Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Dobeles novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 10 2024. gada 29. maijā Grozījumi Dobeles novada pašvaldības 2023. gada 26. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 1 "Dobeles novada pašvaldības teritorijas kopšanas un tajā esošo ēku un būvju uzturēšanas noteikumi"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas Izdarīt Dobeles novada pašvaldības 2023. gada 26. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 1 "Dobeles novada pašvaldības teritorijas kopšanas un tajā esošo ēku un būvju uzturēšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2023, Nr. 72) šādus grozījumus: 1. Izteikt saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatu šādā redakcijā: "Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3., 4. un 5. punktu, Ministru kabineta 2010. gada 28. septembra noteikumu Nr. 906 "Dzīvojamās mājas sanitārās apkopes noteikumi" 4. punktu, Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 158.2. apakšpunktu" 2. Papildināt saistošos noteikumus ar 7.1 punktu šādā redakcijā: "7.1 Publiski pieejamajā apstādījumu teritorijā un zālienā aizliegts braukt un novietot mehāniskos transportlīdzekļus, ja tas nav saistīts ar apstādījumu apsaimniekošanu." 3. Papildināt saistošos noteikumus ar 8.1 punktu šādā redakcijā: "8.1 Nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs nodrošina ēku, kuras klasificētas par cilvēku drošību apdraudošu būvi, noslēgšanu (ieejas un pagrabu durvis aizslēdz, logus aizver vai aizbultē, vai veic logu un durvju ailu noslēgšanu, izmantojot citu tehnisku risinājumu) un to teritorijas norobežošanu, lai novērstu nepiederošu personu iekļūšanu un uzturēšanos tajās." 4. Papildināt saistošos noteikumus ar 26.1 punktu šādā redakcijā: "26.1 Par noteikumu 7.1 punktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 300 naudas soda vienībām." Dobeles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs I. Gorskis
Dobeles novada
pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 10 "Grozījumi Dobeles
novada pašvaldības 2023. gada 26. janvāra saistošajos noteikumos
Nr. 1 "Dobeles novada pašvaldības teritorijas kopšanas un
tajā esošo ēku un būvju uzturēšanas noteikumi""
|
Sadaļas nosaukums |
Sadaļas paskaidrojums |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums. |
1.1. Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumu Nr.
279 "Ceļu satiksmes noteikumi" 114. punkts
noteic, ka transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana
atļauta ceļa labajā pusē iespējami vairāk pa labi uz
nomales, bet, ja tās nav - brauktuves malā vietās, kur ir
iespējams piebraukt, nepārkāpjot šo noteikumu prasības. Ja
brauktuves malā ir izveidoti šim nolūkam paredzēti
paplašinājumi, transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana
atļauta šajos paplašinājumos. Tāpat automašīnas novietošana
stāvēšanai atļauta arī minēto noteikumu 115. un 117. punktā
norādītajos gadījumos (apdzīvotās vietās arī ceļa kreisajā
pusē, ja uz ceļa nav vairāk par vienu joslu katrā
braukšanas virzienā un ja brauktuves vidū nav tramvaja
sliežu ceļa klātnes; apdzīvotās vietās uz vienvirziena
ceļiem; speciāli ierīkotās vai apzīmētās stāvvietās).
Turklāt autovadītājam jāņem vērā arī minēto noteikumu 121.
un 122. punktā norādītie aizliegumi automašīnas
novietošanai stāvēšanai.
No minētā ir secināms, ka transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana ir atļauta uz ceļiem, nevis zaļajā zonā, taču konkrēts aizliegums, līdz ar to arī administratīvā atbildība par tā pārkāpumu, normatīvajos aktos nav iekļauta. Lai pasargātu publiski pieejamos apstādījumus un zālienu no izbraukāšanas, Dobeles novada pašvaldības 2023. gada 26. janvāra saistošie noteikumi Nr. 1 "Dobeles novada pašvaldības teritorijas kopšanas un tajā esošo ēku un būvju uzturēšanas noteikumi" (turpmāk - SN. Nr. 1) papildināti ar normu, kas aizliedz publiski pieejamajā apstādījumu teritorijā un zālienā braukt un novietot mehāniskos transportlīdzekļus, ja tas nav saistīts ar apstādījumu apsaimniekošanu. SN Nr. 1 papildināti arī ar sankciju par iepriekš minētās normas pārkāpšanu, kas paredz par noteikumu 7.1 punktā noteikto prasību neievērošanu piemērot brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz 100 naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz 300 naudas soda vienībām. 1.2. Būvniecības likuma 19. panta ceturtā daļa noteic, ka būves īpašnieks nodrošina būves un tās elementu uzturēšanu ekspluatācijas laikā, lai tā atbilstu šā likuma 9. pantā būvei noteiktajām būtiskām prasībām (mehāniskā stiprība un stabilitāte; ugunsdrošība; vides aizsardzība un higiēna/nekaitīgums; lietošanas drošība un vides pieejamība; akustika (aizsardzība pret trokšņiem); energoefektivitāte; ilgtspējīga dabas resursu izmantošana). Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" (turpmāk - Vispārīgie būvnoteikumi) 158.1. apakšpunkts noteic, ka būve ir jāsakārto, jāveic tās konservācija vai jānojauc (atkarībā no konkrētiem apstākļiem), ja tās stāvoklis neatbilst Būvniecības likuma 9. pantā noteiktajām būtiskajām prasībām attiecībā uz būves lietošanas drošību, mehānisko stiprību un stabilitāti. Vispārīgo būvnoteikumu 158.2. apakšpunkts noteic, ka būve ir jāsakārto, jāveic tās konservācija vai jānojauc (atkarībā no konkrētiem apstākļiem), ja būves fasādes un citu ārējo konstrukciju tehniskais stāvoklis vai ārējais izskats neatbilst pilsētvides ainavas vai ainaviski vērtīgās teritorijas prasībām (būve ir vidi degradējoša vai bojā ainavu), kuras ir noteiktas pašvaldības saistošajos noteikumos par namu un to teritoriju un būvju uzturēšanu. Vispārīgo būvnoteikumu 159.2. apakšpunkts noteic, ka Pašvaldība nosaka būves īpašniekam sakārtot būvi, lai tā atbilstu pilsētvides ainavas vai ainaviski vērtīgās teritorijas prasībām, ja būve bojā ainavu. Praksē ir konstatēti gadījumi, kad ēkas ir klasificētas par cilvēku drošību apdraudošu būvi, taču šo ēku īpašnieki vai tiesiskie valdītāji lēmumā norādītajā termiņā nav veikuši ēkas norobežošanu, lai novērstu nepiederošu personu iekļūšanu un uzturēšanos tajās. Līdz ar to pastāv risks sabiedrības drošības apdraudējumam. Lai to novērstu, nepieciešams saistošos noteikumus Nr. 1 papildināt ar normu, kas uzliek par pienākumu nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam nodrošināt ēku, kuras klasificētas par cilvēku drošību apdraudošu būvi, noslēgšanu (ieejas un pagrabu durvis aizslēdz, logus aizver vai aizbultē, vai veic logu un durvju ailu noslēgšanu, izmantojot citu tehnisku risinājumu) un to teritorijas norobežošanu, lai novērstu nepiederošu personu iekļūšanu un uzturēšanos tajās. Administratīvā atbildība par normatīvajos aktos noteikto būves konservācijas vai norobežošanas prasību neievērošanu iestājas saskaņā ar Būvniecības likuma 26. pantu. 1.3. Grozījumus saistošajos noteikumos var izdarīt tikai ar citiem saistošajiem noteikumiem. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu. |
2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz
pašvaldības budžetu - noteikumu izpilde notiks pašvaldības
kārtējā gada budžeta ietvaros:
2.1.1. ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no iekasētajiem naudas sodiem; 2.1.2. nav attiecināms uz izdevumu daļu; 2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā. 2.2. Nav nepieciešami papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekmi uz konkurenci. |
3.1. Sociālā ietekme - uzlabosies vides sakoptība, kas
veicinās iedzīvotāju labsajūtu.
3.2. Ietekme uz vidi - noteikumu pieņemšana nodrošinās vides sakārtošanu. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav tieši attiecināms. Nodrošinot, ka nepiederošas personas neiekļūst ēkās, kas klasificētas par cilvēku drošību apdraudošu būvi, tiks novērsts apdraudējums personu veselībai. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav tieši attiecināms. Noteikumi neatstās tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. Netiešā veidā sakopta vide ir pievilcīgāka uzņēmējdarbībai un var to sekmēt. 3.5. Ietekme uz konkurenci - nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām. |
4.1. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu prasību
pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas
izskatīšanai veic Dobeles novada pašvaldības policija un
Dobeles novada pašvaldības Būvvalde. Administratīvā
pārkāpuma lietu izskata Dobeles novada pašvaldības
Administratīvā komisija un Dobeles novada pašvaldības
Būvvalde.
4.2. Nav paredzētas papildu administratīvo procedūru izmaksas. 4.3. Papildu izmaksas attieksies tikai uz tām fiziskām un juridiskām personām, kuras būs pārkāpušas noteikumu prasības un kurām būs piemērots administratīvais sods - naudas sods. 4.4. Izsludinātie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Noteikumi tiks publicēti pašvaldības informatīvajā izdevumā un oficiālajā pašvaldības tīmekļvietnē, vienlaikus nodrošinot atbilstību oficiālajai publikācijai, norādot atsauci uz oficiālo publikāciju atbilstoši Pašvaldību likuma 47. panta astotajai daļai. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Noteikumi ir izstrādāti pašvaldības autonomo funkciju
nodrošināšanai.
5.2. Saistošo noteikumu izpilde notiks iesaistot esošos cilvēkresursus. Pašvaldībā papildus institūcijas un štata vietas netiks radītas. |
6. Izpildes nodrošināšana | Noteikumu izpildi nodrošināšana - Dobeles novada domes Vidi degradējošu būvju komisija un Dobeles novada pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Dobeles novada pašvaldības Administratīvā komisija un Dobeles novada pašvaldības būvvalde. |
7. Prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana. | Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām. |
8.1. Noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar
to izpildes nodrošināšanā iesaistītajām institūcijām.
8.2. Sabiedrības līdzdalības veids - informācijas publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē un iesniegto priekšlikumu izvērtēšana. 8.3. Noteikumu projekts bija publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.dobele.lv no 2024. gada 8. marta līdz 2024. gada 22. martam (ieskaitot). 8.4. Publicēšanas laikā par noteikumu projektu netika saņemti sabiedrības viedokļi. |
Dobeles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs I. Gorskis