Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 298

Rīgā 2025. gada 20. maijā (prot. Nr. 20 25. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija noteikumos Nr. 506 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" īstenošanas noteikumi "

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību
19.3 panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija noteikumos Nr. 506 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" īstenošanas noteikumi " (Latvijas Vēstnesis, 2024, 148. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt noteikumu nosaukumu šādā redakcijā:

"Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" un 2.3.1.3.i. investīcijas "Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība" īstenošanas noteikumi".

2. Izteikt 1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.1. Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - Atveseļošanas fonds) Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" daļas (turpmāk - 2.3.1.4.i. investīcija) un 2.3.1.3.i. investīcijas "Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība" (turpmāk - 2.3.1.3.i. investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1.1. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas mērķi un mērķa grupu;

1.1.2. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas rādītājus;

1.1.3. pieejamo finansējumu investīcijas atbalstāmajām darbībām "Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide" un "Individuālā mācību konta pieejas aprobācija - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā" (turpmāk abas kopā - atbalstāmās darbības);

1.1.4. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas pieejamo finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.1.5. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistīto institūciju, projektu iesniedzēju un citu personu tiesības un pienākumus;".

3. Izteikt 1.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.3. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas ieviešanā iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās."

4. Papildināt ar 2.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.11. 2.3.1.3.i. investīcijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk - IKT) speciālists - persona, kura pašvadītā mācīšanās pieejā ir pabeigusi vismaz vienu IKT izglītības programmu un ir ieguvusi kompetences, kas ļauj patstāvīgi radīt un pilnveidot informācijas tehnoloģiju saturu, sistēmas, aparatūru un programmatūru dažādiem pielietojumiem, plānojot, projektējot, vadot, veidojot dizainu, testējot un sniedzot ieteikumus par uzlabojumiem, dažādās nozares jomās (turpmāk - IKT kompetences), ko apliecina personai izsniegtā apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi, kurā norādīts iegūto IKT kompetenču līmenis atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālās kompetences ietvaram DigComp (turpmāk - DigComp ietvars) (no 5. līdz 8. apguves līmenim) un atbilstoši Eiropas e-kompetences ietvaram IKT profesionāļiem (turpmāk - e-CF ietvars) (pielikums);".

5. Papildināt ar 2.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.12. pašvadīta mācīšanās pieeja - mācību posmos strukturēts mācīšanās process, kurā persona patstāvīgi plāno, organizē, vada un pārrauga mācīšanās rezultātu sasniegšanu bez pasniedzēja iesaistes, izpildot praktiskus uzdevumus mācību digitālajā vidē, izvēloties sev piemērotākos mācīšanās paņēmienus un veidojot sadarbību ar citām personām, kuras piedalās pašvadītas mācīšanās procesā. Pašvadītas mācīšanās process notiek atbilstošā mācību vidē, nodrošinot personai nepieciešamos mācīšanās materiālus un mentora atbalstu;".

6. Papildināt ar 2.13. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.13. IKT izglītības programma - neformālās izglītības programma, kas ir viens posms no izglītības programmu cikla IKT speciālistam nepieciešamo kompetenču apgūšanai pašvadītā mācīšanās pieejā, kurā sagaidāmie mācīšanās rezultāti atbilst DigComp ietvaram (no 5. līdz 8. apguves līmenim) un e-CF ietvaram ​(pielikums);".

7. Papildināt ar 2.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.14. izglītības programmu cikls - vismaz trīs savstarpēji saturiski saistītas IKT izglītības programmas, kas nodrošina IKT speciālistam nepieciešamo kompetenču apgūšanu un kuru kopējais garums nav īsāks par 480 mācību stundām. Izglītības programmu cikls iekļauj apgūstamo digitālo prasmju apguves līmeni IKT izglītības programmu ietvaros atbilstoši DigComp ietvaram (no 5. līdz 8. apguves līmenim) un e-CF ietvaram ​(pielikums)."

8. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

"3. 2.3.1.4.i. investīcijas mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam attīstīt un aprobēt Latvijas kontekstam atbilstošu individuālo mācību kontu pieeju."

9. Papildināt ar 3.1 punktu šādā redakcijā:

"3.1 2.3.1.3.i. investīcijas mērķis ir līdz 2026. gada 30. jūnijam nodrošināt pašvadītas IKT speciālistu mācības, kas tiek īstenotas ārpus formālās izglītības sistēmas, tostarp nodrošinot nepieciešamo mācīšanās vidi, mācību saturu un atbalstu personām, kuras tiks iesaistītas pašvadītās IKT speciālistu mācībās, lai palielinātu IKT speciālistu (tostarp sieviešu) skaitu Latvijā."

10. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:

"4. Mērķa grupas investīciju ietvaros ir šādas:

4.1. 2.3.1.4.i. investīcijā - pieaugušie vecumā no 18 gadiem;

4.2. 2.3.1.3.i. investīcijā - pieaugušie vecumā no 18 gadiem ar pabeigtu vismaz vidējo izglītību."

11. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:

"5. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - nozares ministrija) ir atbildīgā nozares ministrija, kas veic uzraudzību par individuālo mācību kontu pieejas aprobāciju jeb 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas īstenošanu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr. 621)."

12. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas finansējuma saņēmējs ir Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - finansējuma saņēmējs). 2.3.1.4.i. investīcijas sadarbības partneris ir Izglītības un zinātnes ministrija. 2.3.1.4.i. investīcijas atbalstāmās darbības "Individuālā mācību konta pieejas aprobācija - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā" sadarbības partneri ir izglītības iestādes, kas īsteno šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minētās izglītības programmas."

13. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:

"7. 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi mērķa rādītāji:

7.1. līdz 2024. gada 31. decembrim − 1000 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;

7.2. līdz 2026. gada 31. maijam − 3500 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;

7.3. 2026. gada 31. maijam sasniegts 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" mērķa rādītājs - pabeigts Individuālo mācību kontu pieejas izmēģinājumprojekts."

14. Papildināt ar 7.1 punktu šādā redakcijā:

"7.1 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam sasniedzams mērķa rādītājs - 1000 IKT speciālisti, kuri ir pabeiguši vismaz vienu IKT izglītības programmu neformālās izglītības ietvaros īstenotajās IKT speciālistu pašvadītās mācībās."

15. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8. 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi nacionālie rādītāji:

8.1. līdz 2024. gada 31. decembrim uzsākta platformas sākotnējā modeļa aprobācija;

8.2. līdz 2026. gada 31. maijam izveidota funkcionējoša platforma ar vismaz 3500 individuālo mācību kontu lietotājiem, kurā ir pieejami atbilstoši papildu atbalsta pasākumi un nodrošināti risinājumi nepieciešamai datu apmaiņai ar citām valsts informācijas sistēmām un integrācijai ar saistītām publiskām platformām, kā arī integrēta iespēja piekļūt starptautisku un ārvalstu mācību platformām."

16. Papildināt ar 8.1 punktu šādā redakcijā:

"8.1 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam sasniedzams nacionālais rādītājs - pašvadītās IKT speciālistu mācībās iesaistītas vismaz 300 sievietes."

17. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā:

"9. 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros atbalstāmo darbību nodrošināšanai pieejamais finansējums:

9.1. atbalstāmās darbības "Individuālā mācību konta pieejas aprobācija - atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā" izglītības programmu nodrošināšanai un papildu atbalsta pasākumu nodrošināšanai pieejamais finansējums ir 8 817 101 euro, no kura:

9.1.1. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 8 677 720 euro;

9.1.2. valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 139 381 euro;

9.2. atbalstāmajai darbībai "Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide" pieejamais finansējums ir 2 879 800 euro, no kura:

9.2.1. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 2 380 000 euro;

9.2.2. valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 499 800 euro."

18. Papildināt ar 9.1 punktu šādā redakcijā:

"9.1 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros pieejamais finansējums ir 4 226 325 euro, no kura:

9.11. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 4 200 000 euro;

9.12. valsts budžeta finansējums finansējuma saņēmējam pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 26 325 euro."

19. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas īstenošanas un izmaksu attiecināmības laika ietvars:

10.1. 2.3.1.4.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošana tiek uzsākta 2024. gada 1. augustā un tiek īstenota līdz 2026. gada 31. maijam. Šo atbalstāmo darbību ietvarā netiek iekļautas darbības, kas ir pabeigtas līdz dienai, kad noslēgta finansējuma saņēmēja un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vienošanās par investīcijas īstenošanu;

10.2. 2.3.1.3.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošana tiek uzsākta 2025. gada 21. maijā un tiek īstenota līdz 2026. gada 30. jūnijam."

20. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

"11. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas ieviešanas teritorija ir Latvijas Republika."

21. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā:

"12. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu. 2.3.1.4.i. investīcijas sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts."

22. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:

"13. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri, ja tādi ir, 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas informācijas un publicitātes pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu."

23. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

"14. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas atbalstāmo darbību ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā."

24. Izteikt 16.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.4. neformālās izglītības programmas apguve, kuras noslēgumā var saņemt apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi, kuru individuālo mācību kontu aprobācijas periodā Atveseļošanas fonda projekta Nr.2.3.2.1.i.0/1/23/I/CFLA/001 "Sabiedrības digitālo prasmju attīstība" ietvaros ģenerē platformā un paraksta ar platformas sistēmas parakstu;".

25. Izteikt 18.4.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.4.3. finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu saskaņā ar šo noteikumu 17.4.3. apakšpunktu atbilstoši faktiskajām izmaksām, bet nepārsniedzot 50 euro mēnesī;".

26. Izteikt 19.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"19.3. nodrošina interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas riska neiestāšanos. Finansējuma saņēmējs ar elektronisko parakstu paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulu (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk - regula 2024/2509), 61. pantu;".

27. Izteikt 21.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"21.2.3. lai izmantotu piešķirtā publiskā finansējuma iespēju, personai šo noteikumu 25. punktā minētajos termiņos ir jāpiesakās izglītības programmai vai jāizvēlas iespēja uzkrāt publisko finansējumu nākamajam periodam, kā arī jāuzsāk un šo noteikumu 38.1. apakšpunktā minētajā termiņā jāpabeidz izvēlētā izglītības programma. Nākamais publiskais finansējums piešķirams tikai pēc iepriekšējās izglītības programmas sekmīgas pabeigšanas."

28. Izteikt 28. punktu šādā redakcijā:

"28. Personai ir iespēja pieteikties vienas vai vairāku izglītības programmu apguvei 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros, ievērojot šo noteikumu 29. punktā minēto dubultā finansējuma ierobežojumu. Šādā gadījumā 2.3.1.4.1. investīcijas finansējums vienai personai nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 21.2.1. vai 21.2.2. apakšpunktā minēto apmēru."

29. Izteikt 32.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.1. piešķir finanšu atbalstu, ja, uzsākot izglītības programmas apguvi, izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no personas deklarētās dzīvesvietas;".

30. Izteikt 35. punktu šādā redakcijā:

"35. Individuālo mācību kontu var izveidot fiziska persona, kura sasniegusi vismaz 16 gadu vecumu."

31. Izteikt 38. punktu šādā redakcijā:

"38. Izglītības pakalpojumu sniedzējs var pagarināt sākotnējo izglītības programmas apguves termiņu, noslēdzot ar personu vienošanos, atbilstoši attiecīgās izglītības programmas apguves jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī apgūstamajai izglītības programmai un ievērojot šādus nosacījumus:

38.1. izglītības programma apgūstama, tai skaitā saņemot apliecinājumu par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu, 12 mēnešu laikā no izglītības programmas apguves uzsākšanas brīža. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajai izglītības programmai var būt noteikts garāks apguves termiņš, bet nepārsniedzot šo noteikumu 43. punktā minēto termiņu;

38.2. personai anulējams apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, ja mācības netiek pabeigtas vai ir pabeigtas, bet nav saņemts izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments 12 mēnešu laikā no tās apguves uzsākšanas brīža un ne vēlāk kā šo noteikumu 43. punktā minētajā termiņā."

32. Izteikt 49.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"49.3. izglītības iestāde ir īstenojusi vismaz divas izglītības programmas attiecīgajā izglītības programmas veidā un vismaz DigComp ietvara 3. apguves līmenī (​pielikums), kā arī mācības pabeigušo skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 izglītojamie;".

33. Izteikt 49.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"49.4. uz izglītības iestādi nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā."

34. Izteikt 50.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"50.2. norāda izglītības programmas izmaksas katrai šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minētajai izglītības programmai, kuru izglītības iestāde piesaka īstenošanai;".

35. Papildināt ar 50.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"50.5. apliecina, ka ir īstenojusi vismaz divas izglītības programmas attiecīgajā izglītības programmas veidā un vismaz DigComp ietvara 3. apguves līmenī ​(pielikums), kā arī mācības pabeigušo skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 izglītojamie."

36. Papildināt ar 51.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"51.3. apliecinājumu, ka uz izglītības iestādi nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā."

37. Izteikt 55.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"55.2.3. izglītības programmas atbilstība DigComp ietvaram;".

38. Izteikt 80.1.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"80.1.3. ziņas par personas nepilngadīgajiem bērniem līdz septiņu gadu vecumam (bērna vārds, uzvārds, personas kods);".

39. Izteikt 84. punktu šādā redakcijā:

"84. Šo noteikumu 77. punktā minētos individuālā mācību konta lietotāja datus noteiktajos gadījumos un apjomā finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nodot Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai, Izglītības un zinātnes ministrijai un citām Atveseļošanas fonda īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, tai skaitā Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm. Institūcija, kas ir iesaistīta Atveseļošanas fonda projektu īstenošanā, lai uzkrātu tās īstenoto projektu mērķu sasniegšanai nepieciešamos personas datus, ir tiesīga nodot šo noteikumu 77.1.1., 77.1.2., 77.1.3. un 77.3.5. apakšpunktā minētos individuālā mācību konta lietotāja personas datus citai institūcijai, kas ir iesaistīta Atveseļošanas fonda projektu īstenošanā, lai pārliecinātos par dubultā finansējuma neesību. Pārbaudei elektroniski nodod tikai tās mērķa grupas datu subjektu personas datus, kas rada dubultā finansējuma risku."

40. Izteikt 90.15. apakšpunktu šādā redakcijā:

"90.15. nodrošināt interešu konflikta neesību saskaņā ar regulas 2024/2509 61. panta prasībām, kā arī parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu."

41. Papildināt ar 3.1 nodaļu šādā redakcijā:

"3.1 2.3.1.3.i. investīcijas "Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība" īstenošanas noteikumi

91.1 2.3.1.3.i. investīciju īsteno kā atbalstāmo darbību 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" projekta ietvaros.

91.2 Finansējuma saņēmējam, nodrošinot 2.3.1.3.i. investīcijas īstenošanu, ir attiecināmi šādi izmaksu veidi:

91.21. administratīvās un projekta vadības izmaksas līdz 5 % apmērā no šo noteikumu 9.11. apakšpunktā minētā kopējā 2.3.1.3.i. investīcijas apjoma, tai skaitā:

91.21.1. izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma ietvaros iesniegto pieteikumu un izglītības programmu ciklu izvērtēšanu, tai skaitā izveidojot vērtēšanas komisiju, kurā iekļauj IKT nozares pārstāvi;

91.21.2. komunikācijas aktivitāšu īstenošanas izmaksas, tai skaitā investīcijas projekta informācijas un publicitātes pasākumu (piemēram, semināru, diskusiju, konferenču), vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas;

91.22. IKT izglītības programmu īstenošanas izmaksas.

91.3 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros izmaksas par viena dalībnieka dalību izglītības programmu ciklā nepārsniedz 3990 euro bez pievienotās vērtības nodokļa.

91.4 Izglītības pakalpojumu sniedzējs finansējumu par īstenotām mācībām saņem par katru IKT izglītības programmu pabeigušo dalībnieku. Lai saņemtu minēto finansējumu, izglītības pakalpojumu sniedzējs iesniedz finansējuma saņēmējam to apliecību sarakstu, kuras izsniegtas par IKT izglītības programmas pabeigšanu.

91.5 Izglītības pakalpojumu sniedzēju izmaksas par mācību īstenošanu ir attiecināmas līdz 2026. gada 30. jūnijam. Izglītības pakalpojumu sniedzējiem līdz minētajam termiņam jāiesniedz finansējuma saņēmējam to apliecību saraksts, kuras izsniegtas par pēdējo IKT izglītības programmu pabeigšanu.

91.6 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros izmaksas pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai līdz 26 325 euro apmērā paredzētas tikai projekta administratīvo izmaksu segšanai.

91.7 Izglītības pakalpojumu sniedzējs nodrošina pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanu no privātajiem finanšu līdzekļiem, tai skaitā ir tiesīgs noteikt mācību līdzmaksājumu no dalībniekiem.

91.8 Finansējuma saņēmēja pienākumi 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros:

91.81. ne retāk kā reizi sešos mēnešos īstenot informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu un atbilstoši izstrādātajam komunikācijas plānam, kā arī ne retāk kā reizi sešos mēnešos publicēt finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē informāciju par projekta īstenošanas gaitu;

91.82. nodrošināt mācību dalībnieku uzskaiti atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna kopējiem rādītājiem "RRFCI10 Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits", dalībniekus, kuri piedalās digitālo prasmju apmācībās, uzskaitot pa dzimumiem (vīrieši, sievietes, nebinārais) un vecuma grupām (0-17, 18-29, 30-54, 55 un vairāk gadu);

91.83. izslēgt demarkācijas un dubultfinansējuma riskus un pārbaudīt, vai dalībnieki, kas pieteikušies mācībām, platformas ietvaros nepiedalās citos Atveseļošanas fonda īstenotos mācību pasākumos un vai to dalība netiek finansēta no Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Ja konstatēts, ka dalībnieks piedalās citā mācību pasākumā platformas ietvaros, viņš nevar pretendēt uz dalību IKT speciālistu mācībās līdz brīdim, kad ir pabeidzis vai pārtraucis mācības citas investīcijas ietvaros. Šādu cilvēku dalība izglītības pasākumos 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros netiek ieskaitīta 2.3.1.3.i. investīcijas mērķa rādītājā;

91.84. nodrošināt platformā izvietoto IKT izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzraudzības pasākumus atbilstoši šo noteikumu 62. punktam.

91.9 Lai nodrošinātu 2.3.1.3.i. investīcijas mērķa sasniegšanu, finansējuma saņēmējs veic publiskos iepirkumus atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā investīcijas izglītības pakalpojumu atlasei.

91.10 Finansējuma saņēmējs publiskā iepirkuma prasībās attiecībā uz izglītības pakalpojumu sniedzējiem iekļauj vismaz šādus nosacījumus:

91.101. izglītības pakalpojumu sniedzējs ir akreditēta izglītības iestāde vai ir saņēmis pašvaldības atļauju īstenot neformālās izglītības programmu katrai IKT izglītības programmai izglītības programmu cikla ietvaros;

91.102. uz izglītības pakalpojumu sniedzēju nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā;

91.103. izglītības pakalpojumu sniedzējs par katru izglītības programmas ciklā iekļauto IKT izglītības programmu iesniedz detalizētu izglītības programmu cikla aprakstu, kas atbilst Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 395 "Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmas īstenošanai" pielikumam, tai skaitā detalizēti aprakstot plānoto pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu;

91.104. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt, ka mācību saturs ir izstrādāts sadarbībā ar IKT nozares pārstāvjiem, tas ir aktuāls un darba tirgus vajadzībām atbilstošs;

91.105. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt līdzvērtīgu pieredzi vismaz vienas mācību satura, pieejas un apjoma ziņā līdzvērtīgas IKT izglītības programmas īstenošanā pēdējo triju gadu laikā;

91.106. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt, ka tā rīcībā ir pieejama izglītības programmu cikla īstenošanai nepieciešamā un pašvadītai mācīšanās pieejai atbilstošā vide, resursi un kapacitāte, lai mācībās iesaistītu vismaz 150 unikālās personas (no tām vismaz 30 % - sievietes), un iesniedz to pamatojošus dokumentus;

91.107. papildus sasniedzamo mācīšanās rezultātu izvērtējumam attiecībā pret pret DigComp ietvaru (no 5. līdz 8. apguves līmenim) un e-CF ietvaru izglītības pakalpojumu sniedzēji iesniedz katras IKT izglītības programmas ietvaros sasniedzamo mācīšanās rezultātu izvērtējumu attiecībā pret Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā ietvertajās kvalifikācijās iegūtajām zināšanām un kompetencēm elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozarē;

91.108. izglītības pakalpojumu sniedzējs iepirkuma piedāvājumam pievieno apliecinājumu, ka uz to nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā.

91.11 Izglītības pakalpojumu sniedzējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību saskaņā ar regulas 2024/2509 61. pantu.

91.12 Finansējuma saņēmējs līgumus par izglītības programmu cikla īstenošanu noslēdz ar izglītības pakalpojumu sniedzējiem, kuri pakalpojuma sniegšanai izvēlēti publiskā iepirkuma rezultātā, un līgumā atrunā pakalpojuma īstenošanas nosacījumus.

91.13 Izglītības pakalpojumu sniedzējs, ar kuru finansējuma saņēmējs noslēdzis līgumu par izglītības programmu cikla īstenošanu, izveido platformā izglītības pakalpojumu sniedzēja profilu un norāda tajā informāciju par piedāvāto izglītības programmu.

91.14 Finansējuma saņēmējam ir tiesības vienpusēji izbeigt līgumu par izglītības programmu cikla īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

91.141. izglītības pakalpojumu sniedzējs neievēro līguma par izglītības programmu cikla īstenošanu nosacījumus, tai skaitā neievēro projektā noteiktos termiņus, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas mērķa vai atbalsta mērķa investīcijas uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

91.142. izglītības pakalpojumu sniedzējs nav nodrošinājis dalībniekiem mācību uzsākšanu triju mēnešu laikā pēc līguma par izglītības programmu cikla īstenošanu noslēgšanas;

91.143. izglītības pakalpojumu sniedzējs projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;

91.144. izglītības pakalpojumu sniedzējam ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;

91.145. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par izglītības programmu cikla īstenošanu."

42. Izteikt pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde

 

Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 20. maija
noteikumiem Nr. 298

"Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr. 506

Izglītības programmas saturs atbilstoši DigComp ietvaram un e-CF ietvaram

Programmā, kuras mērķis ir digitālo prasmju apguve, sasniedzamos mācīšanās rezultātus strukturē atbilstoši digitālajai pratībai, kas definēta DigComp ietvarā astoņos apguves līmeņos (katrai kompetencei ir divi apguves līmeņi: pamatlīmenis (1. un 2. līmenis), vidējs līmenis (3. un 4. līmenis), augsts līmenis (5. un 6. līmenis) un augsti specializēts līmenis (7. un 8. līmenis)) un e-CF ietvarā piecās jomās, 41 kompetencē un piecos apguves līmeņos (no e-1 līdz e-5).

 I. DigComp ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences

1. Informācijas un datu lietpratība:

1.1. informācijas un digitālā satura pārlūkošana, meklēšana un filtrēšana;

1.2. datu, informācijas un digitālā satura novērtēšana;

1.3. datu, informācijas un digitālā satura pārvaldīšana.

2. Komunikācija un sadarbība:

2.1. mijiedarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;

2.2. dalīšanās ar informāciju, izmantojot digitālās tehnoloģijas;

2.3. sabiedrības iesaistīšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas;

2.4. sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;

2.5. tīkla etiķete;

2.6. digitālās identitātes saglabāšana.

3. Digitālā satura veidošana:

3.1. digitālā satura veidošana;

3.2. digitālā satura integrēšana un pārstrādāšana;

3.3. pavairošana un licences;

3.4. programmēšana.

4. Drošība:

4.1. aizsardzības ierīces;

4.2. personas datu un privātuma aizsardzība;

4.3. veselības aizsardzība un labsajūtas aizsardzība;

4.4. dabas aizsardzība.

5. Problēmu risināšana:

5.1. tehnisko problēmu risināšana;

5.2. vajadzību identificēšana un tehnoloģiskie risinājumi;

5.3. radošums digitālo tehnoloģiju lietošanā;

5.4. trūkstošo kompetenču identificēšana.

Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda veicamo uzdevumu sarežģītību un izpildes autonomiju:

1) 1. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus cita vadībā;

2) 2. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus autonomi vai ar atbalstu, kur tas nepieciešams;

3) 3. līmenī (vidējs līmenis) patstāvīgi veic labi definētus un rutīnas uzdevumus un risina skaidri saprotamas problēmas;

4) 4. līmenī (vidējs līmenis) neatkarīgi no citiem un atbilstoši savām vajadzībām veic uzdevumus un risina labi definētas problēmas ārpus rutīnas;

5) 5. līmenī (augsts līmenis) veic dažādus uzdevumus un risina problēmas, vadot citus;

6) 6. līmenī (augsts līmenis) atrod vispiemērotāko risinājumu, spējot pielāgoties citiem sarežģītās situācijās;

7) 7. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj atrisināt sarežģītas problēmas ar ierobežotu mijiedarbības faktoru daudzumu, patstāvīgu profesionālo darbību integrējot ar darbu cita vadībā;

8) 8. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj patstāvīgi atrisināt sarežģītas problēmas ar daudziem mijiedarbības faktoriem.

 II. e-CF ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences

1. Plānošana:

A.1. IS un biznesa stratēģijas saskaņošana;

A.2. pakalpojumu līmeņa pārvaldība;

A.3. biznesa plāna izstrāde;

A.4. produktu/pakalpojumu plānošana;

A.5. arhitektūras dizains;

A.6. lietojumprogrammu dizains;

A.7. tehnoloģiju tendences uzraudzība;

A.8. ilgtspējības pārvaldība;

A.9. inovācijas;

A.10. lietotāja pieredze.

2. Izveide:

B.1. lietojumprogrammu izstrāde;

B.2. komponentu integrācija;

B.3. testēšana;

B.4. risinājumu ieviešana;

B.5. dokumentācijas sagatavošana;

B.6. IT sistēmu inženierija.

3. Pārvaldība:

C.1. lietotāju atbalsts;

C.2. izmaiņu atbalsts;

C.3. pakalpojumu sniegšana;

C.4. problēmu pārvaldība;

C.5. sistēmu pārvaldība.

4. Atbalsts:

D.1. informācijas drošības stratēģijas izstrāde;

D.2. IT kvalitātes stratēģijas izstrāde;

D.3. izglītības un apmācību nodrošināšana;

D.4. iegāde;

D.5. pārdošanas attīstība;

D.6. digitālais mārketings;

D.7. datu zinātne un analītika;

D.8. līgumu pārvaldība;

D.9. personāla attīstība;

D.10. informācijas un zināšanu pārvaldība;

D.11. vajadzību identificēšana.

5. Pārvaldīšana:

E.1. prognožu izstrāde;

E.2. projektu un portfeļa pārvaldība;

E.3. risku pārvaldība;

E.4. attiecību pārvaldība;

E.5. procesu uzlabošana;

E.6. IT kvalitātes pārvaldība;

E.7. biznesa izmaiņu pārvaldība;

E.8. informācijas drošības pārvaldība;

E.9. informācijas sistēmu pārvaldība.

Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda kādu no pieciem kompetenču prasmju apguves līmeņiem (no e-1 līdz e-5), kur katrs nākamais līmenis ietver pieaugošo konteksta sarežģītību, autonomijas, ietekmes un darbības pakāpi."

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija noteikumos Nr. 506 "Latvijas Atveseļošanas un .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Izglītības un zinātnes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 298Pieņemts: 20.05.2025.Stājas spēkā: 28.05.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 100, 27.05.2025. OP numurs: 2025/100.2
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
360736
28.05.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"