Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2024

Ogrē 2024. gada 25. aprīlī (prot. Nr. 6; 14.)
Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā
Precizēti 30.05.2024.
(prot. Nr. 8; 52.)

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
9. panta astoto daļu

1. Saistošie noteikumi "Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā" (turpmāk – Noteikumi) nosaka koplietošanas transportlīdzekļu – elektroskrejriteņu:

1.1. stāvēšanas vietu izvietojumu;

1.2. ātruma ierobežojuma zonas;

1.3. pārvietošanās ierobežojuma zonas;

1.4. novietošanas aizlieguma zonas;

un citus izmantošanas noteikumus Ogres novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.

2. Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs) nodrošina tādas vadības sistēmas uzstādīšanu un izmantošanu elektroskrejriteņos, kura nodrošina attālinātu:

2.1. ātruma ierobežojuma zonu iestatīšanu;

2.2. pārvietošanās ierobežojuma zonu iestatīšanu un monitoringu;

2.3. novietošanas aizlieguma zonu ievērošanas monitoringu;

2.4. maksimālā braukšanas ātruma ierobežojuma iestatīšanu;

2.5. atļauto stāvēšanas vietu izvietojuma iestatīšanu un monitoringu.

3. Pakalpojumu sniedzējs saskaņo ar Pašvaldību Noteikumu 1. punktā minēto vietu un zonu izvietojumu, iesniedzot Pašvaldībai adresētu iesniegumu.

4. Pašvaldība izskata pakalpojuma sniedzēja iesniegumu 2 nedēļu laikā.

5. Izvērtējot sabiedrisko nepieciešamību un atbilstību drošības kritērijiem Pašvaldības autoceļu uzraudzības komisija apstiprina koplietošanas transportlīdzekļu:

5.1. stāvēšanas vietu izvietojumu. Komisija var noteikt atsevišķu novietošanas vietu apzīmēšanu un iekārtošanu;

5.2. novietošanas aizlieguma zonas;

5.3. braukšanas ātruma ierobežojuma zonas;

5.4. pārvietošanās ierobežojuma zonas;

5.5. atļauto stāvēšanas vietu izvietojumu;

5.6. maksimālo braukšanas ātrumu.

6. Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējs var iniciēt jaunu stāvēšanas vietu un pārvietošanās zonu izvietojumu.

7. Pašvaldība pārskata un aktualizē koplietošanas transportlīdzekļu stāvēšanas vietas, novietošanas aizlieguma un ātruma ierobežošanas zonas pēc nepieciešamības.

8. Noteikumu 5. punktā minēto vietu un zonu izvietojumu Pašvaldības Centrālās administrācijas Komunikācijas nodaļa publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv.

9. Perona, kura konstatē, ka koplietošanas transportlīdzeklis ir novietots neatbilstoši var informēt pakalpojuma sniedzēju izmantojot mobilo aplikāciju, tīmekļvietnes pakalpojumus vai Pašvaldības policiju, pirms tam veicot pārkāpuma fotofiksāciju.

10. Pakalpojumu sniedzējs nodrošina elektroskrejriteņu, kas novietoti stāvēšanai aizlieguma zonā, novietoti neatbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem, apgāzušies, iebraukti ūdenī u.tt., pārvietošanu uz atļauto stāvēšanas vietu nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā pēc informācijas saņemšanas.

11. Noteikumu pārkāpšanas gadījumā Ogres novada pašvaldības policija informē pakalpojuma sniedzēju par pienākumu veikt Noteikumu 10. punktā minētās darbības.

12. Noteikumu izpildi kontrolē pašvaldības amatpersonas un Ogres novada pašvaldības policijas amatpersonas atbilstoši kompetencei.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 13/2024 "Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 9. panta astoto daļu pašvaldība ir tiesīga noteikt koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas, novietošanas aizlieguma zonas, izvērtējot to sabiedrisko nepieciešamību un atbilstību drošības kritērijiem.

1.2. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt vienotu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldības administratīvajā teritorijā tiek organizēta koplietošanas transportlīdzekļu izmantošana.

1.3. Pašvaldību likuma 5. panta pirmā daļa nosaka pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas – Pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi.

1.4. Pašvaldībai, izdodot saistošos noteikumus, nepieciešams nodrošināt novada iedzīvotājiem pieņemamu, uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem, balstītu mikromobilitātes principu ieviešanu sadzīvē. Koplietošanas transportlīdzekļu koncepts ir salīdzinoši jauns un tomēr šā servisa izmantošanas praktiskās izpausmes rada neērtības apkārtējiem iedzīvotājiem ar pirmo tā ieviešanas dienu. Pārsvarā šīs neērtības ir saistītas ar transportlīdzekļu paviršu novietošanu stāvēšanai uz ietvēm, māju pagalmos (traucē gājējiem, velobraucējiem, cilvēkiem ar invaliditāti u.c.) un pakalpojumā neesoša transportlīdzekļu haotiska atstāšana stāvēšanas vietās, kā arī pārvietošanos publiskajā telpā ar maksimālo ātrumu, kas rada ne tikai neērtības, bet bīstamību pašiem braucējiem un apkārtējiem.

Lai šos jautājumus sakārtotu ir sagatavots Saistošo noteikumu projekts.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu ieņēmumu daļu nav paredzēta.

2.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz arī citu ietekmi uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.3. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. Sociālā ietekme – saistošo noteikumu īstenošana paredz tiešu ietekmi uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu kā arī sabiedrību kopumā, jo attīstot mikromobilitātes pieejamību tiek panākta pozitīva ietekme uz sabiedrisko domu – tiek darīts kopējs labums, interesenti izmanto iespēju nokļūt galamērķī ar alternatīvu transporta veidu, atslogojot sabiedrisko transportu, samazinot automašīnu daudzumu pilsētu ielās. Ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām noteikumi neparedz.

3.2. Ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana tiešas ietekmes uz vidi neradīs.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – tiešas ietekmes nav.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – saistošie noteikumi neparedz tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldības teritorijā.

3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošo noteikumu īstenošana tiešā veidā neietekmē tirgus dalībnieku skaitu un pakalpojuma pieejamību tirgū.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmSaistošo noteikumu piemērošanas jautājumos personas var vērsties Ogres novada pašvaldībā personīgi vai rakstot uz elektronisko adresi ogredome@ogresnovads.lv.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas, kas neradīs tiešu ietekmi uz pašvaldības autonomo funkciju izpildi.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuNav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti Pašvaldības budžeta ietvaros.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas nepieciešams minētā mērķa sasniegšanai – pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildei.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām2024. gada 27. martā Ogres novada pašvaldība pieņēma lēmumu par saistošo noteikumu projekta publicēšanu sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, līdz 2024. gada 11. aprīlim Pašvaldība nav saņēmusi nevienu viedokli, priekšlikumu vai ierosinājumu.
Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanu Ogres novadā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ogres novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 13/2024Pieņemts: 25.04.2024.Stājas spēkā: 15.06.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 115, 14.06.2024. OP numurs: 2024/115.16
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
352784
15.06.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"