2022. GADĀ IZDARĪTIE GROZĪJUMI
  1974. GADA STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS
  AIZSARDZĪBU JŪRĀ (XV NODAĻA)
  REZOLŪCIJA MSC.521(106)
  REZOLŪCIJA
  MSC.521(106)
  (pieņemta 2022. gada 10. novembrī)
  GROZĪJUMI 1974.
  GADA STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBU
  JŪRĀ (XV NODAĻA)
  KUĢOŠANAS DROŠĪBAS KOMITEJA,
  ATSAUCOTIES uz Konvencijas par Starptautisko Jūrniecības
  organizāciju 28. panta b) punktu par Komitejas funkcijām;
  ATSAUCOTIES ARĪ UZ 1974. gada Starptautiskās konvencijas par
  cilvēku dzīvības aizsardzību jūrā (turpmāk -
  "Konvencija") VIII panta b) punktu par grozījumu
  procedūru, kas piemērojama attiecībā uz Konvencijas pielikumu,
  izņemot I nodaļas noteikumus,
  IZSKATĪJUSI savā 106. sesijā Konvencijas grozījumus, kas
  ierosināti un izplatīti saskaņā ar Konvencijas VIII panta b)
  punkta i) apakšpunktu;
  1. PIEŅEM saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta iv)
  apakšpunktu Konvencijas grozījumus, kuru teksts iekļauts šīs
  rezolūcijas pielikumā;
  2. NOSAKA saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta vi)
  apakšpunkta 2. daļas bb) punktu, ka minētie grozījumi tiks
  uzskatīti par apstiprinātiem 2024. gada 1. janvārī, ja vien pirms
  šā datuma vairāk nekā viena trešdaļa Konvencijas līgumslēdzēju
  valdību vai tādas līgumslēdzējas valdības, kuru kopējā
  tirdzniecības flote veido ne mazāk kā 50 % no pasaules
  tirdzniecības flotes bruto tilpības, nav darījušas zināmus
  organizācijas ģenerālsekretāram savus iebildumus pret
  grozījumiem;
  3. AICINA Konvencijas līgumslēdzējas valdības ņemt vērā, ka
  saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta vii) apakšpunkta 2.
  daļu grozījumi stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā pēc to
  apstiprināšanas saskaņā ar iepriekš minēto 2. punktu;
  4. LŪDZ ģenerālsekretāram saistībā ar Konvencijas VIII panta
  b) punkta v) apakšpunktu nosūtīt visām Konvencijas līgumslēdzējām
  valdībām šīs rezolūcijas un tās pielikumā iekļauto grozījumu
  teksta apliecinātas kopijas;
  5. LŪDZ ARĪ ģenerālsekretāram nosūtīt šīs rezolūcijas un tās
  pielikuma kopijas visiem tiem Organizācijas dalībniekiem, kuri
  nav Konvencijas līgumslēdzējas valdības.
 
  PIELIKUMS
  GROZĪJUMI 1974. GADA
  STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBU
  JŪRĀ
  XV NODAĻA
  DROŠĪBAS PASĀKUMI UZ KUĢIEM, KAS PĀRVADĀ INDUSTRIĀLOS
  DARBINIEKUS
  Pēc spēkā esošās XIV nodaļas (Drošības pasākumi uz kuģiem, ko
  ekspluatē polārajos ūdeņos) iekļauj šādu jaunu XV nodaļu
  (Drošības pasākumi uz kuģiem, kas pārvadā industriālos
  darbiniekus):
  "XV
  NODAĻA
  DROŠĪBAS PASĀKUMI UZ KUĢIEM, KAS PĀRVADĀ INDUSTRIĀLOS
  DARBINIEKUS
  1. noteikums. Definīcijas
  Šajā nodaļā:
  1. industriālie darbinieki (IP) ir visas personas, ko
  pārvadā vai kas uzturas uz kuģa, lai tās veiktu atkrastes
  industriālās darbības uz citiem kuģiem un/vai atkrastes
  iekārtās;
  2. IP kodekss ir Starptautiskais drošības kodekss
  kuģiem, kas pārvadā industriālos darbiniekus, kuru Kuģošanas
  drošības komiteja pieņēmusi ar rezolūciju MSC.527(106) un kurā
  var izdarīt grozījumus ar nosacījumu, ka šādi grozījumi tiek
  pieņemti un stājas spēkā saskaņā ar šīs konvencijas VIII panta
  noteikumiem par grozīšanas procedūrām, kas piemērojamas
  pielikumam, izņemot I nodaļu;
  3. atkrastes industriālās darbības ir atkrastes iekārtu
  būvniecība, uzturēšana, demontēšana, ekspluatācija vai apkope
  saistībā ar, piemēram, atjaunīgās vai ogļūdeņraža enerģijas
  nozares, akvakultūras, okeāna dzīļu resursu ieguvi un izmantošanu
  vai līdzīgām darbībām;
  4. HSC kodekss ir 2000. gada Starptautiskais ātrgaitas
  kuģu drošības kodekss, kuru Kuģošanas drošības komiteja pieņēmusi
  ar rezolūciju MSC.97(73) un kurā var izdarīt grozījumus ar
  nosacījumu, ka šādi grozījumi tiek pieņemti un stājas spēkā
  saskaņā ar šīs konvencijas VIII panta noteikumiem par grozīšanas
  procedūrām, kas piemērojamas pielikumam, izņemot I nodaļu.
  2. noteikums. Vispārīga
  informācija
  1. Ja IP kodeksā ir minēta norāde uz prasībām, ko
  piemēro pasažieru kuģiem, uzskata, ka attiecīgās kravas kuģiem
  piemērojamās prasības ir izpildītas.
  2. Šajā nodaļā industriālos darbiniekus neuzskata par
  pasažieriem.
  3. Ja šajā nodaļā vai IP kodeksā industriālo darbinieku
  skaits ir norādīts kā parametrs, tas ir kopējs kuģī pārvadāto
  industriālo darbinieku, īpašo darbinieku* un pasažieru
  skaits, turklāt pasažieru skaits nedrīkst būt lielāks par 12.
  4. Neskarot iepriekš 2.1. noteikumā izklāstītās prasības,
  attiecībā uz ātrgaitas kuģiem, kuriem piemēro X nodaļu, un
  neskarot HSC kodeksa 2.-12. un 18. nodaļas noteikumus,
  uzskata, ka kuģis, kas sertificēts saskaņā ar šīs nodaļas un
  IP kodeksa prasībām, atbilst HSC kodeksa 2.-12. un
  18. nodaļas prasībām.
  
  
    * Sk. 2008. gada Speciāliem nolūkiem paredzētu kuģu drošības
    kodeksu.
  
  3. noteikums. Piemērošana
  1. Ja nav skaidri noteikts citādi, šo nodaļu piemēro kravas
  kuģiem un ātrgaitas kravas kuģiem, kuru bruto tilpība ir 500 vai
  lielāka, kuri uzbūvēti 2024. gada 1. jūlijā vai vēlāk un kuri
  pārvadā vairāk nekā 12 industriālo darbinieku.
  2. Kravas kuģi, kuri uzbūvēti līdz 2024. gada 1. jūlijam un
  kurus administrācija saskaņā ar Organizācijas izstrādātajiem
  ieteikumiem ir apstiprinājusi vairāk nekā 12 industriālo
  darbinieku pārvadāšanai, pēc 2024. gada 1. jūlija atbilst
  IP kodeksa III daļas 1. noteikuma, III daļas 2. noteikuma
  (izņemot 2.1.7. punktu), IV daļas 7. noteikuma un IV daļas 8.
  noteikuma prasībām pirmajā starpapskatē vai atjaunošanas apskatē
  atkarībā no tā, ko veic pirmo.
  3. Ātrgaitas kravas kuģi, kuri uzbūvēti līdz 2024. gada 1.
  jūlijam un kurus administrācija saskaņā ar Organizācijas
  izstrādātajiem ieteikumiem ir apstiprinājusi vairāk nekā 12
  industriālo darbinieku pārvadāšanai, pēc 2024. gada 1. jūlija
  atbilst IP kodeksa III daļas 1. noteikuma un III daļas 2.
  noteikuma (izņemot 2.1.7. punktu), V daļas 7. noteikuma un V
  daļas 8. noteikuma prasībām trešajā kārtējā vai pirmajā
  atjaunošanas apskatē atkarībā no tā, ko veic pirmo.
  4. Neatkarīgi no uzbūvēšanas dienas kravas kuģi un ātrgaitas
  kravas kuģi, kurus līdz 2024. gada 1. jūlijam administrācija,
  pamatojoties uz Organizācijas izstrādātajiem ieteikumiem, nav
  apstiprinājusi vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanai
  pirms vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanas uz kuģa
  atbilst un ir sertificēti saskaņā ar šīs nodaļas un IP
  kodeksa prasībām.
  5. Šajā nodaļā jēdziens uzbūvēts atbilst aprakstam, kas
  izklāstīts:
  5.1. II-2. nodaļas 1. noteikuma 1.2. punkta 1. apakšpunktā, ko
  papildina II-2. nodaļas 1. noteikuma 1.2. punkta 3. apakšpunkts
  attiecībā uz kravas kuģiem, un
  5.2. X nodaļas 1. noteikuma 4. punktā, ko papildina X nodaļas
  1. noteikuma 5. punkts attiecībā uz ātrgaitas kravas kuģiem.
  4. noteikums. Citu nodaļu
  piemērošana
  1. Noteikumus attiecībā uz kravas kuģiem, kas izklāstīti citās
  šīs konvencijas nodaļās, piemēro kuģiem, kas minēti iepriekš 3.1.
  noteikumā, izņemot gadījumus, kad tie grozīti ar šo nodaļu.
  2. Neskarot iepriekš 4.1. noteikumā izklāstītās prasības,
  attiecībā uz ātrgaitas kravas kuģiem, kuriem piemēro HSC
  kodeksu, piemēro minētā kodeksa noteikumus kravas kuģiem, izņemot
  gadījumus, kad tie grozīti ar šo nodaļu.
  5. noteikums. Prasības
  1. Kuģi un ātrgaitas kuģi, uz kuriem attiecas šī nodaļa:
  1.1. ir sertificēti kā kravas kuģi vai ātrgaitas kravas kuģi
  saskaņā ar I vai VIII nodaļu, vai attiecīgi X nodaļu;
  1.2. atbilst IP kodeksa prasībām un
  1.3. papildus I nodaļas 8., 9. vai 10. noteikuma prasībām vai
  attiecīgi HSC kodeksa 1.5.-1.9. punktā noteiktajām
  prasībām ir apskatīti un sertificēti, kā noteikts IP
  kodeksā.
  2. Kuģus un ātrgaitas kuģus, uz kuriem attiecas šī nodaļa un
  kuriem ir apliecība, kas izdota saskaņā ar prasībām, kas
  noteiktas iepriekš 5.1. punktā, pārbauda, kā noteikts I nodaļas
  19. noteikumā vai attiecīgi HSC kodeksa X-1. nodaļas 4.
  noteikumā un 1.10. punktā. Šādam nolūkam minētās apliecības
  uzskata par apliecībām, kas izdotas saskaņā ar I nodaļas 12. vai
  13. noteikumu."