Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 683

Rīgā 2024. gada 29. oktobrī (prot. Nr. 46 61. §)
Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāta nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāts (turpmāk – sekretariāts) ir ārlietu ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

2. Sekretariāta mērķis ir nodrošināt savlaicīgu un kvalitatīvu Latvijas sagatavošanos prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē (turpmāk – prezidentūra), kā arī koordinēt darbību prezidentūras laikā.

3. Sekretariāts savu funkciju un uzdevumu veikšanā sadarbojas ar valsts iestādēm.

4. Sekretariāts ir izveidots uz noteiktu laiku – līdz 2029. gada 30. jūnijam.

II. Sekretariāta funkcijas, uzdevumi un tiesības

5. Sekretariāta funkcijas ir koordinēt:

5.1. prezidentūras pasākumu programmas un laika grafika sagatavošanu;

5.2. ar prezidentūras organizāciju saistītos administratīvos, loģistikas, finanšu un drošības jautājumus prezidentūras pasākumu un citu norišu nodrošināšanai Latvijā un ārvalstīs;

5.3. kultūras programmas sagatavošanu un tās īstenošanu Latvijā un ārvalstīs;

5.4. sabiedrisko attiecību un komunikācijas programmas sagatavošanu un tās īstenošanu Latvijā un ārvalstīs.

6. Sekretariāts veic šādus uzdevumus:

6.1. sadarbībā ar valsts iestāžu deleģētajām amatpersonām koordinē valsts iestāžu darbību ar prezidentūras sagatavošanu un norisi saistītajos jautājumos;

6.2. prezidentūras nodrošināšanā sadarbojas ar valsts iestādēm un sabiedrības pārstāvjiem (biedrībām un nodibinājumiem, fiziskajām un juridiskajām personām);

6.3. koordinē lēmumu pieņemšanas procedūru izstrādi prezidentūras sagatavošanas un norises posmiem;

6.4. sadarbībā ar ministrijām, Valsts kanceleju un Valsts administrācijas skolu koordinē prezidentūras personāla plānošanu, iesaisti un apmācību;

6.5. sadarbībā ar ministrijām un Valsts kanceleju izvērtē pasākumu, aktivitāšu un prezidentūras nodrošināšanai paredzēto finanšu līdzekļu plānu, apkopo un sagatavo kopējo ar prezidentūru saistīto izdevumu tāmi un ziņojumu par pasākumu un aktivitāšu īstenošanas gaitu un finanšu līdzekļu izlietojumu;

6.6. lai nodrošinātu prezidentūras organizatorisko darbību, veic iepirkumus atbilstoši noteiktajām procedūrām;

6.7. lai piesaistītu līdzekļus pasākumu vai pakalpojumu līdzfinansēšanai, koordinē sadarbību ar starptautiskajām organizācijām un sabiedrības pārstāvjiem (biedrībām un nodibinājumiem, fiziskām un juridiskām personām);

6.8. koordinē pasākumu norisi Latvijā, kā arī ar delegāciju uzņemšanu, drošību un transportu saistīto jautājumu risināšanu un sniedz atbalstu, organizējot prezidentūras pasākumus ārvalstīs;

6.9. nodrošina telpas un aprīkojumu sekretariāta vajadzībām;

6.10. veic aprēķinus par nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu sekretariāta darbību un īstenotu paredzētos pasākumus, kā arī atbild par sekretariātam piešķirtā finansējuma izlietojumu;

6.11. valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami sekretariāta funkciju nodrošināšanai;

6.12. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

7. Sekretariātam ir šādas tiesības:

7.1. pēc konsultācijām ar valsts iestādēm un sabiedrības pārstāvjiem (biedrībām un nodibinājumiem, fiziskām un juridiskām personām) iesaistīt to pārstāvjus prezidentūras jautājumu risināšanā, izveidot darba grupas un organizēt to savstarpējo sadarbību;

7.2. atbilstoši sekretariāta kompetencei slēgt līgumus ar valsts iestādēm un sabiedrības pārstāvjiem (biedrībām un nodibinājumiem, fiziskām un juridiskām personām);

7.3. pieprasīt un saņemt no valsts iestādēm, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no fiziskām un juridiskām personām sekretariāta funkciju veikšanai nepieciešamo informāciju;

7.4. sadarbībā ar valsts iestādēm konsultēties ar Eiropas Savienības dalībvalstīm, Eiropas Savienības iestādēm un trešajām valstīm jautājumos, kas saistīti ar prezidentūras nodrošināšanu;

7.5. publicēt informatīvos materiālus un sniegt informāciju plašsaziņas līdzekļiem un sabiedrības pārstāvjiem par sekretariāta darbu, tā rezultātiem un citiem kompetencē esošajiem jautājumiem;

7.6. sadarbībā ar valsts iestādēm organizēt un vadīt seminārus un konferences;

7.7. rīkoties ar sekretariāta mantu un kustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

III. Sekretariāta pārvalde

8. Sekretariātu vada sekretariāta direktors. Sekretariāta direktors ir valsts civildienesta ierēdnis.

9. Sekretariāta direktoru konkursa kārtībā ieceļ amatā un atbrīvo no amata ārlietu ministrs.

10. Sekretariāta direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

IV. Sekretariāta finansēšana

11. Sekretariāta finanšu līdzekļus veido:

11.1. valsts pamatbudžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;

11.2. ziedojumi un dāvinājumi;

11.3. ārvalstu un starptautisko organizāciju finanšu palīdzība.

V. Sekretariāta darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana

12. Sekretariāta darbības tiesiskumu nodrošina sekretariāta direktors. Sekretariāta direktors ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

13. Sekretariāta amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot sekretariāta direktoram attiecīgu iesniegumu. Sekretariāta direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

14. Sekretariāts divas reizes gadā iesniedz ārlietu ministram pārskatu par sekretariāta funkciju izpildi, kā arī sagatavo normatīvajos aktos par budžetu un finanšu vadību noteiktos pārskatus un ziņojumus. Sekretariāts nosūta ministrijām informāciju par sekretariāta funkciju izpildi.

15. Pēc Ārlietu ministrijas pieprasījuma sekretariāts sniedz informāciju par iestādes darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.

VI. Noslēguma jautājums

16. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2012. gada 17. janvāra noteikumus Nr. 65 "Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāta nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 15. nr.).

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Ārlietu ministre B. Braže
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariāta nolikums Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Ārlietu ministrija Veids: noteikumi Numurs: 683Pieņemts: 29.10.2024.Stājas spēkā: 01.11.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 213, 31.10.2024. OP numurs: 2024/213.4
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
355996
01.11.2024
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"