Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 29/2024 Alūksnē 2024. gada 29. augustā (prot. Nr. 13, 9. p.) Grozījumi Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem pakalpojumiem Alūksnes novadā"Izdoti saskaņā ar Izdarīt Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem pakalpojumiem Alūksnes novadā" šādus grozījumus: 1. Izteikt 6. punktu šādā redakcijā: "6. Maksu par Noteikumu 9.2.1, 9.2.3., 9.2.4., 9.2.7., 9.2.10., 9.3.2. apakšpunktā noteiktajiem sociālajiem pakalpojumiem apstiprina Alūksnes novada pašvaldības dome.". 2. Izteikt 9.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "9.2. sociālie pakalpojumi dzīvesvietā: 9.2.1. aprūpes pakalpojums bērnam ar invaliditāti; 9.2.2. asistenta pakalpojums; 9.2.3. atbalsta grupas pakalpojums; 9.2.4. dienas aprūpes centra pakalpojums; 9.2.5. ģimenes asistenta pakalpojums; 9.2.6. sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā; 9.2.7. veļas mazgāšanas un higiēnas pakalpojums; 9.2.8. krīzes istabas pakalpojums; 9.2.9. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums; 9.2.10. Specializēto darbnīcu pakalpojums.". 3. Svītrot VI nodaļas nosaukumā vārdus "pieaugušām personām un bērniem". 4. Izteikt VII nodaļu šādā redakcijā: "30. Dienas aprūpes centra pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā - Pakalpojums) mērķis ir sniegt atbalstu sociālo prasmju veidošanā, nodrošināt sociālo aprūpi, organizēt saturīgu brīvā laika pavadīšanu, nodrošināt sociālo integrāciju sabiedrībā, attīstīt komunikācijas prasmes. 31. Pakalpojuma ietvaros nodrošināt sociālo aprūpi un/vai sociālo rehabilitāciju, izglītošanu par sociālo integrāciju, vispārpieņemto uzvedības un ētikas normu apguvi, dažādas aktivitātes brīvā laika aizpildīšanai, personas tuvinieku informēšanu par līdzdalību personas sociālo problēmu risināšanā, atbalsta saņemšanas iespējām. 32. Pārvaldes vai cita sociālo pakalpojumu sniedzēja sniegto Pakalpojumu var saņemt: 32.1. pilngadīga persona ar funkcionāliem traucējumiem, kurai noteikta invaliditāte un 1. vai 2. aprūpes līmenis; 32.2. nepilngadīga persona ar funkcionāliem traucējumiem, kurai noteikta invaliditāte. 33. Pakalpojumu persona pieprasa, iesniedzot Pārvaldē iesniegumu, ģimenes ārsta izziņu, psihiatra atzinumu. Pārvalde personas atbilstību Pakalpojuma saņemšanai veic Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā. 34. Pakalpojumu piešķir uz vienu gadu. Personai, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, Pakalpojumu piešķir uz trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa periodu. 35. Pakalpojuma izmaksas tiek segtas no Pašvaldības budžeta līdzekļiem un klienta līdzekļiem. 36. Pakalpojumu pie cita sociālo pakalpojumu sniedzēja piešķir, ja personai ar Pārvaldes lēmumu piešķirts grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, un cits sociālo pakalpojumu sniedzējs var nodrošināt Pakalpojumu tuvāk personas grupu mājas (dzīvokļa) atrašanās vietai.". 5. Svītrot XI nodaļu. 6. Izteikt XIII1 nodaļu šādā redakcijā: "74.11. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu var pieprasīt pilngadīga persona ar 1. vai 2. grupas invaliditāti, vidējiem vai smagiem garīga rakstura traucējumiem, ja persona neatbilst citam sociālās aprūpes un/vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumam un, ja persona: 74.11.1. ar Sociālās integrācijas valsts aģentūras lēmumu ir uzņemta gaidītāju rindā uz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem saņemšanu; 74.11.2. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem; 74.11.3. ir vienīgā persona mājsaimniecībā vai citas personas, ar kurām persona dzīvo vienā mājsaimniecībā, nespēj sniegt tai nepieciešamo palīdzību un atbalstu pašaprūpes nodrošināšanā un sadzīves organizēšanā. 74.12. Persona grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu pieprasa, iesniedzot Pārvaldē iesniegumu, norādot vēlamo grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniedzēju, ģimenes ārsta izziņu, psihiatra atzinumu. Pārvalde personas atbilstību grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma saņemšanai veic Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā. 74.13. Persona patstāvīgi vai ar asistenta palīdzību nokļūst uz grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniegšanas vietu. 74.14. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma izmaksas tiek segtas no Pašvaldības budžeta līdzekļiem un klienta līdzekļiem.". 7. Papildināt Noteikumus ar XIII2 nodaļu šādā redakcijā": "XIII.2 Specializēto darbnīcu pakalpojums 74.21. Specializēto darbnīcu pakalpojuma mērķis ir attīstīt prasmes, uzlabot funkcionālās spējas, veicināt personas iekļaušanos darba tirgū. 74.22. Specializēto darbnīcu ietvaros nodrošina dažādas nodarbības, kuru laikā persona tiek apmācīta izgatavot dažādas lietas no koka, auduma, keramikas un citiem materiāliem. 74.23. Specializēto darbnīcu pakalpojumu var saņemt pilngadīga persona ar funkcionāliem traucējumiem, kurai noteikta invaliditāte un 1. vai 2. aprūpes līmenis. 74.24. Specializēto darbnīcu pakalpojumu persona pieprasa, iesniedzot Pārvaldē iesniegumu, ģimenes ārsta izziņu, psihiatra atzinumu. Pārvalde personas atbilstību Specializēto darbnīcu pakalpojuma saņemšanai veic Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā. 74.25. Specializēto darbnīcu pakalpojumu piešķir uz vienu gadu. Personai, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, Specializēto darbnīcu pakalpojumu piešķir uz trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa periodu. 74.26. Specializēto darbnīcu pakalpojuma izmaksas tiek segtas no Pašvaldības budžeta līdzekļiem un klienta līdzekļiem. 74.27. Specializēto darbnīcu pakalpojumu pie cita sociālo pakalpojumu sniedzēja piešķir, ja personai ar Pārvaldes lēmumu piešķirts grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, un cits sociālo pakalpojumu sniedzējs var nodrošināt Specializēto darbnīcu pakalpojumu tuvāk personas grupu mājas (dzīvokļa) atrašanās vietai.". 8. Izteikt 94.1 punktu šādā redakcijā: "94.1 Persona saņem 80 % atvieglojumu maksai par faktiski saņemto dienas aprūpes centra un/vai specializēto darbnīcu pakalpojumu.". Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers
Alūksnes novada pašvaldības domes
saistošo noteikumu "Grozījumi Alūksnes novada pašvaldības
domes 2022. gada 2. maija saistošajos
noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem
pakalpojumiem Alūksnes novadā""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Informācija |
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Saistošo noteikumu projekta izdošanas mērķis ir nodrošināt
personu tiesības saņemt sociālos pakalpojumus iespējami
tuvu personas dzīvesvietai. Ņemot vērā, ka Pārvaldē nav
izveidots grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, Pārvalde pērk
grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu no citas pašvaldības. Ja
persona, kura saņem grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu,
nestrādā algotu darbu vai neaizpilda pats savu dienu ar
citiem nodarbinātības pasākumiem, viņam ir tiesības
pieprasīt un saņemt dienas aprūpes centra un/vai
specializēto darbnīcu pakalpojumu iespējami tuvu personas
grupu mājas (dzīvokļa) atrašanās vietai. Lai varētu
nodrošināt personai tiesības pieprasīt un saņemt dienas
aprūpes centra un/vai specializēto darbnīcu pakalpojumu
iespējami tuvu personas grupu mājas (dzīvokļa) atrašanās
vietai, nepieciešams noteikt attiecīgo pakalpojumu
piešķiršanas kārtību.
Ņemot vērā, ka veicot iepriekšējos grozījumus saistošajos noteikumos ir nekorekti veikta XIII1 nodaļas punktu numerācija, nepieciešams veikt numerācijas precizējumu. |
2. Projekta fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu grozījumu izpilde neparedz papildu finansējumu no pašvaldības budžeta, jo 2024. gada Pārvaldes budžetā ir paredzēti finanšu līdzekļi sociālo pakalpojumu pirkšanai no citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem. |
3. Projekta sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, ietekme uz konkurenci |
3.1. sociālā ietekme - projekts veicinās personas
socializēšanos jaunajā dzīvesvietā, paātrinās jauna paziņu
loka veidošanos, dienas aprūpes centra un/vai specializēto
darbnīcu pakalpojums attīstīs personas sociālās prasmes,
atjaunos darba iemaņas, nodrošinās personai saturīgu brīvā
laika pavadīšanu, līdz ar to palielinās iespējas personas
iekļūšanai darba tirgū;
3.2. ietekme uz vidi - Projekts šo jomu neskar; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību - Projekts šo jomu neskar; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Alūksnes novada pašvaldības teritorijā - Sociālie pakalpojumi personai jānodrošina iespējami tuvu viņa dzīvesvietai, tas nozīmē, ka sociālo pakalpojumu sniedzējiem nav jākoncentrē sava darbība pilsētās vai tuvu tām, līdz ar to, tas rada labvēlīgu vidi uzņēmējdarbības attīstībai lauku teritorijās; 3.5. ietekme uz konkurenci - ja izveidosies labvēlīga vide uzņēmējdarbības attīstībai lauku teritorijās, tad pilsētās koncentrētie sociālo pakalpojumu sniedzēji būs spiesti pārskatīt savus piedāvājumus un meklēt risinājumus klientu piesaistei, kas ilgtermiņā radīs labvēlīgu ietekmi uz sociālo pakalpojumu sniedzēju savstarpējo konkurenci. |
4. Projekta ietekme uz administratīvajām procedūrām |
4.1. Visas personas, kuras skar šo noteikumu piemērošana,
var vērsties Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldē,
Uzvaras ielā 1, Alūksnē, Alūksnes novadā vai Alūksnes
novada valsts un pašvaldības vienotajos klientu
apkalpošanas centros.
4.2. Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes lēmumu var apstrīdēt Alūksnes novada pašvaldības domē viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, savukārt Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no tā spēkā stāšanās. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ievietoti Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv. 4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - nav administratīvo procedūru izmaksu. |
5. Projekta ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldības autonomā funkcija ir nodrošināt
iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī
iespēju saņemt personai nepieciešamus un atbilstošus
sociālos pakalpojumus.
5.2. Papildu cilvēkresursi nav nepieciešami. |
6. Informācija par projekta izpildes nodrošināšanu | Projekta izpilde ir Alūksnes novada pašvaldības struktūrvienības - Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes - kompetencē. |
7. Projekta prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Projekts ir piemērots šī paskaidrojuma raksta 1.
punktā noteiktā mērķa sasniegšanai.
7.2. Pašvaldības rīcība ir atbilstoša normatīvo aktu prasībām. |
8. Projekta izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus, Projekts tika publicēts Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai laika periodā no 19.07.2024. līdz 02.08.2024. |
9. Informācija par sabiedrības izteiktajiem viedokļiem par saistošo noteikumu projektu | Sabiedrības viedoklis par saistošo noteikumu projektu un to paskaidrojuma rakstu nav saņemts. |
Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers