Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 490

Rīgā 2024. gada 23. jūlijā (prot. Nr. 30 10. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i.  investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i.  investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 182. nr.; 2023, 136. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 2.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.1. atzinums – Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta gala novērtējums par digitālās attīstības ceļa kartē noteikto prasību izpildi un digitālā brieduma paaugstināšanos pēc investīciju projekta īstenošanas, kas šo noteikumu 36.13.2 apakšpunktā minētajā gadījumā var būt arī automatizēts;".

2. Izteikt 2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.2. digitālās attīstības ceļa karte – automatizēts (šo noteikumu 36.13.1 un 36.13.2 apakšpunktā minētajā gadījumā) vai Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums pēc veiktā digitālā brieduma testa par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai;".

3. Izteikt 2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.4. gala labuma guvējs – sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants (tai skaitā juridiskas personas ārvalstu filiāle, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība), biedrība un nodibinājums, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas veic saimniecisko darbību;".

4. Izteikt 2.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.7. otrreizējais digitālā brieduma tests – gala labuma guvēja esošā digitālā un inovāciju brieduma novērtējums, ko pēc investīciju projekta īstenošanas gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru;".

5. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros sasniedzami šādi:
10.1. mērķi:
10.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 50;
10.1.2. līdz 2026. gada 30. jūnijam izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 100;
10.2. atskaites punkts – līdz 2026. gada 30. jūnijam pabeigtas Eiropas digitālās inovācijas centru darba pakas;
10.3. uzraudzības rādītājs – līdz 2025. gada 31. decembrim izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 75;
10.4. kopējie rādītāji saskaņā ar Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot Atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajiem kopējiem rādītājiem:
10.4.1. uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi):
10.4.1.1. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;
10.4.1.2. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;
10.4.2. atbalstītie uzņēmumi (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi);
10.5. nacionālais rādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits – 3500."

6. Izteikt 11.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.3. līdz 2022. gada 30. jūnijam izveidota digitālā brieduma testa sistēma, lai noteiktu vienībām nepieciešamās darbības un valsts atbalstu."

7. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:

"13. Inovācijas kopas koordinators ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošina šo noteikumu 10. un 11. punktā noteikto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma). Uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju iesniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam."

8. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

"14. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa nodrošina šo noteikumu 10. punktā minēto uzraudzības rādītāju, nacionālā rādītāja un mērķu sasniegšanu."

9. Izteikt 15.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"15.6. projekta iesniegumā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst šo noteikumu 10., 11. un 14. punktam;".

10. Izteikt 23.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"23.4. iekšējās kontroles sistēmas aprakstu, ietverot informāciju par interešu konflikta (Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. panta izpratnē), korupcijas risku un dubultfinansējuma kontroles un novēršanas mehānismu;".

11. Izteikt 29.9. apakšpunktu šādā redakcijā:

"29.9. šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajā gadījumā pielāgo, pilnveido, uztur digitālā brieduma testa rīku un nodrošina digitālā brieduma testa veikšanas iespējas gala labuma guvējiem;".

12. Izteikt 29.10. apakšpunktu šādā redakcijā:

"29.10. izstrādā digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, nodrošina konsultācijas un mentoringu. Eiropas digitālās inovācijas centra eksperts digitālās attīstības ceļa kartē norāda šo noteikumu 2. pielikumā iekļautos nosacījumus un atzinumā norāda šo noteikumu 4. pielikumā iekļautos nosacījumus, ko iespējams papildināt atbilstoši plānotajai aktivitātei;".

13. Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:

"30. Šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību īstenošanai Eiropas digitālās inovācijas centrs gala labuma guvējam sniedz tehnoloģisko pakalpojumu, nepārsniedzot 20 000 euro un noslēdzot par to attiecīgu līgumu, ievērojot šo noteikumu ​56. punktu vai 61.7. apakšpunktu."

14. Izteikt IV nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"IV. Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem".

15. Izteikt 31.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"31.3.1. digitālā brieduma testa rīka pilnveides, pielāgošanas un uzturēšanas izmaksas, lai šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajā gadījumā veiktu sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu;".

16. Izteikt 32.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.1. sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru veiktā sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa izmaksas, ja tās kopš Eiropas digitālās inovācijas centra projekta uzsākšanas Atveseļošanas fonda ietvaros nav segtas no Eiropas Komisijas programmas "Digitālā Eiropa";".

17. Papildināt ar 34.1 punktu šādā redakcijā:

"34.1 Eiropas digitālās inovācijas centrs līdz 2025. gada 1. februārim informē Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Komisijas lēmumu pagarināt vai nepagarināt noslēgto līgumu starp Eiropas digitālās inovācijas centru un Eiropas Komisiju par programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma piešķiršanu."

18. Papildināt ar 34.2 punktu šādā redakcijā:

"34.2 Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs nepagarina noslēgto līgumu ar Eiropas Komisiju programmas "Digitālā Eiropa" ietvaros atbilstoši Atveseļošanas fonda īstenošanas periodam, tad šo noteikumu 31. punktā minēto izmaksu segšanai Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sniedz atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centram saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr.  2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr.  2023/2831), un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībniekiem. De minimis atbalsts piešķirams pēc tam, kad beidzies Eiropas digitālās inovācijas centra dalībnieku līgums ar Eiropas Komisiju par programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma piešķiršanu, bet ne ātrāk par 2025. gada 1. septembri."

19. Papildināt ar 34.3 punktu šādā redakcijā:

"34.3 Šo noteikumu 34.2 punktā minētajā gadījumā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra līdz 2025. gada 1. jūnijam atbilstoši šo noteikumu 57.1 punktam vērtē Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībnieku atbilstību de minimis atbalsta nosacījumiem uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centra inovācijas kopas dalībniekiem. Atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsts tiek uzskaitīts katram Eiropas digitālās inovācijas centra dalībniekam atsevišķi."

20. Papildināt ar 34.4 punktu šādā redakcijā:

"34.4 Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs šo noteikumu 31. punktā minēto izmaksu segšanai nevar piemērot Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta nosacījumus, tad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sniedz atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centram saskaņā ar Komisijas regulu Nr.  2023/2831, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībniekiem."

21. Papildināt ar 34.5 punktu šādā redakcijā:

"34.5 Šo noteikumu 34.4 punktā noteiktajā gadījumā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra atbilstoši šo noteikumu 57.1 punktam vērtē Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībnieku atbilstību de minimis atbalsta nosacījumiem uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībniekiem. Atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsts tiek uzskaitīts katram Eiropas digitālās inovācijas centra dalībniekam atsevišķi."

22. Izteikt 36.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.5. piešķirt atbalstu gala labuma guvējiem, izvērtējot gala labuma guvēju atbalsta pieteikumu (turpmāk – atbalsta pieteikums) atbilstību šo noteikumu 49., 57., 61., 71. un 72. punktam saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu un Atveseļošanas fonda finansējuma atbalstu gala labuma guvējiem saskaņā ar šo noteikumu 61.7. apakšpunktu;".

23. Izteikt 36.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.8. nodrošināt, ka eksperti paraksta objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājumu (3. pielikums) pirms šo noteikumu 36.13., 36.13.1 vai 36.13.2 apakšpunktā minēto dokumentu izstrādes vai pārbaudes;".

24. Izteikt 36.9. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.9. ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā par Eiropas digitālās inovācijas centra nefinansiālu atbalstu saņēmušajiem gala labuma guvējiem, kas veikuši sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajā gadījumā, saņēmuši mentoringa, konsultāciju, tehnoloģiskos un apmācību pakalpojumus, atbalsta platformu preču un pakalpojumu dizainam, prototipēšanai, testēšanai un ieviešanai ražošanā vai lietošanā, digitālās attīstības ceļa karti, lēmuma standartformas kopiju, ar kuru tiek piešķirts nefinansiāls atbalsts, norādot atbalsta piešķiršanas lēmuma reģistrācijas numuru un, ja attiecināms, atzinumu;".

25. Izteikt 36.10. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.10. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā aprakstu par digitālā brieduma testa organizēšanu reģionālajos kontaktpunktos un nodrošināto piekļuvi testēšanai un izmēģinājuma projektiem, pārskatu par īstenotajiem mentorēšanas un konsultāciju pasākumiem, pārskatu par nodrošināto digitālo prasmju apguvi, unikālo digitālā brieduma testa lietotāju skaitu un apliecinājumu par komersantiem paredzētās digitālā brieduma testa sistēmas nodošanu lietošanā;".

26. Izteikt 36.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.11. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā to komersantu sarakstu, kas no Eiropas digitālās inovācijas centra ir saņēmuši nefinansiālu atbalstu;".

27. Izteikt 36.13. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.13. nodrošināt gala labuma guvējiem klātienes vai elektronisku piekļuvi sākotnējam un otrreizējam digitālā brieduma testam un 30 dienu laikā pēc gala labuma guvēja sākotnējā digitālā brieduma testa veikšanas, tai skaitā pilnas informācijas saņemšanas, kas nepieciešama digitālās attīstības ceļa kartes izstrādei, izstrādāt digitālās attīstības ceļa karti, kurā iekļauti rezultatīvie rādītāji, kas ir izmērāmi, nozīmīgi, ticami, reālistiski, objektīvi, ar metodoloģisku pamatojumu, līdz 2.2.1.1.i. investīcijas noslēgumam pieejami un salīdzināmi laikā, tas ir, norādīti mērvienībās. Ja informācijas pieejamība ir atkarīga no valsts iestāžu sniegtā pakalpojuma, lai nodrošinātu izslēgšanas kritēriju pārbaudi, digitālās attīstības ceļa kartes izstrādes termiņu var pagarināt par 10 darbdienām;".

28. Izteikt 36.13.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.13.1 sniegt gala labuma guvējam automatizētu digitālās attīstības ceļa karti saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi" 27. punktu;".

29. Papildināt ar 36.13.2 apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.13.2 sniegt gala labuma guvējam automatizētu digitālās attīstības ceļa karti un, ja attiecināms, atzinumu saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi" 66.5. apakšpunktu;".

30. Izteikt 36.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.14. 10 darbdienu laikā pēc gala labuma guvēja investīciju projekta īstenošanas un gala labuma guvēja otrreizējā digitālā brieduma testa veikšanas izvērtēt ieguldījumu īstenošanu un atkarībā no izvērtējuma sniegt attiecīgi pozitīvu vai negatīvu atzinumu, ja atzinums nepieciešams lēmuma pieņemšanai par atbalsta piešķiršanu vai kapitāla atlaides piemērošanai citās Ekonomikas ministrijas izstrādātajās digitālās transformācijas atbalsta programmās;".

31. Papildināt ar 36.14.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.14.1 šo noteikumu 36.13.2 apakšpunktā minētajā gadījumā pārliecināties par automatizētajā digitālās attīstības ceļa kartē iekļauto norādījumu un nepieciešamo darbību izpildi un automatizētā atzinuma saturu saskaņā ar šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētajā metodoloģijā noteikto kārtību;".

32. Izteikt 36.18. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.18. 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, bet ne vēlāk kā līdz 2024. gada 1. maijam elektroniski iesniegt Ekonomikas ministrijā stratēģiski svarīgā projekta komunikācijas plānu;".

33. Izteikt 36.22. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.22. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā informāciju par gala labuma guvēju investīciju projekta īstenošanas laikā sasniegtajiem galvenajiem rādītājiem saskaņā ar sākotnējā un otrreizēja digitālā brieduma testu izvērtējumu un, ja attiecināms, atzinumos iekļauto informāciju."

34. Izteikt 36.1 punktu šādā redakcijā:

"36.1 Eiropas digitālās inovācijas centrs atbild par programmas "Digitālā Eiropa" rādītāju izpildi un finansējuma izlietojumu, kā arī atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu nošķiršanu no Atveseļošanas fonda atbalstāmajām darbībām un attiecināmajām izmaksām."

35. Svītrot 36.21. apakšpunktu.

36. Izteikt 36.22. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.22. darbības, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, atkritumu sadedzināšanas iekārtām (izņemot darbības, kas paredzētas vienīgi nepārstrādājamu bīstamo atkritumu apstrādes iekārtām un esošām iekārtām, lai palielinātu energoefektivitāti, uztvertu izplūdes gāzes glabāšanai vai izmantošanai vai reģenerētu materiālus no sadedzināšanas iekārtu darbības rezultātā radītajiem pelniem, ar nosacījumu, ka šādas darbības saskaņā ar šo pasākumu nepalielina iekārtu atkritumu pārstrādes jaudu vai nepagarina iekārtu darbmūžu, par ko investīciju projekta noslēgumā ir sniegti pierādījumi iekārtu līmenī) un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām (izņemot darbības, kas veiktas esošām iekārtām un paredzētas, lai palielinātu energoefektivitāti vai modernizētu dalīto atkritumu pārstrādes darbības, atkritumus pārveidojot par komposta bioatkritumiem, un bioatkritumu anaerobo noārdīšanu, ar nosacījumu, ka šādas darbības nepalielina iekārtu atkritumu pārstrādes jaudu vai nepagarina iekārtu darbmūžu, par ko investīciju projekta noslēgumā ir sniegti pierādījumi iekārtu līmenī);".

37. Izteikt 36.23. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.23. darbības, kur ilgstoša atkritumu apglabāšana var radīt kaitējumu videi;".

38. Izteikt 36.24. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.24. darbības, kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim;".

39. Izteikt 36.25. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.25. darbības, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā;".

40. Izteikt 36.26. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.26. darbības, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei;".

41. Izteikt 36.27. apakšpunktu šādā redakcijā:

"36.27. darbības, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam."

42. Svītrot 36.3 punktu.

43. Papildināt ar 39.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"39.3.1 nodrošināt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. pantā noteiktos uzraudzības pasākumus šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā;".

44. Izteikt 49.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"49.1.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Komercreģistrā;".

45. Papildināt ar 49.1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"49.1.4. tas ir reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā;".

46. Izteikt 49.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"49.4. uz gala labuma guvēju, izņemot šo noteikumu 49.1.3. apakšpunktu, nav attiecināmi šādi izslēgšanas kritēriji:
49.4.1. gala labuma guvējs vai persona, kura ir gala labuma guvēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt gala labuma guvēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
49.4.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
49.4.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
49.4.1.3. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
49.4.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
49.4.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
49.4.1.6. cilvēku tirdzniecība;
49.4.1.7. tādu preču un vielu pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta;
49.4.1.8. neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
49.4.2. uz to attiecas tāds attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmums par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, tas ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā:
49.4.2.1. vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī;
49.4.2.2. personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
49.4.3. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros gala labuma guvēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
49.4.4. ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
49.4.5. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīvā deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu."

47. Papildināt ar 49.2 punktu šādā redakcijā:

"49.2 Eiropas digitālās inovācijas centrs nenoraida gala labuma guvēja atbalsta pieteikumu, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams:
49.21. tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 49.4.1. vai 49.4.2.1. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;
49.22. tiesas spriedums vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 49.4.2.2. vai 49.4.3. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši."

48. Izteikt 52. punktu šādā redakcijā:

"52. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs atbilst Komisijas regulas Nr.  651/2014 27. panta 2. punkta nosacījumiem, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu šo noteikumu 31. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas darbību īstenošanai. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu."

49. Izteikt 53. punktu šādā redakcijā:

"53. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem Eiropas digitālās inovācijas centra inovācijas kopas dalībnieks var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Eiropas digitālās inovācijas centra dalībnieks – privātpersona – Finanšu ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā."

50. Izteikt 56. punktu šādā redakcijā:

"56. Atbalstu šo noteikumu 32. punktā minēto Eiropas digitālās inovācijas centra sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai sniedz Eiropas digitālās inovācijas centrs gala labuma guvējam saskaņā ar Komisijas regulu Nr.  2023/2831 vai Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)​, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam."

51. Izteikt 56.1 punktu šādā redakcijā:

"56.1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai atbalsta sniegšanai gala labuma guvējam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr.  1408/2013 un atbalsta sniegšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma gala labuma guvējiem saskaņā ar šo noteikumu 61.7. apakšpunktu."

52. Papildināt ar 56.2 punktu šādā redakcijā:

"56.2 Šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem Eiropas digitālās inovācijas centra inovācijas kopas dalībnieks var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Eiropas digitālās inovācijas centra dalībnieks – privāto tiesību juridiska persona – Finanšu ministrijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā."

53. Izteikt 57. punktu šādā redakcijā:

"57. Atbalstu nepiešķir šādām nozarēm un investīciju projektā paredzētajām darbībām:
57.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, ja gala labuma guvējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
57.2. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. pantā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, ja gala labuma guvējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.  1408/2013;
57.3. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.4. azartspēļu un derību nozarē (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
57.5. tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.6. alkohola tirdzniecībai (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.7. operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
57.8. atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
57.9. darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp ar tā pakārtotu izmantošanu, izņemot projektus, kas saistīti ar elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī ar saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi, atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma "Tehniskie norādījumi par principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanu saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma regulu" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 18. februāris, Nr. C 58/1) III pielikuma nosacījumiem;
57.10. darbībām Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas ietvaros, kas panāk tādu prognozēto siltumnīcefekta gāzu emisiju līmeni, kas nav zemāks par attiecīgajām līmeņatzīmēm."

54. Izteikt 57.1 punktu šādā redakcijā:

"57.1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai saskaņā ar Komisijas regulu Nr.  651/2014 veic atbilstības pārbaudi šo noteikumu 57.3., 57.4., 57.5., 57.6., 57.7., 57.8., 57.9. un 57.10. apakšpunktā minētajām un šādām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām:
57.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm;
57.12. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām;
57.13. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām."

55. Papildināt ar 57.2 punktu šādā redakcijā:

"57.2 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms de minimis komercdarbības atbalsta piešķiršanas Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas dalībniekiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā veic atbilstības pārbaudi šo noteikumu 57.1., 57.3., 57.4., 57.5., 57.6., 57.7., 57.8., 57.9. un 57.10. apakšpunktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām un 36.2, 49.1 un 61.1 punktā minētajiem nosacījumiem."

56. Izteikt 58. punktu šādā redakcijā:

"58. Ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā un šo noteikumu 57.3., 57.4., 57.6., 57.7., 57.8. apakšpunktā minētajās nozarēs un 57.9., 57.10. apakšpunktā un 36.2 punktā noteiktajās darbībās, de minimis atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja gala labuma guvējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai darbības izslēgtajās nozarēs saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  2023/2831 1. panta 2. punktu negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem (ja gala labuma guvējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punktu). Minētās prasības attiecināmas uz Eiropas digitālās inovācijas centru kā inovācijas kopu šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā noteiktajā gadījumā."

57. Papildināt ar 58.1 punktu šādā redakcijā:

"58.1 Gala labuma guvējam, kas vienlaikus darbojas nozarē vai veic darbības, kas Komisijas regulā Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulā Nr. 1408/2013 noteiktas kā neatbalstāmas, vai šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā noteiktajā gadījumā inovācijas kopas dalībniekam, kas vienlaikus darbojas nozarē vai veic darbības, kas Komisijas regulā Nr. 2023/2831 noteiktas kā neatbalstāmas, atbalstu var sniegt, ja investīciju projekta laikā investīcijas netiks veiktas darbībās, ko šie noteikumi nosaka kā neatbalstāmas atkarībā no de minimis regulas, saskaņā ar kuru tas pretendē uz de minimis atbalstu, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 58. punktu."

58. Izteikt 59. punktu šādā redakcijā:

"59. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi gala labuma guvējam uzskatāms brīdis, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu."

59. Izteikt 61. punktu šādā redakcijā:

"61. Gala labuma guvējam Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa saskaņā ar šo noteikumu 2.5. apakšpunktu uz atbalsta piešķiršanas brīdi pārbauda šādus nosacījumus:
61.1. vai plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.2. vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.3. vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju gala labuma guvējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
61.4. vai gala labuma guvējs nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);
61.5. vai gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
61.6. vai gala labuma guvējs nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
61.7. vai publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā, un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības veic saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu."

60. Papildināt ar 61.1 punktu šādā redakcijā:

"61.1 Šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pārbauda Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas atbilstību šo noteikumu 61. punktā (izņemot 61.1. apakšpunktu) minētajiem nosacījumiem un tam, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts inovācijas kopas dalībnieku līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem."

61. Izteikt 63.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"63.2. gala labuma guvējam maksimālā pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013;".

62. Izteikt 63.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"63.3. ja gala labuma guvējam, kas ir publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība, sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir finansējumu 100 % apmērā saskaņā ar šo noteikumu 61.7. apakšpunktu;".

63. Papildināt ar 63.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"63.4. šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā Eiropas digitālās inovācijas centram maksimāli pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831."

64. Izteikt 65. punktu šādā redakcijā:

"65. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktā noteiktajam termiņam. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 darbības beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam."

65. Izteikt 66.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"66.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 ietvaros – līdz 2026. gada 30. jūnijam;".

66. Svītrot 66.2. apakšpunktu.

67. Izteikt 66.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"66.3. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 ietvaros – līdz 2026. gada 30. jūnijam."

68. Izteikt 67. punktu šādā redakcijā:

"67. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr.  651/2014 nosacījumi, inovācijas kopas koordinatoram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."

69. Izteikt 68. punktu šādā redakcijā:

"68. Ja attiecībā uz gala labuma guvējam piešķirto de minimis atbalstu tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasības, inovācijas kopas koordinatoram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai projekta ietvaros gala labuma guvējam izmaksāto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem. Inovācijas kopas koordinatoram ir tiesības pēc tam atgūt šo summu no gala labuma guvēja."

70. Papildināt ar 68.1 punktu šādā redakcijā:

"68.1 Ja Eiropas digitālās inovācijas centra dalībnieki pārkāpj Komisijas regulas Nr. 2023/2831 prasības, inovācijas kopas koordinatoram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai projekta ietvaros Eiropas digitālās inovācijas centra dalībniekiem izmaksāto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem. Inovācijas kopas koordinatoram ir tiesības pēc tam atgūt šo summu no Eiropas digitālās inovācijas centra dalībniekiem."

71. Izteikt 70. punktu šādā redakcijā:

"70. Eiropas digitālās inovācijas centrs, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pantu, saņemto atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu drīkst kumulēt ar programmas "Digitālā Eiropa" ietvaros sniegto atbalstu un ar citu valsts atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta lielākā saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 27. pantu noteiktā atbalsta intensitāte."

72. Papildināt ar 70.1 punktu šādā redakcijā:

"70.1 Eiropas digitālās inovācijas centrs šo noteikumu 34.2 un 34.4 punktā minētajā gadījumā piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.  2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %."

73. Izteikt 71. punktu šādā redakcijā:

"71. Atbalstu, kas 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros gala labuma guvējam sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr.  1408/2013, drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā."

74. Izteikt 73. punktu šādā redakcijā:

"73. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punktam vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punktam piekļuvi informācijai nodrošina šādā veidā:
73.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina piekļuvi informācijai par Eiropas digitālās inovācijas centra darbību 10 gadus, sākot no dienas, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs ir piešķīris pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.2. gala labuma guvējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, skaitot no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.3. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā komercdarbības atbalsta sniedzējs inovācijas kopas koordinatoram nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, sākot no dienas, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem."

75. Papildināt ar 74. punktu šādā redakcijā:

"74. Līdz automatizētās digitālās attīstības ceļa kartes pieejamībai saskaņā ar šo noteikumu 36.13.1 apakšpunktu un līdz automatizētās digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma pieejamībai saskaņā ar šo noteikumu 36.13.2 apakšpunktu Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina digitālās attīstības ceļa kartes un atzinumu izsniegšanu šo noteikumu 36.13. un 36.14. apakšpunktā noteiktajā kārtībā."

76. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

77. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).

78. Papildināt ar 4. pielikumu (3. pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Ekonomikas ministrs V. Valainis
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr. 490

"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

 

Eiropas digitālās inovācijas centra metodoloģija atbalstāmo darbību īstenošanai

 

1. Eiropas digitālās inovācijas centra specializācijas joma un attīstības virzieni.

 Ietver informāciju par atbilstošo specializācijas jomu un tās attīstības virzieniem.

 2. Eiropas digitālās inovācijas centra institucionālā uzbūve.

 Ietver informāciju par Eiropas digitālās inovācijas centra vadību, sadarbības partneriem, to izvēles kritērijiem, reģionālo kontaktpunktu skaitu, izvietojumu, Eiropas digitālās inovācijas centra un tā sadarbības partneru pienākumiem, darbības virzieniem.

 3. Mērķgrupas apraksts un Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumi mērķgrupai.

Ietver informāciju par mērķgrupu, digitālā brieduma testu, tā pieejamības, aizpildīšanas nosacījumiem, novērtējuma kritērijiem, digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma izstrādes kritērijiem, termiņiem, ekspertu vai mentoru atlasi, pieeju tehnoloģiskajiem un citiem Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumiem."

2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr. 490

"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

   
 

(Eiropas digitālās inovācijas centrs, kurš izstrādājis ceļa karti)

 

Digitālās attīstības ceļa karte Nr. ____1

1. Vispārīga informācija par gala labuma guvēju (gala labuma guvēja pamatdati)
Gala labuma guvēja nosaukums 
Reģistrācijas numurs 
Uzņēmējdarbības juridiskā adrese 
Uzņēmējdarbības faktiskā adrese 
Statuss:
  sīkais (mikro) komersants

mazais komersants

vidējais komersants

lielais komersants

ārvalstu filiāle

zemnieku saimniecība

kooperatīvā sabiedrība

biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus

publiska persona vai tās institūcija

publiskas personas kapitālsabiedrība

pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas reģistrēta Latvijas Republikas teritorijā

 
Kontaktpersonas vārds, uzvārds 
Kontaktpersonas tālruņa numurs 
Kontaktpersonas e-pasta adrese 

Gala labuma guvēja pašreizējās darbības raksturojums (darbības joma, produkti/pakalpojumi)

 
 
 
 
 

2. Eiropas digitālā brieduma tests un tā rezultātu analīze (gala labuma guvēja digitālā brieduma testa rezultātu apkopojums un Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta skaidrojums par testa rezultātiem, papildus pievienojot ceļa kartei sākotnējo digitālā brieduma testu).

 

Digitālā brieduma testa rezultāti

Eiropas vienotā digitālā brieduma testa izpildes datums 
Eiropas vienotā digitālā brieduma testa Nr.2 
Vispārējais digitālā brieduma līmenis % (Digital maturity level)

%

Digitālā brieduma dimensiju analīze 
Digitālā biznesa stratēģija (Digital Business Strategy)

%

Digitālā gatavība (Digital Readiness)

%

Antropocentriskā digitalizācija (Human-Centric Digitalisation)

%

Datu drošība (Data Governance)

%

Automatizācija un mākslīgais intelekts (Automation & Artificial Intelligence)

%

Zaļā digitalizācija (Green Digitalisation)

%

Eiropas digitālā brieduma testa rezultātu interpretācija (sākotnējā testa/eksperta vērtējuma kopsavilkums) (Eiropas digitālās inovācijas centra eksperts, izvērtējot digitālā brieduma testa rezultātus, sniedz secinājumus par gala labuma guvēja digitālo briedumu katrā no pozīcijām, uzsverot gala labuma guvēja vājākās puses un jomas, kuras būtu nepieciešams attīstīt)

 
 
 
 
 

3. Gala labuma guvēja informācija par esošo situāciju, Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta novērtējums pēc digitālā brieduma testa rezultātiem, informācija par mērķi, plānotajām darbībām, plānoto īstenošanas termiņu, sasniedzamo rezultātu digitālajā transformācijā un inovatīvo risinājumu ieviešanu, ja attiecināms (apraksts par gala labuma guvēja jomām, kurās ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības).

3.1. Gala labuma guvēja risināmo problēmu un mērķu apraksts (apraksts par gala labuma guvēja esošo situāciju, investīciju projekta laikā plānotajiem uzlabojumiem, digitālajiem risinājumiem, kas pieejami, ieviesti un ko plānots ieviest, par spēju un gatavību ieviest)

 
 
 
 
 

3.2. Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta secinājumi pēc digitālā brieduma testa rezultātiem un gala labuma guvēja sniegtās informācijas (Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta vērtējums par gala labuma guvēja digitālā brieduma testa aspektiem jeb kategorijām par esošo digitālo briedumu un nepieciešamajiem uzlabojumiem, darbībām un plānoto īstenošanas termiņu)

 
 
 
 
 

3.3. Informācija par gala labuma guvēju, kas plāno jaunu, tirgū neesošu digitālu risinājumu (produkts, pakalpojums, tehnoloģija) izstrādi un ieviešanu (apraksts par gala labuma guvēja pieredzi, kas pamato nākotnes ieceres, mērķi, tā redzējumu par jauno digitālo risinājumu, biznesa modeli, stratēģiju un iecerētā risinājuma izstrādi un ieviešanu – šo sadaļu nepieciešams aizpildīt, ja attiecināms)

 
 
 
 
 

3.4. EDIC rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām

Lai paaugstinātu gala labuma guvēja digitālo briedumu, par pamatu ņemot gala labuma guvēja veikto digitālā brieduma testa rezultātus, gala labuma guvēja sniegto informāciju un EDIC eksperta izvērtējumu, ir nepieciešamas turpmākas investīcijas šādās identificētajās darbībās:

3.4.1. Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojums3 (nepieciešams nosaukt konkrētus pakalpojumus)

 
 
 
 

3.4.2. Atbalsts komercdarbības procesu digitalizācijai4

administratīvie procesi – finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība

personāla vadības procesi – cilvēku resursu vadība, darbalaika uzskaite, darba deleģēšana, personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija

pārdošanas procesi – klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (Customer relationship management – CRM)

resursu pārvaldības procesi – resursu vadība (Enterprise resource planning – ERP, noliktavu pārvaldības sistēmas), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana

datu pārvaldības procesi – datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra

transports un loģistikas procesi – lietu internets, viedie mobilitātes risinājumi, uztveres sistēmas, satiksmes monitorings

ražošanas un kvalitātes kontroles procesi – ražošanas un biznesa procesu vadība un automatizācija, kvalitātes kontroles sistēmas, datu sinhronizācija, datu analītika

operatīvās vadības procesi – biznesa vadība, biznesa analītika, lielo datu analītika, risinājumi vadības lēmumu pieņemšanai, datu automatizācija, sinhronizācija

stratēģiskā vadība – digitalizācijas (procesu un produktu) un inovāciju attīstības stratēģija

citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana

3.4.3. Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai5:

tradicionālo procesu digitalizācija

industrijas 4.0 risinājumu (automatizētas iekārtas, robotu risinājumi, sensoru tīkli un sakaru tehnoloģijas, mākslīgā intelekta risinājumu tehnoloģijas un citi investīcijas mērķim atbilstoši risinājumi, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) iegāde un ieviešana (paredzot gan nepieciešamās iekārtas, gan programmatūras komponenti) atbilstoši komersanta pamatdarbības specifikai

5G tīklā funkcionējošu sistēmu un iekārtu iegāde

datu uzglabāšanas risinājumi

procesu digitalizācijai nepieciešamo esošo ražošanas un citu iekārtu atjaunošana un efektivizēšana un jaunu iekārtu iegāde

jaunu iekārtu iegāde informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā saistībā ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu lietošanu ražošanas procesā

vienā platformā darbojošos risinājumu vai sistēmu darbību izveide un nodrošināšana (platformu ekonomika)

3.4.4. Uzņēmuma digitālo prasmju attīstība6:

korporatīvā ilgtspēja (environmental, social, and governance – ESG)

vispārēja personas datu aizsardzība

e-tiesiskais regulējums

mākoņpakalpojumi un to menedžments

lietotāju pieredze un lietotāju saskarne (UX/UI dizaina specializācija)

e-komercijas izstrāde un starptautiskā integrācija

datu analīze un vizualizācija

datubāzu izstrāde un uzturēšana

programmēšana

biznesa inteliģences sistēmu izstrāde

digitālā transformācija, tai skaitā digitālā pārveide, digitālās inovācijas, virtuālā vai paplašinātā realitāte, viedās tehnoloģijas

biznesa procesu analīze

uzņēmuma procesi un to digitalizācija, tai skaitā jaunu iekārtu ieviešana saimnieciskās darbības attīstībai

kiberdrošība un tās specializācijas

mākslīgais intelekts

augstas veiktspējas datošana

informācijas uzglabāšana internetā

digitālais mārketings

ražošanas procesu automatizācija un digitalizācija

projektēšanas un produktu izstrādes digitālie risinājumi

uzņēmējdarbības procesu digitalizācija

digitālo risinājumu ieviešana un pārvaldība

kvalitātes uzraudzības un kontroles digitālie risinājumi

digitālie pārdošanas risinājumi

programmēšana

tīmekļvietņu un sociālo portālu izmantošana

programmatūras konfigurācija

pārdošana tiešsaistē

digitālo prasmju attīstība

pašvadīta mācīšanās tiešsaistē

attēlu, video un audio apstrāde

prezentāciju sagatavošana

pamata programmēšanas prasmes

kiberdrošības un tās specializācijas apmācības

jaunu iekārtu vai procesu ieviešana saimnieciskās darbības attīstībai

3.4.5. Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā7

3.4.6. Cits atbalsts _________________________________________________

4. Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta gala labuma guvējam piedāvāto risinājumu apraksts (norādāma informācija par digitālajai transformācijai nepieciešamajiem ieguldījumiem – konkrētiem risinājumiem, izmaksām (tai skaitā konsultāciju izmaksām) u. c.)

Atbalsta virziena Nr.

Atbalsta virziena apraksts

Papildu informācija par katru no ieguldījumiem

Atzīmēt atbilstošo ar "X"

1.Kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai (ALTUM) (Atveseļošanas fonda 2.2.1.4.i. investīcija)  
1.1.Ieguldījums, piemēram, iekārtas/programmas nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
1.2.Ieguldījums, piemēram, iekārtas/programmas nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
2.Grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā (Atveseļošanas fonda 2.2.1.3.i. investīcija)  
2.1.Ieguldījums, piemēram, jaunas iekārtas/platformas risinājuma nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
2.2.Ieguldījums, piemēram, jaunas iekārtas/platformas risinājuma nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
3.Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība (Atveseļošanas fonda 2.3.1.2.i. investīcija)  
3.1.Ieguldījums, piemēram, apmācību joma, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
3.2.Ieguldījums, piemēram, apmācību joma, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
4.Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā, izņemot finanšu instrumentus (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra) (Atveseļošanas fonda 2.2.1.2.i. investīcija)  
4.1.Ieguldījums, piemēram, iekārtas/programmas nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
4.2.Ieguldījums, piemēram, iekārtas/programmas nosaukums, veids un cita informācija, kas identificē konkrēto ieguldījumu, kas veicams atbalsta virziena ietvaros  
5.Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumi (atbilstoši cenrādim)  

5. Šābrīža un prognozētie produktivitātes rādītāji pēc investīcijām digitālajā transformācijā (Eiropas digitālās inovācijas centra eksperts norāda informāciju par gala labuma guvēja projekta ne mazāk kā vienu sasniedzamo rādītāju jeb "key performance indicator" (turpmāk – KPI). Norādāmi tādi rezultatīvie rādītāji, kuri ir izmērāmi, nozīmīgi, ticami, reālistiski, objektīvi, ar metodoloģisku pamatojumu, laikus pieejami, salīdzināmi laikā. Izpildītie rādītāji kalpo kā pierādījums efektivitātes kāpumam gala labuma guvēja uzņēmumā pēc investīciju projekta īstenošanas. Ja gala labuma guvējs tiek pieteikts Procesu digitalizācijas programmas grantiem līdz 5000 euro, norādāms pirmais KPI):

ieviesta programmatūra, risinājums, aparatūra, sensors, iekārta, informācijas tehnoloģiju infrastruktūra (obligāti atzīmējams, ja gala labuma guvējs tiek pieteikts Procesu digitalizācijas programmā grantiem mazajiem un sīkajiem (mikro) komersantiem līdz 5000 euro) – pēc digitālās transformācijas ieviests __________________________ (nosaukt ieviesto vienību)

samazināts kļūdu līmenis izsūtītajos dokumentos (dokumentu skaits, kļūdu skaits, dati no grāmatvedības, ERP (Enterprise resource planning), CRM (pārdošanas vadības un klientu apkalpošanas) sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais rādītājs _____________ (skaits), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (skaits/procenti)

pakalpojumu un atbalsta izmaksu samazinājums (pakalpojumu un atbalsta izmaksu atspoguļojums, dati no ERP (Enterprise resource planning), CRM (pārdošanas vadības un klientu apkalpošanas), citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem, operatīvo finanšu pārskatu dati) – sākotnējās izmaksas viena klienta apkalpošanai _____________ (euro), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (euro)

transporta izmaksu samazinājums (dati no loģistikas, maršrutu plānošanas sistēmām, ERP sistēmām, citiem uzskaites rīkiem, kur atspoguļoti maršruti, nobrauktie kilometri, to izmaksas) – sākotnējais laika patēriņš viena klienta apkalpošanai _____________ (laiks minūtēs/stundās), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (laiks minūtēs/stundās)

ražošanas izmaksu samazinājums (visas ar ražošanu saistītās izmaksas – darbaspēka, iekārtu uzturēšanas izmaksas, izejmateriālu izmaksas, izmantoto resursu izmaksas u. c. ar ražošanas procesu saistītas izmaksas, kas iegūtas no ERP (Enterprise resource planning) sistēmas, citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem, operatīvajiem finanšu datiem) – sākotnējās ražošanas izmaksas _____________ (summa/apjoms), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (summa/apjoms)

ražošanas cikla laiks (dienās vai stundās, kas pamatots ar datiem no ERP (Enterprise resource planning) sistēmām, citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais saražoto vienību skaits dienā/nedēļā/mēnesī _____________ (vienību skaits), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (vienību skaits/procenti)

kopējās personāla izmaksas (uz vienu darbinieku pēc operatīvajiem finanšu datiem, dati no ERP (Enterprise resource planning) sistēmām, citām personāla uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējā paveicamo pienākumu hronometrēšana nodarbinātajiem _____________ (laiks/uzdevumu skaits), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (laiks/uzdevumu skaits)

darbības peļņas pieaugums, EUR (dati no ERP (Enterprise resource planning) sistēmām, citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējā peļņa, ņemot vērā esošos darba spēka resursus, _____________ (summa/procenti), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (summa/procenti)

jaudas izmantošanas līmenis (izmantotie iekārtu mērījumi, izmantotās enerģijas mērījumi, dīkstāvju uzskaitījums, kas apkopots no ražošanas un inventāra uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējie mērījumi _____________ (mērvienība), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (mērvienība)

brāķa samazinājums (saražotā brāķa vienības (gab.). Dati no ražošanas un inventāra uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais brāķa vienību skaits dienā/nedēļā/mēnesī _____________ (skaits), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (vienību skaits/procenti)

ražošanas cikla laiks un optimizācija (cikla laiks (stundas, minūtes, sekundes), izmantotie iekārtu mērījumi, izmantotās enerģijas mērījumi, dīkstāvju uzskaitījums. Dati no ražošanas un inventāra uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais ražošanas cikla laiks _____________ (stundas, minūtes, sekundes), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (laiks/procenti)

samazināts reklamāciju skaits (atgrieztie produkti vai kvalitātes iebildumi no pircējiem (gab.). Dati no CRM (pārdošanas vadības un klientu apkalpošanas), ERP (Enterprise resource planning) sistēmām, citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais atgriezto preču/produktu skaits, apkalpošanas laiks un nodarbināto kvalitātes novērtējums _____________ (apkalpošanas kvalitātes novērtējums, sūdzību skaits), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (sūdzību vai pozitīvo atsauksmju skaits/procenti)

izejmateriāla patēriņa samazinājums vai lietderīgā iznākuma palielinājums, EUR (informācija no operatīvajiem finanšu datiem, ERP (Enterprise resource planning) sistēmām, citām uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem, ko izmanto uzņēmums) – sākotnējās izejmateriālu izmaksas _____________ (summa/apjoms), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (summa/apjoms)

samazināts dīkstāvju skaits (dīkstāvju skaits vai laika mērvienība diennaktī, dati no inventāra un dīkstāvju uzskaites sistēmām vai citiem pamatojošajiem dokumentiem) – sākotnējais dīkstāvju skaits vai laiks _____________ (skaits/laika mērvienība), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (skaits/laika mērvienība)

procesu efektivizācija (datu vienību skaits, kas pieejami par procesu un iegūti no operatīvās finanšu informācijas) – sākotnējais procesam patērētais laiks _____________ (stundas, minūtes), pēc digitālās transformācijas plānots uzlabojums par _____________ (laiks minūtēs/stundās)

apmācīti nodarbinātie (tikai saskaņā ar apmācību programmu) – digitālās transformācijas ievaros apmācīti nodarbinātie _____________________________ (nosaukt jomu/apmācību nosaukums)

apmācīti nodarbinātie (saskaņā ar Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumiem) – digitālās transformācijas ievaros apmācīti ________ (skaits) nodarbinātie _____________________________ (nosaukt jomu/apmācību nosaukums)

nodrošināta pētniecība un radušās R&D (pētniecības un attīstības) izmaksas – investīciju pētniecības projekta ietvaros tiek īstenota vismaz viena pētniecības aktivitāte un ir radušās R&D izmaksas

cits (ierakstīt noteikto KPI) – _____________________________

Digitālās attīstības ceļa kartes eksperts(-i) digitalizācijas jautājumos, kurš(-i) ir piedalījies(-ušies) digitālās attīstības ceļa kartes izstrādē un apstiprināšanā (vārds, uzvārds, kontaktinformācija):

Digitālās attīstības ceļa kartes izdošanas datums (elektroniskā paraksta datums)

Digitālās attīstības ceļa kartes derīguma termiņš (beztermiņa)"


1 Ceļa kartē norādītā secība nav maināma, vienlaikus ceļa kartes izstrādē tā ir pielāgojama konkrētajam gala labuma guvējam (nevajadzīgās sadaļas ir dzēšamas). Gala labuma guvējs, kas pretendē uz atbalstu iekšējo procesu digitalizācijai līdz 5000 euro, aizpilda 1., 2., 3.4. un 5. sadaļu). Gala labuma guvējs, kas pretendē uz atbalstu digitālo apmācību programmā, var precizēt ceļa kartes 2., 3., 4. un 5. sadaļu.

2 Eiropas digitālās inovācijas centra sistēmā vai Eiropas digitālā brieduma testu (DMA – digital maturity assesment) sistēmā norādītais digitālā brieduma testa reģistrācijas numurs.

3 Ministru kabineta 13.09.2022. noteikumi Nr. 577

4 Ministru kabineta 10.01.2023. noteikumi Nr. 10

5 Ministru kabineta 05.07.2022. noteikumi Nr. 421

6 Ministru kabineta 12.09.2023. noteikumi Nr. 529

7 Ministru kabineta 09.01.2024. noteikumi Nr. 34

3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr. 490

"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577

   
 

(EDIC, kas izstrādājis ceļa karti)

Atzinums1 Nr.___

par investīciju projekta izpildes atbilstību izsniegtajai
Digitālās attīstības ceļa kartei Nr. ____

Atbalsta sniedzējs 
 

(Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra/Altum/EDIC)

 

1. Vispārīgā informācija

Gala labuma guvējsuzņēmuma nosaukums
Reģistrācijas numursxxxxxxxxxxx
Juridiskā adrese 
Uzņēmējdarbības faktiskā adrese 
Statuss 
Kontaktpersona 
Tālruņa numurs 
E-pasta adrese 

2. Eiropas vienotā digitālā brieduma testa rādītāji

Sākotnējā testa datumsx
Sākotnējā testa Nr. Eiropas DMA sistēmā/EDIC sistēmā2

Sākotnējā testa kopējie rezultāti par visiem procesiem %

x
Atkārtotā testa datumsx
Atkārtotā testa Nr. Eiropas DMA sistēmā/EDIC sistēmā

Atkārtotā testa kopējie rezultāti par visiem procesiem %

x
Digitālā brieduma testa kategorijas, kuros tests uzrāda uzlabojumusx

3. Pamatojoties uz gala labuma guvēja sākotnējā digitālā brieduma testa rezultātiem, konsultāciju laikā sniegto informāciju un Eiropas digitālās inovācijas centra izvērtējumu, digitālās attīstības ceļa kartē tika noteikta nepieciešamība veikt šādas darbības digitālās transformācijas nodrošināšanā:

Atbilstoši digitālās attīstības ceļa kartes informācijai: _____________

4. Digitālās attīstības ceļa kartē noteiktie produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie produktivitātes rādītāji pēc investīcijām digitālajā transformācijā:

Atbilstoši digitālās attīstības ceļa kartes informācijai: _____________

Gala labuma guvēja investīciju projekta(-tu) laikā tika _____________ (piemēram, ieviesti risinājumi, uzstādītas iekārtas, sensori, iegādātas programmatūras, licences), kas veicināja uzlabojumus _____________ (piemēram, procesos, darbībās).

Gala labuma guvējs ______________ (datums) veicis otrreizējo digitālā brieduma testu, kur saskaņā ar iegūtajiem rezultātiem _____ (ir/nav) redzams digitālā brieduma pieaugums _____________.

Ja pēc investīcijas projekta ieviešanas nav novērojams digitālā brieduma līmeņa pieaugums (otrreizējais digitālā brieduma tests neuzrāda uzlabojumu), sniegt skaidrojumu par iespējamajiem iemesliem.

Pēc investīcijas projekta īstenošanas _____________ (ir /nav sasniegti, norādot uzlabojuma aprakstu ar sasniegtajām mērvienībām) _____________ produktivitātes rādītāji.

5. Slēdziens (lieko dzēst)

Eiropas digitālās inovācijas centrs secina, ka gala labuma guvējs ir veicis darbības un saņēmis investīcijas, kas atbilst digitālās attīstības ceļa kartei, un apliecina, ka gala labuma guvējs _____ (ir/nav) izpildījis digitālās attīstības ceļa kartē noteiktos priekšnosacījumus EDIC nefinanšu atbalsta saņemšanai, ________ (ir/nav) sasniegti norādītie produktivitātes rādītāji un gala labuma guvēja saimnieciskajā darbībā _______ (ir/nav) vērojama digitālā transformācija (konsultāciju, apmācību gadījumā nepieciešams sniegt papildu skaidrojumu, piemēram, par konsultāciju, apmācību saturu, apmācību laikā zināšanas ieguvušo nodarbināto skaitu, testēto iekārtu, programmatūru).

Eiropas digitālās inovācijas centrs secina, ka gala labuma guvējs ir veicis darbības un saņēmis investīcijas, kas atbilst digitālās attīstības ceļa kartei, un apliecina, ka gala labuma guvējs _____ (ir/nav) izpildījis digitālās attīstības ceļa kartē noteiktos priekšnosacījumus Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras granta izmaksai, ___ (ir/nav) sasniegti norādītie produktivitātes rādītāji un gala labuma guvēja saimnieciskajā darbībā _______ (ir/nav) vērojama digitālā transformācija.

Eiropas digitālās inovācijas centrs secina, ka gala labuma guvējs ir veicis darbības un saņēmis investīcijas, kas atbilst digitālās attīstības ceļa kartei, un apliecina, ka gala labuma guvējs _____ (ir/nav) izpildījis digitālās attīstības ceļa kartē noteiktos priekšnosacījumus Altum aizdevuma kapitāla atlaides piemērošanai, _____ (ir/nav) sasniegti norādītie produktivitātes rādītāji un gala labuma guvēja saimnieciskajā darbībā _______ (ir/nav) vērojama digitālā transformācija.

Eiropas digitālās inovācijas centrs secina, ka gala labuma guvējs ir veicis darbības un saņēmis investīcijas, kas atbilst digitālās attīstības ceļa kartei, un apliecina, ka gala labuma guvējs _____ (ir/nav) izpildījis digitālās attīstības ceļa kartē noteiktos priekšnosacījumus biedrības/nodibinājuma _______ nefinanšu atbalsta saņemšanai, _____ (ir/nav) sasniegti norādītie produktivitātes rādītāji un gala labuma guvēja saimnieciskajā darbībā _______ (ir/nav) vērojama digitālā transformācija.

Eiropas digitālās inovācijas centrs secina, ka gala labuma guvējs ir veicis darbības un saņēmis investīcijas, kas atbilst digitālās attīstības ceļa kartei, un apliecina, ka gala labuma guvējs _____ (ir/nav) izpildījis digitālās attīstības ceļa kartē noteiktos priekšnosacījumus __________ (finansējuma saņēmēja nosaukums) granta izmaksai, _____ (ir/nav) sasniegti norādītie produktivitātes rādītāji un gala labuma guvēja saimnieciskajā darbībā _______ (ir/nav) vērojama digitālā transformācija.

Atzinuma datums (elektroniskā paraksta datums)

Eiropas digitālās inovācijas centra paraksttiesīgā persona

   

(amats)

 

(vārds, uzvārds)"

 

1 Atzinumā norādītā secība nav maināma, vienlaikus atzinuma izstrādē saturs ir pielāgojams konkrētajam gala labuma guvējam.

2 Norāda Eiropas digitālās inovācijas centra sistēmā vai Eiropas digitālā brieduma testu (DMA – digital maturity assesment) sistēmā norādītais digitālā brieduma testa reģistrācijas numuru.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Ekonomikas ministrija Veids: noteikumi Numurs: 490Pieņemts: 23.07.2024.Stājas spēkā: 26.07.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 143, 25.07.2024. OP numurs: 2024/143.1
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
353839
26.07.2024
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"