Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 871 Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53 129. §) Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 1. novembra noteikumos Nr. 850 "Nacionālā veselības dienesta nolikums"Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas
likuma Izdarīt Ministru kabineta 2011. gada 1. novembra noteikumos Nr. 850 "Nacionālā veselības dienesta nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 178. nr.; 2012, 66. nr.; 2013, 208. nr.; 2018, 231. nr.; 2019, 136. nr.; 2020, 173. nr.; 2021, 154. nr.; 2023, 161. nr.; 2024, 29. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā: "2. Dienesta darbības mērķis ir īstenot valsts politiku veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus, nodrošinot racionālu un maksimāli efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā, kā arī īstenot valsts politiku veselības un sabiedrības veselības datu iegūšanā un analīzē." 2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā: "3. Dienestam ir šādas funkcijas: 3.1. administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus un saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem norēķināties par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī ambulatorajai ārstniecībai paredzētajām zālēm un medicīniskajām ierīcēm; 3.2. uzraudzīt dienesta administrēšanā nodoto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu ārstniecības iestādēs un aptiekās; 3.3. analizēt veselības aprūpes pakalpojumu finanšu un apjoma rādītājus, prognozēt veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un izvērtēt šo pakalpojumu nepieciešamību; 3.4. informēt sabiedrību par tai pieejamajiem veselības aprūpes pakalpojumiem un to saņemšanas kārtību, kā arī konsultēt iedzīvotājus par viņu tiesībām, saņemot veselības aprūpes pakalpojumus; 3.5. organizēt un veikt normatīvajos aktos paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču valsts centralizētos iepirkumus veselības aprūpes jomā; 3.6. nodrošināt valsts organizētā vēža skrīninga īstenošanu; 3.7. regresa kārtībā atgūt līdzekļus par Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes sniegto neatliekamo medicīnisko palīdzību un personu ārstēšanu, ja ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas; 3.8. veikt kompetentās iestādes uzdevumus veselības aprūpes jomā, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulā (EK) Nr. 883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 16. septembra Regulā (EK) Nr. 987/2009, ar ko nosaka īstenošanas kārtību Regulai (EK) Nr. 883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2010. gada 24. novembra Regulā (ES) Nr. 1231/2010, ar ko Regulu (EK) Nr. 883/2004 un Regulu (EK) Nr. 987/2009 attiecina arī uz tiem trešo valstu valstspiederīgajiem, uz kuriem minētās regulas neattiecas tikai viņu valstspiederības dēļ; 3.9. nodrošināt starptautisko saistību izpildi veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un veselības aprūpei paredzēto valsts budžeta līdzekļu administrēšanā; 3.10. izstrādāt priekšlikumus un finanšu aprēķinus jaunu no valsts budžeta apmaksājamu veselības aprūpes pakalpojumu ieviešanai; 3.11. pamatojoties uz veselības ekonomikas principiem, izstrādāt priekšlikumus par veselības aprūpei piešķirtā finansējuma efektīvu izmantošanu; 3.12. izstrādāt veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanas modeļus un noteikt no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamos veselības aprūpes pakalpojumu veidus; 3.13. veidot un uzturēt no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamo ārstniecībā lietojamo zāļu un medicīnisko ierīču sarakstus; 3.14. izstrādāt racionālas farmakoterapijas vadlīnijas; 3.15. administrēt Ārstniecības riska fondu; 3.16. sadarboties ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām, kā arī nodrošināt informācijas apmaiņu jomā, kas saistīta ar dienesta darbību; 3.17. atbilstoši normatīvajiem aktiem segt maksu par farmaceita pakalpojumiem no valsts budžeta līdzekļiem; 3.18. atbilstoši piešķirtajam finansējumam veikt maksājumus no valsts budžeta līdzekļiem par digitālās veselības politikas īstenošanu sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas Digitālās veselības centrs", kam deleģēta tās īstenošana; 3.19. atbilstoši piešķirtajam finansējumam veikt maksājumus no valsts budžeta līdzekļiem metodiskās vadības institūcijai par metodiskās vadības nodrošināšanu attiecīgajā veselības aprūpes jomā; 3.20. īstenot e-veselības politiku." 3. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā: "4. Lai nodrošinātu šo noteikumu 3. punktā minēto funkciju izpildi, dienests veic šādus uzdevumus: 4.1. slēdz līgumus par: 4.1.1. valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu; 4.1.2. ambulatorajai ārstniecībai paredzēto no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamo zāļu un medicīnisko ierīču nodrošināšanu saskaņā ar valsts budžeta likumu kārtējam gadam; 4.2. veic valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju atlasi; 4.3. veido, uztur un papildina: 4.3.1. šādas valsts informācijas sistēmas, kuru pārzinis ir dienests: 4.3.1.1. veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas norēķinu sistēmu "Vadības informācijas sistēma" (turpmāk - vadības sistēma), kas nodrošina veselības aprūpes norēķinus; 4.3.1.2. kompensējamo zāļu reģistrācijas un uzskaites informācijas sistēmu; 4.3.1.3. veselības nozares elektronisko starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu (SSIS); 4.3.1.4. nacionālās lietotnes aizstājēju NVD RINA (Reference Implementation of National Application); 4.3.2. veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzi; 4.4. analizē noslēgto līgumu izpildi un apkopo informāciju par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un ambulatorajai ārstniecībai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču nodrošinājumu; 4.5. apkopo vadības sistēmas datus; 4.6. pārbauda no valsts budžeta apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējas, to sniegšanas pamatotību un atbilstību līgumam ar dienestu; 4.7. atbilstoši kompetencei uzdod veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem novērst konstatētās nepilnības veselības aprūpei paredzēto valsts budžeta līdzekļu izlietošanā un atmaksāt personai nepamatoti iekasētu pacienta iemaksu vai samaksu par veselības aprūpes pakalpojumu; 4.8. koordinē veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu: 4.8.1. atbilstoši starptautiskajiem līgumiem; 4.8.2. Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā un apjomā Latvijas Republikas iedzīvotājiem, kuri uzturas Eiropas Savienībā, Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīs un Šveices Konfederācijā, kā arī Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomikas zonas valstīs un Šveices Konfederācijā apdrošinātajām personām, kuras uzturas Latvijas Republikā; 4.9. veic pārrobežu veselības aprūpes valsts kontaktpunkta uzdevumus; 4.10. slēdz līgumu par valsts organizētā vēža skrīninga un pēcskrīninga pakalpojumu sniegšanu un apmaksu; 4.11. nodrošina valsts organizētā vēža skrīninga uzaicinājuma vēstuļu nosūtīšanu; 4.12. nodrošina valsts organizētā vēža skrīninga un pēcskrīninga pakalpojumu pieejamību; 4.13. nodrošina valsts organizētā vēža skrīninga un pēcskrīninga datu pieejamību; 4.14. atbilstoši kompetencei sadarbojas ar citu valstu iestādēm un starptautiskajām organizācijām un pārstāv valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās, piedalās starptautiskajos sadarbības projektos un citos starptautiskajos pasākumos, kā arī nodrošina informācijas apmaiņu jomā, kas saistīta ar dienesta darbību; 4.15. atbilstoši kompetencei piedalās normatīvo aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektu sagatavošanā un izvērtēšanā; 4.16. izstrādā no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamo veselības aprūpes pakalpojumu tarifus un samaksas nosacījumus; 4.17. aprēķina no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamo ārstniecībā izmantojamo (tai skaitā kompensējamo zāļu sarakstā iekļauto) zāļu un medicīnisko ierīču cenas; 4.18. organizē, koordinē un veic pētījumus veselības ekonomikas, veselības aprūpes finansēšanas un pakalpojumu samaksas jomā; 4.19. analizē finansējumu, kas zāļu iegādei izlietots no zāļu iegādes kompensācijas sistēmai paredzētajiem līdzekļiem, sadalījumā pa zāļu grupām, nosaukumiem, zāļu vispārīgajiem nosaukumiem, diagnožu grupām; 4.20. sagatavo priekšlikumus par racionālu finansējuma izmantošanu, kas paredzēts no valsts budžeta apmaksājamo veselības aprūpes pakalpojumu segšanai; 4.21. apkopo un izvērtē valsts institūciju, nozares profesionālo organizāciju, ārstniecības iestāžu pārskatus un speciālistu ieteikumus par medicīnisko tehnoloģiju ieviešanu un veselības aprūpes pakalpojumu attīstību; 4.22. nodrošina ārstniecības riska maksājumu iekasēšanu no ārstniecības iestādēm un no ārstniecības riska fonda izmaksā atlīdzību pacientiem par dzīvībai vai veselībai nodarīto kaitējumu un morālo kaitējumu; 4.23. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus." 4. Svītrot 17. punktu. 5. Papildināt ar 18. punktu šādā redakcijā: "18. Šo noteikumu 3.20. apakšpunkts ir spēkā līdz 2024. gada 31. decembrim." 6. Papildināt ar 19. punktu šādā redakcijā: "19. Grozījumi šo noteikumu 3.17. apakšpunktā par maksājumu veikšanu par farmaceita pakalpojumiem, 2. punktā, 3.18. apakšpunktā par maksājumu veikšanu par digitālās veselības politikas īstenošanu un 4. punktā stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī." Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒ Veselības ministrs H. Abu Meri |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 1. novembra noteikumos Nr. 850 "Nacionālā veselības dienesta ..
Statuss:
Vēl nav spēkā
Saistītie dokumenti
|