Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. 21/2024 Kuldīgā 2024. gada 19. decembrī Grozījumi Kuldīgas novada saistošajos noteikumos Nr. 15/2023 "Kuldīgas novada Iedzīvotāju padomes nolikums"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta sesto daļu 1. Izdarīt Kuldīgas novada 26.10.2023. saistošajos noteikumos Nr. 15/2023 "Kuldīgas novada Iedzīvotāju padomes nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2023, Nr. 216) (turpmāk - saistošie noteikumi) šādus grozījumus: 1.1. Svītrot saistošo noteikumu 7. punktā teikumu "Par Padomes locekļu skaitu attiecīgās Pagasta/pilsētas Padomes sastāvā lemj iedzīvotāju kopsapulce.". 1.2. Izteikt saistošo noteikumu 8. punktu šādā redakcijā: "8. Par Padomes locekli var ievēlēt personu, kura atbilst Pašvaldību likuma 58. panta trešās un ceturtās daļas nosacījumiem un ir deklarējusi savu dzīvesvietu vai deklarējusi papildu adresi Padomes darbības teritorijā vismaz 90 dienas pirms Padomes vēlēšanu dienas. Personai ir tiesības tikt ievēlētai tikai vienā Kuldīgas novada teritoriālās vienības Padomes sastāvā. Katram Padomes loceklim ir viena balss. Padomes locekļu darbs nav atalgots." 1.3. Izteikt saistošo noteikumu 13. punktu šādā redakcijā: "13. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits par 2 (diviem) kandidātiem nepārsniedz Nolikuma 7. punktā noteikto minimālo Padomē ievēlējamo locekļu skaitu, attiecīgā Pagasta/pilsētas pārvalde pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 30 (trīsdesmit) dienām, par to publicējot paziņojumu atbilstoši Nolikuma 11. punktā noteiktajam." 2. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska
Paskaidrojuma raksts
|
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Saistošo noteikumu (turpmāk - Noteikumi) izdošanas mērķis
ir izveidot konsultatīvu institūciju - Kuldīgas novada
Iedzīvotāju padomi (turpmāk - Padome). Padomes tiek
veidotas šādās Kuldīgas novada teritoriālajās vienībās:
Alsungas pagastā, Ēdoles pagastā, Gudenieku pagastā,
Īvandes pagastā, Kabiles pagastā, Kurmāles pagastā, Laidu
pagastā, Nīkrāces pagastā, Padures pagastā, Pelču pagastā,
Raņķu pagastā, Rendas pagastā, Rudbāržu pagastā, Rumbas
pagastā, Skrundas pagastā, Snēpeles pagastā, Turlavas
pagastā, Vārmes pagastā, Skrundas pilsētā un Kuldīgas
pilsētā.
Noteikumos ir aktualizēta Padomes vēlēšanu un darba organizācijas kārtība, kā arī precizēti nosacījumi Padomes locekļa kandidātam. Noteikumi pieņemti 26.10.2023., stājās spēkā 08.11.2023., taču, uzsākot Padomes vēlēšanas un, izvērtējot saņemtos pieteikumus uz Padomes locekļa amatiem, tika konstatēts, ka netiek sasniegts Pašvaldību likumā un tā anotācijā noteiktais mērķis attiecībā uz iedzīvotāju interešu pārstāvēšanu. Uz Padomes locekļa amatu tiek virzīti kandidāti, kuri nav attiecīgās Padomes darbības teritorijas iedzīvotāji, tādējādi ir nepieciešams saistošajos noteikumos skaidrāk definēt prasības kandidātiem, lai tiktu sasniegts Pašvaldības likuma anotācijā nostiprinātais mērķis - Padome kā attiecīgās teritoriālās iedalījuma vienības iedzīvotāju "acis, ausis, sajūtas" par pašvaldības darbu, funkciju izpildi, nepieciešamajiem uzlabojumiem u.tml. Vienlaikus ir nepieciešams palielināt Pagastu padomes kandidātu skaitu, kuru sasniedzot tiek organizētas Padomes vēlēšanas, lai locekļu maiņas gadījumā netiktu apdraudēta Padomes darbības nepārtrauktība. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Nav prognozējamas būtiskas negatīvas ietekmes uz
Pašvaldības budžetu, jo nav nepieciešamības veidot jaunas
institūcijas, Padomes locekļu darbs nav algots.
Padomes sēžu organizēšanai padome izmanto pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar attiecīgās pagasta/pilsētas pārvaldes vadītāju. Tādējādi tiek izmantoti pašvaldības rīcībā esošie resursi un netiek radītas papildu izmaksas. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Pozitīva sociālā ietekme, sabiedrībai tiek dota iespēja
iesaistīties pašvaldības darbā, pārstāvēt iedzīvotāju
intereses un veicināt iedzīvotāju saikni ar Pašvaldību.
Noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi - tiks gādāts par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitārās tīrības uzturēšanu, pilsētvides ainavas un esošā kultūras mantojuma saglabāšanu. Tiks dota iespēja Padomēm iesaistīties dokumentu izstrādes darba grupās attīstības plānošanas jautājumos, kas skar attiecīgo pagasta/pilsētas teritoriju. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizē padomes locekļu vēlēšanas un nodrošina padomes locekļus ar darbam nepieciešamajām telpām un iekārtām. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie
Noteikumi:
1. gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu; 2. sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm; 3. sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Padomes darbības nodrošināšanā tiek iesaistīti Kuldīgas novada pašvaldības administrācijas darbinieki, attiecīgā pagasta/pilsētas pārvaldes vadītājs un darbinieki. Padomes darbības nodrošināšanai jaunas darba vietas netiek veidotas. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. Noteikumu izpildi nodrošina katra attiecīgā pagasta/pilsētas iedzīvotāju kopsapulce, kurā Padome sniedz pārskatu par Padomes darbu. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par Noteikumu projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, Noteikumu projekts tiek publicēts Kuldīgas novada pašvaldības tīmekļa vietnē: www.kuldigasnovads.lv. Plānotais sabiedrības līdzdalības veids - priekšlikumu un iebildumu izvērtēšana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē. Pēc sabiedrības viedokļa saņemšanas un izskatīšanas, saņemto priekšlikumu vai iebildumu apkopošanas, tos, izvērtējot lietderības apsvērumus, paredzēts iekļaut Noteikumos. Sabiedrības viedokļa izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas, tas ir, no 13.11.2024. Pašvaldībā netika saņemts viedoklis/komentārs par Noteikumu projektu. Noteikumus un paskaidrojuma rakstu izsludinās, tos publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". |
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska