Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 219

Rīgā 2025. gada 8. aprīlī (prot. Nr. 14 22. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 19.3 panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 164. nr.; 2024, 133., 173. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:

"4. Investīcijas otrās kārtas mērķa grupa ir pensijas vecuma personas, kurām pašvaldības sociālais dienests ir piešķīris ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā, ja izmaksas par šo pakalpojumu ne vairāk kā 85 procentu apmērā no Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.1 panta trešajā daļā minētās pensijas vai atlīdzības vai šā likuma 29. panta otrās daļas 1. punktā minētajiem pabalstiem sedz:
4.1. pensijas vecuma persona, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Atlikušo pakalpojuma izmaksu daļu pilnībā līdzfinansē pašvaldība;
4.2. pensijas vecuma persona, arī tad, ja tai ir piešķirts trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Atlikušo pakalpojuma izmaksu daļu daļēji līdzfinansē pašvaldība un daļēji - pati persona no citiem ienākumiem vai tās apgādnieki."

2. Izteikt 7.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.1. līdz 2023. gada 30. jūnijam - 6 līgumu noslēgšana par projektu īstenošanu;".

3. Izteikt 7.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.2. līdz 2026. gada 30. jūnijam - jaunu vietu nodrošināšana 408 pensijas vecuma personām tādu ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu saņemšanai, kas pietuvināti ģimeniskai videi."

4. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. Investīcijas otrās kārtas Atveseļošanas fonda finansējums ir 32 535 189 euro."

5. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:

"20. Investīcijas otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kuras sastāvā ir aģentūras pārstāvji un vismaz divi ministrijas pārstāvji. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas balsstiesīgie locekļi paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu, kā arī apņemas ievērot konfidencialitāti."

6. Izteikt 21.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"21.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 138. pantā minētajiem izslēgšanas kritērijiem (turpmāk - izslēgšanas kritēriji). Ja konstatē, ka uz projekta iesniedzēju ir attiecināms kaut viens no izslēgšanas kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina;".

7. Papildināt ar 40.1.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.1.1 šo noteikumu 31.1. un 31.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai labiekārto teritoriju tā, lai izveidotu vietu atpūtas un brīvā laika pavadīšanai, rehabilitācijai un rekreācijai, nodrošinātu vides piekļūstamību šo noteikumu 4. punktā minētajām mērķa grupas personām un citiem teritorijas un būves lietotājiem zemes vienībā, uz kuras tiek veidota ģimeniskai videi pietuvinātā pakalpojuma infrastruktūra, kā arī paredzētu nepieciešamo piekļuvi minētajai zemes vienībai, kas ietver arī servitūta ceļa nodibināšanu un būvniecību un funkcionāli nepieciešamo inženiertehnisko apgādi arī ārpus īpašumā vai lietošanā esošās zemes vienības tādā apmērā, lai nodrošinātu infrastruktūras funkcionalitāti un nodošanu ekspluatācijā;".

8. Izteikt 41.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"41.1. novērš dubultfinansēšanas risku un nodrošina, ka projekta ietvaros atbalstāmās darbības un to izmaksas nav finansētas, kā arī tās nav plānots finansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu palīdzības instrumentiem;".

9. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Labklājības ministrs R. Uzulnieks

 

Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 8. aprīļa
noteikumiem Nr. 219

"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 22. augusta
noteikumiem Nr. 475

Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 3.1.2.3.i. "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas ietvaros

1. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI Kritēriju ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N1)
1.1. Projekta iesniedzējs uz projekta iesnieguma iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas brīdi2 atbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 138. panta 1. un 4. punktā3

N

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI Kritēriju ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P4, N5)
2.1.

Projekta iesniedzējs atbilst noteikumos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanu un uzraudzību (turpmāk - noteikumi) noteiktajām prasībām

N
2.2. Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu6, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar minētā likuma 41. pantu P
2.3. Projekta iesnieguma mērķis atbilst noteikumos noteiktajam mērķim P
2.4. Projekta iesniegumā plānotās darbības atbilst noteikumos minētajām atbalstāmajām darbībām, projekta darbībām noteikti atbilstoši sasniedzamie rezultāti P
2.5. Projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējums vienai ēkai nepārsniedz noteikumos minēto finansējumu, kopējais Atveseļošanas fonda finansējums ir noteikts atbilstoši projektā paredzētajam ēku skaitam P
2.6. Projekta iesniegumā norādītie finansējuma avoti atbilst noteikumu nosacījumiem P
2.7. Projekta iesniegumā plānotās izmaksas atbilst noteikumos minētajām attiecināmajām izmaksām, tās ir pamatotas, aritmētiski precīzas un tieši saistītas ar projekta mērķa un mērķrādītāju sasniegšanu P
2.8. Projekta iesniegumā paredzēta noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšana noteikumos noteiktajā termiņā, mērķrādītāja vērtība ir precīzi noteikta, pamatota, izmērāma un sekmē noteikumos noteiktā investīcijas mērķa sasniegšanu P
2.9. Projekta iesniegumā ir aprakstīta projekta īstenošanas kapacitāte, tai skaitā norādīts projekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamais personāls un sniegts tā apraksts, norādīta projekta iesniedzēja finansēšanas kapacitāte, kā arī sniegts projekta īstenošanas risku izvērtējums un noteikti pasākumi risku mazināšanai P
2.10. Projekta iesniedzējs atbilstoši noteikumos minētajiem termiņiem piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas apņemas nodrošināt pakalpojumu sniegšanu mērķa grupas personām, tai skaitā nodrošināt nepieciešamos līdzekļus projekta ietvaros izveidoto ēku un pakalpojuma uzturēšanai P
2.11. Projekta īstenošanas termiņš atbilst noteikumos noteiktajam projekta īstenošanas termiņam P
2.12.

Projekta iesniegumā ir paredzētas darbības, kas veicina principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu

P
2.13. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta ir plānota atbilstoši ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma principiem (klientiem ir pieejama dzīvojamā istaba un virtuve, kur uzturas visi, tai skaitā darbinieks ar specifiskiem uzdevumiem, vienlaikus katram klientam ir arī sava personiskā telpa - guļamistaba (vienvietīga vai divvietīga)) P
2.14. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka katra ēka tiks aprīkota vismaz ar noteikumos noteikto minimālo aprīkojumu P
2.15. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietā plānots nodrošināt mājokli, ēdināšanu, drošību, sociālo aprūpi un rehabilitāciju, medikamentu lietošanas uzraudzību, kopības sajūtas radīšanu, bet ģimenes ārsta vizītes un citus speciālistus - ārpus pakalpojuma sniegšanas vietas/ārpakalpojumā P
2.16. Projekta iesniegumā ir norādīts, kā sociālā pakalpojuma sniegšanas vietā tiks nodrošināta klientu dienas ritma pielāgošana ģimenes dzīvei, saglabāta personas kontrole pār savu dzīvi un personas pašaprūpes spēju uzturēšana P
2.17. Projekta iesniegumā ir norādīts pakalpojuma sniegšanai nepieciešamo cilvēkresursu nodrošināšanas (sociālais darbinieks, sociālais aprūpētājs, aprūpētāji u. c.) plāns/prognoze P
2.18. Projekta iesniegumā ir norādīts, kā pakalpojuma sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem tiks nodrošinātas zināšanas par ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanas principiem un specifisku aprūpes vajadzību nodrošināšanu klientiem (piemēram, personām ar demenci, personām ar smagiem pašaprūpes traucējumiem) P
2.19. Projekta iesniegumā plānotais apkārtējās teritorijas iekārtojums paredz iespējas klientu aktīvai brīvā laika pavadīšanai ārpus telpām (piemēram, celiņi pastaigām, soliņi, nojumes, iespēja darboties dārzā u. c.) P
2.20. Projekta iesniegumā plānotais apkārtējās teritorijas iekārtojums paredz aprīkojumu fizisku aktivitāšu veikšanai P
2.21. Projekta iesniegumā paredzēta digitālo risinājumu nodrošināšana pakalpojuma sniegšanā P
2.22. Projekta iesniegumā plānotas darbības vides piekļūstamības nodrošināšanai gan pakalpojuma sniegšanas vietā (iekštelpās un ārtelpā), gan ieejai/iebrauktuvei no ielas/ceļa P
2.23. Projekta iesniegumā norādīts, kā tiks nodrošināta pakalpojuma kvalitātes un klientu dzīves kvalitātes uzraudzība P
2.24. Projekta iesniegumā norādīts, ka finansējuma saņēmējam ir īpašuma tiesības vai lietošanas tiesības uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem no projektā veiktā noslēguma maksājuma datuma, uz nekustamo īpašumu, kurā tiks veikti ieguldījumi P
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI Apakškritēriji/punktu skaits

Maksimālais iegūstamais
punktu skaits un punktu
piešķiršanas kārtība

Minimālais nepieciešamais punktu skaits
3.1. Iedzīvotāju virs darbspējas vecuma skaits pašvaldības teritorijā7 3.1.1. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir 10 000 vai vairāk - 2 2V -
3.1.2. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir mazāks par 10 000, bet lielāks par 5000 - 1
3.1.3. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir mazāks par 5 000 - 0
3.2. Iedzīvotāju virs darbspējas vecuma īpatsvars pašvaldības teritorijā8 3.2.1. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir virs Latvijas vidējā rādītāja (21,24 %) - 2 2V -
3.2.2. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir Latvijā vidējā rādītāja līmenī (21,24 %) vai zem tā, bet ne mazāks par 20 % - 1
3.2.3. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir mazāks par 20 % - 0
3.3. Pašvaldībā ir pieprasījums pēc ģimeniskai videi pietuvinātiem ilgstošas aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām

3.3.1. Projekta iesniegumā izvērtēts pašvaldības iedzīvotāju apmierināto un neapmierināto pieprasījumu daudzums pēc sociālās aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām ar aprūpes vajadzībām un pamatojums ģimeniskai videi pietuvināta aprūpes pakalpojuma nepieciešamībai konkrētajā pašvaldības teritorijā - 4

6S -
3.3.2. Projekta iesniegumā sniegts pamatojums prognozēm par sociālo pakalpojumu sniedzēja noslodzes nodrošināšanu ilgtermiņā - 2
3.3.3. Projekta iesniegumā nav izvērtēts pieprasījums pēc ģimeniskai videi pietuvinātiem ilgstošas aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām un nav pamatota ģimeniskai videi pietuvināta aprūpes pakalpojuma nepieciešamība konkrētajā pašvaldības teritorijā - 0
3.4. Plānotais mērķa grupas personu skaits plānotajā pakalpojuma sniegšanas vietā (adresē) 3.4.1. Norādītajā sociālā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas mazāk nekā 3 mājas ne vairāk kā 16 klientiem katrā9 - 3 3V 1
3.4.2. Norādītajā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas 3 mājas ne vairāk kā 16 klientiem katrā - 1
3.4.3. Norādītajā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas vairāk nekā 3 mājas vai vairāk nekā 16 klientiem katrā - 0
3.5. Sociālā pakalpojuma sniegšanas teritorijas (adrese) pieejamība ar sabiedrisko transportu 3.5.1. Norādītā sociālā pakalpojuma sniegšanas adrese ir ērti pieejama ar sabiedrisko transportu - projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam ir viegli sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (nav lielāks par 1 km), transporta kursēšanas biežums ir vairākas reizes dienā katrā virzienā, nodrošinot iespēju nokļūt līdz administratīvajam centram un vispārējiem pakalpojumiem - turp un atpakaļ vienas dienas laikā - 3 3V 1
3.5.2. Norādītās sociālā pakalpojuma sniegšanas adreses pieejamība ar sabiedrisko transportu ir daļēja - projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam nav viegli sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (lielāks par 1 km), vai transporta kursēšanas biežums ir vienu reizi dienā katrā virzienā - 1
3.5.3. Norādītā sociālā pakalpojuma sniegšanas adrese nav pieejama ar sabiedrisko transportu - projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam nav sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus, vai transporta kursēšanas biežums ir retāk nekā vienu reizi dienā - 0
3.6. Veidojamā sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta plānota integrētā vidē, ņemot vērā pašvaldībās esošo vispārējo pakalpojumu (ārstniecības iestādes, kultūras iestādes u. c.) pieejamību

3.6.1. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai ir viegli pieejami (sasniedzami) vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, - ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra - projekta iesniegumā norādīts attālums līdz ārstniecības iestādēm, veikalam un citām publiskajām vietām, sniegta informācija par ceļu segumu un vides piekļūstamību. Personai ir iespēja tos sasniegt saviem spēkiem vai ar aprūpētāja atbalstu, tai skaitā izmantojot sabiedrisko transportu, - 4

4V -

3.6.2. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai ir pieejami (sasniedzami) atsevišķi vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, - ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra - projekta iesniegumā norādīts attālums līdz ārstniecības iestādēm, veikalam un citām publiskām vietām, sniegta informācija par ceļu segumu, vides piekļūstamību. Personai ir iespēja tos sasniegt saviem spēkiem vai ar aprūpētāja atbalstu, tai skaitā izmantojot sabiedrisko transportu, - 2

3.6.3. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai nav pieejami vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, - ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra - no pakalpojuma sniegšanas vietas tie ir pieejami tikai ar speciāli organizētu transportu vai nodrošinot tos pakalpojumu sniegšanas vietā - 0

3.7. Projekta iesniedzēja gatavība projekta darbību īstenošanai 3.7.1. Pašvaldības teritorijas plānojums paredz pakalpojuma sniegšanai plānotās apbūves iespējamību attiecīgajā teritorijā - 3 15S 3
3.7.2. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir izbūvēta sadalne elektrības pieslēguma veikšanai - 2
3.7.3. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir centralizētā ūdensvada pieslēgšanas iespējas - 2

3.7.4. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir centralizētās kanalizācijas pieslēgšanas iespējas - 2

3.7.5. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir uzsākta iepirkuma procedūra vai noslēgts līgums projekta piesaistei zemesgabalam - 3
3.7.6. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir uzsākta iepirkuma procedūra vai noslēgts līgums projektā plānoto būvdarbu veikšanai - 3
3.7.7. Projekta iesniegumā nav informācijas, kas apliecina projekta iesniedzēja gatavību projekta darbību īstenošanai, - 0
3.8. Pašvaldības ieguldījums deinstitucionalizācijas īstenošanā un vienmērīga sociālo pakalpojumu tīkla attīstībā

3.8.1. Pašvaldības teritorijā ir sociālo pakalpojumu sniedzēji, kuri nodrošina šādus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus pensijas vecuma personām un personām ar funkcionāliem traucējumiem - aprūpi mājās un dienas aprūpes centra pakalpojumu pensijas vecuma cilvēkiem, aprūpi mājās un dienas aprūpes centra un grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumus cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, specializētās darbnīcas pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem - 4

7S -
3.8.2. Projekta iesniegumā paredzēts attīstīt ģimeniskai videi pietuvinātus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumus pensijas vecuma personām ar demenci - 3

3.8.3. Pašvaldības teritorijā nav sociālo pakalpojumu sniedzēju, kuri nodrošina šādus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus pensijas vecuma personām un personām ar funkcionāliem traucējumiem - aprūpi mājās un dienas aprūpes centra pakalpojumu pensijas vecuma cilvēkiem, aprūpi mājās un dienas aprūpes centra un grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumus cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, specializētās darbnīcas pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, un projekta iesniegumā nav paredzēts attīstīt ģimeniskai videi pietuvinātus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumus pensijas vecuma personām ar demenci - 0

3.9. Finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un finanšu kapacitāte 3.9.1. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir pieņemts pašvaldības lēmums par projekta īstenošanu (norādot adresi, kurā tiks veidots sociālā pakalpojuma sniedzējs) un finansējuma nodrošināšanu, tai skaitā norādot, ja nepieciešams, ka plānots ņemt Valsts kases aizdevumu (ja attiecināms) - 2 6S -
3.9.2. Finansējuma saņēmējs apliecina, ka ir pietiekama cilvēkresursu un administratīvā kapacitāte, kā arī finanšu kapacitāte projekta īstenošanai un pabeigšanai līdz noteikumos noteiktajam datumam, tai skaitā ir saņemts apliecinājums izmaksu pieauguma rezultātā radušos izmaksu segšanai - 2
3.9.3. Finansējuma saņēmējs apliecina, ka nodrošinās pievienotās vērtības nodokļa izmaksas un nepieciešamo papildu finansējumu projekta atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tāda vajadzība rastos, - 2
3.9.4. Projekta iesniegumā nav informācijas vai pievienotu dokumentu, kas apliecina finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un finanšu kapacitāti, - 0
3.10. Veidojamā sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta nav plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā un nerobežosies ar to 3.10.1. Projekta iesniegumā norādītā pakalpojuma sniegšanas adrese nav plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā un nerobežosies ar to - 4 4S -
3.10.2. Projekta iesniegumā norādītā pakalpojuma sniegšanas adrese ir plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā vai robežosies ar to - 0

Piezīmes.

V - piemēro vienu atbilstošo kritēriju.

S - piemēro visus atbilstošos kritērijus (summējot tiem piemērojamo punktu skaitu).


1 Projekta iesniegumu noraida, ja kādā no kritērijiem vērtējums ir "Jā".

2 Atbilstību kritērijam pārbauda:

1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;

2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.

3 Atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 138. panta 1. punkta "b" apakšpunktam vērtē saskaņā ar vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.2.

4 Ja kritērijs neatbilst, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.

5 Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.

6 Informācija par projekta iesniedzēja nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www6.vid.gov.lv/NPAR):

1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;

2) uz precizējumu iesniegšanas dienu, kā arī gadījumos, kad iepriekš netika izvirzīts nosacījums.

7 Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2023. gadu, pieejami - https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__POP__IR__IRD/IRD081/table/tableViewLayout1/.

8 Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2023. gadu - aprēķins, ņemot vērā iedzīvotāju kopējo skaitu sadalījumā pa pašvaldībām un cilvēku skaitu pēc darbspējas vecuma sadalījumā pa pašvaldībām."

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumos Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Labklājības ministrija Veids: noteikumi Numurs: 219Pieņemts: 08.04.2025.Stājas spēkā: 16.04.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 74, 15.04.2025. OP numurs: 2025/74.6
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
359966
16.04.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"