Ministru kabineta noteikumi Nr. 826
Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53 27.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2022.
gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
"Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" īstenošanas noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību
19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr.
435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību,
digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (Latvijas
Vēstnesis, 2022, 136. nr.; 2024, 52. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 13.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.2. triju mēnešu laikā pēc tam, kad saņemts Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas kā
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
organizācijas uzaicinājums par projekta iesnieguma iesniegšanu,
ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā
(turpmāk - vadības informācijas sistēma) šādus projekta
iesnieguma datus:
13.2.1. šo noteikumu 2. pielikumā norādīto informāciju par
īstenojamo projektu;
13.2.2. informāciju par projekta posmu kalendāra plānu, kurā
iekļautajiem posmiem ir noteikti konkrēti rezultāti un šo posmu
īstenošanas termiņš nepārsniedz vienu gadu;
13.2.3. informāciju par projekta finansējuma sadalījumu pa
projekta darbībām un izmaksu veidiem, kas sasaistīts ar šo
noteikumu 13.2.2. apakšpunktā minēto projekta posmu kalendāra
plānu, norādot plānotās izmaksas pa projekta īstenošanas
posmiem;
13.2.4. informāciju par projekta īstenošanas sadarbības
partneriem un to plānotajām projekta īstenošanas darbībām un
izmaksām, kā arī tiem plānoto avansa maksājuma apmēru;".
2. Izteikt 16.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"16.3. attiecībā uz šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto
finansējuma saņēmēju īstenojamiem projektiem (izņemot
investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā
transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un
centralizācija" projektus) veic šādas darbības:
16.3.1. slēdz projektu īstenošanas līgumus ar šo noteikumu 25.
punktā minētajiem līgumslēdzējiem;
16.3.2. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta
īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;
16.3.3. atbilstoši projekta īstenošanas līgumam īsteno projektu
uzraudzības funkcijas, tai skaitā veic projekta īstenošanas risku
pārvaldību, līdzdarbojoties programmas padomes un projekta
uzraudzības padomes sastāvā saskaņā ar šo noteikumu 21.
punktu;
16.3.4. pilnveido vai izstrādā Atveseļošanas fonda plāna
īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamo iekšējās kontroles
sistēmu un nodrošina tās efektīvu darbību, tai skaitā atbilstoši
kompetencei nodrošinot vismaz šādas kontroles darbības sadarbībā
ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
organizāciju:
16.3.4.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas
novēršana;
16.3.4.2. dubultfinansējuma riska novēršana;
16.3.4.3. atskaites punktu un mērķu atbilstības un pamatojošās
dokumentācijas pārbaude, tai skaitā datu ticamības
pārbaude;
16.3.5. atbilstoši kompetencei piemēro korektīvās darbības
finansējuma saņēmējam, ja tiek pārkāpti projekta īstenošanas
līguma nosacījumi vai šo noteikumu prasības;
16.3.6. izmanto tiesības piedalīties projektu un programmu
koordinācijas un vadības darbā, tai skaitā iepazīties ar projekta
ietvaros izmantoto vai izstrādāto projekta dokumentāciju;
16.3.7. izmanto tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā
projekta īstenošanas līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:
16.3.7.1. finansējuma saņēmējs nepilda projekta īstenošanas
līgumu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai
ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var
ietekmēt reformu un investīciju mērķa sasniegšanu;
16.3.7.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir
apzināti sniedzis nepatiesu informāciju;
16.3.8. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma
dokumentācijas pārbaudi;".
3. Papildināt ar 16.3.1 apakšpunktu šādā
redakcijā:
"16.3.1 attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka
"Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību
atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta
īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;".
4. Izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.1. Rīgas brīvostas pārvalde novērtē rīkojuma projekta saturu
saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem
un iesniedz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2.
apakšpunktu. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību
aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta
2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta
kārtības rullis" noteiktajā kārtībā;".
5. Izteikt 17.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.2. valstspilsētu un novadu pašvaldība investīcijas 2.1.2.1.i.
nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un
pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija"
projektiem novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo
noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu,
pievienojot:
17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta
iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību
apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un
projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas
risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta
noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."
6. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"18.1. attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību
pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta
procesu modernizācija un centralizācija" projektiem, kā arī uz šo
noteikumu 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un
11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektiem veic
šādas darbības:
18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, -
pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa
pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā,
ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā
gada ietvaros, ievērojot nosacījumu, ka avansa un starpposma
maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no kopējā projekta
finansējuma;
18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam
pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts
budžeta priekšnodokļa veidā;
18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības
informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta
īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta
posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;
18.1.4. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma
dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu;".
7. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā:
"24. Reformu un investīciju virziena mērķu sasniegšanas
koordinēšanai un programmu pārvaldībai nepieciešamos
administratīvos resursus un tehnoloģiskās ekspertīzes, kā arī
valsts vienotās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
arhitektūras ieviešanas koordinācijas resursus nodrošina Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrija investīcijas
2.1.2.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu
programmu un arhitektūras pārvaldība" īstenojamā projekta
ietvaros."
8. Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:
"29. Ja projekta īstenošanā tiek iesaistīts sadarbības partneris,
finansējuma saņēmējs triju mēnešu laikā pēc sadarbības partnera
iesaistīšanās projektā noslēdz sadarbības līgumu, kurā noteikti
pušu pienākumi un tiesības, kā arī maksāšanas kārtība (ja
attiecināms), tai skaitā sadarbības partnerim, kas veic arī
komercdarbību, iekļaujot nosacījumu, ka projekta finansējums
netiek izmantots komercdarbības atbalstam. Finansējuma saņēmējs
sadarbības līgumā var iekļaut nosacījumu par avansa maksājumu
finansējuma saņēmēja sadarbības partnerim, kura apmēru nosaka
finansējuma saņēmējs. Šo noteikumu 11.2., 11.3., 11.4.,
11.5. un 11.6. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja
sadarbības partnerim avansa maksājums nedrīkst pārsniegt 30 % no
sadarbības partnerim plānotā maksājuma kopējā apmēra."
9. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.8. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības
izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto
ekspertu atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību
institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma
nosacījumiem un radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas
noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par visu
amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu projekta
īstenošanas laikā vai uz uzņēmuma līguma pamata, un ir
nepieciešamas reformas un investīciju virziena mērķu un atskaites
punktu sasniegšanai, un ko apliecina terminēto darba līgumu amatu
apraksti, uzņēmuma līgumu darba uzdevumi, vienošanās vai rīkojumi
par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu, un
papildu pienākumu veikšanas gadījumā - arī šo pienākumu izpildei
veltītā darba laika uzskaite;".
10. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
(1. pielikums).
11. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā
(2. pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Viedās administrācijas un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Projekta pase
|
investīcijas projekta |
|
pase |
(numurs)
|
|
(projekta nosaukums)
|
|
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
projektu
1.1. Finansējuma
saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) |
Ja finansējuma saņēmējs ir
publiskas personas kapitālsabiedrība vai atvasināta
publiska persona, tad norāda arī informāciju par pārvaldes
uzdevumu (tai skaitā tā tiesisko pamatu), kura izpildes
ietvaros vai kā izpildes pilnveidei īsteno
projektu |
1.2. Projekta īstenošanas
partneri |
Norāda sadarbības partnerus, ja
tādus ir plānots piesaistīt |
2. Saistīto projektu
programma
2.1. Programmas
nosaukums |
Norāda programmas nosaukumu vai
norādi "ārpus programmām" |
2.2. Saistība ar citiem
projektiem |
Norāda galveno saistību ar
citiem programmas projektiem, kā arī informāciju par
projekta izskatīšanu programmas padomē, ja
attiecināms |
3. Projekta mērķis un
galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un
galvenais saturs |
Īsi apraksta
projekta mērķi un galveno saturu |
3.2. Projekta pamatojums
(aktualitāte/nepieciešamība/
risināmā problēma) |
Īsi apraksta
projekta īstenošanas nepieciešamību - risināmo
problēmu |
3.3. Projekta
ieguvumi1 |
Ieguvuma mērīšanas vai
verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 |
Vērtība |
Sasniegšanas laiks (gads) |
3.3.1. Būtību raksturojošs apzīmējums |
Ko un kā mēra vai
pārbauda |
|
|
3.3.2. Būtību raksturojošs apzīmējums |
Ko un kā mēra vai
pārbauda |
|
|
3.3.3. Būtību raksturojošs apzīmējums |
Ko un kā mēra vai
pārbauda |
|
|
4. Nepieciešamā finansējuma
apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu
sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda
plāna finansējums (kopā) |
4.2. Plānotais
pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks
pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja
plānots to pieprasīt4 |
Norāda plānoto attiecināmo
apmēru |
Plānotais PVN apmērs,
ja tiks pieprasīts |
Avansa maksājuma apmērs, ja
tiks pieprasīts |
|
|
|
|
Projekta ietvaros veicamo
darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs
apzīmējums |
Izmaksu apmērs
(indikatīvi) |
Maksimālais
apmērs5 |
Darbības iznākums |
4.3. Darbību vai izmaksu veidu
raksturojošs apzīmējums |
|
|
|
4.4. Darbību vai izmaksu veidu
raksturojošs apzīmējums |
|
|
|
4.5. Darbību vai izmaksu veidu
raksturojošs apzīmējums |
|
|
|
5. Projekta ieguldījums
reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes
procesu IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts6 |
Valsts mākonī
(jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu
attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) |
Termiņš ieviešanai produkcijā
(gads, ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji
(skaits) |
|
5.1.1. Nosaukums |
|
|
|
|
|
5.1.2. Nosaukums |
|
|
|
|
|
5.2. Centralizētās funkcijas
vai koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu
grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu
lietotāji (institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par
attīstības plānu8 |
Termiņš ieviešanai (gads,
ceturksnis) |
|
5.2.1. Būtību raksturojošs
nosaukums |
|
|
|
5.2.2. Būtību raksturojošs
nosaukums |
|
|
|
5.3. Centralizēti pārvaldāmās
nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs
nosaukums |
Termiņš piekļuves
nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
|
5.3.1. Nosaukums |
|
5.3.2. Nosaukums |
|
6. Projekta pārvaldības un
īstenošanas kapacitāte9
Informācija par
finansējuma saņēmēja projekta pārvaldības un īstenošanas
kapacitāti. Ja projektu īsteno valsts tiešās pārvaldes
iestāde, norāda arī informāciju par nozares ministrijas
iekšējās kontroles sistēmas iesaisti drošā finanšu
pārvaldībā.
Atvasinātas publiskas personas, publiskas
personas kapitālsabiedrības un biedrības norāda arī
informāciju par finanšu resursu kapacitāti atbilstoši
finansēšanas nosacījumiem
|
7. Izmaksu/ieguvumu analīze,
tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Kopsavilkuma informācija
par veikto ieguvumu un izmaksu analīzi.
Ietekmi uz valsts pārvaldes darbinieku
skaitu - pārvaldes darbinieku amata vietu samazinājumu
vai palielinājumu - iekļauj izmaksu/ieguvumu analīzē un
tieši norāda kopsavilkumā arī tad, ja pārvaldes
darbinieku skaita ietaupījums norādīts projekta ieguvumos
(3. punktā)
|
8. Cita būtiska
informācija
Norāda būtisku
informāciju, tai skaitā nosacījumus projekta īstenošanai,
riskus, projekta sasaisti ar citiem projektiem, sasaisti
ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības
jautājumiem.
Norāda informāciju par projekta
izskatīšanu IKT vadītāju paplašinātajā forumā, ja
attiecināms
|
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija
Piezīmes.
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami
vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
nozarei, institūcijai vai sabiedrībai, bet nav jānorāda
iznākumi - ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, bet sasniegšanas laiks
- 2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu
īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie
projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru
un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz
projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes
institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no
attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu
ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt,
nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz
konkrēto pozīciju nav attiecināmi, norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru
kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368
"Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un
pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības
kārtība" 2. pielikuma 3. punktā.
7 Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4.
jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un
to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas
tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un
likvidēšanas uzraudzības kārtība" saņemtā VARAM
saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības
plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu
par projekta pasi, par to pievieno attiecīgu norādi.
9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda
arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas
nosacījumiem."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826
"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Reformu un investīciju virziena
īstenošanas atbildības sadalījums
Investīcija
|
Investīcijas nolūks
|
Nozaru ministrijas,
finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti
iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri
ir ārpus nozaru ministrijas resora)
|
Summa bez pievienotās
vērtības nodokļa (milj.)*
|
Centralizēti pārvaldītās
nozaru datu kopas
|
Centralizētās funkcijas un
koplietošanas pakalpojumi
|
Modernizēto pārvaldes
procesu IKT risinājumi
|
1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības
programma
Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu
piegādes platformu attīstība un to jaunākās
funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus
īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu
apkalpošanā.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM,
padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20.
punktā minētajiem dalībniekiem - AiM un LPS
|
2.1.2.1. |
Digitālo
pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās
saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības
platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā
klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma
sniegšanas atbalsta paplašināšana |
VARAM (KM)
|
17,724 |
1 |
5
|
4
|
2.1.1.1. |
Finanšu
dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu
finanšu dokumentu maiņvietu |
FM |
1,68 |
1
|
1
|
1
|
2.1.1.1. |
Pārrobežu
sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu
attīstība |
FM |
1,68 |
|
|
1
|
2.1.2.1. |
Digitālo
pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai |
EM |
1,68 |
4
|
1
|
1
|
2.1.3.1. |
Uzņēmumu
reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija |
TM |
2,436 |
1
|
|
1
|
2.1.1.1. |
Vienotas
civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības
platformas ieviešana |
IeM |
1,848 |
|
|
1
|
Kopā
|
27,048 |
|
|
|
2. Datu pārvaldības attīstības programma
Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana
projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu
koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi
izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās
iespējas.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM;
padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20.
punktā minētajiem dalībniekiem - AiM
|
2.1.3.1. |
Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība,
vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un
koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu
digitalizācija un automatizācija
|
VARAM (KEM,
VDAA, LM, CVK) |
10,92 |
6
|
3
|
4
|
2.1.3.1. |
Publiskā
iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā
transformācija |
FM |
1,344 |
4
|
|
1
|
2.1.3.1. |
Atbalsts
atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti
risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES
atvērtajā zinātnes mākonī |
IZM |
3,444 |
1
|
1
|
1 |
2.1.3.1. |
Ostu
pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot
transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi |
Rīgas brīvostas pārvalde
|
3,242 |
2
|
2
|
2
|
2.1.1.1. |
Ziņošanas
sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem
Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas
sistēmā |
SM |
0,118 |
1
|
|
1
|
2.1.3.1. |
Ārstniecības
iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības
procesā radīto datu pārvaldība |
VM
(LBPSC) |
8,4 |
3
|
|
8
|
2.1.3.1. |
Veterināro zāļu
reģistrācijas digitalizācija |
ZM |
1,848 |
3
|
|
2
|
2.1.3.1. |
Zemkopības
nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes
apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai
pārejai uz zaļo ekonomiku |
ZM |
2,352 |
2
|
|
3
|
Kopā
|
31,668 |
|
|
|
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras
attīstības programma
Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas
koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un
integrējot federētajā mākonī četru valsts koplietošanas
pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus
pakalpojumus.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM;
padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20.
punktā minētajiem dalībniekiem - AiM
|
2.1.2.2. |
Iekšlietu
ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu
attīstība valsts federētā mākoņa
ietvaros*** |
IeM |
2,52 |
|
1
|
1
|
2.1.2.2. |
Latvijas
Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība
valsts federētā mākoņa ietvaros*** |
KM |
0,9828 |
|
1
|
1
|
2.1.2.2. |
Latvijas Valsts
radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu
attīstība valsts federētā mākoņa
ietvaros*** |
SM |
5,88 |
|
1
|
1
|
2.1.2.2. |
Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu
attīstība valsts federētā mākoņa
ietvaros*** |
ZM |
3,108 |
|
1
|
1
|
Kopā
|
12,4908 |
|
|
|
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības
programma
Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts
pārvaldes resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla
pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu
uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt
izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - programmas
īstenošanu uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta
grāmatvedības un personālvadības funkciju un risinājumu
standartizācijas un centralizācijas uzraudzības padome,
kuras dalībnieki ir arī Finanšu ministrija, Valsts kase
un VARAM
|
2.1.2.1. |
Valsts
pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, tai
skaitā vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts
vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas
attīstība |
VK, VAS
(FM) |
3,36 |
3
|
2
|
2
|
2.1.2.1. |
Valsts
pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un
pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums,
vienotās resursu vadības ieviešana |
FM (Valsts
kase) |
13,44 |
1
|
2
|
2
|
2.1.2.1. |
Valsts un
pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas
platformas izvēršana |
VK |
2,1 |
1
|
1
|
1
|
|
|
Kopā |
18,9 |
|
|
|
5. E-lietas programma
Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības
nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā
arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto
pakalpojumu digitālā transformācija.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - TM;
padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā
minētajiem dalībniekiem - AiM
|
2.1.2.1. |
Sabiedriskās
kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības
procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un
saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā
e-lietas attīstība |
TM,
Prokuratūra |
7,56 |
6
|
1
|
7
|
2.1.1.1. |
Tehniskā
nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas
procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un
drošības monitoringa uzlabošanai |
IeM |
2,80728 |
1
|
2
|
2
|
Kopā
|
10,36728 |
|
|
|
6. Kultūras nozares projektu programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas
risinājumus kultūras nozares institūcijām un
sabiedriskajiem medijiem.
Programmas pārvaldība: Kultūras nozares projektu
īstenošanas uzraudzības padomes funkcijas pildīs KM
resora IKT padome, pieaicinot VARAM
|
2.1.1.1. |
Kultūras
nozares institūciju darbības procesu digitālā
transformācija, tai skaitā digitālie risinājumi nozares
institūcijām |
KM |
3,444 |
4
|
|
5
|
2.1.2.1. |
Informatīvās
telpas monitoringa un aizsardzības spēju
paaugstināšana |
KM (AiM) |
1,68 |
|
1 |
1 |
Kopā
|
5,124 |
|
|
|
7. Pašvaldību koplietošanas platformu
programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas
platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju
nodrošināšanai.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija - LPS
|
2.1.2.1. |
Pašvaldību
pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta
procesu modernizācija un centralizācija, tai skaitā
sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām |
Pašvaldības,
VARAM, LM, IeM, IZM |
20,53392 |
|
5
|
5
|
2.1.2.1. |
Līdzdalības
budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas
attīstība un ieviešana |
VARAM |
0,63 |
1
|
1
|
1
|
Kopā
|
21,16392 |
|
|
|
8.
Ārpus programmām |
2.1.1.1. |
Valsts
pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras
pārvaldība |
VARAM |
2,1 |
1
|
1
|
1 |
Piezīmes.
* PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas
Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.
komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas
noteikumi" 34. punktam.
** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi
Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija"
2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes,
tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija"
īstenošanas noteikumi".
*** Stratēģiski svarīgs projekts.
|
Lietotie saīsinājumi:
AiM - Aizsardzības ministrija
CVK - Centrālā vēlēšanu komisija
EM - Ekonomikas ministrija
FM - Finanšu ministrija
IeM - Iekšlietu ministrija
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IZM - Izglītības un zinātnes ministrija
KEM - Klimata un enerģētikas ministrija
KM - Kultūras ministrija
LBPSC - Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs
(izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts
zinātniskais institūts - atvasināta publiska persona)
LM - Labklājības ministrija
LPS - Latvijas Pašvaldību savienība
SM - Satiksmes ministrija
TM - Tieslietu ministrija
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija
VAS - Valsts administrācijas skola
VK - Valsts kanceleja
VM - Veselības ministrija
VDAA - Valsts digitālās attīstības aģentūra
ZM - Zemkopības ministrija"