Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 15/2024

Saulkrastos 2024. gada 28. augustā
Saistošie noteikumi par kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība sniedz palīdzību kvalificētiem speciālistiem nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu
Apstiprināti Saulkrastu novada domes
2024. gada 28. augusta sēdē (prot. Nr. 20/2024 § 22)


Izdoti saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā"
21.1 panta otro daļu, 21.2 panta otro daļu, 27.1 panta piekto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) sniedz pagaidu palīdzību kvalificēta speciālista (turpmāk – speciālists) nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu (turpmāk – palīdzība), kas veic ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītus pārvaldes uzdevumus jomās, kurās konstatēts nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums.

2. Palīdzības veidi:

2.1. pašvaldībai piederošas dzīvojamās telpas izīrēšana;

2.2. pašvaldības kompensācija dzīvojamās telpas īres maksas un ar to lietošanu saistīto izdevumu segšanai (turpmāk – kompensācija).

3. Speciālisti Noteikumu 2.1. apakšpunktā noteiktās palīdzības saņemšanai tiek reģistrēti palīdzības reģistrā "Palīdzība speciālista nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu" (turpmāk – 1. palīdzības reģistrs).

4. Speciālisti 2.2. apakšpunktā noteiktās palīdzības saņemšanai tiek reģistrēti palīdzības reģistrā "Palīdzība dzīvojamās telpas īrei" (turpmāk – 2. palīdzības reģistrs).

5. Lēmumu par personas atzīšanu par tiesīgu saņemt šajos Noteikumos paredzēto palīdzību, reģistrēšanu attiecīgā palīdzības reģistrā, par atteikumu atzīt personu par tiesīgu saņemt palīdzību, par izslēgšanu no palīdzības reģistra, par kompensācijas pārtraukšanu un atmaksu, par dzīvojamās telpas īres līguma pagarināšanu pieņem Saulkrastu novada domes Dzīvokļu un dzīvesvietas deklarācijas komisija (turpmāk – Dzīvokļu komisija).

II. Speciālisti, kuriem sniedzama palīdzība nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu

6. Ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītu pārvaldes uzdevumu jomas:

6.1. izglītība;

6.2. veselības aprūpe;

6.3. sociālā palīdzība;

6.4. centrālā administrācija.

7. Ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītu pārvaldes uzdevumu jomās palīdzība var tikt sniegta speciālistam, kurš ir darba tiesiskajās attiecībās ar kādu no pašvaldības institūcijām – pašvaldības administrācijā, pašvaldības iestādē vai pašvaldības aģentūrā.

8. Noteikumu 6. punktā noteikto speciālistu nepietiekams nodrošinājums tiek noteikts, izvērtējot darba devēja iesniegto pieteikumu palīdzības sniegšanai attiecīgajam speciālistam, kurā pamatots:

8.1. kādā jomā saskaņā ar Noteikumu 6. punktu ir nodarbināts speciālists un darba līguma kopija;

8.2. fakts, ka ir nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums attiecīgajā profesijā (amatā), kurā nodarbināts speciālists un darba devēja nepieciešamība pēc konkrētā speciālista.

9. Pieteikumam darba devējs pievieno speciālista iesniegumu, kurā norādīts ģimenes locekļu saraksts, kuri dzīvos dzīvojamajā telpā un deklarētā un pašreizējā dzīvesvieta un pamatojums palīdzības nepieciešamībai dzīvokļu jautājumu risināšanā.

10. Speciālists uz palīdzību var pretendēt, ja uz palīdzības pieprasīšanas brīdi, speciālists atbilst šādiem kritērijiem:

10.1. speciālista vai tā laulātā, vai personas, kas dzīvos dzīvojamā telpā kopā ar speciālistu, īpašumā nav dzīvojamā telpa Saulkrastu novada administratīvajā teritorijā;

10.2. speciālista kvalifikācija un amats atbilst šo Noteikumu 6. punktā minētajiem speciālistiem, kuriem sniedzama palīdzība;

10.3. speciālistam nav spēkā esošs speciālistam izīrējamās dzīvojamās telpas īres līgums uz garāko pieļaujamo izīrēšanas termiņu, kāds bija spēkā pašvaldības saistošajos noteikumos dzīvojamās telpas īres līguma noslēgšanas brīdī;

10.4. speciālistam vai tā laulātajam, vai kādam no pieteikumā norādītajiem ģimenes locekļiem pašvaldībā nav nekustamā īpašuma nodokļu parāds vai citas parādsaistības pret pašvaldību, kura maksāšanas termiņš ir kavēts vairāk kā par diviem mēnešiem.

III. Speciālistu reģistrācijas kārtība 1. palīdzības reģistrā

11. Pēc Dzīvokļu komisijas pieprasījuma speciālists vai darba devējs sniedz papildu informāciju, kas apliecina speciālista tiesības uz speciālista atbilstību iekļaušanai 1. palīdzības reģistrā.

12. Dzīvokļu komisija pārbauda informāciju no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas par speciālista, tā laulātā vai cita iesniegumā norādītā ģimenes locekļa īpašumiem pirms speciālista reģistrācijas 1. palīdzības reģistrā un dara to atkārtoti pirms palīdzības piedāvāšanas.

13. Pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas Dzīvokļu komisija izvērtē iesniegumu un 1 (viena) mēneša laikā pieņem lēmumu par speciālista iekļaušanu 1. palīdzības reģistrā vai lēmumu par atteikumu.

14. palīdzības reģistrā norāda šādas ziņas:

14.1. reģistrētā speciālista vārds, uzvārds;

14.2. darba devēja nosaukums;

14.3. Dzīvokļu komisijas lēmums par speciālista reģistrēšanu 1. palīdzības reģistrā;

14.4. kārtas numurs 1. palīdzības reģistrā.

15. Speciālistu izslēdz no 1. palīdzības reģistra, ja:

15.1. saņemts darba devēja iesniegums par darba tiesisko attiecību izbeigšanu ar speciālistu;

15.2. speciālists vai speciālista darba devējs atsakās no palīdzības saņemšanas, iesniedzot par to attiecīgu iesniegumu;

15.3. speciālists atteicies no vismaz 3 (trīs) speciālistam izīrējamās dzīvojamās telpas piedāvājumiem vai nav sniedzis atbildi uz tiem vienas nedēļas laikā pēc paziņojumā norādītās dienas, kurā speciālistam bija iespējams iepazīties ar piedāvāto Dzīvojamo telpu;

15.4. zuduši apstākļi, kuri bija par pamatu speciālista reģistrēšanai palīdzības reģistrā, tajā skaitā, noslēgts dzīvojamās telpas īres līgums.

IV. Dzīvojamo telpu piedāvāšanas, izīrēšanas un līguma noslēgšanas kārtība

16. Speciālistam izīrējama dzīvojamā telpa ir pašvaldībai piederoša dzīvošanai derīga labiekārtota dzīvojamā telpa ar centrālo vai lokālo apkuri, kurai Saulkrastu novada dome ir noteikusi speciālistam izīrējamās dzīvojamās telpas statusu (turpmāk – dzīvojamā telpa).

17. Dzīvojamo telpu speciālistam piedāvā īrēt reģistrācijas secībā 1. palīdzības reģistrā.

18. Rakstveida piedāvājumā speciālistam īrēt dzīvojamo telpu tiek norādīta piedāvātās dzīvojamās telpas:

18.1. adrese;

18.2. platība, istabu skaits, stāvs, kurā šī telpa atrodas;

18.3. labiekārtojuma līmenis;

18.4. īres maksas apmērs.

19. Speciālistam dzīvojamā telpa tiek izīrēta uz darba tiesisko attiecību laiku, bet ne ilgāk kā uz 2 (diviem) gadiem.

20. Ja pēc 2 (diviem) gadiem speciālists nav zaudējis tiesības īrēt dzīvojamo telpu, speciālistam ir tiesības lūgt pagarināt dzīvojamās telpas īres līguma termiņu mēnesi pirms speciālistam izīrētā dzīvojamās telpas īres līguma termiņa beigām, iesniedzot pašvaldībā iesniegumu, darba devēja rakstisku piekrišanu un apliecinājumu par parādu neesamību. Šajā gadījumā Dzīvokļu komisijai ir tiesības lemt par īres līguma pagarināšanu ne vairāk kā līdz 2 (diviem) gadiem, papildus atkārtoti izvērtējot speciālista atbilstību 10. punktā noteiktajiem kritērijiem. Kopējais dzīvojamās telpas īres līguma termiņš, ieskaitot līguma termiņa pagarinājumus, nepārsniedz 4 (četrus) gadus.

21. Speciālistam ir pienākums viena mēneša laikā no dzīvojamās telpas īres līguma noslēgšanas brīža deklarēt savu dzīvesvietu Saulkrastu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un saglabāt šo deklarēto dzīvesvietu, kamēr ir spēkā dzīvojamās telpas īres līgums.

22. Ja speciālists, kuram izīrēta dzīvojamā telpa noteikumos noteiktajā kārtībā, ir pārtraucis darba tiesiskās attiecības, dzīvojamās telpas īres līgums tiek izbeigts, un dzīvojamā telpa ir jāatbrīvo viena mēneša laikā no darba tiesisko attiecību izbeigšanas dienas vai dienas, kad uzteikta darba līguma noslēgšana.

V. Speciālistu reģistrācijas kārtība 2. palīdzības reģistrā un tiesības saņemt kompensāciju

23. Ja pašvaldības rīcībā nav brīva dzīvošanai derīga speciālistam izīrējama dzīvojamā telpa, Dzīvokļu komisija rakstiski par to informē speciālistu un informē par tiesībām saņemt kompensāciju un iesniedzamajiem dokumentiem.

24. Ja Dzīvokļu komisija reģistrējusi speciālistu 1. palīdzības reģistrā šo Noteikumu IV nodaļas kārtībā un pašvaldības rīcībā nav brīva dzīvošanai derīga specialistam izīrējamā dzīvojamā telpa, tad speciālists pašvaldības budžeta ietvaros ir tiesīgs saņemt šo Noteikumu 2.2. apakšpunktā minēto kompensāciju, iesniedzot pašvaldībā:

24.1. iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu;

24.2. dzīvojamās telpas īres līguma kopiju, kura termiņš ir vismaz 1 (viens) gads. Īrētajai dzīvojamajai telpai jāatrodas Saulkrastu novada administratīvajā teritorijā.

25. Ja speciālists vēlas saņemt kompensāciju, tad speciālists iesniedz pašvaldībā Noteikumu 24. punktā minētos dokumentus.

26. Dzīvokļu komisija viena mēneša laikā pieņem lēmumu atzīt speciālistu par tiesīgu saņemt kompensāciju vai atteikumu saņemt kompensāciju, atkārtoti pārbaudot speciālista atbilstību Noteikumu 10. punktam.

27. Ja Dzīvokļu komisija atzīst speciālistu par tiesīgu saņemt kompensāciju, tā reģistrē speciālistu 2. palīdzības reģistrā un attiecīgi izslēdz no 1. palīdzības reģistra.

28. Kompensācija tiek piešķirta 2. palīdzības reģistrā reģistrētajiem speciālistiem reģistrācijas rindas kārtībā pašvaldības budžeta ietvaros, Dzīvokļu komisijai pieņemot lēmumu par kompensācijas piešķiršanu konkrētajam speciālistam. Ja speciālistam tiek piešķirta kompensācija, tas tiek izslēgts no 2. reģistra.

29. Ja speciālists rakstiski vismaz 1 (vienu) reizi ir attiecies no pašvaldības piedāvātās izīrējamās dzīvojamās telpas, tad speciālists nav tiesīgs saņemt kompensāciju.

30. Kompensāciju var saņemt par atsevišķa dzīvokļa īri un ar to lietošanu saistītajiem izdevumiem Saulkrastu novada administratīvajā teritorijā, par kuru atbilstoši normatīvajiem aktiem ir noslēgts īres līgums par dzīvojamo telpu īri.

31. Kompensāciju piešķir īres maksas un ar to lietošanu saistīto izdevumu daļējai kompensēšanai.

32. Kompensāciju var piešķirt uz termiņu līdz 2 (diviem) gadiem, bet ne uz ilgāku laiku kā noslēgts īres līgums ar dzīvojamās telpas izīrētāju.

33. Kompensācijas apmērs ir 150 (viens simts piecdesmit euro un 00 centi) euro mēnesī, bet ne vairāk kā faktiskie izdevumi.

34. Dzīvokļu komisijai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, tai skaitā pieprasīt informāciju no personas, kura norādīta kā dzīvojamās telpas izīrētājs.

35. Piešķirto kompensāciju izmaksā vienu reizi ceturksnī pēc tam, kad speciālists, kuram piešķirta kompensācija (turpmāk – kompensācijas saņēmējs), iesniedz attiecīgus maksājumu apliecinošus dokumentus, kas veikti atbilstoši noslēgtajam īres līgumam. Pēc visu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas, kompensācijas pārskaitījums tiek veikts 14 darba dienu laikā uz iesniedzēja norādīto norēķinu kontu.

36. Kompensācijas saņēmējam ir pienākums nekavējoties sniegt informāciju, ja vairs nepastāv apstākļi, kas bija par pamatu kompensācijas piešķiršanai.

37. Dzīvokļu komisija pieņemto lēmumu par kompensācijas piešķiršanu var atcelt, ja kompensācijas saņēmējs:

37.1. neatbilst Noteikumu 10. punkta nosacījumiem;

37.2. Kompensācijas saņemšanai sniedzis nepatiesu informāciju vai nav iesniedzis Noteikumu 24. punktā minētos dokumentus;

37.3. izbeidzis darba tiesiskās attiecības ar Noteikumu 7. punktā minētājām pašvaldības institūcijām;

37.4. ja beidzies dzīvojamās telpas īres līgums ar dzīvojamās telpas izīrētāju un tas nav ticis pagarināts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

37.5. citos gadījumos, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem.

38. Par kompensācijas piešķiršanu speciālists slēdz līgumu ar Pašvaldību, līgumā nosakot piešķirtās kompensācijas apmēru un izmaksas kārtību, līdzēju saistības un atbildību, līguma izbeigšanas kārtību.

39. Ja persona kompensācijas saņemšanai ir sniegusi nepatiesu informāciju, tad kompensācijas saņēmēja pienākums ir saņemto Kompensāciju pilnā apmērā atmaksāt.

VI. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

40. Noteikumu 5. punktā minētos Dzīvokļu komisijas lēmumus var apstrīdēt Saulkrastu novada domē.

41. Saulkrastu novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VII. Noslēguma jautājumi

42. Noteikumi neattiecas uz tiem speciālistiem, kuri ir darba tiesiskajās attiecībās pašvaldības institūcijā vairāk kā 12 (divpadsmit) mēnešus.

43. Ar šo Noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē 2022. gada 23. februāra saistošie noteikumi Nr. SN 14/2022 "Saistošie noteikumi par kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība sniedz palīdzību kvalificētiem speciālistiem nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu".

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis
Paskaidrojuma raksts
Saulkrastu novada domes 2024. gada 28. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. SN 15/2024 "Saistošie noteikumi par kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība sniedz palīdzību kvalificētiem speciālistiem nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

Mērķis, nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādiSaistošie noteikumi izstrādāti ar mērķi sniegt pagaidu palīdzību kvalificēta speciālista nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu, kuri veic ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītus pārvaldes uzdevumus jomās, kurās konstatēts nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums.

Līdz 2024. gada 30. jūnijam šo jomu regulēja Saulkrastu novada domes 2022. gada 23. februāra saistošie noteikumi Nr. SN 14/2022 "Saistošie noteikumi par kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība sniedz palīdzību kvalificētiem speciālistiem nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu", kas atbilstoši Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktam, ir zaudējuši spēku ar 2024. gada 1. jūliju. Līdz ar to, lai nodrošinātu pašvaldības izdoto normatīvo aktu atbilstību Pašvaldību likumam un saglabātu līdzšinējo kārtību, kādā sniegt pagaidu palīdzību kvalificēta speciālista nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu, kuri veic ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītus pārvaldes uzdevumus jomās, kurās konstatēts nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums, nepieciešama kārtība, kas noteikta Noteikumos.

Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinusNav prognozējamas ietekmes uz Pašvaldības budžetu, jo nav nepieciešamības veidot jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi.
Sociālā ietekmeNoteikumos noteiktie palīdzības veidi ir dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem un pašvaldības kompensācija dzīvojamās telpas īres maksas un ar to lietošanu saistīto izdevumu segšanai.

Noteikumi regulē, kad dzīvojamās telpas izīrējamas kvalificētiem speciālistiem. Atbilstoši Saulkrastu novada pārvaldes uzdevumu izpildes nodrošināšanas prioritātēm, paredzēts, ka dzīvojamās telpas izīrējamas kvalificētiem speciālistiem, kas ieguvuši attiecīgu izglītību un nodarbināti kādā no šādām jomām: izglītība, veselības aprūpe, sociālā palīdzība un centrālā pārvalde. Līdz ar to atzīstams, ka Noteikumu, kuri – realizējot brīvprātīgās iniciatīvas – veicina Pašvaldībai vajadzīgu kvalificētu speciālistu, kuri vēlas strādāt vai turpināt darbu Saulkrastu novadā, piesaisti, nodrošinot dzīvošanas iespējas. Ievērojot to, ka Pašvaldība tai piederošās dzīvojamās telpas izīrē tikai ierobežotam personu lokam, kuras atbilst tiesiski noteiktiem kritērijiem, kā arī apstākli, ka piedāvājums un pieprasījums pēc īres mājokļiem administratīvajā teritorijā kopumā ir neliels, Noteikumu pieņemšana nerada jebkādu vērā ņemamu ietekmi uz konkurenci nekustamo īpašumu (īres) tirgu un tā dalībniekiem.

Ietekme uz vidi un iedzīvotāju veselībuSaistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz vidi un iedzīvotāju veselību.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijāSaistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.
Plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciSaistošo noteikumu tiesiskais regulējums nerada ietekmi uz konkurenci.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām – gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijāmSaistošo noteikumu piemērošanā privātpersona var vērsties Saulkrastu novada pašvaldībā, Noteikumu izpildi un piemērošanu nodrošina Saulkrastu novada pašvaldības Dzīvokļu un dzīvesvietas deklarācijas komisija.
Ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemNoteikumu piemērošanai papildus cilvēkresursu piesaiste nav nepieciešama un pašvaldības funkciju pārskatīšana nav nepieciešama.
Izpildes nodrošināšanaSaistošo noteikumu izpildē nav paredzēts izveidot jaunas institūcijas vai manīt esošo institūciju kompetenci. Izpildes nodrošināšana tiks veikta apstiprinātā pašvaldības budžeta ietvaros.
Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošajos noteikumos izvirzītās prasības ir atbilstošas normatīvajam regulējumam un saistošo noteikumu izvirzītā mērķa sasniegšanai un paredz vienīgi to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām (tostarp saistošo noteikumu projekta publiskās izvērtēšanas laikā saņemtos sabiedrības viedokļus)Saistošo noteikumu projekts laika posmā no 2024. gada 13. augusta līdz 2024. gada 27. augustam (divas nedēļas) ir ievietots Saulkrastu novada pašvaldības tīmekļa vietnē sadaļā Saistošo noteikumu projekti sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Par saistošo noteikumu projektu nav saņemti sabiedrības ierosinājumi.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Saistošie noteikumi par kārtību, kādā Saulkrastu novada pašvaldība sniedz palīdzību kvalificētiem .. Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Saulkrastu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: SN 15/2024Pieņemts: 28.08.2024.Stājas spēkā: 21.09.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 184, 20.09.2024. OP numurs: 2024/184.11
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
355093
21.09.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"