Ministru kabineta noteikumi Nr. 192
Rīgā 2025. gada 25. martā (prot. Nr. 12 20.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2023.
gada 12. septembra noteikumos Nr. 529 "Eiropas Savienības
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
"Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena
"Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo
prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos
Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un
investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas
"Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi"
(Latvijas Vēstnesis, 2023, 179. nr.; 2024, 8., 113. nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
"4. Investīcijas ietvaros gala labuma guvēji ir Latvijas
Republikā reģistrēti sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie
komersanti, tai skaitā tie, kas reģistrēti Latvijas Republikā
reģistrēta ārvalstu komersanta filiālē, kurš veic saimniecisko
darbību Latvijā, un Latvijā reģistrētas biedrības un
nodibinājumi, kas veic saimniecisko darbību (turpmāk - gala
labuma guvēji)."
2. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Kopējais investīcijā pieejamais Atveseļošanas fonda
finansējums ir 16 484 846 euro:
7.1. investīcijas pirmajā atlases kārtā pieejamais kopējais
finansējums ir 11 548 055 euro. Vienam Eiropas digitālās
inovācijas centram pirmajā atlases kārtā pieejamais Atveseļošanas
fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 6 100 000
euro;
7.2. investīcijas otrajā atlases kārtā pieejamais kopējais
finansējums ir 4 936 791 euro. Vienam projekta
iesniegumam otrajā atlases kārtā pieejamais Atveseļošanas fonda
maksimālais finansējums nepārsniedz 780 000 euro."
3. Izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
"9. Investīcijas ietvaros:
9.1. ir noteikti šādi mērķi:
9.1.1. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
līdz 2024. gada 30. jūnijam - 628 komersanti;
9.1.2. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
līdz 2026. gada 30. jūnijam - 2080 komersanti;
9.2. ir noteikts šāds atbalstīto gala labuma guvēju kopējais
rādītājs - izglītības vai apmācības dalībnieku skaits
(komersantos apmācīto personu skaits):
9.2.1. vīriešu skaits:
9.2.1.1. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 18 līdz 29 gadiem;
9.2.1.2. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 30 līdz 54 gadiem;
9.2.1.3. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 55 gadiem;
9.2.2. sieviešu skaits:
9.2.2.1. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 18 līdz 29 gadiem;
9.2.2.2. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 30 līdz 54 gadiem;
9.2.2.3. digitālajās pamatprasmēs apmācīto dalībnieku skaits
vecumā no 55 gadiem;
9.3. ir noteikts šāds dalījums pa atlases kārtām un
projektiem:
9.3.1. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2024. gada 30. jūnijam - 500,
viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā
250;
9.3.2. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2024. gada 30. jūnijam - 128,
viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā
20;
9.3.3. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
pirmās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam -
1300, viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā
650;
9.3.4. uzņēmumiem nodrošināto digitālo pamatprasmju mācību skaits
otrās atlases kārtas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam - 780,
viena finansējuma saņēmēja projekta iesniegumā ne mazāk kā
100;
9.4. investīcija sniedz ieguldījumu 2.3.1.r reformas mērķa
sasniegšanā - līdz 2025. gada 31. decembrim pieaugušo izglītībā
iesaistīto pieaugušo (vecumā no 25 līdz 64 gadiem) īpatsvars
pēdējās četrās nedēļās pirms apsekojuma - 8 %."
4. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10. Ja otrās atlases kārtas ietvaros projekta iesniegumus
iesniedz par mazāku summu nekā šo noteikumu 7.2. apakšpunktā
minētais maksimāli pieļaujamais finansējums, šo noteikumu 9.3.4.
apakšpunktā minētais rādītājs tiek aprēķināts proporcionāli
projekta iesniegumā norādītajai summai, bet ne mazāk kā 80
komersantu."
5. Izteikt 10.1 punktu šādā redakcijā:
"10.1 Ja atbilstoši šo noteikumu 12. punktam aģentūra
organizē jaunu uzsaukumu otrās atlases kārtas ietvaros, šajā
uzsaukumā projekta iesniegumā var plānot lielāku Atveseļošanas
fonda finansējumu nekā šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minēto
vienam projektam pieejamo finansējumu, vienlaikus šo noteikumu
9.3.4. apakšpunktā minēto rādītāju aprēķinot proporcionāli
projekta iesniegumā plānotajam Atveseļošanas fonda finansējuma
apmēram, bet ne mazāk kā 110 komersantu."
6. Izteikt 20.11. apakšpunktu šādā
redakcijā:
"20.11. tā ir reģistrēta Zinātnisko institūciju
reģistrā;".
7. Izteikt 24.7.2.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"24.7.2.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei
(preventīvus pasākumus, paziņošanas procedūru, labošanas
pasākumus u. tml.), tai skaitā ietverot informāciju par interešu
konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes
2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom)
2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības
vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) (turpmāk - Komisijas
regula Nr. 2024/2509), 61. pantu;".
8. Papildināt ar 25.1 punktu šādā
redakcijā:
"25.1 Projekta iesnieguma iesniedzēju neizslēdz no
dalības projektu iesniegumu atlasē un gala labuma guvēja atbalsta
iesniegumu nenoraida, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un
nepārsūdzams:
25.11. tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par
sodu vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo
noteikumu 25.1. vai 25.2.1. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem,
līdz projekta iesnieguma un atbalsta iesnieguma iesniegšanas
dienai ir pagājuši trīs gadi;
25.12. tiesas spriedums vai citas institūcijas
pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 25.2.2. vai 25.3.
apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma un
atbalsta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12
mēneši."
9. Izteikt 29.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.2. grantu, ja gala labuma guvējs pēc apmācību kursu apguves
iesniedzis apstiprinājumu par sekmīgu apmācību kursu apguvi un
dokumentus, kas apliecina ar kursiem saistītos izdevumus."
10. Izteikt 33. punktu šādā redakcijā:
"33. Pirmās atlases kārtas ietvaros gala labuma guvējam
klātienes, hibrīdformas un tiešsaistes apmācību kursus un
digitālo prasmju apmācības var sniegt Eiropas digitālās
inovācijas centra vai inovācijas kopas dalībnieks, no personāla
izmaksām sedzot atalgojuma izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 83.
punktu."
11. Izteikt 34. punktu šādā redakcijā:
"34. Ja apmācību kursi tiek nodrošināti atbilstoši šo noteikumu
29.1. vai 29.2. apakšpunktam, tad tiešsaistes kursi var tikt
nodrošināti platformā, kurā vismaz 10 augstākās izglītības
iestādes ir iekļautas pasaules universitāšu reitingā Times
Higher Education vai, ja ir mazāk nekā 10 augstākās
izglītības iestādes, tās visas ir iekļautas minētā pasaules
universitāšu reitinga pirmajās 100 vietās."
12. Izteikt 38.2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"38.2.5. ar apmācību organizēšanu saistītās izmaksas, tai skaitā
izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par apmācību
laiku;".
13. Izteikt 38.2.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"38.2.6. gala labuma guvēja darbinieku izmitināšanas izmaksas, ja
gala labuma guvējam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas
regulu Nr. 2023/2831;".
14. Izteikt 38.2.7.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"38.2.7.1. kopējā mācību personāla darba samaksa par darba
stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);".
15. Izteikt 44.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.2.2. ar apmācību organizēšanu saistītās izmaksas, tai skaitā
izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību
laiku;".
16. Izteikt 44.2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.2.5. gala labuma guvēja darbinieku izmitināšanas izmaksas, ja
gala labuma guvējam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas
regulu Nr. 2023/2831;".
17. Izteikt 44.2.6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.2.6.1. kopējā mācību personāla darba samaksa par darba
stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);".
18. Izteikt 53.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"53.1. ja projekta vadība tiek veikta uz darba līguma pamata,
tiek attiecinātas darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama
aprīkojuma noma vai nolietojums un jaunradītu darba vietu
izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 44.1.2.2. apakšpunktu), projekta
vadības personāla darba alga un ar to saistītie darba algas
nodokļi, transporta izmaksas (maksa par degvielu,
transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojuma pirkšana,
sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īre un noma, telpu
apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas
pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, pasta
izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai
darba braucienu izmaksas;".
19. Izteikt 54. punktu šādā redakcijā:
"54. Izmaksas (tai skaitā projekta īstenošanas personāla
izmaksas, iekļaujot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas), kas nav saistītas ar šo noteikumu 53., 55.
un 56. punktu, nepārsniedz 20 % no kopējām projekta iesniegumā
apstiprinātajām izmaksām."
20. Izteikt 55. punktu šādā redakcijā:
"55. Ar apmācību organizēšanu saistītās izmaksas (tai skaitā
izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par apmācību laiku,
mācību materiālu izmaksas un ar organizēšanu saistītā projekta
īstenošanas personāla izmaksas, iekļaujot darba devēja valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) nepārsniedz 15 % no
kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām."
21. Izteikt 56. punktu šādā redakcijā:
"56. Konferences organizēšanas izmaksas un informatīvo pasākumu
izmaksas (tai skaitā ar organizēšanu saistītā projekta
īstenošanas personāla izmaksas, iekļaujot darba devēja valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), lai motivētu gala
labuma guvējus attīstīt prasmes, nepārsniedz 15 % no kopējām
projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām."
22. Izteikt 61.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"61.2. nodokļi, tai skaitā muitas nodokļi, nodevas un soda
maksājumi (izņemot šo noteikumu 38.2.7.1. un 44.2.6.1.
apakšpunktā un 53., 54., 55. un 56. punktā minētās
valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). Ja šādas
izmaksas ir radušās, finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs
tās finansē no saviem līdzekļiem;".
23. Izteikt 63.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"63.3.1. gala labuma guvējs, kurā nodarbināts apmācītais
darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, gala labuma guvēja
pārstāvētā nozare saskaņā ar Saimniecisko darbību statistiskās
klasifikācijas Eiropas Kopienā 2.1. redakciju (turpmāk - NACE
2.1. red.), komersanta statuss, viedās specializācijas stratēģijā
noteiktā joma);".
24. Svītrot 63.3.6. apakšpunktu.
25. Izteikt 66.16. apakšpunktu šādā redakcijā:
"66.16. nodrošināt, ka visas personas, kas iesaistītas lēmuma
pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala
labuma guvējam, paraksta šo noteikumu 2. pielikumā minēto
objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības
apliecinājumu. Gala labuma guvējs apliecinājumu paraksta pirms
iesnieguma iesniegšanas finansējuma saņēmējam. Apliecinājumu
finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Komisijas regulas Nr.
2024/2509 133. pantam;".
26. Izteikt 71.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"71.4. nodrošināt korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta
novēršanas principu pārbaudes saskaņā ar Komisijas regulas Nr.
2024/2509 61. pantu, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas un
sasniegto mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes izlases
veidā, tai skaitā datu ticamības pārbaudes par lēmuma pieņemšanas
procesā iesaistītajām personām un atbalsta piešķiršanu
finansējuma saņēmēja, gala labuma guvēja un tā darbinieka un
pakalpojuma sniedzēja līmenī;".
27. Izteikt 73.1 punktu šādā redakcijā:
"73.1 Investīcijas ietvaros šo noteikumu 9.1.
apakšpunktā minēto rādītāju progress tiek noteikts, summējot visu
apstiprināto projektu ietvaros sasniegtos rādītājus. Ja
finansējuma saņēmējs projekta ietvaros nav sasniedzis noteikto
rādītāju, bet, summējot visus projektus, investīcijas ietvaros
rādītājs ir sasniegts, tad finansējuma saņēmējiem korekcija par
rādītāju nesasniegšanu netiek piemērota."
28. Izteikt 76.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"76.2. kārtību, kādā tiek veikta mērķus pamatojošās
dokumentācijas pārbaude, tai skaitā datu ticamības pārbaudes un
pārbaudes aģentūras līmenī un finansējuma saņēmēja līmenī, kā arī
finansējuma saņēmēja un gala labuma guvēju līmenī, lai
investīcijas īstenošanas laikā novērstu korupciju, krāpšanu,
dubultfinansējuma risku un interešu konfliktu saskaņā ar
Komisijas regulas Nr. 2024/2509 61. pantu;".
29. Izteikt 80.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā
noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs vai veic Komisijas regulas
Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktās neatbalstāmās darbības
un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas
regulu Nr. 2023/2831;".
30. Izteikt 80.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.2. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (NACE 2.1. red. klase
47.63 "Sporta aprīkojuma mazumtirdzniecība");".
31. Izteikt 80.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.3. azartspēlēm un derībām (NACE 2.1. red. 92. nodaļa
"Azartspēles un derības");".
32. Izteikt 80.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.4. tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2.1.
red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", klase 46.35
"Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un klase 47.26 "Tabakas
izstrādājumu mazumtirdzniecība");".
33. Izteikt 80.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.5. alkohola tirdzniecībai (NACE 2.1. red. klase 46.34
"Dzērienu vairumtirdzniecība" un klase 47.25 "Dzērienu
mazumtirdzniecība");".
34. Svītrot 80.6. apakšpunktu.
35. Izteikt 80.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.7. operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2.1. red. M sadaļa
"Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Operācijas ar savu
nekustamo īpašumu un būvniecības projektu attīstīšana" un klase
68.31 "Starpniecības pakalpojumi operācijās ar nekustamo
īpašumu");".
36. Izteikt 80.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.10. atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai,
materiālu pārstrādei (NACE 2.1. red. klase 38.31 "Sadedzināšana
bez enerģijas atgūšanas", klase 38.32 "Apglabāšana poligonā vai
pastāvīga glabāšana" un klase 38.33 "Cita atkritumu
likvidēšana");".
37. Izteikt 80.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"80.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un
"d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un
darbībās;".
38. Svītrot 80.12. apakšpunktu.
39. Izteikt 81. punktu šādā redakcijā:
"81. Ja finansējuma saņēmējs vai gala labuma guvējs pretendē uz
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 atbalsta saņemšanu un vienlaikus
darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1.
panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās
nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt, ja tas nodrošina šo nozaru
darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas
regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās
nozarēs negūtu labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir
saskaņā ar šiem noteikumiem. Ja finansējuma saņēmējs vai gala
labuma guvējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs, kas
minētas šo noteikumu 80.2., 80.3., 80.4., 80.5., 80.7., 80.8.,
80.9. un 80.10. apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai
uzskaites nodalīšanu, lai darbības izslēgtajās nozarēs negūtu
labumu no atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem."
40. Izteikt 83. punktu šādā redakcijā:
"83. Finansējumu šo noteikumu 53. punktā minēto izmaksu segšanai
sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un
normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites
un piešķiršanas kārtību, un tas ir uzskatāms par komercdarbības
atbalstu finansējuma saņēmējam. Aģentūra un ministrija atbilstoši
šo noteikumu 78. punktam vērtē finansējuma saņēmēja atbilstību
de minimis atbalsta nosacījumiem uz komercdarbības
atbalsta piešķiršanas brīdi. Par komercdarbības atbalsta
piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad aģentūra un ministrija
pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu
finansējuma saņēmējam. Pirmās atlases kārtas ietvaros Eiropas
digitālās inovācijas centrs veic darbību kā inovāciju kopa
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 92.
apakšpunkta definīcijai, un de minimis atbalsts tiek
uzskaitīts katram Eiropas digitālās inovācijas centra vai
inovācijas kopas dalībniekam atsevišķi."
41. Izteikt 87. punktu šādā redakcijā:
"87. Pieļaujamā finansējuma intensitāte, saņemot atbalstu saskaņā
ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, no projekta kopējām izmaksām
nevar pārsniegt:
87.1. sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem - 70 %;
87.2. vidējiem komersantiem - 60 %;
87.3. lielajiem komersantiem - 50 %;
87.4. finansējuma saņēmējam viena vienota uzņēmuma līmenī visās
atlases kārtās projekta vadības un informatīvo pasākumu un
konferences organizēšanas izmaksu segšanai - 100 %, nepārsniedzot
šo noteikumu 53. un 56. punktā minēto ierobežojumu;
87.5. finansējuma saņēmējam pirmajā atlases kārtā šo noteikumu
38.1.1. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai - 100 %."
42. Papildināt ar 87.1 punktu šādā
redakcijā:
"87.1 Pieļaujamā finansējuma intensitāte, saņemot
atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, no projekta
kopējām izmaksām ir 100 %."
43. Izteikt 89.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"89.2. pastāv Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta
"a" apakšpunktā minētie apstākļi, vērtējot uzņēmumu grupas
līmenī;".
44. Izteikt 89.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"89.3. gala labuma guvējs atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014
2. panta 18. punktā noteiktajai definīcijai. Atbilstību vērtē
gala labuma guvējam individuāli un tā saistīto personu
grupai;".
45. Izteikt 91. punktu šādā redakcijā:
"91. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības,
finansējuma saņēmējs uzliek par pienākumu gala labuma guvējam
atmaksāt finansējuma saņēmējam visu projekta ietvaros saņemto
nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Finansējuma saņēmējam ir
pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto
nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Finansējuma saņēmējam ir
pienākums atmaksāt aģentūrai no gala labuma guvēja atgūto
nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Atbalstu atmaksā kopā ar
procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika
izmaksāts gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no
līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši
Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas
nosacījumiem."
46. Izteikt 92. punktu šādā redakcijā:
"92. Ja gala labuma guvējs ir pārkāpis Komisijas regulas Nr.
2023/2831 prasības, finansējuma saņēmējs uzliek par pienākumu
gala labuma guvējam atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta
ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Finansējuma
saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros
saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu. Finansējuma
saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai no gala labuma guvēja
atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu. Atbalstu atmaksā kopā
ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika
izmaksāts gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no
līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši
Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas
nosacījumiem."
47. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā
(1. pielikums).
48. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
(2. pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Ekonomikas ministrs V.
Valainis
1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 25. marta
noteikumiem Nr. 192
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 12. septembra
noteikumiem Nr. 529
Vērtēšanas kritēriji
Darbības programmas nosaukums |
|
Latvijas Atveseļošanas un noturības
mehānisma plāns |
Reformu un investīciju virziens |
2.3. |
Ilgtspējīga mobilitāte |
Reforma |
|
|
Investīcija |
2.3.1.2.i. |
Uzņēmumu digitālo prasmju
attīstība |
Atlases kārtas nosaukums |
|
Otrā atlases kārta |
Finansējums |
|
4 936 791 euro |
Projektu atlases veids |
|
Atklāta projektu iesniegumu
atlase |
Atbildīgā iestāde |
|
Ekonomikas ministrija |
IZSLĒGŠANAS
KRITĒRIJI
Kritērijs |
Kritērija
ietekme uz lēmuma pieņemšanu
(N1) |
Projekta iesniedzējs
uz projekta iesniegšanas vai atbalsta piešķiršanas brīdi
atrodas šādā izslēgšanas situācijā2: |
1.1. |
atbilst izslēgšanas kritērijiem, kas
noteikti šo noteikumu 25. punktā |
N |
1.2. |
uz to attiecas neizpildīts līdzekļu
atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4.
punkta "a" apakšpunktam |
N |
1.3. |
projekta iesniedzējs ir iesniedzis
vairāk nekā vienu projekta iesniegumu vai projekta
iesniegums nav iesniegts Kohēzijas sistēmā |
N |
1.4. |
projekta iesniedzējam ir noteiktas
starptautiskās nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu
tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai
Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts
sankcijas |
N |
VISPĀRĪGIE
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
Kritērijs |
Kritērija ietekme uz lēmuma
pieņemšanu
(N; P)
|
2.1. |
Projekta iesniegums atbilst šajos noteikumos
noteiktajām specifiskajām prasībām (attiecas uz
finansējuma saņēmēju, ja tā ir biedrība):
2.1.1. projekta iesniedzējs atbilst šajos noteikumos
noteiktajam iesniedzēju lokam:
2.1.1.1. projekta iesniedzējs ir biedrība, kas
reģistrēta Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājumu
reģistrā;
2.1.1.2. Latvijā reģistrēto biedrības biedru un to
biedru, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir
biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja
biedri, apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā
pārsniedz 142 miljonus euro;
2.1.1.3. projekta iesniedzējam vai piesaistītajam
projekta vadītājam, vai vadošajam ekspertam ir vismaz
divu iepriekšējo gadu pieredze prasmju pilnveides
projektu īstenošanā ar dažādiem atbalsta projektiem;
2.1.2. projekta īstenošanas termiņš atbilst šajos
noteikumos noteiktajam termiņam;
2.1.3.
projekta iesniedzējs atbilst komercdarbības atbalsta
nosacījumiem
|
P/N/A |
2.1.1 |
Projekta iesniegums atbilst šajos noteikumos
noteiktajām specifiskajām prasībām (attiecas uz
finansējuma saņēmēju, ja tā ir augstākās izglītības
iestāde):
2.1.1 1. projekta iesniedzējs atbilst šajos
noteikumos noteiktajam iesniedzēju lokam;
2.1.1 1.1. projekta iesniedzējs ir
augstākās izglītības iestāde, kas reģistrēta Zinātnisko
institūciju reģistrā;
2.1.1 1.2. projekta iesniedzējam vai
piesaistītajam projekta vadītājam, vai vadošajam
ekspertam ir vismaz divu iepriekšējo gadu pieredze
prasmju pilnveides projektu īstenošanā ar dažādiem
atbalsta projektiem;
2.1.1 2. projekta īstenošanas termiņš
atbilst šajos noteikumos noteiktajam termiņam;
2.1.1 3. projekta iesniedzējs atbilst
komercdarbības atbalsta nosacījumiem
|
P/N/A |
2.2. |
Projekta iesniedzējam Latvijas
Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu
parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto
iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150
euro |
P2 |
2.3. |
Projekta iesniedzējs ir sniedzis
informāciju par administrēšanas, īstenošanas un finanšu
kapacitāti projekta īstenošanai, kas iekļauj informāciju
par privātā līdzfinansējuma nodrošināšanu, iesaistītā
personāla aprakstu, lai varētu īstenot plānotās
aktivitātes, un kapacitāte ir pietiekama |
P |
2.4. |
Projekta mērķis atbilst šajos
noteikumos noteiktajam mērķim, definētie uzraudzības
rādītāji nodrošina un apliecina mērķa sasniegšanu,
uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti un
izmērāmi |
P |
2.5. |
Projekta iesniegumā iekļautās atbalstāmās darbības un
attiecināmās izmaksas atbilst šajos noteikumos
noteiktajām prasībām:
2.5.1. ir sasaistītas un nepieciešamas projekta
īstenošanai (ir precīzi definētas un pamatotas un risina
projektā definētās problēmas);
2.5.2.
nepārsniedz šajos noteikumos noteiktos izmaksu
ierobežojumu apmērus
|
P |
2.6. |
Projekta iesniegumā ir
identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski,
novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī
noteikti riskus mazinošie pasākumi |
P |
2.7. |
Projekta iesniegumā ir ietverta
informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesību un
plānoto demarkāciju vai sinerģiju ar projekta iesniedzēja
īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu
atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem
vai atbalsta pasākumiem |
P |
2.8. |
Projekta iesnieguma veidlapa ir
pilnībā aizpildīta latviešu valodā, projekta iesniegumam ir
pievienoti visi projektu iesniegumu atlases nolikumā
noteiktie iesniedzamie dokumenti, tie ir noformēti
atbilstoši normatīvo aktu prasībām, sagatavoti latviešu
valodā vai tiem ir pievienots tulkojums latviešu
valodā |
P |
2.9. |
Projekta iesniegumam ir pievienota
projekta iesniedzēja izstrādāta procedūra, kā tas
nodrošinās de minimis un Komisijas regulas Nr.
651/2014 atbalsta sniegšanu |
P |
2.10. |
Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam līdz
projekta iesnieguma iesniegšanai ir izstrādāta iekšējās
kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska
novēršanai
|
P |
KVALITĀTES
KRITĒRIJI
Kritērijs |
Vērtēšanas sistēma -
punktu skala
|
3.1. |
Projekta iesniedzēja pārstāvēto biedru rādītāji
(biedru kopējais darbinieku skaits vai biedru kopējais
apgrozījums, biedru skaits, ja rādītāji ir
vienādi)3
(attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir biedrība)
|
Kritērijs
nav izslēdzošs |
3.1.1. |
projekta iesniedzējs, kuram
attiecīgajā nozarē ir augstākie biedru rādītāji |
2 |
3.1.2. |
projekta iesniedzējs, kuram
attiecīgajā nozarē ir otri augstākie biedru rādītāji |
1 |
3.1.3. |
projekta iesniedzējs attiecīgajā
nozarē, kas neatbilst 1.1. un 1.2. kritērijam |
0 |
3.2. |
Projekta iesniedzēja apmācību projektu
īstenošanas pieredze (iepriekš īstenoto
nodarbināto apmācību projektu kopējo izmaksu kopsumma
attiecībā pret projekta iesniegumā plānoto attiecināmo
izmaksu apjomu)
|
Kritērijs nav izslēdzošs
|
3.2.1. |
projekta iesniedzējs iepriekš ir
īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo
izmaksu kopsumma ir vismaz 85 % no projekta iesniegumā
plānotajām kopējām izmaksām |
3 |
3.2.2. |
projekta iesniedzējs iepriekš ir
īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo
izmaksu kopsumma ir no 50 % līdz 84,9 % no projekta
iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām |
2 |
3.2.3. |
projekta iesniedzējs iepriekš ir
īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo
izmaksu kopsumma ir no 30 % līdz 49,9 % no projekta
iesniegumā plānotajām kopējām izmaksām |
1 |
3.2.4. |
projekta iesniedzējs iepriekš ir
īstenojis nodarbināto apmācību projektus, kuru kopējo
izmaksu kopsumma ir mazāka par 30 % no projekta iesniegumā
plānotajām kopējām izmaksām, vai projekta iesniedzējs nav
īstenojis nodarbināto apmācību projektus |
0 |
3.3. |
Aprakstīts, kādā kārtībā
tiek atbalstīts gala labuma guvējs, principi un
kritēriji |
Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts
|
3.3.1. |
raksturoti gala labumu guvēju
atlases principi un kritēriji |
1 |
3.3.2. |
nav raksturoti gala labumu guvēju
principi un kritēriji vai sniegta nepatiesa vai maldinoša
informācija |
0 |
3.4. |
Plānotais komersantu
skaits, kam nodrošināta digitālo pamatprasmju
apguve |
Kritērijā
jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.4.1. |
110 komersanti un vairāk |
2 |
3.4.2. |
no 80 līdz 109 komersantiem |
1 |
3.4.3. |
no 1 līdz 79 komersantiem |
0 |
3.5. |
Kritērijs par principa
"nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu |
Kritērijā
jāsaņem vismaz 1 punkts |
3.5.1. |
tiek ievērots princips "nenodarīt
būtisku kaitējumu" |
1 |
3.5.2. |
netiek ievērots princips
"nenodarīt būtisku kaitējumu" |
0 |
3.6. |
Projekta iesniedzēja iesaistītie
darbinieki (komanda) |
Katrā apakškritērijā jāsaņem vismaz 1
punkts
|
3.6.1. |
vadītāja pieredze darbā ar projekta ieviešanu
un uzraudzību
|
|
3.6.1.1. |
vismaz trīs pilni gadi |
3 |
3.6.1.2. |
vismaz divi pilni gadi |
2 |
3.6.1.3. |
vismaz viens pilns gads |
1 |
3.6.1.4. |
mazāk nekā viens gads |
0 |
3.6.2. |
vadītāja pieredze projektu vadībā
|
|
3.6.2.1. |
īstenots projekts vismaz 90 %
apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām
izmaksām |
3 |
3.6.2.2. |
īstenots projekts vismaz 70 %
apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām
izmaksām |
2 |
3.6.2.3. |
īstenots projekts vismaz 50 %
apmērā no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām
izmaksām |
1 |
3.6.2.4. |
īstenots projekts par mazāk nekā
50 % no projekta iesniegumā plānotajām attiecināmajām
izmaksām |
0 |
KOPĀ (maksimālais punktu skaits) -
15
Minimālais punktu skaits izslēdzošajos
kritērijos - 5
Tiek atbalstīti lielāko punktu skaitu ieguvušie
projekta pieteicēji, nepārsniedzot pieejamo
finansējumu.
Ja vairākiem projektu iesniegumiem ir vienāds
punktu skaits, priekšroka ir projektam, kurā plānots
lielākais apmācāmo komersantu skaits. Ja apmācāmo
komersantu skaits ir vienāds, priekšroka ir projektam,
kas ir ieguvis lielāku punktu skaitu 3.2. kvalitātes
kritērijā "Projekta iesniedzēja apmācību projektu
īstenošanas pieredze".
|
Piezīmes.
1 Projekta
iesniegumu noraida, ja kritērijā vērtējums ir "Jā".
2 Atbilstību
kritērijam pārbauda:
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu dienu
vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir
bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar
nosacījumu.
3 Ja
projekta iesniegums atbilst vienam no kritērijā minētajiem
rādītājiem, projekta iesniegums tiek vērtēts ar zemāko
vērtējumu.
N - ja projekta
iesniegums neatbilst kritērijam, sadarbības iestāde pieņem
lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
P - precizējamais
kritērijs. Ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam,
sadarbības iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma
apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina
pilnīgu atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā un
kārtībā."
2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 25. marta
noteikumiem Nr. 192
"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 12. septembra
noteikumiem Nr. 529
Objektivitātes, konfidencialitātes un
interešu konflikta neesības apliecinājums
Ar parakstu apliecinu, ka piekrītu piedalīties Latvijas
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (turpmāk -
Atveseļošanas fonds ) 2. komponentes "Digitālā transformācija"
2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes"
2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība"
lēmuma pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta
piešķiršanu.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar gala labuma guvēju likuma
"Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"
izpratnē un Regulas (ES) 2024/25091 61. panta
izpratnē, neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo gala labuma guvēju
projektu iesniegumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru
dēļ es varētu pārkāpt Atveseļošanas fonda vadībā, īstenošanā un
uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos
ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka pastāv interešu
konflikts, pieņemot lēmumu par komercdarbības atbalsta
piešķiršanu. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta
neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni,
emocionālajām saitēm, politisko vai nacionālo piederību,
ekonomiskajām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām
personīgajām interesēm, kuru dēļ varētu apšaubīt manu neatkarību
un objektivitāti.
Nekavējoties informēšu ____________ (norādīt finansējuma
saņēmēja nosaukumu), ja radīsies tādi apstākļi, kuru
dēļ varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti.
Sniedzot atbalstu investīcijas ietvaros, savus pienākumus
veikšu atbildīgi, lēmumos būšu profesionāls(-a) un
objektīvs(-a).
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas
man kļuvusi zināma vai pieejama, kā arī apņemos lietot šo
informāciju un dokumentus, tikai sniedzot atbalstu gala labuma
guvējiem.
Pilnībā apzinos, ka, neievērojot šos nosacījumus, tikšu
izslēgts(-a) no vērtēšanas procesa un tikšu saukts(-a) pie
normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums |
Paraksts |
Vārds, uzvārds |
1 Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23.
septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu
noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam."