Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 287
Rīgā 2025. gada 13. maijā (prot. Nr. 19 24. §) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.3. pasākuma "Pilsonisko līdzdalību veicinošu kultūras pakalpojumu pieejamības veicināšana" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu un 13. punktu
1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.3. pasākumu "Pilsonisko līdzdalību veicinošu kultūras pakalpojumu pieejamības veicināšana" (turpmāk – pasākums); 1.2. pasākuma mērķi; 1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi; 1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 3. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Kultūras ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). 4. Projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim. 6. Pasākuma mērķis ir attīstīt kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, lai sekmētu pilsonisko līdzdalību un spēcinātu pilsonisko sabiedrību, nodrošinot vienlīdzīgu profesionālās mākslas un kultūras norišu piekļūstamību pasākuma mērķa grupai neatkarīgi no dzīvesvietas un ģimenes sociāli ekonomiskā stāvokļa. 7. Pasākuma mērķa grupa ir bērni un jaunieši, kuri apgūst pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās pamatizglītības vai profesionālās vidējās izglītības programmas, jo īpaši mazāk aizsargātās grupas, pedagogi un vietējā kopiena. 8. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi nacionālie rādītāji: 8.1. pedagogu skaits, kam pilnveidota kompetence sekmēt pilsonisko līdzdalību ar profesionālās mākslas un kultūras norisēm, – vismaz 200 pedagogi; 8.2. izglītojamie, kuri attīstījuši pilsoniskās līdzdalības prasmes, piedaloties pilsonisko līdzdalību sekmējošu profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanā, – vismaz 5 000 izglītojamie; 8.3. izglītības iestādes, kas pilnveidojušas kompetenci izmantot kultūras norises kopienas vajadzību risināšanai, – vismaz 20 izglītības iestādes no 20 pašvaldībām. 9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 918 966 euro (no tā elastības finansējums – 160 055 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 1 631 121 euro (no tā elastības finansējums – 136 047 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 287 845 euro (no tā elastības finansējums – 24 008 euro). 10. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 758 911 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 1 495 074 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 263 837 euro apmērā. 11. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram. 12. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma. 15. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Latvijas Nacionālais kultūras centrs. Projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē ir finansējuma saņēmējs. 16. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. 17. Finansējuma saņēmējs: 17.1. uzkrāj datus par projektā sasniegto šo noteikumu 8. punktā minēto nacionālā rādītāja vērtību; 17.2. uzkrāj datus par šo noteikumu 8. punktā norādītajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē pārskatu par projekta dalībniekiem atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 17.3. ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz rādītāju – konsultatīva rakstura pasākumu skaits ar ekspertiem nediskriminācijas jomā, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem; 17.4. projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru; 17.5. nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu; 17.6. nodrošina dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem; 17.7. nodrošina projekta īstenošanas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 17.8. ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu savā tīmekļvietnē. 18. Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minēto horizontālo principu rādītāju, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. 19. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības: 19.1. kultūrizglītības programmā "Latvijas skolas soma" iekļauto bērniem un jauniešiem domāto profesionālās mākslas un kultūras norišu izvērtēšana un atlase, lai noteiktu profesionālās mākslas un kultūras norises, kurām piemīt pilsoniskās līdzdalības veicināšanas potenciāls, un mērķa grupas kompetences izvērtēšana, lai noteiktu spēju izmantot kultūras norises pilsoniskās līdzdalības un demokrātijas stiprināšanā; 19.2. atlasīto profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšana izglītības iestādēs un kopienās, lai attīstītu un sekmētu pasākuma mērķa grupas pilsonisko līdzdalību; 19.3. kultūras norišu aprobācijas laikā iegūto labās prakses piemēru apkopošana un izplatīšana par profesionālās mākslas un kultūras norišu īstenošanu pilsoniskās līdzdalības veicināšanai; 19.4. pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu īstenošana, sekmējot prasmes izmantot profesionālās mākslas un kultūras norises pilsoniskās līdzdalības veicināšanai; 19.5. metodisko materiālu izstrāde pedagogiem, lai profesionālās mākslas un kultūras norises varētu izmantot pilsoniskās līdzdalības veicināšanai un izglītojamo līdzdalībai norišu izvēles un plānošanas procesā; 19.6. metodisko materiālu izstrāde profesionālās mākslas un kultūras norišu veidotājiem par profesionālās mākslas un kultūras norišu izmantošanu līdzdalības veicināšanai un demokrātijas principu iedzīvināšanai bērnu un jauniešu auditorijās; 19.7. nacionāla mēroga konferences organizēšana, lai stiprinātu izglītības un kultūras nozares sadarbību pilsoniskās līdzdalības veicināšanai; 19.8. starptautiskas konferences īstenošana par kultūras piekļūstamību, izmantojot kultūrizglītības programmas "Latvijas skolas soma" un līdzīgu Eiropas iniciatīvu pieredzi; 19.9. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi; 19.10. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana. 20. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas: 20.1. tiešās attiecināmās izmaksas; 20.2. netiešās attiecināmās izmaksas. 21. Šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas: 21.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas: 21.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze; 21.1.2. šo noteikumu 21.1.1. apakšpunkts uz finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un īstenošanas personāla izmaksām attiecināms līdz brīdim, kad tiks apstiprināta atbildīgās iestādes izstrādātā un ar vadošo iestādi saskaņotā vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un īstenošanas personāla izmaksām (turpmāk – vienkāršoto izmaksu metodika); 21.1.3. pēc vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas tiek segtas, piemērojot vienkāršoto izmaksu metodiku; 21.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas finansējuma saņēmēja atbalstāmo darbību īstenošanai: 21.2.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, un vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" šo noteikumu 19.1., 19.2., 19.3., 19.4., 19.7., 19.8. un 19.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.2. finansējuma saņēmēja jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata, šo noteikumu 19.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā slodzes proporciju darbam projektā. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā gan slodzes proporciju darbam projektā, gan darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu; 21.2.3. telpu nomas izmaksas šo noteikumu 19.2., 19.4., 19.7. un 19.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.4. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un mērķa grupas transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", kā arī transportlīdzekļa (tai skaitā specializētā) noma vai transporta (tai skaitā specializētā) pakalpojuma pirkšana šo noteikumu 19.2., 19.4., 19.7., 19.8. un 19.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.5. ārpakalpojuma (tai skaitā uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 19.1., 19.2., 19.3., 19.4., 19.5., 19.6., 19.7. un 19.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.6. konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība šo noteikumu 19.1., 19.2., 19.3., 19.4., 19.5., 19.6., 19.7. un 19.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.7. profesionālās mākslas un kultūras norišu apmeklējuma izmaksas projekta īstenošanas personālam, projekta mērķa grupai un projekta aktivitātēs iesaistītajām personām šo noteikumu 19.1., 19.2. un 19.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.8. licences izmaksas par autortiesību un blakus tiesību izmantošanu un autoratlīdzība, tai skaitā iedzīvotāju ienākuma nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.9. metodisko materiālu izstrādes un publiskošanas izmaksas šo noteikumu 19.3., 19.5. un 19.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.10. profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanas izmaksas (piemēram, materiālu, tehniskā nodrošinājuma izmaksas) un kopienas pilsoniskās līdzdalības aktivitāšu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.11. konferenču, semināru, ekspertu darba grupu un pieredzes apmaiņas pasākumu organizēšanas izmaksas šo noteikumu 19.2., 19.4., 19.7. un 19.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 21.2.12. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 19.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 21.2.13. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanas izmaksas, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai šo noteikumu 19.2., 19.7. un 19.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. 22. Atbildīgā iestāde izstrādā šo noteikumu 21.1.2. apakšpunktā minēto vienkāršoto izmaksu metodiku un saskaņo to ar vadošo iestādi. 23. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, ir uzskatāms par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem. 24. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata, saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta "b" apakšpunktu. 25. Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem. 26. Publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs projekta darbības specifikai, īstenojot sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus. 27. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 19. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai: 27.1. izvērtē vismaz 40 kultūrizglītības programmā "Latvijas skolas soma" iekļautās profesionālās mākslas un kultūras norises bērniem un jauniešiem, lai noteiktu tās norises, kurām piemīt pilsoniskās līdzdalības veicināšanas potenciāls: 27.1.1. izvērtējumā iekļaujot profesionālās mākslas un kultūras norises, kas pārstāv mūzikas, teātra, dejas, cirka, vizuālās mākslas, kino, arhitektūras, dizaina, kultūras mantojuma, literatūras un grāmatniecības nozares; 27.1.2. izvērtēšanu veicot pēc dažādiem kritērijiem, tai skaitā vecumposmu, vieglās valodas un citiem kritērijiem; 27.1.3. izvērtēšanas un atlases procesā iesaistot kultūras un izglītības nozares ekspertus; 27.2. 20 pašvaldībās atlasa vismaz 20 izglītības iestādes, ar kurām kopīgi aprobēt profesionālās mākslas un kultūras norises, tai skaitā no attālākiem lauku reģioniem un pierobežas, un nodrošina, ka atlasītās 20 izglītības iestādes projekta aktivitātēs iesaista vēl vismaz 20 izglītības iestādes; 27.3. pamatojoties uz šo noteikumu 27.1. apakšpunktā veikto kultūras norišu izvērtējumu un atlasi, īsteno profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanu izglītības iestādēs un kopienās, piemēram, kultūras centros, bibliotēkās un muzejos, lai veicinātu kopienas iesaisti un pilsonisko līdzdalību, nodrošinot, ka: 27.3.1. profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanai izglītības iestādēs ir izveidota darba grupa ar kultūras un izglītības nozares un nevalstisko organizāciju pārstāvjiem; 27.3.2. profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanas procesā tiek piesaistīti eksperti ar pieredzi pilsoniskās līdzdalības sekmēšanas, daudzveidīgu sabiedrības grupu iesaistes, bērnu tiesību, cilvēktiesību un citos jautājumos, tai skaitā eksperti, kam ir pieredze sociālā un psihoemocionālā atbalsta sniegšanā bērniem un jauniešiem; 27.3.3. profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanas rezultātā to saturā ir iekļauti sociāli aktuāli un vecumposmam atbilstoši jautājumi ar mērķi attīstīt bērnu un jauniešu auditorijas pilsonisko līdzdalību; 27.3.4. profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanas rezultātā ir mazināti konkrēti piekļūstamības šķēršļi, tai skaitā ierobežotu valodas zināšanu, nepietiekamu sociālo prasmju, sociālekonomiskā stāvokļa, veselības vai attīstības traucējumu (vieglā valoda, surdotulkojumi) radītie šķēršļi; 27.4. īsteno pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus, sekmējot prasmi izmantot profesionālās mākslas un kultūras norises pilsoniskās līdzdalības veicināšanai, vienlaikus stiprinot pedagogu kapacitāti sniegt atbalstu citiem pedagogiem profesionālās mākslas un kultūras norišu izmantošanā; 27.5. nodrošina metodiskā materiāla izstrādi pedagogiem profesionālās mākslas un kultūras norišu izmantošanā pilsoniskās līdzdalības veicināšanai un izglītojamo līdzdalībai norišu izvēles un plānošanas procesā, attīstot pilsonisko līdzdalību un demokrātisku attieksmi; 27.6. pamatojoties uz šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minētās profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanas rezultātiem, nodrošina metodiskā materiāla izstrādi profesionālās mākslas un kultūras norišu veidotājiem, kā stiprināt profesionālās mākslas un kultūras norišu izmantošanu līdzdalības veicināšanā un demokrātijas principu iedzīvināšanā bērnu un jauniešu auditorijai, tai skaitā: 27.6.1. pamato profesionālās mākslas un kultūras norišu potenciālu pilsoniskās līdzdalības veicināšanā; 27.6.2. apraksta pilsonisko līdzdalību un demokrātisku attieksmi veicinošu profesionālās mākslas un kultūras norišu piemērus; 27.6.3. ietver ieteikumus kultūras nozares profesionāļiem; 27.6.4. iesaista lektorus un nodarbību vadītājus metodiskā materiāla izstrādē; 27.6.5. nodrošina atgriezenisko saiti no bērniem un jauniešiem, kas piedalījās šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minētajā profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanā, un apkopo iegūtos rezultātus; 27.6.6. īsteno nacionāla mēroga konferences izglītības un kultūras nozares sadarbībai pilsoniskās līdzdalības veicināšanā; 27.7. apkopo un izplata aprobācijas laikā iegūtos labās prakses piemērus par profesionālās mākslas un kultūras norišu īstenošanu pilsoniskās līdzdalības veicināšanai; 27.8. izvērtē mērķa grupas kompetences izmantot kultūras norises pilsoniskās līdzdalības un demokrātijas stiprināšanā; 27.9. īsteno starptautiskas konferences par kultūras piekļūstamību, izmantojot kultūrizglītības programmas "Latvijas skolas soma" un līdzīgu Eiropas iniciatīvu pieredzi. Ministru prezidente E. Siliņa
Kultūras ministra pienākumu izpildītājs ‒ aizsardzības ministrs A. Sprūds |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|