Ministru kabineta rīkojums Nr. 387
Rīgā 2024. gada 21. maijā (prot. Nr. 21 15.
§)
Grozījumi Ministru kabineta
2023. gada 28. februāra rīkojumā Nr. 118 "Par
2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Līdzdalības budžeta
pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un
ieviešana" pases un centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna
apstiprināšanu"
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 28. februāra rīkojumā Nr.
118 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Līdzdalības
budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas
attīstība un ieviešana" pases un centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu"
(Latvijas Vēstnesis, 2023, 45. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt rīkojuma nosaukumu šādā redakcijā:
"Par
2.1.2.1.i. investīcijas projekta "Līdzdalības budžeta
pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un
ieviešana" pases un centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna
apstiprināšanu".
2. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas "Centralizētās
platformas un sistēmas" (turpmāk - 2.1.2.1.i. investīcija)
projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas
koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" (turpmāk -
projekts) pasi (1. pielikums) un centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojuma "Līdzdalības budžeta projektu
ideju konkursu organizēšana un īstenošana" attīstības plānu
(2. pielikums) un noteikt, ka par tajā norādīto plānoto rezultātu
(tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu
atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr.
435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.
reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai
skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas
noteikumi" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr. 435)
28. punktam ir atbildīgs finansējuma saņēmējs."
3. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijai kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
pārvaldības organizācijai uzaicināt finansējuma saņēmēju - Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju kā vadošo valsts
pārvaldības iestādi reģionālās attīstības jomā - iesniegt
projekta iesniegumu 2.1.2.1.i. investīcijas ietvaros."
4. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Projektu finansēt 2.1.2.1.i. investīcijas ietvaros,
ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta noteikumos Nr.
435 iekļautajiem nosacījumiem."
5. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Vides aizsardzības
un reģionālās attīstības ministra pienākumu izpildītājs ‒
veselības ministrs H. Abu Meri
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 21. maija
rīkojumam Nr. 387
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 28. februāra
rīkojumam Nr. 118
2.1.2.1.i. investīcijas projekta
"Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas
platformas attīstība un ieviešana" pase
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas
īsteno projektu (institūcija) |
Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija |
1.2. Projekta īstenošanas
partneri |
Valsts reģionālās attīstības
aģentūra (turpmāk - VRAA) |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums |
Pašvaldību koplietošanas
platformu programma |
2.2. Saistība ar citiem
projektiem |
Ņemot vērā, ka šobrīd Pašvaldību
koplietošanas platformu programmas projekti nav precīzi
definēti, nav iespējams precīzi noteikt saistību ar citiem
programmas projektiem |
3. Projekta mērķis un galvenie
ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un
galvenais saturs |
Projekta virsmērķis
ir nodrošināt pašvaldībām iespēju īstenot līdzdalības budžetu
atbilstoši Pašvaldību likumam (turpmāk - likums). Lai
sasniegtu projekta virsmērķi, ir nepieciešams izveidot
informācijas sistēmu, kas pašvaldībām sniegs iespēju
organizēt līdzdalības budžeta projektu ideju konkursus, bet
iedzīvotājiem - piedalīties šajos konkursos |
3.2. Projekta pamatojums
(aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) |
Lai sistēmas funkcionalitāte atbilstu likuma nosacījumiem
par līdzdalības budžeta īstenošanu pašvaldībās, tiks
pilnveidota Teritorijas attīstības plānošanas informācijas
sistēma (turpmāk - TAPIS), kuras ietvaros tiks izvietota
līdzdalības budžeta informācijas sistēmas administratora
vide, tādējādi sniedzot pašvaldību attīstības plānošanas
speciālistiem iespēju teritorijas attīstības plānošanas
procesus īstenot vienuviet. Līdzdalības budžeta publisko
daļu plānots veidot valsts pārvaldes pakalpojumu portālā
Latvija.lv (turpmāk - portāls Latvija.lv) e-pakalpojuma
veidā, kas iedzīvotājiem sniegs iespēju gan aplūkot
līdzdalības budžeta konkursos iesniegtos teritorijas
attīstības projektus, gan piedalīties līdzdalības budžeta
iniciatīvā, balsojot par projektiem vai iesniedzot projektu
pieteikumus.
Ja projekta īstenošanas gaitā tiks identificēti riski,
kas saistīti ar portāla Latvija.lv jaunā ietvara
funkcionalitātes neatbilstību projekta mērķim, publiskā
daļa tiks veidota kā neatkarīgs modulis, kas tiks izvietots
TAPIS publiskās daļas sastāvā vai citā infrastruktūrā
|
3.3. Projekta
ieguvumi1 |
Ieguvuma mērīšanas vai
verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2
|
Pašreizējā vērtība
|
Vērtība
|
Sasniegšanas laiks (gads)
|
3.3.1. Pašvaldības, kas ir
ieviesušas līdzdalības budžetu atbilstoši likumam |
Pašvaldību skaits, kas lieto
līdzdalības budžeta informācijas sistēmu |
0
|
43
|
2026.
|
3.3.2. Veicināta iedzīvotāju
iesaiste teritorijas attīstībā |
Līdzdalības budžeta projektu
ideju konkursos iesniegto projektu skaits informācijas
sistēmā, gadā |
0
|
129
|
2026.
|
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna
finansējums (kopā) |
4.2. Plānotais
pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks
pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja
plānots to pieprasīt4 |
Atsaucoties uz Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas
Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.
komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu
un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas
noteikumi" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.
435) 4. pielikumu, projektam paredzēts Atveseļošanas fonda
plāna finansējums 630 000 euro apmērā |
119 070 euro
|
Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts |
Projekta ietvaros veicamo
darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs
apzīmējums
|
Izmaksu apmērs
(indikatīvi)
|
Maksimālais apmērs5,
6
|
Darbības iznākums
|
4.3. Projektēšana, specificēšana
un autoruzraudzība |
141 844 euro
(bez PVN)
|
163 121 euro
(bez PVN)
|
Nodrošināta projekta
projektēšana, specificēšana un autoruzraudzība, tai skaitā
analīze un testēšana |
4.4. IKT risinājumu izstrāde un
ieviešana |
410 225 euro
(bez PVN)
|
471 759 euro
(bez PVN)
|
Nodrošināta projekta IKT
risinājumu izstrāde un ieviešana, tai skaitā pakalpju
nodošana, integrācijas risinājumi, datu saņemšanas un
nodošanas tehnoloģiskā nodrošināšana un TAPIS
pilnveidošana |
4.5. Apmācības un
publicitāte |
14 931 euro
(bez PVN)
|
17 170 euro
(bez PVN)
|
Nodrošinātas pašvaldību
speciālistu un VPVKAC darbinieku praktiskās un informatīvās
apmācības, organizēti pieredzes apmaiņas pasākumi, īstenotas
komunikācijas aktivitātes, tai skaitā procesa un video
instrukcijas lietotājiem |
4.6. Projekta administrēšanas un
ieviešanas personāla izmaksas |
63 000 euro
|
63 000 euro
|
Nodrošināta projekta
administratīvā vadība, algojot sistēmas pārzini |
5. Projekta ieguldījums reformu un
investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
IKT risinājumi
Skaits
|
IKT risinājuma nosaukums
|
Īss apraksts7
|
Valsts mākonī (jā/nē)
|
Termiņš IKT risinājumu
attīstības saskaņošanai8 (gads, ceturksnis)
|
Termiņš ieviešanai produkcijā
(gads, ceturksnis)
|
Risinājuma lietotāji
(skaits)
|
|
Līdzdalības budžeta informācijas
sistēmas izveide TAPIS ietvaros |
Informācijas sistēma tiks
veidota VRAA pārvaldāmā infrastruktūrā. TAPIS sastāvā tiks
izveidots līdzdalības budžeta informācijas sistēmas
centrālais modulis. Centrālā moduļa ietvaros pašvaldību
speciālistiem tiks radīta iespēja organizēt līdzdalības
budžeta projektu ideju konkursus. Vienlaikus TAPIS datubāzē
tiks saglabāta informācija par teritorijas attīstības
projektiem, kas tālāk tiks publicēta Latvijas Atvērto datu
portālā un Ģeoportālā. Plānots līdzdalības budžeta
informācijas sistēmas publisko daļu izvietot portālā
Latvija.lv e-pakalpojuma ietvarā, kurā iedzīvotājiem būs
iespēja aplūkot pašvaldību organizētos līdzdalības budžeta
konkursus, autorizēties, iesniegt projektus attiecīgās
pašvaldības līdzdalības budžeta konkursā, kā arī balsot par
iesniegtajiem projektiem atbilstoši normatīvajam
regulējumam |
jā
|
2022. gada 18. maijā saņemts
VARAM saskaņojums Nr.11-1/3629
|
2024. gada IV cet.
|
43 pašvaldības (gadā)
43 000 iedzīvotāji (gadā)
|
5.2. Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumi
Skaits
|
Pakalpojums (pakalpojumu
grupa)
|
Koplietošanas pakalpojumu
lietotāji (institūcijas)
|
Norāde uz Ministru kabineta
lēmumu par attīstības plānu9
|
Termiņš ieviešanai (gads,
ceturksnis)
|
|
5.2.1. Līdzdalības budžeta
projektu ideju konkursu organizēšana un īstenošana |
Pašvaldības |
Koplietošanas pakalpojumu
attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru
kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu |
2024. gada IV cet.
|
5.3. Centralizēti pārvaldāmās
nozares būtiskās datu kopas
Skaits
|
Saturu raksturojošs
nosaukums
|
Termiņš piekļuves
nodrošināšanai (gads, ceturksnis)
|
1
|
Strukturēta datu kopa ar
informāciju par teritorijas attīstības projektiem |
2026. gada I cet.
|
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas
kapacitāte10
VARAM ir atbildīgā institūcija par projekta un tā darbību
īstenošanu iznākumu sasniegšanai (projekta īstenotājs).
VRAA ir līdzatbildīgā institūcija projekta īstenošanā,
kas sniedz priekšlikumus normatīvo aktu izstrādei un
pilnveidošanai, līdzdalības budžeta informācijas sistēmas
izveides un darbības juridiskajam pamatojumam, izmaiņu
pieprasījumu izstrādei informācijas sistēmas izveidei,
praktisku un informatīvu apmācību organizēšanai un
komunikācijas aktivitāšu īstenošanai, kā arī, ja
nepieciešams, organizē iepirkuma procedūru un veic
iepirkumu informācijas sistēmas izveidei, darbības
nodrošināšanai un citu saistīto projekta darbību
īstenošanai.
Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas un uzraudzības
iekšējās kontroles sistēmas apraksts apstiprināts ar VARAM
2021. gada 14. decembra rīkojumu Nr.1-2/164 "Par Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanas un
uzraudzības Iekšējās kontroles sistēmas apraksta
apstiprināšanu"
|
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai
skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
• Informācijas sistēmas izveide sniegs iespēju projektu
iesniegšanas un balsošanas pakalpojumus saņemt tiešsaistē,
tādējādi informācijas sistēmas lietotājiem ietaupot
izmaksas, kas tiem būtu radušās, pakalpojumus saņemot
klātienē. Informācijas sistēmas lietotāju ieguvumu
ekvivalents naudas izteiksmē noteikts 250 000 euro
apmērā, pieņemot, ka:
1) vidēji gadā pakalpojumus izmantos ap 43 000 unikālo
lietotāju;
2) minimālā darba alga stundā ir 2,50 euro
(neto);
3) balsojuma veikšana vai projekta iesniegšana klātienē
pašvaldības administrācijā vai Valsts un pašvaldības
vienotajā klientu apkalpošanas centrā aizņemtu aptuveni
vienu stundu (ieskaitot ceļā patērēto laiku).
Aprēķins:
43 000 (unikālo lietotāju skaits) × 2,50 (minimālā darba
alga stundā (neto)) × 1 (stundu skaits) = 107 500
• Informācijas sistēmas izveide sniegs iespēju projektu
iesniegšanas un balsošanas pakalpojumus sniegt automatizēti
tiešsaistē, tādējādi pašvaldībām nebūtu nepieciešams
papildu finansējums personāla algošanai pakalpojumu
sniegšanai klātienē. Pašvaldību ieguvumu minimālais
ekvivalents naudas izteiksmē noteikts 41 666,67 euro
apmērā, pieņemot, ka:
1) vidēji gadā pakalpojumus izmantos ap 43 000 unikālo
klientu;
2) klienta viena pakalpojuma apstrādei un sniegšanai
tiek izmantotas aptuveni 10 minūtes;
3) klientu apkalpošanas speciālists pašvaldības
institūcijā vai Valsts un pašvaldības vienotajā klientu
apkalpošanas centrā saņem darba algu vismaz 2,50
euro (neto) stundā.
Aprēķins:
43 000 (unikālo klientu skaits) / 6 (apkalpoto klientu
skaits stundā) × 2,5 (minimālā darba alga stundā (neto)) =
17 916,67
• Ņemot vērā, ka likums paredz līdzdalības budžeta
obligātu ieviešanu pašvaldībās no 2025. gada, kopīgas
informācijas sistēmas izveide ļautu ietaupīt pašvaldību
resursus, izvairoties no nepieciešamības pašvaldībām
izstrādāt individuālas informācijas sistēmas. Indikatīvās
izmaksas šādas sistēmas izveidei, atsaucoties uz veikto
tirgus izpēti, ir 500 000 euro. Rīgas valstspilsētas
pašvaldībai un Gulbenes novada pašvaldībai izmaksas būtu
mazākas, jo abām pašvaldībām ir izstrādāts savs līdzdalības
budžeta tehnoloģiskais risinājums, taču abi risinājumi būtu
jāpilnveido atbilstoši normatīvajam regulējumam. Ieguvumu
ekvivalents naudas izteiksmē noteikts 20 500 000
euro, pieņemot, ka:
1) indikatīvās izmaksas šādas sistēmas izveidei,
atsaucoties uz veikto tirgus izpēti, ir 500 000
euro;
2) 41 pašvaldībai būtu nepieciešama jaunas informācijas
sistēmas izveide.
Aprēķins: 500 000 (izmaksas vienas sistēmas izveidei) ×
41 (pašvaldību skaits) = 20 500 000
Kopējo sociālekonomisko ieguvumu aprēķins 10 gadu
laikā:
10 × (107 500 + 17 916,67) + 20 500 000 = 21 754 166,70
euro
Indikatīvais ieguvumu un izmaksu aprēķins 10 gadu laikā:
(21 754 166,70 - 749 070) = 21 005 096,70
euro
|
8. Cita būtiska informācija
Projekts Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un
pārvaldības platforma (DAGR)": pilnveidota TAPIS
funkcionalitāte, īstenojot četras apjomīgas procesu
pilnveides aktivitātes:
1) pašvaldību sadarbība informācijas apmaiņā ar
teritorijas plānošanā iesaistītajām institūcijām,
izmantojot Teritorijas attīstības plānošanas sistēmas vidi.
Aktivitātes īstenošanas rezultātā attiecīgajā plānošanas
dokumenta izstrādes solī sistēma automatizēti sagatavos un
nosūtīs iesaistītajām institūcijām standartizētus
pieprasījumus sniegt nosacījumus vai atzinumu;
2) lokālplānojuma datu struktūras un izstrādes procesa
TAPIS vidē pilnveidošana. Aktivitātes rezultātā uzlabota
savstarpējā mijiedarbība starp datu konsolidēšanas
procesiem, pilnveidots lokālplānojumu izstrādes un datu
konsolidācijas process, izveidots jauns projekta veids -
lokālplānojums konkrēta plānošanas uzdevuma
risināšanai;
3) teritorijas attīstības plānošanas dokumentu izstrādes
procesa pilnveidošana, tai skaitā Teritorijas izmantošanas
un apbūves noteikumu ģenerēšana. Ģenerēšanas procesa
pilnveidošana izziņai par zemes vienības teritorijas
atļauto izmantošanu;
4) universāla risinājuma izstrāde, kas nodrošinātu
pašvaldībai iespēju novadīt pilnu publiskās apspriešanas
procesu par risinājumu ar telpisku piesaisti (informācijas
publicēšana, paziņojumu izsūtīšana, priekšlikumu
iesniegšana un apstrāde, lēmumu pieņemšana u. c.).
Projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību
nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un
ieviešana" aktivitātes nedublē projekta "Datu
izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)" procesu
pilnveides aktivitātes, un projektu mērķi atšķiras. Abu
projektu īstenošanas rezultātā veiktie funkcionalitātes
pilnveidojumi uzlabos TAPIS kopējo lietojamību.
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija"
2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts
pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" 2.1.2.1.i. investīcijas VRAA projekts
"Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā
platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem
sabiedrībai (Latvija.lv)": saistītās darbības -
e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās
koplietošanas vides (platformas) izveide un integrācija
pakalpojumu izpildes platformā, kuras ietvaros tiks
īstenotas šādas aktivitātes:
• e-pakalpojumu pašapkalpošanās intuitīvas grafiskās
saskarnes izstrāde, kas e-pakalpojuma turētājam un
izstrādātājam nodrošina iespēju autonomi pārvaldīt,
izstrādāt, piegādāt un publicēt e-pakalpojumus portālā
Latvija.lv un citos pakalpojumu portālos, tādējādi
vienkāršojot jauno e-pakalpojumu ieviešanas un esošo
e-pakalpojumu attīstības procesu;
• e-pakalpojumu ietvara būtiska papildināšana atbilstoši
to izmantotāju vajadzībām un prasībām;
• kartes/atrašanās vietas noteikšanas un datu
attēlošanas funkcionalitātes ieviešana e-pakalpojumu
ietvarā;
• e-pakalpojumu auditpierakstu pārvaldības vides izveide
e-pakalpojumu darbības uzraudzībai un pieejamības,
incidentu un kļūdu analīzei;
• e-formu veidošanas risinājuma integrēšana
e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās
platformā.
Ir aicinājums projektā "Nacionālā digitālo
pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma
klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai
(Latvija.lv)" iekļaut arī aktivitāti "Līdzdalības
budžeta publiskās daļas lietotāja saskarnes
front-end izstrāde kā Latvija.lv sadaļa (atrādāmā
informācija tiks nodrošināta, izmantojot TAPIS API
vārteju)", lai nodrošinātu valsts informācijas un
komunikācijas resursu organizatoriskās struktūras un
tehnoloģiskās arhitektūras vienotību, - šāda apakšdarbība
nodrošinās pārliecību, ka projektā paredzētā ģeotelpiskās
informācijas produktu iekļaušana portālā Latvija.lv būs
iespējama turpmākajiem sadarbības partneriem, kuriem tas
būs nepieciešams.
Projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību
nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un
ieviešana" aktivitātes nedublē projekta
"Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā
platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem
sabiedrībai (Latvija.lv)" aktivitātes un projektu
mērķi atšķiras.
Projekta īstenošanas laikā tiks ievērota VARAM kā
nozares ministrijas izstrādāta iekšējās kontroles sistēma,
tai skaitā finanšu pārvaldības iekšējās kontroles sistēma,
un tiks nodrošinātas vismaz šādas kontroles darbības:
- interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas
nepieļaušana projekta ietvaros;
- dubultfinansējuma nepieļaušana projekta ietvaros un
sasaistē ar pārrobežu un daudzvalstu projektiem, kur
attiecināms;
- komercdarbības atbalsta nepieļaušana projekta
ietvaros
|
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
VARAM - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrija"
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.
mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto
pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
6 4.1. apakšpunktā norādīts Atveseļošanas fonda
plāna finansējums 630 000 euro apmērā, savukārt 4.3.,
4.4., 4.5. un 4.6. apakšpunktā norādītas divas vērtības
atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 4. pielikumā
apstiprinātajai pases formai. 4.3., 4.4., 4.5. un 4.6.
apakšpunktā norādīts:
1) ailē "Izmaksu apmērs (indikatīvi)" finansējums,
kas atbilst 4.1. apakšpunktā norādītajam - 630 000
euro;
2) ailē "Maksimālais apmērs" norādīta paredzamā
maksimālā summa katrā no pozīcijām (4.3., 4.4., 4.5. un 4.6.).
Šajā ailē norādīts katras pozīcijas apmērs, ko nedrīkst
pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā.
Ailē "Izmaksu apmērs (indikatīvi)" norādīts
indikatīvais katras izmaksu pozīcijas apmērs. Indikatīvais
izmaksu apmērs projekta īstenošanas laikā var atšķirties no
faktiskā. Lai katru reizi šādā gadījumā negrozītu Ministru
kabineta rīkojumu, projekta pasē paredzēta aile
"Maksimālais apmērs". Ja atsevišķas pozīcijas
izmaksas ir lielākas par indikatīvi noteiktajām, bet projekta
kopējais budžets nemainās, tad konkrētajā pozīcijā ir
pieļaujamas izmaksas tādā apmērā, kāds norādīts ailē
"Maksimālais apmērs", bez saskaņošanas Ministru
kabinetā. Kopējā projekta summa 630 000 euro nemainās,
un projekta kopējais finansējums netiks pārsniegts, jo, ja
vienā no pozīcijām rodas sadārdzinājums, tad citā jārod
ietaupījums.
7 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta
2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
kārtība" (tā sauktā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma
"Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes
apraksts" 6.1. apakšpunktā.
8 Tā sauktajā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā
VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
saņemts.
9 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par
projekta atlases kārtu, par to pievieno attiecīgu norādi.
10 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Grozītais
-
Protokols
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Citi saistītie dokumenti
|