Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 1/2024

Alūksnē 2024. gada 25. janvārī (prot. Nr. 1, 7. p.)

Grozījumi Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem pakalpojumiem Alūksnes novadā"

Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta otro un trešo daļu, Ministru kabineta 2003. gada 27. maija
noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma
izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu

Izdarīt Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem pakalpojumiem Alūksnes novadā" šādus grozījumus:

1. Svītrot 9.2.6. apakšpunktu.

2. Papildināt 9. punktu ar 9.2.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"9.2.11. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums."

3. Svītrot IX nodaļu.

4. Papildināt saistošos noteikumus ar XIII1 nodaļu "Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums" šādā redakcijā:

"75.1 Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu ir tiesīga pieprasīt pilngadīga persona ar pirmās vai otrās grupas invaliditāti, vidējiem vai smagiem garīga rakstura traucējumiem, ja persona neatbilst citam sociālās aprūpes un/vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumam, un ja persona:

75.11. ar Sociālās integrācijas valsts aģentūras lēmumu ir uzņemta gaidītāju rindā uz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma institūcijā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem saņemšanu;

75.12. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;

75.13. ir vienīgā persona mājsaimniecībā vai citas personas, ar kurām persona dzīvo vienā mājsaimniecībā, nespēj sniegt tai nepieciešamo palīdzību un atbalstu pašaprūpes nodrošināšanā un sadzīves organizēšanā.

75.2 Pieprasot grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu, persona Pārvaldē iesniedz:

75.21. iesniegumu par grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma piešķiršanu, norādot vēlamo grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniedzēju;

75.22. ģimenes ārsta izziņu, par personas veselības stāvokli, kurā norādīta funkcionālo spēju traucējumu smaguma pakāpe un medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvas slimības) neesamība grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma saņemšanai;

75.23. psihiatra atzinums par personas psihisko veselību un speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma saņemšanai.

75.3 Pēc personas iesniegto dokumentu saņemšanas Pārvalde, saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumiem Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu", izvērtē personas fiziskās, garīgās spējas, nosaka aprūpes līmeni un pieņem lēmumu par grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu.

75.4 Personai labvēlīga lēmuma pieņemšanas gadījumā Pārvalde slēdz līgumu ar normatīvajos aktos noteiktā kārtībā reģistrētu grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniedzēju. Izvēloties grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniedzēju tiek ņemts vērā arī personas viedoklis.

75.5 Persona pati organizē un sedz izdevumus, kas saistīti ar nokļūšanu uz grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma saņemšanas vietu.

75.6 Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma izmaksas sedz persona, tās apgādnieks/apgādnieki un/vai Pašvaldība."

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošo noteikumu "Grozījumi Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 "Par sociālajiem pakalpojumiem Alūksnes novadā""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Informācija
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Projekta izdošanas mērķis - atspoguļot Pārvaldes faktiski sniegto sociālo pakalpojumu apjomu.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešams projekts - Pārvalde nevar nodrošināt specializētā autotransporta pakalpojuma sniegšanu, līdz ar to, nolemts izslēgt no Noteikumiem nodaļu par specializētā autotransporta pakalpojumu.

Ņemot vērā, ka ir pieprasījums pēc grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma, kuru piešķir gadījumos, ja personai nav citu iespēju dzīvot patstāvīgi un persona neatbilst ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumam institūcijā, nepieciešams Noteikumos iekļauta nodaļa par grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu, paredzot kārtību, kādā Pārvalde piešķir grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu.

2. Projekta fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Alūksnes novada pašvaldībā nav izveidots grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, līdz ar to, saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta ceturto daļu, Alūksnes novada pašvaldībai jāslēdz līgums ar citu pašvaldību par grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniegšanu. Šādā veidā sniegta grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma izmaksas saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta ceturto daļu, pilnībā vai daļēji jāsedz no Alūksnes novada pašvaldības budžeta līdzekļiem. Šobrīd grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums tiek nodrošināts divām personām, un tā izmaksas ir - personai ar pašaprūpes spējām 20,67 euro par diennakti, savukārt personai bez pašaprūpes spējām 30,97 euro par diennakti.

Aprēķini veikti pieņemot, ka vidēji vienā mēnesī ir 30 dienas.

20,67 (vienas diennakts cena)*30 (dienas)*12 (mēneši) = 7441,20 euro gadā vienai personai.

30,97 (vienas diennakts cena)*30 (dienas)*12 (mēnesī) = 11 149,20 euro gadā vienai personai.

Alūksnes novada pašvaldības budžeta izdevumi būtu 14 882,40 euro gadā.

Pārvalde paredz, ka personu skaits, kurām būtu jānodrošina grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, varētu būt līdz piecām personām.

3. Projekta sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, ietekme uz konkurenci 3.1. sociālā ietekme - grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma ietvaros persona, kurai ir objektīvas grūtības dzīvot patstāvīgi, attīsta sociālās funkcionēšanas spējas, rezultātā persona var uzsāk patstāvīgu dzīvi, kas tiešā veidā veicina personas socializāciju sabiedrībā;

3.2. ietekme uz vidi - Projekts šo jomu neskar;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību - Projekts šo jomu neskar;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības - Projekts šo jomu neskar;

3.5. ietekme uz konkurenci - Alūksnes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā nav komersanta/biedrības, kas sniedz grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu. Ņemot vērā minēto, Projektam nav ietekmes uz konkurenci.

4. Projekta ietekme uz administratīvajām procedūrām 4.1. visas personas, kuras skar saistošo noteikumu piemērošana, Iesnieguma likuma 3. panta trešajā daļā noteiktajos veidos var vērsties Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldē, Uzvaras ielā 1, Alūksnē, Alūksnes novadā, elektroniskā pasta adrese slp@aluksne.lv vai Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Dārza ielā 11, Alūksnē, Alūksnes novadā, elektroniskā pasta adrese aluksne@pakalpojumucentri.lv, vai Alūksnes novada valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros Alūksnes novada administratīvajā teritorijā;

4.2. Pārvaldes lēmumus var apstrīdēt Alūksnes novada pašvaldības domē viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, savukārt Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no tā spēkā stāšanās. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ievietoti Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv;

4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - nav administratīvo procedūru izmaksu.

5. Projekta ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta pirmo daļu pašvaldībai, kuras teritorijā ir deklarētā personas dzīvesvieta, ir pienākums nodrošināt personai iespēju saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību;

5.2. projekta realizācijai papildus cilvēkresursi nav nepieciešami.

6. Informācija par projekta izpildes nodrošinājumu Projekta izpilde ir Alūksnes novada pašvaldības iestādes - Alūksnes novada Sociālo lietu pārvalde - kompetencē.
7. Projekta prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Projekts atbilst šī paskaidrojuma raksta 1. punktā noteiktajam mērķim;

7.2. pašvaldības rīcība ir atbilstoša normatīvo aktu prasībām.

8. Projekta izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus, Projekts tika publicēts Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Termiņš sabiedriskā viedokļa iesniegšanai bija no 12.12.2023. līdz 25.12.2023. Noteiktajā termiņā par Projektu netika saņemts neviens viedoklis.

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Alūksnes novada pašvaldības domes 2022. gada 2. maija saistošajos noteikumos Nr. 11/2022 .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Alūksnes novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 1/2024Pieņemts: 25.01.2024.Stājas spēkā: 06.02.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 25, 05.02.2024. OP numurs: 2024/25.11
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
349552
06.02.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"