Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 6/2024

Alūksnē 2024. gada 28. martā (prot. Nr. 4, 9. p.)

Par Alūksnes novada pašvaldības domes 2013. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā" atzīšanu par spēku zaudējušiem

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
Pārejas noteikumu 6. punktu

Atzīt par spēku zaudējušiem Alūksnes novada pašvaldības domes 2013. gada 27. jūnija saistošos noteikumus Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā".

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošo noteikumu Nr. 6/2024 "Par Alūksnes novada pašvaldības domes 2013. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā" atzīšanu par spēku zaudējušiem"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums: 1.1. šo saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir atzīt par spēku zaudējušiem Alūksnes novada pašvaldības domes 2013. gada 27. jūnija saistošos noteikumus Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā", kas izdoti pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" (zaudējis spēku 01.01.2023.) 43. panta pirmās daļas 9. un 11. punktu;

1.2. saistošo noteikumu izdošanas tiesiskais pamats ir Pašvaldību likuma (spēkā no 01.01.2023.) Pārejas noteikumu 6. punkts, kas nosaka, ka uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata iepriekš izdotie saistošie noteikumi atzīstami par spēku zaudējušiem, vai izdodami jauni;

1.3. par spēku zaudējušiem atzīstamo saistošo noteikumu Nr. 15/2013 mērķis bija aizsargāt publisko infrastruktūru (ielas, ceļus, inženierkomunikācijas) no rakšanas darbu ietekmes. Saistošie noteikumi paredzēja gadījumos, kad nav nepieciešama būvniecības ieceres dokumentācija, saņemt rakšanas darbu atļauju pašvaldības iestādē "BŪVVALDE", kā arī noteica, ka jauna asfaltbetona vai betona bruģa uzlaušana piecu gadu laikā pēc to izbūves, pieļaujama tikai ar pašvaldības izpilddirektora atļauju. Tāpat arī saistošie noteikumi paredzēja, ka galvenais inženierkomunikāciju izbūves paņēmiens, šķērsojot teritoriju ar cieto segumu ir slēgtais - ar caurduri, un noteica prasības publisko teritoriju atjaunošanai pēc rakšanas darbu pabeigšana.

Publiskās infrastruktūras aizsargāšanas mērķa sasniegšana ir nodrošināma ar augstāka juridiskā spēka normatīvo regulējumu, tādēļ pašvaldības saistošo noteikumu aktualitāte ir zudusi un tie ir atzīstami par spēku zaudējušiem.

Tā, piemēram, atbilstoši būvniecības jomu regulējošajam Būvniecības likumam un uz tā pamata izdotajiem Ministru kabineta noteikumiem, ja būvniecības iecere skar pašvaldības inženiertehniskās būves un būvniecības ierosinātājs nav pašvaldība, tad pašvaldība kā jebkurš inženierkomunikāciju un transporta infrastruktūras īpašnieks izdod tehniskos noteikumus, kuros nosaka tehniskās prasības būvdarbu procesam. Savukārt, Aizsargjoslu likums noteic aizsargjoslas gar transporta un komunikāciju līnijām un vispārīgos aprobežojumus aizsargjoslās, tostarp, pienākumu pēc darbu veikšanas sakārtot zemes platības, lai tās būtu derīgas izmantošanai paredzētajām vajadzībām, kā arī atlīdzināt zemes īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam darbu izpildes gaitā nodarītos zaudējumus. Papildu tam, aprobežojumus aizsargjoslās gar ielām (Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 628 "Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem" 32.4. apakšpunktā noteiktās kompetences ietvarā) pašvaldība ir iekļāvusi Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos, tostarp, nosakot, ka izbūvējot jaunus inženiertīklus vai plānojot pieslēgumus jau esošajiem tīkliem, aizliegts uzlauzt jebkura veida jaunizbūvētu ielu segumu 5 gadu laikā kopš nodošanas ekspluatācijā, izņemot avāriju likvidācijas darbus un gadījumus, kas īpaši saskaņoti ar pašvaldību. Citos gadījumos pieslēgumi vai ielas šķērsojums jāveic ar caurdures metodi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2013. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā" atzīšanai par spēku zaudējušiem nav fiskālās ietekmes uz pašvaldības budžetu, jo tie neparedzēja maksājumus pašvaldības budžetā.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci. Saistošo noteikumu izdošanai ar kuriem tie atzīti par spēku zaudējušiem 2013. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā" nav sociālās ietekmes, ietekmes uz vidi, iedzīvotāju veselību vai uzņēmējdarbību pašvaldības teritorijā, jo publiskās infrastruktūras aizsardzību tās aizsargjoslās un būvdarbu kārtību regulē augstāka spēka normatīvie akti.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām. Ar saistošajiem noteikumiem tiek atcelts privātpersonas pienākums saņemt rakšanas darbu atļauju.

Ietekmes uz privātpersonas izmaksām nav, jo atļaujas izsniegšana bija bezmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem. Saistošo noteikumu izdošanai ar kuriem tie atzīti par spēku zaudējušiem 2013. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 15/2013 "Rakšanas darbu veikšanas kārtība Alūksnes novada teritorijā" nav ietekmes uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem, jo līdz šim iesaistītās pašvaldības turpinās uzraudzīt publiskās infrastruktūras aizsardzību saskaņā ar augstāka spēka normatīvo regulējumu.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu. Nav attiecināms.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana. Nav attiecināms.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām: 8.1. atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts un to paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 19.02.2024. līdz 04.03.2024. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv sadaļā Sabiedrība/Sabiedrības līdzdalība/Viedokļa izteikšana par saistošo noteikumu projektiem;

8.2. viedokli var sniegt nosūtot pašvaldībai kā elektronisku iesniegumu uz pašvaldības e-adresi, kā elektroniski parakstītu iesniegumu uz pašvaldības e-pasta adresi priekslikumi@aluksne.lv, nogādājot pašvaldībā pašrocīgi parakstītu iesniegumu vai aizpildot iesnieguma veidlapu (pieejama arī pašvaldības tīmekļvietnē sadaļā Sabiedrība/Sabiedrības līdzdalība/Viedokļa izteikšana par saistošo noteikumu projektiem) kādā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem.

9. Informācija par sabiedrības izteiktajiem viedokļiem par saistošo noteikumu projektu Sabiedrības viedoklis par saistošo noteikumu projektu un to paskaidrojuma rakstu nav saņemts.

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Alūksnes novada pašvaldības domes 2013. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 15/2013 "Rakšanas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Alūksnes novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 6/2024Pieņemts: 28.03.2024.Stājas spēkā: 06.04.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 67, 05.04.2024. OP numurs: 2024/67.21
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
350949
06.04.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"