Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Dobeles novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 10 2025. gada 24. aprīlī Grozījumi Dobeles novada domes saistošajos noteikumos Nr. 13 "Par sociālajiem pakalpojumiem Dobeles novadā"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar Izdarīt Dobeles novada domes 2024. gada 25. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 13 "Par sociālajiem pakalpojumiem Dobeles novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2024, Nr. 116) (turpmāk - noteikumi) šādus grozījumus: 1. Svītrot no noteikumu izdošanas tiesiskā pamata atsauci uz Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu. 2. Izteikt noteikumu 6.15. apakšpunktu šādā redakcijā: "6.15. aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti un personām līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti;". 3. Aizstāt noteikumu 14. punktā skaitli un vārdu iekavās "30 (trīsdesmit)" ar skaitli un vārdiem iekavās "45 (četrdesmit piecām)". 4. Izteikt noteikumu XVII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: "XVII. Aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti un personām līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti". 5. Papildināt noteikumu 52. punktu aiz vārdiem "bērniem ar invaliditāti" ar vārdiem "un personām līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti". 6. Izteikt noteikumu 53. punktu šādā redakcijā: "53. Tiesības saņemt pakalpojumu ir bērniem līdz 18 gadu vecumam, kuriem ar VDEĀVK lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, un personai līdz 24 gadu vecumam, kurai pēc pilngadības sasniegšanas turpinās īpašas kopšanas nepieciešamība (turpmāk iepriekš minētie šajā nodaļā - bērns), ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šī bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā, un Dienests ir konstatējis šādas aprūpes nepieciešamību". 7. Svītrot noteikumu 54.1. apakšpunktā vārdu "personai". 8. Izteikt noteikumu 56.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "56.2. par Pakalpojuma atteikšanu, ja Dienestam netiek sniegta informācija un dokumenti par objektīviem iemesliem, kas ierobežo bērna likumisko pārstāvju vai audžuģimenes iespējas nodrošināt bērna aprūpi.". 9. Svītrot noteikumu 101. punktā skaitli "6.11.". 10. Papildināt noteikumus ar 101.1 punktu šādā redakcijā: "101.1 Aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti un personām līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti finansē no pašvaldības budžeta, sedzot aprūpes pakalpojuma vienas pakalpojuma stundas izmaksas, par pamatu ņemot kārtējā gadā minimālās mēneša darba algas stundas vidējo tarifa likmi un visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu.". 11. Papildināt noteikumu 104. punktu aiz skaitļa "6.10." ar komatu un skaitli ", 6.11.". Dobeles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs I. Gorskis
Dobeles novada pašvaldības domes
saistošo noteikumu Nr. 10 "Grozījumi Dobeles novada
domes saistošajos noteikumos Nr. 13 "Par sociālajiem
pakalpojumiem Dobeles novadā""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. Nepieciešams precizēt saistošo noteikumu izdošanas
tiesisko pamatu, jo 2024. gada 7. novembrī tika pieņemti
grozījumi Invaliditātes likumā. Ar minētajiem grozījumiem
Invaliditātes likumā ir izslēgta 12. panta 6.2
daļa, kas noteica deleģējumu Ministru kabinetam noteikt
aprūpes pakalpojuma personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar
invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas
ierobežojumi, minimālās vienas stundas izmaksas un
maksimālo aprūpes pakalpojuma apjomu. Līdz ar to no
saistošo noteikumu izdošanas tiesiskā pamatojuma ar
grozījumiem tiek svītrota atsauce uz Invaliditātes likuma
12. panta 6.2 daļu. Savukārt grozījumi Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā paredz, ka
Ministru kabinets nosaka maksimālo apjomu, kādā aprūpes
mājās pakalpojumu var piešķirt bērnam ar invaliditāti,
kuram ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas
kopšanas nepieciešamību, un personai līdz 24 gadu vecumam,
kurai pēc pilngadības sasniegšanas turpinās īpašas kopšanas
nepieciešamība.
1.2. Ar grozījumiem tiek noteikti labvēlīgāki nosacījumi Atelpas brīža pakalpojumam, nosakot, ka pakalpojums tiek piešķirts līdz 45 (četrdesmit piecām) diennaktīm kalendārā gada ietvaros (līdz šim - 30 diennaktis). 1.3. Saskaņā ar normatīvo aktu grozījumiem noteikumu XVII nodaļas nosaukums tiek izteikts jaunā redakcijā "Aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti un personām līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti" un pārskatīta pakalpojuma atlīdzība. 1.4. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 186. punkts nosaka, ka, lai izdarītu grozījumus pašvaldību saistošajos noteikumos, sagatavo pašvaldību saistošo noteikumu grozījumu projektu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. 2025. gada budžetā pašvaldības pabalstiem aprūpei
mājās bērniem ar invaliditāti ir asignēti EUR 72 000
euro, un papildu finansējums nav nepieciešams;
2.2. saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" 45.1 punktu valsts līdzfinansējuma apmērs aprūpes mājās pakalpojumam ir 50 procenti no pašvaldības faktiskajām izmaksām par bērnam sniegto aprūpes mājās pakalpojumu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. Saistošo noteikumu grozījumi paredz lielāku atbalstu
Dobeles novada iedzīvotājiem, paredzot iespēju izmantot
Atelpas brīža pakalpojumu 45 diennaktis līdzšinējo 30
diennakšu vietā kalendārā gada ietvaros.
3.2. Saistošo noteikumu grozījumi pozitīvi ietekmēs mērķa grupu, uz kuru attiecināms tiesiskais regulējums: Dobeles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarēti bērni ar invaliditāti, kuriem izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, un personas līdz 24 gadu vecumam, kurām īpašas kopšanas nepieciešamība pēc pilngadības sasniegšanas tiek turpināta. 3.3. Saistošie noteikumi neatstās ietekmi uz vidi, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekmi uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
4.1. Kontroli par noteikumu izpildi savas kompetences
ietvaros nodrošina Dobeles novada Sociālais dienests.
Papildu administratīvās procedūras nav paredzētas.
4.2. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Dobeles novada domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu grozījumi neparedz iesaistīt papildu cilvēkresursus un tiks īstenoti esošo cilvēkresursu ietvaros. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu grozījumu izpildi nodrošinās Dobeles novada Sociālais dienests. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai, un tās rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar
to izpildes nodrošināšanā iesaistītajām institūcijām.
Sabiedrības līdzdalības veids - informācijas publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē un iesniegto priekšlikumu izvērtēšana. 8.2. Noteikumu projekts bija publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.dobele.lv no 2025. gada 1. aprīļa līdz 2025. gada 14. aprīlim (ieskaitot). Publicēšanas laikā par noteikumu projektu netika saņemts sabiedrības viedoklis. |
Dobeles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs I. Gorskis