Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13

Talsos 2025. gada 26. jūnijā (prot. Nr. 13, 27. p., lēmums Nr. 140)

Grozījumi Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 38 "Par nomas maksas samazināšanu nedzīvojamām telpām Talsu novada pašvaldībā"

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra
noteikumu Nr. 97 "Publiskas personas mantas
iznomāšanas noteikumi" 87., 88., 89., 91., 92., 93. punktu

Izdarīt Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 38 "Par nomas maksas samazināšanu nedzīvojamām telpām Talsu novada pašvaldībā" šādus grozījumus:

1. Izteikt saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatojumu šādā redakcijā:

"Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumu Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi" 89. punktu".

2. Izteikt saistošo noteikumu 16. punktu šādā redakcijā:

"16. Nomnieka atbilstību šo Noteikumu nosacījumiem izvērtē Pašvaldības Talsu novada pašvaldības mantas iznomāšanas un mantas atsavināšanas komisija, lēmumu par nomas maksas samazinājumu pieņem Pašvaldības izpilddirektors."

3. Izteikt saistošo noteikumu 17. punktu šādā redakcijā:

"17. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad Pašvaldības izpilddirektors ir pieņēmis lēmumu par nomas maksas samazinājuma piešķiršanu."

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš

 

Paskaidrojuma raksts
Talsu novada pašvaldības domes 2025. gada 26. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 13 "Grozījums Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 38 "Par nomas maksas samazināšanu nedzīvojamām telpām Talsu novada pašvaldībā""

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi
 
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi

Precizēt saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatojumu.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi

1. Talsu novada pašvaldības domes Attīstības komitejas 2025. gada 10. jūnija sēdē tika vērsta uzmanība uz Saistošo noteikumu 16. punktu, kas nosaka: "Nomnieka atbilstību šo Noteikumu nosacījumiem izvērtē Pašvaldības mantas iznomāšanas un atsavināšanas komisija, lēmumu par nomas maksas samazinājumu pieņem Talsu novada dome." Jautājuma būtība - vai lēmumu pieņem Talsu novada pašvaldības dome.

Pašvaldību likuma 10. panta otrās daļas 2. punkta a) apakšpunkts nosaka: "Ja likums tieši nenoteic, ka attiecīgā lēmuma pieņemšana ir domes kompetencē, dome, paredzot to pašvaldības nolikumā, var pilnvarot pašvaldības administrāciju, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumu, noteikt maksu par pašvaldības īpašuma lietošanu." Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošo noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" 17.5. apakšpunkts nosaka: "Dome pilnvaro pašvaldības izpilddirektoru, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumu [..], noteikt maksu par pašvaldības īpašuma lietošanu". Minētais nozīmē, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumu, maksu par pašvaldības īpašuma lietošanu, tajā skaitā par nomas maksas apmēru (kas ietver arī jautājumu par nomas maksas samazinājumu), nosaka pašvaldības izpilddirektors.

Saistošie noteikumi izdoti 2021. gada 25. novembrī, tas ir, pirms Pašvaldību likuma spēkā stāšanās un pirms Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošo noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" spēkā stāšanās. Minētais nozīme, ka Saistošo noteikumu izdošanas laikā ne likums, ne pašvaldības nolikums nepilnvaroja pašvaldības izpilddirektoru izlemt minēto jautājumu. Ņemot vērā minēto, ir pamats Saistošo noteikumu 16. punktu precizēt - par atbilstošāko risinājumu esošajos apstākļus izvēlēts Saistošo noteikumu 16. punktā Talsu novada pašvaldības domi aizstāt ar pašvaldības izpilddirektoru. Attiecīgi pašvaldības dome aizstājama ar pašvaldības izpilddirektoru arī 17. punktā.

Cita starpā precizēts arī komisijas nosaukums.

1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu:
 
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte

Neattiecināms.

1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām

Neattiecināms.

1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas - pamatots sabiedrības interešu aizskārums

Neattiecināms.

1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas

Neattiecināms.

1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi - darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.6. Korespondējošās tiesību normas - saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā

Neattiecināms.

1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums

Neattiecināms.

1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs

Neattiecināms.

1.5.10. Soda piemērotāja - kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, - izvēles apsvērumi

Neattiecināms.

1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā

Neattiecināms.

1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības

Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus
 
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus:
 
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu

Neietekmē.

2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu

Neietekmē.

2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām)

Neietekmē.

2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu)

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei)
 
3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību

Neietekmē.

3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība

Neietekmē.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi:
 
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību

Neietekmē.

3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā

Neietekmē.

3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā

Neietekmē.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot:
 
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja

Neietekmē.

3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.

Neietekmē.

3.5. Ietekme uz konkurenci - iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei

Neietekmē.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām
 
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā

Centrālā pārvalde.

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību

Neietekmē.

4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas:
 
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem

Neietekmē.

4.3.2. Fiziskajām personām

Neietekmē.

4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām

Neietekmē.

4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām

Neietekmē.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem
 
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi

Saistošie noteikumi izstrādāti saistošo noteikumu izdošanas tiesiskā pamatojuma grozīšanai.

5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.).

Neietekmē.

6. Izpildes nodrošināšana
 
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija

Neietekmē.  

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2.punktā norādīto)

Neietekmē.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana
 
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai

Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.

7.2. Samērīguma tests
 
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai

Jā.

7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai

Nē.

7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša

Jā.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46.panta trešajā daļā minēto informāciju
 
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā

Nav notikušas konsultācijas.

8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli)

Nav notikušas konsultācijas.

8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā

Nav saņemti.

8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums)

Nav saņemti.

8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas

Nav lūgts sniegt viedokļus un atzinumus par šo saistošo noteikumu redakciju.

8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas

Nav notikusi cita (iepriekš neminēta) saziņa un konsultācijas.

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Talsu novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 38 "Par .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Talsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 13Pieņemts: 26.06.2025.Stājas spēkā: 02.07.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 123, 01.07.2025. OP numurs: 2025/123.18
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
361536
02.07.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"