Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3

Liepājā 2025. gada 20. februārī (prot. Nr. 2, 16. §)

Grozījumi Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos Nr. 8 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība"

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu, 23. panta pirmo, ceturto un piekto daļu,
Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumiem Nr. 316
"Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās
pakalpojumu personām ar invaliditāti" 44. punktu

Izdarīt Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos Nr. 8 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2024, 65. nr.) šādus grozījumus un izteikt III nodaļu šādā redakcijā:

"III. Aprūpes mājās pakalpojums

11. Aprūpes mājās pakalpojums nodrošina pakalpojumus dzīvesvietā pašaprūpes un aprūpes vajadzību apmierināšanai:

11.1. pilngadīgai personai ar funkcionāliem traucējumiem, kura objektīvu apstākļu dēļ nevar nodrošināt savu pašaprūpes un aprūpes vajadzību apmierināšanu dzīvesvietā, kura dzīvo viena vai ar šo personu kopā dzīvojošie ģimenes locekļi vecuma, veselības stāvokļa vai nodarbinātības dēļ nevar nodrošināt tai nepieciešamo aprūpi;

11.2. bērnam ar invaliditāti, kuram ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja likumiskais pārstāvis vai audžuģimene objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi;

11.3. personai līdz 24 gadu vecumam, kurai līdz 18 gadu vecumam piešķirts noteikumu 11.2. apakšpunktā noteiktais pakalpojums un kurai pēc pilngadības sasniegšanas turpinās īpašas kopšanas nepieciešamība.

12. Noteikumu 11.1. apakšpunktā noteiktajai personai aprūpes mājās pakalpojums tiek nodrošināts atbilstoši Sociālā dienesta sociālā darba speciālista veiktajam izvērtējumam šādā apjomā:

12.1. līdz 4 stundām nedāļā, ja personai noteikts pirmais aprūpes līmenis;

12.2. līdz 6 stundām nedēļā, ja personai noteikts otrais aprūpes līmenis;

12.3. līdz 12 stundām nedēļā, ja personai noteikts trešais aprūpes līmenis;

12.4. līdz 21 stundai nedēļā, ja personai noteikts ceturtais aprūpes līmenis.

13. Nosakot samaksu par aprūpes mājās pakalpojumu noteikumu 11.1. apakšpunktā noteiktajai personai, Sociālais dienests:

13.1. novērtē personas maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par personas ienākumiem, t.sk. vērtē personas iespēju maksāt par pakalpojumu no pabalsta personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana;

13.2. nevērtē personas apgādnieka ienākumus, lai noteiktu apgādnieka pienākumu maksāt par personai nodrošināto pakalpojumu;

13.3. vērtē uztura līgumā noteikto uztura apjomu, ja persona noslēgusi uztura līgumu.

14. Noteikumu 11.1. apakšpunktā noteiktā persona par saņemto aprūpes mājās pakalpojumu maksā atbilstoši noslēgtajam līgumam starp personu, sociālā pakalpojuma sniedzēju un Sociālo dienestu, ievērojot šādus nosacījumus:

14.1. pēc pakalpojuma samaksas personas rīcībā esošie līdzekļi, ieskaitot pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana, nedrīkst būt mazāki par normatīvajā aktā noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni pašvaldībā;

14.2. ja personas ienākumi pirms pakalpojuma samaksas ir augstāki par noteikumu 14.1. apakšpunktā noteikto līmeni, bet persona nevar samaksāt pilnu pakalpojuma maksu, persona maksā daļu no pakalpojuma maksas - starpību starp personas ienākumu līmeni, ieskaitot pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana, un normatīvajā aktā noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni pašvaldībā. Pārējo pakalpojuma samaksas daļu līdz pilnai pakalpojuma samaksai sedz Sociālais dienests, nepārsniedzot kārtējā gada pašvaldības budžeta ietvaros šim mērķim paredzētos finanšu līdzekļus.

15. Noteikumu 11.2. apakšpunktā noteiktajai personai aprūpes mājās pakalpojums tiek nodrošināts bez maksas atbilstoši Sociālā dienesta sociālā darba speciālista veiktajam bērna vajadzību izvērtējumam, ievērojot šādus nosacījumus:

15.1. pakalpojuma apjoms līdz 20 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja bērns apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi vai klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un ar bērnu vienā mājsaimniecībā dzīvojošie viens vai abi bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimenes pārstāvji nav nodarbināti, nav darba ņēmēji vai reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji, vai neapgūst izglītības programmu izglītības iestādē, vai nepiedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos;

15.2. pakalpojuma apjoms līdz 40 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja bērns apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi vai klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un ar bērnu vienā mājsaimniecībā dzīvojošie bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimenes pārstāvji ir nodarbināti, vai ir darba ņēmēji vai reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji, vai apgūst izglītības programmu izglītības iestādē, vai piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos;

15.3. pakalpojuma apjoms līdz 40 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja bērns neapmeklē pirmsskolas izglītības iestādi vai klātienē neiegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai nesaņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai nesaņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un ar bērnu vienā mājsaimniecībā dzīvojošie viens vai abi bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimenes pārstāvji nav nodarbināti, nav darba ņēmēji vai reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji, vai neapgūst izglītības programmu izglītības iestādē, vai nepiedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos;

15.4. pakalpojuma apjoms līdz 80 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja bērns neapmeklē pirmsskolas izglītības iestādi vai klātienē neiegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai nesaņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai nesaņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un ar bērnu vienā mājsaimniecībā dzīvojošie bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimenes pārstāvji ir nodarbināti, vai ir darba ņēmēji vai reģistrēti saimnieciskās darbības veicēji, vai apgūst izglītības programmu izglītības iestādē, vai piedalās Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos.

15.1 Noteikumu 11.3. apakšpunktā noteiktajai personai aprūpes mājās pakalpojums tiek nodrošināts bez maksas atbilstoši Sociālā dienesta sociālā darba speciālista veiktajam personas vajadzību izvērtējumam, ievērojot šādus nosacījumus:

15.11. pakalpojuma apjoms līdz 40 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu, vai ir nodarbināta;

15.12. pakalpojuma apjoms līdz 60 stundām kalendārajā mēnesī tiek piešķirts, ja persona klātienē neiegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai nesaņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai nesaņem specializētās darbnīcas pakalpojumu, vai nav nodarbināta.

15.2 Ja personas funkcionālais stāvoklis ir mainīgs vai pastāv iespēja nonākt bezpalīdzīgā stāvoklī, atbilstoši Sociālā dienesta sociālā darba speciālista izvērtējumam, noteikumu 11.1. apakšpunktā noteiktajai personai aprūpes mājās pakalpojumu var nodrošināt arī pēc "drošības pogas" izsaukuma, kas atbilstoši vajadzībai ietver nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvu atbalstu un palīdzību atbilstošu pasākumu veikšanā 24 stundas diennaktī (piemēram, sazināties ar neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, valsts vai pašvaldības policiju u.c.)."

Liepājas valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētāja vietnieks S. Roga

 

Saistošo noteikumu "Grozījumi Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos Nr. 8 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošie noteikumi "Grozījumi Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos Nr. 8 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība"" (turpmāk - saistošie noteikumi) izstrādāti ar mērķi precizēt normas par aprūpes mājās pakalpojumu.

Atbilstoši 2024. gada 7. novembrī veiktajiem grozījumiem Invaliditātes likuma normās, 2024. gada 7. novembrī veiktajiem grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (turpmāk - SPSPL), kā arī atbilstoši grozījumiem Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 338 "Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem", minētajos tiesību aktos ir novērsta neskaidrība attiecībā uz jēdzieniem aprūpes pakalpojums, kas attiecās uz aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti, kuriem izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk - Valsts komisija) atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību un aprūpes mājās pakalpojumu pilngadīgām personām ar funkcionāliem traucējumiem. Ar minētajiem grozījumiem normatīvajos aktos atšķirības aprūpes mājās pakalpojumu saturā bērniem un pilngadīgām personām šobrīd vairs nepastāv, līdz ar to nepieciešams veikt grozījumus Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos Nr. 8 "Liepājas valstspilsētas pašvaldības sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība" (turpmāk - saistošie noteikumi Nr. 8), nosakot to personu loku, kurām ir tiesības saņemt aprūpes mājās pakalpojumu, kritērijus pakalpojuma saņemšanai, pakalpojuma apmēru un samaksas kārtību.

Saistošie noteikumi nosaka, ka aprūpes mājās pakalpojums tiek nodrošināts šādām personu grupām:

1) pilngadīgai personai ar funkcionāliem traucējumiem, kura objektīvu apstākļu dēļ nevar nodrošināt savu pašaprūpes un aprūpes vajadzību apmierināšanu dzīvesvietā, kura dzīvo viena vai ar šo personu kopā dzīvojošie ģimenes locekļi vecuma, veselības stāvokļa vai nodarbinātības dēļ nevar nodrošināt tai nepieciešamo aprūpi;

2) bērnam ar invaliditāti, kuram ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja likumiskais pārstāvis vai audžuģimene objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi;

3) personai pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja arī pēc pilngadības saņemts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību un līdz pilngadības sasniegšanai bērns ar invaliditāti, kuram izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, ir saņēmis aprūpes mājās pakalpojumu.

Aprūpes mājās pakalpojuma apjoms jeb aprūpes mājās pakalpojumam nepieciešamās stundas pilngadīgām personām tiek noteiktas, ņemot vērā normatīvajā aktā noteiktajā kārtībā veiktajā personas fizisko un garīgo spēju izvērtējumā noteikto aprūpes līmeni. 2024. gada decembrī aprūpes mājās pakalpojumu saņēma 200 pilngadīgas personas ar funkcionāliem traucējumiem, no kurām 25 personām tika nodrošināts trešā līmeņa aprūpes mājās pakalpojums līdz 12 stundām nedēļā. Saskaņā ar sociālā darba speciālistu vērtējumu, vienpadsmit no divdesmit piecām personām, kuras saņem trešā aprūpes līmeņa pakalpojumu, aprūpes mājās apjoms ir nepietiekams, lai apmierinātu personu aprūpes vajadzības. Lai nodrošinātu šo personu aprūpi, saistošie noteikumi papildus paredz, ka aprūpes mājās pakalpojums līdz 21 stundai nedēļā tiek nodrošināts personām, kurām izvērtējumā noteikts ceturtais aprūpes līmenis.

Samaksas kārtība par aprūpes mājās pakalpojumu pilngadīgām personām netiek mainīta, t.i., lai noteiktu samaksu par pakalpojumu, tiek novērtēta personas maksātspēja, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par personas ienākumiem, t.sk., vērtējot personas iespēju maksāt par pakalpojumu no pabalsta personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana.

Nosakot nepieciešamo aprūpes mājās pakalpojuma apjomu, tiek vērtētas personas fiziskās un garīgās spējas. Pilngadīgām personām tiek noteikts aprūpes līmenis saskaņā ar SPSPL 20. panta trešo daļu un Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" 23. punktu. Savukārt bērniem šie aprūpes līmeņi nav piemērojami. Tā kā no Invaliditātes likuma izslēgta norma par aprūpes pakalpojuma piešķiršanas kritērijiem personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi (12. panta 42 daļa) un ņemot vērā, ka bērniem nav piemērojamas SPSPL likuma 20. panta normas par aprūpes līmeņiem, saistošajos noteikumos noteikti kritēriji, ko vērtē, piešķirot aprūpes mājās pakalpojumu bērniem līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.

Ņemot vērā ka, bērnam var būt piešķirti vairāki pakalpojumi vienlaikus (piemēram, asistenta, atelpas brīža, dienas aprūpes centra pakalpojumi), bet pēc pakalpojumu jēgas un būtības tie nevar tikt nodrošināti vienlaicīgi (piemēram, mācību stundu laikā bērnu nav iespējams aprūpēt mājās vai asistenta pakalpojumu nesniedz aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas laikā u.c.). Tādējādi, piemēram, izglītības iestādes apmeklēšana vai citu sociālo pakalpojumu vai atbalsta pasākumu esamība pamatoti samazina aprūpes mājās pakalpojuma nepieciešamību. Saistošie noteikumi paredz, ka nosakot aprūpes mājās pakalpojuma apjomu jeb aprūpes mājās pakalpojumam nepieciešamās stundas bērnam ar invaliditāti, kuram ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, tiek vērtētas gan bērna vajadzības, gan likumisko pārstāvju vai audžuģimenes iespējas nodrošināt bērnam nepieciešamo aprūpi.

Saistošo noteikumu projekts paredz turpināt aprūpes mājās pakalpojumu bērnam arī pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecumam, ja arī pēc pilngadības turpinās īpašas kopšanas nepieciešamība, t.i., personai izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību. Saistošie noteikumi nosaka pakalpojuma apjomu atbilstoši Liepājas valstspilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas Sociālais dienests" (turpmāk - Sociālais dienests) sociālā darba speciālista veiktajam personas vajadzību izvērtējumam, ievērojot personai piešķirtos sociālos pakalpojumus, atbalsta pasākumus, izglītības ieguves formu vai personas nodarbinātību.

Saistošie noteikumi nosaka, ka bērnam ar invaliditāti, kuram Valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, un personai līdz 24 gadu vecumam, kurai pēc pilngadības sasniegšanas turpinās īpašas kopšanas nepieciešamība, aprūpes mājās pakalpojums tiek nodrošināts bez maksas.

Saistošajiem noteikumiem nav alternatīvu, jo kārtību, kā pašvaldības iedzīvotāji var saņemt attiecīgos sociālos pakalpojumus, pašvaldība nosaka pašvaldības saistošajos noteikumos.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Aprūpes mājās pakalpojums tiek līdzfinansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem un tā apjoms atbilst pašvaldības gadskārtējā budžeta ietvaros pieejamiem līdzekļiem.

1) Pašvaldības plānotais budžets saistošajos noteikumos noteiktā aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai pilngadīgām personām 2025. gadā ir 680 000 euro.

Aprūpes mājās pakalpojuma pilngadīgām personām izmaksu aprēķins 2025. gadā:

2025. gadā aprūpes mājās pakalpojumu plānots nodrošināt 240 pilngadīgām personām. Maksa par aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanu noteikta atbilstoši Publisko iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā noslēgtajam pakalpojuma līgumam, t.i., 9,50 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu. Pakalpojums katrai personai tiek sniegts vidēji 4,2 nedēļas mēnesī. Personas līdzmaksājums par pakalpojumu tiek noteikts, ievērojot nosacījumu, ka pēc pakalpojuma samaksas personas rīcībā esošie līdzekļi, ieskaitot pabalstu personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana, nedrīkst būt mazāki par normatīvajā aktā noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni pašvaldībā, t.i., 2025. gadā - 528 euro.

Aprēķinot pakalpojuma izmaksas 2025. gadā (1. tabula), netiek plānots personas līdzmaksājums, jo nav prognozes par potenciālo pakalpojuma saņēmēju ienākumiem (2024. gadā personu līdzmaksājums par nodrošināto aprūpes mājās pakalpojumu bija 5 procentu apmērā no kopējās pakalpojuma maksas).

1. tabula

Aprūpes mājās pakalpojuma apjoms (stundas) nedēļā

Aprūpes mājās pakalpojuma saņēmēju skaits

Maksa par pakalpojumu vienai personai mēnesī (euro)

Maksa par pakalpojumu mēnesī (euro)

Maksa par pakalpojumu 8 mēnešos (euro)

4

109

159,60

17396,40

139 171,20

6

99

239,40

23700,60

189 604,80

12

18

478,80

8618,40

68 947,20

21

14

837,90

11730,60

93 844,80

Kopā (euro):

491 568,00

2025. gada četros mēnešos par aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanu no pašvaldības budžeta līdzekļiem plānots izlietot 188 000 euro.

Kopējās aprūpes mājās pakalpojuma izmaksas pilngadīgām personām 2025. gadā tiek plānotas 679 568 euro apmērā (līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdim 188 000 euro un attiecīgi - līdz gada beigām 491 568 euro).

2025. gadā aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai pilngadīgām personām papildus finanšu līdzekļi nav nepieciešami.

2) Aprūpes mājās pakalpojums bērnam ar invaliditāti, kuram ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību un personai līdz 24 gadu vecumam, kurai pēc pilngadības sasniegšanas turpinās īpašas kopšanas nepieciešamība (turpmāk - bērns), tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Valsts līdzfinansējuma apmērs aprūpes mājās pakalpojumam ir 50 procenti no pašvaldības faktiskajām izmaksām par bērnam sniegto aprūpes mājās pakalpojumu.

Aprūpes mājās pakalpojuma bērniem izmaksu aprēķins 2025. gadā:

Pašvaldības budžets aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai bērniem 2025. gadā ir 165 000 euro.

2025. gada četros mēnešos par aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanu bērniem no pašvaldības budžeta plānots izlietot 40 243 euro (pakalpojumu 40 stundu apmērā mēnesī saņem 42 bērni, pakalpojumu 80 stundu apmērā mēnesī saņem 3 bērni; maksa par pakalpojuma vienu stundu ir noteikta 5,24 euro).

Aprēķinot izmaksas 2025. gadā pēc saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīža (2. tabula), tiek plānots, ka pakalpojums papildus tiks nodrošināts arī bērniem no dzimšanas līdz 5 gadu vecumam un no pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecumam (līdz šim pakalpojums tika nodrošināts mērķa grupas bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam). Pakalpojumu nodrošinās Sociālo pakalpojumu reģistrā reģistrēts pakalpojumu sniedzējs, kurš tiks noteikts Publisko iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā. Prognozējamā maksa par vienu pakalpojuma stundu ir 10 euro.

2. tabula

Pakalpojuma apjoms mēnesī (stundu skaits)

Pakalpojuma saņēmēju skaits

Pakalpojuma izmaksas mēnesī visiem pakalpojuma saņēmējiem

(euro)

Pakalpojuma izmaksas gadā visiem pakalpojuma saņēmējiem 8 mēnešos (euro)

20

5

1000

8000

40

45

9000

144 000

80

10

8000

64 000

Kopā:

60

27 000

216 000

Kopējās aprūpes mājās pakalpojuma izmaksas bērniem 2025. gadā tiek plānotas 256 243 euro (līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdim 40 243 euro un attiecīgi - līdz gada beigām 216 000 euro).

2025. gadā aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai bērniem nepieciešamie papildu budžeta līdzekļi ir 91 243 euro.

Plānotais valsts līdzfinansējuma apmērs aprūpes mājās pakalpojumam bērniem ir 50 procenti no pašvaldības faktiskajām izmaksām par bērnam sniegto aprūpes mājās pakalpojumu, t.i., 2025. gadā kopā - 128 121 euro

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Aprūpes mājās pakalpojuma mērķis ir uz personas sociālo aprūpi vērsta pakalpojuma sniegšana un pašvaldības iedzīvotāju sociālo problēmu risināšanas pilnveidošana, veicinot iedzīvotāju sociālo funkcionēšanu, līdz ar to neparedz ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi, ietekmi uz konkurenci.

Saistošie noteikumi paredz sniegt jau esošo aprūpes mājās pakalpojumu pilngadīgām personām, papildus paredzot pakalpojuma apjoma palielināšanu personām ar smagākiem funkcionāliem traucējumiem, lai nodrošinātu iespēju turpināt dzīvot savā dzīvesvietā, ja ar pašas personas resursiem un aprūpes mājās pakalpojuma apjomu ir iespējams nodrošināt personas pašaprūpes un aprūpes vajadzības.

Aprūpes mājās pakalpojums bērnam ar invaliditāti, kuram ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību un personai pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja arī pēc pilngadības turpinās Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, vērsts uz to, lai bērns ar ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem saņemtu kvalitatīvu aprūpes mājās pakalpojumu un vecāki tiktu atslogoti, varētu socializēties un atgriezties darba tirgū.

Saistošie noteikumi nerada jaunas tiesības un neuzliek jaunus pienākumus veselības jomā, kā arī nerada ietekmi uz vidi, konkurenci, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošajiem noteikumiem nebūs ietekme uz kopējo administratīvo slogu, jo netiek veidotas jaunas institūcijas un netiek noteikti jauni pienākumi. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Sociālais dienests.

Personām administratīvais slogs nemainās, kā arī nav paredzamas papildu administratīvo procedūru izmaksas, jo nemainās tiesības, pienākumi un veicamās darbības.

Saistošie noteikumi nemaina vispārējo kārtību, kādā tiek iesniegti nepieciešamie dokumenti sociālā pakalpojuma saņemšanai - to nosaka saistošie noteikumi Nr. 8, t.i., persona Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kuram pievieno dokumentus, kuri saskaņā ar saistošo noteikumu Nr. 8 nosacījumiem nepieciešami pieprasītā pakalpojuma piešķiršanai.

Sociālais dienests mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus. Par pieņemto lēmumu Sociālais dienests informē personu.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi skar pašvaldības funkciju sociālās palīdzības jomā. Ar saistošo noteikumu apstiprināšanu saturiski netiek veidota jauna pašvaldības autonomā funkcija, bet tiek precizēts esošais saturs.

Saistošo noteikumu izpildes administrēšanu nodrošinās Sociālais dienests, jaunas darba vietas netiks veidotas, jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem netiks noteikti.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta Sociālā dienesta esošo funkciju un uzdevumu ietvaros, nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo institūciju reorganizācija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai - sniegt lielāku atbalstu Liepājas valstspilsētas pašvaldības iedzīvotājiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam, saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2025. gada 17. janvāra līdz 2025. gada 31. janvārim tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.liepaja.lv, paredzot iespēju ikvienam interesentam iesniegt savus priekšlikumus un komentārus, kā arī informācija tika izvietota pašvaldības telpās Rožu ielā 6 apmeklētājiem pieejamā vietā.

Noteiktā termiņa ietvaros priekšlikumi par saistošo noteikumu projekta redakciju netika saņemti.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētāja vietnieks S. Roga

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 21. marta saistošajos noteikumos .. Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Liepājas pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 3Pieņemts: 20.02.2025.Stājas spēkā: 27.02.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 40, 26.02.2025. OP numurs: 2025/40.30
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
358866
27.02.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"