| Saldus novada domes saistošie noteikumi Nr. 3 Saldū 2025. gada 30. janvārī Par grozījumiem Saldus novada domes 2023. gada 21. decembra saistošajos noteikumos Nr. 40 "Par sociālajiem pakalpojumiem Saldus novadā"Izdoti ar Saldus novada domes Izdoti saskaņā ar Izdarīt Saldus novada domes 2023. gada 21. decembra saistošajos noteikumos Nr. 40 "Par sociālajiem pakalpojumiem Saldus novadā" (turpmāk - noteikumi) šādus grozījumus: 1. Papildināt noteikumus ar 7.14. punktu šādā redakcijā: "7.14. patversmes pakalpojums". 2. Izslēgt 37.2. apakšpunktā vārdus "pamatprincipu terapijas". 3. Izslēgt 56. punktā vārdus "I vai II grupas". 4. Papildināt noteikumus ar XVI1 nodaļu šādā redakcijā: "XVI.1 Patversmes pakalpojums 69.1 Patversmes pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) ir pakalpojums, kurš pilngadīgai personai bez pastāvīgas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušai personai nodrošina īslaicīgu izmitināšanu. 69.2 Pakalpojums ietver personas pamatvajadzību nodrošināšanu, personiskās higiēnas iespēju nodrošināšanu un sociālo rehabilitāciju. 69.3 Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgām personām bez pastāvīgas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām, kuras deklarētas vai kuru pēdējā deklarētā dzīvesvieta bijusi Saldus novadā. 69.4 Aģentūra izvērtē Pakalpojuma pieprasītāja iespējas samaksāt par patversmē saņemto Pakalpojumu, pamatojoties uz iztikas līdzekļu deklarāciju, ievērojot nosacījumu, ka Pakalpojuma saņēmējs veic līdzmaksājumu, Pakalpojuma sniedzējam maksājot starpību starp personas ienākumiem un valstī noteikto garantētā minimālā ienākumu līmeņa slieksni, bet ne vairāk kā pilnu pakalpojuma maksu. 69.5 Pakalpojums var tikt nodrošināts no Aģentūras budžeta līdzekļiem, izvērtējot personas (mājsaimniecības) ienākumus. 69.6 Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 6 mēnešiem. 69.7 Pamatojoties uz sociālā darbinieka atzinumu, pakalpojumu var piešķirt atkārtoti". Saldus novada domes priekšsēdētājs M. Zusts 
 Paskaidrojuma raksts | 
| Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija | 
| 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
        likuma (turpmāk - Likuma) 6. panta 3. punkts
        noteic, ka klientam ir tiesības pieprasīt un saņemt šajā
        likumā minētos sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību,
        bet 9. panta pirmā daļa paredz, ka pašvaldībai, kuras
        teritorijā ir deklarētā personas dzīvesvieta, ir pienākums
        nodrošināt personai iespēju saņemt tās vajadzībām
        atbilstošus sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību.
        Taču līdz šim saistošajos noteikumos nebija noteikta
        kārtība kādā persona var saņemt patversmes pakalpojumu, ja
        tādi tai būtu nepieciešami. 1.2. 2023. gada 31. decembrī beidzās deinstitucionalizācijas projekts "Kurzeme visiem", tāpēc grupu dzīvokļa pakalpojums tiek sniegts pamatojoties uz Likuma normām, līdz ar to grupu dzīvokļa pakalpojumu turpmāk var saņemt visas personas ar invaliditāti nevis tikai personas ar I vai II grupas invaliditāti. Ir precizēts saistošo noteikumu 37.2. punkts, precīzi definējot bērniem ar funkcionālajiem traucējumiem sniegtos pakalpojumus. | 
| 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: izmaksas jau ir iekļautas 2025. gada budžetā. | 
| 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Sociālā ietekme - pozitīva ietekme. Nodrošinot iespēju
        saņemt patversmes pakalpojumu personām, kas nonākušas
        krīzes situācijā vai gadījumos, kad persona palikusi bez
        mājvietas. Nodrošinot iespēju visām personām ar
        invaliditāti saņemt grupu dzīvokļa pakalpojumu. 3.2. Ietekme uz vidi - nav paredzēta. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav paredzēta. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav paredzēta. 3.5. Ietekme uz konkurenci - nav paredzēta. | 
| 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Administrēšanu turpinās nodrošināt Saldus novada
        pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests". 4.2. Aģentūra ir atbildīga par Noteikumu izpildes ievērošanu. 4.3. Noteikumu izpildi attiecībā uz privātpersonu iesnieguma izskatīšanu veic Aģentūra. 4.4. Noteikumi neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību. 4.5. Noteikumi neparedz administratīvo procedūru izmaksas. | 
| 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Tieša ietekme uz pašvaldības autonomajām funkcijām -
        nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu
        risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un
        sociālos pakalpojumus - īstenošanu. 5.2. Aģentūras darbinieki tiks iesaistīti Noteikumu īstenošanā, bet netiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi darbiniekiem, netiks veidotas jaunas darba vietas, u.tml. | 
| 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Noteikumi attiecas uz sociālo jomu un to izpildi
        nodrošina Aģentūra. Noteikumu izpildē netiks iesaistītas
        citas institūcijas, kā arī netiks paredzēta jaunu
        institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. 6.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nebūs nepieciešami papildu resursi. | 
| 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas
        nodrošināšanai, jo nav citu veidu, kā noteikt kārtību, kādā
        tiek papildināti un aktualizēti Aģentūras sniegtie
        pakalpojumi. 7.2. Samērīguma tests: pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai; nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai; pašvaldības rīcība ir atbilstoša. | 
| 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Sabiedrības līdzdalības veids - informācijas
        publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē un iesniegto
        priekšlikumu izvērtēšana. 8.2. Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 2. janvāra līdz 2025. gada 16. janvārim (ne mazāk kā divas nedēļas) publicēts Saldus novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.saldus.lv, sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Viedokļi un priekšlikumi nav saņemti. 8.3. Jautājums izskatīts Sociālo jautājumu komisijā un atbalstīts Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejā. | 
Saldus novada domes priekšsēdētājs M. Zusts