025/DS-14, 4. §), ar kuru konceptuāli atbalstīts priekšlikumu veikt grozījumus Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" 11. punktā, paredzot, ka domes priekšsēdētājam ir 2 (divi) vietnieki.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas termiņā sniegti sekojoši viedokļi:

1) I.B. viedoklī (30.06.2025.) norāda, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu, uzskatot šo rīcību par bezsaimniecisku rīcību ar novada cilvēku naudu. I.B., atkārtoti iesniedzot viedokli 09.07.2025., ir norādījusi, ka četru gadu griezumā tie būs apmēram 200 000 euro papildus izdevumi, norādot, ka pie iedzīvotāju skaita samazināšanās nav pieļaujama šāda rīcība, ka tiek palielināti tēriņi, veidojot papildus amatus un turpinot sadalīt ietekmi koalīcijas iekšienē. Bez tam I.B. norāda, ka tā vietā lai domātu par iedzīvotāju vajadzībām, kvalitatīviem pakalpojumiem un efektīvu pārvaldi, tiek radītas jaunas algotas vietas, kas kalpo tikai politisko ambīciju apmierināšanai. I.B. uzskata, ka tas ir piemērs tam kā birokrātija un politiskais izdevīgums tiek stādīts augstāk par sabiedrības interesēm. I.B. viedoklī ir norādīts, ka Rēzeknes novada iedzīvotāji pret saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekta 2., 3., un 4. punktiem.

I.B 09.07.2025. saņemtais viedoklis ir iesniegts 6 eksemplāros, kurus kopumā ir parakstījuši 213 (divi simti trīspadsmit) Rēzeknes novada - Kantinieku pagasta, Sokolku pagasta, Viļānu pagasta, Viļānu pilsētas - iedzīvotāji.

2) J.K. viedoklī norāda, ja vietnieka amata kandidātam ir augstākā izglītība un vadītāja spējas, tad atbalsta otrā vietnieka amata izveidošanu, ja tā nav un tas ir vienkārši, lai iegūtu vietnieka statusu, tad neatbalsta otrā vietnieka amata izveidošanu;

3) L.T. norāda, ka neatbalsta otrā vietnieka amata izveidošanu, jo tie ir papildus izdevumi pašvaldības budžetam;

4) A.V. viedoklī norāda, ka nepieciešams viens vietnieks;

5) S.S., iesniedzot divus viedokļus (01.07.2025. un 01.07.2025.), norāda, ka pietiek ar vienu vietnieku un neatbalsta otrā vietnieka amata izveidošanu, jo sarūk iedzīvotāju skaits, samazinās skolu skaits, darba vietu skaits, un aicinot vērst uzmanību uz iestāžu - apvienību pārvalžu - vadītāja un 2 vietnieku amatiem un to pienākumiem kā arī uz to, ka nepieciešams domāt par jaunu darba vietu radīšanu, štata vietu un algu samazināšanu, netērējot budžeta līdzekļus papildus vietnieka amatam;

6) I.R. viedoklī norāda, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu, ņemot vērā apstākļus, kad tiek runāts par birokrātijas mazināšanu, ekonomiskiem risinājumiem un taupības režīmu, tādējādi palielinot izdevumus, pie nosacījuma, ka sarūk Rēzeknes novada iedzīvotāju skaits;

7) A.R. viedoklī norāda, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu;

8) J.P. viedoklī norāda, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu, jo sarūk iedzīvotāju skaits, netiek veidoti jauni uzņēmumi, nav nekādu ieguvumu jauniešu piesaistīšanai un dzimstības palielināšanai. J.P. viedoklī norāda, ka līdzekļus lietderīgāk būtu ieguldīt infrastruktūras uzlabošanā (Ozolaines pagasta, Pleikšņos), izbūvējot ūdensapgādi un kanalizāciju, un tīrot ceļus ziemā. Bez tam norāda, ka lietderīgāk līdzekļus būtu izmantot bērniem Jaungada dāvanām, nerīkojot pasākumus, kā tas bijis 2024. gadā.

9) V.H. viedoklī norāda, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu un, ka tas ir pretrunā ar partiju priekšvēlēšanu programmām. Kā piemērus norāda:

a) Jaunā VIENOTĪBA, Kustība "Par!", LATGALES PARTIJA, JKP Jaunā konservatīvā partija, kura solīja: Nodrošināsim efektīvu resursu (finanses, īpašumi, darbinieki) izmantošanu pašvaldības funkciju nodrošināšanai, uzdodot jautājumu vai šāda ir resursu efektivitāte?

b) Politiskā partija "Latvijas Reģionu Apvienība" programmā rakstīja: Pašvaldības līdzekļi tiks novirzīti tā, lai tie sniegtu vislielāko labumu iedzīvotājiem, nodrošinot sociālo atbalstu, infrastruktūras attīstību un ekonomisko izaugsmi, uzdodot jautājumu vai līdzekļu novirzīšana pārvaldībai dos labumu iedzīvotājiem, vai veicinās izaugsmi?

c) "Latvijas attīstībai" programmā norādīja: Sekmēsim novada pārvaldes procesu digitalizāciju, lai mazinātu birokrātisko slogu uzņēmējiem, uzdodot jautājumu vai vietnieku skaita palielināšana nozīmē pārvaldes procesu digitalizāciju?

10) S.P. iesniedzot divus viedokļus (30.06.2025. un 07.07.2025.), noraida Saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekta 3. un 4. punktus, ar kuriem Rēzeknes novada pašvaldības nolikums tiek papildināts ar 11.1 punktu un 11.2 punktu, kuros noteikta abu domes priekšsēdētāja vietnieku kompetence.

S.P. viedoklī norāda, ka atstājams spēkā esošais Rēzeknes novada pašvaldības nolikuma 11. punkts, kas paredz vienu vietnieku, uzskatot, ka ieviešot jaunu amata vienību, kuras pusgada izmaksas sastāda 19870 eiro nav ekonomiski pamatots, jo iedzīvotāju skaits novadā samazinās, (kā dēļ arī deputātu skaits samazinājās), uzsverot, ka ieviest otru vietnieku nav saimnieciski un lietderīgi.

11) K.P. viedoklī noraida saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekta 3. un 4. punktus, ar kuriem Rēzeknes novada pašvaldības nolikums tiek papildināts ar 11.1 punktu un 11.2 punktu, kuros noteikta abu domes priekšsēdētāja vietnieku kompetence. Bez tam K.P. viedoklī norāda, ka atstājams spēkā esošais Rēzeknes novada pašvaldības nolikuma 11. punkts, kas paredz vienu vietnieku, uzskatot, ka ieviešot jaunu amata vienību, kuras pusgada izmaksas sastāda 19870 euro nav ekonomiski pamatots, jo iedzīvotāju skaits novadā samazinās, (kā dēļ arī deputātu skaits samazinājās), uzsverot, ka ieviest otru vietnieku nav saimnieciski un lietderīgi.

12) Bērzgales pagasta iedzīvotāju konsultatīvās padomes priekšsēdētāja Sarma Donāne, iesniedzot divus viedokļus (30.06.2025. un 09.07.2025.), norāda, ka ir ievēlēts mazāks deputātu skaits (15), salīdzinot ar iepriekšējo sasaukumu, kur bija lielāks deputātu skaits (19), bet bija viens priekšsēdētāja vietnieks. Viedoklī, uzvērts, ka būtiskas ir vietnieka atbildības deleģētas sfēras un kā ar tām tiks galā. Ja esošā viena vietnieka darbi tiks sadalīti uz diviem, tad nekādus algas paaugstinājumus nedrīkstētu pielikt. Viedoklī tiek uzdoti jautājumi -Vai vietnieku noteiktās funkcijas nedublē izpildvaras pienākumu funkcijas? Vai divi vietnieki palīdzēs efektīvāk risināt novada problēmas, vai radīs papildus izmaksas un veicinās lielāku birokrātiju? Vai ir zināms cik vienam deputātam ir alga? Viedoklī norādīts, ja 4 deputātu mazāk, un, ja par šo samazinājumu var apmaksāt otro vietnieku (apstiprinātā 2025. gada budžeta finansējuma ietvaros), un, ja to prasa politiskais balanss normālam darbam domē, tad būtisku iebildumu nevajadzētu būt. Atbilstoši informācijai papildus priekšsēdētāja vietnieka amats palielinās administratīvās izmaksas apmēram EUR 40 000,00 gadā, kas 4 gados sastāda 160 000 euro, bet nesniegs būtisku ieguvumu novada iedzīvotājiem. Viedoklī pausts, ka ņemot vērā ekonomiskos apstākļus, kad ir aktuāli jautājumi par izglītības iestāžu finansējumu, pašvaldības ceļu stāvokli, sociālajiem jautājumiem, uzskatām, ka līdzekļi jānovirza šīm prioritātēm, kas veicina novada attīstību. Uzskata, ka esošās administratīvās struktūras un resursi jau šobrīd ir pietiekami, lai nodrošinātu kvalitatīvu darbu un iedzīvotāju interešu pārstāvību.

13) Maltas pagasta iedzīvotāju konsultatīvā padome, iesniedzot viedokli - 2025. gada 4. jūlija protokolu Nr. 8/2025, norāda, ka atbalsta saistošo noteikumu "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes novada pašvaldības nolikums"" projekta 1. punkta daļu, kurā tiek aizstāts deputātu skaits (no 19 uz 15), taču neatbalsta punkta daļu aizstājot vāru "vietnieku" ar vārdu "vietniekus". Attiecība uz projekta 2. punktu norāda, ka konsultatīvās padomes locekļi (pieci no septiņiem) ir pret diviem domes priekšsēdētāja vietniekiem.

14) Dekšāru pagasta iedzīvotāju konsultatīvā padomes priekšsēdētājs Sandis Mesters, pauž viedokli, aicinot Rēzeknes novada domi atturēties no otrā priekšsēdētāja vietnieka amata izveides un norādot sekojošo:

1. Rēzeknes novada 2025. gada budžets ir apstiprināts, un tajā, nav paredzēta pozīcija otrā vietnieka algošanai. No paskaidrojuma raksta izriet, ka izdevumi līdz 2025. g. beigām palielināsies nepilnu 20 000 euro apmērā. Nav informācijas par to, no kuras budžeta pozīcijas šie līdzekļi tiks ņemti? Vai šī summa tiks segta no citu nozaru finansējuma? Šāda amata izveide nozīmē arī ilgtermiņa saistības, jo 2026. gada budžetā jāparedz jau vismaz 40 000 euro gadā?! Nav saprotams, kā var nebūt ietekmes uz budžetu kopumā vai citām pozīcijām, jo pašvaldības budžets nav bezgalīgs, un jebkuri papildu tēriņi iespējams nozīmē atteikšanos no kā cita.

2. Šaubas par amata faktisko nepieciešamību, uzskatot, ka abu vietnieku paredzētās funkcijas, pārklājas jau ar esošo pašvaldības struktūru, gan komitējam, gan pārvaldēm un nodaļām, kurām pēc būtības ir jāpārrauga attiecīgās jomas. Vai tiešām esošā pārvaldība struktūra nestrādā? Vai ir veikts neatkarīgs izvērtējums, kas skaidri norādītu uz struktūras nepietiekamību?

3. Atsaucas uz medijiem, kuros izskan sabiedrības kritika par Rēzeknes novada domes ieceri, vienlaikus valsts līmenī - valdība strādā pie tā, lai atrastu papildus līdzekļus svarīgām nozarēm valstī. Arī Valsts Prezidents uzskata, ka amatpersonu skaits valsts pārvaldē ir jāsamazina un par to aicināja arī domāt pašvaldībām.

4. Ir pārliecība, par to, ka tas ir politisks lēmums, jo domē ir ievēlētas vairākas partijas, un šī amata izveide ir tikai un vienīgi politiska vienošanās, bet racionāli argumenti paliek otrajā plānā vai tādu vispār nav.

15) Viļānu pilsētas iedzīvotāju padomes priekšsēdētāja Vija Piziča, padomes vārdā, norāda, ka Viļānu pilsētas iedzīvotāju padome (turpmāk - Padome): 1) ir iepazinusies ar sabiedriskajai apspriešanai nodoto projektu saistošajiem noteikumiem "Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "RĒZEKNES NOVADA PAŠVALDĪBAS NOLIKUMS" (turpmāk - Grozījumi); 2) aptaujājusi 84 Viļānu pilsētas iedzīvotājus. 98 % viļānieši pauda izteikti negatīvu viedokli par gaidāmo vietnieku skaita palielināšanu. 2 % iedzīvotājiem nebija sava viedokļa šai jautājumā; 3) intervējusi pašvaldības darbu un finanšu plūsmu pārzinošus ekspertus; 4) 08.07.25. Viļānu pilsētas iedzīvotāju padomes sēdē ir uzklausījusi Domes priekšsēdētāju Guntaru Skudru, potenciālos vietniekus Georgiju Jevsikovu un Gunāru Smeili, kā arī klātesošos deputātus Līviju Plavinsku, Jāni Matvejenko, Oskaru Babri, Jekaterinu Ivanovu, Zigfrīdu Lukaševiču, Intu Brenci, Aiju Kiserovsku, Igoru Lucijanovu un Jeļenu Stepuli.

Padome, nodrošinot viļāniešu interešu pārstāvību, pauda savu viedokli, norādot, ka:

[1] Nav gūta pārliecība, ka pieņemot politisku lēmumu, uz kuru deputātiem bez šaubām ir tiesības, - ieviest divus domes priekšsēdētāja vietniekus līdzšinējā viena vietnieka vietā, Rēzeknes novada pašvaldības darbs tiks padarīts efektīvāks, ekonomiskāks un produktīvāks;

[2] Nav gūta pārliecība, ka Domes priekšsēdētāja vietnieku funkcijas nedublēsies ar izpildvaras funkcijām, kā arī Domes komiteju priekšsēdētāju un viņu vietnieku kompetencēm;

[3] Nav rezultatīvo rādītāju sistēmas pēc kuriem tiks vērtēts abu Domes priekšsēdētāja vietnieku darbs;

[4] Nav gūta pārliecība par izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, kas rastos ieviešot otru Domes priekšsēdētāja vietnieka amatu līdzšinējā viena vietnieka vietā;

[5] Minētais lēmums konfrontē ar valstī kopumā definēto ceļu uz birokrātijas un izdevumu samazināšanu;

[6] Viļānu pilsētas iedzīvotāju padomes 08.07.25. sēdes laikā Domes priekšsēdētājs Guntars Skudra apliecināja, ka gadījumā, ja otra vietnieka amats tiktu ieviests, līdzekļi tiktu meklēti 2025. gada budžeta rezervēs un neciestu neviens no izpildinstitūcijā strādājošajiem.

Ņemot vērā augstāk minēto, Padome secināja, ka reformas sagatavošanas process vēl nav uzskatāms par pabeigtu un, Padomes ieskatā, deputātiem jāturpina darbs pie plānotās reformas pamatojuma, lai pamanītie trūkumi tiktu novērsti un reformas mērķi atspoguļotos Grozījumu paskaidrojuma rakstā un būtu vienkārši un saprotami izskaidrojami iedzīvotājiem un uzņēmējiem. Ja gadījumā deputāti tomēr lemtu par labu otra Domes priekšsēdētāja vietnieka amata ieviešanai Rēzeknes novada domē, Padomes ieskatā tas būtu darāms vienīgi viena vietnieka amatam paredzētā finansējuma ietvaros.

Padome novēlējusi produktīvu darbu Rēzeknes novada, tostarp Viļānu pilsētas, iedzīvotāju un uzņēmēju labā.

16) Feimaņu pagasta iedzīvotāju konsultatīvā padomes priekšsēdētājs Elvīra Bogdanova viedoklī norāda, ka ir pieņemas nolikuma izmaiņas, kas paredz domes priekšsēdētājam divus priekšsēdētāja vietniekus.

Ņemot vērā, ka sabiedrības viedokļa izteikšanas termiņā - līdz 2025. gada 9. jūlijam - saņemti 11 fizisku personu (S.P., I.B., J.K., L.T., A.V., S.S., I.R., A.R., J.P., I.T., V.H., K.P.) viedokļi, kur vienas fiziskas personas (I.B.) viedoklim pievienoti 213 (divi simti trīspadsmit) Rēzeknes novada iedzīvotāju paraksti un 5 (piecu) Rēzeknes novada iedzīvotāju konsultatīvo padomju vai to pārstāvju viedokļi, kuros pamatā ir izteikts viedoklis (izņemot Feimaņu pagasta iedzīvotāju konsultatīvā padomes priekšsēdētājas viedokli), kurā norādīts, ka ir pret otrā vietnieka amata izveidošanu, jo saistīts ar papildus pašvaldības budžeta līdzekļu izlietošanu, palielinot administratīvās izmaksas, kas nav ekonomiski pamatoti, nav saimnieciski un lietderīgi, tiek ņemti vērā izteiktie sabiedrības viedokļi, paredzot, ka 2 (divi) domes priekšsēdētāja vietnieki tiks finansēti viena vietnieka amatam paredzētā finansējuma ietvaros, nepalielinot administratīvās izmaksas un papildus būtisku pašvaldības budžeta līdzekļu izlietošanu.

Rēzeknes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Skudra

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 1 "Rēzeknes .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Rēzeknes novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 60Pieņemts: 17.07.2025.Stājas spēkā: 22.07.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 137, 21.07.2025. OP numurs: 2025/137.14
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
361998
22.07.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"