Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 6 2025. gada 10. februārī (prot. Nr. 19 (123), 9. p., lēmums Nr. 1463) Grozījumi Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma Izdarīt Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 11. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums" šādus grozījumus: 1. Izteikt 5.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "5.1. Centrālā administrācija ar šādām struktūrvienībām un amatpersonām: 5.1.1. Kanceleja; 5.1.2. Juridiskā un iepirkumu nodaļa; 5.1.3. Iedzīvotāju apkalpošanas centrs; 5.1.4. Ekonomikas un finanšu pārvalde; 5.1.5. Informācijas tehnoloģiju nodaļa; 5.1.6. Darba aizsardzības, ugunsdrošības, bīstamo iekārtu un saimniecības nodaļa; 5.1.7. Būvvalde; 5.1.8. Dzimtsarakstu nodaļa; 5.1.9. Energopārvaldnieks; 5.1.10. Domes priekšsēdētāja palīgs; 5.1.11. Iekšējais auditors; 5.1.12. Personāla vadītājs; 5.1.13. Vecākais komunikācijas speciālists; 5.1.14. Digitālās komunikācijas speciālists.". 2. Svītrot 5.7. apakšpunktu. 3. Izteikt 49.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "49.2. Centrālās administrācijas Juridisko un iepirkumu nodaļu;". 4. Izteikt 49.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "49.3. Ekonomikas un finanšu pārvaldi;". 5. Izteikt pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes struktūra" jaunā redakcijā saskaņā ar šo saistošo noteikumu pielikumu. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītāja G. Puce
Paskaidrojuma raksts
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Atbilstoši Pašvaldību likuma 49. panta pirmajai daļai
pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka
pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta desmitā daļa nosaka, ka valsts pārvaldi organizē iespējami efektīvi. Valsts pārvaldes institucionālo sistēmu pastāvīgi pārbauda un, ja nepieciešams, pilnveido, izvērtējot arī funkciju apjomu, nepieciešamību un koncentrācijas pakāpi, normatīvā regulējuma apjomu un detalizāciju. Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 8. punkts nosaka, ka dome ir tiesīga izlemt ikvienu pašvaldības kompetences jautājumu, turklāt tikai domes kompetencē ir: izveidot un reorganizēt pašvaldības administrāciju, tostarp izveidot, reorganizēt un likvidēt tās sastāvā esošās institūcijas, kā arī izdot pašvaldības institūciju nolikumus. Pašvaldībā ar mērķi konsolidēt pašvaldības iestāžu grāmatvedības uzskaiti vienuviet, stiprinot pašvaldības finanšu uzskaites sistēmu, nodrošinot pašvaldības resursu efektīvu izmantošanu, veidojot pašvaldībā centralizētu grāmatvedības uzskaites modeli, tika pieņemti vairāki lēmumi: 1. 22.03.2024. lēmums Nr. 1157 "Par vienotas Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestāžu centralizētās grāmatvedības izveidi"; 2. 26.09.2024. lēmums Nr. 1318 "Par grāmatvedības centralizācijas procesu pašvaldības iestādēs"; 3. 21.11.2024. lēmums Nr. 1390 "Par grozījumiem Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas 26.09.2024. lēmumā Nr. 1318 "Par grāmatvedības centralizācijas procesu pašvaldības iestādēs". Atbilstoši pieņemtajiem lēmumiem ar 01.01.2025. grāmatvedības uzskaiti visām pašvaldības iestādēm (izņemot pašvaldības aģentūru "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" RSEZ) nodrošina Centrālās administrācijas Ekonomikas un finanšu pārvaldes Centralizētās grāmatvedības nodaļa, bet Pašvaldības iestāžu budžetu plānošanu Ekonomikas un finanšu pārvaldes Finanšu un budžeta nodaļa. Pārskatot pašvaldības Centrālās administrācijas struktūru, funkciju un uzdevumu izpildi, efektīvai un lietderīgai pašvaldības darbības nodrošināšanai, ar 29.10.2024. pagaidu administrācijas lēmumu tika veikti saimnieciski organizatoriski pasākumi pašvaldības Centrālās administrācijas struktūrā (apvienotas Juridiskā un Iepirkumu nodaļas, likvidēta Komunikācijas un ārējās sadarbības nodaļa, izveidota amata vienība "Personāla vadītājs" un pašvaldības izpilddirektora vietnieks kapitālsabiedrību pārraudzības jautājumos). Līdz ar to ir nepieciešams aktualizēt pašvaldības nolikuma redakciju. Saistošo noteikumu projekts precizē pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu projekts neradīs ietekmi uz pašvaldības budžetu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Mērķis - efektīvai pašvaldības budžeta līdzekļu izlietošanai, pilnvērtīgāk tiks nodrošināt pašvaldības autonomās funkcijas un administratīvās procedūras. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Līdzšinējā kārtība netiek mainīta. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Sakarā ar saistošo noteikumu izpildi tika precizēti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācijas darbinieku pienākumi un uzdevumi, iekšējie normatīvie akti. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Pašvaldības nolikumā noteikto uzdevumu izpildi nodrošinās Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, galvenokārt lietderīgu pašvaldības funkciju izpildi un budžeta līdzekļu racionālu izmantošanu. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 22.01.2025. tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezekne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 05.02.2025. Viedokļi netika saņemti. |
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītāja G. Puce