Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/17

Aizkrauklē 2024. gada 24. oktobrī

Grozījumi Aizkraukles novada domes 2024. gada 20. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 2024/11 "Aizkraukles novada pašvaldības nolikums"

APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes
2024. gada 24. oktobra sēdes lēmumu Nr. 743
(prot. Nr. 15, 3. p.)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
49. panta pirmo daļu

1. Izdarīt Aizkraukles novada domes 2024. gada 20. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 2024/11 "Aizkraukles novada pašvaldības nolikums" (turpmāk - Noteikumi) šādus grozījumus:

1.1. izteikt Noteikumu tiesisko izdošanas pamatojumu šādā redakcijā:

"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu un Administratīvo teritoriju un apdzīvotu vietu likuma 5. panta trešo daļu"

1.2. izteikt Noteikumu 5.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.8. sniedz atzinumu savas kompetences ietvaros par budžeta līdzekļu pieprasījumiem;"

1.3. izteikt Noteikumu 5.10. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.10. sniedz atzinumu par Pašvaldības finanšu pārskata projektu un Pašvaldības gada publiskā pārskata projektu;"

1.4. izteikt Noteikumu 5.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.11. sniedz atzinumu par kapitālsabiedrību, kurās Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja, darbību komitejas kompetences ietvaros;"

1.5. izteikt Noteikumu 5.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.12. sniedz atzinumu par novada teritorijas attīstības plānošanu un apbūves kārtību, teritorijas izmantošanu;"

1.6. izteikt Noteikumu 5.13. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.13. sniedz atzinumu par ilgtermiņa attīstības stratēģijas un attīstības programmas izstrādi, ieviešanu un uzraudzību"

1.7. izteikt Noteikumu 5.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.14. sniedz atzinumu par uzņēmējdarbības attīstību novada;"

1.8. izteikt Noteikumu 5.15. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.15. sniedz atzinumu par novada infrastruktūras attīstību, tūrismu un vides pārvaldības jautājumiem;"

1.9. svītrot Noteikumu 8.5. apakšpunktu;

1.10. izteikt Noteikumu 8.12. apakšpunktu šādā redakcijā:

"8.12. ir tiesīgs ar rīkojumu normatīvajos aktos noteiktajā apmērā piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem līdz 15 % apmērā no Pašvaldības budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem;"

1.11. papildināt Noteikumus ar 17.1 punktu:

"17.1 Aizkraukles novada pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:

17.11. Aizkraukles pagasts;

17.12. Aizkraukles pilsēta;

17.13. Skrīveru pagasts;

17.2 Jaunjelgavas apvienība, kuras sastāvā ir:

17.21. Jaunjelgavas pilsēta;

17.22. Daudzeses pagasts;

17.23. Jaunjelgavas pagasts;

17.24. Sērenes pagasts;

17.25. Seces pagasts;

17.26. Staburaga pagasts;

17.27. Sunākstes pagasts.

17.3 Kokneses apvienība, kuras sastāvā ir:

17.31. Kokneses pilsēta;

17.32. Kokneses pagasts;

17.33. Bebru pagasts;

17.34. Iršu pagasts.

17.4 Neretas apvienība, kuras sastāvā ir:

17.41. Mazzalves pagasts;

17.42. Neretas pagasts;

17.43. Pilskalnes pagasts;

17.44. Zalves pagasts.

17.5 Pļaviņu apvienība, kuras sastāvā ir:

17.51. Pļaviņu pilsēta;

17.52. Aiviekstes pagasts;

17.52. Klintaines pagasts;

17.53. Vietalvas pagasts.

1.12. izteikt Noteikumu 39. punktu šādā redakcijā:

"39. Domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja vietnieki ir tiesīgi bez Domes saskaņojuma Domes vārdā parakstīt privāttiesiskos līgumus par naudas summu līdz 50 000,00 euro (piecdesmit tūkstoši euro), bez pievienotās vērtības nodokļa un to pirms parakstīšanas saskaņo ar Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļas vadītāju vai tā pilnvarotu nodaļas darbinieku, Centrālās pārvaldes Juridiskās nodaļas vadītāju vai tā pilnvarotu nodaļas darbinieku. Minētais neattiecas uz līgumiem, kuri tiek slēgti, ievērojot Publisko iepirkumu likuma regulējumu."

1.13. svītrot Noteikumu 64. punktu;

1.14. izteikt Noteikumu 65.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"65.1. pēc iedzīvotāju padomes iniciatīvas;"

1.15. izteikt Noteikumu 65.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"65.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos vai pēc domes ierosinājuma."

1.16. svītrot Noteikumu 66. punktu;

1.17. svītrot Noteikumu 69. punktu.

2. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs L. Līdums

 

Aizkraukles novada domes 2024. gada 24. oktobra saistošo noteikumu Nr. 2024/17 "Par grozījumiem Aizkraukles novada domes 2024. gada 20. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 2024/11 "Aizkraukles novada pašvaldības nolikums""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Par Aizkraukles novada domes 2024. gada 20. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/11 "Aizkraukles novada pašvaldības nolikums" ir saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas 2024. gada 14. jūlija atzinums Nr. 1-18/4489, kurā ministrija aicina izvērtēt nepieciešamību veikt grozījumus:

1.1.1. izvērtēt iespēju precizēt saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatojumu, svītrojot norādi uz Pašvaldību likuma 10. panta pirmo daļu. Vienlaikus saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatojumu ir nepieciešams papildināt ar norādi uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu. Vērš uzmanību ka, ja saistošajos noteikumos nosaka apvienības, izdošanas tiesiskajā pamatojumā jābūt norādei uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu;

1.1.2. izvērtēt iespēju papildināt saistošo noteikumu 5.8., 5.10., 5.11., 5.12., 5.13., 5.14., 5.15. apakšpunktu, kuros ietverta Finanšu un attīstības jautājumu komitejas kompetence, ar piebildi par atzinumu sniegšanas (jautājumu sagatavošanas) kompetenci. Vērš pašvaldības uzmanību, ka pašvaldības domes komiteju pamata funkcija ir atzinumu sniegšana domei un jautājumu sagatavošana izskatīšanai domes sēdē. Līdz ar to, ja jautājums komitejas sēdē nav atbalstīts ("par" nenobalso vairāk kā puse klātesošo deputātu), tas nav guvis komitejas atbalstu un ar attiecīgu komitejas atzinumu ir virzāms tālākai izskatīšanai domes sēdē, jo komiteja nav tiesīga kādu jautājumu noraidīt galīgi, - šādas tiesības ir vienīgi pašvaldības domei. Ievērojot minēto, visi domes lēmumu projekti, ko ir izskatījusi komiteja, ir virzāmi izskatīšanai domes sēdē, pievienojot attiecīgu komitejas atzinumu;

1.1.3. lūdz salāgot saistošo noteikumu 8.5. apakšpunktu, kurā ietvertas domes priekšsēdētāja pilnvaras dot saistošus rīkojumus domes priekšsēdētāja vietniekiem, izpilddirektoram u.c., ar Pašvaldību likuma 17. panta trešās daļas 7. punktu. Vērš pašvaldības uzmanību, ka, ievērojot Pašvaldību likuma regulējumu, domes priekšsēdētāja kompetencē pēc būtības neietilpst saistošu rīkojumu došana pašvaldības administrācijas darbiniekiem;

1.1.4. lūdz papildināt saistošo noteikumu 8.12. apakšpunktu ar konkrētu naudas līdzekļu daudzumu, līdz kādam pašvaldības domes priekšsēdētājs ir tiesīgs piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem;

1.1.5. lūdz precizēt saistošo noteikumu 39. punktu pēc līdzības ar 40. punktā noteikto pienākumu līgumu pirms parakstīšanas saskaņot ar Centrālās pārvaldes amatpersonām vai, piemēram, pienākumu izskatīt līgumu Finanšu un attīstības jautājumu komitejā, ziņot domes sēdē u.tml.;

1.1.6. lūdz izvērtēt iespēju svītrot saistošo noteikumu 64. punktu, jo tajā ietvertais regulējums dublē Pašvaldību likuma 54. panta piekto daļu, kurā jau ir noteikts, kādos gadījumos nerīko publisko apspriešanu;

1.1.7. lūdz izvērtēt iespēju precizēt saistošo noteikumu 65. punktu atbilstoši Pašvaldību likuma 54. un 55. panta regulējumam. Vēršam uzmanību, ka publisko apspriešanu rīko pēc iedzīvotāju, iedzīvotāju padomes, domes vai domes priekšsēdētāja iniciatīvas un pamatojoties uz domes lēmumu. Ja publisko apspriešanu ierosina iedzīvotāji, pašvaldība var noteikt minimālo iedzīvotāju skaitu, kāds nepieciešams šādai apspriešanai. Saistošo noteikumu 66.1. apakšpunkts paredz, ka par publisko apspriešanu dome var lemt pēc ne mazāk kā 2/3 domes deputātu iniciatīvas. Ministrija vērš uzmanību, ka Pašvaldību likuma regulējums neparedz iepriekš minētā nosacījuma izvirzīšanu publiskās apspriešanas rīkošanai. Publisko apspriešanu var ierosināt dome ar vairāk nekā pusi klātesošo domes deputātu balsu vairākumu. Savukārt domes lēmuma projektu var iesniegt visi subjekti, kas ietverti Pašvaldību likuma 36. panta pirmajā daļā, proti, domes priekšsēdētājs, domes komiteja, domes deputāts, domes ārkārtas sēdes ierosinātājs, pašvaldības izpilddirektors, iedzīvotāju padome. Attiecīgi dome izskata gan publiskās apspriešanas ierosinājumu, gan pati lemj, vai rīkot apspriešanu;

1.1.8. lūdz izvērtēt iespēju precizēt saistošo noteikumu 66. punktu, svītrojot papildu prasības, kas izvirzītas, lai iesniegtu ierosinājumu. Atbilstoši Pašvaldību likuma 54. panta ceturtajai daļai ierosinājumu par publiskās apspriešanas rīkošanu paraksta tā iesniedzējs un pievieno jautājumu vai dokumenta projektu, kas nododams apspriešanai. Ja publisko apspriešanu ierosina dome, attiecīgo dokumenta projektu pievieno domes lēmumam;

1.1.9. lūdz izvērtēt iespēju svītrot saistošo noteikumu 69. punktu, jo Pašvaldību likuma 54. pantā ietvertā publiskā apspriešana tika iekļauta, lai veicinātu iedzīvotāju līdzdalību vietējas nozīmes jautājumu lemšanā un ievērotu iedzīvotāju intereses. Publiskā apspriešana kā viens no sabiedrības līdzdalības veidiem, kas paredzēta Pašvaldību likumā, tiek rīkota par tādiem pašvaldības autonomās kompetences jautājumiem, kuru izvērtēšanā nepieciešams noskaidrot iedzīvotāju viedokli, tādējādi nodrošinot šāda jautājuma izlemšanu pēc iespējas atbilstošāk vairākuma pašvaldības iedzīvotāju uzskatiem. Lūdz ievērot, ka Pašvaldību likumā regulētā publiskā apspriešana nav piemērojama gadījumiem, ko jau pašlaik regulē speciālie normatīvie akti. Attiecīgi šis regulējums nemaina sabiedrības līdzdalības nodrošināšanas kārtību, ko jau pašlaik pašvaldības īsteno, piemēram, teritorijas plānojuma, attīstības programmas, būvniecības ieceru publiskai apspriešanai, bet paplašina pašvaldības iespējas iesaistīt tās darbā vietējos iedzīvotājus.

2. Tāpat konstatējams, ka Aizkraukles novada pašvaldības nolikums ir papildināms ar 17.1 punktu, kurā ir uzskaitīts Aizkraukles novada pašvaldības teritorijas iedalījums.

3. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 186. punkts noteic: "186. Lai izdarītu grozījumus pašvaldību saistošajos noteikumos, sagatavo pašvaldību saistošo noteikumu grozījumu projektu."

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze nav ietekmes uz ieņēmumu daļu, netiek samazināta vai palielināta izdevumu daļa.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme - nav ietekmes;

3.2. ietekme uz vidi - nav ietekmes;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav ietekmes;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav ietekmes;

3.5. ietekme uz konkurenci - nav tiešas ietekmes.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Administratīvo procedūru izmaksas paredzētas pašvaldības budžetā.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildē jauno institūciju izveidi neparedz.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša.

7.3. Saistošie noteikumi neuzliek indivīdam pamattiesību ierobežojošus pienākumus.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2024. gada 16. septembra līdz 2024. gada 29. septembrim publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

8.2. Par saistošo noteikumu projektu netika saņemti viedokļi.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs L. Līdums

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Aizkraukles novada domes 2024. gada 20. jūnija saistošajos noteikumos Nr. 2024/11 "Aizkraukles .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Aizkraukles novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2024/17Pieņemts: 24.10.2024.Stājas spēkā: 05.11.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 215, 04.11.2024. OP numurs: 2024/215.20
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
356047
05.11.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"