Ministru kabineta rīkojums Nr. 386
Rīgā 2024. gada 21. maijā (prot. Nr. 21 14.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2023.
gada 18. janvāra rīkojumā Nr. 15 "Par 2.1.1.1.i.
investīcijas projekta "Publiskā iepirkuma procesu un
pakalpojumu digitālā transformācija" pases
apstiprināšanu"
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 18. janvāra rīkojumā Nr.
15 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Publiskā
iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija"
pases apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 15. nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt rīkojuma nosaukumu šādā redakcijā:
"Par
2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Publiskā iepirkuma procesu
un pakalpojumu digitālā transformācija" pases
apstiprināšanu".
2. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Apstiprināt 2.1.3.1.i. investīcijas projekta
"Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā
transformācija" (turpmāk - projekts) pasi (pielikums) un
projekta izmaksas ne vairāk kā 1 626 240 euro apmērā, tai
skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
finansējumu investīcijai 1 344 000 euro apmērā un valsts
budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai
ne vairāk kā 282 240 euro apmērā."
3. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijai uzaicināt Iepirkumu uzraudzības biroju iesniegt
projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu
pieejamība, koplietošana un analītika" ietvaros."
4. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Projektu finansēt 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu
pieejamība, koplietošana un analītika" ietvaros, ja projekta
iesniegums atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem
nosacījumiem."
5. Izteikt pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra pienākumu izpildītājs ‒
veselības ministrs H. Abu Meri
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 21. maija
rīkojumam Nr. 386
"Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 18. janvāra
rīkojumam Nr. 15
2.1.3.1.i.
investīcijas projekta "Publiskā iepirkuma procesu un
pakalpojumu digitālā transformācija" pase
Investīcijas |
2.1.3.1.i. |
projekta |
Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā
transformācija |
pase |
|
|
|
|
|
|
(numurs) |
|
(projekta nosaukums) |
|
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas
īsteno projektu (institūcija) |
Iepirkumu uzraudzības birojs |
1.2. Projekta īstenošanas
partneri |
Nav plānoti |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums |
Datu pārvaldības attīstības programma |
2.2. Saistība ar citiem projektiem |
Nav saistības ar citiem projektiem |
3. Projekta mērķis un galvenie
ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais
saturs |
Izveidot jaunu IUB biznesa
prasībām atbilstošu, mūsdienīgos augstākās kvalitātes IKT
risinājumos balstītu PVS, nodrošinot visu IUB pamatfunkciju
izpildes biznesa procesu un IUB pakalpojumu efektīvu atbalstu
un automatizāciju - ar iepirkumiem saistītās informācijas
ievadi, uzkrāšanu, apstrādi, analīzi un tālāknodošanu,
pieejamības nodrošināšanu sabiedrībai, tai skaitā
informācijas pārizmantošanu no un uz citām informācijas
sistēmām, novēršot vienas informācijas ievadi vairākās
sistēmās, kā arī ērtu darba vidi sistēmas lietotājiem |
3.2. Projekta pamatojums
(aktualitāte/nepieciešamība/ risināmā problēma) |
Pašlaik izmantotā PVS izstrādāta
2009. gadā. Pilnvērtīga sistēmas atbalsta IUB biznesa procesu
īstenošanai ir nepieciešama jaunas PVS izstrāde un ieviešana.
Lai attīstītu jaunos IUB biznesa procesu atbalstam
nepieciešamos tehnoloģiskos risinājumus, kas ļaus efektīvāk
izmantot sistēmu un tās uzturēšanu nākotnē, nepieciešams
nodrošināt PVS atbilstību valsts IKT politikas un
arhitektūras prasībām, tai skaitā piekļūstamības prasībām, kā
arī, ja iespējams, izmantot atvērtā koda risinājumu un
uzlabot PVS lietojamību un tālākizmantojamību |
3.3. Projekta ieguvumi1 |
Ieguvuma mērīšanas vai
verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 |
Vērtība |
Sasniegšanas laiks
(gads) |
3.3.1. Institūcijas ieguvums:
Datu analīzes rīka ieviešana
|
Samazināts laiks standarta atskaišu un pārskatu
sagatavošanai un pielāgošanai
Mērāmais
rādītājs - laiks, kas nepieciešams standarta
atskaišu un pārskatu sagatavošanai (stundas gadā)
Sākotnējā
vērtība - 3234 stundas gadā (2021. gads)
|
2264 stundas |
2025. |
3.3.2. Institūcijas ieguvums:
Datu pārizmantošana no citām sistēmām,
informācijas atlases un apkopošanas pilnveide atbalsta
procesos (iespēja ātrāk veikt procesu)
|
Samazināts laiks administratīvā pārkāpuma procesa (APP)
lietas informācijas ievadei un apstrādei
Mērāmais
rādītājs - laiks, kas vidēji nepieciešams APP lietas
izveidei sistēmā, ievadot nepieciešamos pamatdatus un
atlasot saistītos iepirkumus (stundas)
Sākotnējā
vērtība - vidēji 5 stundas uz 1 APP lietu
|
3,5 stundas |
2025. |
3.3.3. Nozares
ieguvums:
Publiski pieejamās iepirkumu informācijas pārizmantošana
jaunu iepirkumu publikācijas sagatavošanai
|
Pilnveidojot līdzīgu iepirkumu informācijas meklēšanas un
pārizmantošanas iespējas, samazināts vidējais laika
patēriņš jaunas iepirkuma publikācijas izveidei
Mērāmais
rādītājs - laiks, kas vidēji nepieciešams jaunas
iepirkuma publikācijas izveidei, salīdzinot ar sākotnējo
vērtību (procentos)
Sākotnējā
vērtība - 100 %
|
75 % |
2025. |
3.3.4. Sabiedrības
ieguvums:
Uzlabota publiskās ar iepirkumiem saistītās informācijas
pieejamība un lietojamība, vienlaikus palielinoties
pieejamās informācijas kvalitātei un apjomam
|
Samazināts laiks nepieciešamās informācijas meklēšanai,
mainoties tā laika proporcijai, kurš tiek izmantots
informācijas meklēšanai un satura iepazīšanai
Mērāmais
rādītājs - laiks, kas tiek patērēts informācijas
meklēšanai un satura iepazīšanai
Sākotnējā
vērtība - vidējais sesijas ilgums 6,5 minūtes, no
tām 3 minūtes meklēšanai un 3,5 minūtes satura
iepazīšanai
|
1 minūte meklēšanai un 5,5 minūtes satura
iepazīšanai |
2025. |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums
(kopā) |
4.2. Plānotais pievienotās
vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to
pieprasīt4 |
1 344 000 EUR |
282 240 EUR |
Nav paredzēts |
|
|
|
|
Projekta ietvaros veicamo darbību un
būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apmērs (indikatīvi) |
Maksimālais apmērs5 |
Darbības iznākums |
Sistēmas pamatdarbības funkcionalitātes izstrāde:
1. Paziņojuma publicēšanas pamata funkcionalitātes
izstrāde, e-veidlapu moduļa integrācija PVS, pilnveidojot
pasūtītāju pircēju profilus un nodrošinot efektīvāku
informācijas apstrādi
2. Sūdzību apstrādes pamata funkcionalitātes
izstrāde
3. Kontroles - pirmspārbaužu un pēcpārbaužu - pamata
funkcionalitātes izstrāde
4. Administratīvo pārkāpumu, resorisko pārbaužu pamata
funkcionalitātes izstrāde
5. Sistēmas administrēšana (lietotāju klasifikatoru,
sistēmas iestatījumu pārvaldība)
6. Efektīva informācijas izgūšana, apstrāde un
atrādīšana vai atdošana
7. Sistēmas atbilstības nodrošināšana drošības un
veiktspējas prasībām, kas noteiktas valsts informācijas
sistēmām
8. Jaunu administratīvo rīku izveide sistēmfunkciju
uzlabošanai, kuri ļaus ērtāk un efektīvāk veikt datu
apstrādi dažādos griezumos:
• datu analīzes rīks
• atskaišu un statistikas rīki
• informācijas vizualizācijas rīks
• pasūtītāju reitingu rīks
• "iepirkumu karodziņu" rīks
|
1 344 000 EUR
|
1 344 000 EUR
|
Izveidota jauna sistēma, kas
nodrošina visas IUB prasības procesu izpildē |
5. Projekta ieguldījums reformu un
investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts6 |
Valsts mākonī
(jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu attīstības
saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) |
Termiņš ieviešanai produkcijā (gads,
ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji (skaits) |
1 |
Publikāciju vadības sistēma |
Esošās sistēmas informācijas resursi tiek
uzturēti Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra un VAS
"Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"
noslēgtā līguma ietvaros nodrošinātā datu centra
mākoņdatošanas pakalpojumā uz virtuāliem serveriem |
Jā |
IKT risinājuma attīstības
apraksts saskaņots VARAM 2022. gada 25. oktobrī (VARAM
25.10.2022 vēstule Nr. 11-1/7352 |
31.12.2024. |
8103 |
5.2. Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu lietotāji
(institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par attīstības
plānu8 |
Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) |
|
NAV |
NAV |
NAV |
NAV |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās
nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs nosaukums |
Termiņš piekļuves
nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
4 |
5.3.1. Līgumi
5.3.2. Sūdzības
5.3.3. Publikācijas, iepirkumi
5.3.4. CPV klasifikators
|
31.12.2024. |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas
kapacitāte9
Projekta uzraudzība
Projekta uzraudzību nodrošinās Finanšu ministrija
atbilstoši noteiktajai Atveseļošanas un noturības mehānisma
IKT projektu uzraudzības kārtībai.
Projekta vadība un
īstenošana
IUB vadība (Projekta vadības uzraudzības un virsvadības
komiteja) nodrošinās īstenošanas atbilstību projekta
mērķiem, izteiks priekšlikumus projekta virzībai un
aktivitātēm, kā arī izskatīs projekta vadības
problemātiskos jautājumus un nodrošinās stratēģiski svarīgu
jautājumu risināšanu un lēmumu pieņemšanu. Projekta vadības
uzraudzības un virsvadības komiteju veido IUB vadītājs,
vadītāja vietnieki un struktūrvienību vadītāji. Projekta
vadības uzraudzības un virsvadības komitejas sanāksmes
atbilstoši nepieciešamībai tiks organizētas IUB vadības
sanāksmju laikā.
Projekta īstenošanu, tai skaitā Projekta vadības grupas
ietvaros, nodrošinās IUB vadītāja vietnieks, IUB Juridiskā
departamenta direktors, IUB Informācijas departamenta
direktors, IUB Informācijas departamenta direktora
vietnieks un IUB Informācijas departamenta vadošais
informācijas sistēmu administrators. Projekta īstenošanā
iesaistītais IUB personāls, kā arī finanšu atbalsta
funkciju personāls tiks finansēts no IUB budžeta saskaņā ar
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku
atlīdzības likumu un Valsts un pašvaldību institūciju amatu
katalogu, amatu klasifikācijas un amatu apraksta
izstrādāšanas kārtību.
Projekta vadītājs un citi projekta vadībai nepieciešamie
speciālisti tiks finansēti no IUB budžeta atbilstoši IUB
2022. gada 1. aprīlī noslēgtajam līgumam Nr.
6-1/IUB/2022/001 (pasūtītāja EDUS Nr. 7-17/35) par
Publikāciju vadības sistēmas modernizācijas projekta
vadību
|
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai
skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Jaunā PVS, kas tiks izveidota atbilstoši IUB biznesa
procesu un IKT prasībām, nodrošinās visu IUB pamatfunkciju
izpildes pakalpojumu efektīvu atbalstu un procesu
automatizāciju - ar iepirkumiem saistītās informācijas
ievadi, apstrādi, uzkrāšanu, analīzi un tālāknodošanu,
pieejamības nodrošināšanu sabiedrībai, tai skaitā
informācijas pārizmantošanu no un uz citām informācijas
sistēmām, novēršot vienas informācijas ievadi vairākās
sistēmās, kā arī ērtu darba vidi sistēmas lietotājiem. Tā
rezultātā tiks panākts uzlabojums ar iepirkumu procesiem
saistītās informācijas sniegšanā gan sabiedrībai kopumā,
gan atsevišķām grupu mērķauditorijām.
Projekta ieviešanas rezultātā IUB, nozares un
sabiedrības ieguvums 13 gadu laikā (tai skaitā 10 gadus pēc
projekta īstenošanas) - kopējais projekta īstenošanas
lietderīgums - būs 1 115 485,50 euro. Kopējais
projekta lietderīgums aprēķināts, no projekta ieguvumiem 3
581 465,50 euro apmērā (kopsummā) atņemot
nepieciešamos uzturēšanas izdevumus 839 740,00 euro
apmērā un investīcijas 1 626 240,00 euro apmērā.
Projekta pašreizējā ekonomiskā neto vērtība (ENPV)
plānota 664 932,20 euro apmērā, ekonomiskā
ienesīguma norma (ERR) - 13,60 %, ieguvumu un izmaksu
attiecība (B/C) - 1,36.
Projekta ieviešana dos valsts pārvaldei (IUB un nozarei)
kopējo resursu ietaupījumu 1 180 748,70 euro apmērā
un sabiedrībai sociālo ieguvumu 2 400 716,80 euro
apmērā, kopā 3 581 465,50 euro.
Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts
pārvaldes darbinieku skaitu. Ieviešot jauno PVS, iespējams
ar esošajiem IUB un nozares (citu iestāžu) resursiem
nodrošināt augstāku sniegto pakalpojumu kvalitāti, apjomu
un ātrumu.
Sociālie
ieguvumi: uzlabojot iepirkumu informācijas
pieejamību, iepirkumu risku pārvaldību un informāciju,
nodrošinot labāku sabiedrības un iepirkumu dalībnieku
informētību par publisko iepirkumu norisi, līdzekļu
saimniecisku izlietošanu un noslēgto līgumu izpildi,
iespējams īstenot saimnieciski izdevīgākus līgumus kopumā.
Vidējais ieguvums no saimnieciski izdevīgāku līgumu
noslēgšanas tiek lēsts vismaz 0,005 % apmērā no gada
iepirkumu līgumcenu kopējās vērtības, 10 gadu laikā
nodrošinot sabiedrības ieguvumu 1 953 375,20 euro
apmērā. Papildus tam sabiedrībai rodas ietaupījums no
iespējas vienkāršāk un operatīvāk piekļūt saturam,
izmantojot uzlabotas informācijas meklēšanas iespējas un
saņemot kvalitatīvāku un apjomīgāku informāciju lietotājam
piekļūstamākā un ērtākā tīmekļvietnē, tai skaitā mazāk
laika patērējot satura meklēšanai, bet vairāk - tā
iepazīšanai. 10 gadu laikā sabiedrībai ietaupītā laika
vērtība (iegūta, pamatojoties uz vidējās algas apmēru
tautsaimniecībā) veidos 447 341,60 euro.
Ieguvumi
nozarei: uzlabojot iepirkumu paziņojumu
sagatavošanas, iepirkumu pārvaldības, lietotājam sistēmā
pieejamās, kā arī publiski pieejamās iepirkumu informācijas
pārizmantošanas iespējas, kā arī sistēmas lietojamību un
piekļūstamību un datu apmaiņas iespējas ar citām sistēmām,
nozarei rodas laika ietaupījums, un 10 gadu laikā ietaupītā
laika vērtība (iegūta, pamatojoties uz iepirkumu
speciālista vidējās algas apmēru nozarē) veidos 1 020
067,00 euro.
Ieguvumi
IUB: pilnveidojot sistēmas funkcionalitāti un
ieviešot sistēmā papildu datu apstrādes un analīzes rīkus,
nodrošinot sistēmā ievadīto datu pārizmantošanu, kā arī
datu pārizmantošanu no citām sistēmām, IUB rodas laika
ietaupījums, un 10 gadu laikā ietaupītā laika vērtība
(iegūta, pamatojoties uz vidējās algas apmēru IUB) veidos
160 681,70 euro
|
8. Cita būtiska informācija
Projekta veiksmīgai īstenošanai pastāv zināmi
priekšnosacījumi un riski, kas var kavēt tā īstenošanu:
Augsts risks:
1. Izstrādes sadārdzinājuma risks
2. Speciālistu trūkums nozarē
Vidējs risks:
1. Projekta dalībnieku no pasūtītāja puses
nepieejamība
2. Komunikācijas trūkums
3. Drošības prasību neievērošana, izstrādājot, ieviešot
un uzturot sistēmu
4. Drošības incidents vai ievainojamība, kas apdraud
sistēmā apstrādājamo datu konfidencialitāti, integritāti
un/vai pieejamību
5. Ģeopolitiskā situācija
Zems risks:
1. Novirzes no projekta laika grafika
2. Nepietiekoši detalizēts projekta darba uzdevuma
izpildes plāns
3. Nodevumu neatbilstība standartiem un normatīvajam
regulējumam
4. Neizpaužamas informācijas izpaušana
5. Neskaidras lomas un pienākumi
6. Speciālistu mainība abās pusēs
(pasūtītāja/izpildītāja)
|
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas;
IUB - Iepirkumu uzraudzības birojs;
PVS - Publikāciju vadības sistēma;
VARAM - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrija;
VAS - valsts akciju sabiedrība;
VESPC - Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu
centrs."
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.
mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda šīs pases 5. sadaļā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto
pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta
2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma
"Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes
apraksts" 6.1. apakšpunktā.
7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā
VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par
projekta atlases kārtu, par to pievieno attiecīgu norādi.
9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Grozītais
-
Protokols
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Citi saistītie dokumenti
|